Tesla vydává auta přímo v Gigatovárně 1, musí stihnout maximum do konce roku

Aby Tesla stihla prodat co největší počet aut do konce roku, než začne klesat federální dotace, dělá vše pro urychlení dodávek.

Tesla Model 3 bude letos zdaleka nejprodávanějším elektromobilem v USA a možná jedním z nejprodávanějších na světě.
foto: Tesla

Gigatovárna 1 v Renu v severní Nevadě se stala dalším místem, kde si zákazníci mohou převzít zakoupené elektromobily Tesla.

Ti, kdo se tak rozhodnou, mají navíc možnost zamluvit si prohlídku Gigatovárny, což může být pro spoustu z nich velkým tahákem proč si až na sever Nevady zajet.

Od začátku příštího roku začne federální dotace na elektromobily Tesla klesat. Zatímco do konce letošního roku je možné ještě získat $7500, od 1. ledna 2019 to bude už jen $3750 a od 1. července 2019 dokonce $1875.

Tesla proto zavedla nový program „Instant Drive Away“, který má celý proces nákupu a předání auta zkrátit na pět minut. Dokonce uvolnila k prodeji také všechny své vozy z předváděcí a testovací flotily.

Už v průběhu roku Tesla dokonce v USA koupila několik dopravních společností, protože si potřebovala zajistit přepravní kapacity pro dodávání svých elektromobilů.

InsideEVs, Electrek.co

42 Comments on “Tesla vydává auta přímo v Gigatovárně 1, musí stihnout maximum do konce roku”

  1. Taky bych bral jako soukromá osoba dotaci ve formě úlevy na
    Taky bych bral jako soukromá osoba dotaci ve formě úlevy na dani. Bohužel v ČR jsme v tomto „100 let za opicemi“. Prostě v té Emerice už na to přišli, na nás to teprve čeká. Třeba ten správný okamžik přijde ve chvíli, kdy dá na trh svůj elektromobil Škodovka.

    Pro všechny, kteří by teď chtěli začít zbytečnou a milionkrát opakovanou diskuzi na téma „dotace na cokoli je principiálně špatná“:

    1.varianta – koupím si EV za milion
    – z toho jde státu jako DPH částka 173.553,72Kč
    – pokud by mi stát poskytl dotaci ve formě úlevy na dani ve výši DPH, tj. 173.553,72Kč, tak by daňově na tom byl „šul nul“

    2.varianta – nekoupím si EV za milion
    – stát mi nemusí nic dotovat, resp. poskytovat úlevu na dani
    – ovšem na druhé straně stát z toho nemá ani korunu

    Obě varianty jsou daňově neutrální a hlavně – nikdo z daňových poplatníků by na to nepřispěl ani korunu.

    Dotace ve formě úlevy na dani by měla výhodu v tom, že by ji nedostali ti, kteří neplatí daně, to znamená ani ti kteří mají před barákem nebo v garáži několik medvědů, audin nebo bavoráků, ovšem na finančáku se tváří, že by jim stát měl přispět pětikorunu na zlatou náušnici do ucha. Nemám tím na mysli nikoho konkrétního a veškerá podobnost s žijícími osobami je čistě náhodná. 🙂

    Jediné, co mě může těšit, že díky ježdění v EV neplatím spotřební daň z PHM (podobně jako neplatím daň z cigaret a tabáku. 😀 )

    1. Pro firmy,resp. Majitelé firem platících DPH a
      Pro firmy,resp. Majitelé firem platících DPH a živnostníci hlavně platících DPH je toto krajně nevýhodné z pohledu budoucí ceny na trhu ojetin.Takhle by s jejich výhodnost h morálně ekonomického pohledu dost snížila,kdyby si toto mohl dovolit každý milionář chodící do roboty. Lepší je dát dotaci firmám nebo všem třeba 80tis. ale bez nutnosti papírování plus pobídky na parkování ve městě které si vyberete a dálnice.

    2. Ano máme Ťoka a Babiše, zatímco všude zavedou dotace na
      Ano máme Ťoka a Babiše, zatímco všude zavedou dotace na elektroauta (osobně jsem pro zrušení všech dotací, beztak se to jenom zneužívá a čachruje se s tím a tam, kde by bylo dotací potřeba, tam se peníze takřka nikdy nedostanou), tak tihle dva zavedou zdanění starších aut.

