Designové skládačky spousta cyklistů předem odmítá. Prostě proto, že odporují jejich zaběhlé definici jízdního kola. Elektrická skládačka Lavil francouzské společnosti VoltaGreen vás ale přesvědčí o tom, že jde o plnohodnotné elektrokolo se vším všudy.
foto: Hybrid.cz
Matně černý, netradičně tvarovaný hliníkový rám s logem společnosti VG je pro elektrickou skládačku Lavil poznávacím znamením. Stejně tak kožená držadla a stylové gelové sedlo Velo Plush. Tohle elektrokolo jednoznačně přitahuje oči především starších cyklistů. Jde však o plně funkční kolo i pro všechny ostatní, kdo se jedné stopy nebojí.
Jakmile si podle své konstituce nastavíte výšku sedla a řidítek, nabízí elektrické kolo Lavil pohodlný posez. Elektromotor SWXH s max. výkonem 400 W, jmenovitým 250 W, je umístěn v zadním náboji. Většina hmotnosti jde tedy do zadní poloviny kola, včetně hmotnosti jezdce, což zaručuje, že zadní kolo nebude prokluzovat.
Na podsvíceném displeji můžete zvolit až šest stupňů asistence příšlapu. To je zbytečně moc, klidně by stačily módy tři nebo dva – zapnuto/vypnuto. V tomto případě každý stupeň přidává zhruba 3 km/h na průměrné rychlosti. S max. šestým stupněm příšlapu lze na rovině pohodlně držet průměrnou rychlost 25 km/h.
Šestý stupeň příšlapu je opravdu silný a garantujeme, že se u něj prakticky nezapotíte – stačí jen točit nohama a “dělat že šlapete”. Přesto s ním kolo dokáže bezpečně ujet 50 km až 60 km (jezdec 75 kg). V mírně kopcovatém terénu na silnici i po lesních cestách s lehkým protivětrem.
foto: Hybrid.cz
To je druhá věc, která na elektrické skládačce Lavil překvapí – že i s malými koly se dají dělat velké věci. Nebojí se na polní cesty ani do lesa, a to mimo jiné díky odpružené přední vidlici a odpružené sedlovce Promax.
Zvolíte-li stupeň příšlapu střední, tedy trojku, můžete si být jisti dojezdem kolem 70 km s tím, že vaše nohy už budou alespoň tušit, že doopravdy šlapou. Na ten nejmenší příšlap, tedy první stupeň (0=vypnuto) dokáže kolo pomáhat až na vzdálenost kolem 90 km.
Za menší nedostatek elektrokola Lavil považujeme absenci akcelerátoru. Přeci jen, uvést malá kola do pohybu není na vyšší převod úplně snadné a “přicmrndnutí” by se hodilo. Jako zásadnější nedostatek nám ale připadá absence čidla sepnutí přední brzdy tak, aby se vypnul motor.
Na ten Francouzi jaksi zapomněli, a tak můžete brzdit přední brzdou jak silně chcete, ale když budete šlapat, elektromotor bude pomáhat dál. Nečekáme ale, že by to mohl být velký problém, protože málokdo brzdí a šlape současně. Zadní brzda už samozřejmě motor odpojí, ačkoliv až po silnějším zmáčknutí. V obou případech jde o klasické “véčkové” brzdy Tektro.
foto: Hybrid.cz
Poslední výtka patří celokovovým skládacím pedálům Wellgo, které by zasloužily být drsnější aby z nich tak často neklouzala noha. Elektrickou skládačku lze během několika vteřin složit do úhledného balíčku, který snadno umístíte např. do kufru auta. Ve výbavě je samozřejmě plná polní pro pohyb po silnici, tedy přední a zadní světlo plus stojánek.
Za cenu 26 880 Kč vč. DPH nabízí elektrická skládačka Lavil spoustu zábavy za relativně málo peněz. Její použití je univerzální a nebudete-li se bát zkusit něco nového, poslouží vám tohle elektrokolo prakticky při všech příležitostech.
Za zapůjčení elektrokola děkujeme společnosti ekolo.cz. Společnost ekolo.cz je sponzorem rubriky Elektrokola na serveru Hybrid.cz.
Toto kolo jsem měl v
Toto kolo jsem měl v hledáčku a bylo mým favoritem. Nakonec jsme si s manželkou koupili velmi podobná kola značky Cityline FOLD od AutoKelly, jelikož jsem zjistil, že kola jsou až na ovladač (LED místo LCD) a pár nepodstatných detailů naprosto stejná. Cena se však liší dost výrazně… asi 10 tis.
Nyní jsem rád, že jsem se v článku dočetl, že zrovna rozdíl mezi LCD-LED ovladačem nestojí za zmiňavový příplatek.
Tyto skládačky (VG i Cityline) mohu ale všem doporučit..
Vejdou se i dvě do kufru auta a dojezd i kvalita rámu kola je famózní…
V terénu jsem ještě nezkoušel.. 🙂
Jestli některá elektro
Jestli některá elektro skladacka může jet i po polni ceste, jizda je relativne pohodlna a kolo se u toho nerozpadne, tak doporucuju celopero 4freetime praktik, kamarad ma a opravdu moc prijemne svezeni.
Polni cesty a do lesa..? To
Polni cesty a do lesa..? To bych chtel videt.. Proc netoci hybrid i nejaka videa z testu???
Byli jsme stejně
Byli jsme stejně překvapení jako vy. Ad. videa – udělali jsme pár videí k testům některých aut (Ampera, iOn). Většímu „rozšíření“ videí na Hybrid.cz zatím brání náročnost jejich zpracování – jak jsme si oveřili, připravit i krátké video tak, aby bylo alespoň trochu koukatelné je práce na několik hodin.