Toyota chce brzy představit elektromobil s dojezdem přes 300 km

Sázka na vodíková auta nebyla pro Toyotu, jak mnozí správně předvídali, dvakrát velká výhra. Prodeje nejdou a japonská automobila dala najevo, že raději přesedlá na elektromobily.

Prototyp unikátní elektrické tříkolky Toyota i-Road se objevil už před třemi lety. Za skutečný elektromobil jej lze ale považovat jen těžko. V tomto případě Toyota nejspíš vsadí na těžkou váhu a jako svůj první elektromobil uvede na trh vůz typu .
foto: Toyota

Prodeje vodíkového auta Toyota Mirai nejdou tak dobře, jak Toyota čekala. Na nejperspektivnějším trhu, v , se zatím za první rok od uvedení podařilo prodat pouze 782 kusů, a to zejména díky četným slevám a vládním nákupům.

Americká vláda si pořídila několik desítek vodíkových aut Toyota Mirai zejména proto, aby si obhájila masivní investice do infrastruktury. Které ani tak nestačí na to, aby přesvědčily veřejnost o výhodnosti vodíkového pohonu.

Který navíc skutečně ani výhodný není, a to prakticky v žádném ohledu vyjma rychlosti tankování. Už když před pár dny Toyota dala světu vědět, že „zkrotila“ lithium iontové baterie a chystá elektromobily, bylo v podtextu té zprávy jasně slyšet „přiznáváme, vodík byla chyba“.

Teď se to skrze japonský hospodářský deník Nikkei de-facto potvrzuje. Noviny hlásí, že Toyota staví velký tým pro vývoj a výrobu elektromobilů, a že auto s dojezdem přes 300 km chce mít na trhu už v roce 2020.

Věta „Toyota se bude snažit o spolupráci s dalšími firmami skupiny Toyota, aby výroba mohla začít rychle“ pak v překladu znamená „Uvědomují si, že jsou pozadu a zkusí to dohnat“. Toyota je totiž ve světovém dění naprostou raritou, když zatím neuvedla a dokonce ani neohlásila žádný elektromobil, s jedinou výjimkou starší malé série Toyota RAV4 EV ve spolupráci s Tesla Motors.

Podle Nikkei Toyota jako svůj první elektromobil opět zvažuje auto velikosti SUV, údajně postavený na podvozku modelů Prius či Corolla. Zatím není jasné kdo Toyotě dodá baterie, je možné, že je bude vyrábět sama anebo že si zajistí dodavatele.

Není náhoda, že Toyota chce představit svůj první elektromobil v roce 2020. Tehdy se v Tokyu uskuteční letní Olympijské hry. Dalším důvodem náhlého přehození výhybky jsou ale také nedávno ohlášené plány Volkswagenu, který chce mít v roce 2025 až čtvrtinu prodaných aut na elektřinu.

A v neposlední řadě je nutné vnímat i tendence na největším světovém automobilém trhu, v Číně. Ta aktuálně plánuje dosáhnout do roku 2020 až 12% podílu elektromobilů/aut do zásuvky na prodejích nových aut. Svůj první elektromobil tam chce ukázat už příští rok dokonce i Škoda!

49 Comments on “Toyota chce brzy představit elektromobil s dojezdem přes 300 km”

  1. 🙂 “ už v roce 2020.
    🙂 “ už v roce 2020. “
    Naozaj už ? 🙂 Všetky automobilky už v roku 2020….ale ja podobné sľuby už počúvam aspoň 5 rokov (už 2014,už 2015,už 2016. Mňa by zaujímalo kde všetky tie elektromobily vezmú batérie? Len Tesla sama bude vyrábať takmer 50% svetovej výroby li batérií už možno o rok/dva. Na všetky ostatné výrobky (notas/naradie/vysavače..) a všetky ostatné automobilky ostane druhá polovica, nech sa na to pozerám ako chcem nezdá sa že by tu 5-7 automobiliek mohlo vyrábať každá 100 000 a viac áut ročne..nevšimol som si stavbu žiadnej dalšej gigatovárne na batérie. Môže sa zvýšiť produkcia v existujúcich továrnach ale to je kvapka v porovnaní s Tesla gigatovarnou. Aj od LG som započul že môžu dodať komponenty len pre cca 30000 Boltov.Leaf si vyrába batérie sám tam verím 100 000 ročne..ale čo ostatný?

  2. Toyoto libi se me Auris
    Toyoto libi se me Auris kombik hybrid, udelejte Auris nebo Avensis kombik v elektrice s 50-60kWh baterkou, cenou mezi 25-40 tisici eur a mate v Evrope celkem slusnej elektrickej prodejni uspech 😉 ale vite co? tohle se nestane protoze nechut takova auta prodavat a tedy i vyrabet

      1. všetci určite nie – taký
        všetci určite nie – taký nissan – napísal som do formulára, že sa chcem previesť a volala mi slečna z francúzskej centrály, následne riaditeľ predaja (díler nissan), ktorý sa mi aj osobne venoval a po pár dňoch z francie telefonát či sa uskutočnilo a ako som bol nspokojný. to bolo v lete. teraz na jeseň som sa zastavil u hyunday-a a vedúci ma informoval čo bude, pred týždňom som sa u neho zastavil a vzal ma „dozadu“, kde mal privezený NEplug-hybrid a predviedol stacionárne (nemá polepy a zimné). a sľubil zavolať na predvedenie čistého ioniq elektrik.

