Tesla staví v Kalifornii novou největší baterii na světě: 730 MWh!

Jan Horčík - 22 Prosinec 2020

Energetická společnost Pacific Gas & Electric (PG&E) si objednala novou Tesla baterii o kapacitě 730 MWh.Tesla Megapack baterie Moss Landing

Obří baterie se skládá z modulů Tesla Megapack o kapacitě 3 MWh a výkonu 1,5 MW.
foto: KMMetering

Největší americká a na nějaký čas nejspíš i světová baterie právě roste u paroplynové elektrárny Moss Landing v Kalifornii. Dokončená bude mít kapacitu 730 MWh a výkon 182,5 MW.

Skládá se z 256 jednotek baterií Tesla Megapack umístěných na 33 betonových deskách v rozvodně Moss Landing. Fungovat by měla začít hned zkraje roku 2021 a do plného komerčního provozu najet v jeho druhém čvrtletí.

EKMMetering
Zpět na HybridPřidat komentář

Off...

https://oenergetice.cz/obnovitelne-zdroje/spanelska-vlada-chce-ulevit-konecnym-spotrebitelum-od-poplatku-za-oze

Kdepak Madarsko - zeme zaslibena...

Pokud se postaví velká bateriová úložiště, tak se pokryjí špičky a noc. Bude moci být jednotná cena elektřiny přes celý den. To není dobrá zpráva pro majitele EV ani pro lidi, kteří elektřinou topí a ohřívají vodu.

Vyrovnaná cena by pro mě opravdu nebyla dobrá zpráva. :-))
Už o tom přemýšlím delší dobu jestli bateriová úložiště vyrovnají cenu den/noc. Možná, že ne, protože cenu určuje poptávka na burze. A ta bude v noci pořád nižší než ve dne. Bude záležet v kterém místě distribučního řetězce se bude vyrovnávací baterka nacházet.

---

Renault Zoe ZE50 *** FVE 4,55 kWp

Vse se zatim vyviji a tak se muze trh vyvijet vselijak. Jiste je, ze v budoucnu budou v noci nabijet miliony EV po cele Evrope a tak by se dalo cekat, ze ty lukrativni vykyvy pro spekulace ubydou. Zaporne ceny budou minulosti a take denni suprespicky odpadnou. Baterky zahladi spicky uplne stejne jako stabilizacni kondensator u elektronickeho aparatu. Elektromobilita bude fungovat presne obracene nez alarmiste vykrikuji. Misto black-outu bude sit stabilnejsi. Samozrejme bude nutne do celeho chaosu pridat trochu smart techniky.

Obrázek uživatele Jan Veselý

Jenže tohle je úkol pro IT a finančníky, zcela mimo obzory "energetiků ze staré školy" a atomových strejců.

Podle mne nemáte pravdu. V současné době vstupují v noci na burzu kromě distributorů také přečerpávací elektrárny. Zájemců o elektřinu je málo a cena je nízká. V budoucnu to budou ještě bateriová úložiště. Takže větší poptávané množství elektřiny = vyšší cena na burze.
Pokud by byla baterie součástí elektrárny, tak bude situace obdobná. V noci nebude elektrárna dodávat do sítě, ale bude nabíjet baterii. Výsledkem bude, že na burzu půjde méně elektřiny v noci a více ve dne, což napomůže zbližování cen.

To by byla výborná zpráva pro majitele EV.
Ale velmi špatná zpráva pro ČEZ, který teď nejvíc vydělává právě na velice rozdílných cenách elektřiny.

Ve výsledku to ale tak jak si myslíš níkdy nebude.
:)

---

Fanda do elektromobilů, také prodej, montáž a instalace nabíječek EV a Fotovoltaických elektráren od roku 2006.
Najeto s e-Golfem 128 tisíc km s e-Kona zatím 25 tisíc km. kontakt e-LUKY@email.cz

Nabíječky mám na EVmapa.cz - Rousínov, Pardubice, Bouzov, Moravská Třebová, Kroměříž, u Veselí nad ...

