TEST: Škoda CitigoE iV - elektromobil, který mění český trh

Jan Horčík - 14 Únor 2020

Naše první dojmy z elektromobilu Škoda CitigoE iV už jste si mohli přečíst před pár dny. Jaké jsou zkušenosti po týdnu a 1100 najetých kilometrů?Elektromobil Škoda CitigoE iV právě čerstvě vyjel z myšky. Fotit jsme museli přímo u ní, protože blátivé zimní počasí nám jinak moc nepřálo.

Elektromobil Škoda CitigoE iV právě čerstvě vyjel z myčky. Fotit jsme museli přímo u ní, protože zimní počasí nám jinak moc nepřálo.
foto: Hybrid.cz

Lednové statistiky prodejů nových aut v Česku s 254 prodanými elektromobily Škoda CitigoE iV (+ 174 plug-in hybridů Škoda Superb iV) jasně ukazují, že jde pro český trh o přelomový model.

Škoda potvrdila, že eviduje už hodně přes 1000 klientských objednávek. "V letošním roce plánujeme na domácím trhu prodat až 2500 vozů Škoda CitigoE iV," sdělil nám Pavel Jína, PR manažer Škoda Auto.

Nedivili bychom se, kdyby byl o auto ještě větší zájem. Škoda CitigoE iV je praktické auto pro každodenní dojíždění. A tak zatímco benzinové Citigo končí, jeho nástupce v podobě čistého elektromobilu se rozjíždí do světa.

Navzdory svým malým rozměrům nepřekvapí CitigoE iV nějak zvlášť malým průměrem otáčení, který má hodnotu 9,8 metru. I tak se ale s autem jezdí náramně dobře, což ostatně platilo už i pro benzinovou/CNG verzi.

Navzdory svým malým rozměrům nepřekvapí CitigoE iV nějak zvlášť malým průměrem otáčení, který má hodnotu 9,8 metru. I tak se ale s autem jezdí náramně dobře, což ostatně platilo už i pro benzinovou/CNG verzi.
foto: Hybrid.cz

S testovacím novinářským vozem jsme ujeli 1100 km, z toho asi třetinu na dálnicích. Výsledná průměrná spotřeba 16,4 kWh/100 km je mírně vyšší, než bychom si u takového mini představovali.

Na druhou stranu, šlo o test v zimním provozu, bez snahy auto nějak zvlášť šetřit. Oficiální kombinovaná WLTP hodnota spotřeby je 14,8 kWh/100 km a dojezd by měl být 253 km. Škoda vysokého součinitele aerodynamického odporu 0,325, který je také na vině.

V našem testu vychází komfortní reálný dojezd v zimě při klidné jízdě bez dálnice kolem 200 km. Jakmile se ale vydáte na dálnice, nebo začnete autu trochu víc šlapat na plyn, spotřeba může rázem vyletět ke 22 kWh/100 km a reálný dojezd ke 150 km.

I to je ale podle nás dnes pro auto s pořizovací cenou kolem 450 000 Kč vč. DPH vynikající hodnota. Právě cena je totiž u elektromobilu CitigoE iV tím naprosto nejzásadnějším parametrem při rozhodování o koupi.

Li-ion baterie s kapacitou 36,8 kWh (60 Ah, 32,3 kWh využitelných)  jeumístěná v podvozku, měří 1,1 x 1,7 x 0,3 metru a skládá se ze 168 článků. Doplňuje ji elektromotor o výkonu 61 kW/212 Nm. Pro takhle malé a lehké auto to úplně stačí. Pohotovostní hmotnost je 1235 kg, užitečná hmotnost 340 kg až 370 kg.

Li-ion baterie s kapacitou 36,8 kWh (60 Ah, 32,3 kWh využitelných) je umístěnq v podvozku, měří 1,1 x 1,7 x 0,3 metru a skládá se ze 168 článků. Doplňuje ji elektromotor o výkonu 61 kW/212 Nm. Pro takhle malé a lehké auto to úplně stačí. Pohotovostní hmotnost je 1235 kg, užitečná hmotnost 340 kg až 370 kg.
foto: Hybrid.cz

Škoda CitigoE iV konečně přibližuje elektromobilitu běžnému spotřebiteli, a to navíc ještě i tím, že jde právě o českou značku Škoda. Narozdíl od starší generace elektromobilu Renault Zoe nabízí CitigoE stále ten skvělý "elektromobilní" pocit z dynamické jízdy a zrychlení.

To má na papíře nudnou hodnotu 0-100 km/h za 12,3 sekundy, ale v reálu je jízda v CitigoE iV nakonec i zábavná. Pružné zrychlení z 60 na 100 km/h je 7,6 s

Škoda Auto samotná propaguje elektromobil CitigoE iV jako městské auto, a právě městské prostředí je pro něj bezesporu nejvhodnější. Rozhodně se ale nemusíte bát vzít ho na okresky, nebo nakonec i tu dálnici.

Všude si poradí, ač na dálnici přes 130 km/h nepustí. Ale proč taky, když je to max. rychlost, kterou tam můžete legálně jet. V tomto okamžiku by bylo zajímavé zamyslet se nad tím, zda by všechny snahy o větší bezpečnost a nižší spotřebu nebyly částečně vyřešeny třeba i tím, že by všechna auta měla omezovač na 130 km/h?

Elektromobil je vybaven 7,2kW (2x16 A) palubní dvoufázovou nabíječkou. Z běžné 230V zásuvky je možné nabíjet výkonem 2,3 kW a auto tak z nuly do plna nabijete během 15 hodin. Z běžné domácí třífázové zásuvky to bude trvat asi pět hodin.

Elektromobil je vybaven 7,2kW (2x16 A) palubní dvoufázovou nabíječkou. Z běžné 230V zásuvky je možné nabíjet výkonem 2,3 kW a auto tak z nuly do plna nabijete během 15 hodin. Z běžné domácí třífázové zásuvky to bude trvat asi pět hodin.
foto: Hybrid.cz

Elektromobil Škoda CitigoE iV se i při rychlosti 130 km/h pěkně drží silnice a umí překvapivě dobře tlumit aerodynamický hluk i hluk podvozku. Tohle se inženýrům ve Volkswagenu opravdu povedlo.

O to víc nás pak překvapil audiosystém, který rozhodně nedosahuje prémiových nadkvalit toho v Audi e-tron, ale zároveň to není ani žádná ušuměná šupárna.

Překvapivě prostorná

Elektromobil Škoda CitigoE iV má "trpasličí" rozměry 3597 mm délky, 1481 mm výšky a 1645 mm šířky. Rozvor činí 2417 mm. I přesto si prostornost vozu zaslouží pochvalu.

Když jsme se na e-Salonu cvičně posadili do chystaného Volkswagen ID.3, pocit stísněnosti se dostavil okamžitě. Ve starém dobrém Škoda Citigo, resp. jeho elektrické variantě, nic takového nehrozí.

Daní za to je samozřejmě miniaturní kufr. Při základním uspořádání zavazadlový prostor nabídne objem 250 litrů. Po sklopení opěradel zadních sedadel získáte úložný prostor o objemu 923 litrů.

Co nás na elektromobilu Škoda CitigoE iV zásadně potěšilo je standardní výbava, která mimo jiné čítá: vyhřívané přední sedačky, elektricky vyhřívané přední sklo, zadní parkovací senzory, tempomat, asistent udržování jízdního pruhu (ač ten je téměř nepoužitelný), LED světla pro denní svícení.

Konektivita a bezpečnost

Škoda CitigoE iV nijak nešetří ani s ohledem na bezpečnost. Velkoobjemové airbagy řidiče a spolujezdce se aktivují v součinnosti s přitahovači předních bezpečnostních pásů, které vás tak pořádně přitáhnou.

Standardní výbavou vozu jsou také speciální boční airbagy Head-Thorax, které dokážou v případě bočního nárazu ochránit hlavu i trup pasažérů na předních sedadlech. A samozřejmě integrovaná datová SIM karta.

interiér elektromobilu Škoda CitigoE iV

V interiéru rozhodně žádné extravagance nečekejte. Vše jede dle koncernového mustru. Budíky jsou analogové, tlačítka na svých místech, přesahující kaplička panelu přístrojů až příliš vysoká a volant výškově nastavitelný přesně tak, aby vám přesně zakryl výhled na rychloměr.
foto: Hybrid.cz

K elektromobilu CitigoE iV jsou k dispozici dvě doprovodné aplikace: Škoda Connect a Move&Fun. Move&Fun, která supluje funkce infotainmentu, nebyla v době našeho testu na Google Play k dispozici.

Slušně vypadající aplikaci Škoda Connect jsme stáhli, ale z neznámého důvodu bohužel nebylo možné spárovat zapůjčený testovací vůz s aplikací. Nemohli jsme tak vyzkoušet např. možnosti ovládání klimatizace online (předehřev auta), ovládání nabíjení, nebo plánování odjezdu, které aplikace nabízí a které podle všeho fungují bez výhrad.

Kolik to stojí?

Základní bezpříplatkovou barvou auta je žlutá Sunflower. Za bílou Candy, červenou Tornado či zelenou Kiwi si připlatíte 6300 Kč, za metalické barvy 10 900 Kč (černá, modrá, stříbrná).

