Tesla ztrácí šéfa výroby, jde ke konkurenci

V květnu 2016 si Tesla slavnostně najala jako manažera výroby v továrně ve Fremontu Petera Hochholdingera, původně z Audi. Ten ale nyní odchází do Lucid Motors.

Elektromobil Lucid Air se měl začít prodávat už v roce 2018. Nyní se čeká na rok 2020. Existuje nicméně obava, aby Lucid Motors nedopadli podobně, jako jiné start-upy zainvestované čínskými penězi snažící se Teslu napodobit, jmenovitě např. Faraday Future.
foto: Lucid Motors

Než přišel Peter Hochholdinger do Tesly, pracoval 22 let v Audi, kde byl zodpovědný mimo jiné za výrobu modelů Audi A4, A5 a Q5. V Tesle dostal na starosti rozjezd výroby klíčového produktu, elektromobilu Tesla Model 3.

To, že nyní odchází, mimo jiné může značit, že dílo se podařilo a Tesla vyrábí každý týden kolem 6000 až 7000 těchto aut. V únoru se dokonce objevila zpráva o dosažení mety 8000 kusů týdně.

Pro zajímavost, tady je přehled objemu výroby a dodávek Tesla Model 3:

čtvrtletí – vyrobeno/dodáno

Q3 2017 – 260/222
Q4 2017 – 2425/1542
Q1 2018 – 9766/8182
Q2 2018 – 28 578/18 449
Q3 2018 – 53 239/56 065
Q4 2018 – 61 394/63 150
Q1 2019 – 62 950/50 900

Nyní se čeká na výsledky za 2. čtvrtletí 2019, které by měly být rekordní zejména co se týká dodávek elektromobilu Tesla Model 3. Podle zpráv magazínu Electrek.co Tesla zapojila zaměstnance na všech pozicích, aby pomohli auta dostat k zákazníkům.

Nyní Peter Hochholdinger odchází do čínsko-amerického start-upu Lucid Motors (původně Atieva) na pozici vice prezidenta výroby. Doplní tak plejádu dalších bývalých zaměstnanců Tesly, mimo jiné Petera Rawlinsona, bývalého tamního šéfinženýra Tesla Model S.

Asi se proto ani nelze divit, že jejich připravovaný elektromobil Lucid Air se tak nápadně podobá právě Modelu S. Základní cena auta má být $60 000.

Elektromobil Lucid Air měl původně jít na trh už minulý rok. Lucid Motors ale stihly jisté finanční potíže, které se ovšem – zdá se – podařilo překonat. A to zejména díky investici $1 mld. ze Saudské Arábie. Nově má být auto na trhu už příští rok.

Kde se ale auto bude vyrábět zatím vůbec není jasné. Původně chtěla firma v Arizoně postavit novou továrnu v hodnotě $700 mil. Zda tento plán stále platí není jasné.

tisková zpráva

34 Comments on “Tesla ztrácí šéfa výroby, jde ke konkurenci”

  1. A nenapadlo Vás že jim třeba skončila smlouva(v Tesle
    A nenapadlo Vás že jim třeba skončila smlouva(v Tesle pracoval 3 roky),nebo prostě udělal na co byl najat?Mimochodem je to v článku(V Tesle dostal na starosti rozjezd výroby klíčového produktu, elektromobilu Tesla Model 3.To, že nyní odchází, mimo jiné může značit, že dílo se podařilo).

  2. Teslu hufne opúšťajú výkonný riaditelia a to nieje dobre
    Teslu hufne opúšťajú výkonný riaditelia a to nieje dobre v žiadnej firme.

    Zoznam ľudí ktory odišli od začiatku roka:

    January 2019 — Todd Maron, general counsel
    January 2019 — Charles Mwangi , senior director of engineering
    February 2019 — Cindy Nicola, vice president of global recruiting
    February 2019 — Dane Butswinkas, general counsel
    March 2019 — Deepak Ahuja, CFO: retired
    March 2019 — Praveen Arichandran, director of growth
    April 2019 — Karl Wagner, senior director of global security
    May 2019 — Dave Arnold, senior director of global communications
    June 2019 — Felicia Mayo, vice president of human resources and head of diversity
    June 2019 — PeterHochholdinger, vice president of production.
    June 2019 — Steve MacManus, vice president of interior & exterior engineering

      1. V tom pripade je dost neschopny pri nabirani, lidi na tehle
        V tom pripade je dost neschopny pri nabirani, lidi na tehle pozicich 100% schvaluje on osobne.
        Spis neskakali presne tak, jak on piskal (spekulace zalozena na jeho zivotopisne knize). Korporatnim slovnikem by se reklo neco jako, ze nenastala synergie.

