Tesla za Q2 2015 dodala 11 532 elektromobilů Model S

Automobilka Tesla Motors aktuálně prezentovala své čtvrtletní výsledky. Za 2. čtvrtletí 2015 dodala celkem 11 532 elektromobilů Tesla Model S.

Tesla zároveň v pravidelném čtvrtletním dopise akcionářům trochu ponížila odhad letošních dodávek na 50 000 až 55 000 aut, tedy elektromobilů Tesla Model S a Tesla Model X. Ještě v minulém dopise to totiž bylo 55 000.

Což ale není nic tak hrozného. Tesla dodala, že si není jistá, zda dodavatelé dokážou „držet krok“ s její poptávkou, což je také jeden z důvodů ke snížení odhadu.

v konferenčním hovoru potvrdil, že první dodávky elektrického se uskuteční během září 2015, tedy již příští měsíc. Dále řekl, že zájem o Model X je „skutečně šílený“, a to navzdory absenci jakéhokoliv marketingu.

Co se týká levného elektromobilu Tesla Model 3, uvedení modelu na trh se chystá na konec roku 2017 s představením auta během prvního čtvrtletí 2016. Tesla ukáže svůj levný elektromobil nejspíš v březnu 2016, někdy kolem nebo u příležitosti velké otevírací párty giga-továrny, která se uskuteční v dubnu 2016.

Tesla i v průběhu roku očekává stálou poptávku po 1600 až 1800 vozech týdně a výrobu na úrovni 1000 kusů Modelu X a 1000 kusů Modelu S týdně. Musk navíc dodal, že ač je zatím brzy na takové spekulace, je možné, že během tří až pěti let by Tesla mohla začít uvažovat o továrně v Evropě a/nebo v Asii.

Co se týká financí, čistá ztrátá se ztrojnásobila na $184 mil. díky vysokým nákladům na přípravu uvedení Tesla Model X. Celkové příjmy vzrostly o 24 % na 959,9 mil. Celkem $27 mil. získala Tesla z prodeje obdoby emisních povolenek pro automobilky. Akcie Tesla Motors na tyto zprávy reagují výrazným poklesem.

tisková zpráva

35 Comments on “Tesla za Q2 2015 dodala 11 532 elektromobilů Model S”

        1. Přesně tak, ale zase budou
          Přesně tak, ale zase budou mít němečtí dělníci práci a naši dodavatelé také. Jiný smysl to asi fakt nemá. VW stále hledá, jak to udělat co nejsložitěji. To už snad musí vyučovat jejich univerzity jako mantru, že jednoduchost je pro voly a správný Němec má echt složitý německý aparát. Jinak si to nedovedu vysvětlit.

          1. no je to přeci pořát
            no je to přeci pořát stejná písnička

            1) němci mají málo vlastní elektriky
            2) němci chtějí dotočit domácí mašinérii spalovacích popelnic
            3) němci musejí počkat s vlastními elektromobily
            4) němci nechtějí americké elektromobily

            A od toho se to celé odvíjí včetně návazností jako je dojčezávěsná €jrosoc politika čr 😉

    1. Musk hovoril o nabíjacom
      Musk hovoril o nabíjacom hadovi už asi pred viac ako rokom. Dúfal som, že to bude niečo za 200-300 EUR ako príplatok k ich chrargeru, ktorý je už aj tak dosť drahý neviem, či sa to do tej ceny zmestí. Ja si myslím, že to začnú vyrábať až tak o rok aby toho mohli vyrábať aspoň 50.000 ks/ročne aby cena nebola príliš vysoká. Alebo na začiatku za 1500 USD, potom zadarmo ku chargeru a potom zľava charger bez hada.

      1. No doma bych to asi mít
        No doma bych to asi mít nemusel, ale pokud by to do několika let začala být standardní výbava SC, tak asi zase bude třeba vyslovit něco o dynousaurech 🙂

        Při současném množství vozů na silnici důležitost tohoto zařízení ještě není tak vidět. Ale do několika let, až se bude u SC běžně sjíždět velké množství vozů to bude „a must have“ věc. Ono právě od určitého počtu stojanů už bude stačit jen auta autopilotem měnit a nebude tak třeba instalovat „nekonečno“ stojanů, kde některé by pak byly využívány třeba jen jednou do roka při nějaké mimořádné situaci.

        Přitom ten největší přínos vidím paradoxně v tom, že se nabité auto dokáže automaticky odpojit a odjet, aby přestalo blokovat stojan. Vlastní připojení by klidně mohlo zůstat ruční, protože když už tam přijedete, tak asi chcete rovnou začít nabíjet ne?

        No a pak se stačí podívat na výstavbu CCS/Chademo, kde se nepodařilo v podstatě vůbec nic. A s přibývajícím množstvím vozů je výhled pouze a jen na daleko větší problémy.

