Tesla začala stavět základy evropské Gigatovárny u Berlína

Kvůli pandemii čínského koronaviru COVID-19 se práce na berlínské Gigatovárně Tesa pozdržely, ale nezastavily. Těžká technika nyní začala hloubit základy.

Stavba Tesla Gigatovárny/Gigafactory 4 u Berlína se opět rozjela na plné obrátky.
foto: jetfox

Na místo asi 30 km jihovýchodně od Berlína se sjely desítky kusů těžké techniky. Hloubí základy pro budoucí Gigatovárnu Berlín.

Obří projekt se rozprostírá na 300 ha čerstvě vymýceného hospodářského lesa hned vedle průmyslového parku GVZ Berlin-Ost Freienbrink. Tesla pozemek koupila za €40 mil.

V Gigatovárně Berlín se podle Elona Muska budou vyrábět baterie, elektrický pohon i samotné elektromobily. Začne se elektromobilem Tesla Model Y – a právě teprve až začne jeho výroba v berlínské továrně, půjde Model Y na evropský trh.

Elon Musk si představuje, že výroba v Tesla Gigatovárně Berlín začne v červenci 2021 – tedy za rok a jeden měsíc. Podobné ambice měl u Gigatovárny 3 v Šanghaji a kupodivu se mu ji podařilo zprovoznit taktéž zhruba během jednoho roku.

58 Comments on “Tesla začala stavět základy evropské Gigatovárny u Berlína”

    1. Kdepak asi udělali soudruzi z Tesly chybu… nejedná o
      Kdepak asi udělali soudruzi z Tesly chybu… nejedná o první případ. Asi to programovali stejní borci za 10UDS na hodinu jako ty Boeingy. Nebo mají někde v menu položku „Nabořit do náklaďáku ležícího napříč cesty ANO/NE“ a chudáci klienti to ještě neobjevili.

          1. No to právě uvidíme jestli dají do kupy nějakou aspoň
            No to právě uvidíme jestli dají do kupy nějakou aspoň trochu funkční verzi aby mohli začít prodávat a pak bokem připraví něco jiného, protože to co se dostalo na veřejnost ukazuje, že je to celé na přepsání od začátku a nějaké laděni to nezachrání.

        1. Vzhledem k tomu, že se celá diskuse vede ve veselém
          Vzhledem k tomu, že se celá diskuse vede ve veselém neformálním duchu, tak… neumí…
          Před 15ti lety si vymyslel, že by chtěl raketu, jejíž první stupeň se vrátí a přistane na zemi. NASA řekla – to nejde. Roskosmos řekl – to nejde. Hmmm tak si ji postavil sám.
          Před 15ti lety si vymyslel, že by na střeše nemusely být obyčejné tašky, ale mohli by rovnou být solární.
          Před 15ti lety si vymyslel, že by mohli postavit elektroauto, které na jedno nabití ujede víc než 500km a ač to bude sedan nebo SUV tak zrychlovat bude obdobně jako supersporty.

          za většinu těchto myšlenek by vás před těmi 15ti lety čekala polstrovaná cela.
          O jeho neschopnosti dělat zdánlivě nemožné „zázraky“ (lidé slovem zázrak – označují to co si nedokážou vysvětlit) lze úspěšně polemizovat.

                1. Přesně tak, ale pro některý experty je to jako, hodinky a
                  Přesně tak, ale pro některý experty je to jako, hodinky a holínky obojí se natahuje.

                2. Raketoplány taky nefungují, došla k tomu NASA rovněž.
                  Raketoplány taky nefungují, došla k tomu NASA rovněž.

                3. STS byl koncepčně,ekonomicky a bezpečnostně spíše
                  STS byl koncepčně,ekonomicky a bezpečnostně spíše průšvih, bohužel do jeho konstrukce kecala armáda a podle toho to dopadlo.Impozantní stroj to jinak byl, ale to bohužel nestačí.

                4. Já reaguju na to Runnerovo SSTO a tu facku.
                  Já reaguju na to Runnerovo SSTO a tu facku.

            1. ANO neumí – pochybuji, že zázraky existují.
              Proto jsem na

              ANO neumí – pochybuji, že zázraky existují.
              Proto jsem na konci svého příspěvku napsal, že za zázrak lidé označují, co si nedokážou vysvětlit.
              Ve středověku by byl zázrak i svítící žárovka.
              Společnosti nejsou EM – jasně, proto jsou to přece „SPOLEČNOSTI“. Musk je vizionář, pochybuji, že sám navrhl či zkonstruoval cokoliv.

                1. No častěji slýchávám přirovnání k Michaelu Dellovi,
                  No častěji slýchávám přirovnání k Michaelu Dellovi, ale to je prašť jako uhoď.

