Posledních pár týdnů trávila redakce Hybrid.cz realizací srovnávacího testu pěti elektrických skládaček. Ty patří mezi nejoblíbenější elektrokola v České republice, a tak jsme se rozhodli jich pět postavit pomyslně proti sobě. Připravili jsme video ve kterém vám jednotlivé typy elektroskládaček představíme. Ve zbytku článku pak najdete podrobnější informace ke každé z nich, včetně hodnocení.
Testovaná elektrokola
Jak jsme testovali
Dojezd každého elektrokola prověřil jeden testovací jezdec (74 kg, 185 cm) v letním počasí za bezvětří nebo mírném větru na 25km městském okruhu ve Staré Boleslavi-Brandýse nad Labem.
U těch skládaček kde bylo možné navolit stupeň příšlapu jsme volili ten nejvyšší. Jeli jsme na všech stylem „ani kapka potu“, tedy tak, aby příšlap fungoval, ale jezdec se nenamáhal.
Kde byl k dispozici akcelerátor, používali jsme jej minimálně, pouze pro rozjezd a max. 1x-4x za celou dobu testu každého kola. Trasa zahrnovala prudké i táhlé kopce a pouze asfaltové či zpevněné cesty.
AGOGS Lowstep
Dovozce: ekolo.cz
Cena: 27 688 Kč
Dojezd: 61 km
Hodnotící tabulka | |
dojezd | vyšší cena |
vynikající systém příšlapu | motor by mohl být tišší |
výbava | pedály nízko u země |
vyvážení | |
Hodnocení: |
Verdikt: U značky AGOGS už jsme si tak nějak zvykli, že si za kvalitu nechává platit. A platí to i v případě nízkonástupové elektrické skládačky Lowstep. Proti ostatním modelům, vyjma E.On Bike.On Travel, je o něco delší. Nabízí ale nejpohodlnější svezení a nejvyšší dojezd ze všech testovaných kol.
4freetime Praktik+
Dovozce: 4freetime
Cena: 22 500 Kč
Dojezd: 30 km
Hodnotící tabulka | |
kompaktnost | nižší dojezd |
vysoká cestovní rychlost | slabší příšlap do kopce |
pohodlná jízda | hůř se přenáší |
výbava | krátké rukojeti |
Hodnocení: |
Verdikt: Celoodpružená elektroskládačka 4Freetime Praktik+ s nízkým nástupem v testu ujela 30 km. Proti ostatním strojům v testu je totiž jako jediná vybavena pouze 24V baterií. Přesto ji považujeme společně s AGOGS Lowstep za nejlepší volbu, zejména pro rychlé přesuny ve městě anebo pro dámy. Jako u všech kol 4Freetime oceňujeme doplňkovou výbavu, zejména nářadí!
E.On Bike.On Travel
Dovozce: E.On
Cena: 26 999 kč
Dojezd: 54 km
Hodnotící tabulka | |
nejlépe odladěné brzdy | nelze odklopit sedlo pro výměnu baterie |
zázemí nadnárodní společnosti | levnější komponenty |
USB konektor | |
Hodnocení: |
Verdikt: Nízkonástupová elektroskládačka Bike.On Travel má mnoho společného s AGOGS LowStep – podobný tvar rámu, stejné sedlo, typ příšlapu, nosič. Přesto je za svým příbuzným trochu pozadu, především ve volbě a dotažení jednotlivých komponent a celkově detailů kola. Na druhou stranu si jejím pořízením kupujete i spolehlivé servisní zázemí velké energetické společnosti.
Lovelec Fold
Dovozce: Koeximpo
Cena: 19 900 kč
Dojezd: 45 km
Hodnotící tabulka | |
nosič | spartánská koncepce |
slušný dojezd | rychlý pokles baterie od indikované poloviny |
Hodnocení: |
Verdikt: Elektrokolo Lovelec Fold je nejlevnější stroj v našem testu a ve srovnání s ostatními je jasně vidět proč. Kolo není ničím výjimečné, ale zároveň neurazí. Nabízí slušný dojezd, standardní systém příšlapu a dostupnou cenu.
