Tesla zpoplatňuje zbytečné stání u Superchargerů

Jan Horčík - 20 Prosinec 2016

Elon Musk dal před časem jasně najevo, že Tesla nebude tolerovat využívání nabíjecích stanic Tesla Supercharger jako parkoviště už nabitých elektromobilů. Teď došlo na konkrétní činy.nabíjecí stanice Tesla Supercharger Drummondville

Nabíjecí stanice Tesla Supercharger Drummondville
foto: Tesla

"Superchargery jsou určeny k nabíjení, nikoliv k parkování," napsal už před časem šéf Tesla Motors Elon Musk. A teď svá slova podpořil i činy. Stání nabitých elektromobilů Tesla u zaplněného dobíjecího stojanu Supercharger bude nyní majitele aut stát $0,40/min. Na fakt, že auto už je téměř dobito, upozorní majitele elektromobilů Tesla jejich mobilní aplikace.

Tarif se aktivuje okamžitě poté, co nabíjení skončí. Pokud ale odjede do pěti minut, bude poplatek odpuštěn. Tarif se však aktivuje pouze u těch stanic Tesla Supercharger, kde jsou i ostatní stojany obsazeny a o stanici jako takovou je zvýšený zájem.

Tesla připodobňuje parkování u Superchargerů k situaci, kdy necháte auto zaparkované u stojanu pumpy poté, co natankujete. Zaplacení poplatku by mělo údajně probíhat během servisních prohlídek nebo obecně návštěv servisních center Tesla.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář

5 minut se mi zdá docela brutal. To nestihnu ani dopít kafe, zaplatit a odvalit se z mekáče/kavárny/restaurace jít přeparkovat.

Obrázek uživatele honza.t

Napadá mě. Jestli to nedojde do stadia, kdy bude hříšníkům, kteří odmítnou uhradit poplatek za blokování rychlo-nabíjecí stanice neumožněno nabíjet?

to by bylo poruseni smlouvy. Placeni je OK.
Kez by to fungovalo i u spalovaku, kteri parkuji na dobijecich mistech. Nedavno jsem nabijel a prijel nejaky trouba v Seatu a nechtel pochopit ze nemuze parkovat na druhem nabijecim miste a odesel. Za nekolik minut prijel Leaf a chtel nabijet. Nastesti mel dlouhy kabel tak se to vyresilo. Tomu Seatovi jsem mel hodit cukr do nadrze :-)

Obrázek uživatele Michelin

Jj, ve Vystrkově si z toho dělají spalováci také odpočívadlo.
Paradoxně oni nezaplatí pokutu žádnou...

Ale jinak opatření schvaluji. Chrání to uživatele samotné před těmi bezohlednými.

---

Více než 130tis. elektrizujících km s TMX.
Na nákupy Nissan Leaf 40kWh, k ničemu jinému se tahle ostuda elektromobility nehodí.

S čtením příspěvků prudičů a provokatérů již nehodlám marnit čas, a tedy na ně ani neodpovídám.

Obrázek uživatele Josef

Stačí volat městskou.

Měšťáci ani PČR s tím moc neudělají pokud to parkovací/nabíjecí místo není označeno řádnou dopravní značkou IP12 viz. https://cs.wikipedia.org/wiki/Vyhrazen%C3%A9_parkovi%C5%A1t%C4%9B s dodatkovou tabulkou. Což např. ČEZ stojany u obchodních center nemají. Podotýkám, že to musí být značka na samostaném sloupku, žádná tabulka na nějakém informačním baneru (jako třeba Kaufland Ostrava - Zábřeh). Tomu se totiž každý, trochu poučený, fosilový šimpanz na mistě vysměje, a bude mít pravdu, bohužel.
Třeba takový PREpoint ten to má ošefováno a značku (dle parametrů zákona) tam má. Takže zavolat měštáky lze, ale jen tehdy, pokud to je opravdu průchodné.

Tu volám v Olomouci pravidelně a nic se neděje.

---

ecotaxiolomouc.cz

Obrázek uživatele Michelin

Ani nevím jestli v Humpolci nějakou mají, a pokud ano jestli pod ně spadá i SC ve Vystrkově.

Zatím asi nenastala situace, že by obsadili všechny stojany, ale co není může být.

---

Více než 130tis. elektrizujících km s TMX.
Na nákupy Nissan Leaf 40kWh, k ničemu jinému se tahle ostuda elektromobility nehodí.

S čtením příspěvků prudičů a provokatérů již nehodlám marnit čas, a tedy na ně ani neodpovídám.

Obrázek uživatele ePavel

Záleží na majiteli pozemku, ten musí volat policii. Jako kdyby mě na zahradě zaparkovalo nějaké auto jen proto, že jsem nezavřel vrata.
PS: o prázdninách ta situace nastávala v celku pravidelně.

---

http://ts.la/pavel4572
Od r. 2013 najeto 276.000 el. km.
http://wifi.sampro.cz/ev-charging~c144.html

Obrázek uživatele Radovan

Statisticky jsou skoro 2/3 populace IQ tykve, ovšem pokud se člověk pohybuje autem, má dojem že 4/3 :-) Soudě podle toho, jak je hodně lidí schopno zaparkovat.
Dojedu domů a ve slepé ulici na konci na pozemku na mém parkovišti stojí lesáci s velkým teréňákem. Prý se nemohli jinak dostat k lesu a od nás je to pěšky kousek. Nějak přehlédli, že jim do jejich lesa o ulici dál vede jejich lesní cesta, dokonce s obratištěm a místem pro skládku kmenů. mj. samozřejmě stáli napříč a zablokovali nejen část vjezdu do garáže, ale i nabíjecí místo pro elektromobily. Vypadli sice ihned, ale omluva vlažná a skoro 3 tuny na parkingu dimenzovaném pro osobáky se mi moc nelíbily.
Nebo onehdy dojeli geometři kvůli kanalizace a taky, šup mi auto na pozemek. Když je soused vyháněl (má menší parking naproti u svého domu), ještě měli pindy.
A to je tam jasně vidět hranice pozemku s vyvýšeným obrubníkem, nájezd ke garáži, chodník k domovním dveřím a z jedné strany sloupky elekto+plyn a z druhé sloupek se zabudovanou schránkou a navazující plot. Svého času jsem to dokonce musel dokonce přehrazovat takovým tím plastovým řetězem na kůlech se závažím. Člověk nechápe, ale když si uvědomí, že z 15 milionů obyvatel ČSSR bylo milion v KSČ s nulovým (spíše záporným) respektem k soukromému majetku, tak se není co divit.

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 77 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 32 tis. km (46 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Obrázek uživatele ePavel

Ano, asi bych to viděl podobně. Spoustu let byly lidi vychováváni chodit do práce, přitom moc nepracovat a už vůbec nevyčnívat z řady. Nebyly zvyklý něco samostatně tvořit, ale jen dělat co jim kdo řekl. Dnes se chce mít každý jako němci, přitom odvést stejnou práci nejsou ochotni, možná ani schopni. O ignoraci zákonů a dobrých mravů ani nemluvě. O tom IQ je to taky pravda, když jsem jedné paní vystupující na Vystrkově z oktávky povídal, že stojí moc daleko, že ji nedosáhne kabel, tak jen odvětila, že ona nabíjet nepotřebuje. Prostě to nepobrala...

---

http://ts.la/pavel4572
Od r. 2013 najeto 276.000 el. km.
http://wifi.sampro.cz/ev-charging~c144.html


EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicveletrh e-SalonAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilNabíječky elektromobilů Circontrol
O ČEM SE PRÁVĚ DISKUTUJE?