Tesla žaluje Rivian za krádež obchodních tajemství a duševního vlastnictví

Jan Horčík - 07 Srpen 2020

Americký elektromobilní start-up Rivian údajně zaměstnává bývalé zaměstnance společnosti Tesla a tahá z nich důležité informace. auto elektromobily Rivian R1T

Elektromobil Rivian R1T se připravuje na debut v polovině příštího roku.
foto: Rivian

Rivian je novou hvězdou světové elektromobilní scény. Zatím sice nevyrobil ani jedno auto, ale má podle všeho velmi solidní produkt, realistické plány a zajištěné financování mimo jiné z Fordu a Amazonu. Už také staví továrnu.

Prototypy elektromobilů Rivian R1T vyrazily už před rokem na velkolepou cestu dlouhou 20 800 km vedoucí z Patagonie v Jižní Americe až do Los Angeles v Kalifornii. Záběry z cesty Rivian průběžně zveřejňuje.

Vypadá to, že elektromobily Rivian R1T a později i SUV R1S budou v současné nabídce více než konkurenceschopné. Na trh mají jít po aktuálním odkladu v polovině příštího roku.

Aktuální žaloba Tesly na Rivian ale upozorňuje na některé nestandardní praktiky. Rivian údajně "loví" bývalé i aktuální zaměstnance Tesly a snaží se z nich dostat důležité informace.

Elon Musk dokonce řekl, že někteří zaměstnanci kradli informace na flashdiscích a brali je přímo do Rivianu. Vyšetřovatelé už údajně vyslechli několik zaměstnanců a minimálně jeden z nich se k tomu přiznal.

Rivian a Tesla jsou nyní na ostří nože, protože obě společnosti připravují stejný produkt: plně elektrický pick-up truck. Zatímco Tesla Cybertruck staví na velmi netradičním futuristickém designu, Rivian je více konvenční a má jít na trh o něco dříve.

Rivian má dnes zhruba 2400 zaměstnanců z nichž mnozí přišli z významných technologických a automotive firem. Například jde podle žaloby údajně až o 178 bývalých zaměstnanců Tesly, z nichž 70 přešlo přímo z Tesly do Rivianu.

Rivian se slovy svého mluvčího brání tím, že Teslu obdivuje za vedoucí úlohu a obnovení očekávání toho, čím elektromobily mohou být. Dodává, že každý nový zaměstnanec musí potvrdit, že nepřenese žádné duševní vlastnictví.

Zpět na HybridPřidat komentář

Rivian údajně "loví" bývalé i aktuální zaměstnance Tesly stejne jako Tesla lovi lidi u ostatnich automobilek (i se zkusenostmi ziskanymi tam, v horsim pripade informacemi ukradenymi tam).

Ze si nekdo neco odnese na flashce by se sice stavat nemelo, ale stava se to (i jinym firmam, treba Waymo melo stejny problem). K cemu ty informace jsou je uplne jina otazka - jak uz nekdo napsal, muselo by to bezet na vecemene identicke platforme (vcetne senzorove sady), bez trenovacich dat (ktera se temer urcite nevejdou ani na hoodne velkou flashku) je to vicemene k nicemu...
Ale co je nejpodstatnejsi, stejne jako skoro kazdy korporatni software je kod po x letech vyvoje pravdepodobne beznadejne zastaraly a plny balastu - ostatne sama Tesla pred casem priznala, ze je zraly na prepis. Takze jako zaklad noveho systemu, ktery chci rozvijet, by ho pouzil jen opravdovy strelec.
Takze to spis bude klasicke americko-korporatni "kazdy se soudi s kazdym" a novinari z toho delaji bouri ve sklenici vody.

