Tesla ukázala jak vylepšený Autopilot detekuje chodce

Jan Horčík - 20 Listopad 2016

Před měsícem Tesla odhalila novou platformu Vision, díky které mohou být všechny její elektromobily plně robotické. Teď ukázala video, ve kterém názorně ukazuje jak Tesla Vision funguje.tesla-vision-elektromobil-tesla-model-x-roboticky-vuz

Jak funguje systém Tesla Vision? Nově umí rozpoznat také chodce, jednotlivé jízdní pruhy a další podrobnosti.
foto: Tesla Motors

Díky novým kamerám umí systém Tesla Autopilot, resp. Tesla Vision, detekovat nejen auta, ale také chodce, jednotlivé pruhy a celkově si vytvářet o okolní situaci mnohem lepší přehled.

Nové video je stejně jako původní ukázka robotického elektromobilu Tesla Model X doplněna skladbou Paint it Black od Rolling Stones. Tentokrát ale nabízí pohled na to co vidí tři hlavní kamery a jak to superpočítač NVIDIA v autě zabudovaný rozpoznává.

Zpět na HybridPřidat komentář

a tady jak o te same skutecnosti muzou informovat dve nezavisla media: Trojminútové video ukazuje, ako mohol elektromobil spôsobiť hneď dve nehody.

Obrázek uživatele ozana

Člověk zmatkuje mnohem více než Tesla S na tom videu. Z toho přibrzdění by nehodu vykouzlili leda v Kobře 11.

---

Jezdím na proud, najeto 95 tisíc km. G-E STROMOS 8+ let a 98 tisíc km.

to vam neberu. ale bylo to pr video. jaka asi bude realita?

Obrázek uživatele Radovan

Áno, bol to experimentálny Mercedes. No a v to je ten problém, že iba experimentálny. Stejné rečičky ako od Folksvágn o ich smerovaní k elektromobilite.

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 80 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 35 tis. km (49 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Obrázek uživatele Kuk

Autodinosauři maj plný sklady experimentálních exotů které se nikdy nevyráběli a jejich tvůrci už jsou dávno pod drnrm. Jenom se tim holedbaj jak už tehdá byli napřed... ale skutek utek.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

a co takovy google? to je taky auto dinosaurus? je to firma, ktera je dost schopna zavest novou technologii do zivota. a to ze je velka, tedy silna ji v tom jenom pomuze. a rozhodne na tom zajem ma. jsem hlubocen presvedcen, ze i musk dobre vi, jake jsou schopnosti teto technologie, dobre vi jaky je stav vyvoje. akorat jediny ma tu mentalni potrebu, nebo spis drzost zivit se na tom. hlavne medialne. asistencni systemy, ktere drzi auto v jizdnim pruhu, ktere zabrzdi auto v pripade prekazky a ruzne jine jsou tady uz davno. ale prodavat to jako samoridici vuz to uz neni o podnikatelskem riziku. to uz je obycejny hazar se zivoty. vsimnete si to video. ricit sedi za volantem a je ve strehu a pripraven zasahnout. myslite, ze tohle prodate masam a hlavne ze to zvysi bezpecnost na cestach? jak chcete lidem vysvetlit, ze to ridi samo, ale budte ve strehu, protoze tomu muze kdykoliv preskocit? smysl to zacne mit tehdy, kdyz za to firma opravdu prevezme garance. a to musk rozhodne nenabizi. a dlouho nebude.

Obrázek uživatele ozana

Řidič tam sedí, protože to požadují předpisy (je to v titulku na počátku videa). Řízení by přebral v hypotetickém případě, že by ten počítačový systém spadnul.

---

Jezdím na proud, najeto 95 tisíc km. G-E STROMOS 8+ let a 98 tisíc km.

anebo blbe vyhodnotil situaci, ze ano.

Obrázek uživatele ozana

s rukama v klíně by toho asi moc nezachránil ...

---

Jezdím na proud, najeto 95 tisíc km. G-E STROMOS 8+ let a 98 tisíc km.

ani v tom hypotetickom pripade, ze by system spadnul? ;) ... protirecite si.

