Koncem minulého roku Tesla oznámila konec nabíjení zdarma u nabíječek Supercharger. Aktuálně to ale vzala zpět a zpětně u všech zakoupených aut aktivuje neomezené nabíjení zdarma.
foto: Tesla
Překvapivý krok Tesla zdůvodňuje tím, že podle jejích zákazníků je právě neomezený přístup k nabíjecím stanicím Supercharger tím, co mnohé příměje k tomu, aby svým známým a kamarádům doporučili nákup elektromobilu této značky.
NEPŘEHLÉDNĚTE Tesla: detaily o poplatcích za nabíjení u Superchargerů
Tesla navíc aktuálně rozjela nový program doporučení (referral), v jehož rámci mohou současní majitelé dát až pěti svým známým kód, díky němuž budou dotyční moct také nabíjet zcela zdarma u nabíječek Supercharger a navíc získat slevu $1000 při nákupu Tesla Model S/Tesla Model X.
Taktéž každý současný majitel vozu Tesla, který si pořídí nový Tesla Model S či Tesla Model X (nikoliv Tesla Model 3) bude mít nabíjení zdarma po celou dobu, co budou auto vlastnit.
Jakmile ale vlastnictví auta přejde na někoho jiného, tedy první majitel jej prodá, nabíjení již zdarma nebude. Pro Electrek.co Tesla upřesnila, že pro elektromobily Tesla koupené do 15.1.2017 platí doživotní nabíjení zdarma pro daný vůz, nikoliv na majitele.
U aut koupených po 15.1.2017 původně Tesla přidělovala 400 kWh volných dobíjecích kreditů po jejichž vyčerpání musel majitel platit poplatky lišící se podle států. Pokud někdo tyto poplatky již zaplatil, Tesla je nyní zpětně vrací.
Off
Bjornovi se rozpadá Xko, upadnul mu kryt zámku na
Off
Bjornovi se rozpadá Xko, upadnul mu kryt zámku na zadních dveřích a frunk se nechce otvírat.
https://youtu.be/7eFjolgGBW8
Hodně pěkná je tam ta holandská Mia. Fakt škoda, že se
Hodně pěkná je tam ta holandská Mia. Fakt škoda, že se to autíčko nedočkalo masového rozšíření. Zde ve 4místné verzi.
Polská panelová dálnice z dob A. Hitlera tomu dala zabrat.
Polská panelová dálnice z dob A. Hitlera tomu dala zabrat.
Trochu OT – pokud to nekoho zajima, fotky vnitrnosti autopilot
Trochu OT – pokud to nekoho zajima, fotky vnitrnosti autopilot pocitace: electrek, resp. puvodni zdroj TMC
off
Dva hošani jedou Kanadou a porovnávaj Ioniq EV a Ioniq
off
Dva hošani jedou Kanadou a porovnávaj Ioniq EV a Ioniq hybrid. Celkem svižný videjko.
https://youtu.be/kIGrTCcnUSY
Tedy zas mi chybi zdroj te zpravy, na strankach Tesly jsem to
Tedy zas mi chybi zdroj te zpravy, na strankach Tesly jsem to nenasel. Kazdopadne z toho, jak je to napsane v clanku nevyplyva, ze je to konec zpoplatneni. Zvlast pro Model 3. Spis si s tim jeste chteji pohrat a pouzit to jako marketingove lakadlo.
Úžasná správa
Úžasná správa
správa je možná úžasná, lepší by bylo, kdyby to byla
správa je možná úžasná, lepší by bylo, kdyby to byla úžasná zpráva …
Ale možná to TESLU výborně popisuje 😀
Miluju češtinu.
Mám rád tyhle vlastence, kteří opravují jakoukoliv chybu.
Mám rád tyhle vlastence, kteří opravují jakoukoliv chybu. Třeba i přes to, že kolega s nickem Elektrickyautomobil je poměrně pravidelný diskutér ze Slovenska 😉
Nejde ani tak o to „s“ a „z“. Ale tady mi to přišlo fakt
Nejde ani tak o to „s“ a „z“. Ale tady mi to přišlo fakt trefný popis současné elektromobility. Skvělá „správa“ (rozuměj marketing, očekávání ~ správa oveček) a „zpráva“ (rozumněj realita, tj. zpráva podpořená reálnými daty bez emocí).