EDIT: Pokud nove prichozi zamestnanec prinese na flashce kod od predchoziho zamestnavatele, tak ho s tim kazdy rozumny "vlastnik kodu" (a ne, tim vazne nemyslim okravatovaneho schvalovace dovolenych) posle do pr... To, co je cenne, jsou zkusenosti, co nedelat a to se na flashce nenosi ;)

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Rivian = 2,5 milijardy od BlackRock, Soros, Amazon

https://www.e15.cz/byznys/prumysl-a-energetika/videografika-tesle-pribyva-vyzyvatelu-ti-ale-misto-aut-chrli-spis-vize-a-plany-1372121

---

TESLU JEN GEMBLUJEME, KÁRY ZÁSADNĚ NEKUPUJEM ;) blbej ftip co :)) ČEŽTINA 4.0 jedině vytřepe póvl fbažině ;)) TM3 https://kcc-hho.webnode.cz/tesla/tesla-model-3/ NEVĚŘÍME lentylce http://www.hybrid.cz/volkswagen-id4-bude-mit-tazne-zarizeni-az-pro-1900-kg#comment-259228

Obrázek uživatele Kuk

off
Největší exportér ropy na světě zasažen covidem. Zisk Aramco propadl
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/nejvetsi-exporter-ropy-na-svete-zasazen-covidem-zisk-aramco-propadl-115328

Čistý zisk Aramco se ve druhém čtvrtletí kvůli nízkým cenám ropy meziročně propadl téměř o tři čtvrtiny na 24,6 miliardy rijálů (zhruba 146 miliard Kč).

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Kuk

off
Další ropná prasárna. Tisíce tun ropy v moři u Mauricia.
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/z-lodi-u-mauricia-uz-uniklo-pres-1000-tun-paliva-s-likvidaci-pomahaji-i-mistni-115322

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

OFF: K H2 valley Ostrava:
Výroba H2 z koksárenského plynu nebude asi úplně jednoduchá záležitost, když vidím co obnáší jenom jeho odsíření:
https://dspace.vsb.cz/bitstream/handle/10084/114572/SED0143_FMMI_B3909_2811R002_2016.pdf?sequence=1&isAllowed=n

Každý zaměstnanec, který přejde z jedné firmy do druhé a zastává stejnou nebo podobnou funkci s sebou přináší svoje know-how a nemusí to být na flash disku. Jsem rád, že nejsme ještě tak daleko, aby se dala mazat lidská paměť, protože nekteré společnosti by si i tohle chtěly právně ve smlouvě ošéfovat.

---

hariprasad

Ale tady vůbec nejde o Know-how, ale o krádeže dokumentů.

To je fakt zajimave, vzdyt Tesla ma prece vsechny patenty open source ne. Tak vo co kurva go?

Protože ne všechno je patent(vařejné). Existuje firemní tajemství, které není volně k dispozici.

A co to je to "firemni tajemstvi"? Kdyz to neni patentovane, tak to lze "sdilet". Kdyz da clovek vypoved, tezko mu vymazete mozek.

To se právě mýlíte. Firemní tajemství a patent jsou 2 úplně rozdílné věci. Co je to firemní tajemství a patent si vygooglujte.

A nikdy nešlo o nějaké gumování paměti, ale o krádeže dokumentů.

Ne nemyslim, a opet znova "udajne". Firma se sklada z lidi, kazdy clovek ma nejake know how a firma si ho jen pronajima

Zapomnel jste jeste na druhou cast. Ta firma know-how cloveka i dale rosiruje a rozviji. Nikomu nestaci know-hw ziskane ve skole a nadrcene po vecerech ci o vikendech.

ale proto je polozka v pracovni smlouve :D

Navic, kdyz toto by platilo, pak je otazka, kdyz dete praxu elektrikari nebo i doktorovy a on odejde, jaktoze u nich nikdo nemuze chtit penize/zakaz cinosti :D

Tam je tolik logickych a praktickych ale, ze Musk a podobni smejdi, by meli drzet hu,.+krok

No, to je pravda, ale nedela to firma, ale tym lidi okolo. Firma si v podstate pronajima tymy a ty produkuji praci a vytvari know how.

A na skoleni, kurzy, certifikace, apod neposila ty lidi firma?

posila, ale kdyz je posle, a pak vyhodi, je to spatna investice a problem nadrizenych=manazeru ne tech lidi, stejne jjako kdyz koupite bagr a chcete nakladdak...

Tak číst umím a slovo "údajně", prosím od kdy znamená "prokázané"?

Já prohlásím "údajně si ukradl včera telefon", takže podle tvé logiky, už jsi vlastně odsouzený a půjdeš bručet :D

No a proto je ten soud, který má určit,jestli ke krádeži došlo.

Obrázek uživatele Kuk

off
Jakýsi elborát o dopadu výroby fotovoltaických panelů v Číně.
Je to relevantní?