Hanscraft EasyGo
Dovozce: Hanscraft
Cena: 22 450 kč
Dojezd: 37 km
Hodnotící tabulka | |
nadupaný power-bike | pře-odpruženo |
nižší hmotnost | nedotažené brzdy |
cena | zadní blatník neplní svou funkci |
cyklopočítač | |
Hodnocení: |
Verdikt: Za hodně slušnou cenu nabízí Hanscraft dravě vyhlížející skládačku se standardním nástupem. Jako jediná v testu byla vybavena podrobným displejem s podsvícením a řadou možností nastavení. Některé jednotlivosti je ale třeba dotáhnout – odladit brzdy, možná i zvolit hrubší přední pneu (hladká v kombinaci s ostrou přední brzdou není úplně to pravé), vyměnit zadní blatník a možná se zamyslet i nad přemírou odpružení.
Tohle není test tohle je
Tohle není test tohle je komedie. Je vidět že opravdu nerozumíte elektrokolům a nejste technicky vzdělaní na tento obor.
Děkuji za test, byl to
Děkuji za test, byl to první impuls proč se podrobněji seznámit s kolem hanscraft EasyGo, nakonec jsem ho i koupil a opravdu nelituji, lepší kolo pro denní užití ve městě bych těžko hledal. Využil jsem i vašich poznatků s přeodpružením a na vyžádání mi ochotně vyměnili pružnou sedlovku za pevnou a teď je to na pražskou dlažbu akorát.
Dobrý den,
mohu se zeptat
Dobrý den,
mohu se zeptat z jakého důvodu jste netestovali skládací elektrokola významných značek jako je e-totem či Apache?
Děkuji
Oslovili jsme k tomuto testu
Oslovili jsme k tomuto testu celkem šest dovozců: Hanscraft, ekolo.cz, E.On, 4freetime, Koeximpo (Lovelec) a Guewer. Guewer nakonec účast odmítl. Další jsme neoslovovali, přeci jen pět je až dost, ale děkujeme za tip! Tímto vyzýváme všechny dovozce elektrokol do ČR: nebojte se nás a pokud máte zájem nechat své kolo otestovat, ať už ve srovnávacím či jednotlivém testu, kontaktujte nás!
Také děkuji za prima
Také děkuji za prima srovnání a dávám návrh do i tak úzkého přehledu základních vlastností dodat napětí a kapacitu baterie + váhu celého kola. Ta váha je popravdě možná nejdůležitější, protože i když cokoliv >20 kg je mnoho, stále je rozdíl, jestli některá se točí okolo 21-22 a jiní 26-28 kg… Díky!
Díky za připomínku,
Díky za připomínku, doplníme!
jen by mě zajímalo, jestli
jen by mě zajímalo, jestli jste kola zvážili? Nějak se mi nechce veřit, že Hanscraft váží i s baterií 18kg, zatímco ostatní kola stejné koncepce a přibližně stejných rozměrů uvádí hmotnost kolem 23 kg? Dle mého pánové z Hanscraftu „lžou“, protože 18 kg může mít skládací elektrokolo možná bez baterie, ale s baterií zcela jistě ne, nebo jsou to kouzelníci 🙂
Kola jsme nevážili, to
Kola jsme nevážili, to jsme bohužel opominuli. Nicméně ani čistě pocitově tam skutečně tak velký rozdíl (5 kg) být nemohl.
Ta rukověť se vám moc
Ta rukověť se vám moc nepovedla… Zkusil bych Internetovou jazykovou příručku Ústavu pro jazyk český.
Pravda pravda, děkujeme za
Pravda pravda, děkujeme za důsledný češtin!
Super počin,
Jen mě
Super počin,
Jen mě překvapuje, že nezákonné úpravy konfigurace hanscrafra hodnotíte kladně. Jinak super je videotest. Jen tak dál.
Marek
Zda si člověk kolo upraví
Zda si člověk kolo upraví nebo ne záleží jen na něm.
Uživatelsky upravit na
Uživatelsky upravit na vyšší rychlost jdou všechna vámi testovaná kola, která mají napětí baterie 36V. Zrovna tak není problémem si domontovat akcelerační páčku nebo rukojeť plynu.