Tesla vydala sbírku návodných videí k elektromobilu Tesla Model 3

Tesla nedělá reklamy, ale marketing rozhodně ano. Jeho součástí jsou třeba návodná videa – tentokrát k elektromobilu Tesla Model 3.

Skrze mobilní aplikaci k elektromobilu Tesla Model 3 lze některé funkce auta ovládat vzdáleně.
foto: Tesla

Nová videa k elektromobilu Tesla Model 3 ukazují jak funguje Key Card (karta místo klíčků), mobilní aplikace, frunk (přední kufr), nabíjení, automatické parkování a další jednotlivosti na autě.

Zhruba půlminutová videa jsou velmi profesionální, ale pro zkušené elektromobilisty/řidiče zároveň snad až příliš primitivistická. Nezkušeným elektromobilistům ale poskytnou dobrý náhled na to, jak moderní plně elektrický vůz funguje.

Nová videa jsou zároveň známkou toho, že Tesla Model 3 by se mohla již brzy začít dostávat do rukou širokým masám populace. To značí, že Tesle se skutečně daří navyšovat výrobu a plnit čím dál tím více rezervací.

Tesla

38 Comments on “Tesla vydala sbírku návodných videí k elektromobilu Tesla Model 3”

  1. Mne by zajimalo, jak funguje ten Tesla servis tady v pripade
    Mne by zajimalo, jak funguje ten Tesla servis tady v pripade poruchy.

    Vysle Elon experta az k nam do Horni Lhoty nebo mi odtahovka preveze EV do Vidne za 20,000 kacek?

    Pojistovna chce vedet, kde mam jako ten mistni servis, aby vedeli, kam to EV odtahnout, kdyz treba nedej Elon pichnu nebo odejdou brzdy…, bude odtah az do Vidne nebo nekam do Bavor? Jak dlouhe jsou v tech Tesla servisech cekaci doby, jako u mistniho VW dobrodince 2 mesice poradnik?

    1. Lecos se da vyresit na dalku zavolanim na technickou podporu
      Lecos se da vyresit na dalku zavolanim na technickou podporu (zatim jsem nevyuzil, kolega jednou a kdyz nevyresili na dalku hned nam domluvili v nejblizsim servisu, ze tam na nas pockaji po zaviracce, ktera se blizila). Bohuzel pro nas je v Holandsku a komunikuje se anglicky.

      Pichle kolo se samozrejme takto resit neda, ale da se resit v normalnim pneuservisu. Ja pichnul jednou a nastesti to uchazelo pomalu, takze jsem dofoukl a dojel 150km do Norimberku kam jsem byl shodou okolnosti na ten den stejne objednan. Nicmene pokud jste sporivy, tak doporucuji ten mistni pneuservis nebot nemci resi i sroub v kole vymenou celeho plaste…
      Pro pripad neopravitelne drbleho kola doporucuji uskladnit druhou sadu zimni/letni doma a poridit hever. Nedavno jsem to stejne resil na manzelky aute Peugeot 5008 kam uz take ani ten hever nedavaji. Prorazila kolo zboku o obrubnik.

      Jinak jsem zadnou zavadu, ktera by nejak omezila pojizdnost nemel, ale asi bych to resil odtahem a matne si vybavuju, ze na Tesla srazu nam rikali o tom, ze z Tesly k nam nechteli posilat odtahovku, ale ze tedy vyjednali aby ji posilali alespon na hranice.

      Co se terminu tyka, tak krom cekani na nahradni dily, ktere trvalo nejdele 6 tydnu (auto bylo normalne pojizdne) me objednali v Norimberku i Mnichove vzdy nejdele za dva az tri tydny. O Vidni jsem slysel, ze to tam trva i dele. Predpokladam, ze uplne nepojizdne auto by uprednostnili a pokud maji k dispozici tak pujcuji na dobu opravy nahradni, to se pak obzvlaste snazi aby byla oprava provedena co nejrychleji. Jen vam treba misto Xka pujci Sko jako me.

      To jsou me osobni zkusenosti. Cetl jsem myslim zrovna tady o dvoumesicnim cekani na nahradni dily po nehode a podobne, ale ja nastesti to stesti udelat spatnou zkusenost nemel.

        1. Jak jsem napsal osobni zkusenost nemam neb jsem zatim
          Jak jsem napsal osobni zkusenost nemam neb jsem zatim nepotreboval. Kazdopadne ceskemu Tesla clubu se podaril, vyjednat odtah alespon od hranic, verim ze s pribyvajicimi Teslami na nasich silnicich se to treba podari vyjednat se vsim vsudy.
          No zatim alespon na zahranicni dovolene muzete byt v klidu.

