TEST: Peugeot 308 1.2 e-THP – mrštný tříválec

Nový Peugeot 308 už jsme otestovali ve verzi 1.6 HDi. A líbil se nám. Rozhodli jsme se proto vyzkoušet i další motorizaci, tentokrát 1.2 e-THP. Jak si s novou generací 308ky poradil malý tříválcový motor doplněný o mocné turbo?

Mladistvý vzhled novému Peugeotu 308 svědčí
foto: Hybrid.cz

Hned zkraje můžeme prozradit, že Peugeot 308 1.2 e-THP sice není tak šetrné auto, jak se na první pohled tváří. Ale zato je s ním slušná zábava! Hlavní zásluhu na tom má právě malý přeplňovaný tříválec o výkonu 96 kW (130 koní) a max. točivým momentem 230 Nm. Turbo dodává plnící tlak 2,4 baru.

I přes malý objem je motor 1.2 e-THP docela silák a dá vám to pocítit – hlavně když se nebudete bát na plynový pedál trochu přitlačit. A auto si o to vlastně samo říká. Je hbité a mrštné i s dvanáctistovkou, snadno se ovládá a malý oválný volant v propracovaném interiéru dodává řízení lehkost a dynamiku.

Kupodivu auto netrápí neduhy známé z jiných modelů s přeplňovaným motorem – rozjíždí se bez problémů, díky slušnému krouťáku a slušné výkonové charakteristice táhne prakticky v celém spektru a ani nástup turba není nějak výrazný. V každém případě vás čeká dynamická, zábavná jízda, ať už jste na dálnici, okreskách nebo ve městě.

auto test Peugeot 308 Puretech e-THP 1.2

foto: Hybrid.cz

Ve srovnání s 1.6 HDi verzí jsme z 1.2 e-THP měli výrazně akčnější pocit, což nás také nutilo častěji přidávat plyn. Výsledkem byla průměrná spotřeba paliva blížící se sedmi litrům na 100 km. Na druhou stranu, když jsme trochu polevili a nechali auto klidně projíždět městem, spotřeba zase rychle klesla až k 5,5-6 l/100 km.

I nová downsizovaná verze Peugeotu 308 potvrzuje, že titul Auto roku 2014 nezískalo tohle auto jen tak pro nic za nic. Dostatek zavazadlového prostoru (420 litrů), pohodlná sedadla, propracovaný interiér i ergonomické ovládání – to vše pomáhá ke skvělému jízdnímu zážitku.

auto test Peugeot 308 Puretech e-THP 1.2

foto: Hybrid.cz

S cenou od 362 500 Kč (pětistupňová manuální převodovka) nebo 416 500 Kč (šestistupňová manuální převodovka, testovaná verze) se nový Peugeot 308 může úspěšně poměřovat s ostatní konkurencí v segmentu nižší střední třídy.

vlastní

7 Comments on “TEST: Peugeot 308 1.2 e-THP – mrštný tříválec”

  1. Proč má každý pocit, že
    Proč má každý pocit, že je-li článek pozitivní, musí být uplacený? Musí autor hledal mouchy za každou cenu? A jestli sem článek o nehybridu patří? Proč ne, když jde o auto, které se může rovnat kdejakému hybridu. Mně třeba alternativy k hybridu zajímají.

    1. Naprosto souhlasím.
      Naprosto souhlasím. Poslední dobou se zde čím dál častěji objevují články typu: tisková zpráva, placená inzerce… Podle ostatních jste pak ten/ta nejhorší když na to poukážete a hned Vám chtějí mazat vaše komentáře. Nejspíš redakci takové komentáře velmi zasahují, a proto májí nutkání je cenzurovat.

Napsat komentář