TEST: nová Kia e-Soul s 64kWh baterií nabízí parádní svezení i dojezd

V záplavě nových plně elektrických crossoverů hranatý cvalík jménem Kia e-Soul poměrně vyčnívá. Strávili jsme s ním skvělý týden.

Elektromobil Kia e-Soul je v nové verzi jednou z nejlepších nabídek na elektromobilním trhu.
foto: Hybrid.cz

Už od roku 2014 nabízela automobilka Kia elektromobil Kia Soul EV. Původně byl vybaven 27kWh li-pol baterií, která byla od roku 2017 nahrazena 30kWh baterií pro dojezd až 250 km NEDC.

Kia Soul EV je často přehlížený, ale jinak téměř po všech stránkách výtečný elektromobil. V rámci velké elektrické ofenzívy se proto Kia rozhodla jej podrobit zásadnímu faceliftu.

Přivedla jej letos opět na trh pod pozměněným názvem Kia e-Soul, tentokrát už se 64kWh baterií a dojezdem až 452 km WLTP, případně s 39,2kWh baterií a dojezdem 277 km WLTP. Obě verze se také liší výkonem motoru – pro nižší je to 100 kW, pro vyšší 150 kW.

A pochopitelně se liší také v ceně. Cena elektromobilu Kia e-Soul 39,2 kWh začíná je 1 149 980 Kč, cena 64kWh verze je 1 199 980 Kč. Vzhledem k rozdílu „pouhých“ 50 000 Kč prakticky není důvod, proč u takového auta nesáhnout po silnější verzi.

Pětimístný elektromobil Kia e-Soul nabízí díky rozměrům 4195 mm délky, 1800 mm šířky a 1605 mm výšky a rozvoru 2600 mm dostatek prostoru jak pro všech pět pasažérů, tak i 315 litrů nákladu v kufru.

Pětimístný elektromobil Kia e-Soul nabízí díky rozměrům 4195 mm délky, 1800 mm šířky a 1605 mm výšky a rozvoru 2600 mm dostatek prostoru jak pro všech pět pasažérů, tak i 315 litrů nákladu v kufru.
foto: Hybrid.cz

Přesednout z luxusního crossoveru Mercedes-Benz EQC, který jsme zkoušeli týden předtím, do Kia e-Soul byla změna, ale překvapivě nikoliv v negativním smyslu. Ačkoliv je totiž cena e-Soulu na nějaké polovině ceny EQC, je to podle nás výrazně praktičtější a po všech stránkách hodnotnější auto.

První, nad čím jsme doslova jásali, byl skvělý výhled do všech stran. Moderní crossovery vás uzavírají do čím dál tím sevřenějšího kokpitu, který zmenšuje čelní sklo, zesiluje sloupky a celkově omezuje výhled.

Ne tak Kia e-Soul. Čelní sklo má zase takovou plochu, na jakou jsme zvyklí u „normálních“ aut, výhled do stran je parádní a při couvání se nemusíme spoléhat na tenký průzor jako v tanku. Skvělé.

Kia e-Soul

Kia e-Soul
foto: Hybrid.cz

Ovládání plně digitálního přístrojového panelu a stejně tak i infotainmentu je přehledné, jednoduché, nepřekombinované. Grafika je střídmá, odezva dostatečně rychlá, stačí pár kliknutí, a zobrazíte si, co potřebujete.

A to včetně nejbližších nabíjecích stanic, přehledných informací o cestách a spotřebě, možnostech nabíjení, atd. Infotainment dostává jedničku s hvězdičkou.

Auto za o něco málo víc než poloviční cenu Mercedesu ale samozřejmě nemůže nabízet srovnatelný komfort jako německá prémiovka. Materiály jsou z levnější provenience, stejně tak je mnohem patrnější aerodynamický hluk a i hluk pneumatik ve vyšších rychlostech.

Elektromobil Kia e-Soul

Po sklopení zadních sedadel nabízí elektromobil Kia e-Soul celkem 1339 litrů zavazadlového prostoru.
foto: Hybrid.cz

Ani dynamika elektrického pohonu samozřejmě není srovnatelná. I tak je 150 kW pro takové auto plně dostačujících. Jezdit novým e-Soulem je díky tomu náramná zábava, obzvlášť když si přepnete do jízdního módu Sport.

