TEST: Mini Cooper S E Countryman All4 – velký malý plug-in hybrid

Petr Soukup - 26 Říjen 2017

Na přelomu léta a podzimu se nám dostal do redakce na test zajímavý kousek. Už jen oficiální název sestavený ze šesti částí dává tušit, že elektrické Mini nepůjde jen tak snadno zaškatulkovat. Mini Cooper Countryman plug-in

Mini Cooper S E Countryman All4foto: Hybrid.cz

Těžko najít na světě člověka, který by si nevzpomněl na roztomilé prťavé autíčko, které řídil na oko pologramotný komik Mr. Bean. Z mikroauta se postupem času vyklubala malá městská „stylovka“, jejíž verze Countryman má uspokojit věčný hlad po SUV všeho druhu.

Jedno musíme přiznat hned v úvodu. Také nejnovější Mini Cooper v přifouknutém provedení Countryman působí na lidi neuvěřitelně. Typická žena při pohledu na něj změní hlas a začne šišlat, jak kdyby viděla osmitýdenní štěně labradora, typický muž se zase ihned vžije do role lovce těchto šišlajících žen.

Mini Cooper Countryman plug-in

Prostě Countryman.
foto: Hybrid.cz

Exteriéru tedy můžeme dát „za jedna“ bez delšího uvažování. Horší je to s interiérem, na kterém se designéři vyřádili. Středovému panelu dominuje velký kruhový display orámovaný masivním LED prstencem. Ten mění barvy podle jízdního režimu, ale když se mu zachce, mění barvy dle jiné logiky. Někomu se světelná show líbí, někomu přijde příliš pouťová. Bez diskuze je ale originální.

Mini Cooper Countryman plug-in

Design interiéru je odvážný.
foto: Hybrid.cz

Také ostatní prvky často využívají velké kruhy, jako např. rychloměr a pro elektromobily typický ukazatel aktuálního výkonu soustavy. Kde nejsou kruhy, je patrná inspirace kokpitem letadla, který připomínají ovládací páčky všeho druhu. Celkově je interiér vybaven kvalitními materiály a vypadá luxusně. Nám se líbí jeho odlišnost, konzervativní řidič však může mít problém.

Z hlediska ergonomie jsme nezaznamenali žádný problém. Auto tak nějak samo nutí řidiče sedět ve vzpřímenějším posedu než je obvyklé. Vyšší postavu slupne Mini jako nic. Tedy co se týče předních sedadel.

Na těch zadních je dost místa pro nohy, avšak pasažéři vyšší než 180 cm už budou mít problém se stropem. Dle dostupných zdrojů se zdá, že je to specifikum pouze elektrifikované verze, kde jsou zadní sedadla výš a nelze s nimi posouvat vpřed a vzad. Hybrid má také o 45 litrů menší kufr, 405 litrů.

Mini Cooper Countryman plug-in

I přes redukci kvůli bateriím je zavazadelník slušný.
foto: Hybrid.cz

Plug-in hybrid slibuje úžasné hodnoty spotřeby 2,1 – 2,3 l benzinu na 100 km, které jsou samozřejmě jako u ostatních nesmyslné kvůli špatné metodice. Zatímco některé cesty jsme absolvovali bez kapky benzinu, při svižnější jízdě na dálnici není problém překročit hranici 10 litrů. Vše záleží na konkrétní aplikaci.

Mini Cooper Countryman plug-in

foto: Hybrid.cz

Každopádně je třeba si přiznat, že Mini v tomto provedení není žádný drobek. Pohotovostní hmotnost převyšuje 1,7 t, tudíž k papírové hodnotě zrychlení z 0 na 100 km/h za 6,8 s potřebuje opravdu velmi silný pohon. Základem je 1,5 l přeplňovaný benzínový tříválec o maximálním výkonu 100 kW. Tomu ovšem sekunduje 65 kW elektromotor, jehož mocný točivý moment je přenášen přes permanentní převod na zadní kola. Jedná se tak o druhou nejsilnější motorizaci.

Mini Cooper Countryman plug-in

foto: Hybrid.cz

Pocitově je auto opravdu velmi silné. Rozjezdy i předjížděcí manévry jsou bezkonkurenční. Sportovní dojem podtrhuje tuhá karoserie i podvozek. Dávkování brzd, které bývá u hybridů kvůli rekuperaci problematické, jakoby se podařilo bez chybičky vyřešit. Osmistupňový automat nemá žádné zbytečné prodlevy. Co se týče jízdních vlastností, nedá se testovanému autu absolutně nic vytknout.

Nebylo by ovšem hybridu bez baterie. V tomto případě se jedná o „li-ionku“ o kapacitě 7,6 kWh. Výrobce udává hodnotu dojezdu pouze na baterii až 42 km. Ačkoli jsme auto testovali v příznivých klimatických podmínkách, čistě elektrický dojezd se pohyboval v rozmezí 30 až 35 km. Nutno podotknout, že oněch 30 km dokáže auto ujet v naprosto běžném provozu, nemusíte se nějak zvlášť snažit.

Mini Cooper Countryman plug-in

Pro nabíjení slouží kabel s koncovkou Mennekes.
foto: Hybrid.cz

Zde se dostáváme k veliké přednosti vozu, a sice samotné jízdě na elektřinu. Mini disponuje třemi jízdními režimy – výchozím „AUTO eDrive“, elektromobilním „MAX eDrive“ a „Save Battery“.

