Toyota Auris Hybrid uspěla na alternativní Rallye Monte Carlo

je považována za matku dnešního sportu rallye. Ke 100. narozeninám této závodní legendy se organizátoři postarali také o prezentaci budoucnosti. Odnoží pro je se 108 automobily největší pro technologie s nízkými emisemi v , která se tento rok konala již popáté.   

Zároveň tvoří testy na historických trasách Rallye Monte Carlo úvod k seriálu FIA Alternative Energies Cup. Rallye vede ze tří stanovišť Clermont-Ferrand, Annecy-Le-Vieux (obě ) a Lugano (Švýcarsko) přes Valence (Francie), tunel Mont Blanc a francouzské Alpes Maritimes až na Cote d’Azur do .

Povolena jsou (až na kategorie výjimek) vozidla s emisemi méně než 115 CO 2 g/km. nastupují proti sobě ve zkouškách rovnoměrnosti, spotřeby a zručnosti. Prostřednictvím kvocientu z hmotnosti vozidla, produkcí CO 2, hustoty energie paliva a spotřeby vypočítají organizátoři hodnoty srovnatelné mezi třídami – a tím pak celkové hodnocení.

Knížectví Monako jako cíl má též symbolický obsah: Jako „testovací biotop“ pro podporuje se 300 , bezplatnými parkovišti a státními subvencemi (ve výši třetiny kupní ceny) prosazování zelené technologie.

Ve zkoušce rovnoměrnosti zvítězili Raymond Durand/Bernard Vialar (Francie) na voze před týmem Agehm/Conti () na voze a týmem Massimo Beltrami/Giovanni Merzari (), též na voze Auris Hybrid.

„Pro zatáčkovité horské silnice je efektivní Auris ideálním automobilem“, říká šťastný vítěz Durand. Poprvé v rallye byly na jeho voze Auris použity pneumatiky „BluEarth“, zvlášť vyvinuté pro .

V celkovém hodnocení zvítězil bývalý francouzský pilot Formule 1 Erik Comas se spolujezdcem Sebastienem Cholem na voze Tesla Roadster.

Místa 3. a 6. obsadili Luis Murguia/Javier Urmeneta () a Christophe Ponset/Serge Pastor (Francie) na voze a Massimo Beltrami/Giovanni Merzari (Švýcarsko), na místě 4. a 5. rallye zakončili Fabrice Capitaine/Gerard Cuif (Francie) na voze .

S vozem Auris Hybrid společnosti Toyota Deutschland se rallye zúčastnil tým žurnalistů Jan Wilms/Jack Kulcke – a obsadil úctyhodné 68. místo. Další modely Toyota v závodě: , FJ Cruiser jako modifikace bioetanolu E85, , Autogas, .

Zátěžové a dojezdové testy na náročných trasách Alp jsou pro některé výrobce čím dál důležitější. Již v roce 2010 obsadila Toyota v celkovém hodnocení druhé, třetí a čtvrté místo s vozem Toyota Prius.

V roce 2009 vytvořila s elektrickým sportovním autem a dojezdem 394 km tehdejší silniční rekord pro elektromobily.

Rok od roku rostoucí počet účastníků ukazuje potenciál budoucího použití a ve světovém motorsportu. Obzvláště na delší vzdálenosti se zde nabízí hybridní řešení jako u vozů a .

tisková zpráva, foto: Toyota

Napsat komentář