Prostě jen taková asociace.
Pokud jsem se dotkl kolegy ze slovenska, tak se omlouvám, moje slovenština je VÝRAZNĚ horší, než jeho čeština 🙂
No moc mluvíš kámo 🙂
No moc mluvíš kámo 🙂
To nebylo napsáno česky, ale slovensky.
To nebylo napsáno česky, ale slovensky.
Na jak dlouho ?
Je potřeba oživit prodeje ?
Model 3 Mnozí
Na jak dlouho ?
Je potřeba oživit prodeje ?
Model 3 Mnozí na něj čekaji jako na spásu elektromobilů .
Je to jako iPhone. Prinesl inovace, které ovlivnily i konkurenční produkty jiných značek . Tak doufám, že Model 3 ovlivní konkurenční produkty jiných značek a hlavně žvýší dostupnost .
zasrrr krachující uchylny japka zaprodali
zasrrr krachující uchylny japka zaprodali duši
tn.nova.cz/clanek/energeticka-revoluce-je-tu-cina-poprve-vytezila-horlavy-led.html
Budoucnost patří elektromobilům
Mnozí stále považují
Budoucnost patří elektromobilům
Mnozí stále považují elektromobily za nepraktické a ve skutečném světě nepoužitelné – mají krátký dojezd, nabíjení trvá celou věčnost, a navíc je pořízení automobilu na elektřinu velmi nákladné. To už ale dnes neplatí. Díky technologickému pokroku se výrazně prodloužil dojezd a zkrátila doba nabíjení elektromobilů a klesá také jejich cena. V neposlední řadě se rychle zahušťuje síť dobíjecích stanic. Elektromobily se tak stávají plnohodnotným dopravním prostředkem. A Skupina ČEZ je u toho.
V České republice je v současnosti registrováno už více než tisíc elektromobilů. V posledních letech přitom na českých silnicích přibývají stále rychleji, v loňském roce majitelé zaregistrovali 271 nových aut na elektřinu. To se promítá do všech oblastí týkajících se prodeje a servisu elektromobilů. Nedávná studie společnosti Roland Berger předpokládá, že v roce 2020 se v Česku prodá až 7 tisíc vozidel s elektrickým pohonem. V roce 2025 by elektrický pohon mělo mít každé páté nově prodané auto v Česku.
Příležitost pro energetiky
Takové množství automobilů, které pro svůj pohon potřebují elektřinu, představuje pro energetiky významnou příležitost. Čtvrt milionu těchto aut může spotřebovat tolik elektřiny, že na její výrobu bude potřeba celý jeden blok jaderné elektrárny. Nedávno proto Skupina ČEZ navázala partnerství s automobilkou Škoda Auto.
ČEZ také už několik let buduje po celém Česku síť dobíjecích stanic. Projekt Elektromobilita ČEZ nyní v Česku provozuje přes 70 dobíjecích stanic a je tak největší sítí svého druhu nejen v rámci Česka, ale i celého regionu střední a východní Evropy. ČEZ navíc dobíjecí stanice průběžně modernizuje. Nyní je v síti 25 rychlodobíjecích stanic, které elektromobil „natankují“ během několika desítek minut, už do konce dubna by se ale zásuvky pro rychlé dobíjení měly objevit na všech 70 stanicích ČEZ.
Ani toto není konečné číslo. Další veřejné rychlodobíjecí stanice vybuduje ČEZ v letech 2017–18 na hlavních tazích napříč Českou republikou. Celkem 42 stanic umožňujících dobití většiny běžné kapacity baterií za 20 až 30 minut vznikne díky grantu z evropského programu CEF. Nad rámec těchto stanic bude vybudována také jedna lokalita kombinující integraci dobíjecích stanic, systému pro ukládání energie a výroby z obnovitelného zdroje.