Záruka elektromobilu Škoda CitigoE iV je standardní dvouletá. Záruka 8 let/160 000 km, podle toho co nastane dříve, však platí na baterie. Za 2000 Kč je možné si připlatit za prodlouženou záruku na 5 let a 100 000 km na auto.

V disciplíně rychlonabíjení rozhodně nepatří elektromobil Škoda CitigoE iV mezi premianty. Oficiálně má umět přes CCS až 40 kW. Reálně je ale špička na 35 kW, běžný výkon kolem 25 kW. U stojanu rozhodně nemá cenu čekat přes 70 % nabití baterie, kdy výkon nabíjení začíná klesat až k jednotkám kW.

V disciplíně rychlonabíjení rozhodně nepatří elektromobil Škoda CitigoE iV mezi premianty. Oficiálně má umět přes CCS až 40 kW. Reálně je ale špička na 35 kW, běžný výkon kolem 25 kW. U stojanu rozhodně nemá cenu čekat přes 70 % nabití baterie, kdy výkon nabíjení začíná klesat až k jednotkám kW.
foto: Hybrid.cz

Standardní ceníková cena elektromobilu Škoda CitigoE iV činí 479 900 Kč. Avšak v rámci akce EKOBONUS mohou zákazníci získat wallbox včetně balíku služeb instalace a kontroly připravenosti domácí sítě zdarma.

Případně mohou zvolit finanční zvýhodnění ve výši až 30 000 Kč a auto pak vyjde reálně na 449 900 Kč. Za takovou cenu je Škoda CitigoE iV skvěle vybavené, pohodlné a svým způsobem i praktické auto s minimálními provozními a servisními náklady.

Kdy se to vrátí?

Cenové porovnání s benzinovým už je dnes možné jen zpětně, protože v konfigurátoru Škoda Auto už klasické Citigo chybí. Přestává se vyrábět a pouze se doprodají skladové zásoby. Jeho místo zaujme právě jen elektrická verze.

Hrubý výpočet by mohl vypadat takto: cenový rozdíl by se dal, po započítání příplatkové výbavy, zobecnit na +/- 200 000 Kč. Benzinové Citigo jezdí za 5 l/100 km, tedy palivový náklad asi 1,7 Kč/km. Proti tomu elektrické CitigoE iV jezdí při 15 kWh/100 km a výhodném tarifu s průměrnou konečnou cenou elektřiny 3 Kč/kWh za max. 0,45 Kč/km (ceny elektřiny se mohou výrazně lišit, lze se jistě dostat níž i výš).

Elektromobil Škoda CitigoE iV klame tělem. Nabízí příjemné svezení a doslova přelomovou cenu.

Elektromobil Škoda CitigoE iV klame tělem. Nabízí příjemné svezení a doslova přelomovou cenu.
foto: Hybrid.cz

Za rok tak při nájezdu 25 000 km jen za pohonné hmoty zaplatíte místo 42 500 Kč pouze 11 250 Kč, což je rozdíl 31 250 Kč. S takovou si na sebe auto "vydělá" za šest a půl roku.

Jde samozřejmě o velmi hrubý výpočet, který nebere v potaz nižší servisní náklady (opotřebení brzdových destiček, absence olejů, filtrů, apod.) ani doplňkové náklady jako je dálniční známka (tu elektromobily od letošního roku nepotřebují).

vlastní
Zpět na HybridPřidat komentář

Co máte furt s tím průměrováním. Průměrný Čech bere málo peněz, málo najezdí se spalovákem a bydlí v paneláku. Pro něj ale EV nedává smysl!

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pánové, kromě e-citiga je i nový e-up, který je vybavenější a za nižší cenu, Měl bych zájem o koupi e-up! V Německu ho nabízejí nového od 312-380 tisíc. Vtip je v tom, že s jedním kusem Vám slevu nikdo nedá a je tedy otázka jestli by se nenašlo alespoň 5 z vás, kteří by byly ochotni se spojit a udělat společnou poptávku, počítám s dodávkou za 6 měsíců od zaplacení zálohy na vůz Podívejte se ma mobile.de,
Jinak auto je stejné jako citigo ( baterie dojezd) kromě toho, že nemá 16 palcová kola což je podle mého názoru vzhledem k cenám gum spíše výhoda. Jezdil jsem s tím jezdí to velmi pěkně reálný nejnižší dojezd v zimě při normální rychlé jízdě bez ohledu na spotřebu odhaduji je asi 180km. Pokud počítám s degradací baterie o 20% za 10 let klesá dojezd na 144km což je stále slušné, takže pokud potřebujete denně jezdit pod 140km bude Vám auto dlouhodobě dobře sloužit.

Uz jste vyresil nakup? Take shanim co nejlevnejsi e-up, kvuli lepsi vybave nez Citigo.

Existuje nekde k dispozici PDF se seznamem priplatku pro VW e-up? Na ceskych VW strankach jsem to nenasel. Rad bych si srovnal Citigo iv a e-up. Diky.

Zkuste zde:
https://www.volkswagen-newsroom.com/de/publikationen/preislisten/technik-und-preise-e-up-ausgabetag-09-01-2020-31/download

Dekuji, a nevite, zda plati ta stejna nabidka i v CR? Pokud ma e-up parkovaci senzory za priplatek, tak je to trochu nemile...

Neco je tady:
http://www.klokocka.cz/data/file/e/_/e_up_%20(4).pdf
https://www.autorevue.cz/skoda-citigoe-iv-vs-vw-e-up-cena-v-cr-vybava-technicka-data-priplatky

Ten Klokocka je stary e-up. To autorevue jsem cetl, ale chtel jsem nejakou tabulku, abych si to snadno srovnal. To budu muset snad jit do salonu, na netu jsem to nenasel. Myslim, ze je to dobry tip pro redakci: Napiste prosim clanek obsahujici tabulku srovnavajici vybavu, prip. priplatky u noveho e-upu a Citigo iv. Plus pozdeji test noveho e-upu. Mne osobne se zepredu vice libi e-up nez Citigo.

Obrázek uživatele Marek_

Myslíte třeba tento eUp za 12.450? Tak se podívejte do popisku:
Nur gültig für Gewerbetreibende in NRW und Land Berlin

A pak ostatní za cca. 16.000 eur jsou na tom podobně, cena je s "Umweltbonus" nebo "BAFA Praemie", což při exportu neplatí.

---

Lexus GS 450h Premium

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Dost casto uvadi cenx bez DPH a s Nemeckou dotaci 2-4000€. Takze De dotaci na vyvoz nedostanete a DPH se plati u noveho auta v CR.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Díky za rady pánové, příště si je nechte pro koně ,ten má větší hlavu a i já umím Německy, mě zajímají ti co si to auto chtějí koupit a chtějí dostat slevu za hromadnou objednávku, cena bude určitě lepší než když to budeme kupovat každý zvlášť....

Obrázek uživatele Radovan

Přesně. Kupovali jsme ojetiny po ČEZu od Peugeotu. Cena 360 tis. s DPH za kus. Sešlo se nás pět a vyjednávali jsme. Nakonec koupili jen 3, protože 2 nedali dohromady peníze. I tak 1 auto stálo 280 tis. a byla k tomu sada zimních pneu navrch. Finanční a ekonomická gramotnost národa je naprosto o ničem. Proto má milion lidí, desetina národa, exekuci. Ale přispívat do diskusí, to umí....

---

BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 87 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 40 tis. km (54 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017, zachytávání dešťovky 880L Keter 4/2020.

Nezapomente na politickou negramotnost, tou trpi pres 2 milionu volicu, kteri voli agrofert a hradniho kolaboranta.

Obrázek uživatele Radovan

Al to jsou přece ti nejjednodušší homo economicus. Když dávali socany na potkání růže, co stály v kvelbu 50,- Kč kus, tak jich Pazoubek a Nedělka plný vagon. Pak přestali a přišel koblihář. No a za kus žvance udělá economicus skoro cokoliv. A hradní kolaborant? Tam se bohužel střetl spící kníže s liháčem. No a šlechtu u nás neradi, kdežto chlastá celý národ. Takže výběr byl dopředu jasný. A nějací další borci - jako ty marketingové produkty z akademické sféry - taky neměly šanci. Suchar profesor a liháč, to je prostě jasný výběr. Něco jako fialka od modrých ptáků. Taky nevolitelný.

---

BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 87 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 40 tis. km (54 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017, zachytávání dešťovky 880L Keter 4/2020.

Vetsina hospodskych ozralu muze mluvit hodiny z patra a ani na chvilku nezadrhne. Zeman je jednim z tech lihovych zvanilu. To narodu imponuje. Bohuzel.

Ohledne spotreby jsem si rikal, co delam spatne, ze v zime jezdim za 17kWh na sto :-(
Diky tomuto clanku jiz vim, ze to se mnou zase tak spatne neni :-)

---

Elektronům Zdar!
Nyní Leaf40 dojezd dostačující (už třikrát jsem nabil do plna) při rychlosti 25tis km za rok.

Pri rychlosti 25.000 km/rok mate prumernou rychlost 2,9 km/h. To muzete rovnou chodit pesky :-))
Jinak 17kWh/100km v zime je dobry prumer. S Teslou 3 jsem ale lepsi a pritom nemam tepelne cerpadlo.

