První ročník šampionátu elektrických formulí neboli Formula E se přesunul na americký dvojkotinent. V polovině března se pojede závod v Miami, o dva týdny později pak v Long Beach. Mezitím tu máme přehled pěti nejzajímavějších bouraček.
foto: Formula E
Dosud nejvážněší nehoda závodů elektrických formulí Formula E se udála hned v jubilejním prvním závodě v Pekingu 13. září 2014. Tehdy Nicka Heidfeld zkoušel předjet Alain Prost, který se ale nedal a Heidfeldova formule nakonec skončila ve vzduchu, resp. zábranách.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Šampionát Formule E má novou školní odnož
Pro zajímavost ještě přikládáme pět nejzajímavějších předjetí ze všech dosavadních závodů Formule E.
sa mi subojPaciasuSenna vs.
sa mi subojPaciasuSenna vs. Prost 🙂
skoda ze ty formule maji tak
skoda ze ty formule maji tak maly vykony, na tom videu to vypada jako ze to skoro nejede. 150kW+30kW boost je proste zalostne malo
No tak je to v podstate 0
No tak je to v podstate 0 rocnik, tak rozbehnout takovy podnik je v podstate polozazrak. Vsak se podivejte treba na Darpa Robotic challenge jaky udelali obrovsky kus prace za jediny rocnik. Za nekolik let budou vykony eFormule uplne jinde.
Navíc si musíte uvědomit,
Navíc si musíte uvědomit, že výkon elektromotoru 150kW podle mne odpovídá spalováku tak o výkonu 200-250kW. Což je tak polovina až 1/3 současných spalovacích verzí F1. Jak tu psal níže, toto je první ročník. Druhý bude u rčitě o jiných výkonech.
Přidám srovnání. Malé
Přidám srovnání. Malé Saxo, má spalovák většinou 40-50kw.
Elektrickému saxu stačí elektromotor o výkonu 20-25kw!
U spalovacích motorů je
U spalovacích motorů je udávaný výkon výkonem špičkovým (víc už z něj prostě nedostaneme), zato u elektromotorů se udává tzv. výkon stálý, tedy ten, se kterým může elektromotor pracovat po dlouhou dobu. Špičkově (tedy hlavně při akceleraci) však může být výkon zvýšen a to klidně třeba na dvojnásobek.