LOL
LOL
Nechcem kaziť náladu, ale elektromobily sú ešte stále
Nechcem kaziť náladu, ale elektromobily sú ešte stále veľmi ale veľmi drahé hračky. Ja im fandím, čísla ale nepustia.
Berlingo, Tipo, 301 stoja s dieselovým motorom 15kEUR.
Model 3, Bolt 35kEUR – 5 dotácia na Slovensku = 30kEUR.
15 kEur rozdiel = 13000 litrov nafty = palivo na 200.000km
Keď by bolo nabíjanie zadarm o, návratnosť je po 200.000 km.
Výmena oleja 10 rokov x 50 Eur/rok = 500 Eur.
Aj keď som menil na vozidle zotrvačník so spojkou po 60000km za 1000 EUR, výrazne to nič nemení na návranosti.
Nie som petrolhead, vyskúšal som Teslu S aj Leaf-a, zdravý rozum mi ale nedovolí vyhodiť cez okno 10-15 kEUR pre dobrý pocit, že šoférujem EV.
A jakou výbavu ty auta za 15 tisíc eur mají? Dovybav daná
A jakou výbavu ty auta za 15 tisíc eur mají? Dovybav daná auta, a budeš s BEV dráž třeba jen o 10 až 12 tisíc eur. Renault ZOE začíná na 23 tisíci eur, Nissan Leaf na 30 tisíci eur.
ZOE za 23 je bez batérii a to auto so svojimi rozmermi nie je
ZOE za 23 je bez batérii a to auto so svojimi rozmermi nie je vhodné pre 4 člennú rodinu, to nie je veľkosť Tipa, Berlinga, atď.
Áno, Leafa 24kWh môžeš mať aj za 30 kEUR, síce to je len na 20% auto, s reálnym dojazdom 100 km.
Tak Leafa zrovna ma objenaneho moj sef.
Sice len Acenta ale
Tak Leafa zrovna ma objenaneho moj sef.
Sice len Acenta ale 30kWh baterka,6,6 palubna nabka.
30 ka ma urcite dojazd viack ako 100km.
Dostal to za 17k € bez dane (samozrejeme po dotacii).
Za 26k € s danou mas na mobile.de predvadzacky ioniq primo od dealerov.
A jakou výbavu řidič reálně potřebuje? Zatím neexistuje
A jakou výbavu řidič reálně potřebuje? Zatím neexistuje automobilka (Tesly nevyjímaje), která by mi umožnila konfigurovat jen a pouze to, co chci… a v elektromobilu s jeho neuvěřitelnými dojezdy to je ještě křičící víc a co, že je ta žádaná výbava z mého pohledu?
Vyhřívaná/ ventilovaná sedadla,
Vyhřívaný volant
Vyhřívané přední a zadní okno
(lokální topení je efektivnější)
Adaptabilní tempomat (výrazná úspora energie proti noze)
Handsfree
Vzadu místo pro tři dětské sedačky
Okna (všechna) ovládaní z místa řidiče
(možná navigace – většinou jí netřeba)
tohle je pro mě naprosto ideální konfigurace auta pro denní použití, jedno jestli spalovací motor nebo elektromobil
vše ostatní je „navíc“ a nechci za to platit…
Které auto jako nové za 15 tisíc eur, má výbavu kterou
Které auto jako nové za 15 tisíc eur, má výbavu kterou jste vypsal?
Tuhle výbavu v provedení jen a pouze nemá ani Tesla…tož
Tuhle výbavu v provedení jen a pouze nemá ani Tesla…tož tak… každej mi k tomu cpe to, co nechci…kdo mi dá tohle za rozumnou cenu v LCC je vítěz, jedno s jakou technologií pohonu…protože auto není modla, ale užitná věc asi tak jako lepší rychlovarná konvice…a auto mě zajímá na 5-7let…
Vypocet potrvdzujem, a prave preto som si objednal Ioniq
Vypocet potrvdzujem, a prave preto som si objednal Ioniq electric,
pretoze:
– zaplatim prave 15kEUR ako za spominane Berlingo, Tipo, 301
– tych dalsich rozdielovych 15kEUR budem platit ako mesacnu splatku pozicky a to v rovnakej vyske ako davam teraz mesacne za benzin 🙂
= za cenu ako Berlingo, Tipo, 301, budem mat vyrazne lepsie auto ako vybavou, tak aj jazdnymi vlastnostami (a dojazd je tiez OK, lebo na cesty dlhsie ako 170 km si vezmem druhe auto v rodine – zatial spalovak).