To je prave to, co mi hlava nebere s tim bez TC.
L2 ho sice ma ale pod asi 4 stC se nepusti bo by to namrzlo. Po 50ti km uz se fridex poohreje a napomaha tem clankum PTC. Ale to uz je jeden vetsinou v cili.
Jak to tedy TM3 dela? Podelte se...

---

Elektronům Zdar!
Nyní Leaf40 dojezd dostačující (už třikrát jsem nabil do plna) při rychlosti 25tis km za rok.

TM3 ma odporove topeni. Pokousim se vzdy pred jizdou zahrat elektrinou ze site. To zrejme palubni pocitac nezapocitava. Ale vzdy max 10 minut, to je par set Wh a nehraje roli. Nevim, musim to nekdy zjistit. Jinak je TM3 hodne efektivni a v lete bez klima zere kolem 14kWh/100. V zime musim teda jen pritapet a to neni zase tolik. No ano, letosni zima byla hodne slaba. U Leafa 1 mam TČ a to snad topi i pod nulou. Namraza bude jen kolem nuly, protoze pod nulou uz je hodne malo pary ve vzduchu. A kdyz nekdy namrzne, tak bude mit asi funkci na odtavani. Mozna z vnitrniho tepla, nebo spiralou. To nevim. Ale kdyz predehrivam i pod nulou abych se zbavil snehu na oknech, tak slysim vrceni TČ. Je to o dost hlucnejsi nez ventilator. S Leafem ale na delsi cesty≥20km mam v zime take 17kWh a to je na zimu a horsi pneu prece dobre.

Test

Obrázek uživatele Tomáš

Test

---

Prius PHV 2012, od 2017. >21000 el.km. Info: https://tinyurl.com/ya6cyj5b
EV+HV: 1,9l HV:3,9l EV:12kWh Jap. nabíječky https://ev.gogo.gs/map/

Citigo EV jde na dračku jak rohlíky na krámě. Fanatici už si nakoupili a normální člověk si spočítá, že se mu to nevyplatí.

Obrázek uživatele Kuk

Normální lidi kupujou vojetiny.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Tomáš

No konecne jste uznal ze jsem normalni. :-)

---

Prius PHV 2012, od 2017. >21000 el.km. Info: https://tinyurl.com/ya6cyj5b
EV+HV: 1,9l HV:3,9l EV:12kWh Jap. nabíječky https://ev.gogo.gs/map/

Obrázek uživatele Kuk

Normální naivka.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Já si vždy koupím nové auto a vydrží mi přes 10 let. Chovám s k němu slušně a pokud se začne sypat, tak jde do bazaru. Oblečení si také nekupuji po někom. Podobně to mám s autem. Auto z bazaru je jako sázka do špatné loterie.

Přesně, já jezdím Hondou Civic 1.7 diesel z roku 2002. Můj bratr má Opel Astra 1.4 z roku 2003. Opel byl za 50k před pár lety, náklady na opravy skoro žádné, spotřeba 5 litrů. Nemusíte se o to bát, je to prostě pohoda.

Obrázek uživatele Radovan

Máte v tom chybu. Ti kteří umí počítat si už nakoupili. Normální člověk si nespočítá nic, protože už vlastnictví "levného" spalováku s drahým provozem je pro něj s jeho ročním nájezdem ekonomický nesmysl od počátku věků.

---

BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 87 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 40 tis. km (54 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017, zachytávání dešťovky 880L Keter 4/2020.

A co teda dává ekonomický smysl? Běžný roční nájezd auta je kolem 15 000, i kdyby to bylo 10 000 tak levněji než levným spalovakem to moc nejde (pokud neuvažujeme třeba kolo že :-D)

Obrázek uživatele Radovan

Ekonomický smysl dává nemít auto. To že dnes jde koupit za babku, parkovat na veřejném prostranství, ládovat cenově dostupným palivem a zbytek se platí z daní nás všech je jen netržní situace. Obzvláště to pak platí pro centra měst a sídliště, ale při dobré dopravní obslužnosti, nejlépe kolejové, i pro menší sídla a vesnice. Tedy ne jako u nás, kde je nádraží 1 uprostřed nebo 1 na okraji, ale to už bychom zabředávali do detailů.
Zbytek potřeb (něco si dovézt, odvézt) mají obstarat vytížené komerční služby. Protože v ČR průměrný automobil jede 24 minut denně, celých 23,5 hodiny někde parkuje.
Co se toho kola týče, je to nejlepší řešení, pokud není to co potřebuji v docházkové vzdálenosti. Opět lepší sdílené kolo s distribucí do míst potřeby, než vlastní (výjimkou je snad jedině fakt malá skládačka či skládací koloběžka). Navíc nejsměšnější je dnešní situace, kdy borci a borky dojedou spalovákem párkrát do týdne až před posilovnu, aby udělali něco pro zdraví. To je fakt na hlavu.

---

BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 87 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 40 tis. km (54 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017, zachytávání dešťovky 880L Keter 4/2020.

Auto je to o tom jestli ho potřebuju, nebo né. Jak tu chcete řešit ekonomický smysl? Když bez auta se třeba nedostanete do práce.

Se podívejte na svůj podpis, koupíte dvě nejhorší elektroauta, co se vůbec kdy sériově vyrobily za skoro 800 tis oba. Po nájezdu 120 tis. Km nemají oba cenu asi 300 tis. dohromady. Baterky náhradní do nich neseženete, nebo to jak říkáte nebude to mít ekonomický smysl. A jen na ztrátě hodnoty Vás stojí kilometr 4 koruny.

Chápu, že elektromobilita je dobrá věc , je třeba ji propagovat, ale občas mám dojem ,že děláte pravý opak.

souhlas, kdybych se měl rozhodovat o elektromobilitě podle Radovana, Leo...a dalších místních...tak vím, že to nechci...

Jak si obecně určitá skupina lidí kolem elektromobility atd začala říkat, že evangelizuje společnost, tak většina z nich na mě působí naprosto naopak...něco jako Horst Fuchs, ale je zajímavé sledovat, jak se v čase radikalizují a ztrácí nadhled a logiku - je fakt, že jim to určitě všude možně dělá sledovanost a dobře se shání patroni, co tu show platí..

---

Největší omyl je přísloví moudřejší ustoupí.. pokud bude moudřejší ustupovat, osel získá širší pole působnosti a prosadí osloviny.
Jízda s elektromobilem je často velmi podobná jízdě veteránem - fanoušek se rád přizpůsobí a užije si ji
Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu ...

Obrázek uživatele Radovan

Jsou ti co o tom mluví a ti co to dělají. Mluvte dál....

---

BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 87 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 40 tis. km (54 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017, zachytávání dešťovky 880L Keter 4/2020.

Hlavně evangelizujte a nezapomeňte vytvořit obsah ;)
Jo udělal jste si barák - jako dalších x lidí, akorát ty nemají potřebu se tím okatě chlubit...a tvářit se, že konzumovali Šalamounovo....

---

Největší omyl je přísloví moudřejší ustoupí.. pokud bude moudřejší ustupovat, osel získá širší pole působnosti a prosadí osloviny.
Jízda s elektromobilem je často velmi podobná jízdě veteránem - fanoušek se rád přizpůsobí a užije si ji
Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu ...

Obrázek uživatele ozana

Radovan se nechlubí a netvoří obsah. Při propagaci elektromobility má u stánku asociace na různých výstavách a jiných akcích odpracovány stovky hodin. Elektromobilní tvůrci obsahu ho doženou možná za 5let.

---

Útočné troly je možné jen ignorovat.

Nekupujte BTC za 10k, počkejte až bude stát 100 tisíc USD.

Musel jsem se podívat, která klika...dost se mi tyhle organizace během žabomyší války znechutily a popravdě ani ke skupině kolem pana Vegra ani ke skupině kolem pana Marušince nemám prachžádné sympatie

---

Největší omyl je přísloví moudřejší ustoupí.. pokud bude moudřejší ustupovat, osel získá širší pole působnosti a prosadí osloviny.
Jízda s elektromobilem je často velmi podobná jízdě veteránem - fanoušek se rád přizpůsobí a užije si ji
Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu ...

Obrázek uživatele ozana

Není podstatné pod střechou které organizace pracuje, bylo by zbytečné vytvářet nějakou další. Důležitá je ta práce samotná, já byl s ním možná na 3% všech těch akcí. Aktivní jsou samozřejmě i další, a ty tady pod články nikdy nepotkáte. Občas sem zajdou něco si přečíst, ale tyhle diskuze už se jim hnusí.

---

Útočné troly je možné jen ignorovat.

Nekupujte BTC za 10k, počkejte až bude stát 100 tisíc USD.

Souhlasím, dvě takové organizace jsou na tuhle republiku víc než dost. Dál to rozebírat nebudu, jsou věci, které sem nepatří, zvlášť, když tu nejsou i ti ostatních, kterých se to týká, třeba si to někdy bude příležitost vyříkat z očí do očí

---

Největší omyl je přísloví moudřejší ustoupí.. pokud bude moudřejší ustupovat, osel získá širší pole působnosti a prosadí osloviny.
Jízda s elektromobilem je často velmi podobná jízdě veteránem - fanoušek se rád přizpůsobí a užije si ji
Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu ...

Obrázek uživatele Radovan

Ano, obsah byl vytvořen a jako příklad dobré praxe dále šířen. Příklady totiž táhnou. Šalamoun měl taky dobré píár, proto o něm dnes víte.