Při 100% nabití nám auto běžně ukazovalo dojezdy blíží se 400 km, výjimečně je i překračující. Oficiálně dle metodiky WLTPto má být dokonce 452 km při spotřebě pouze 157 Wh/km.

Mnohem reálnější je ale hodnota mezi 350 až 390 km. Na tu vyšší se můžete spolehnout zejména v létě a se střídmým tlakem na plynový pedál. Ta nižší se pak vyjeví nejvíce napodzim a v zimě, kdy je potřeba zapnout vytápění.

My jsme s novým e-Soulem 64kWh (využitelných, celková kapacita je 67,1 kWh) najezdili celkem 1560 km při průměrné spotřebě 18,7 kWh/100 km. Z toho zhruba třetinu jsme najezdili po dálnici, kde se spotřeba běžně pohybuje na 20 kWh/100 km.

Ačkoliv jsme se nijak nebáli šlapat v e-Soulu na plyn, podle palubního počítače jsme najezdili 72 % času úsporným stylem jízdy, 17 % normálním a pouze 11 % agresivním.

Kia e-Soul

Kia e-Soul nabízí pohodlí, přehlednost, dostatečný dojezd, a díky tomu i skvělý pocit z jízdy.
foto: Hybrid.cz

Jako obvykle, také u e-Soulu pod volantem najdete pádla, kterými lze ovládat rekuperaci. Čas od času se to hodí, ale většinou je ideální jezdit s nulovou rekuperací a využívat plachtění jak jen to je možné.

Palubní nabíječka e-Soulu dokáže nabíjet až 7,2 kW (1F 32 A). S takovou budete auto nabíjet zhruba 10 hodin. Po připojení na CCS rychlonabíječku se nabíjení zkrátí na třičtvrtě až hodinu.

Na 50kW CCS rychlonabíjecí stanici ČEZ nám Kia e-Soul předvedla rychlonabíjení 43 kW. U výkonnější CCS nabíječky (175 kW/350 kW) si dokáže vycucnout až 75-77 kW. Pokles rychlosti nabíjení je možné v obou případech zaznamenat zhruba těsně po 70 % SoC.

Mohli bychom plnit textem další a další odstavce, ale nebudeme to dělat. Kia e-Soul 64kWh patří mezi nejlepší elektromobily na dnešním trhu nejen poměrem cena/výkon, ale i svou prostorností, komfortem a funkčností.

Doporučujeme proto e-Soul vyzkoušet každému, kdo o nákupu elektromobilu uvažuje, třeba i jako autu pro celou rodinu a zdaleka ne jen na cesty do práce.

vlastní

49 Comments on “TEST: nová Kia e-Soul s 64kWh baterií nabízí parádní svezení i dojezd”

  1. Výtečné svezení 🙂 tenhle termín ve spojení se Soulem ve
    Výtečné svezení 🙂 tenhle termín ve spojení se Soulem ve mě vzbuzuje vzpomínku, jak jsem s ním jel, když by čerstvou novinkou na trhu (s benzínem), přeskočil jsem do něho z O2 a po pár km jsem si říkal, to má jízdní vlastnosti jak 15 letej favorit…. to něco zásadního udělali s podvozkem, nebo dneska znamená výtečené svezení, to, že to jede na elektriku a má to hezkej mastnej displej?

      1. Já vím že jsem, když považuji jízdní vlastnosti vozidla
        Já vím že jsem, když považuji jízdní vlastnosti vozidla za zásadní parametr a nestačí mi to, že to nevrčí, ale bzučí a můžu ošmatlávat mastnej displej…holt jízdní vlastnosti a ovladatlenost mají zásadní vliv na bezpečnost vozidla a na to, jak bude pro uživatele vozidlo příjemné…ale dneska je to jedno, stačí si zabzučet a na palubce postovat statuty, že elektromobil je super..

  2. Než „pouhých“ 75kW na DC by mě spíš trápilo to, že auto
    Než „pouhých“ 75kW na DC by mě spíš trápilo to, že auto s tak velkou baterkou a za takovou cenu má pouze 1F nabíječku. 22kW na AC by mělo být v základu.
    Proč není aspoň možnost si připlatit za 3F? Na DC člověk bude nabíjet pouze tak, aby dojel domů, pokud pojede někam dál. A pak chce mít do rána nabyto. Jenže dobít na 1F 64kWh je trošu utopie. Většina stejně bude mít možnost dobíjet max 16A, aby nemusel kvůli tomu přepojovat komplet barák.

