Tesla v USA snižuje ceny svých elektromobilů Model 3, Model S i Model X, má problémy s odbytem?

Globální epidemie čínského koronaviru COVID-19 přinesla mimo jiné rapidní pokles poptávky po nových autech. Tesla reaguje snížením cen svých elektromobilů.

Epidemie koronaviru tvrdě zasáhne všechny automobilky, Teslu nevyjímaje.
foto: Tesla

Cena elektromobilu Tesla Model 3 se v nově snížila z $39 990 na $37 990 pro základní verzi Standard Range Plus. Cena klesla podobně i u dalších verzí.

V Česku aktuálně platí cena 1 300 200 Kč pro Tesla Model 3 Standard Range Plus, 1 500 200 Kč pro Long Range a 1 700 200 Kč pro Performance. Ještě v říjnu 2019 byla přitom startovní cena Modelu 3 v ČR na 1 199 200 Kč.

Cena elektromobilu Tesla Model S klesla ještě výrazněji, a to o $5000 v případě verze Model S Long Range Plus s nejdelším dojezdem. Stejných $5000 ubylo také z cenovky Tesla Model X.

V Česku začíná cena Modelu S na 2 271 200 Kč a pro Model X platí cena 2 458 200 Kč. Jediným vozem, kterého se sleva nedotkla, je nejnovější Tesla Model Y.

Snížení ceny elektromobilů Tesla může být podle magazínu Electrek.co indikátorem toho, že, podobně jako ostatní automobilky, i Tesla má problémy s nezájmem zákazníků a auty kupícími se na skladě.

53 Comments on “Tesla v USA snižuje ceny svých elektromobilů Model 3, Model S i Model X, má problémy s odbytem?”

  1. Tesla má velmi dynamický obchodní model. To už snad
    Tesla má velmi dynamický obchodní model. To už snad všichni víme. Její úspěch či neúspěch závisí od jediného. Jestli se elektromobilita bude rozvíjet dostatečně dynamicky. Jinak řečeno, jde o to aby aby byla poptávka. a to jak na úrovni chtění (I want), tak i na úrovni ekonomických možností (I can). Je jasné, že se to teď přibrzdí, ale pořád je dost těch, kteří obě výše uvedená kritéria splňují.

    1. Tesla prodava za cenikovou cenu a ostatni automobilky upravuji
      Tesla prodava za cenikovou cenu a ostatni automobilky upravuji cenu formou slevy u dealeru. Vsichni upravuji cenu dle trhu, akorat u Tesly se to da konkretne vyhledat na jejich strance. Kdyz dnes nekdo koupi VW, tak urcite dostane vysoky rabat, ale nikde se o tom nebude psat.

    1. Tak pokud bude za rozumnou cenu proč ne, ne každý chce
      Tak pokud bude za rozumnou cenu proč ne, ne každý chce almaru. Sice si člověk musí nechat vedle Tesly zážitkové auto, ale aspoň nebude ničit zážitkové auto častými studenými starty 🙂 (pro rýpaly zážitkové auto je třeba nějaká ortodoxní klasika, či kabriolet atd)

    2. Tesla Model 3 není malé auto. Uvnitř je dostatečně
      Tesla Model 3 není malé auto. Uvnitř je dostatečně prostorné pro 4 dospělé, nevýhodou je vysoká podlaha, což u lidí vyšších než 180 cm přináší nepříjemnosti případně pocit nepohodlí. Na délku je jako Octavia nebo BMW 3. Do kufru se toho vejde až až, výhodou je Frunk.

      Ve výsledku to tedy zas takový propastný rozdíl není.

      Octavia Liftback 3 má 520 L objem kufru, Tesla Model 3 439 L dle ADAC (včetně Frunku). Rozdíl tedy 81 litrů, přičemž Octavia je nejlepší ve své třídě. Sám jsem v Golfu Variant 7 určitě nevyužíval maximální možnosti zadního kufru bez oddělovacího posuvného plata, takže jsem na tom byl nejspíš +- stejně jako u Tesly.

      https://www.adac.de/_ext/itr/tests/autotest/AT5036_Skoda_Octavia_1_2_TSI_Green_tec_Elegance/Skoda_Octavia_1_2_TSI_Green_tec_Elegance.pdf

      https://www.adac.de/rund-ums-fahrzeug/autokatalog/marken-modelle/tesla/tesla-model-3/

      1. Asi mate na mysli nastupovani a vystupovani. Ja jsem si
        Asi mate na mysli nastupovani a vystupovani. Ja jsem si nastavil v profilu ridice, aby po vypnuti vyjel volant do vyssi polohy a sedacka sjela uplne dolu. A vse je ok. Drive jsem si pri vystupovani mohl urazit hlavu. Chce to vychytat vsechny vychytavky co TM3 nabizi.

        1. Jo takhle to je? To není jen kára pro duševně chudé, co
          Jo takhle to je? To není jen kára pro duševně chudé, co nemají mozkové kapacity na manuální řazení…Ono je to kára i pro kriply fyzické, co nejsou sto se nasoukat za volant…. Vendulko, já bych Ti poradil, začni trénovat skok do truhly, uděláš nejlíp. Čus, Dlaždič.

          1. Pro dusevne chore pokladace chodniku to urcite neni. Tu hlavu
            Pro dusevne chore pokladace chodniku to urcite neni. Tu hlavu si urazim i pri vylezani z Porsche. Tam si zadny profil ridice nemuzu nastavit. Ale i tak to je auto pro hodne ohebne. Nastesti s tim spalovacim smradochem jezdim uplne minimalne.

