Tesla: všechny nabíjecí stanice Supercharger budou do konce roku napájeny čistou energií

Tesla oznámila, že do konce letošního roku zajistí, aby všechny nabíjecí stanice Tesla Supercharger vydávaly elektřinu vyrobenou obnovitelnými zdroji.

Elektromobil Tesla Model X se nabíjí u nabíjecí stanice Tesla Supercharger doplněné o solární střešní elektrárnu. Takových je ale zatím v praxi minimum.
foto: Tesla

Elektromobily jsou energeticky efektivnější i v okamžiku, kdy jezdí na elektřinu vyrobenou v uhelných elektrárnách. Jejich skutečný přínos se ale projeví teprve tehdy, pokud jsou napájeny energií z obnovitelných zdrojů.

Americká i evropská energetika dnes k přechodu na obnovitelné zdroje, případně zemní plyn, jednoznačně směřují. Mnoho poskytovatelů nabíjecí infrastruktury dnes navíc garantuje, že dobitá elektřina pochází z obnovitelných zdrojů.

Tesla takovou garanci u svých nabíjecích stanic Supercharger dosud neposkytovala. Přestože se v minulosti dušovala, že kde to půjde, budou vybaveny solární střechou. Aktuálně Justin Lange, vysoký šéf divize Superchargerů, nasdílel v Den Země zajímavé info.

Jednak několik statistik: síť Tesla Supercharger za dobu své existence vydala už 2,4 TWh elektřiny, na která elektromobily Tesla ujely 14 mld. kilometrů a ušetřily 1,26 mld. litrů paliva (to jsou asi čtyři plně naložené supertankery po 2 000 000 barelů).

Kromě toho ale Lange také slíbil, že do konce letošního roku budou všechny Superchargery napájeny pouze obnovitelnou energií.

63 Comments on “Tesla: všechny nabíjecí stanice Supercharger budou do konce roku napájeny čistou energií”

        1. Ono je dobře že si tam ty kamery dávají. Po nehodě
          Ono je dobře že si tam ty kamery dávají. Po nehodě myslím nebudou majitelé stíhat ničit paměťové karty aby se náhodou neukázalo že si spletli pedály. Mimochodem i kdyby to byla vina Tesly tak ta Číňanka zjevně není úplně normální podle toho co vyváděla. Psali o tom na insideevs.

          1. no jo až na to že to není ojedinělý případ a hitovkou u
            no jo až na to že to není ojedinělý případ a hitovkou u žlutáku sou tedka autokamery nikoli na skle ale u pedálů :))) Víš sranda na tom je že i samotná tesla to řeší když už na ni strana přitlačila… :)) to víš je v číně, nikoli doma na dvorku a machrovat nebude donekonečna chinafirts :))))))))

    1. Tak ještě jednou. Cipis to zřejmě nepochopil.
      Z

      Tak ještě jednou. Cipis to zřejmě nepochopil.

      Z diskuze:

      Jan Kučera:

      Celkem Clickbait článek,

      Za každou minutu ujetou za safety car se odečítá 1kWh, v závodě se jelo 15min za safety car a odečetlo se 15kWh, což jim elektronika zablokovala tuto energii v bateriích.

      Jde to vidět 5minut před koncem závodu jezdci měli kolem 25% nabité baterie, a ihned po skončení safety car měli okamžitě kolem 3% a zbývaly odjet 2 kola závodu a to už předtím byly 4 bouračky, za které se jim odečítali další kWh

      Takže žádné tankování by nepomohlo – baterie měla na konci závodu přes 30% enegrie ve vozech, ale ta byla zablokována.

      1. Není to pravda.
        Jezdci Formule E hospodaří s tak malým

        Není to pravda.

        Jezdci Formule E hospodaří s tak malým množstvím energie, že všechny závody jedou tzv. do sucha (v posledním kole klidně utratí 10% energie, když ji mají).
        Druhý faktor je, že se nejezdí na kola, ale na čas +1 kolo po jeho vypršení.

        Problém vznikl v okamžiku, kdy vedoucí jezdec kvůli velkému šetření (způsobeném těmi safetycary) špatně trefil průjezd cílovou čárou, časový limit vypršel až za ní, a místo +1 kolo z tohoto bylo +1,9999 kola.
        S tím týmy nepočítaly a průser byl na světě.

        Celá formule E je trapná, její pravidla jsou uzpůsobena trapným možnostem vozidel a výsledek je nudné absurdní divadlo.

          1. Formule 1 spotřebuje za závod cca 110 kg benzínu a dostane
            Formule 1 spotřebuje za závod cca 110 kg benzínu a dostane na kola cca 600 kWh energie.
            Formule 1 váží 750 kg.

            Energetická hustota lithiových aku je cca 110 Wh/kg. Tedy jen baterie samotná, která by na kola dostala stejné množství energie, by vážila plus mínus 5,5 tuny.

            Ne pravidla. Fyzika soudruhu, fyzika.

