Tesla vydala očekávaný nový software pro robotické řízení, reakce jsou zatím rozpačité

Tesla vybraným betatesterům zpřístupnila nejnovější Full Self-Driving Beta v9. Začínají se objevovat první reakce a není to to, co byste čekali.

Elon Musk hypoval systém robotického řízení tak dlouho, až nedávno musel přiznat, že to přeci jen není tak lehké, jak se mu ze začátku zdálo. A nejnovější Tesla FSD Beta v9 to potvrzuje. V některých situacích je lepší, ale v některých stejně špatná nebo dokonce horší.
foto: AI Addict

Oficiálně o novém updatu softwaru pro plně robotické řízení není mnoho známo. Tesla jen upozorňuje, že jde o limitovanou betaverzi a řidiči vždy musí mít ruce na volantu a dávat pozor.

Nová verze softwaru využívá dlouho slibovaný a Elonem Muskem vychvalovaný systém Tesla Vision. Robotické řízení je tak zcela postaveno na vizuálních senzorech, tedy kamerách. Nevyužívá už tedy data z radaru a žádných jiných senzorů.

Tesla FSD Beta v9 přináší kromě samotné změny systému autonomního řízení také výrazné zlepšení vizualizace, zejména pro elektromobily Tesla Model S a Tesla Model X.

Betatesteři samozřejmě začali zveřejňovat první videa s Tesla FSD Beta v9. Reakce jsou rozpačité – Tesla FSD Beta v9 si poradí s kruhovými objezdy, složitými křižovatkami, jízdou v noci i dalšími výzvami. Často má ale problém s odbočováním vlevo, občas se netrefí do správného jízdního pruhu, sem tam dokonce hrozí kolizí.

Jinými slovy, někde a někdy jsou schopnosti Tesla Vision opravdu úžasné, jindy už ne tolik. Ale přesně od toho tu betatestování je. Tesla si navíc staví obří superpočítač, jeden z nejvýkonnějších na světě, který jí má v její snaze o spolehlivé plně robotické řízení významně pomoci.

Elon Musk aktuálně v souvislosti s vydáním Beta v9 slibuje, že systém bude brzy schopný rozpoznávat blinky na ostatních autech, výstražná světla, policii, ambulanci a dokonce gesta (není jasné, zda řidičů nebo jen chodců/cyklistů/motorkářů).

Tesla FSD Beta v9

Denní jízda v běžném provozu

San Francisko

V noci na kruhovém objezdu

Neumí zatáčet doleva

22 Comments on “Tesla vydala očekávaný nový software pro robotické řízení, reakce jsou zatím rozpačité”

  1. Naopak, je to přesně to, co jsme my neožralové a
    Naopak, je to přesně to, co jsme my neožralové a heterosexuálové tajnou láskou nemilující Muska čekali.

    Self driving bublina už přece praskla, tyhle projekty jsou jen pohrobci.

    Stučně řečeno – nefungovalo to, nefunguje to a protože se v algoritmizaci empirických řešení neposunuli ani o mikrometr, fungovat to nebude.

      1. Hmm, tak schválně.
        V roce 2015 jsem vysvětloval, proč

        Hmm, tak schválně.

        V roce 2015 jsem vysvětloval, proč není autonomní řízení v blízkých dekádách možné, například zde z pohledu právního rámce:
        https://www.autorevue.cz/video-samodriftujici-bmw-v-souboji-s-mistrem-driftu?showforum=1

        Takže buď tak hodný a vysvětli mi můj omyl na příkladu, kam se společnost za těch šest let posunula v řešení problému transferu odpovědnosti.

        Předem děkuji.

        Pokud ale nechceš, nemusíš, odpovím si sám. Nikam. Jsme na tom naprosto stejně, jako v roce 2015. Naprosto. Autonomní řízení se takzvaně ladí, vozidla nejsou schopna jet bez zásahu řidiče a z pohledu práva je provoz autonomních vozidel nepřípustný.

