Tesla umožní nakupování Supercharger kreditů pro Model 3

Všímaví Tesla fanoušci zjistili, že automobilka nejspíš chystá možnost nakupování „Superchager kreditů“. Jde o přípravu na příchod Tesla Model 3.

Zatímco u Modelu 3 dávají Supercharger kredity smysl, je otázkou, zda bude nová funkce přístupná i pro Tesla Model S a Tesla Model X
foto: Tesla

Pátrači na novou možnost objednávání „Supercharger kreditů“ narazili v kódu webové stránky určené k rezervaci elektromobilu Tesla Model 3. Možnost nákupu kreditů zatím není aktivní.

Už v červnu ale Tesla Motors potvdila, že Tesla Model 3 přístup k síti Tesla Supercharger mít bude. U vozů Tesla Model X a Tesla Model S je nabíjení u Superchagerů standardní výbava. (nejstarší verze Model S 40/60 si ji mohou za $2500 dokoupit)

U Tesla Model 3 to standardní výbava být nemůže kvůli tlaku na co nejnižší cenu. Proto udělala Tesla to nejlepší co mohla. Umožní nejspíš majitelům Modelu 3 buďto nákup neomezeného přístupu, anebo jim dá možnost nabíjet si virtuální peněženku kredity pro nabíjení.

Jednoduché, elegantní, rychlé – nebude žádná potřeba kartiček nebo jiných identifikátorů. Každé auto se po připojení k Superchargeru automaticky identifikuje, zjistí, zda má k dispozici kredity a případně nabije. Uživatel pak může snadno kredity dobít přes internet platební kartou.

Elektromobil Tesla Model 3 má přijít na trh koncem roku 2017. Základní cena by v neměla překročit $35 000 před dotacemi.

72 Comments on “Tesla umožní nakupování Supercharger kreditů pro Model 3”

  1. Chce to lépe číst novinky
    Chce to lépe číst novinky z electrek. Nebude to kredit, ale předplacený množství kW. Jinak tu někdo psal o tom, že bude muset být SC připojen k wifi. Myslim že to celý ověřování funguje přes auto – to má přístup k netu. Takže přes web předplatíš, pošle se to do auta a stojan přes kabel nebo bezdrátově si z auta ověří kolik kwh má a o kolik bude moct autu dát.

  2. Pausalni „zadarmo“ nabijeni
    Pausalni „zadarmo“ nabijeni u Modelu S a X je super, ale jak pro koho. Kdo jezdi po zapadni Evrope a USA je v pohode, nic neplati a jezdi. Kdo jezdi ve vychodni Evrope ma smulu. Zadarmo nabije tak 1x za mesic a vetsinou si elektrinu musi zaplatit z domaci zasuvky. Cesko je a dlouho jeste bude pouhy postkomunisticky stat, kde postkomunisticka (j)elita brzdi ekonomickemu pokroku.
    pro takove staty jsou nabijeci kredity asi vyhodnejsi nez predplaceny pausal.

      1. Pane Samane,
        nevím čemu

        Pane Samane,
        nevím čemu říkáte „oslnivé paramatry“.

        LITACORE 1150

        44 Ah; 25,6 V; 1126 Wh
        223,4 W/litr objemu
        125,2 W/kg
        9000 plných cyklů
        Více než 20 let životnost, v závislosti na provozních podmínkách

        To mi jako „propadák“ nepřipadá 🙂
        Doposud jsem byl pyšný na aku v kolobrndě:
        20 Ah; 48 V; 960 Wh
        152,4 W/litr objemu (znatelný rozdíl)
        117,1 W/kg

                1. No skor by som pocital ze sa
                  No skor by som pocital ze sa da SC do nejakeho servisneho modu a bude sa cakat az ten debil tu rusicku vypne alebo pridu hosi z telekomunikacii a vybavia to. Inak je strata signalu prakticky nemozna, pretoze vypadok mobilnej siete je velmi nepravdepodobny. Mozno iba v pripade vojny ci nejakeho politickeho rozhodnutial. Kazdopadne vtedy nenabije nikto.

        1. No uplne stejne muze nastat
          No uplne stejne muze nastat situace, kdy zjistis ze ti dosel benzin a nemas penize v hotovost a na pumpe nefunguje terminal – teoreticky se to opravdu stat muze, ale v realu to opravdu problem neni….
          Tesla neni zdaleka dokonala, ale tohle mi prijde jako velmi rozumny system (pomine fakt, ze to je zatim jen spekulace)…
          Clovek co bude potrebovat nabit cestou na dovcu, si dopredu neco nabije, clovek co dobiji pravdidelne nejspis bude mit moznost, ze se mu to z karty bude strhavat automaticky….

