Toyota Avalon Hybrid s bezdrátovým dobíjením

Bezdrátové dobíjení hybridů a elektromobilů začíná být velké téma. Automobilky se na něj chytají jako mouchy na lep. Podlehla i Toyota. Novinka v podobě modelu Toyota Avalon Hybrid bude mít bezdrátové dobíjení. Mobilních telefonů.

Toyota Avalon Hybrid 2013 nabídne bezdrátové dobíjení mobilních telefonů na středové konzoli
foto: Toyota

Toyota Avalon a Toyota Avalon Hybrid se vyrábí v především pro americké a trhy a střední východ. Nová hybridní verze 2013 využívá modifikovaný systém HSD s 2,5l motorem, nabízí výkon 200 koní a EPA certifikovanou kombinovanou spotřebu 5,9 l/100 km.

To jsou ve Spojených státech velmi slušné “evropské” hodnoty. Do roku 2011 se prodalo kolem 730 0 kusů modelu Avalon, v posledních letech je to kolem 25-30 000 ročně. Novinkou pro rok 2013, která má přilákat zákazníky je právě už zmíněný systém bezdrátového dobíjení mobilů.

Toyota jej nazývá “Qi”. Princip je jednoduchý: na středovém panelu se nachází speciální indukční podložka s upraveným povrchem, aby neklouzala. Stačí na ni váš mobilní telefon či smartphone položit a automaticky se začne dobíjet.

Tuto funkci podle automobilky Toyota podporuje zatím 34 modelů telefonů, vč. například LG Google Nexus 4, HTC Windows Phone 8X a Nokia Lumia 920.

tisková zpráva

5 Comments on “Toyota Avalon Hybrid s bezdrátovým dobíjením”

    1. Trocha nadsazky neskodi.
      Ja

      Trocha nadsazky neskodi.

      Ja vim, ze ugrilovat vejce telefonama je tezke (nebudu rikat nemozne), ale lidi to video znaji, takze se na to v dialogu chytnou.

      A reakce je psana ne na ten telefon v clanku, ale na auta – indukcni dobijeni aut se skutecne testuje – najede se na presne misto, civky v aute a v zemi se zasynchronizujou a zacne se dobijet. Tato technologie je dobre znama a pouziva se v cim dal vetsi mire. Bohuzel se jedna o „nizkoenergeticka“ pole, ktera nemaji viditelne ucinky na lidi. Takze se nikdo vazne nezabyva studiem vlivu techto poli na lidsky organismus.

      U plotny s indukcni deskou, kde do vzduchu utece nejakych 100-200W, navic vyzarenych do kuloveho prostoru je mnozstvi vykonu co prochazi clovekem v radu cca 5-10W. Tam to i pri hodinove expozici nic moc neudela a kdo navic stoji hodinu u plotny ze 🙂

      Jenze u aut se uz budeme bavit o radove vyssich ztratach – tam uz ta expozice zacne byt zajimava. Dokud je auto s kovovou kastli neni to problem zustat uvnitr. Ale vzhledem k tomu, ze kompozitni materialy a plasty jsou lehci, lepe se tvaruji a pevnost uz dnes maji jako kovy a lepsi tepelneizolacni vlastnosti da se v brzke budoucnosti cekat nahrada podstatnych casti karoserie za plasty/kompozity. A ty proti EM polim nechrani prakticky vubec.

      Bulvaru zdar.

  1. Proč mám strach z
    Proč mám strach z indukce?

    Asi jsem hypochondr, ale bojím se indukčního nabíjení, bojím se trafostanic a děsím se bezdrátového přenosu energie.

    Třeba indukční varná deska s výkonem 2kW a efektivitou přenosu 90%. Kam se poděje těch 200Wattů. Do tepla ne. Takže do vzduchu? Nejblíž u té plotny jsem já. Hygienická omezení pro mobily na vyzařování jsou 1W, 4 v kříži dokážou ugrilovat syrové vejce.

    A co když budu indukcí nabíjet auto. 30kW nabíjecí výkon, efektivita 90%. Kam se podějí ty 3 kW. Na radiových vysílačích se v blízkosti kabelů s takovýmto výkonem počítá expozice ve vteřinách aby to ty lidi nezabilo.

    Takže paranoie zdar a kabely mi neberte

Napsat komentář