        2. No tak to jsou teda vychytávky, to klobouk dolů 😀 já bych
          No tak to jsou teda vychytávky, to klobouk dolů 😀 já bych to nazval spíš jako pěkný pí—-ny 😀 to je typická Tesla, revoluční, namalují a vyrobí sexy auto a pak tam musí narvat počítač jak hovado, desítky motorků a čidel na všechno možný, aby se dalo vůbec používat a nelezlo se tam jako do gripenu

          chtěl bych vidět tuhle vychytávku jak funguje když potřebuje člověk desetkrát během půl hodiny vystoupit a nastoupit 😀

          Tesla je pro lidi co neumí řídit a raději budou tukat pět minut na obrazovku, místo toho aby během 30 vteřin zaparkovali sami 😀 myslím, že tak 80% lidí co mají teslu jsou z IT oblasti 😀 😀

          1. Co pořád máte s tím nastupováním a vystupováním. Já
            Co pořád máte s tím nastupováním a vystupováním. Já mám 183 cm a nemám s tím nejmenší problém. A to nejsem nejmladší !!! To bude asi tím, že dne jsou lidi líní i jít nakoupit a objednají si rohlík.cz. Pak se ani memůžou nasoukat do normálního auta a kupujou ty krabice na kolech, co jim říkají SUV 🙂

      2. TM3 není malé auto, ale vzhledem k rozměrům je to bída,
        TM3 není malé auto, ale vzhledem k rozměrům je to bída, proti octavii ve všech zásadních ohledech a praktičnosti prohrává a to má výhodu lepšího EV uspořádání karoserie, dost mizerná vizitka.

        Než jsem toto auto viděl na živo, zdálo se mi jako celkem povedené, na rozdíl od ostatních vozů Tesly, ale po prohlédnutí, mě to hodně zklamalo, na silnici absolutně šedá myš, možná v nějaké červené barvě by to bylo lepší, ale nevím, nevypadá ani velký a ani honosný, spíš takové nudné, beztvaré, rozteklé něco, vyrobené v asii

        Y bude určitě praktičtější a spolkne většinu prodejů TM3

        Tesla si konkuruje vlastními modely, nemá jednotlivé kategorie, přijde mi, že spíš stále vyvíjí optimální jedno auto, přišli s eskem, zjistili, že je málo praktické, postavili X, zjistili, že je moc drahé a velké, udělali TM3 a stále to není ono, tak je tu Y

        1. TM3 jsem si vybral právě proto, že není třeba někoho
          TM3 jsem si vybral právě proto, že není třeba někoho ohromovat. Venkovní rozměry jsou podobné BMW3, které jsem měl. Nicméně je v TM3 podstatně více místa, včetně nákladového prostoru. TMY je o něco kratší ale vyšší. Osobně mám rád auta placatější a SUV jsou za mne pro lidi s problémy s nohama nebo páteří. Zdravý člověk nepotřebuje „pojízdné křeslo“, proč?! Vzhledem k nynější ( pro mne nepochopitelné ) módě SUV, zřejmě bude TMY v prodejích vítězit. Ostatně je to auto i technicky vyspělejší z hlediska výroby karoserie ( viz. Sandy Munro recenze ). Tedy ano, mám nenápadnou modrou „myšku“ a je s ní fajn zábava i v mých 54 letech. Jak říká slogan BMW – radost z jízdy 🙂

    1. Tesla kalkuluje pro evropsky trh cenu v EUR. CZK ztratila
      Tesla kalkuluje pro evropsky trh cenu v EUR. CZK ztratila skoro 10%. Kdo je ochotny drzet pidimenu CZK jako narodni menu, musi byt hrdy i na jeji prekotny vyvoj. Vsichni vlastenci prece tvrdi, ze nas CZK vytahne ze vsech potizi. Tak se radujte.

          1. Já slyšel názor, že ČR nemá €, protože tu neměli
            Já slyšel názor, že ČR nemá €, protože tu neměli koule to tak odstřelit a chtěli napřed černotu vyprat…v SK byli větší střelci. Ale je to jedna paní, byť nějak znalá problematiky makroekonomiky, peněz a bankovnictví povídala

                1. Tak nevím, ale u nás firmy co vyváží do Němec jsou s
                  Tak nevím, ale u nás firmy co vyváží do Němec jsou s kurzem spokojeni.

                2. A to je přesně ono, slabá CZK je dobrá pro firmy, které
                  A to je přesně ono, slabá CZK je dobrá pro firmy, které mají náklady v v CZK a příjmy v Eurech. Úplně opačné pocity ovšem mají lidi, kterým se takhle uměle snižuje kupní síla.

  2. Tesla přežije, má za sebou silnou komunitu, která je
    Tesla přežije, má za sebou silnou komunitu, která je ochotna přilít peníze. Navíc těch aut zatím nevyrábějí horentní množství. Jejich zázazníky – bohaté, krize tolik neovlivní.
    Uvidí se na battery day. Vypadá to, že Tesla představí vylepšenou baterii LiFePo4 od CATLu. Baterie bude pravděpodobně o trochu těžší než stávající, ale bude levnější a vydrží více cyklů. Milion mil bude reálných.

    1. Přesně tak, taky jsem přesvědčen, že je Tesla vyprodaná
      Přesně tak, taky jsem přesvědčen, že je Tesla vyprodaná na dlouho dopředu a navíc má velký trumf v podobně nově chytaných baterek. Jinak by Musk nedostavoval fabriku v číně a nechystal nové v Berlíně a Austinu. Myslím, že tyhle fabriky nejsou jen „zbožným přáním“ Elona, ale staví se proto, že počítají s vyšší poptávkou.

Napsat komentář