              1. psal jsem jen koment k tomu
                psal jsem jen koment k tomu nesmyslu od jenja „ja jen vyvracel to jenjovo nikdy“, aneb jeho fanaticke troleni o tom jak je Tesla nej, ma uplne vse a nikdy nema asi ani poruchu, a ano pokud ma bejt produkt uspesnej musi se pocitat se vsema moznostma, i s takovejma drobnostma jako ze nebude fungovat internet, nebo ze treba pichnes pneumatiku 🙂

                1. tys byl opravdu na
                  tys byl opravdu na lobotomii, posloucháš se vůbec? Možná bys mohl taky uvážit, že v tu dobu ti spande mobil na zem, rozbije se LCD display v Tesle a opravdu si nic nenabiješ 😀
                  nebo bys mohl taky uvážit, že se zabiješ a taky si nic nenabiješ 😀

      1. Ale to jsme zas u toho, ze
        Ale to jsme zas u toho, ze 90% (nebo kolik) aktualne jezdicich Tesel to nabijeni „zdarma“ ma. Takze riziko zneuziti je minimalni, i kdyz pustim stavu bez omezeni (bez overeni). Ale v okamziku, kdy kazdy rok pribyde pul milionu lidi platicich za nabiti (a hlavne s rozmachem podvodniku s rusickou – to neni otaska jestli, ale kdy) se to muze rychle zmenit.

        EDIT: vim, ze se daji vymyslet ruzna pseudo-online reseni.

        1. Takže někdo bude mít auto
          Takže někdo bude mít auto přes mega, drahé řešení rušičky, bude se dopouštět trestného činu a dobrovolně se vystaví nemalému riziku odhalení jen pro to, aby mohl „ukrást“ cca stovku za půl hodiny. Takovýho zloděje bych fakt chtěl poznat a nabídnout mu lepší práci :-D.

          1. „drahé řešení rušičky“
            „drahé řešení rušičky“ je objednavka od cinana za par desitek dolaru…
            A diskuze o „setrnosti prachacu“ tu myslim byla minuly tyden.
            Veci, ktere jsou nelegalni, lide delaji… A nejen ti chudi.
            Navic, jak tu tlaci t-ultras, T3 uz bude masove auto, takze ji kazdy druhy majitel koupi za posledni prachy a krvavy uver u Providentu a na palivo uz nezbyde… 😉

        1. to ze fosilni automobilky
          to ze fosilni automobilky dnes nedavaji k autu palivo „zdarma“ neznamena ze by to delat nemohli, je to jen otazka toho priplatku „zdarma“ ktery neni zdarma ani u Tesly, proste je cena toho auta navysena o $2500

          kdysi byli takove akce i u fosilnich aut, kdy prodejci davali k autu kartu CCS kde byl credit treba v hodnote 20 tisic korun (takove akce se delali v dobe kdy v CR zacinalo placeni s CCS u vybranych cerpacek ), a asi by nebyl problem dat treba k Audi 6 credit v cene 500 tisic korun a cenu auta zvednout o tech 500 tisic, ve finale bys mel pak palovo v hodnote 500 tisic uplne stejne „zdarma“ jako to ma Tesla S a X 😉

          Tesla ma jiste velice dobre spocitane aby se jim to vyplatilo, maji nejakou prumernou cenu za MWh kterou plati a vedi ze majitele Tesel cerpaji u Superchargeru nejakou prumernou MWh, podle toho vedi kdy jim zhruba vycerpaji onech $2500 a od jake chvile to jiz musi dotovat ze sveho, predpokladam ze tech $2500 bude stacit prumerne treba na 100000 mil dane Tesly v prumeru (ty cifry hazim jen tak, presne vedi jen v Tesle, ja je davam jen pro priklad)

            1. tak to bude asi zalezet od
              tak to bude asi zalezet od oblasti, nedivil bych se ze treba „taxikari“ na tom muzou mit zalozenej business palivo „zdarma“ a ted si vem co by delali firmy kdyby to bylo „zadara“ u modelu 3, obchodak co nalita denne 200 a vic km by rovnou nafasnul model 3 a firme tak rocne usetril i nekolik desitek tisic na palivu

  3. Zdravím a posílám
    Zdravím a posílám poznatek z praxe. Všechna dosud přístupná řešení v Čechách JSOU ZÁSADNĚ HORŠÍ. Domlouvat se s displejem, na který není vidět, startování procesu přes mobil a podobné věci jsou otravné. Stačí se na půlhodinky zastavit na Vystrkově, kde jsou ty stojany vedle sebe. Je to rozdíl – ne jedné – ale několika generací (výkonem, designem, ovládáním – komplet) :). Tesla drtí automobilky v autech a elektrotechnické firmy v dobíječkách SW firmy v autopilotu. Můžeme s tím nesouhlasit, můžeme se o to přít, ale to je asi všechno, co se s tím dá dělat.
    Jo, a ten Vystrkov je nejefektnější za soumraku 🙂 Zdar!R