      1. Věštím:
        prosinec 2020
        – Tesla dokončuje fabriku a začne

        Věštím:
        prosinec 2020
        – Tesla dokončuje fabriku a začne rozjíždět výrobu
        – VW se stále moří se SW pro ID.3, slibují dodání v březnu
        březen 2021
        – Tesla zvyšuje výrobu na 4000 ks modelu Y týdně
        – Proslýchá se o něco o modelu Z
        – VW se stále moří se SW pro ID.3, slibují dodání v dubnu
        duben 2021
        – Představen model Z, vůz segmentu B
        – VW se stále moří se SW pro ID.3, slibují dodání v květnu
        září 2021
        – Model Z dodán prvním zákazníkům
        – Produkce modelu Y strmě stoupá, stejně tak bateriových úložišť
        – VW se stále moří se SW pro ID.3, slibují dodání nejpozději v listopadu
        – Některé vozy ID.3 začínají rezavět a pneu začínají degradovat
        říjen 2021
        – VW odprodává vyrobené ID.3 Tesle za symbolické 1€
        – Tesla aktualizuje HW a SW v ID.3
        listopad 2021
        – Tesla poskytuje ID.3 zákazníkům jako protihodnotu za sešrotované fosilní vozidlo a VW tím plní svůj slib

          1. Tak si taky něco vymysli, je to zábava, třeba
            2021 EU

            Tak si taky něco vymysli, je to zábava, třeba
            2021 EU schvaluje zastavení emisních pokut
            2022 Evropu postihuje obří migrace z Indie, Bangladéše a Afriky dorazilo 130 mil. lidí
            2023 Prudce zdražuje elektřina o stovky procent
            2025 Musk na poslední chvíli kupuje od šejků palivo a odlétá na Mars a prodává Teslu Volskwagnu 🙂

      1. Ona ID.3 není stejná kategorie jako TMY v žádném
        Ona ID.3 není stejná kategorie jako TMY v žádném vesmíru.
        Na druhou stranu VW má pořád velkou šanci stát se štikou v rybníce u vozidel kategorie „golf“ a menších, pokud nasadí odpovídající cenu a začne to sekat jak Baťa cvičky.

        1. od ID3 odvozene ID4 ale bude stejna vesmes kategorie jako Y, a
          od ID3 odvozene ID4 ale bude stejna vesmes kategorie jako Y, a ID4 ma prijit na konci roku, vesmes bude mit jen ty same problemy jako ID3 a jeho uvedeni na trh tak zavisi jen na odstraneni problemu se SW, ostatne videa s testovanyma ID4 je plnej youtube

          da se ocekavat ze ID4 bude v Evrope zakaznicky oblibenejsi prave pro svou stavbu karoserie typu zvysenych kombiku

          1. Možná máš pravdu,jenže tady byla spíš diskuze na téma
            Možná máš pravdu,jenže tady byla spíš diskuze na téma rychlosti uvedení na trh. A jak trochu znám mentalitu amerických a evropských firem, tak je docela možné,že TMY tu bude dřív,než jakýkoliv ID. A docela bych jim to přál.

            1. tak Tesla Y je model ktery se jiz prodava a na trhu tedy je,
              tak Tesla Y je model ktery se jiz prodava a na trhu tedy je, uvedeni v Evrope je ciste legislativni proces, v tomto jiz ID3 ten cas prohralo neb se jeste vubec neprodava nikde

              oficialne ale v Evrope ma bejt model Y uvedenej az v tu chvili kdy bude sjizdet z vyrobnich linek v tobarne u Berlina, a tam se ocekava tusim cerven-cervenec 2021? a je dost naivni si myslet ze VW jiz vyrobene ID3 a testovane ID4 do te doby na trh neuvede, prijdou na trh jiz letos a tim jsem si 100% jistej

                1. No vhledem k tomu ze za minuly rok byl takovy jeden BEV za
                  No vhledem k tomu ze za minuly rok byl takovy jeden BEV za 1.5M s obrovskym odstupem nejprodavanejsi BEV v cele EU a sebral si pro sebe temer 20% celeho trhu. Hadej ktery:) A to je pro evropu nevhodny sedan. Tak ti reknu, Pepo, ze mas pravdu. Evropa se nemuze dockat TMY. Bude to nejprodavanejsi BEV v Evrope a sesadi TM3 z trunu.

                2. Kolik myslíš, že se v Evropě loni prodalo Audi, BMW,
                  Kolik myslíš, že se v Evropě loni prodalo Audi, BMW, Mercedesů, Porsche a podobně drahých aut?

                3. Bývávalo…. Jsem zvědav zda bude pokles prodeje o 80% nebo
                  Bývávalo…. Jsem zvědav zda bude pokles prodeje o 80% nebo jen dle optimistických předpovědí 70% 🙂

Napsat komentář