7/2018
he Dark Side of China’s Solar Boom
The sun’s shining on the world’s largest solar industry, but experts warn that there could be problems brewing on the horizon.
https://www.sixthtone.com/news/1002631/the-dark-side-of-chinas-solar-boom-

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Jan Veselý

Typická lehká mediální manipulace, pravděpodobně nevědomá. Ono je třeba si věci dávat do měřítka, ať je relevantní srovnání. 20 milionů tun odpadu může znít hrozně, než se řekne, že 99% z něj jsou látky, které se už dnes rutinně recyklují a v Číně se ročně kvůli elektřině spálí přes 3 miliardy tun uhlí.
Je to jak od Schellenberga.

to kdyby někdo toužil po naleštěný káře z litvy ;))

https://youtu.be/a9aJGBYZflc

---

TESLU JEN GEMBLUJEME, KÁRY ZÁSADNĚ NEKUPUJEM ;) blbej ftip co :)) ČEŽTINA 4.0 jedině vytřepe póvl fbažině ;)) TM3 https://kcc-hho.webnode.cz/tesla/tesla-model-3/ NEVĚŘÍME lentylce http://www.hybrid.cz/volkswagen-id4-bude-mit-tazne-zarizeni-az-pro-1900-kg#comment-259228

Obrázek uživatele Tomáš

Off. Tesla jako lapač bláta.
https://insideevs.com/news/437776/30-pounds-dirt-tesla-model-3-video/

---

Prius PHV 2012, koupen 2017. >23000 el.km. Info: https://tinyurl.com/ya6cyj5b
EV+HV: 1,9l HV:3,9l EV:12kWh Hněv je špatný rádce.

Myslím, že tohle je velmi zajímavá alternativa.

https://insideevs.com/news/382765/ford-mustang-mach-e-debut/

---

<_-@--°°°°°°°°°°-@-_> ☺
Kia e-Niro 64 kWh, 2000 km

Obrázek uživatele Kuk

off
Pohádka o tom jak solární technika v Afghánistánu pomohla k rozkvětu produkce heroinu. Podnikavost farmářů přináší bohaté plody. Konečně přestávaj používat dízlgenerátory na výrobu elektřiny pro čerpadla. :))))

What the heroin industry can teach us about solar power
https://www.bbc.com/news/science-environment-53450688?

https://www.seznamzpravy.cz/clanek/pestitele-opia-presli-na-solarni-energii-nabidka-heroinu-roste-114098

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Jan Veselý

V Kalifornii prý byli jeden čas největší zákazníci pro FV byznys pěstitelé marihuany. S FV panely nešli poznat podle odběru. Ale to je tak 20 let zpět.

Obrázek uživatele Jan Veselý

V Kalifornii prý byli jeden čas největší zákazníci pro FV byznys pěstitelé marihuany. S FV panely nešli poznat podle odběru. Ale to je tak 20 let zpět.

To není pohádka, ale tržní realita. Pohádka je, jak se využívání solární energie "podporuje" v ČR. Jinak i tahle nespálená nafta se počítá. A až nebude poptávka po drogách, třeba tam začnou pěstovat zeleninu.

Obrázek uživatele Kuk

Tak myslel jsem to ve smyslu pro tuctového Evropana neuvěřitelných souvislostí a překvapivé reality.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Tak doufám, že mají řádnou licenci na výrobu a každý měsíc vyplňují výkazy podepsané digitálním certifikátem...

Pobavilo. ERÚ si to ošéfuje. :-)

---

hariprasad

OFF: Innobat ve Voderadech u Blavy koupil průmyslový areál pro výrobu akku do BEV:
https://www.trnava-live.sk/2020/07/07/firma-inobat-auto-oznamila-kupu-nehnutelnosti-pre-svoju-novu-tovaren-na-vyrobu-a-vyskum-autobaterii-pri-voderadoch/
https://inobatauto.eu/

Za co je vlastně chtějí žalovat, když udělala ze svých patentů věc pro každého volně přístupné?

https://cdr.cz/clanek/tesla-zverejnila-sve-patenty-konkurentum-sama-pry-svet-zmenit-nezvladne

---

<_-@--°°°°°°°°°°-@-_> ☺
Kia e-Niro 64 kWh, 2000 km

Ale to se vztahuje na patenty. Ne na firemní tajemství.