        1. Když občas vidím fotky,
          Když občas vidím fotky, kde na nabíjecím místě s 8 supercharger stojany (125 kW) je 6 Tesel, tak už ten počet nevypadá tak ohromně. Ostatně jak psal pan Kubiš ze svých cest, 2 stojany jsou žalostně málo a musel i čekat.
          A teď se podíváme na rychlonabíječky CCS/CHAdeMO (jen 44-50 kW) a zapláčeme. Protože tady bývá stojan na nabíjecím místě vždy jen jeden a ještě s omezením, že buď dobíjíte jen kabelem Combo nebo jen CHAdeMO. Současně to nezvládá. Maximálně tak mají některé ještě zásuvku Mennekes a tak se může zapojit i druhý vůz (11 kW).
          Jdou fámy, že ČEZ na místech u svých elektráren a tepláren, kam se rozhodl situovat další nabíjecí stojany, bude dávat po 2 stojanech. Buď 2 pomalé nebo 1 pomalý a 1 rychlý. Je totiž faktem, že pomalé stojany bývají zhusta obsazeny elektromobily institucí, kam je ČEZ dodal. Viz klasika veřejný nabíjecí pomalý stojan před Krajským úřadem v Ostravě, donedávna blokován dvojicí Peugeotů Ion od odpoledne do rána a často celý víkend. Nově Peugeot Ion + Nissan Leaf. Teď už bývá Leaf osamocen, nicméně blokuje tu rychlejší ze 2 zásuvek na stojanu, Mennekes. Což je mi sice jako majiteli Peugeotu Ion s palubní nabíječkou jen 3,6 kW jedno, ale majitele Nissanu Leaf s 6,6 kW, Nissanu eNV200, Renaultu Zoe či Tesly to musí řádně vytočit. Dobíjet auto dvoj až trojnásobnou rychlostí oproti domácí zásuvce je totiž setsakra rozdíl. Zdvojení by tak bylo zcela na místě a to všude. No, uvidíme.

          1. Podobná situace je i v
            Podobná situace je i v kladně kde stojí pořád jeden ion zapojeny ale nenabiji se tak šlo naštěstí nabíjet protože sem potřeboval combo po 6 h už tam stali dva ioni ale pan říkal ze za 10minut jede . druhý ion tam stojí asi dodnes oba patří vgroup tuším a nabíjecí stojen je asi i na jejich pozemků tak to pobrali po svém

    1. vyberte si jake az:
      „1600

      vyberte si jake az:
      „1600 až 1800“
      „tří až pěti let“
      „50 000 až 55 000 aut“
      „MODEL X až koncem září 2015“

      Nejhorsi mi na tom prijde ten Model X s 2 letym spozdenim 🙁
      Ale plne to chapu, Tesla potrebovala cas na vyvoj Modelu S a X diky tomu taky bude lepsi auto. Kdyz se Xko dostane do Evropy do konce roku tak budeme radi.

                1. Pak je pane vicepremiére a
                  Pak je pane vicepremiére a ministře financí třeba ihned přejít od slov k činům při Vašem vysedávání ve sněmovně. Tedy se Vás zeptám – kolik zbytečných buzeračních zákonů a vyhlášek jste od nástupu do vlády zrušil Vy a Vaši kolegové na dalších ministerstvech? Kolik ministerstev, ústavů, institucí a úřadů díky tomu již zaniklo a kolik jejich již nepotřebného majetku přešlo z rukou státu do soukromé sféry? Kolik daní jste zrušil zcela nebo zásadně snížil?
                  Až na tohle všechno budete mít odpovědi s čísly, pak můžete české zástupce z USA vítat doma. Pak to tady bude jako v Silicon Valey a lidé nebudou odcházet. Pak budete moci plnit státní pokladnu jednoduše a bez potíží s černou a šedou ekonomikou, kterou byrokracie a zdanění všeho možného přímo živí a produkuje.
                  Pak tady budou chtít žít i naše děti. Zatím, pokud znám, tak každý, kdo se vrátil, splakal nad výdělkem a jinde nabyté prostředky investované v ČR promrhal v boji s byrokracií a závistí. A kdo jen trochu vynikl i přes to všechno v naší buzerační vlasti, hledí vychovat potomky tak, aby už v rámci školy vyrazili do zahraničí a usadili se tam.
                  Taková je realita, pane vicepremiére a ministře financí. Jste ve vedení, ve vládě, je to i Vaše zodpovědnost.
                  Ono by pro začátek stačilo třeba – aby jste si mohl vozit zadek v Tesle i v ČR – coby zástupce největšího akcionáře ČEZu – donutit tuto společnost opravdu masivně podporovat elektromobilitu a přechod dopravy od ropných paliv k elektřině, kterou si dokážeme vyrábět sami.
                  Třeba by na úvod stačil jen takový jasný vzkaz z nejvyšších míst – kdyby jste vládní spalovák Audi vyměnil za elektrickou Teslu Model S.

                2. +1
                  a v tomto kontextu je asi

                  +1
                  a v tomto kontextu je asi nejvtipnejsi spotrebni dan z elektriny 🙂 Naklady na jeji vyber se temer rovnaji tomu kolik se vybere.

                3. Takových daní je. I
                  Takových daní je. I takových, kde je výběr mnohem dražší.

Napsat komentář