Obrázek uživatele Kuk

Off

Tedle týpek zmiňuje, že používá Toyotu hybrida ještě navrch s LPG.
O tom jsem nikdá neslyšel, to mě celkem překvapilo.
Je to ten zpovídanej fousáč Malcom.
https://youtu.be/f6_smSaOqPw

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Na co tam je to "motion flow"?

Obrázek uživatele Kuk

Vědět o okolních předmětech a prostředí jak rychle a kterým směrem se zrovna pohybujou vůči autu nemusí být ale vůbec na škodu. Čím víc informací je k dispozici pro rozhodování tím lépe. Například když mi zpoza auta najednou přilítne třeba motorka nebo jiné rychlé auto tak jim může systém věnovat víc pozornosti protože můžou díky své rychlosti a následným nevypočitatelným manévrům nadělat daleko větší komplikace a paseku, než věci statické nebo se pomalu pohybující.
Ty taky daleko víc zbystříš když se k tobě přižene nějakej dárce orgánů než když se přižene nějakej důchodce na kole :D

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

NVIDIA TITAN je fakt špička, však kam až ty akcie taky dolezli že ;))

google.com/finance?q=NVDA

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

vimeo.com/192179726

Uzasne co ten autopilot umi. akorat to vypada ze auto nekdy az zbytecne zabrzi kvuli detem na okraji vozovky apod. Pokud teda prede mnou pojede Tesla, mel bych si dat vic pozor abych se ji nepodival do zadniho kufru. byla by to dvojnasobna skoda. zniceni nadherneho auta a vznikla skoda na mem aute.

Obrázek uživatele Josef

Za kterou zodpovídáte vy, protože povinnost dodržovat dostatečný odstup je na vaší straně.

Samozrejme ze to je moje povinnost. akorat rikam, ze prichodem robotickeho rizeni musime zmenit zvyklosti. U ridice cloveka intuitivne tusime jak se zachova pri prujezdu kolem nejakych deti na okrajnici. Vetsinou nikdo nezabrzi. U robota to muze byt jine a proto by jsme meli byt obezretnejsi, pokud pred nami nebo kolem nas ridi robot. Bude to jednoduse receno jiny styl jizdy. Zasadne bude zastavovat na vsech stopkach, davat dusledne prednost ale i prekvapive brzdit, kdyz vyhodnoti situaci jako potencialne nebezpecnou. Vnimani cloveka a robota bude vzdy rozdilne.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No to aby se už začali odstraňovat značky.

U nás by jich stačila klidně polovina. Taková značka 70 těsně před křižovatkou je typický příklad nesmyslu. Zpomalte auto na příštích 20 metrů, pak můžete zase 90

Obrázek uživatele ozana

To ještě doladí - když je lze bezpečně objet (naproti nic nejede) není třeba zpomalovat.

---

Jezdím na proud, najeto 95 tisíc km. G-E STROMOS 8+ let a 98 tisíc km.

nejvtipnejsi na tom je, ze tohle je proste to co prezentovala Nvidia a nesetkalo se to s velkym ohlasem, zajemcem byla jen Tesla, Lincoln a Volvo, stejny hardware a nechali i stejne graficke zobrazeni, jen prohodili barvy a vrstvu "normal" ktera zobrazuje ruzne objekty ruzne barevne nechavaj zobrazovat jako tecky misto barevne alfy (silnice, auta, chodci, znaceni), zmena nula nula nic, u Tesly predpokladam ze se to s velkym ohlasem setka a jsem si 100% jistej ze se to bude cele pripisovat Tesle ikdys jde viditelne o projekt Self Driving od Nvidie jen s trosicku prohozenyma barvama, aneb tady je videt sila brandu Tesly :)

takze gratulace Nvidii za to ze se ji to povedlo a ma naslapnutou budoucnost, a Tesle predem gratulace ze to protlaci do sveta a casem si autonomni vozidlo budeme moci poridit relativne vpohode

dnes sice cena toho systemu stoji jako nove mensi auto, ale to stavali vzdy vsechny novinky podobneho razu, casem to cenove spadne s masovejsi vyrobou a rozmelnenim nakladu


Nabíječky elektromobilů Circontrolveletrh e-SalonAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobil