Tesla už nebude v Tilburgu skládat elektromobily Model S/X

Tesla v nizozemském Tilburgu dokončovala montáž importovaných elektromobilů Tesla Model S. Tesla Model X. S novým refreshem už to ale nebude potřeba.

V nizozemském Tilburgu probíhalo dosud skládání dovezených elektromobilů Tesla Model S a Model X. Díky nové verzi obou aut už to nebude potřeba a provoz tak nejspíš najde jiný účel.
foto: Tesla

Tesla momentálně vynakládá maximum sil na dokončení nové Gigafactory Berlín (Gigatovárna Berlín). Tam bude vyrábět elektromobily Tesla Model Y a Tesla Model 3.

Zároveň nejnovější refresh elektromobilů Tesla Model S/X upravil jejich výrobní proces tak, že už nebude potřeba kusy importované do Evropy dokončovat a testovat.

Továrna v Tilburgu tak bude uzavřena. Tamních 96 zaměstnanců dostane příležitost v jiných tamních provozech Tesla. Je možné, že továrna samotná bude upravena a využita pro jiné účely.

41 Comments on “Tesla už nebude v Tilburgu skládat elektromobily Model S/X”

  1. Únava z Tesly?
    Zaujala mě věc, kterou jsem poprvé

    Únava z Tesly?

    Zaujala mě věc, kterou jsem poprvé zaznamenal zhruba na konci minulého roku a která evidentně graduje. Nazval bych to únavou z Tesly.

    Média už Tesla moc nezajímá, mají mnohem zajímavější témata. Veřejnost už bombastické titulky a neustále lhaní taky omrzelo. Skalní příznivci si jedou stále svojí písničku, ale ti méně skalní už pociťují, co znamená nedostatečné servisní zázemí stárnoucích aut.

    Když bych si teď chtěl jít koupit Teslu, tak na mě čekají stejně nekvalitní šunty jako před lety, stejné sliby o FSD… už to fakt začíná být nudné…

    1. Vadí vám, že Tesla existuje? Nějak mi to nesedí dohromady
      Vadí vám, že Tesla existuje? Nějak mi to nesedí dohromady s tím, že vás považuji za člověka co dokáže ocenit svobodu. Přece poptávku určuje trh. A poptávka viditelně je. Únava z Tesly možná. Ale není to spíše tím, že se o ní pořád píše? Kvalita třeba není super, o tom se přít ani nechci. Ale bez statistických údajů je to jen plácání.

    2. Ze jste z Tesly unaveny, me vubec neprekvapuje. Aktivne
      Ze jste z Tesly unaveny, me vubec neprekvapuje. Aktivne bojujete uz nekolik let a ona je porad silnejsi. Tytam jsou vase hlasky o krachu, tytam hlasky ze hori, ze baterky vydrzi jen 3 roky atd. Chapu ze to nase…, kdy se snazite a vse se vyvyji presne obracene. Dejte si pauzu a oddych. Vase marna snaha vas uplne zahubi.

      1. TMS 5let / 110kkm výborně, takže:
        co tlumiče?? čepy??

        TMS 5let / 110kkm výborně, takže:
        co tlumiče?? čepy?? ramena??
        Kolik vydrželi mišelinky a jaký ste pořídili další??
        Kolik stojí havaryjko?? Pojistili i čelní sklo??
        Porouchalo se vůbec něco??
        Co maladysplej, zežloutl?? zdechnul už ta emmc??

        zajímají nás úplně všechny praktický zkušenosti krom propagandy a teslích brejlí samozřejmě 😉

        https://kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/poruchy/

  2. Myslím si,že Giga továrna v Berlíně už moc Tesle
    Myslím si,že Giga továrna v Berlíně už moc Tesle nepomůže. Přichází pozdě. Nejsem ani fanoušek Tesly a ani proti ní nic nemám,ale Y/3 by musela být hoooodně cenově zajímavá,aby v Evropě ještě uspěla. Myslím si,že dnes už bude evropský zákazník upřednostňovat jiné značky jako Teslu. Tesla kromě sítě superchargerů nemá nic,čím by ještě zaujala. Audi a VW ztrátu rychle doženou a Hyundai se svým Ioniqem 5 už je mnohem blíž k zákazníkovi jako Tesla. A bude pro Teslu hůř. V nejbližších 3 letech nepříjde s ničím natolik převratným,aby udržela krok s rostoucí konkurencí.Pro mě je sice Tesla stále etalon,ale díky špatnému servisnímu zázemí v ČR si ji nekoupím,byť bych na ni měl.Nebudu s každou prkotinou čekat měsíce na opravu a jezdit desítky,či stovky km do servisu.