Tyhle soudní pře jsou trapné, pokud je někdo tak dobrý (nebo si to myslí), nemá takové věci zapotřebí. To by musel zaměstnancům nechat vymazat i paměť.

---

<_-@--°°°°°°°°°°-@-_> ☺
Kia e-Niro 64 kWh, 2000 km

Myslím si to samé. Tesla u mě ztrácí body.

---

hariprasad

Vy jste se ani neobtěžoval přečíst si článek, ale Tesla u vás ztrácí body.

Jde videt ze vis o SW uplny kulovy. Je sakra rozdil jestli si najmu byvaleho zamestnance co programoval nejaky SW a rict mu at to naprogramuje znova pro me (legalni), nebo kdyz ten byvaly zamestnanec vezme s sebou i flasku s onim programem z puvodni firmy (nelegalni). Na to prvni potrebuju 5 takovych programatoru na 3 roky , na to druhe mi staci jedno odpoledne. Uz ti to docvaklo o cem se tu mluvi?

A ze jsem tak zvedavy, jaka je tvoje prakticka zkusenost zkusenost se sw v rozsahu 15+ clovekolet (idealne vcetne vlastnictvi nejake netrivialni casti funkcionality) a jeho prenosem na jinou platformu behem jednoho odpoledne? Predem dik za odpoved.

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Tak kdyz zavzpominam tak sem zacinal v assembleru, pak pascal, dale visual basic, nasledne c++ a pak uz java a C#. Mam za sebou cca 25 let expu v tohle oboru, delal sem jak vlastni ERP moduly tak treba i komplet vlastni aplikace na mobily vcetne server backendu. Aplikace a hry sme v Unite preklapeli z jedne platfomry( iOs) druhou( android a tehda jeste Kindle Fire) behem odpoledne. Nemas zac.

A ty "za odpoledne preklopene" aplikace (chapu, je to umelecka nadsazka, ne skutecne straveny cas) byly relativne maly system od zacatku psany s cilem, aby byl prenositelny (frameworky na to pripravene, dusledne vyhybani se os specifickym vecem...)? Predpokladam, ze ano, podle toho Unite.

Nebo neco za pul roku naflakane (protoze sef zkusil vyjebat s dosavadnim dodavatelem a pak slibil do pul roku feature parity) v kdovi cem nad kdovi jakym embedded systemem, dalsi dva roky "vylepsovane" snahami o jakous takous stabilizaci, dalsich par let dolepovani featur, majici zkompilovane giga (velikost code base si hadat netroufnu, tipnu si statisice az miliony radek rucne psanych a jeste vic generovanych)...?

EDIT: Nebo myslis, ze existuje (a dusledne se pouziva) nejaky framework pro bezbolestny prenos sw mezi Teslou a Rivianem? Pripadne jinymi automobilkami nepatricimi do stejneho koncernu (i kdyz bych si na to nevsadil ani v ramci jednoho koncernu)? ;)

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Není tomu tak. Ten SW musíte přizpůsobit a často jde o tak zásadní změny, že je lepší to zahodit a napsat znovu. Kromě toho, počítejte s tím, že zdrojáky je potřeba analyzovat a pokud je to špatně (nepřehledně) napsané, tak i když to běhá dobře, opět je lepší to přepsat. Další věc. IT se tak překotně rozvíjí, že 3 roky starý SW už nikdo chtít nebude. Takže nějaký užitek z toho zcizeného kódu mít můžete a můžete získat nějaký náskok a můžete zkrátit vývoj, nebo se něco nového naučit. Ale okopírovat SW 1:1 si dnes stejně nikdo seriózní netroufne.

---

hariprasad

Vy mate ve firme tolik casu, ze kdyz mate nejaky SW (ktery ma jiste nejake rozhrani), ktery je neprehledne napsan (priznam se, ze je jiny nez nepreheldny kdo nepisu, protoze komentuji jen velice zridka - nejlepsi komentar je sam zdrojovy kod a ne kazdy umi dobre cist cizi zdrojove kody), tak jej pak prepisujete dle obrazu sveho? JA prauji se SW, ktery je napsan blbe a neni moc efektivni a stejne bych od zamestnavatele nikdy nedostal prostor, abych jej rpepsal lepe. Proste s ejen resi nejpalcivejsi problemy, coz doposud nikdy nebylo "beha to dobre". No a poud vite, co dany SW dela, jake ma vstupy a vystupy, tak Vas moc nezajima, jak z tech vstupu ty vystupy dela. Je to tzv. black box.
IT se prekotne vyviji a proto dobry programator (lepe receno analytik) se pozna tak, ze vec, kterou pise, se da dal rozvijet a nijak se neprepisuje. Takze i 3 klidne 15 let stary SW se da pouzit jako dobry zaklad (nebo i dost velka cast) pro novou verzi. Nedokazi si predstavit, ze SW, ktery ma miliony radku budu co 3 roky prepisovat.