---

BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 87 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 40 tis. km (54 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017, zachytávání dešťovky 880L Keter 4/2020.

Obrázek uživatele Radovan

Pokud se tam nedá dostat jinak, kam opravdu nutně potřebujete, lze použít auto. Ne nutně vlastní.
Jenže já ta auta koupil za 719 celkem, ne za 800 a jezdí mi zdarma, proto jsem je kupoval. Nová baterka do nic není potřeba, starší články jsou k dispozici od několika tisíc Kč. Ale nevyznáte se v tom, tak chápu, že to nemůžete vědět. Nedávno si ji pořídil kolega a svého Iona tím vylepšil. Takže žádná ztráta hodnoty, auta nám 6 a 4 roky slouží.
Pokud vytrháváte věci z kontextu, pak jasně, ale my bereme elektromobilitu jako ekosystém, a to je o něčem úplně jiném, než jezdit autem.

---

BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 87 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 40 tis. km (54 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017, zachytávání dešťovky 880L Keter 4/2020.

No tak . Každé auto i elektromobil má nějakou životnost a cenu. Jednou Vám Ion doslouží, když ho necháte uplně lehnout tak už nebude mít cenu žádnou. Náklady na provoz není jen palivo,ale i odpisová složka a na Vašem příkladě je zrovna vidět jak jste na tom proseknul, jen si to nepřipustíte.

Za deset let 400 tisíc to je 40 tisíc ročně na auto,ale spíše více, protože za 150 tis. toho iona namáte šanci reálně prodat.

Na druhou stranu 40 tis. za rok není zas tak moc,ale nepište mi prosím že tomu nerozumím.
Je potřeba to auto koupit výhodně, ojezdit trochu a v záruce prodat pak můžete mít i na elektromobilu ztrátu nižší než máte vy. Logicky by měla být ztráta hodnoty nižší, než ušetřené peníze na benzín jinak to přece nemá logiku.

Obrázek uživatele Radovan

A teď si představte, že to není jen o těch přímých penězích. Že je to o stylu života nebýt prase a neplatit Putiny a šejky, být co nejvíce soběstačný a takové systémy svými penězi podporovat, což je to skutečné každodenní hlasování o našich životech. Ne jednou za 4 roky ve volbách. Podporou spalováku podporujete nejen výše zmíněné, ale vyhazování daní na placení externalit, ničíte zdraví své, svého okolí, ničíte své životní prostředí. Podporujete neustálou těžbu a drancování ropy a uhlí ke spalování. Nikdo nezměnil svět kecáním a přispíváním do diskusí. Ale tím, že šel a udělal to.

---

BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 87 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 40 tis. km (54 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017, zachytávání dešťovky 880L Keter 4/2020.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No to je odpoved jak noha radovane :-D Jo kdyby byla perfektni hromadne doprava i z vesnic, tak by z pohledu cloveka asi davalo smysl ji pouzivat (za predpokladu, ze by byla tak zasadne dotovana jako dnes a tim padem tak levna)....
S ohledem na to, ze to tak neni, tak to proste vychazi jinak. Mne treba vychazi dobre citigo, na muj styl jezdeni, ale bohuzel takhle zas tak moc lidi nejezdi....

Obrázek uživatele Radovan

Tak ono jde o ideál. Bohužel vládní, krajští i místní politruci a byrokradi rozhodují jinak. A my ty voly volíme.

---

BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 87 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 40 tis. km (54 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017, zachytávání dešťovky 880L Keter 4/2020.

ano volíme, jako volové :)

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; měsíční nájezd cca 2k km

Možná ojetina na LPG?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Hmm, a ojetina na LPG podle tebe z nejakeho duvodu nesplnuje definici "levneho spalovaku"? :-D

Kdo najezdí pod 10 tis ročně. Tomu se starosti s LPG nevyplatí.
Taková atmosférická 1.4i je úplně nejlepší volba. A pokud to má rozvody řetězem, je to ještě lepší.

---

20 tis km elektricky od roku 2018

Jaký starosti s LPG?
Mám takovou hooooodne starou ojetinu a LPG mi na tom autě dělá rozhodně nejméně starostí.
Daleko víc je nám s brzdami s únikem oleje, výfukem, svíčkami, čepy, chladící kapalinou atd.
O LPG vlastně ani nevím že tam je.

Každý rok na revizi, nádrž platí 10 let, dvojitý poplatek za emise. Nemožnost jezdít do podzemek. Buď je zabrané místo na rezervu, nebo je v kufru válcová nádrž. Častější výměna oleje, svíček. Filtr na LPG.

Kdo najezdí málo, nemá to pro něj vlastně cenu, protože ušetří 0,0 prd a má s tím více starostí a omezení.

---

20 tis km elektricky od roku 2018

Pánové, mám kolegu co vlastni VW eUp, což se domnívám, že má stejná střeva jako tato Škodovka.Žije v Norsku, auto vlastni 4roky najeto 40 tisíckm. Provozem a stárnutím klesá každý rok kapacita akumulátoru a tím dojezd. Žije na ostrově, kde je počasí cca jako u nás.(teplý Golfský proud). Auto ještě nikdy nenabíjel na rychlonabiječce, ale kablem z domovní zásuvky. Skutečná dojezdová vzdálenost je nyní cca150 km. V chladném počasí nezapíná topení jen vyhřívaná sedadla a dle potřeby sem chvilkově el. vyhřívané okno. V létě ma střešní šibr. Náklady na elektřinu neřeší neboť v Norsku je v ceně nájmu i elektřina. Taktéž má zdarma nabíjení ve firmě.Takže je to autu tak na jítdu kolem komína.Za rok končí,jde do důchodu a auto by si rád vzal do ČR, ale bude ho muset dovézt na přívěsu.
Zdravím všechny fanatyky.

Jak tedy vysvětlíte, že když mu každým rokem klesá dojezdová vzdálenost a přitom ujede 150 Km reálně, přitom podle testů Up! první generace ujede 80-130 Km. Co je tedy na tom špatně, nebo to je nějaká pohádka?

Obrázek uživatele Kuk

Dojemnej příběh.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Radovan

Pán v Norsku si prostě koupil elektro, protože nepodporuje Putina a šejky a jde mu o vlastní zdraví na ostrově, kde žije, nezasírá si ho kraválem, vibracemi a zplodinami z výfuku. Vzhledem k jeho ročnímu nájezdu je to jediná motivace, nic ekonomického, pokud nejste příznivcem hesla Lepší je být zdravý a bohatý, než chudý nemocný, v tom nehledejte.
Při té poloviční baterce oproti CitiGoe je dojezd v normě.
Nevím, proč by musel auto z Norska do ČR vést na přívěsu. To může napsat jen člověk, co v životě s elektromobilem nejezdil a nemá o tom ani tucha. Pán trajektem s plně nabitým vozem přejede do Polska a po síti rychlonabíječek CCS Greenway https://greenwaypolska.pl/en/ dojede do ČR. Stačí mu k tomu mobilní telefon a registrace. V ČR pak obdobně, dokonce má na výběr z více sítí rychlonabíječek CCS, aktuální přehled o nich viz https://www.evmapa.cz/stanice?plug=5. Píše se rok 2020.

---

BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 87 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 40 tis. km (54 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017, zachytávání dešťovky 880L Keter 4/2020.

1*
Pán ale bude důchodce a rychlonabijecek se bojí jak čert kříže, stejně jako dotykových mobilů...
Ale třeba si najme zkušeného EV harcovnika co dojede do Norska vlakem a zpátky do ČR to odveze...

Obrázek uživatele Radovan

Tak já mu ho do ČR dovezu. Když mně zaplatí cestu a pár dní nechá pobýt v Norsku, má to za hubičku. Ideálně bych to viděl na trajekt do Gdaňska, ale ani Štětín nebo Rujána nejsou problém. To záleží na tom, kam by to v ČR chtěl.

---

BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 87 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 40 tis. km (54 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017, zachytávání dešťovky 880L Keter 4/2020.

Střeva stejné, ale ten starý up má poloviční baterku

Bohužel starý eup na i lepší nabíjení.
Nový Citigo má nabíjení omezený na maximálně 35_40 kW.
Starý dobrý eup si dovedl vzít i skoro těch 50 kW. A to byl frkot pak na nabídce stačilo zastavit jen na 10 minut!

Podobné je to jediná věc která je na novém Citigo nahovno. Kdyby tohle Škodovka nezničila tak by to auto byla naprosto geniální hvězda mezi malými auty do města.

A nerobilo to rýchle nabíjanie na starom eUpe nejaké problémy s rýchlou degradáciou baterky? Predsa je to 3C a bez aktívneho chladenia ...
Len sa pýtam, nemám s ním skúsenosti.

---

FVE 10kWp + 12kWh LiFePO4, fotovoltaický ohrev vody 1,2GJ tepelný zásobník, 100tis. km na elektro (50% z vlastnej FVE).

Obrázek uživatele Radovan

Musím bohužel potvrdit, já se začátkem února nedostal ani na 1 ze 3 testovaných rychlonabíječek přes 25 kW nabíjecího výkonu, i když jsme měl jen 25% baterky.

---

BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 87 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 40 tis. km (54 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017, zachytávání dešťovky 880L Keter 4/2020.