  3. Pane Horčíku, docela zklamání.
    Napsat na konci, že tohle

    Pane Horčíku, docela zklamání.
    Napsat na konci, že tohle auto patří na trhu k nejlepším poměrem cena/výkon je podle mne dost silný kafe.
    Ne tohle auto opravdu není cenový trhák a už vůbec ne vzhledem k výkonu. Je to jen o „pár“ levnější než Model 3, ale Tesla je o několik řádů lepší auto, pak ve srovnání s tímto je tohle předražený krám. A to i vzhledem k tomu jak má tesla problém s kvalitou.

    I tak Kia samozřejmě není úplně špatné auto, v první verzi jsem s ní jezdil a bylo to pěkné svezení. Nicméně, opomíjená je právě z toho důvodu, že byla předražená. A tahle verze je také předražená.

    Výkonově nijak neohromí, snad jedině nad spalováky, ve srovnání s elektromobily je to průměr.

    WLTP dojezd jak sám píšete lež jako věž, když standardně počítač ukazuje o 50 km méně a pak praktický test ukazuje dojezd 350-390, tj. od oficiální hodnoty skoro o 100 km rozdíl. To je prostě podle mne lež stejná jako kauza diesel. Proč se Kia nepoučila a nepíše reálný dojezd co ukazuje palubní počítač? Pak by to bylo to nejlepší co by udělali a možná by získala pár bodů.

    Výkon nabíjení 75 kW je na takhle velkou baterku smutně málo a na současnou dobu 10 let za opicemi, vzhledem k tomu, že už i u nás stojí nabíječka s výkonem 350 kW.

    AC nabíječka „až“ 7kW je také dost malá. Dalo by se odpustit, kdyby tam byla možnost DC alepoň 150-200kW, ale to není.

    Fotku vnitřku auta tu není, ale pokud si vzpomínám co mne hned napoprvé praštilo do očí u téprvní verze byla šíleně obrovská řadící páka na středovém tunelu. Proč obrovská páka? A proč středový tunel?
    Pak to také mělo strašně malý a nepraktický kufr. Nevím jak tato verze.

    Sice tohle auto vypadá zajímavě, ale člověk, co teď hledá elektromobil ke koupi tohle auto po přečtení hned vyškrtne ze seznamu. Nenabízí prakticky žádnou výhodu o proti konkurenci.
    Prostě vůbec nic.

    Takže já osobně bych o něm jen poreferoval a řekl poohlédněte se jinde.

    Aby to mělo cenu museli by jít s cenou hodně dolů.

    Je to škoda, u elektromobilu s takhle velkou baterkou je jen pár věcí na co se člověk dívá:
    – dojezd je reálný, nelže automobilka? (Kia lže)
    – velikost baterie nad 50 (Kia má plus)
    – dobíjení AC alespoň 11, 22, ideál 40kW (Kia mínus)
    – dobíjení DC alespoň 150kW, ideál 200 a víc (Kia mínus)
    – středový tunel – ideál ne (Kia mínus)
    – až teprve po těchto věcech přichází na řadu ostatní: cena, kufr, výbava, …

    Všechno tohle má Tesla proto by ji každý chtěl, kdyby na ní měl 🙂

    1. Nedehonestoval by som toto auto. Spotreba a dojazd zavisi od
      Nedehonestoval by som toto auto. Spotreba a dojazd zavisi od typu sofera s tylu jeho jazdy. A tymto testom by som taktiez neveril uplne, lebo aj redaktori su rozni a kazdy jazdi inaksie. Osobne mam kiu soul 04/2017 kde sa pise priemerna spotreba 14,5kw /100km a dojazd 215km NEDCtakze podla WLPC je to okolo 160km. Realne mozem povedat, ze co sa tyka spotreby v lete jazdim na 12,5kw, palubny pocitac pise 180-190 dojazd a realny dojazd mam skutocne okolo 215km po meste. V zime ta spotreba narastie na priemernych 18kw a dojazd ukazuje palubny pocitac 130-135km so zapnutym vkurovanim ale realne najazdim okolo 150km. Minuly rok som sa vydal v decembri aj na cestu 170km ale nikam som sa neponahlal takze rychlostou cca 70km/h miestami aj 100km/h som tuto trasu presiel so zostakom este 15km pricom cestou tam som mal auto predvykurene z nabijania a cestou spat som nekuril …co je v podstate jedno .. ako novy majitel som to nemal okukane, pretoze v chlade sa aj tak zaplo vyhrievanie bateriek a teda ci vyhrievam interier alebo nie je to jedno, lebo aj tak je zapnuty ohrev bateriek. V podstate stylom jazdy som presiel viac ako mi pisal pocitac na dojazd. Takze spotreba a dojazd je o style jazdy a musim povedat ze nevyuzivam akceleraciu naplno, ale prisposobujem ju beznym automobilom, takze nie som brzda ale zaroven som rychlejsi ako ostatni na spalovakoch a to mi staci. Som sofer, ktory aj na spalovaku jazdi na spotrebu a nie na rychlost.