No, to znám. Prasit kód je cesta do pekel. Takový SW není dlouhodobě udržitelný. A ano, dostal jsem několikrát od šéfa prostor, abychom špatně napsaný kód opravili. Víte, ono se nakonec ukáže, že to v důsledku čas ušetří. Když máte přehledný a srozumitelný kód, tak je snadná i údržba a změny. K čemu jsou design patterns, k čemu je veškerá ta snaha, když to pak někdo zmrví, jenom proto, že si myslí, jak se trapně říká, že není čas na hrdinství? Pokud nemáte čas na to, si úkol pořádně promyslet a nedostanete čas na to, abyste si to z někým prokonzultoval, dopadá to pak všelijak. Einsten jednou někomu napsal dlouhý dopis. Na konci se omlouvá, že je ten dopis tak dlouhý, protože měl málo času na to si ho pořádně promyslet.
Proto taky jsem odpůrce všech těch agilních metodik, které jsou jenom prachsprostě zneužívané k normování času na úkoly a k ničemu jinému (na zlepšení kvality a k udržení kultury kódu se nehledí, dokonce jsou takové zásahy nežádoucí).

---

hariprasad

Moc nechapu, proc mi to sem pises? To co popisujes jakkoliv nesouvisi s tim to co sem napsal ja. Faktem je ze je nezakonne krast zdrojove kody ktere ti nepatri. To ze sou ti pak k hovnu nebo je musis prepisovat to je uplne na jinou debatu. To je jako tvrdit ze krast v kramu je vlastne vpohode protoze se mi ty potraviny pak stejne zkazi nebo mi ty nakradene Kofily stejne nechutnaji? wtf?

A čteš po sobě? Ty jsi napsal, že je rychlejší kopirovat, a on ti odpověděl, že to nění pravda :D
Chlape, když už argumentuješ, a někdo kdo fakt rozumí psaní softu ti rozkope babovičky, tak se nechovaj jako malý dítěm, že jsi vlastně psal o něčem jiným :D

Ok, takze je pro me rychlejsi si od zakladu napsat vlastniho Autopilota nez si komplet hotovy zdrojaky zkopirovat od tymu 200 lidi co na tom makaji uz X let.. Ty budes prudce inteligentni jedinec koukam :)

Vždycky je ryhlejší kopírovat.

Možná si jen nerozumíme. Pokud jde o malé jednoúčelové části - snippet, tak tam samozřejmě ano. Proč to psát znovu. Ale ne celý systém. :-)

---

hariprasad

Tohle je nesmysl, pokud kopírovat firmware, musí se okopírovat i hardware. To že by nějaká automobilka v USA něco takto opráskla je sebevražda (vzhledem k US soudům). Už mi několik profesionálních programátorů řeklo, že něco okopírovat co je navíc vytržené z kontextu (část programového kódu) je nesmysl, lepší je si to napsat znova sám. Samozřejmě výrobci používají předprogramované drivery a rutiny, které jsou buď open source nebo se dodávají k HW. Nevím kolik jste toho naprogramoval v automotive, já jsem pár složitějších věcí programoval a vím o čem je řeč. Poslední co jsem dělal do auta bylo jednodušší zařízení pro detekci úsekových měření se zobrazením základních dopravních údajů.

---

<_-@--°°°°°°°°°°-@-_> ☺
Kia e-Niro 64 kWh, 2000 km

Přesně. A ještě je potřeba dodat, že manažeři mají svojí představu a chtějí, ten jejich SW v něčem vynikal a mají různé priority. Customizování proprietárního SW pro jinou firmu se může stát nightmare, jak se říká.