Hodně obhájců spalováků nevidí, že nákupem spalováku
Hodně obhájců spalováků nevidí, že nákupem spalováku výdaje teprve začínají. Ano, Berlingo a Ion nejsou velikostně srovnatelné vozy, ale Berlingem jezdím po městě za 8 litrů, tedy x30,- minimálně 2,40 Kč/1 km jen palivo. Ionem jezdím podle toho, kde nabíjím, většinou zcela zdarma. Pokud bych nabíjel ze svojí FVE, kde dokážu prodat 1 kWh za 0,50 Kč, taky by mně 12 kWh/100 km přišlo na 6,- Kč, tedy 6 haléřů na 1 km. Žena nabíjí z nočního proudu, 1 kWh za 2,50 Kč, jezdí tedy za 0,30 Kč / 1 km. Oproti Berlingu i jejímu bývalému Seatu Ibiza, s nímž jezdila též za 8 litrů, podstatný rozdíl.
Sorry, ale Berlingo a Ion velikostně srovnatelné fakt nejsou.
Sorry, ale Berlingo a Ion velikostně srovnatelné fakt nejsou.
No vždyť to taky hned v tom příspěvku píšu, protože je
No vždyť to taky hned v tom příspěvku píšu, protože je to bohužel to první, čeho se každý (nezlobte se na mne) trouba Anonym chytí. 🙁
Problém je totiž v tom, že Berlingo je přesně to velké auto, které mám na ty občasné převozy něčeho a dálkové jízdy, jenže 99% času jezdí po městě 10-20 km a kromě mého (byť těžkého) zadku nevozí nic více. Tedy přesně jak tady občas lidé píší, 2,5 tuny plechu SUV vozí 50 kg blondýnu, občas kilového psa a 10 kilové dítě.
A to je prostě špatně. Jako kdyby každý z nás bydlel v 17+4, místo ve 2 až 3+1, kde skutečně bydlí. Jako na párty jednou za čas, aby měl každý kde přespat sólo nebo ve dvou dobrý, ale jinak na houby. Přitom s auty to tak děláme naprosto běžně a nikomu to divné nepřijde.
Nahoře byla řeč o Hyundai Ioniq. To také není
Nahoře byla řeč o Hyundai Ioniq. To také není srovnatelné, ale není to Peugeor iOn.
Čtvrt milionu e-aut není nic pro naši energetiku. Líbí se
Čtvrt milionu e-aut není nic pro naši energetiku. Líbí se mi výpočet pana Marušince, kde celý milion elektromobilů každý ročně najezdí 20 tisíc km a spotřebuje 20 kWh/100km (což je vše v průměru moc nadnesené) a přesto je to pouze cca 4% výroby elektřiny za rok! V celkovém saldu vyvezeme cca 15% elektřiny. Zkrátka do elektromobilů je třeba dostat elektřinu, která se tak jako tak doslova musí vyrobit a musí se nějak zužitkovat. Pokud to nezužitkujeme v ČR, tak to musíme dostat za hranice nebo to uložit do přečerpávacích elektráren (Dlouhé Stráně 650 MW a Dalešice 450 MW). Stačí jen nastavit podmínky, aby bylo hodně zajímavé nabíjet tehdy, kdy je třeba odebírat a ne ve špičkách. Takže dokud zde nebude milion EV, není třeba stavět nic navíc! Jen trochu chytrosti (smart), aby to fungovalo. S úložištěmi se posouváme do dalších levelů.
