Lovelec City je nízkonástupové městské elektrokolo. K testu jsme ho obdrželi zabalené v úhledné krabici a už tehdy se projevila jedna z jeho předností: jednoduchost. Složit ho zabere zkušenějšímu cyklistovi maximálně dvacet minut. Tím však dobré dojmy nekončí.
foto: Hybrid.cz
Elektrokolo Lovelec City je primárně městský dopravní prostředek. Téhle funkci podřizuje vše a ve výsledku ji plní velmi dobře. Ovládání je maximálně jednoduché. Vzadu na baterii je spínač pro její zapnutí (hodila by se však dioda pro indikaci sepnutí).
Jakmile je baterie v chodu, slouží k ovládání příšlapu jednoduchá černá krabička u levé rukověti. Ta nabízí tlačítko On/Off pro zapnutí příšlapu, tlačítko pro zapnutí jízdy rychlostí 6 km/h a tlačítko pro přepínání tří stupňů síly příšlapu.
Elektrický příšlap reaguje na přední i zadní brzdu, které jsou obě dobře vyladěné a když je stiknete, příšlap vypne. Škoda, že zadní světlo nefunguje zároveň jako brzdové.
Pojďme ale podrobněji rozebrat to nejdůležitější – dojezd s příšlapem. Elektrokolo testoval jezdec o hmotnost 75 kg a výšce 185 cm během slunečných letních dnů v bezvětří v oblasti polabské nížiny.
Dojezd – nejvyšší příšlap
Lovelec City je už podle jména kolo do města. Tomu je podřízena i velikost a kapacita baterie, což se ve výsledku pozitivně odráží také ve výsledné ceně elektrického kola. Na třetí, nejvyšší stupeň příšlapu jsme s ním opakovaně ujeli lehce přes 30 km.
foto: Hybrid.cz
Vypadá to jako málo, ale tento omyl můžeme okamžitě vyvrátit. Předně, nejvyšší stupeň příšlapu znamená, že prvních cca 25 km jezdec šlapání skutečně jen předstírá a kolo ho přitom nese rychlostí kolem 25 km/h.
Stačí točit nohama, aby senzory mohly určit, že se kolo pohybuje, a příšlap sepnout. Zbylých pět až osm kilometrů z celkových 30, které kolo na nejvyšší příšlap vydrží, už postupně kolo sílu ztrácí a jezdec musí naopak přidat.
Příšlap a celkově chod kola je velmi dobře čitelný a plynulý. Žádné cukání, nenadálé rozjíždění se kola při zastavení a podobně. Vše funguje jak má. Dojezd jsme testovali na trase Stará Boleslav – Brandýs nad Labem – Mlékojedy (70 % po asfaltové cyklostezce, 30 % po zpevněných cestách) a zpět (po silnici druhé třídy).
Dojezd – střední příšlap
Ani na střední příšlap se jezdec příliš nenadře. Nějakou sílu už je třeba do pedálů přenést, ale kolo stále vydatně pomáhá a jízda je příjemná. Dojezd se v tomto případě na stejné trase pohyboval kolem 40-45 km. Přitom elektrokolo dokáže bezpečně udržovat cestovní rychlost kolem 21-23 km/h.
Opět platí, že s tím jak klesá kapacita baterie, což je indikováno čtyřmi červenými diodami na ovládací krabičce, s tím také ubývá výkon. Patrné to začne být jezména když začnou svítit už jen dvě, případně jedna dioda. Jakmile začne poslední dioda blikat, je už baterie prakticky vybitá a kolo pomáhá jen minimálně.
Dojezd – slabý příšlap
Při nastavení nejslabšího módu příšlapu nabízí elektrokolo Lovelec City stále pohodlnou jízdu. Samozřejmě už je třeba “opravdu šlapat”, ale proto si asi případný zákazník volí elektro-kolo a nikoliv třeba elektro-skútr nebo elektro-auto.
foto: Hybrid.cz
Na nejslabší příšlap dokáže kolo pohodlně uhánět rychlostí kolem 17-19 km/h a ujede bezpečně 60 km (na stejné trase a za podmínek jmenovaných výše). Posledních 5-10 km už je nicméně třeba opravdu zabrat a kolo pomáhá jen minimálně.