      Ohledně spotřební daně z PHM – tu dneska neplatíte u elektromobilu jen protože je těch aut tak málo, že se to nevyplatí řešit, ve chvíli, kdy bude elektroaut tolik, že stát by pocítil výpadek v příjmech z daní z PHM, tak okamžitě se daň bude platit a to v takové míře, aby pan Babiš (či jeho nástupce) se mohl v předvolební koblihárně bít v prsa, že je efektivní při výběru daní.

  2. brutální off:
    e-tron se již objevil v systému a kdyby to

    brutální off:

    e-tron se již objevil v systému a kdyby to někoho zajímalo tak náhradní díl komplet HV baterie přijde bratru na 24 961 Eur bez DPH (pro srovnání HV baterie e-golfu 16 000 Eur). Samotná palubní nabíječka e-tron pak jako originální náhradní díl koštuje 2450 Eur, tak jsme zvědav jaký bude příplatek za tu druhou na 22kW 🙂

      1. Heh, zrovna Tesla v počtu těch kurvítek docela vede…
        Heh, zrovna Tesla v počtu těch kurvítek docela vede… :-)))
        Teslu mám rád, ale proč si lhát do kapsy, že by Tesla měla být jakýmsi etalonem kvality a spolehlivosti. Stačí se podívat na jakékoliv žebříčky spolehlivosti, jak si Tesla vede.
        Před Vánocemi jsem zvažoval (kvůli daním a dotaci) vyměnit stávající auto za předváděcí Teslu S z Vídně (nakonec jsem nekoupil, ale toto nebyl ten důvod) a bavil jsem se se s fajn chlapíkem (Endru – https://youtu.be/6nZyXEyZXtQ) ohledně nákupu Tesly a prozradil mi, že ve své Tesle už má třetí zadní motor. To zrovna není známka kvality, jakou by si Tesla asi přála…

        1. Tak vzhledem k jeho nájezdům se nedivím statisticky
          Tak vzhledem k jeho nájezdům se nedivím statisticky vyššímu výskytu poruch. Navíc si bere předváděčky, které nikdo nijak moc nešetří. Sám to doporučuje a zájemcům to zařídí taky. A i když má třetí zadní motor – opět je to v záruce – takže zase nic, co by Tesle nějak škodilo.

          1. Hele, jako neustále Teslu omlouvat, že všechno je fajn, to
            Hele, jako neustále Teslu omlouvat, že všechno je fajn, to už je nemoc.
            Ano, bere si předváděčky, no a? Chcete říct, že elektromotor vydrží méně než spalovací motor, protože předváděček-spalováků se prodá taky hromada (včetně mne) a že by bývalým předváděčkám padaly hromadně motory, jsem dosud neslyšel. Nehledě na to, že už má třetí motor, což na předváděčku těžko svedete.
            Co se týče záruky, záruka není synonymem pro spolehlivost (a o té je diskuze, nedělejme opět z nouze ctnost, kdyby budete tvrdit, že Tesla je spolehlivá, protože má záruku). Radši preferuji spolehlivé auto se zárukou než nespolehlivé auto se zárukou, protože k čemu by mi bylo auto, co by třeba v servisu trávilo více času než je zvykem. Auto má sloužit a ne já sloužit autu. Já mám hrůzu z každé jízdy do servisu, protože musím řešit čas, který s tím strávím, náhradní auto, atd.
            Prostě Tesla má stále problémy se spolehlivostí a kvalitou, je to určitě lepší než dříve, neustále se zlepšují, ale chce to zlepšit ještě více. Držím jim palce a jestli nakonec skončím u Tesly, tak doufám, že si nevylosuji Černého Petra… 🙂

        2. je fakt že jedna várka eSek měla problémy s motorem, snad
          je fakt že jedna várka eSek měla problémy s motorem, snad ten 3tí už je opravený typ, nejako ten druhý stejný jako 1vní zaručně kus za kus 😉 ale rozhodně to nebylo kurvítko ale konstrukční chyba tak si neplet dojmy a pojmy ferdo šíříš dezinfo 😉

          1. Aha. Jsem doteď žil v blažené nevědomosti, že kurvítka
            Aha. Jsem doteď žil v blažené nevědomosti, že kurvítka jsou právě konstrukční chyby. 🙂
            Jako třeba dát na desce TV kondík hned vedle trafa, takže kondík zaručeně vyteče do 2 let po záruce a tak nejlépe „tlačit“ na spotřebitele na koupi nového výrobku.
            Tak prosím tedy o Vaši definici kurvítka, když to tedy není (nejen) konstrukční chyba…
            P.S. Tento seznam problémů (http://bit.ly/2Q8ItDN) jsou co, když ne chyby? Známka spolehlivosti?