V automatickém režimu se při normální jízdě ve městě povozíte téměř výhradně na elektřinu. Spalovací motor naskočí jen v případě nutností vyšší akcelerace. Mimo město rozhoduje rychlost. Nad 80 km/h automaticky startuje konvenční agregát. Docela dobrý kompromis.

Mini Cooper Countryman plug-in

foto: Hybrid.cz

„MAX eDrive“ udělá z auta skoro dospělý elektromobil. Pokud baterie dovolí, pak můžete uhánět až 125 km/h (na rychloměru přes 130). Při rozjezdech a akceleraci v tomto případě řídicí jednotka čeká déle, než aktivuje spalovací motor.

Na elektřinu se tedy dá jezdit i s „těžší nohou“. „Save Battery“ jak už sám název napovídá je tu zejména od toho, aby ušetřil, či dobil baterii na 90% a ta se poté dala využít např. v rezidenčních oblastech.

Mini Cooper Countryman plug-in

Plug-in Mini je prostě sexy!
foto: Hybrid.cz

Celkově na nás Mini Cooper S E Countryman All4 udělal velmi dobrý dojem. Za tři hodiny nabijete baterii z klasické zásuvky a pro většinu cest po městě třicetikilometrový dojezd postačí. Pokud ne, nic se neděje. O tom je plug-in hybrid a tento je velmi povedený.

vlastní
Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Mini nepůjde jen tak snadno zaškatulkovat???

Mini Cooper S E Countryman – velký malý plug-in hybrid je převlečené BMW 225XE..... parametry identické...včetně rozvoru.

Proč vymýšlet něco co už je vymyšlené? Vždyť i první plug-in hybrid od Škodovky bude s motorem 1,4TSI.....WOW to bude ale překvapení !!!

:-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Hromadná propuštění společnosti Tesla se i nadále rozšiřuje na SolarCity uvádí CNBC. Bývalí zaměstnanci odhadují, že zhruba 1 200 lidí bylo propuštěno v Tesle včetně SolarCity.

cnbc.com/2017/10/25/tesla-firings-spread-across-solarcity-employees-blindsided.html

Proč to má proboha dveře vod pračky na palubce?!? :)))

Z toho zdvojenýho chromování všeho možného je mi na blití.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

To je vzpominka na původní mini:
https://cz.pinterest.com/pin/324681454366279073/

---

Rhythm and Blues, Heart and SoulEV

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Je to fajn stylovka...kolik za to chtěj darda 750tis nebo jak za Teslu3?

Obrázek uživatele Jan Horčík

Cena dle ceníku 968 500 Kč s DPH.

---

šéfredaktor Hybrid.cz

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

By mě fakt zajímal ten rozdíl dodat tam dalších 30kW a vyramovat ztoho ty blbosti s fajfukem a spalovačem i za cenu ještě menšího kufru treba o 60L. Tož kolik -120klacku navíc? A máte auto na které bude fronta.

Obrázek uživatele Josef

Stojí stejně jako i3, která má 33 kWh baterii, takže... :-) Jo šlo by to :D

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To už bude dost pozdě tak 2020 k dodání, ale nějaká cílovka tomu zůstane i tak.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Souhlas, taky se mi nelíbí. Spíš bych zkousnul malé a lehké městské vozítko čistě na elektřinu, něco jako je ZEV T3-1 MICRO. Né pankharta 1,7t, a ještě s přeplňovaným přímostřikovým tříválcem ! Chce se mi blejt, velebnosti. A tahle rakovina splňuje nějaký EURO normy ? Snad se najde nějaký Fawkes a vyhodí to 5. listopadu do vzduchu :-)

Fawkes nikdy nic do vzduchu nevyhazoval. Byl to jen za peníze najatý pomocník a měl tu smůlu, že zrovna jeho chytili a hodili to celý na něj. Spiklenci si navíc sudy s prachem legálně koupili v prachárně :D

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Mini s pohotovostní hmotností 1700kg.
Přpomíná mi to, když jsme jednomu plešatýmu kolegovi říkali Kudrnáč a jinému hodně malému Čahoun.

Není nad to říkat 40 kg holce tlustoprdka a sledovat zmatené pohledy jejích kamarádek co to nepobíraj :)))

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Obrázek uživatele Radovan

Chudák mistr Fazolka, kdyby hrál v Mini dnes, tak by se tam a) ztratil a bloudil uvnitř, b) nikde nezaparkoval, c) ani náhodou neutlačil jednou rukou.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 67 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 25 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Dnešní Mni se hodí k charakterově jiné postavě, než je Mr. Bean.
Napadá mě Lord Farquaad ze Shreka.

Obrázek uživatele PaRi

Klasické Mini v plné elektrice je moje srdeční záležitost, hybrid nee. S tou 'diskotékou' to přehnali, chválím aspoň solidní páčky v ovládání...

Pocitově u Mini očekávám spíš spartánské vybavení, ovšem založené na kvalitních materiálech, tedy kulaté budíky ano, páčky ano, ovšem z poctivé oceli nebo dřeva a střízlivé designem.

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Ochrana proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilKariéra EVC Groupe-SalonNabíječky elektromobilů CircontrolProdej pneu 100% online

Newsletter