        1. Ghosn je borec vo tom
          Ghosn je borec vo tom žádná, ale jak je vidno místo Leafa s 40 kWH baterkou dodá zatím jen přelakovanou současnou verzi, čili taky neudělá žádnej krok napřed… a mohl by.
          Bráchove Kreislerové z Rakouska dokázali narvat do e-Golfa 55 kWh chlazenou baterku + rychlonabíječku a přitom zachovali původní hmotnost a dojezd vyskočil na 350 km.
          VW už to moh udělat dávno, ale prostě na to sere a radši dělá šou s novým konceptem a platformou a to jen proto aby oddálil nástup elektriky.
          VW a ostatní si z lidí dělaj jen dobrej den.
          http://www.kreiselelectric.com/en/projects/electric-golf/

  3. bol tu clanok o tom, ze
    bol tu clanok o tom, ze odradzuju a krotia od kupovania toho auta, lebo sa ho predava viac nez cakali a nestiha to infrastruktura vodikovych stanic.

    cokolvek sa dnes napise, je asi taka pravda, ako ked o sebe prehlasim ze so vladca galaxie a ste vsetci povinny mi platit kazdy piatok poplatok 30 centov.

    zrazu sa nam tu akosi vyparili ine alter ego ako BEV, baterie na dolievanu vodu + zazracny prasok, sa akosi prepadli do zeme, ale co sa nezmenilo, je 1,5 L benzinu ktore miniem cestou tam a 1,5 L benzinu cestou spat. Fakt ze nemam kde pri panelaku nabit a som rad ze mam kde zaparkovat, ze nemam cas viac ako 5 minut na doplnenie a pri BEV by mi nestacilo ani 20 min. na predrazenej rychlonabijacke.

    lzi, neuplne riesenia, prekrutene fakty, sialene ceny, clovek: tvor co Vas vidi ako penazenku, z ktorej akymikolvek metodami takmer za hranicou zakona, sa pokusa vam vytiahnut aj ten posledny cent, a ak neurobite to iste, nedate si pozor, ste v haji.

    Toto je vysledok sucastneho kapitalizmu. (Povodny rezim nebol ziadna slava)

    1. Tak na rovinu, co nas ceka.
      Tak na rovinu, co nas ceka. Tak nejak po cesku.

      Postupny prechod na EM, kdo na to nema, at jezdi mhd.
      Praha zakaze vjezd spalovakum do mesta vsem vyjma EM. Ostatni budou nasledovat.
      Sloupky na nabijeni, nebudou … pouze pro par vyvolenych. Ani nebudou potreba z mesta se postupne odstehoji pryc ti, co nemaj prachy.
      Zakaz vjezdu spalovakum i pro rezidenty bude dalsi v poradi. Luza at presedne do mhd.

      Pak bude nasledovat uplny zakaz spalovaku. To bude teprve prča.

    2. Ale ty si vládce galaxie.
      Ale ty si vládce galaxie. Akorát ti nikdo nedá ani vindru ;))))
      Navíc si zmatený, dezorientovaný, za všechny viníš kapitalisty a čekáš že ti všechno někdo přinese pod nos.
      Pokud by jsi dával pozor tak by sis všimnul, že i ty Tesla Superčárdžry sem naplácla Tesla sama od sebe a že to všechno začalo soukromou aktivitou a zakoupením pozemku z vlastní kapsy tedy na hypotéku. Teprve posléze se na to nabalil e-on a Tezla. Voják se stará, voják má. Co si neuděláš, nemáš 😉
      Do výroby elektrokáry se asi nepustíš, ale sloupky s dobíječkou před barákem by sis už možná vyběhat moh.

      1. 😀 Ta reportáž je vubec
        😀 Ta reportáž je vubec super! výtažek pro neangličtináře:

        – Tokyo má 5 vodíkových pump, všechny nablýskané, krásné a totálně prázdné 🙂
        – Ještě že tak, jejich nové pumpy, které vodík vyrábí, dokáže naplnit jen 4 auta za den. Pak musí 2 týdny čekat, než se znovu naplní pro další 4 auta :DDD
        – To dělají proto, že Japonsko nemá svůj zdroj fosilních paliv , ze kterého se normálně vodík vyrábí. V případě normální výroby vodíku jde ale veškerá ekologie do háje… 🙂
        – v Japonsku mají 40% dotace na nákup vodíkových aut, v Kalifornii 25%. Jinak je to drahé jak prase. V prodejích to však znát moc není 🙂
        – Ale nevzdávají to, Honda nabídla všech cca 5k patentů k dispozici všem (po vzoru Tesly). Ještě se ale nikdo nechytil 🙂

        To je fakt technologie budoucnosti dopravy jak noha 😀

    1. Toyota v Kalifornii přímo
      Toyota v Kalifornii přímo zastavila prodeje Mirai protože by jejich majitelé neměli kde tankovat. Samozřejmě, že se Shell a petrolejáři vykašlali na výstavbu dalších hydropump tak Toyota zůstala viset ve vzduchoprázdnu. Nemáš kde tankovat, nikam nejedeš 😀
      A to prej Toyota svojí Mirai fest dotuje protože by měli stát minimálně 100 000 $ nebo i víc. Ta technologie a vývoj nebyl levnej.