      1. Přesně jak píšete. dojezd a spotřeba je hodně závyslá
        Přesně jak píšete. dojezd a spotřeba je hodně závyslá na řidiči.
        Nicméně si myslím, že by se měl udávat „reálná“ spotřeba a dojezd, ne styl „vy jste se zase kochal pane doktore“, ale já bych udával:
        využitelnou kapacitu baterie
        dojezd dle normy EPA (WLTP), ale spíš bych se na normy vykašlal a napsal bych spotřeba na dálnici taková a spotřeba při rychlosti 50 maková.
        Z toho si každý může dopočítat jak bude jezdit.

        Kdysi jsem také byl schopen jet s naftovou fabií za 3,6 litrů, ale jako jízdu bych to nenazval.

        Stejně tak jsem jel po dálnici na Hradec s eUP-em tak abych dojel do Hradce, takže jsem v půlce dálnice zpomaloval, zpomaloval až jsem jel 80-100 km/h a to už jízda byla na dvě věci.
        Pak jsem pochopil jak se s takovým autem má jezdit a na zpáteční cestě jsem to už valil na omezovač 131 km/h a 3/4 aut předjížděl jen s krátkou 10-minutovou zastávkou uprostřed cesty.

        Proto si stále myslím, že když už vyrobili eauto s velkou baterkou 60kWh tak do toho měli dát odpovádající nabíjení AC i DC a reálnou spotřebu bez lhaní o dojezdu.
        A pak vypustit ty okovy spalováků jako středový tunel a podobný hystorický koule, co si tyhle automobilky sebou vozí.

        Např. elektromobil podle mne nepotřebuje vůbec žádnou řadící páku, proč?
        Na to stačí tlačítka na přítrojovce, nebo na volantu.
        Prakticky jen tlačítko pro zpáteční směr, všchno ostatní by mělo být automatické.
        Plus se hodí tlačítka na zvýšení/snížení rekuperace, ale není to nutné.

        1. Suhlasim, tak ako sa pri spalovakoch uvadza spotreba mesto,
          Suhlasim, tak ako sa pri spalovakoch uvadza spotreba mesto, medzimesto a kombinovana tak by malo byt aj pri elektromobiloch uvedene mesto, 90tka a dialnica 130 a bolo by to objektivne a clovek by si vedel urobit predstavu o spotrebe a dojazde. pri spalovakoch je to tak ze v meste maju najvyssiu spotrebu a pri elektromobiloch zase opacne, v meste maju najnizsiu spotrebu a vsetci ludia jazdia z 90% po meste. Tiez som mal strach z dojazdu a z reality ale teraz uz viem, ze viem jazdit lepsie … uspornejsie ako uvadzaju a teda aj s dlhsim dojazdom ale beriem toto auto ako auto na jazdenie po meste ako mestske vozitko a je to super. Na vozenie po meste by mal mat kazdy taketo auto …kto ma moznost si nabijat v garazi, pri dome, na firme, inak je to problem a ak bude nabijat na nabijackach tak ak si ho niekto kupil aby usetril tak neusetri a potom to nema vyznam … len pre hluk a splodiny ano.