        1. Proč za tím vidíš neschopnost? Prostě když se někdo
          Proč za tím vidíš neschopnost? Prostě když se někdo neosvědčil nebo Musk našel někoho lepšího mezi jeho podřízenými, tak jej nahradil.

          Tesla pořád jede do velké míry jako startup s velkou dynamikou. Musk nemá problém říznout do živého když se mu něco nelíbí nebo někdo nepracuje tak jak by si Musk představoval.

          Je to sice náročné prostředí, ale zároveň to dává těm nejschopnějším obrovkou motivaci a možnosti růstu. Když Musk zjistí, že jsi lepší než tvůj nadřízený, tak vymění židle.

            1. Musk není zrovna tradiční CEO a Tesla není tradiční
              Musk není zrovna tradiční CEO a Tesla není tradiční zkostnatělá automobilka, kde všechno jede tak nějak stejně posledích několik dekád.

              Důvod odchodu nemusí být ani tak ten, že ten člověk byl neschopný, ale prostě že Musk našel někoho lepšího a prostě jej vyměnil.
              Další důvod může být, že pracovní podmínky v Tesle jsou náročné a ne každý z veteránů, kteří přišly z tradiční automobilky to prostě vydrží.

              Tesla a SpaceX jsou nejvíce žádaní zaměstnavatelé pro technicky zaměřené absolventy škol. To dává Muskovi obrovské portfolio mladých a nadšených talentů z preztižních univerzit, ze kterých může vybírat.

              Navíc už nejednou prosáklo na veřejnost, že Musk nemá problém povyšovat do vyšších pozic jak nováčky tak rovnou internisty, pokud se ukážou nesmírně schopní. V Tesle se nehraje na „20 let jsem pracoval u Fordu“.

              1. Lenže tu nieje reč o absolventoch na technickych pozíciach
                Lenže tu nieje reč o absolventoch na technickych pozíciach tam maš pravdu ale o vysokých riadiacich pozíciach kde treba planovať na roky dopredu a nie že sa to bude meniť každeho pol roka niekto. To sú potom mrtve pozície pretože kym ten človek niečo rozbehne tak už je preč.

                Tesla je automobilka či chceme či nie a system v automobilke nemože byť rovnateľny systemu v softwarovej firme lebo od istej veľkosti sa to zruti.

  3. Tak vskutku je druhý kvartál rekordní:
    Celkem produkce 87

    Tak vskutku je druhý kvartál rekordní:
    Celkem produkce 87 048 ks, prodeje 95 200 ks z toho
    TMS+TMX: produkce 14 517 ks a prodeje 17 650 ks
    TM3: produkce 72 351 ks (~5565/týden) a prodeje 77 550 ks
    ———————————————————
    A ještě si tu rýpnu do runnera a jeho neuvážené sázky o 500€, že TM3 se letos neprodá 240 tisíc. Aktuálně jsou prodeje 50 900 + 77 550 = 128 450 ks a zbývá tedy na druhé pololetí 111 550 ks (~4290/týden), to už nejde neudělat :).
    Taky zítra dojde k automatickému uzavření jeho shortovací pozice při $240/akcii (3. června mohl uzavřít při $179).

    1. Ještě na tom stále něco vydělá kluk ušatá, byť držet
      Ještě na tom stále něco vydělá kluk ušatá, byť držet short pozice půl roku asi taky nebylo zadarmo.
      Já naštěstí otevřel dvě Buy pozice. Jednu za 190 a druhou za 202. Obě s 5x leverage. A očekávám přijemnou druhou půlku roku 🙂

  4. Asi ho i chápu, místo šéfování výroby půl milionu aut
    Asi ho i chápu, místo šéfování výroby půl milionu aut ročně a práce od nevidim do nevidim bude za stejné peníze (díky štědrým, možná trochu naivním investorům) dohlížet na výrobu 10 prototypů ročně s časem na několik dovolených navíc 🙂

  5. Tak u auta na jezdeni kolem mesta a po meste aspon mne urcite
    Tak u auta na jezdeni kolem mesta a po meste aspon mne urcite velka baterka nechybi…. A s realnym dojezdem 200km dojedu i na chatu kdyz na to prijde. Stejne planuju jeste dost let mit doma EV + spalovak… (teoreticky by mi misto spalovaku stacil Model 3 LR, ale jednak cena je prilis vysoka, a pak omezene vyuziti prostoru … no kdo vi..)

    1. Tak jestli výsledná cena bude akceptovatelná, tak svoje
      Tak jestli výsledná cena bude akceptovatelná, tak svoje zákazníky si to najde. Ten displej přes celou palubku vypadá docela cool :).
      Každopádně za mě palec nahoru za to, že Honda něco takového dotáhla k výrobě, to chtělo dost odvahy a doufám, že se jim to vyplatí.

Napsat komentář