Tesla začíná do svých elektromobilů Model S a X montovat dva nabíjecí konektory

Tesla představila úpravu elektromobilů Model S a Model X. Auta budou vybavena – nejprve na čínském trhu – dvěma nabíjecími konektory.

Nejnovější elektromobily Tesla Model S a Model X pro Čínu nabízejí místo jednoho nabíjecí konektoru dva, čímž výrazně rozšiřují možnosti nabíjení auta pro čínské řidiče
foto: Tesla

V USA a Kanadě využívá Tesla u svých elektromobilů vlastní typ konektoru. V Evropě je to standardní Mennekes typ 2, až dosud stejný využívala automobilka také pro svá auta v Číně.

Jenže čínská vláda nechala vyvinout vlastní dobíjecí standard „GB“. Tesla už před dvěma lety oficiálně řekla, že se novým čínskýám nabíjecím standardům přizpůsobí.

Výsledkem je nové umístění a zvětšení dobíjecího portu, který má nyní u čínských verzí elektromobilů Tesla k dispozici dva konektory.

Čínským uživatelům tak velmi usnadní dobíjení mimo svou vlastní síť dobíjecích stanic Tesla Supercharger, kterou v Číně masivně rozšiřuje (roste tam jedna z největších stanic).

Čína je klíčovým trhem pro všechny světové automobilky, Teslu nevyjímaje. Navíc ale Čína dala jasně najevo, že chce nástup elektromobilů výrazně uspíšit.

Víko dobíjecího portu je teď k nerozeznání od víka běžné nádrže na tekuté palivo

Víko dobíjecího portu je teď k nerozeznání od víka běžné nádrže na tekuté palivo
foto: Tesla

Pro majitele stávajících vozů má Tesla připravenu adaptér/redukci, ne nepodobný adaptéru pro standard CHAdeMO. Cíl toho všeho je jasný: zvýšit prodeje vozů Tesla v Číně, potažmo na dalších trzích.

Je totiž velmi pravděpodobné, že podobný krok Tesla podnikne také na evropském trhu a integruje do svých elektromobilů také zásuvku CCS.

Tesla

21 Comments on “Tesla začíná do svých elektromobilů Model S a X montovat dva nabíjecí konektory”

  1. Nejen Tesla ale většina automobilek plánuje dvojzásuvku
    Nejen Tesla ale většina automobilek plánuje dvojzásuvku pro čínský trh. GB normy totiž zapomněly na Combo zásuvku a tak to řeší po čínsku…kdyby se raději automobilky domluvily na společném standardu – zákazníci by nemuseli řešit, jestli na dovolené v zahraničí vůbec dobijí a výrobci by ušetřili nemalé prostředky při vývoji různých typů zásuvek.

  2. „Nejnovější elektromobily Tesla … pro Čínu nabízejí
    „Nejnovější elektromobily Tesla … pro Čínu nabízejí místo jednoho nabíjecí konektoru dva,“

    Takže to mám chápat tak, že zrušili ten co byl pod plastovou krytkou v zadním světle a šoupli ho pod plechovej dekl více na bok? Původně jsem nabyl dojmu, že tam jsou už 3 😀

Napsat komentář