---

hariprasad

pozor takymartin ma 10 let praxe jak mi vysvetluje, ze to co pisete proste neni pravda ;)

Vy jste toho asi hodně naprogramoval. Tím myslím větší systémy ne "školní projekt" :D

Ve vetsich systemech se docela casto integruji reseni bud jinych tymu nebo dokonce jinych firem. Takze je naprosto normalni, ze se nejake hotove reseni napasovava na stavajici system. Od toho ma kazdy SW nejake rozhrani.

integrují, ale jsou to presne dane objekty, ktere jsou testovane, nakopirovat neco co nemam otestovano a pak to opravovat, protoze to ma konflikt :D

4Takto cinan z prdelakova ano, ci firma co dela zakazky pro stat ano, ale nekdo na alespon prumerne urovni :D

Kde jste vzal, že jenom nakopírovali nějaké knihovny? To jste si vycucal z prstu.

A co ted ynakopirovali, ze vy muzete tvrdit, ze to lze pouzit = me obvinujete a sam delate :D

Chlape, pokud nesmim ja, pak nesmite vy a sam sebe jste prave osznacil za tlachala :D

Bez ohledu na to kolik smajlíku použijete, nezmění nic na tom, že už jste ze sebe udělal blba.

Wow, takymartin co programuje systemy s upagem rok a stoho odvozuje jak se delaji systemy, kde uz v dobe vydani nesmi byt chyba=ani omylem si nedovoli prebrat neco co nemaji otestovano me nazve blbem :D

Diky, od cloveka co ma programatorske znalsoti a praxu ajkou mate vy je to pochvala ;)

Abyste se z Tesly nepokakal, žalují firmy na všechny strany, chápu jsou to vlastně chudáci....

---

<_-@--°°°°°°°°°°-@-_> ☺
Kia e-Niro 64 kWh, 2000 km

Za krádeže budou pykat. Tak to prostě v právním státě chodí. Vy byste se spíše měl zamyslet nad tím proč Teslu vlastně tak strašně nenávidíte.

To je jen obdiv, jak dokáže jedna firma vytvořit 700 soudních sporů za těch pár let existence, nic víc.

---

<_-@--°°°°°°°°°°-@-_> ☺
Kia e-Niro 64 kWh, 2000 km

Můžeš těch 700 soudních sporů ze strany Tesly nějak podložit?

https://en.m.wikipedia.org/wiki/List_of_lawsuits_and_controversies_of_Tesla,_Inc.

---

<_-@--°°°°°°°°°°-@-_> ☺
Kia e-Niro 64 kWh, 2000 km

A je ti jasné, že Tesla je většiniu na straně žalovaných a ne žalujících? :)

To už rovnou můžeš obviňovat znásilněnou že se účastnila znásilnění :D

Asi to nemá cenu dál rozebírat, já rozbiju sousedovi věc, on mě zažaluje, takže on vyvolal soudní spor... prostě za tohle množství žalob by se nemusela stydět ani celkem velká právní kancelář.

---

<_-@--°°°°°°°°°°-@-_> ☺
Kia e-Niro 64 kWh, 2000 km

No jo no. Žalovat může kdokoliv kohokoliv. Pokud nejsou nějaké čísla o úspěšnosti, tak to vůbec nic neříká.

Tys chtěl čísla, dal ti je, tak co furt meleš že na nich nezáleží, tak proč si je chtěl, když jsou nanic?
To jenom dokazuje, že furt něco náhodně meleš a přitom ani nejsi schopen dodržet vlastní logiku a ještě řvaš podruhým za to, že ti odpoví co chceš :D

Takže nejenom lepič kódů, ale i matlal v diskusi ;)

tak ti dodal co jsi chtel a ty das odpoved "vy zase bijete cernochy" :D

To že nechápeš kontext, to už jsi prokázal několikrát. Nemusíš to opakovat stále dokola.

Pročpak ti vadí, že ti opakuju co jsi :D

Myslíš, že mě zajímá, že ti vadí pravda a přestanu ju psát? Se probuď, lepič co se tváří jako programátzor mě fakt nedojme ;)

Ty musíš být Honzal. To je taky takový kretén jako ty.

Ten "programator" prebira ostatni a nekontroluje a nemusi kontrolovat, ty znam, to jsou lepici, co pouze prebiraji pracu ostatnich programatoru, ale nejvic se prsi oznacenim "programator" ;)

Ty opravdu nevíš o čem mluvíš. Cucáš si z prstu jeden nesmysl vedle druhého a tohle není vyjímka.