    1. No tak ony ty komplikace u
      No tak ony ty komplikace u unverzalnich stojanu jsou castecne prave dan za to, ze ten stojan musi umet dobit vsechno mozne a neni zadny globalni standard, ktery by umoznoval platebni system jako si asi udela tesla ve svem „uzavrenem rybnicku“.
      Nicmene to, ze zatim funguje placeni za dobijeni dost pofiderne je fakt. osobne ocekavam do budoucna predevsim rozvoj klasickych terminalu jako maji benzinky bez obsluhy (tj autorizuje kartu a podle toho kolik dobijes ti pak strhnou primo z uctu) – neni to tak komfortni jako asi bude tesla, ale v ramci moznosti univerzalnich stanic bych rekl ze dost v pohode… samo takovy terminal muze brat i specialni „predplacenky“ pro konkretni dobijeci sit apod…

      1. Jak to ze neexistuje
        Jak to ze neexistuje žádný platební standardní system? A co ten který používají v každém obchodě?
        Nechápu proč pouzivat nějaké debilni zákaznické karty a paušály, když by bohatě stačil obyčejný platební terminál.

        Přijet a zaplatit jen za skutečně odebranou
        energii je přeci lepší než mit mion karet od různých spolecnosti. Přiložit kartu a zaplatit stejně jednoduše jako v jakémkoli obchodě.

        Je to standardní levny a není potřeba nic speciálního vymýšlet.

        Nebo úplně nejjednodušší řešení je obyčejný stadnardni automat na mince, není snad nic levnějšího a jednoduššího! Vždyť kik člověk plati průměrně za nabíjení? Je to „pár drobnejch“ cca do stovky by se člověk většinou vešel, ne?

          1. Aaaaaaa…
            Musel jsem si to

            Aaaaaaa…

            Musel jsem si to opravdu prečíst ještě 3x, abych to pochopil a máš samozřejmě pravdu.

            Se divím že takhle to nedělají? Vždyť je to standardní už tolik let používané řešení.

            Nebo i ten obyčejný automat na mince, by stačil. Vhodil bys 50-ti korunu, a podle dobití by ti bud vratil, nebo jen dobil za 50 korun. Jednoduché elegantní levné. Proč výmýšlejí ptakoviny typu zákaznických karet je mi záhadou.

      2. Problem s platenim nabijania
        Problem s platenim nabijania elektromobilu klasickou kreditkou/debetkou je hlavne v tom, ze sa to nikomu neoplati. Banky a sprostredkovatelia si totiz za KAZDU bezhotovostnu transakciu uctuju urcite pausalne poplatky. A pri nabiti elektromobilu povedzme 30-60kWh je cena elektriny kolko? Cca 100-200 Kc? Aj ked EU nedavno nariadila razantne znizenie poplatku za platbu kartou (z cca 1,2% na asi 0,3%), stale ostavaju v platnosti pausalne poplatky (flat rate). U nakupov v obchodoch, butikoch, supermarketoch a pod. nikto male nakupy neriesi, lebo priemerne sumy nakupov su napokon daleko vyssie, a tie vysoke poplatky pri velmi nizkych platbach sa z tych velkych nakupov zaplatia. Uplne ina situacia nastava, ak priemerna platba na takom nabijacom stojane nepresiahne 100-150 Kc. To mu potom naskacu take poplatky, ze sa to nikomu neoplati. A prenasat to na zakaznika? No skuste si predstavit ze pridete k stojanu na ktorom bude napisane, ze startovaci poplatok za nabitie je 50Kc plus cena za kazdu kWh asi 5 Kc. Na taky stojan sa kazdy vys**ie. Jedine ze by fungovali nejake predplatenky, nabijanie kreditov a pod. Ale ako poznam situaciu, kazdy prevadzkovatel bude mat vlastny system, zasadne nekompatibilny s ostatnymi.

        1. Spíš bych řekl, že se
          Spíš bych řekl, že se jedná o ‚procesní problém‘. Pokud se tam karta strčí předem, tak by museli vědět, kolik toho to auta nalejou. Pokud je to ex-post, tak zase na kartě nemusí být peníze. No a plus ty poplatky bankám. Ta předplatenka je asi bez problémů, navíc můžou pořádat i nějaké marketingové akce a odměňovat právě předplacenkama.

          1. Zo fakt problem neni, uz
            Zo fakt problem neni, uz dneska rak fungujou bezobsluzne benzinky a myslim ze i nektere dobijeci stanice. Strcite kartu do terminalu, zvolite si castku, karta se autorizuje, a pak cerpate/dobijite, a pak bud skoncite driv nez se vycerpa dana castka a odecte se vsm skutecny odber, nebo se po dosazeni dane castky cerpani zastavi

    1. No tak ono system, ktery se
      No tak ono system, ktery se dnes pouziva bezne na benzinkach i nekterych dobijecich stanicich (u stojanu autorizujete kartu, nasledne se vam podle tankovani/dobiti strhnou penize) neni nijak zasaddne horsi.
      Takovy system pro vsechny automobilky by byl dost slozity (musela by byt nejaka spracovska spolecnost, ktera by zastresovala vsechny dobijeci stanice po svete, auta by musely mit nejakou jednotnou palubni jednotku, ktera se domluvi s nabijeckou apod…)…

Napsat komentář