            1. Xksko byl vývojový experiment, těžká doba tesly, mrtě
              Xksko byl vývojový experiment, těžká doba tesly, mrtě záškodníku a video Bjorna je 10/2017 tj 2 roky života jeho Xkska rok výroby 2015 tzn první várka Xksek co Bjorn dostal, to víš no rychlospich a pak teprv zaprovozu vychytávali chyby 😉 Verze 2018 je na tom o poznání líp

              kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/tesla-model-x/

              1. Tak já jsem nikdy netvrdil, že by současná produkce na tom
                Tak já jsem nikdy netvrdil, že by současná produkce na tom nebyla lépe než první série.
                Prostě Tesla si hledá své místo na trhu a zlepšení kvality je jedno z bodů, na čem musí neustále pracovat.
                Fandím Tesle, ale to neznamená, že budu slepě věřit, že je nejlepší a bez chyb, což tady u některých jedinců neustále vidím. Obzvláště u jedinců, co ji nemají a/nebo na ní nemají. Prostě vysněný idol, který přece nemá jedinou pihu na kráse… 🙂

                1. jj Bjorn a jeho Optimus Prime 2015 ne nadarmo mu ho Ílon
                  jj Bjorn a jeho Optimus Prime 2015 ne nadarmo mu ho Ílon dával zadarmo :)))))

                  youtube.com/watch?v=Wanr0LThvkM&t=80s

            2. Máš to pěkně opletený, kurvítka jsou záměrně
              Máš to pěkně opletený, kurvítka jsou záměrně konstruční chyby či přímo programové poddimenzování součástek na základě dlouhodobých zkušeností, což je dost velkej rozdíl od neůmyslných konstrukčních chyb na základě minimálních zkušeností. I když výsledek může být v důsledku podobný.

                1. Pokud v 1 z několika set tisíc aut, tak ne.
                  Pokud v 1 z několika set tisíc aut, tak ne.

                2. Jak viš, že to byl ten samý? Co když tam měl různé
                  Jak viš, že to byl ten samý? Co když tam měl různé modifikace?

    1. No tak to je ta baterka výrazně levnější, v přepočtu na
      No tak to je ta baterka výrazně levnější, v přepočtu na 1 kWh než u toho golfu, to příjemně překvapilo.
      Cena za náhradní onboard charger i přijde +- normální v této kategorii. To je asi jako se divit nad cenou LED Matrix reflektoru, který stojí jako mnohá auta, co parkují na ulici.
      Mě by už zajímal oficiální ceník a co je pravdy na tom, že prý druhý charger na 22 kW nebude k objednání první půlrok 2019…

    1. Nissan jen softwarově zvýšil teplotní limity, při
      Nissan jen softwarově zvýšil teplotní limity, při kterých dochází k omezení nabíjecího výkonu, nic víc, nic míň. Říkal mi o tom už v létě technik v Pardubicích, když jsem testoval Leafa 40kWh, že se něco takového chystá. Bjorn je v pohodě, ale v Kalifornii si musí i nadále rvát vlasy. 😉

        1. Smažená vajíčka se nekonají, to je pouze představa
          Smažená vajíčka se nekonají, to je pouze představa pramenící zřejmě z neznalosti. Realita je někde úplně jinde. Obal baterky je udělaný tak, že když mají články kolem 56st.C, tak obal baterky je pouze vlažný. Kostku ledu by to sice rozpustilo, ale mléko na kakao určitě neohřálo.

          Když baterka odejde, tak se Nissan nemá kroutit z čeho, protože záruka je 4 dílky z 12 a v tu dobu už má Leaf s přehledem najeto 3-4x více, než těch 100.000, resp. 160.000km, resp. 5 let. Snad s výjimkou té Kalifornie.

          1. Našel jsem následující hodnoty u LEAF_1.
            1.Taxi
            150001km –

            Našel jsem následující hodnoty u LEAF_1.
            1.Taxi
            150001km – 11 čárek – 218km dojezd
            250002km – 9 čárek – 142km dojezd
            300110km – 5 čárek – 85km dojezd
            352073km – 5 čárek – 85km dojezd
            354189km – 12 čárek – 227km dojezd (nová baterie)
            ———————————–
            2.Taxi
            340021km – 6 čárek – 89km dojezd
            ———————————–
            3.Taxi
            280000km – 8 čárek – 119km dojezd
            ———————————–
            4.Taxi
            240000km – 7 čárek

Napsat komentář