Ani se neobtěžuješ přečíst si článek, ale máš ve všem jasno podle nadpisu. Takové jednoduché lidi mám opravdu nejraději.

Takze zde probehla debata a dali dalsi upresnujici informace,a le lepic najednou chce mluvit, pouize "mluvime o nadpisu, zapomen co jsem psal mezi prvnim a poslednim proispevkem, aybch mohl napsat, ze jsi blbecek a ja nelepic" :D

Hmm, ty ses cim dal lepsi ;)

Bohužel ty jsi stále stejný kretén

Blahopřeju, jazyk jako dlaždič, alespon v tomto jsi o několik levelů lepší jak zbytek populace, když už programovat jsi jenom lepič :D

No jo. O programování víš hovno, o článku pod který píšeš víš hovno. Jsi prostě smutná existence. A ty smajlíky to opravdu nespraví.

Za svou desetiletou praxi programátora určitě více než vy

Jasne, vy si do systemu pustite objekt co vite jenom "oni nam rikali, ze toto dela", pak si to anylyzujete, ale vite prd jestli to nema konflikt, a pak to date do systemu "zalezi na zivotech", nemyslim, ze delate program pro pepu, kde chyba znamena, "jasne, aktualizace vyresi", takze vasu praxu a jeji popis ukazuje, spise, ze jste "jenom klapal"...

Takze opravuju, matlal co dela program "jasne za rok pri dalsim uprage", pak ANO, u aut apod. systemu psat ze to je OK, jenom ukazuje, jak mimo jste...

"Oni nám říkali že to dělá"? Jste normální? Kradli to samotní zaměstnanci a neznáte rozsah krádeží. Mohlo se jednat o specifikace, detailní návrhy SW/HW a pokud se jednalo o zdrojové kody, tak to nejspíše ukradli i s veškerou dokumentací a specifikací testů. Vážně si myslíte, že jenom někdo přetáhl nějaké knihovny bez jakýchkoliv podkladů a že to prostě jenom přilinkují do vlastního kodu?

Jde vidět že vůbec netušíte o čem mluvíte. Vy víte kulové o tom co kdo ukradl a jak to využili.

Takze nevite, a ted specifikujete presne co udelali :D

Nee , nemyslim, stejne jako jste udela vi, rekl jsem co mohli, proc ja nemuzu a vy muzete specifikovat jenom a pouze konkretne,a le druhy nemuze :D

To se nam to pak debatuje, kdyz se muze jenom o cervene zarovce,a le nesmi se obecne o zarovkach :D

Me pripominate kolegu na poradach, co jenom upravuje kod po druhychc, ale ma nejvic kecu, a vzdy ne nad obecnym principem, ale "jestli toto ma byt na radku 1000, a ne na 1001" :D

Viz výše.

Myslím, že tady je to celkem dobře popsané a i prohlášení Rivianu. Tady z toho někteří jedinci hned udělali kauzu, že ukradli kompletní SW Tesly a "právě ho nahrávají" do Rivian auta :))))

https://edition.cnn.com/2020/07/24/business/tesla-sues-rivian-electric-truck-maker/index.html

---

<_-@--°°°°°°°°°°-@-_> ☺
Kia e-Niro 64 kWh, 2000 km

Tvl kdyz nemas ani cas si precist o cem ta zaloba je, tak sem vubec nepis, jen to tady plevelis.

O SW se nemluví, mluví se o dokumentech. To že někdo opráskne SW se dá celkem dobře dokázat i když se bere v potaz nějaká míra podobnosti programovaného SW. Programování SW je jako psaní knihy a programátor má většinou svůj styl, který se dá rozeznat. Kdokoliv smí naprogramovat stejné funkcionality, nikoliv však použít stejný zdroják. Znaleckým posudkem lze pak posoudit shodnost zdrojového kódu, strukturu a organizaci ukládaných dat. Zjištěnou shodnost pak by měla žalovaná strana vyvrátit a prokázat, že nezkopírovala zdrojový kód počítačového programu. Není to úplně jednoduchá disciplína a běh na krátkou trať.

SW auta programuje ve VW tisíce programátorů mnoho let, takže se vzpamatuj svými 5 programátory na 3 roky, to neuděláš skoro nic.