    2. Z hlediska papírových hodnot máte jistě pravdu. Ale z
      Z hlediska papírových hodnot máte jistě pravdu. Ale z pohledu jízdních výkonů, třeba na 700 km podzimní trase, dopadlo tohle autíčko velice dobře. Minulou sobotu na http://www.e-challenge.cz byla posádka tohoto vozu třetí za bezkonkurenční TM3 LR a Konou Electric 64 kWh. Na webovce najdete kompletní tabulku výsledků i zrychlený log všech vozidel v testu. Pro zajímavost, chlapi v Koně nabíjeli 2 x na 50 kW stanici, posádka Soulu pak preferovala 4 rychlejší zastávky.

      1. O tom závodu jsem nevěděl, takže díky za
        O tom závodu jsem nevěděl, takže díky za ifno.

        Nejvftipnější je posádka č. 10 s eUP a jeho 16kWh baterkou, která se umístila ve středu tabulky s devíti zastávkama na nabíjení a dokončila trasu skoro o 2 hodiny dříve než posádka s baterkou 84kWh 😀 😀 😀

        Tabulka je bohužel taková o ničem, když nevíme kolik zkušeností má posádka s elektromobilama. Stačilo by tam dát třeba stupníci 1 až 5.

        Jinak zpracování hrozné. Člověk se tam nedoví žádné podrobnosti jak posádky jeli.

        1. Myslíte tu smyčku z GPS logů? Jinak v záložce posádky
          Myslíte tu smyčku z GPS logů? Jinak v záložce posádky jsou jednotlivé posádky a auta, včetně najetých km v BEV. Já tam bohužel prorazil kolo po cca 100 km, pak odtahovka, pneuservis a cca 1:40 zpoždění (posádka č.2), ale zvládli jsem dojet alespoň do limitu:)

              1. To vše vysvětluje. S Leafem II jsem jel na otočku Slovensko
                To vše vysvětluje. S Leafem II jsem jel na otočku Slovensko (700 km) a i když jsem jel s vědomím rapidgate od začátku, posledních cca 200 km bylo s nabíjením žalostných! I z tohoto důvodu jsem to chtěl jet Smartem, protože si myslím, že by Leaf přijel až po mě.

          1. Aní né tak GPS log, jak už zpracovaný log.
            Tj. třeba 8:00

            Aní né tak GPS log, jak už zpracovaný log.
            Tj. třeba 8:00 posádka vyjela. V 9:30 zastávka tam a tam na nabíječce 50kW po ujetých 150km, 10:00 odjezd atd.. 🙂

            Ana, to jsem se nevšiml. Ono je to takové celé divně zpracované (pro mě nepřehledné). Člověk by očekával přímo nějaký odkaz na výsledky závodu, kde by vše bylo sesumírované.

              1. Tak pracujte pracujte. Pak si rád přečtu podrobnější
                Tak pracujte pracujte. Pak si rád přečtu podrobnější popis trasy jednotlivých posádek.

                A jak se bylo vlastně možné přihlásit do soutěže? Třeba bych se taky pokusil přihlásit, kdyby mi někdo půjčil testovací elektromobil.

                1. Myšlenka na tuhle akci vznikla před 4-mi týdny v okruhu
                  Myšlenka na tuhle akci vznikla před 4-mi týdny v okruhu pár známých a kolegů. Počítali jsme, že nás pojede 5 až 10 maximálně. Taková sranda akce, která nám tu však v ČR chyběla. Neproběhla propagace, nebo nábor. Ale skoro každý kdo se to dozvěděl, tak se toho chtěl zúčastnit. Vynikající euforie…
                  Celý malý organizační tým se akce také účastnil a vše samozřejmě ve volném čase. Zpětná vazba z prvního ročníku skvělá, takže ano budeme v tom pokračovat, získali jsme cenné zkušenosti a na přípravu další podniku budeme mít i více času. Včetně plošného informování možných zájemců.

                2. Hlavně by chtělo oslovit dealery. Třeba by zapůjčili
                  Hlavně by chtělo oslovit dealery. Třeba by zapůjčili předváděcí vozidla 🙂
                  Mě by to hlavně lákalo z toho důvodu, že bych si mohl vyzkoušet nějaký modernější elektromobil na delší trase, abych si ověřil co si myslím. Že auto s baterkou +50kWh by mi stačilo jako plnohodnotná náhrada spalováku.
                  Provoz malobaterkáče je sice fajn, ale skýtá řadu omezení.