                1. No, jestliže benzín má energii 12,9 kWh/kg, když to
                  No, jestliže benzín má energii 12,9 kWh/kg, když to vynásobím těmi 110kg při účinnosti turbomotoru 35% mi vychází 496kWh. Nový Mercedes bude mít baterku s kapacitou 108kWh.Před cca deseti lety měl jeden z prvních elektromobilů Nissan Leaf kapacitu akumulátoru 24kWh.Za deset let…

                2. 1) Účinnost pohonného ústrojí F1 je skoro 50%.
                  2)

                  1) Účinnost pohonného ústrojí F1 je skoro 50%.

                  2) Energetická hustota článků Nissanu Leaf z roku 2011 je 156,4Wh/h. Tudíž za deset let, pokud tomu budeme věřit,růst 66%. Přestože zlepšování účinnosti chemických technologií má tendenci v čase zpomalovat – zjednodušeně řečeno je jednodušší a rychlejší zlepšovat špatné než dobré – vy předpovídáte stejný růst energetické hustoty za polovinu času a to dokonce až na úroveň 25% teoretické specifické hustoty energie kovu lithia, která činí 1700 Wh/kg. Tak určitě… Doufám že si uvědomujete, že i kdyby došlo k naprostému fyzikálnímu průlomu a podařilo se dosáhnout 1700Wh/kg, je to pořád čtyřikrát míň, než z paliva dostane na kola F1.

                3. Bezte s F1 a se spalovakem do pryc. Nebo do garaze a uzjte si
                  Bezte s F1 a se spalovakem do pryc. Nebo do garaze a uzjte si to.

                4. Účinnost spalovacích motorů už je tak velká že co
                  Účinnost spalovacích motorů už je tak velká že co nevidět začne masivní přestavba obráběcích strojů ve fabrikách na spalovací motory. Vesele, vesele, do fabriky dělník jde. Do soustruhu naftu doleje. Hliník na volnoběh, ocel na plný plyn.

                5. A ty moderni dieselmotory vypousti cistci vzduch nez nasavaji
                  A ty moderni dieselmotory vypousti cistci vzduch nez nasavaji a budou se montovat do metra.

                6. Já už jsem začal předělávat kuchyňské stroje na benzin
                  Já už jsem začal předělávat kuchyňské stroje na benzin a naftu. Elektřina nebude, Dukovany nebudou, uhelky nebudou, soláry a větráky jsme zaspali tak co mám dělat?

                7. A jeste usetrite za koreni. Na vyber je nepreberne mnozstvi
                  A jeste usetrite za koreni. Na vyber je nepreberne mnozstvi aromatickych uhlovodiku, ktere ohromi kazdeho fajnsmekera. A vetsinou i ochromi 🙂

                8. Jirka Babica říká, že nejlepší je řízky před
                  Jirka Babica říká, že nejlepší je řízky před naklepáním poudit pár minut za výfukem. Někomu víc chutná benzín, někomu nafta. Ele elektromobil? Hodiny a hodiny …a nic!

                9. Máš pravdu, nějak se přece musí kompenzovat tragický
                  Máš pravdu, nějak se přece musí kompenzovat tragický dopad slepé uličky elektromobility na životní prostředí. Velký pomaloběžný diesel na každé náměstí, to je to pravé! Může třeba pohánět brusný kotouč. Nůžky nože brousím!

                10. Není nad věcnou diskuzi.
                  To takhle napíšete na Hybrid

                  Není nad věcnou diskuzi.

                  To takhle napíšete na Hybrid ověřitelná fakt, a vrátí se vám neuvěřitelná hovna.

                  Ale jo, chápu, že některá čísla mohou milovníkům elektrické utopie působit až fyzickou bolest.

                11. Hovno se neříká, runnere!!!
                  Hovno se neříká, runnere!!!

                12. Vesele, vesele, do fabriky dělník jde,
                  vesele, vesele, do

                  Vesele, vesele, do fabriky dělník jde,
                  vesele, vesele, do továrny jde.
                  Vesele, se umívá, když mu soustruh zazpívá,
                  vesele, vesele, do továrny jde.

                13. Sešlápne spojku, dá tam dvojku
                  pomyslí na perestrojku.

                  Sešlápne spojku, dá tam dvojku
                  pomyslí na perestrojku.

                14. Pepo, pepo, na soustruhu žádná spojka není.
                  Pepo, pepo, na soustruhu žádná spojka není.

                15. Teď není, ale až budou mít ekologické spalovací motory,
                  Teď není, ale až budou mít ekologické spalovací motory, tak tam bude, A řadit se bude s meziplynem.

                16. A správné otáčky obrobku bude držet pedálem plynu a
                  A správné otáčky obrobku bude držet pedálem plynu a sledovat otáčkoměr … (při tlustší třísce trochu víc sešlápnout, aby to neudusil). Zkušenému pracovníkovi stačí uši a nesleduje otáčkoměr. Moderní soustruh bude mít možná tempomat a odpadne sledování otáčkoměru.

                17. To je zajímavé, že stroje ve fabrikách to století
                  To je zajímavé, že stroje ve fabrikách to století spalováků úplně vynechaly. Přeskočily z páry rovnou na elektriku.

