TEST: Volkswagen Golf Variant 1.4 TGI s pohonem na CNG

Auta s pohonem na stlačený zemní plyn () se v Česku rojí jak houby po dešti. Zejména koncern Volkswagen se začíná výrazně snažit. Po Škoda Octavia G-TEC Combi a Seat Leon TGI je na českém trhu k dispozici konečně také plynový kombík Golf Variant.

Nový Volkswagen Golf Variant 1.4 TGI je auto do nepohody – jezdí za korunu a uveze pořádný náklad (lidí i věcí)
foto: Hybrid.cz

Auto se celým názvem jmenuje „Volkswagen Golf Variant 1.4 TGI BlueMotion“ a Volkswagen už nejspíš nemohl vymyslet nic delšího. Faktem nicméně je, že jde o vůz velmi podobný nedávno představené Škoda Octavia G-TEC Combi. Prakticky všechny parametry jsou stejné nebo víceméně podobné.

Specifikace:

Motor: TSI o objemu 1,4 litru a výkonem 110 koní (81 kW)
Max. točivý moment: 200 Nm při 1500-3500 ot./min.
Nádrže: 15 kg CNG, 50 litrů benzín
Max. rychlost: 195 km/h
Zrychlení (0-100 km/h): 11,5 vteřiny
Emisní třída: Euro 6
Pohotovostní hmotnost: 1457 kg
Objem zavazadlového prostoru: 424 litrů (1429 litrů po sklopení zadních sedadel)

A velmi podobné jsou i jízdní vlasnosti a spotřeba. Až na tužší volant, jak bývá u Volkswagenu zvykem, se proti Škoda Octavia G-TEC Combi v ničem zásadním neliší. Oficiálně udávaná spotřeba 3,5 kg/100 km je dosažitelná s velmi lehkou nohou, reálně jsme se dostali na hodnoty mezi 4,0 a 4,3 kg/100 km, tedy stejně jako u plynové Octavie.

Dojezd na jednu nádrž zemního plynu se taktéž pohybuje mezi 340 a 360 km. Cena za kilometr se tak vejde opět do rozmezí 1,0 – 1,1 Kč/km. Velmi podobná je i spotřeba benzínu, mezi 6-6,5 l/100 km při běžné kombinované jízdě s dodržením předpisů max. rychlosti.

auto test Volkswagen Golf TGI Variant Bluemotion

foto: Hybrid.cz

auto test Volkswagen Golf TGI Variant Bluemotion

foto: Hybrid.cz

Jízdní vlastnosti hodnotíme opět na jedničku. S výmoly na silnici si auto poradí velmi slušně, drží stopu i při ostřejší jízdě do zatáček a celkově se chová velmi předvídatelně. Je to dáno primárně víceprvkovou zadní nápravou (multilink) podobně jako u Octavia G-TEC Combi.

Nový Volkswagen Golf Variant TGI BlueMotion je k dispozici ve všech třech výbavových liniích: Trendline, Comfortline a Highline. Cena auta ve výbavě Trendline začíná od 468 900 Kč vč. DPH, Comfortline od 503 900 Kč vč. DPH a Highline od 531 900 Kč vč. DPH.

Už Trendline nabízí bohatou výbavu: rádio Composition Touch s 5″ dotykovým displejem, čtečkou paměťových karet SD a vstupem Aux-IN, dále automatickou dvouzónovou klimatizaci Climatronic, výškově a podélně nastavitelný tříramenný volant, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, systém rozpoznání únavy řidiče, stabilizační systém ESC, elektronickou uzávěrku diferenciálu XDS, elektronickou ruční brzdu včetně funkce Auto Hold, funkci start/stop, rekuperaci kinetické energie, 7 airbagů, multikolizní brzdu, elektrické ovládání oken vpředu i vzadu a palubní počítač.

auto test Volkswagen Golf TGI Variant Bluemotion

foto: Hybrid.cz

auto test Volkswagen Golf TGI Variant Bluemotion

foto: Hybrid.cz

U Comfortline a Highline je pak dále na výběr mezi šestistupňovou mechanickou převodovkou a sedmistupňovou dvouspojkovou DSG převodovkou. Dodatek „BlueMotion“ za dlouhým názvem značí mimo jiné i snížení podvozku o 15 mm proti standardním verzím.