                3. No vida že to jde i bez bafuňářů z FIA. Není nad
                  No vida že to jde i bez bafuňářů z FIA. Není nad spontánnost a nadšení závodníků. Všechny palce hore. 🙂

      2. To je zajímavé. Asi tuto druhou verzi poladili.
        Jel jsem

        To je zajímavé. Asi tuto druhou verzi poladili.
        Jel jsem bohužel jen v té předchozí. Nicméně stále si myslím že platí to co jsem napsal. Je to prostě předražené a chybí tomu ty moje 3 základní věci co by každý elektromobil s větší baterkou než 50 kWh měl mít.
        A je to škoda, jinak by to podle mne kupovalo víc lidí.

        O tom závodu jsem také nevěděl.
        A fakt je zajímavý ten eUP 🙂

        Ale možná né až tolik, co si vzpomínam jak jsem s ním jezdil, tak eUP i ten starý s 18kWh baterií bylo výborné „autíčko“, úplně super se s ním jezdilo, zátah jak kráva, nabíjení 50kW pro 18 kWh baterii paráda, dobito za „pár“ minut, to se s Konou nedá srovnávat.
        Jediné co eUP omezovalo byl „omezovač“ na 131 km/h, protože po dálnici by chtěl jet rychleji. Slušelo by mu 140.

        Umístění eUPu ve středu toho závodu jasně dokazuje, že hodně záleží na rychlosti dobíjení. eUP se podle mne umístil z toho důvodu, že mu stačilo vždy pár minut na nabíječce a jel dál, kdežto ty s velkou baterkou zbytečně ztráceli čas dlouhým pomalým dobíjením.

        Jen mi to potvrdilo to co si myslím a co jsem psal. 3 nejdůlešitější věci u elektromobilu:
        1) velikost baterie
        2) rychlost dobíjení AC a DC
        3) lži o dojezdu, středový tunel, a ostatní.

        1. Ve skutečnosti to bylo zápolení techniky a samotných
          Ve skutečnosti to bylo zápolení techniky a samotných posádek, více info v záložce posádky, trasa byla definována pouze průjezdními body a volba trasy i taktiky, byla právě na posádkách:
          1) TM3LG (74 kWh), zkušená posádka, poctivě připravená, v tom nejlepším BEV které můžete aktuálně koupit,
          2) Kona Electric (64 kWh), zkušený řidič, poctivě připravený, v jednom z nejlepších BEV, které asijské automobilky aktuálně v Evropě nabízejí,
          3) Kia e-Soul (64 kWh), zkušená posádka, poctivě připravená,jednom z nejlepších BEV, které asijské automobilky aktuálně v Evropě nabízejí,
          4) BMW i3 (37,9 kWh), nezkušená posádka, poctivě připravená, v autě, které většina elektromobilistů považuje za městskou stylovku pro holky. Smekám,
          .
          .
          .
          8) VW e-Up (16 kWh), zkušená posádka, poctivě připravená, v autě o kterém si někteří pracovníci koncernu myslí, že by takovouto vzdálenost neujelo, bez ztráty kytičky. Tady znovu smekám. Je to právě ten E-Up se kterým máte zkušenost. Ve všech případech totiž uvádím pouze využitelnou kapacitu BEV. Mimochodem posledních několik nabíjení dával E-Up už jen cca 22 kW. Víc už přehřátá baterka nebrala…

          Vše v podmínkách běžného provozu a při dodržování silničních předpisů. Řadu zkušených posádek také zpomalily běžné problémy, jako jsou dopravní zácpa, nebo defekt… Náročné, ale stálo to za to 🙂

          1. Ano, je to tak. Já u toho seděl online až do dojezdu JAC
            Ano, je to tak. Já u toho seděl online až do dojezdu JAC (po půlnoci). Moc jsem to chtěl jet Smartem s 22 kW palubní nabíječkou. Sháněl jsem, kde se dalo, ale nevyšlo to. Moc toho lituji. Víte, co by to znamenalo pro neznalou veřejnost? A výrobci aut by zase viděli, co znamená pořádná palubní nabíječka! e-Upu moc a moc gratuluji – předvedli jste super práci! Kona to dala z Rousínova na jeden zátah do Prahy! Všem moc gratuluji!

    3. Pro mě jako majitele Soulu je to také zklamání. Za prvé
      Pro mě jako majitele Soulu je to také zklamání. Za prvé cena u nás 1.150.000,- Kč za facelift a + 10 kWh baterii je nesmysl. Nissan udělal komplet nové auto, přidal 10 kWh baterii a zdražil o 60 tis. Kč, Kia zdražila o 300 tis. Kč. To že cena v Německu začíná na 34 tisíc EUR už nekomentuji.