    1. V Berlíně se má vyrábět Model Y, což je hatchback,
      V Berlíně se má vyrábět Model Y, což je hatchback, nejprodávanější varianta aut v Evropě. Nezatížená clem a transportními náklady. O prodeje bych se opravdu nebál.

      To že Tesla nebude mít monopol vůbec nevadí. Prodeje elektromobilů obecně rostou. Ikdyž bude mí Tesla nižší procentuální zastoupení v prodejích, v absolutních číslech to bude daleko více než co tu prodává dnes.

        1. TMY fotkách docela klame tělem. Už jsem Vám chtěl psát,
          TMY fotkách docela klame tělem. Už jsem Vám chtěl psát, že nemáte pravdu, že od pohledu je to hatchback jako Octávka a ono fakt je TMY delší a vyšší než Enyaq, o kterém nikdo nepochybuje, že by to nebylo SUV/crossover… 🙂

      1. A model Y se začne v Berlíně vyrábět už letos nebo až v
        A model Y se začne v Berlíně vyrábět už letos nebo až v 2022? A pokud až v 2022, dojde zase u Tesly k poklesu prodaných aut v Evropě letos tak, jak to bylo v 2020 oproti 2019? Protože letos už nejsou takové problémy jak v roce covidu 2020, takže pokud by letos byl opět pokles, už by to znamenalo slábnoucí poptávku. A to už nevím, jestli by to zachránil model Y a měl bych obavu o to, jestli ta kapacita půl milionu aut ročně v GF Berlín je potřebná.

        1. Anebo by to prostě znamenalo, že lidi se už těší a nové
          Anebo by to prostě znamenalo, že lidi se už těší a nové auto, které bude v Evropě určitě oblíbenější než sedan.

          Každopádně Model Y by se měl prodávat ještě letos. Původní plán byl v létě, ale kvůli obstrukcím ze strany ekoteroristů bude Tesla ráda jak stihne zimu. Každopádně přestože budova ještě není kompletně hotová, tak Tesla už instaluje obří hydraulické licí stroje pro výrobu podvozku.

    2. Tesla nebude mít konkurenci už jen kvůli bateriím,
      Tesla nebude mít konkurenci už jen kvůli bateriím, jelikož patří největším výrobcům baterií na světě. Do roku 2030 bude vyrábět baterie v řádech TWh až pro 20mil aut ročně, VW plánuje od roku 2025 do roku 2030 postavit 6 továren po 40GWh. Navíc efektivita je taky někde jinde. Třeba na dálnici při 130kmh ID.4 bere téměř 30kWh, Model Y spíš ke dvaceti.
      To s Ioniqem bude mít asi problém, ale obecně jsou problém dostupné baterie.

      1. No může to nakonec dopadnout tak,že Tesla začne vyrábět
        No může to nakonec dopadnout tak,že Tesla začne vyrábět místo aut jen baterie a elektroniku do nich a dodávat ji zavedeným automobilkám. Myslím si,že stavět prodeje Tesly na výrobě baterií do svých aut, jak píšete, je nesmysl.

    3. Ano nejvetsim konkurentem a pocitam s lepsima prodejema bude
      Ano nejvetsim konkurentem a pocitam s lepsima prodejema bude asi Ioniq5 a EV6, ale sve zakazniky v Evrope si jiste najde i spousta Enyaq a ID4, tedy vsechny 4 auta konkurujici prave Tesle Y

      me osobne by take mnohem vice vyhovoval jeden ze zminenych konkurentu, aneb do Prahy to mam 2 hodiny, nehlede na propastny rozdil v pojisteny danych aut, coz bude rocne asi nejvetsi naklad na dana auta, kdy na Tesly Y me pojistovna zdelila rocni pojistku cca 48 tisic, co zje silenost, naopak na Konu ktera je cenikove levnejsi asi o 200-300 tisic byla od prodejce nabidnuta pojistka za 16 tisic, to je proste propastnej rozdil v rocnich nakladech a nemyslim ze se na tom neco vyrzne zmeni s oficialnim uvedenim Y v Evrope, protoze pojistovny resi i dostupnost servisu a nutnost platit treba nahradni vozidlo po dobu servisu