---

<_-@--°°°°°°°°°°-@-_> ☺
Kia e-Niro 64 kWh, 2000 km

Tisice programatoru dela na SW pro VW? To si vzal kde? Co tam jako programujou? Cela divize co dela na tesla autopilotovi ma necelych 200 lidi. Nevsiml sem si ze by VW delal na vlastnim autopilotovi. Cemu ty vlastne rikas programator? U tebe to bude asi kdokoliv kdo sahne na klavesnici vcetne uklizecky co jim pucuje stoly?

Jinak na psani SW jsou v korporatech vypracovane uz tak podrobne design patterny a pravidla ze si snad doufam nemyslis, ze to tam po sobe louskaji jako knizky od Verna, a zkoumaji jaka můza te zrovna okouzlila ze si napsal tenhle kus kodu.

Samozrejme se daji projet zdrojaky detektotrem plagiatorstsvi a odhadnou shodu. Ale to musis mit ty zdrojaky k dispozici. Tak ti mozna konecne dochazi proc Tesla Rivan zaluje. Treba aby se prave na toto nekdo mohl podivat a zcela jasne videt jak ti sraci kradou Tesle zdrojaky.

Rád se nechám překvapit rozhodnutím soudu, od tebe rozhodnutí už víme, od stolu bez důkazů je to nejlepší :), když jsem viděl čínská auta tam mají myslím daleko větší problém, tam kradou nejenom zdrojáky ale i grafiku.

---

<_-@--°°°°°°°°°°-@-_> ☺
Kia e-Niro 64 kWh, 2000 km

Ano, know-how. Jenomže to mají lidi v hlavě. Dokumentaci netřeba. Tuhle vlastnost využívají všechny firmy, když se přetahují o zaměstnance. Ve smlouvě je často dodatek, že nesmíte například 5 let pracovat ve stejném oboru (oblasti). To je samozřejmě nesmysl a myslím, že tyhle dodatky jsou protiprávní, ale takové nesmyslné klauzule se ve smlouvách pravidelně objevují.

---

hariprasad

Tyhle klauzule může každý podepsat, jsou že zákona neplatné.

---

<_-@--°°°°°°°°°°-@-_> ☺
Kia e-Niro 64 kWh, 2000 km

To není přesné, nejsou ze zákona neplatné, ale délka je omezena na 1 rok a zaměstnanci náleží plnění minimálně ve výši 1/2 platu. Bez protiplnění ze strany bývalého zaměstnavatele je doložka neplatná.

Ano to jsem zapomněl dodat Musí tam být protiplnění, což prakticky je velká výjimka, že by to někdo dal do smlouvy, ale jednou jsem to viděl.

---

<_-@--°°°°°°°°°°-@-_> ☺
Kia e-Niro 64 kWh, 2000 km

Tady jde o krádeže firemních dokumentů a o politiku najímání, kdy jsou zaměstnanci Tesly motivováni ke krádežím.

Pokud se to prokáže, tak pak ano, pak půjde o protiprávní jednání. Ale nevím, jak se to bude dokazovat. Řekl bych, že hodně těžko.

---

hariprasad

Jeden z nich se už přiznal. Asi mají dost důkazů o protizákonném jednání, jinak by je nežalovali.

nj to se tezla nesmí divit že ji lidi utíkaj ke konkurenci a zpívají respektive si naříkají ;)) Není to tak dávno co na ně šel málem s bičem :))

---

TESLU JEN GEMBLUJEME, KÁRY ZÁSADNĚ NEKUPUJEM ;) blbej ftip co :)) ČEŽTINA 4.0 jedině vytřepe póvl fbažině ;)) TM3 https://kcc-hho.webnode.cz/tesla/tesla-model-3/ NEVĚŘÍME lentylce http://www.hybrid.cz/volkswagen-id4-bude-mit-tazne-zarizeni-az-pro-1900-kg#comment-259228

asi tak nějak, firma co ma docela slušnou fluktuacu jako TEsla se pak strašně diví, že ty lid pracují jinde :D


10% sleva na produkty EVmotionNabíječky elektromobilů CircontrolVOLTDRIVE - Ideální řešení pro domácí nabíjení vašeho vozu.
O ČEM SE PRÁVĚ DISKUTUJE?