Tak já dneska nabíjel cígo z 20% na 73% u molu za 40min 19 kwh a
poprvé jsem viděl 31kw.

Obrázek uživatele Radovan

Přičítal bych to teplotě nad +10°C, co poslední dny panuje. Jinak jak píšu, mám i nafoceno.

---

BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 87 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 40 tis. km (54 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017, zachytávání dešťovky 880L Keter 4/2020.

Obrázek uživatele Marek_

Podobně zprasene nabíjení mají i nová auta od Kia i Hyundai, ty verze s menší baterkou - Ioniq, Soul, Kona. Není to specialita Škody.

Akorát u malého Citigo, auta do města to až tak nevadí jako třeba u Ioniq, který už by velikostí byl vhodný jako rodinné auto, nebýt toho pomalého nabíjení.

---

Lexus GS 450h Premium

Za mě je pomalejší DC pro městská ekonomická vozítka i lepší.

Beztak jak se tak pozoruji už mám většinu nabíjení na AC a když už "musím" na DC tak bych prosil co nejšetrněji :-D

Výletuje se taky povětšinou za tepla.

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; měsíční nájezd cca 2k km

Obrázek uživatele Marek_

Přesně... ve městě a okolí to nevadí, toto auto stejně bude v drtivé většině jako druhé auto v rodině a na delší trasy má pak člověk jiné, vhodnější. A je jedno jestli EV nebo spalovák. Ale i to Citigo zvládně nějaký ten výlet (v létě) a v zimě s tím nikdo příčetný do Alp nepojede, ani ve dvou :-)

---

Lexus GS 450h Premium

Pockejte az bude venkovni teplota 20 °C a pak budou i nabijeci prikony vyssi. Proste to pocasi neni priznive. Teplo je pro baterku lepsi. Mozna ze se auto ridi i venkovni teplotou. Kdo vi podle ceho takovy BMS vse reguluje.

Obrázek uživatele E.M.

Teplo moc nepomůže. Když ty baterie mají při nízkém SOC pouhých 310 - 320 V, tak tomu nepomůže ani svěcená voda, to je prostě konstrukční chyba.

BMS ridi nabijeci proud podle teploty baterie. Vidim to i u Tesly. Studena baterka=nizky nabijeci prikon. Po zahrati nabiji plnych 50kW z 50kW nabijecky. Se studenou baterkou treba jen 30kW. Mozna ze stara auta maji jinou regulaci, ale novejsi se nabiji podle teploty. Optimum je nekde mezi 30-40°C. Pri vyssi teplote pada prikon dolu.

Obrázek uživatele E.M.

Zima může za těch 25 kW, které pozoroval Radovan. Ale i za optimální teploty když má baterie u Citiga 310 V a tahá max nějakých 115 - 120 A, tak to udělá těch 35 - 38 kW a šmytec, víc z toho nedostanete.

Nabijecky ABB davaji max. 125A, tak to je prirodni hranice nabijeni. Ale napeti pri nabijeni trochu stoupne takze muze byt i prikon vyssi. Ale i 35kW je podle meho dobra hodnota.

Obrázek uživatele Radovan

Tak tady nemohu sloužit, netestoval jsem je. Původní Ioniq a Soul s malými baterkami ano, tam je to v pohodě. Konu s malou baterkou jsem zatím ani neviděl, máme na VŠBTUO jen tu 64 kWh.
Mimochodem dnes krásně foukalo pro větrnou elektrárnu a svítilo pro všechny FVE na střechách i tu natáčecí v areálu VŠB-TUO. Na prvním nabíjecím místě se nabíjela Hyundai Kona, Nissan leaf a Peugeot Ion, na druhém pak Nissan leaf a Peugeot Ion. Zda nabíjel pan děkan FEI v podzemních garážích fakulty netuším, tam nejezdím, je to daleko.

---

BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 87 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 40 tis. km (54 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017, zachytávání dešťovky 880L Keter 4/2020.

Obrázek uživatele Marek_

Nový Ioniq 2020 s tou malou baterkou testoval Elektrodad na svém YouTube kanálu. A rychlost nabíjení hodně kritizoval, oproti starší verzi výrazně pomalejší.

To samé Kona s 64 kWh vs. 39, testoval Bjorn, ten norský elektro fanda.

Takže Škoda v tom není sama, patrně je to způsobem zapojení článku.

---

Lexus GS 450h Premium

Stary motor 60kW, novy 61kW. Asi nejaky upgrade tam bude. Mozna i lepsi menic s novejsimi spinaci. Pry ten stary eup nabijel rychleji, takze i jiny BMS. A max rychlost stoupla z 130 na 140 km/h.

Obrázek uživatele Vasek e-UP

Mam UP 2015 High,tempomat,vytápění programovatelné,vyhřívané sklo atd.Ted jsem byl v Praze a např. na MOL Kralův Dvůr me nabijení běželo až 49kw/h při cca 70prct. batt. po 80prct. to klesne na 35 při 85 prct. to davalo 30-25 po 90 to furt jelo 15, po 95prct kolem 7kw/h až do 3,6 do konce /15-17 min a odjezd.Byl tam se mnou i P.Kuchař je svědek,.Timto ho zdravim ,čau Pavle

Mohli by ste napísať kolko máte najazdené, kolko % približne je nabíjanie na DC a degradáciu baterky? Samozrejme vám verím, videl som to na vlastné oči keď do starého eUp tieklo 45kW. Do tak malej betrky to je teda mazec. Takéto rýchle nabíjanie bez aktívneho chladenia nemá asi žiadne EV.
Ďakujem.

---

FVE 10kWp + 12kWh LiFePO4, fotovoltaický ohrev vody 1,2GJ tepelný zásobník, 100tis. km na elektro (50% z vlastnej FVE).

Obrázek uživatele Vasek e-UP

ted vychvaluji novy Mustang Mach-E že nabije 93km za 10 min to ja tiež :)

Obrázek uživatele Marek_

Hm... Kolik energie potřebujete na těch 93 km? Na ev-databse.org je údaj o spotřebě průměrně 16,2 kWh/100km, to znamená na těch 93 km potřebujete cca. 15 kWh. Abyste to do auta nabil za 10 minut, musel by průměrný nabíjecí výkon za celou dobu nabíjení činit 90 kW. Umí eUp nabíjet výkonem 90 kW? A muselo by to být po celou dobu, protože těch 15 kW je skoro celá kapacita baterky.

Tak jak to je? :-)

---

Lexus GS 450h Premium

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

93km je cca 10-11kwh a to opravdu dodám za uvedenou dobu,nedej na databáze ale realitu

Obrázek uživatele Marek_

Teď v zimě máš takovou spotřebu? Kolem 10,75 - 11,8 kWh/100 km? Jo, tak to je super, i s topením? Já právě bral to, že těch 16 je reálná spotřeba, v létě nižší, v zimě vyšší.

Pokud to i připustím, to by pak znamenalo, že eUp dokáže nabíjet kontinuálně po celou dobu výkonem 60-66 kW? Ze začátku a ke konci asi něco méně, ale pak uprostřed by musel brát o to více, odhadem k 80 kW. Opravdu to zvládá?

A dotaz, na jaké nabíječce jste takto rychle nabíjel?

---

Lexus GS 450h Premium

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Samozřejmě kecá , přece mu na to neskočíte. Up starý, nabíjí 40 kW v pásmu 0-80% v ideální teplotě. V celém spektru baterky 0-100% cca 32 kW. Což je slušný nic proti, ale celá baterka trvá 30 minut a nabije s bídou 16 kWh. Za 10 minut tam dá 5-6 kWh max. v nejideálnější části 7 kWh .Spotřebu má od 12 kWh v létě 14 v zimě s velmi mírným topením 16 po dálnici s mírným topením. Až po 20.

Takže ano docucne za 10 minut,ale když je chladno, tak max. na 40 Km. 93 KM to ani teď v zimě s rezervou 20 Km ani neujede, přece nikdo rozumnej nebude jezdit na doraz.

Obrázek uživatele Marek_

Ano, k tomu jsem se chtěl dopravovat, že kecá.

Možná by se mohl vyjádřit i jiný majitel, jak to doopravdy je.

---

Lexus GS 450h Premium

Obrázek uživatele Vasek e-UP

UPa mam ted jako 2 auto a jsem spokojen.+ NIRO HEV ale samozřejmě pujdu asi do lepších co přijdou :) najeto 28500 jezdim denne do práce 90km/tam zpet/,při teplotách nad 5-6st netopim ,nad 10 st.C to jde i ke 140km tak dojezdy ok. nabijene cca 50:50 AC,DC opravdu lepší a rychlejsi dobijeni než eCitigo

Obrázek uživatele Dovi

Maximálka se nezměnila.
Tachometrových 136-137 km/h, reálně 129-130 km/h (GPS).

---

po úsporných Fabiích a Yarisech objednáno Citigo e iV

Fakt stoupla na 140 kmh? Vsude, i tady, píšou 130....

Cetl jsem porovnani stary/novy VW e-Up a psali to tam. Ted jsem koukal jinam a jen 130km/h. Ten puvodni zdroj uz nenajdu. No asi ne vsechny zdroje jsou verohodne. Halt bezplatne sluzby. Omlouvam se za dezinfo.