      K dojezdu nemá smysl se vyjadřovat, každý jezdí v jiném terénu a jiným způsobem a tak někdo může najet 350 km, jiný 450 km.

      Co se týká praktičnosti a pohodlnosti, musím říci, že jsem lepší auto neměl v poměru k ceně a to jsem přecházel na Soul z MB S350. Ten vyšší posez je příjemný a ve srovnání s sporťákem TM3 je to auto pohodlnější a s menším hlukem (samozřejmě záleží na pneu) v rychlostech do 90 km/h (TM3 má nižší aerodynamický hluk).

      Co mě zklamalo je 1f nabíječka, nabíjení u stojanu ve dvou jede na pouhých 3kW příkonu. Řekl bych, že většina lidí sáhne po cenově stejné Kia Niro, které je o něco větší a designem lidem výrazně bližší.

      Pokud vedle sebe postavíte Kia Soul za 1.1 mil. a Mercedes GLB za 900 tisíc, můžete lidem vykládat, jak ta baterie je hrozně skvělá věc, tak 99% lidí sáhne po Mercedesu.

    1. Mam ji dva mesice, na Slovensku vyšla 1,1m,praha-bratislava a
      Mam ji dva mesice, na Slovensku vyšla 1,1m,praha-bratislava a zpět 16,1kWh/100km, zhruba stejně tak prumer po cca 3 tis.km, zadna páka v interieru, netreba tak silny odsudek,bydlim v Praze, muzete se prijet podívat a porovnat i se starou a pak napsat znovu s klidnou myslí.

      1. Každopádně ID.3 se bude nabízet od 30 tis. eur (cca. 760
        Každopádně ID.3 se bude nabízet od 30 tis. eur (cca. 760 tis. KČ), to bude ta nejmenší baterka 45kWh, dojezd o něco větší než ten Soul s tou menší baterkou, ale menší než s 64 kWh. Pro někoho to možná bude stačit, Soul je min. o 400 tis. KČ dražší. Otázka je výbava…

        Tady nějaké info i ceny. Otázka, jak je to blízko realitě…
        https://www.adac.de/der-adac/motorwelt/reportagen-berichte/auto-innovation/vw-id-3/

          1. No já u VW uvažoval o té nejmenší baterce, že by mohla
            No já u VW uvažoval o té nejmenší baterce, že by mohla spoustě lidem stačit, dojezd kolem 300 km. No a ta varianta je za těch 30tis., t.j. nějakých 760t KČ. No a Soul je od 1,15 megas tou menší baterkou, to je ten rozdíl 400t KČ.

            Pokud by se srovnávali verze u VW 58 kWh a u Kia 64 kWh, tak ten rozdíl je už menší, to ano. Ale někomu bude stačit ta menší baterka a tam bude mít VW cenovou výhodu.

              1. No to je právě divné, že v DE je to cenově tak nějak jak
                No to je právě divné, že v DE je to cenově tak nějak jak člověk očekává, tedy menší baterka o dost levnější. A v ČR je ten rozdíl minimální a ta menší baterka je, podle mě, nesmyslně drahá.

                Očekávám každopádně, že prodeje ID.3 min. v Evropě budou podstatně vyšší už jenom proto, že je to VW. Když už teď se prodává eGolf min. srovnatelně s těmito Korejci, co pak nový ID.3 🙂

                1. Každopádně se tu o té verzi ID.3 s malou baterkou bavíme
                  Každopádně se tu o té verzi ID.3 s malou baterkou bavíme skoro zbytečně, protože na trh příjde až kdo ví kdy. 2020 to určitě nebude první kusy z omezené série se začnou dodávat v létě. 2021 možná ale spíš to vidím až na 2022. Takže to bude situace na trhu zase úplně jiná

                2. Já si myslím, že to bude stejné jako škodovka. Dají
                  Já si myslím, že to bude stejné jako škodovka. Dají nějakou cenu a až prodají potřebný počet kusů kvůli CO2, tak zdraží.
                  Že bude nějaká cenová revoluce bych nečekal. To by to lidi museli přestat kupovat.

Napsat komentář