Nedostatky – jsou
Ač se dosud na Lovelec City nesla samá chvála, ani tohle elektrické kolo není bez chyb. Předně, chybí nám odpružená sedlovka. Motor i baterie, to znamená prakticky veškerá hmotnost kola, jsou umístěny vzadu, a tak může jízda po nerovnostech po pár desítkách km působit na záda dost nepříjemně.
S jízdou po nerovnostech, především silnicích z kostek, souvisí i další malý zádrhel: drnčící baterie. V běžném provozu na kvalitní silnici je Lovelec City až překvapivě tiché elektrokolo. Jakmile ale vyjede na kočičí hlavy, drnčí baterie podobně jako u jiných konstrukčně podobně řešených elektrokol.
foto: Hybrid.cz
Dojezd elektrokola také výrazně klesá při jízdě do kopců. Pokud se pohybujete v kopcovité krajině, můžete se na nejvyšší příšlap dočkat dojezdu třeba jen 10-15 km. Nabíječka je lehká, ale zbytečně rozměrná na to, že je cítit jak je zároveň „prázdná“. A nakonec ten nejmenší zádrhel: tužší přehazovačka zabudovaná do pravé rukověti. Někdy je třeba pro změnu rychlosti pořádně zabrat. A přehazovačka samotná by snesla “dotáhnout”, protože změna rychlostí sem tam mírně pokulhává.
Cena a speficikace
Elektrokolo Lovelec City se v současné době prodává ve speciální akci za cenu 19 900 Kč vč. DPH. Poměr cena/výkon je u něj jeden z nejlepších na jaký jsme dosud mohli u námi testovaných elektrických kol narazit, a proto jen neváháme doporučit jako skvělou koupi.
Potěší i dostatek doplňků jako je kryt řetězu, přední a zadní světlo, nosič, nebo nastavitelná řidítka.
Oficiální specifikace elektrokola Lovelec City:
Baterie 24V, 10 Ah, LI‐ION
Motor 8 Fun, 24V, 250W, bezkartáčový
Řídicí jednotka 24 V
Dojezd na jedno nabití 40 – 60 km
Nabíječka 24V, 10 Ah, EN
Max. rychlost 25 km/h
Systém PEDELEC
Hmotnost 26 kg
Rám hliníkový
Vidlice s nastavitelným odpružením
Přehazovačka Shimano Tourney 6 rychlostí
Brzdy Promax V brakes
Střed zapouzdřený
Pedály protiskluzové
Ráfky hliníkové, dvojité
Kola 26″
Špice ocelové, protikorozní úprava
Přední světlo HL‐1001 s nezávislým napájením
Zadní světlo RL‐980 s nezávislým napájením
Ovládací panel 24V
K testu elektrokolo zapůjčila společnost KOEXIMPO s.r.o. z Českého Těšína, které tímto děkujeme.
Je to všechno hezký až na
Je to všechno hezký až na to že střed není zapouzdřený jak je uváděno ale je jen na věnečkách.Při tak těžkém kole musí být častá výměna a nebo namontovat střed zapouzdřený tak jak to má být.
pokud bylo sedlo při testu
pokud bylo sedlo při testu tak jako na fotografii,nedivím se,že byla jízda na něm nepříjemná…:-)Ale pokud vidím testovací jezdec byla žena…:-)
jo, jo, žena o hmotnosti 75
jo, jo, žena o hmotnosti 75 kg a výšce 185 cm…
Na takovou výšku a váhu vůbec nevypadá…
Osoba na fotce nebyla
Osoba na fotce nebyla testovací jezdec.