Ak by niekto chcel nové citigo, tak je tu: https://skoda.autobazar.eu/hladaj/?fuel=5

---

FVE 10kWp + 12kWh LiFePO4, fotovoltaický ohrev vody 1,2GJ tepelný zásobník, 100tis. km na elektro (50% z vlastnej FVE).

Obrázek uživatele Radovan

To vypadá na okamžitý odběr, když si vezmeme polovicu februára a dnes je 14.2.2020. Ostatní inzeráty jsou většinou předváděcí vozy, které si musí odkroutit svých 5-20 tis. km a budou k dispozici až mezi 6-8/2020, i když je inzerují už od 1/2020..

---

BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 87 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 40 tis. km (54 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017, zachytávání dešťovky 880L Keter 4/2020.

Článek dobrý, autem jsem jezdil se spotřebou 20kW po městě i mimo (teď v zimě a nešetřil ho), akcelerace je dostačující, na dálnici bych nejezdil.
Problém je dostupnost - všichni distributoři mají slíbené nové kousky 7-8 měsíci tak nepustí dřív ani předváděcí kousky. Ceny na nové mají všichni stejné ( resp stejnou slevu prodejce 20 tisíc).
Štvě mě, že jsem musel napsat /obvolat celou republiku abych zjistil že nejsou skladem ani předváděcí vozy. Web škody je napikaču - myslím "skladové vozy ihned k odběru". Financování a pojištění je absolutně nevýhodné, z toho asi prodejci žijí, jinak si to neumím vysvětlit. To je lepší vzít půjčku z banky s 5%. Pojištění (povinné ruč a havijko vč GAP) mám od pojišťovny za do 9000 (3 nabídky 70 měs. bonus) a pře škodu je za 12-15...

Uvažuju o voze jen proto že jej budu nabíjet doma (máme el topení) jinak se to nevyplatí a auto už nechci prodat teď mám 18let vůz a jde do šrotu a s el. vozem tovidím stejně. Leda by razantně zlevnily baterie. Kdby někdo měl Citigo/ nový e-up na prodej ozvěte se, kupuji :-)

Kto by chcel červené citigo? Zložil som zálohu, ale nedostal som dotáciu.:-(

Vyroba je plánovaná na 10. týždeň.

Dodanie vozidla je plánované na 13. týždeň.

---

Nissan LEAF2 40kWh 43.000 km

Aprozradite, prosim, duvod, proc jste dotaci neziskal?

předpokládám, že proto že se dotace v SK rezervovali do 4 min :-) ale je šance, že lidí co ji získali si auto nestihnou pořídit do x měsíců jak je v podmínkách a nebo nesplní jiná kritéria a pak dostane dotaci další čekatel...

Presne tak. Súťaž rýchlych prstov som nevyhral. Mali dať menšiu dotáciu, nebol by taký záujem, alebo mohli vylosovať z prihlásených uchádzačov výhercov dotácie. A ešte to mohli tak spraviť, že si firmy mali uplatňovať dotáciu formou úľavy z dani zo zisku. Takto dostanú dotácie aj firmy, čo sú v strate a existujú len na papieri.

---

Nissan LEAF2 40kWh 43.000 km

Přesně.
Říká se, že Slovensko je o krok před Čechií (jak nezávý nemocný pán na hradě) a Čechie míří do (_!_)

Dotace/pokuty jsou k pláči.

Ono sa to dá elegantne vyriešiť aj bez dotácií. Stačilo by, ak by auto bolo bez DPH aj pre bežných ľudí. A podnikatelia by si mohli odrátať 20 % z ceny auta z predpísanej dane. Tí čo sú v zisku a platia dane, nech sú odmenení. Dotácie sú priestor na podvody, korupciu a v neposlednom rade vytvárajú nekalú súťaž / konkurenciu. Jeden podnikateľ postaví penzión z úveru a druhý dostane dotáciu. Samozrejme že ten s dotáciou nemá úver, a môže dať lepšie ceny....

---

Nissan LEAF2 40kWh 43.000 km

Obrázek uživatele PaRi

Nám se podařilo trefit na týpka, co už měl na Citigo zaplacenou od podzimu zálohu, ale nakonec koupil Teslu. Takže jsme ho vyplatili a má dojít v březnu. Jinak, jak říkáte, nejdřív září.

Akorát se musíme smířit se zelenou, prý už to nejde změnit. :-/

Tak to nevzdávejte, třeba se takových najde víc.

---

www.xpari.cz
Škoda CitigoE iV (4900 km)

Tak 2 lidé mi nabídli za ceníkovou cenu citigo, jedno s dodáním hned a jedno za 2 měsíce, ale nakonec jsem sehnal skladové za velmi příjemnou cenu :-) Zelená by mi osobně nevadila, vabila by mi bílá s černou střechou- všechno jde hned vidět a černá se fakt v létě na střechu nehodí.

Obrázek uživatele PaRi

Super! Tak ať to jiskří ;-)

---

www.xpari.cz
Škoda CitigoE iV (4900 km)

Ještě mám dotaz na redakci: jakými rychlostmi jste jezdili, že píšete, že Cx má na spotřebu vliv? Odporová síla vzduchu roste s druhou mocninou rychlosti - aby bylo možno si udělat představu, jak moc tato síla povídala do nárůstu spotřeby

---

Největší omyl je přísloví moudřejší ustoupí.. pokud bude moudřejší ustupovat, osel získá širší pole působnosti a prosadí osloviny.
Jízda s elektromobilem je často velmi podobná jízdě veteránem - fanoušek se rád přizpůsobí a užije si ji
Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu ...

Obrázek uživatele Anonym123

vplyv "odporu vzduchu" sa uvažuje OD 40km/hod. na bicykli dolu prudkým kopcom som už nezrýchloval.

vliv odporu vzduchu se uvažuje vždy, markantní složkou se stává od 80 km/h. Že neušlapete 40 km/h na kole je zcela jiný problém

---

Největší omyl je přísloví moudřejší ustoupí.. pokud bude moudřejší ustupovat, osel získá širší pole působnosti a prosadí osloviny.
Jízda s elektromobilem je často velmi podobná jízdě veteránem - fanoušek se rád přizpůsobí a užije si ji
Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu ...

V Klatovech je taková pěkná silnice kde někteří cyklisté běžně porušovali maximálku :-D

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; měsíční nájezd cca 2k km

Kdyby jenom tam :D

---

Největší omyl je přísloví moudřejší ustoupí.. pokud bude moudřejší ustupovat, osel získá širší pole působnosti a prosadí osloviny.
Jízda s elektromobilem je často velmi podobná jízdě veteránem - fanoušek se rád přizpůsobí a užije si ji
Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu ...

Obrázek uživatele Radovan

Na sjezdu z Hladnovského kopce dolů k řece Ostravici po čerstvě nové čtyřproudovce s estakádou kolem stadionu FC Baníku Bazaly na most Pionýrů dostal pokutu za překročení tehdy městských 60 km/h i spolužák na vlastnoručně splácaném skateboardu. Od soudruha příslušníka v zeleném z žlutobílého žiguli Veřejné bezpečnosti. Změřili ho a nechápali. Ale spíše je naštval ten kapitalistický dopravní prostředek.

---

BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 87 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 40 tis. km (54 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017, zachytávání dešťovky 880L Keter 4/2020.

Obrázek uživatele Anonym123

inak - pri 40km/hod sa prejavuje význemne.
a čítaním s pochopením - zmenou posedu sa rýchlosť spôsobená klesaním zvýšila. tých 40 som skúšal, lebo to písali v úvahe o prestavbe starého auta na baterky. s tým, že odpor krabice neuvažujú práve preto, že v obci rýchlejšie nepôjdu, dlhodobý priemer je pod 30km/hod

Jen tak pro zajímavost:
odporová síla vzduchu pro auto 1000 kg, Cx 0,75, čelní plocha 1,6 m^2.
Při 30 km/h - cca 56N
Při 40 km/h - cca 100N
Při 50 km/h - cca 147N
Při 60 km/h - cca 226N
Při 70 km/h - cca 300N
Při 80 km/h - cca 387N
Při 90 km/h - cca 485N
Při 100 km/h - cca 620N
Při 110 km/h - cca 740N
Dostatečně pochopitelné?

---

Největší omyl je přísloví moudřejší ustoupí.. pokud bude moudřejší ustupovat, osel získá širší pole působnosti a prosadí osloviny.
Jízda s elektromobilem je často velmi podobná jízdě veteránem - fanoušek se rád přizpůsobí a užije si ji
Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu ...

Obrázek uživatele Anonym123

verklík/flašinet!
ja o voze, vy o koze a presviedčate o svojej pravde, o ktorej som nepísal.
tému neustále vediete inam, takže spýtam sa po vašom spôsobe - ako sa odpor VZDUCHU zmení pri 500 a 2000 kg automobile?

Prostě odpor vzduchu je od rychlosti 0 výš.
Veliké překvapení, vzduch nám neuhýbá sám od sebe. A vítr o rychlosti do 30kmh také cítíme, dokáže roztočit vrtuli a porazit billboard.

Otázka u aut je jestli je efektivní řešit marginální zisky z lepší aerodynamiky. (jak ukazuje vaše tabulka)

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; měsíční nájezd cca 2k km

Pánové... omlouvám se. Neměl jsem na mysli marginální vliv zlepšování aerodynamiky ale snižování rychlosti vozu.