                18. Tak ono i případě pohonu na páru nebyl kotel u každého
                  Tak ono i případě pohonu na páru nebyl kotel u každého soustruhu, že ? A táhnout vyrobní halou ke každému stroji kabely je snazší než tam táhnout po stropě transmise.

                19. Jj, místo dnešní ohromné baterie u každého soustruhu a
                  Jj, místo dnešní ohromné baterie u každého soustruhu a frézky to bude velký pokrok mít tam jen malou nádrž na benzín nebo naftu. Nebo že by to bylo jinak ?

                1. Ten limit je smerodatny pro stejne podminky tymu, ale
                  Ten limit je smerodatny pro stejne podminky tymu, ale technicky to takove omezeni neni, kdyz muzou za kratkou dobu propalit 110 kg benzinu. S tim mnozstvim prumerny clovek jezdi 3 mesice.

                2. Nejsem schopen sledovat tok tvých myšlenek…
                  Nejsem schopen sledovat tok tvých myšlenek…

                3. Tak pro vas jeste jednou a polopate. U Formule E je limit
                  Tak pro vas jeste jednou a polopate. U Formule E je limit baterky 25 kWh. To odpovida dojezdu prumerneho EV ca. 150 km. Limit u F1 je nevim kolik, ale kdyz pisete, ze spotrebuji 110 kg paliva, tak budu toto mnozstvi brat jako limit. A s timto mnozstvim paliva by ujel prumerny spalovak 2000 km. S prihlednutim na takove disproporce se muze jen absolutni pitomec posmivat, ze F E nedosahuje vysledku F1. Dejte F1 tolik paliva do nadrze jako ma F E v baterkach a pak budeme porovnavat. F1 s tou energii neujede ani 2 kola.

                4. Tohle je závodění v rychlosti, což ti zřejmě uniká.
                  Tohle je závodění v rychlosti, což ti zřejmě uniká.

                5. Formule E urcite neni urcena k tomu konkurovat F1, ktera ma
                  Formule E urcite neni urcena k tomu konkurovat F1, ktera ma asi 1000x tolik prostredku a je urcena k necemu jinemu. Ale necham vam ten nadherny pocit. Vsak moc uz vam nezbyva.

            1. Formule 1 je usita na miru benzinovym spalovakum a prenaset to
              Formule 1 je usita na miru benzinovym spalovakum a prenaset to do jineho prostredi je kravina. Stacilo by aby se pouzivaly naftove motory a bylo by po podivane a jasotu. Mraky cerneho dymu a lina auta. Formule je na vymreni, tak nechapu, proc by mela nejaka F E imitovat F 1.

                1. Takze nejaky princip, ktery se v beznem aute nemuze pouzivat.
                  Takze nejaky princip, ktery se v beznem aute nemuze pouzivat. Aha a ja jim veril, ze F1 slouzi k vyvoji lepsich motoru pro bezna auta. Ze by nam lhali?

        1. Existuji zavody, kde zase spalovak nema zadnou sanci obstat.
          Existuji zavody, kde zase spalovak nema zadnou sanci obstat. Regata The Ocean Race kolem zemekoule je dlouha 24.000 az 45.000 nautickych mil. Zavodi plachetnice a zadny clun se spalovacim motorem nema sanci takovy zavod absolvovat. Z technickeho hlediska to je vyloucene. Bylo by hezke pozorovat, jak spalovakum dochazi palivo po ujeti par % cesty a vlny by ty kocabky prevrhly. Co z toho plyne? Kazda vec je specializovana na neco a jinde se neuplatni.

  1. Psal jsem o tom už před lety, když se řešila prázdná
    Psal jsem o tom už před lety, když se řešila prázdná střecha gigatováren, kde byly slibovány panely a baterie uvnitř. Prostě máte sexy produkt, který lidi chtějí a nestíháte vyrábět. Tak pak je to rozhodnutí jednoduché. Na jedné straně spokojený zákazník a zisk z prodeje, na druhé straně pohled na střechu zelené firmy plnou FV panelů. To samé když si tam dosadíme FV přístřešky a baterie u SCH. Dokud je budou chtít koncoví a průmysloví zákazníci kupovat, je nesmysl je cpát na vlastní stavby. Až budou přebytky ve výrobě nebo nutnost podržet cenu prodejů, pak část může padnout do vlastních nemovitostí.

      1. JE samozřejmě zapotřebí je, druhá možnost je buď plyn
        JE samozřejmě zapotřebí je, druhá možnost je buď plyn nebo dovoz elektřiny. Nyní to vypadá na teoretickou možnost Westinghouse, což by mi nevadilo. Jen jsou tam větší rizika než u Rosatomu co se týče ceny a schopnosti takovou elektrárnu postavit – většinu odborníků již Westinghouse propustil. S výstavbou JE už nepočítal. Nicméně reaktor okopírovali číňani do jejich CAP1400, takže je teoreticky možné, že se Westinghousu i za pomoci čínských dílů podaří JE postavit.

        To spalování biomasy uvádím jako sarkasmus.

Napsat komentář