Pro srovnání, základní cena Škoda Octavia G-TEC Combi s pohonem na CNG začíná na 466 900 Kč, tedy o pouhé 2000 Kč níž. To je bezvýznamný rozdíl, který dobře vypovídá o tom, že jde o téměř stejné vozy jak co do výbavy, tak i chování na silnici.

Fotogalerie:

auto test Volkswagen Golf TGI Variant Bluemotion

foto: Hybrid.cz

auto test Volkswagen Golf TGI Variant Bluemotion

foto: Hybrid.cz

auto test Volkswagen Golf TGI Variant Bluemotion

foto: Hybrid.cz
vlastní

12 Comments on “TEST: Volkswagen Golf Variant 1.4 TGI s pohonem na CNG”

  1. jen pro upřesnění nejde srovnávat cenu za 1L CNG a cenu
    jen pro upřesnění nejde srovnávat cenu za 1L CNG a cenu 1Lnafty, protože to není jeden litr ale jedno kg a jedno kg plynu je víc než jeden litr…CNG se prodává v 1kg, ne v litrech tzn že 1kg CNG = 1,3L, nemůžete srovnat 1,3L CNG (26,60Kč) a 1L nafty 37,70Kč ceny jak píše pán výše, takže lze srovnat že CNG 1L je cca 19Kč a nafta 37,70Kč, takže takto vypadá že cng je výhodnější..ovšel LPG se v litrech prodává ale spotřeba lpg je vždy výšší než spotřeba benzínu, např jezdíte na benzín za 7L po předělávce na lpg jezdíte za 9L lpg ale za cenu cca 15Kč 1L lpg.. u cng máte spotřebu u normálního osobáku 4-5,5kg cng na 100km.. kolečkama up 🙂

  2. Máte tam dvě chyby.
    1. Dle

    Máte tam dvě chyby.

    1. Dle informací z autosalonů VW není pravda, že TGI má nižší podvozek o 15 mm. Snížený podvozek má pouze 1,6TDI 81 kW (110k) BM.
    Tuto informaci potvrzuje i konfigurátor na stránkách www_volkswagen_cz , kde si vyberte stupeň výbavy „bluemontion“ a dostanete na výběr pouze 1,6TDI

    2. Informace, že za základní cenu těch cca 466 tis. dostanete i Škoda G-TEC kombi s „téměr stejnou“ výbavou je, řekl bych, už zavádějící. G-TEC je velké holátko v základu oproti TGI. Zkuste si nakonfigurovat to samé u G-TECu a zaplatíte více.

    CNG zdar!

  3. V porovnávaní so Škodou
    V porovnávaní so Škodou ste tak trochu zabudli na SEAT ST kombi – prakticky identické parametre. Podľa našich cenníkov (SR) je oproti Golfu cca o 5000€ lacnejší (pri porovnateľnej výbave). A cena CNG verzie je len o cca 1000€ drahšia oproti porovnateľnému modelu na benzín – to je návratnosť už po najazdení cca 25000 km.

  4. V tuto chvíli je CNG
    V tuto chvíli je CNG výhodnější z důvodu:
    Ceny (26,50 vs 37,70) při stejné spotřebě, podnikatelé u těchto vozů neplatí silniční daň (další pro podnikatele dost významné plus), odpadá filtr pevných částic (při vyšším nájezdu KM je to dosti znatelná položka), je to benzin jezdící za nižší náklady než nafta (v zimě se rychleji zahřeje, tišší a měkčí chod).

    To jsou hlavní výhody, určitě jsem na nějakou zapomněl, ale od doby, co jej mám, bych neměnil.

Napsat komentář