Mea culpa.

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; měsíční nájezd cca 2k km

Snizenim rychlosti muzete signifikantne prodlouzit dojezd, neboli snizit spotrebu.

Jistě, ale čím nižší rychlost tím menší nárůst dojezdu.

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; měsíční nájezd cca 2k km

To je prave ten efekt druho mocniny. A pod 80km/h jsou vlivy ostatnich odporu relativne velke a proto je spotreba v 80km/h jen malo vyssi nez treba pri 50km/h. Tak se projevuje linearita ostatnich odporu.

Podejte si ruce s Anonymem...
pro zajímavost při koeficientu Cx 0,25
Při 100 kmh - 207N tak si to porovnejte.
Dneska mají auta, při započtení všech odporů na ustálených 100 kmh/h požadavek nějakých 17 - 20 kW výkonu. Tohle, co je tady potřebuje 33 kW a je velikostně na čelní plochu 2/3 proti Citigo - ten "marginální" vliv je poněkud zásadní...

---

Největší omyl je přísloví moudřejší ustoupí.. pokud bude moudřejší ustupovat, osel získá širší pole působnosti a prosadí osloviny.
Jízda s elektromobilem je často velmi podobná jízdě veteránem - fanoušek se rád přizpůsobí a užije si ji
Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu ...

Já jsem jen napsal že odpor je tu stále a že ho nemá smysl eliminovat úplně.

Taktéž je jasné že při rychlosti 100km/h je ten vliv už hodně nezanedbatelný.

Čím vám tedy odporuji ?

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; měsíční nájezd cca 2k km

Kdyz vynasobite odpor vzduchu s rychlosti v m/s, tak vam vyjde nutny vykon k prekonani odporu. A ze rozdil mezi 30 a 60 km/h je 4x takovy odpor je marginalni? Vy jste asi hodne velkorysy clovek. Zasadne plati, ze odpor roste s druhou mocninou rychlosti a vykon s treti mocninou. Teda dvojnasobna rychlost = osminasobny vykon.

Nevím kde jste vzal rozdíl 30 a 60, pouze jsem konstatoval že na určité hladině se láme efektivita jeho odbourávání.

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; měsíční nájezd cca 2k km

Vztahoval jsem se na tabulku na kterou jste odpovidal. Tam jsou hodnoty od 30 do 110 km/h a odpor vzduchu. 30 a 60 jsem vybral nahodne a dulezity pomer byl 60=2*30. Dvojnasobna rychlost 4 nasobny odpor. To same je videt u 50 a 100 km/h.
Obecne se bere koeficient odpor vzduchu k celkovemu jizdnimu odporu. Ten koeficient roste s vyssi rychlosti a od urcite rychlosti je odpor vzduchu dominujici. Vsechny odpory krom aerodynamickeho rostou totiz linearne s rychlosti a ten aerodynamicky odpor roste s druhou mocninou rychlosti.

Však jsem psal že odpor vzduchu je. A z tabulky je jasné že nenarůstá lineárně.

Ale jeho nárůst jsem nerozporoval, zaměřil jsem se na to co z tabulky zřejmé není.

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; měsíční nájezd cca 2k km

Prostudujete si: František Vlk - Dynamika motorových vozidel, pak se můžeme bavit. Není to nejkvalitnější literatura, ale je česky

---

Největší omyl je přísloví moudřejší ustoupí.. pokud bude moudřejší ustupovat, osel získá širší pole působnosti a prosadí osloviny.
Jízda s elektromobilem je často velmi podobná jízdě veteránem - fanoušek se rád přizpůsobí a užije si ji
Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu ...

Obrázek uživatele Jan Horčík

Jezdili jsme rychlostmi 0-130 km/h :). Spíš jsem to myslel tak, že v porovnání s jinými elektromobily má CitigoE iV ten koeficient vysoký, tedy že se to nutně podepisuje i na spotřebě.

---

šéfredaktor Hybrid.cz

No hezký, ale je to krabice do města s předpokladem 2/3 času do 50-70 km/h..to bych mu nevytýkal, spíš tam bude spotřeba hnaná akcelerací a odporovým topením.. Samozřejmě, že krátká věc s kolmou zádí nebude mít nikdy zajímavou spotřebu ve vyšší rychlosti, navíc to má hrubě 2,44 m^2 čelní plochu, to taky není málo, jednotková octavia měla hrubě 2,48 m^2 a trojková má přes zrcátka hrubě něco kolem 3 m^2 tzn auto o dvě třídy menší má jenom o dvacet procent menší plochu pokud jsou obě měřena přes zrcátka, pokud je citigo bez zrcátek, tak je ten rozdíl ještě menší...

---

Největší omyl je přísloví moudřejší ustoupí.. pokud bude moudřejší ustupovat, osel získá širší pole působnosti a prosadí osloviny.
Jízda s elektromobilem je často velmi podobná jízdě veteránem - fanoušek se rád přizpůsobí a užije si ji
Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu ...

Mam D57D a to uz je jina pisnicka :) 15kWh/100 km papa i nase Kona... a jezdime za 0,34 Kč/km... a to nepočítám FVE...

---

FVE, elektromobily a létání je moje vášeň :), 64kWh Kona zatím...

Jenže ta FVE taky něco stála, takže se musí v tom rozpustit i její odpis byť v domácím účetnictví...přeloženo do fandovštiny - zkrátí se doba návratnosti investice

---

Největší omyl je přísloví moudřejší ustoupí.. pokud bude moudřejší ustupovat, osel získá širší pole působnosti a prosadí osloviny.
Jízda s elektromobilem je často velmi podobná jízdě veteránem - fanoušek se rád přizpůsobí a užije si ji
Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu ...

Tak ta moje taky, ale už si na sebe dávno vydělala. Ale když je dobrá cena elektřiny v noci, tak i za 1,15 Kč / kWh, jinak zítra přes den je elekřina za cca 26 EUR/MWh, tak to mám ta 1,40 Kč /kWh a když bude svítit slunce tak za 0 nebo něco mezi tím :):):)

---

FVE 59,85 kWp a 4,86 kWp ( střešní instatace ), nízkoenergetická dřevostavba - tep. ztráta 4,5 kW
TESLA 3 Performance, BMW 330e ( prodáno ) , VW e-Golf

Tady mám chybu 26 EUR na firmě v NT je bez DPH 1,40 a na RD při 26 EUR/MWh je to 1,88 Kč/kWh

---

FVE 59,85 kWp a 4,86 kWp ( střešní instatace ), nízkoenergetická dřevostavba - tep. ztráta 4,5 kW
TESLA 3 Performance, BMW 330e ( prodáno ) , VW e-Golf

Nejak zapominate na poplatek za podporu oze. Leda ze byste mel tak velkou spotrebu, ze platite oze za jistic. Jinak to dela 495kc/MWh plus dph.

12.2. ráno byla ve 4 hodiny byla cena 1 EUR/MWh. Tak počítáme = 25 Kč/MWh + 175 Kč marže mého obchodníka = 200 Kč/MWh silová + 134,56 Kč/MWh distribude D45 NT + OZE 495 Kč/MWh + 77,12 Kč/MWh ČEPS + 28,30 Kč/MWh daň z elektřiny = 934,98 Kč/MWh + DPH 21% = 1.131,33 Kč/MWH = 1,13 Kč/MWh :):):) Myslím, že tam nemám chybu :)

---

FVE 59,85 kWp a 4,86 kWp ( střešní instatace ), nízkoenergetická dřevostavba - tep. ztráta 4,5 kW
TESLA 3 Performance, BMW 330e ( prodáno ) , VW e-Golf

Nezapomínám !!!

---

FVE 59,85 kWp a 4,86 kWp ( střešní instatace ), nízkoenergetická dřevostavba - tep. ztráta 4,5 kW
TESLA 3 Performance, BMW 330e ( prodáno ) , VW e-Golf

Muzete prosim rozepsat jak se sklada vase cena 1,15kc/kwh? Jaky tarif mate a jak docilite uctovani po hodinovych cenach odvozenych od burzovnich cen. Pokud to je tak atraktivni, urcite bych mel zajem si to take zaridit.

Velice rád. Je to rozepsáno výše - Tarif je A++ ceny OTE-ČR + 175 Kč bez DPH marže obchodníka - BOHEMIA ENERGY nebo X-Energy, to je dreřinka Bohemia Energy.

---

FVE 59,85 kWp a 4,86 kWp ( střešní instatace ), nízkoenergetická dřevostavba - tep. ztráta 4,5 kW
TESLA 3 Performance, BMW 330e ( prodáno ) , VW e-Golf

Zapominate na jednu vyznamnou vec a to je, ze distributor odecita 1x rok. Akorat B.E. bere ceny po hodinach a vypocita dle nejake typicke domacnosti krivku, podle ktere mate jakou spotrebu a tu vynasobi cenou v danem case. Takze mozna v dobe, kdy je cena hodne nizka, tak mate dle fiktivni krivky spotrebu 0kwh. Ale vy zrovna v tu dobu nabijite auto. A nic vam to neni platne, protoze to nikdo neeviduje.