        1. vlastni pojistovani natom mnoho nezmeni, i pojistovna musi
          vlastni pojistovani natom mnoho nezmeni, i pojistovna musi fungovat a minimalne bejt finance treba na nule, a nejde aby prodelavala, to by asi dlouho nevydrzeli s fungovanim kdyby museli dotovat

          jednoduse Tesla ma drahej servis a je jich malo a pro spousty zakazniku daleko, coz takovou pojistku silne prodrazuje, nabidka od Hyundai taky nebyla jejich pojistovna, ale Unika nebo neco takoveho se kterou maj proste smlouvu

          1. no tak víš co povinná teslí skleněná střecha a čelní
            no tak víš co povinná teslí skleněná střecha a čelní sklo co zasahuje do střechy a tudíž ho pojištovna standartně nepojištuje dělá taky svý že 🙂 Co ti naň u TMY pojistováci pověděli ??

            PS: čelní sklo do TMX stojí 35.000 Kč včetně práce 😉

          2. Tesla docela silně investuje do servisní sítě, ale
            Tesla docela silně investuje do servisní sítě, ale samozřejmě nemůžeme očekávat že nová automobilka bude mít stejnou síť jako automobilky s desítky let dlouhou tradicí. Naštěstí boháči ten rozdíl zaplatí.

            Minulá rok zvýšili počet servisních středisek z 433 na 523 a počet mobilních servisních operátorů z 743 na 823. Ale u nás je to stále bída a ještě nějakou dobu bude.

            Nedostupnost servisů na Moravě je hlavní důvod proč si nekoupím Teslu.

          3. Otázkou zůstává, jak se do toho promítne rozjetí
            Otázkou zůstává, jak se do toho promítne rozjetí Berlína, podle mě by se cena auta, nahr. dílů a tím pádem pojištění mohly snížit, o kolik to uvidíme.Pokud se chtějí udržet v masovějším měřítku, tak s tím budou muset něco udělat.

            1. to, čo píšete tu (sk) začalo pred viac ako desaťročím,
              to, čo píšete tu (sk) začalo pred viac ako desaťročím, vtedy som ako brigádnik za dva týždne zarobil desaťtisíce (vtedy skk). dnes to síce je základ tvorby ceny, ale úplne najpodstatnejšie je nájsť si človeka, ktorý je fakt dobrý – ten sa nemusí obávať pustiť celý svoj rabat na poistke! stále bude silne ziskový.

          1. :)) jo to vižejo, copák šlápnul sem ti na teslí woko
            :)) jo to vižejo, copák šlápnul sem ti na teslí woko :)))

            tak shrnme si to, TESLÍ PŘEPAL POJIŠTĚNÍ:

            havaryjko 10x dražší jak standart fosil, páč nehorázný tesla přepal servisy pod 2k/hod nejedou a povinný komponenty jako čelní sklo zasahující jen pár milimetrů do střechy v kombinaci s tou střešní skleněnou kravinou tomu moc nepřidávají :))

            https://www.youtube.com/watch?v=KW-6Klu4rnQ&t=1624s

            ANO na povinným stejně jako na všech elektromobilech oproti fosilu pruměrný řidič nějakou tu tisicovku ušetří, ale ruku na srdce, je to prdeček a bez havaryjka to prostě nejede :))

            PS: čelní sklo do TMX stojí 35.000 Kč včetně práce soudluzi 😉

            … a to ještě nás čekají neopravitelný celokostry gigapress IDRA ;))

  3. Opravte mě jestli se pletu, ale to dokončování v EU, bylo
    Opravte mě jestli se pletu, ale to dokončování v EU, bylo hlavně kvůli dovoznímu clu ne? Pokud totiž dovezete celý automobil, je clo výrazně vyšší než když dovezete jednotlivé díly a ty v EU sestavíte. Nicméně chápu, že když to byly jedinné modely v nabídce, tak to bylo důležité, s tím jak postupně klesá prodej modelů S/X, a naopak bude prodej Y/3 bude násobně větší po dokončení Giga Berlín, tak se to asi stává postupně zanedbatelné.

Napsat komentář