ČEZ na tom vydělá tak jako tak. Ty bateriové úložiště bude vlastnit beztak on. Vlastní i elektrárny.
Výborná zpráva pro majitele EV? Kdyby vzrostla poptávka po elekřině v noci a za 1 kWh se platilo třeba 4 Kč, tak to výborná zpráva pro majitele EV nebude.

To že stoupne cena elektřiny v noci, zároveň způsobí že klesne ve dne. Takže místo 3,5/2,5 bude cena celý den 3 koruny.

Čím bude cena rozhoupanější tím větší zisk bude mít majitel baterie. To je vlastně princip burzy. Velcí hráči se snaží trh rozhoupat aby mohli oholit ty drobné hráče. Když je burza klidná tak nevydělává nikdo. Takže záleží kdo bude majitel baterie a jestli bude chtít výkyvy uklidňovat nebo na tom vydělávat.

---

Renault Zoe ZE50 *** FVE 4,55 kWp

Jako že by schválně draho vykupovali elektřinu ve dne a prodávali levně v noci?

To asi až tak ne. Ale nejmenovaní čeští miliardáři investují do bateriových úložišť protože tuší velký byznys. Určitě nebudou rádi kdyby se ceny začaly vyrovnávat. Je potřeba to pořádně rozhoupat. :-)

---

Renault Zoe ZE50 *** FVE 4,55 kWp

Tak to je husty - zacnou vyrabet uz v roce 2024, a uhlíkově neutrální do roku 2039 - no tak už jen 19 let.....

Obrázek uživatele honza.t

V současnosti se v Madarsku vyrábějí Akumulátory pro Hyundai, Kia, BMW, VW, Audi...
SK Innovation má zajištěno 30 000 tun kobaltu na dalších pět let
http://www.hybrid.cz/sk-innovation-ma-zajisteno-30-000-tun-kobaltu-na-dalsich-pet-let

2017 Samsung dokončil továrnu na baterie v Maďarsku
http://www.hybrid.cz/samsung-dokoncil-tovarnu-na-baterie-v-madarsku

Každý 8-10 vyrobený Hyundai je elektromobil
https://www.youtube.com/watch?v=3f9s5EeH9kc

Obrázek uživatele Radovan

A BYD https://bydeurope.com/products už se taky přiznal, že poptávku po elektrobusech v EU bude uspokojovat ze dvou závodů v Evropě: Maďarska a Francie. Továrna Komarom se sídlem v Maďarsku od té doby dodává ebusy nizozemským klientům Connexxion a Syntus a švédskému provozovateli Nobina a vyrábí specializované letištní ebusy pro bruselské letiště a podvozky pro zákazníky ve Velké Británii. Spolupráce mezi BYD a Alexanderem Dennisem, největším britským výrobcem autobusů a autobusů, vedla k 60% podílu na trhu ve Velké Británii. Závod ve francouzském Beauvaisu slouží především jako montážní závod pro francouzský trh a od svého otevření v listopadu loňského roku dodal ebusy do tří velkoměst ve Francii.
Před 2 lety to vypadalo početně takto https://www.patria.cz/zpravodajstvi/3815299/uspech-elektrobusu-zacina-ropny-prumysl-bolet.html .
Posunuli jsme se o další 2 roky a BYD dobývá Evropu. Nejen v autobusech, pomaličku se objevují auta. BYD 6 konkrétně, taková kopie Mercedesu B. Už v roce 2014 BYD ebusy zvládaly dojezd 250 km, evropští dinosauři dávají i ve 2020 sotva půlku https://www.youtube.com/watch?v=ZvnZEfHVUjc
A něco na dlouhé večery, mají to promyšleno, kluci šikmooký https://theicct.org/sites/default/files/BYD%20EV%20SEDEMA.pdf

---

BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 91 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 42 tis. km (56 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017, zachytávání dešťovky 880L Keter 4/2020.


ChargeUp! - Komplexní dodávka dobíjecích stanic a souvisejících služebVOLTDRIVE - Ideální řešení pro domácí nabíjení vašeho vozu.Autonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilNabíječky elektromobilů Circontrole-station