          1. Neviem ako teraz, no asi pred rokom kamaratovi zomrela niekde
            Neviem ako teraz, no asi pred rokom kamaratovi zomrela niekde pri Martine vo Viedni kupena jazdena Tesla S . Zavolal im, prisli z Viedne asi za 3 hodiny, doviezli mu na privese inu (lepsiu TMS) a odviezli si jeho pokazenu TMS. Oprava trvala mesiac a velmi nerad im vratil pozicanu a zobral si svoju :-)))

                1. Na konci února vypadal tak pořád nějak stejně
                  Na konci února vypadal tak pořád nějak stejně nehotově……

  2. To Chevrolet udělal speciální naučné video o tom, že do
    To Chevrolet udělal speciální naučné video o tom, že do Bolta není potřeba lít benzín. :))))
    Na první pohled k smíchu, ale většina lidí stejně jako ta blondýna z STK ani netuší že existují nějaká auta jezdíci na elektřinu a zcela vážně se zeptá proč s tím není potřeba jezdit k pumpě.
    https://www.youtube.com/watch?v=VGDDMu3ku7I

  3. off
    Tesla znovu dokáže procházet zdí a média zas mají o

    off

    Tesla znovu dokáže procházet zdí a média zas mají o čem psát.
    https://www.abcactionnews.com/news/tesla-slams-through-wall-of-anytime-fitness-gym-in-pasco-county

    Představuju si to asi takto, slečna doparkovává, klasicky matlá telefon nebo rovnou telefonuje a místo brzdy šlape na plyn. Na tom posledním půlmetru už dostala pocit že skoro stojí tak úplně vypla pozornost :(((
    Dneska jsem na Libuši viděl asi 200 kg řidiče MHD autobusu plného lidí a on si v klidu pravou rukou vybíral pravoůhlou zatáčku na světlech zatímco levou rukou držel ohromnej telefon na uchu a bykecával se. Pohoda džéz. Pokud na silnici zmerčím divně se pohybujíci auto, tak když ho dojedu je to z 99 % řidič idiot s telefonem na uchu. Na jeho jízdě je krásně vidět jak má část mozku odčerpanou na telefonování a úplně mu vypadává pozornost.

    1. Naprostej souhlas.
      Klasika je taková, že blbec mě

      Naprostej souhlas.
      Klasika je taková, že blbec mě předjede, zrovna mu ale někdo zavolá a on to musí vzít, protože jinak by asi zemřel, nebo co, takže najednou z levého pruhu to hodí rovnou těsně přede mne aniž by se tam kouknul, čímž já musím zpomalit a potom co se udělá volno ho předjedu vidím jak telefonuje a vůbec nevnímá okolí. Tak ho v klidu předjedu. Ale co se nestane? Za chvíli dotelefonuje a blbeček opět zrychlí a hrne se na mne a tlačí mne dozad a třese se jen aby mne zase předjel.
      A nejlepší nakonec. Pak ho o pár kilometrů doženu na červené ve městě a vidím jak parkuje.

      Nedávno jsem si ověřil, že rozdíl jízdy do práce ve stresu z toho, že každý mne zdržuje rychlostí 130-160 km/h a mezi jízdou „na pohodu“ 110-140 km/h jsou přesně 3 minuty!!!

      Fakt nemá cenu vůbec jezdit rychle.

  4. Parkování „pro ženský“, skvělé. Často i pro chlapy.
    Parkování „pro ženský“, skvělé. Často i pro chlapy. 🙂
    To poslední video, kde je postup, jak nastavit autopilota, je hodně poučný. I po tak krátkém videu mám dost jasnou představu, jak se to ovládá a co se od něj dá asi očekávat. Nastavení odstupu, nastavení max. rychlosti. Skvělá je možnost změny jízdního pruhu bez nutnosti vypnutí autopilota. Co se stane, pokud bude potřeba okamžitá reakce řidiče? Autopilot se vypne jako v letadle a bude potřeba ho opět nasetovat nebo pokud přestanou vnější síly působit, tak zase přejde vůz zpátky do původního režimu?

    1. U S/X se autopilot nastavuje/zapina/vypina extra packou vlevo
      U S/X se autopilot nastavuje/zapina/vypina extra packou vlevo pod volantem. Pokud mu zasahnete do rizeni ihned se vypne, ale pouze udrzovani v pruzich, adaptivni tempomat jede dal. Pokud zasahnete brzdou vypne se i ten. Zapnout ho pak musite znovu manualne. Nastaveni rozestupu si pamatuje, nastaveni rychlosti je treba provest znovu, bo se nastavi vzdy aktualni, ovsem pokud je o hodne odlisna/vyssi od maximalni povolene tak se zahy upravi na tu maximalni povolenou.