        Není co dodat.

        1. Takže podle Vás tam výrobci „sypou“ miliardy jenom pro
          Takže podle Vás tam výrobci „sypou“ miliardy jenom pro zábavu, a to neberu v potaz armádu.Ten důvod je jasný, kdo to bude mít jako první ovládne trh a další „bonusy“, jaký to bude mít vliv na zaměstnanost je otázka(rozbíjení strojů tady už bylo).To, že to nikdy nebude „na sto procent“ je jasné, ale to bych nechal na pojišťovnách, ostatně to co potkávám na silnicích, je občas horší i než současné systémy.Není to tak dlouho, co podobní „experti“ tvrdili, že počítač neporazí člověka v šachách, Go atd.Podle mě plně autonomní systémy budou do konce desetiletí, a obávám se, že to bude Čína.Ty Vaše „úspěšné“ prognozy jsou Tesla(krach, akcie, počet prodaných T3), ceny baterií, konec elektromobility atd., dále není co dodat.

          1. Myslel jsem, že mi ukážete ten pokrok.
            Místo toho píšete

            Myslel jsem, že mi ukážete ten pokrok.

            Místo toho píšete obecnou stať, která byla stejně „aktuální“ před těmi šesti lety.

            Ovšem představa, že řízení je algoritmizovatelná činnost v uzavřeném systému, mě pobaví vždycky.

            1. Bohužel nemám přístup k nejnovějším datům, a jestli si
              Bohužel nemám přístup k nejnovějším datům, a jestli si myslíte, že firmy zveřejňují konkrétní data(aby to konkurence mohla použít, že)tak jste hodně naivní, vojenský výzkum to je samé.Pokud Vy ty data jednotlivých firem máte, tak se s námi podělte.Muskův přístup k termínům je známý, ale ostatní většinou potichu pracují, hlavně asiaté.To, že o něčem nevíte, neznamená, že to neexistuje, a osobně bych se nedivil, že armáda už má něco použitelného, protože je to hlavně o finacích.Měl by jste je upozornit, že dělají chybná rozhodnutí:::https://cdr.cz/clanek/microsoft-investuje-2-miliardy-dolaru-do-autonomnich-vozidel-taxisluzby

                1. Pokud si mám vybrat mezi Vašim názorem a firmami co to
                  Pokud si mám vybrat mezi Vašim názorem a firmami co to vyvijejí, nebo do toho investují miliardy, tak asi chápete, komu dám přednost.

                2. Tak většina automobilek si také nevyvijí/nevyrábí
                  Tak většina automobilek si také nevyvijí/nevyrábí vlastní čipy, nebo soft, a nakupuje to, protože se jim to nevyplatí, nebo to nezvládnou.Přežívají jen ti nejsilnější/nejschopnější, Nokia, Kodak atd. by mohli vykládat, že?Vy máte rád bulvár, proto autoforum?Jo a ty odkazy jsou víc jak rok starý, ta investice Microsoftu je letošní.Ad Mercedes:::http://www.hybrid.cz/o-roboticke-rizeni-se-u-mercedesu-postara-nvidia::: A tady je důvod proč do toho dávají peníze:::https://www.auto.cz/autonomni-kamion-porazil-ridice-narocnou-cestu-zvladl-o-10-hodin-rychleji-139430

        2. ja teda vidim pokrok dost zasadni a prekvapuje mne ze vy
          ja teda vidim pokrok dost zasadni a prekvapuje mne ze vy ne…
          pred 6 lety zde nebylo zadne Tesla Vision, vrcholem techniky byl nepresny 3D maping pomoci lidaru, rizeni jen v prisne zmapovanem geofenced regionu v nizke rychlosti. Nic z toho jiz dnes neplati.

          Stejne tak rozhodovani rizeni se posouva z if/else pravidel do neuralni site, aby mohlo lepe rozhodovat nejasne situace. Tedy konec empirickeho reseni jak ho vy popisujete.

Napsat komentář