      1. Keby nerobili somariny a
        Keby nerobili somariny a pokračovali v tom, čo dobre začali RAV 4EV, tak dnes mohli byť v predajoch BEV na prvom mieste. A mali a majú na to viac kapitálu ako Tesla.
        Ale aspoň, že sa konečne prebrali z vodíkovej nočnej mory a snáď sa im to podarí…
        Každé EV sa počíta.

        1. no hlavne meli zustat
          no hlavne meli zustat akciove zavazani v Tesle, dnes toho rekl bych v Toyote tezce litujou ze se zbavili toho baliku akcii Tesly z prvni neverejne emise, ikdys na tom vydelali opravdu velice extremne 15-20x tolik nez kolik za akcie zaplatili tak dnes by byli za tech tusim 8-9% v Tesle sakra radi treba kvuli baterkam 😀

            1. Toyota do Tesly akciove
              Toyota do Tesly akciove vstoupila jeste v dobe kdy se Tesla neobchodovala verejne, takze jeji podil neklesal ikdys se dalsi roky vydavali dalsi emise akcii, mohli navic kupovat i dalsi podily, a jako jeden z prvnich a hlavnich akcionaru meli i hlasovaci pravo, meli by tedy i jiste moznosti co se tyce dodavek baterek z GF, tim ze se zbavili podilu maj ted prd ve vsech ohledech, vlastne dosud nedoslo ani na tu dalsi moznou spolupraci s Teslou kterou avizovali v dobe kdy prodavali ty akcie

              ciste prakticky kdyby se nezbavovali akcii ale snazili se podil navysovat, jednoho dne mohli teslu pohltit, parkrat k tomu meli i prilezitost kdys se Tesla potacela nad propasti

  4. Nevím, jestli zrovna
    Nevím, jestli zrovna další SUV je to co by svět potřeboval. Uvidíme, jestli se jim podaří splnit sliby a takové vozidlo opravdu postavit a začít vyrábět do roku 2020. Nicméně pokud ae nedaří začít budovat vodíkovou infrastrukturu, pak jim nejspíš nezbývá nic jiného, než se přizpůsobit nastalé situaci.

    1. Oni už to auto dávno
      Oni už to auto dávno mají. Jmenuje se Toyota RAV4 EV.
      Jen má několik vad. První a to zásadní vada je nemožnost rychlého nabíjení. Druhá vada na kráse je, že ho Toyota prodavala jen v Kalifornii, kde jí k tomu nutí zákon.
      A proč zrovna SUV? Dobře se z něj nastupuje, dobře se z něj vystupuje.
      A ten falešný pocit bezpečí a „respektu“ na silnici je k nezaplacení.
      SUV jsou téměř vždy těžší než běžné osobní automobily. Při stejné rychlosti mají větší hybnost a jsou o trochu méně manévrovatelné.
      Kvůli větším kolům je těžiště posazeno výše a když už dojde k havárii, mají SUV větší tendenci se překlopit na stranu nebo na střechu.
      SUV představují v porovnání s běžnými osobními automobily větší nebezpečí pro ostatní účastníky silničního provozu.
      SUV přispívají větší měrou k opotřebování komunikací než běžné osobní automobily (kvůli vyšší hmotnosti).

      Lidé kupují auta s dojezdem 1000km a přitom je čerpací stanice na každém rohu. Lidé si kupují SUV-sportovně užitkové auta ač nejsou ani sportovní ani užitková.
      Některé věci nemají racionální vysvětlení.
      Nikdo není dokonalý. Olè Toyota.
      Máš pravdu, další SUV svět nepotřebuje.

        1. Voboje to je blbost a
          Voboje to je blbost a blábol. Neslouží to ani pro sport ani to nemá žádnou logiku na předměstí.
          Jenom další marketingovej žvást. Je to FFSNEV čili Fucking Fashion Stupid NonEco/Economical Vehicle. Vlhkej sen kadeřnic, zlatokopek a manažerek z centra města na jehlách a pár zamindrákovanej osob k tomu.

  5. Konečně jim to došlo! 3x
    Konečně jim to došlo! 3x Sláva. Škoda, že tak pozdě, s tím jak mají vyladěné hybridy a 20 let zkušeností s bateriemi mohly být leadrem trhu.

    Na druhou stranu, auta se budou kupovat i za 3, za 5 a asi i za 10let, takže to v klidu mohou dohnat a vrátit se na přední pozice i v této oblasti.

    Díky Elonovi a jeho masivní marketingové masáži. Teslu si asi nekoupím, ale bez ní bychom se sem nikdy nedostali!

Napsat komentář