      1. Diky Micheline za prezentaci vozu a svezeni, byl to krasny
        Diky Micheline za prezentaci vozu a svezeni, byl to krasny zazitek. Jen chci podotknout a asi i zeptat. Vsiml jsme si, ze auto nerozlisuje znacky, takze pri nastaveni tempomatu na 90 a potkani 40tky, auto nesnizi rychlost a vesele jede dal 90, ze?

            1. Mne to osobne moc slozite nepripada. Verim, ze kazda zeme, kde
              Mne to osobne moc slozite nepripada. Verim, ze kazda zeme, kde bude tesla jezdit, ma podobnou vyhlasku (ci zakon), jak my, kde jsou znacky popsane. Predpokladam, ze rozsah znacek (+ – male desitky) je na svete stejny a i vyznam bude stejny, takze vnitrne auto ma nadefinovany vycet znacek jejich vyznam (+ dodatkove znacky, ktere jsou bud omezujici nebo rozsirujici) a pro kazdou zemi (nebo skupinu zemi, pokud jsou ve supine zemi stejna pravidla) bude mit ulozeny vzhled takovych znacek (takze se bude dat resit po – pa, nebo taky mo – fr) a auto vi, ve ktere zemi se pohybuje a tim padem vi, jak se zachovat.
              Snazil jsem se prizpusobit reci Vaseho kmene, ale nevim, zda uspesne, i v praci mi kolegove rikaji , ze mi nerozumi, kdyz zacnu analyzovat nejaky problem. 🙂 Jen jsem tim chtel rici, ze na toto neni potreba umela inteligence, jelikoz znacek a jejich vyznamu neni nekonecne mnoho jako u situaci na silnici a jejich reseni, ktere jsou treba pro autonomni jizdu. U te vidim docela slusny orisek, ktery nelze resit klasickou cestou (podchycenim kazde situace v kodu).

              1. Prave ze ta sada textovych dodatkovych tabulek omezena neni,
                Prave ze ta sada textovych dodatkovych tabulek omezena neni, muze tam byt vpodstate libovolny text (ktery z hlediska rizeni muze a nemusi hrat roli. Namatkou me tak napada (co jsem videl) „film“, „vyjezdy z pozemku“, „jen pro bydlici“, „max 1 hod“, znacka Pozor zvirata a pod ni text „Kone“ (nebo obrazek slepice – ta asi nebyla oficialni, je to nekde na Krivoklatsku) a tak….
                A to u nas je to nic, v Americe na textovych znackach doslova ulitavaji.

                Netypicke situace jsou uplne jina uroven, tohle mi jen prislo jako zajimavy priklad problemu, ktery je i pro ridice podprumerne inteligence dostatecne jednoduchy, ale z hlediska strojoveho uceni slozity (porozumeni obecnemu textu).

                1. Setkal jsem se s dodatkovou tabulkou, které jsem nerozuměl
                  Setkal jsem se s dodatkovou tabulkou, které jsem nerozuměl ani na druhé přečtení, ale třeba bude autopilot chytřejší 🙂

                2. Tak i na to bych mel reseni. Kazdy stat musi autonomni jizdu
                  Tak i na to bych mel reseni. Kazdy stat musi autonomni jizdu legalizovat a toto jiste musi byt v ramci te legalizace – zamezeni lidove tvorivosti a popsani vyznamu vsech znaceni (i docasnych), idealne by to meo byt v nejakem mezinarodnim rozhrani, aby do nej staty prispivaly a automobilky cerpaly. Pokud nic takoveho v doheldne dobe nebude, musi holt auto na nerozeznane znacky upozornit ridice a taky je posilat svemu vyrobci, ktery vyznam popise a posle updatem autum (ciste teoreticky toto lze pouzit uplne od prvni znacky, neco jako T9 s prazdnym slovnikem). Takze i toto by slo implementovat jednoduchymi (ne umele inteligentnimi) postupy.

                3. Ale ten ridic tam byt nemusi (muze jet prazdne nekoho
                  Ale ten ridic tam byt nemusi (muze jet prazdne nekoho vyzvednout, pokud se teda bavime o autonomii, ne asistentu). A asi neni schudne, aby auto zastavilo uprostred rusne silnice a cekalo, az si to na indickem supportu nekdo prelozi pres google translate…

                  V tomhle jsem proste ponekud skepticky.