Když má elektrárnu, tak se mu data z elektroměru odečítají každých 15 minut a posílají před GSM někam kde to počítají.
Jedná se o měření typu A, připadně B.
Bez elektrárny se jedná o poměrně drahé řešení je otázka jestli se to vyplatí.

https://www.cezdistribuce.cz/edee/content/file-other/distribuce/formulare/cenik/cenik-sluzeb_01022020.pdf

Dostávám přílohu v exelu po každé hodině k faktuře. Máte tam hodinu, spořebované kWh, kurz EUR, cenu za kWh a celkou cenu v Kč za danou hodinu :):)

---

FVE 59,85 kWp a 4,86 kWp ( střešní instatace ), nízkoenergetická dřevostavba - tep. ztráta 4,5 kW
TESLA 3 Performance, BMW 330e ( prodáno ) , VW e-Golf

A doopravdy ta vase cena obsahuje poplatek za podporu oze ve vysi 599kc/mwh? V prepoctu 0,599kc/kwh. Pak byste platil za silovou elektrinu a distribuci jen 0,551kc/kwh.

Ahoj, je to rozepsané výše v 15:35 hodin. Bylo to nad ránem ve 4.hodiny, jak byl ten orkán. Neodpojené větrníky vyráběhy hodně a tedy byl nadbytek elektřiny. 1 MWh stála jen 1 EURo( v cenách bez DPH, to jsem započítal až na konci ), tedy 0,025 + 0,175 = 0,20 Kč/kWh za silovku + 0,495 OZE + CEPS + daň z elektřiny a nakone x 1,21 za DPH = 1,13 Kč/kWh.

---

FVE 59,85 kWp a 4,86 kWp ( střešní instatace ), nízkoenergetická dřevostavba - tep. ztráta 4,5 kW
TESLA 3 Performance, BMW 330e ( prodáno ) , VW e-Golf

A jak tam koreluje vase individualni spotreba s predikovanou dle fiktivni krivky? Zapiste si dnesni spotrebu v prubehu 24h za kazdou hodinu a porovnejte s vykazem v excelu pri dalsim vyuctovani. Budou tam uplne jine hodnoty.

Není třeba dnes něco zapisovat. Doma mám fakturaci měsíčně kvůli FVE. Tak až přijde faktura, lze to zpětně překontrolovat s OTE, podle přílohy. Podle mne to měří hodinově.Tak jde jen o to překontrolovat ceny dle OTE-ČR s fakturovanou cenou. Toho 12.2. ráno jsem nabíjel od 4 do 5 hodin. Tak uvidím jestli tam byla spotřeba přes 11 kWh za hodinu:)

---

FVE 59,85 kWp a 4,86 kWp ( střešní instatace ), nízkoenergetická dřevostavba - tep. ztráta 4,5 kW
TESLA 3 Performance, BMW 330e ( prodáno ) , VW e-Golf

Pokud mate hodinove mereni a fakturaci, pak to samozrejme mate dobre. U bezneho elektromeru to nejde.
Jeste dotaz k fakture OTE. Platite za vlastni spotrebu z FVE poplatek OZE? Mate FVE s dotaci NZU (nova zelena usporam), nebo jinou formu. A nad nebo do 10kWp?

Zítra ráno 16.2. se cena na burze dostane do záporných hodnot.
https://www.ote-cr.cz/cs/kratkodobe-trhy/elektrina/denni-trh?date=2020-02-16
Tak nabíjejte, budou nám ještě za to platit. Jenom nevím jak se počítá DPH ze záporné ceny?

Nabíjel jsem za záporné ceny, uvidíme. Ale stačila by mi platba jen za distribuční poplatky ( OZE , dostribuce, daň a ČEPS )

---

FVE 59,85 kWp a 4,86 kWp ( střešní instatace ), nízkoenergetická dřevostavba - tep. ztráta 4,5 kW
TESLA 3 Performance, BMW 330e ( prodáno ) , VW e-Golf

Mám ještě FVE s licencí z let 2009 a 2010, za vlastní spotřebu platím OZE, velká elektrárna je přímý prodej ČEZu. U té na zelený bonus si fakturu si vystavzje OTE-CR ( self billing ) ze zaslaných výkazů čtvrtletně. Výkazy zasílám měsíčně

---

FVE 59,85 kWp a 4,86 kWp ( střešní instatace ), nízkoenergetická dřevostavba - tep. ztráta 4,5 kW
TESLA 3 Performance, BMW 330e ( prodáno ) , VW e-Golf

Za vlastni spotrebu u fve dle NZU se plati take poplatek oze, nebo to zrusili?

To nevím, možná ne, ale u těch s dotovanou výkupní cenou to co nejvíce zatížili čím mohli.

---

FVE 59,85 kWp a 4,86 kWp ( střešní instatace ), nízkoenergetická dřevostavba - tep. ztráta 4,5 kW
TESLA 3 Performance, BMW 330e ( prodáno ) , VW e-Golf

Diky za podrobne vysvetleni.

Není zač, měj se fajn :)

---

FVE 59,85 kWp a 4,86 kWp ( střešní instatace ), nízkoenergetická dřevostavba - tep. ztráta 4,5 kW
TESLA 3 Performance, BMW 330e ( prodáno ) , VW e-Golf

Takže, postavím-li elektrické citigo proti benzínovému (hypoteticky 230 000 Kč - za což si jiného městského doskočíka koupím nového), tak čistě na palivu podle článku se mi cena srovná mezi 170 a 180 tis najetými km. Budu-li k servisu velmi kritický a řeknu, že servis benzínového je výrazně dražší a že to nežere 5, ale šest, tak se křivka protíná nejdříve za nějakých 100 - 110 tis km - reálně 130 - 150 tis. Řeknu-li, že to má běžný městský uživatel co najede 15 000 ročně (opět si u takového aut a v soukromých rukách na průměr fandím), tak je to 6,67 - 8,67 roku, vzhledem k tomu, že první majitel má v průměru první auto pět let (info přímo z prezentace Š-A), tak je to pro prvního majitele ekonomický nesmysl... je to hezké, fandovské, ale na peníze to s velkou pravděpodobností nebude levnější..
Samozřejmě Taxislužba, rozvážky atd... tam je zcela jiná situace a hurá do toho...navíc jsou na to i dotace a tam není o smyslu (pokud pomineme úchylnost dotace) smysl.
Aby to mělo smysl pro soukromého uživatele muselo by to stát do 350 tis Kč, takže díky za článek...aspoň mi ukázal, kdy budu o takovém autě moci uvažovat...za mě až bude cena kolem 330 000 Kč za nové

---

Největší omyl je přísloví moudřejší ustoupí.. pokud bude moudřejší ustupovat, osel získá širší pole působnosti a prosadí osloviny.
Jízda s elektromobilem je často velmi podobná jízdě veteránem - fanoušek se rád přizpůsobí a užije si ji
Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu ...

Myslím že stavět benzínové citigo oproti elektrickému je blbost. Podle toho kdo se o ty elektrické citiga zajímá a kupuje , tak to jsou lidé co by do litrového tříválce ani nesedli natož v manuálu.

Další věc , že ojeté elektrické auto má asi 2-3x takovou cenu jako jeho benzínový protějšek, takže pokud se auto po pěti letech prodá tak za víc než stojí benzínové nové se podívejte na inzerci.

Ale chápu musíte vysvětlit těm tísícům blbců co si ty auta letos koupí , že udělali svoji životní chybu.

Vše správně, jen mi není jasná jedna věc.

Píšete že se to prvnímu majiteli na 5 let nevyplatí protože návratnost je 6,67-8,67 roku. Znamená to, že stačí aby to auto prodal za 1,67-3,67 nákladů na roční nájezd a bude to v poho ? (tzn *31.250,-)

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; měsíční nájezd cca 2k km

Musel by ho prodat o něco dráž než benzín - ten výpočet jsem si rychle hodil do excelu a už neukládal, ale dá se snadno dopočítat o co by ho musel prodat dráž než ten spalovák, aby se dostal na shodnou cenu..za běžný provoz se mu to nepotká. Mě stačí vědět, že aby měl takový vůz pro mě smysl může být dražší max o nějakých 100 - 120 tis proti benzínové verzi..

---

Největší omyl je přísloví moudřejší ustoupí.. pokud bude moudřejší ustupovat, osel získá širší pole působnosti a prosadí osloviny.
Jízda s elektromobilem je často velmi podobná jízdě veteránem - fanoušek se rád přizpůsobí a užije si ji
Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu ...

Obrázek uživatele Radovan

A na kolik si ceníte ticho, nulové vibrace a čistý vzduch? Nesmrdící garáž, žádné olejové skvrny, žádná rakovina, astma a další problémy?

---

BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 87 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 40 tis. km (54 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017, zachytávání dešťovky 880L Keter 4/2020.

Někdo si bohužel zdraví váží až když o nej přišel nebo o něj přichází. Peníze jsou sice důležité, ale pokud nemám zrovna nedostatek, tak zdraví a štěstí jsou vždy víc. Někdo k tomu v životě dospěje spíš po padesátce někdo prostě nikdy. Bohužel.

---

FVE 59,85 kWp a 4,86 kWp ( střešní instatace ), nízkoenergetická dřevostavba - tep. ztráta 4,5 kW
TESLA 3 Performance, BMW 330e ( prodáno ) , VW e-Golf


Nabíječky elektromobilů Circontrol10% sleva na produkty EVmotion