A pro zájemce odkaz na celou prezentaci, opravdu to stojí za
A pro zájemce odkaz na celou prezentaci, opravdu to stojí za to investovat těch 50 minut nebo alespoň kouknout na to o využití stávající sítě pro nabíjení od cca 28 minuty do 35. Zakladatel asociace elektromobilního průmyslu | Elektromobil je realita | Ing. Marušinec, Ph.D., MBA
Zrovna to mám rozkoukaný ;D
Zrovna to mám rozkoukaný ;D
Slušný veletoče, ale asi rychle reagujou na to co motivuje
Slušný veletoče, ale asi rychle reagujou na to co motivuje nové zákazníky.
Je to reakcia na Chevrolet Bolt, Chevrolet totiž ponúkne za
Je to reakcia na Chevrolet Bolt, Chevrolet totiž ponúkne za 35k dolárov 60 kWh batériu, a Tesla 3 za tú istú sumu menšiu batériu.
Tohle není logické, co říkáte. Spíš bych řekl, že jde
Tohle není logické, co říkáte. Spíš bych řekl, že jde o další z nástrojů jak komunikovat, že Model S je „značně prémiovější“ než přicházející Model 3.
Myslim si to stejne. Tipnul bych si, ze stejne jako my
Myslim si to stejne. Tipnul bych si, ze stejne jako my zareagovala vetsina loni na konci roku na prohlaseni o konci nabijeni zdarma a objednala honem i auta, se kterymi by jinak cekali na letosni rok. Tim padem po odbourani techto objednavek mohlo dojit nyni spise k poklesu a vsichni cekaji na model3. Jenze oni potrebuji mit vytizene i linky na S a X a momentalne jsou asi v situaci kdy maji prilis mnoho objednavek na TM3 a prilis malo na S a X a tak se snazi S a X zatraktivnit aby primeli treba i cast lidi s objednavkou na TM3 k preobjednani na S nebo X.
Presne tak
Presne tak
Spekulace.
Spekulace.
Nemoze to byt reakcia na Bolt/Ampera-e, pretoze tych sa vyraba
Nemoze to byt reakcia na Bolt/Ampera-e, pretoze tych sa vyraba malo a cim dalej tym viac sa ukazuje, ze Bolt je len compliance car. Je to skor snaha Tesly nekanibalizovat si masovym predajom TM3 predaj TMS/X.
Komunismus vládne už i v Tesle. Mohou se stydět. Nic není
Komunismus vládne už i v Tesle. Mohou se stydět. Nic není zadarmo a proto si tohle auto už nekoupím.
Nabíjení zdarma k vozu za vysokou cenu to není komunismus.
Nabíjení zdarma k vozu za vysokou cenu to není komunismus.
Tesla se chová i v tomto případě kapitalisticky. Nic není
Tesla se chová i v tomto případě kapitalisticky. Nic není zadarmo, cena elektřiny je již započítaná v ceně auta. Peníze za vyšší cenu auta dostane Tesla hned a náklady za elektřínu bude Tesla platit v budoucnu.
Je to spíše započítáno v ceně servisu. Prohlídky vyjdou
Je to spíše započítáno v ceně servisu. Prohlídky vyjdou průměrně na 7Kč/km…
To jsou super počty. Takto to vychází v případě, pokud
To jsou super počty. Takto to vychází v případě, pokud jste právě absolvoval tu větší prohlídku, co se dělá v intervalu 40.000 km, ale za podmínky, že rok před ní ujedete jen 3.000km. Ano, potom to vyjde na 7kč/km. Když já tady napíšu, že mě prohlídka vychází na 0,54kč/km tak je to také pravda.
Blábol.
Blábol.
Pane, komunismus je (krom zabíjení odpůrců a zavírání
Pane, komunismus je (krom zabíjení odpůrců a zavírání do žaláře) o tom, že jako všechno jako všech. Takže když budete chtít tak si půjčit sousedovu Teslu, tak to můžete zkusit. Komunismus je podvod jako církevní vedení lidí – ovcí.
1*
1*