                4. Ta druha varianta byla jen pro asistenta. Pokud ma nejaka zeme
                  Ta druha varianta byla jen pro asistenta. Pokud ma nejaka zeme legalizovat autonomni jizdu, musi zabezpecit rozpoznatelnost veskereho znaceni (a to i docasneho). Stejne tak se urcite musi definovat, co se ma dit v pripade, ze nebyla nejaka znacka rozeznana. Tam me napada, ze pokud nejblizsi podobna je zakazova ci prikazova, melo by auto vybrat jinou cestu nebo zastavit, u ostatnich zmenit jizdu na styl jizdy ve meste, aj. Kdyz tak nad tim premyslim, hodne by me bavilo toto analyticky resit. Nevite nekdo o firme, ktera toto bude mit na starosti? 🙂

                5. S autonomii si v CR hraje Valeo a neco tu ma snad i Mercedes,
                  S autonomii si v CR hraje Valeo a neco tu ma snad i Mercedes, byl tu pred casem clanek (oboji Praha). Jo, a jeste brnenske Roboauto (Artin). Ale jestli resi presne tohle, to fakt nevim.

                6. Řidič cizinec má taky zastavit a vytáhnout slovník?
                  Řidič cizinec má taky zastavit a vytáhnout slovník?

                7. Ano.
                  Kdyz me v Nemecku chyti za zakazem s

                  Ano.
                  Kdyz me v Nemecku chyti za zakazem s textem
                  „Forstwirtschafts- und Landswirtschafsverkehr frei“ (skutecne znacky, vjezd povolen pro lesaky a zemedelce)
                  tak je taky nebude zajimat, ze to neumim skoro ani precist nebo ze jsem pochopil, ze „frei“ znamena, ze tam muzu…

                  Ja jako clovek se muzu rozhodnout, jestli mi riziko ignorovani nejake znacky stoji za to (a ponesu nasledky, kdyz se spletu). Program takovy algoritmus mit nemuze, to by ho neschvalili pro provoz na verejnych silnicich.

                8. Zákaz je zákaz. Ale třeba omezená rychlost jen pro XYZ =
                  Zákaz je zákaz. Ale třeba omezená rychlost jen pro XYZ = pojedu tou omezenou rychlostí, když tomu textu nerozumím.

                9. Časem pod značky daj QR kódy a pak už budou místo značek
                  Časem pod značky daj QR kódy a pak už budou místo značek jen QR kódy a silnice budou posetý různejma černobílejma grafickejma prvkama a obrazcema, kterým budou rozumět jen autonomní auta. Strojovému čtení se tak rapidně sníží náročnost jejich rozlišování.
                  V Kalifornii už připravujou displejový SPZetky, který budou moc zobrazovat centrálně zasílané informace a samozřejmě i reklamy apod. ptákoviny.

        1. Ano je to tak. Znacky pevne umistene to ma ulozene v navigaci,
          Ano je to tak. Znacky pevne umistene to ma ulozene v navigaci, takze na autopilota to pri prijezdu treba do obce zpomali a za ni zase prida, ale cist znacky to jeste neumi. Nicmene to je jedna z veci, ktera se urcite objevi v nekterem z budoucich upgradu.
          Jak jsem rikal, autopilot je vhodny nekam na dalnici na kratkodobe zapnuti za ucelem vzit si prasek nebo vysvleci bundu, uzasny je pak v kolonach jinak se to, ale autopilotem moc nazyvat neda, spise adaptivni tempomat s asistentem jizdy v pruzich.

      2. Děkuji za vysvětlení. Nemáte představu, jestli jsou
        Děkuji za vysvětlení. Nemáte představu, jestli jsou použité učící algoritmy? Mám dojem, že nová platforma Nvidia by to měla umět. Mělo by se to poznat podle toho, že po nájezdu určitého počtu kilometrů bude vůz stále víc napodobovat řidičův styl jízdy. Nevím do jaké míry je ošetřená bezpečnost (nejspíš maximálně) a dodržování předpisů (to s tím souvisí), ale vehikl by měl mít svůj styl. Pořekadlo: Jaký pán, takový krám, dostane nový význam. 🙂

        1. Nevím nakolik se to učí přímo podle mého stylu jízdy a
          Nevím nakolik se to učí přímo podle mého stylu jízdy a nakolik za to mohou updaty, ale rozhodně od pořízení prodělal velký progress. Nicméně jak jsem již několikrát psal, autopilotem bych to ani nenazýval. Je to prostě asistent jízdy v pruzích s adaptivním tempomatem.

Napsat komentář