Tesla akcie letí vzhůru: zveřejnila finanční výsledky, rozjela výrobu Modelu Y

Hodnota společnosti Tesla dále rychle stoupá díky nově zveřejněným finančním výsledkům za celý rok 2019.

Elektromobil Tesla Model Y se má stát novým hitem americké automobilky, možná ještě větším, než Model 3
foto: Tesla

Tesla zveřejnila zásadní finanční výsledky za 4. čtvrtletí uplynulého roku i výsledky celoroční. Kromě toho potvrdila, že výroba elektromobilu Tesla Model Y už (s předstihem) začala, dodávky začnou v březnu 2020.

Tesla také oficiálně zvýšila dojezd elektromobilu Tesla Model Y, a to z 280 mil na 315 mil, tedy asi 506 km (verze Long Range). Ale teď už k ekonomickým výsledkům.

Za poslední čtvrtletí roku 2019 Tesla vykázala rekordní příjmy $7,384 mld. při hrubém zisku $1,391 mld. Upravený zisk před úroky a daněmi (EBITDA) byl rekordních $1,175. Čistý příjem pak činil $105 mil. (ve 3. čtvrtletí to bylo $143 mil.). Čistá peněžní zásoba stoupla na $6,268 mld. Konečná ztráta za rok 2019 činila $775 mil., o rok dříve to bylo $1,063 mld.

Za celý rok 2019 vyrobila Tesla celkem 302 301 elektromobilů Tesla Model 3 (z toho rekordních 86 958 v posledním čtvrtletí) a 62 931 elektromobilů Tesla Model S a Tesla Model X. Celkem tedy 365 232 aut.

Kupodivu většina objednávek v roce 2019 přišla od zájemců, kteří předtím nebyli držiteli rezervace. Tesla přitom neutratila na reklamních výdajích ani cent.

Na konci roku měla Tesla k dispozici 1821 nabíjecích stanic Supercharger s 16 104 konektory. V současné době probíhá v Tesle masivní vývoj v oblasti výrobních kapacit.

Kombinovaná roční výrobní kapacita Tesla Model 3/Model Y ve Fremontu je dnes 400 000 aut ročně. Do poloviny roku 2020 má dosáhnout 500 000.

Gigatovárna 3 v Šanghaji už má výrobní kapacitu 150 000 elektromobilů Tesla Model 3. Připravuje se minimálně stejná, spíše větší výrobní kapacita pro Model Y.

V Německu se začíná stavět Gigatovárna 4, která bude vyrábět Tesla Model 3 a Tesla Model Y. Kromě toho finanční výkaz za rok 2019 ještě zmiňuje další novou továrnu v Severní Americe, která bude vyrábět elektrotruck Tesla Semi, nový Tesla Roadster a Tesla Cybertruck.

Elektromobily Tesla za celou dobu prodejů najely už 4,82 miliardy kilometrů v módu Tesla Autopilot. Konečně se také pořádně probouzí energetický byznys Tesly.

Ve 4. čtvrtletí nainstalovala rekordních 530 MWh kapacity, včetně nového Megapacku, který se vyrábí v Gigatovárně Nevada. Za celý rok 2019 to bylo 1,65 GWh. Solární byznys si za Q4 připsal 54 MW, mezičtvrtletně o 26 % víc.

Finanční výkaz Tesla Q4/2019

tisková zpráva

154 Comments on “Tesla akcie letí vzhůru: zveřejnila finanční výsledky, rozjela výrobu Modelu Y”

    1. no tak samozřejmě že je furt zadlužená až po uši. Její
      no tak samozřejmě že je furt zadlužená až po uši. Její současný ocenění je včasná příprava akcijonářů na co nejlevnější nákup do následující dekády doufajíc profitu, splácení a vykazování pozitiv 😉 A to za situace techno náskoku, roboticky řízený produkce (žádný konzerví přepal korupční socík) kerý vyustí v
      1) převahu na trhu
      2) likvidaci autodebilek a sebrani jim trhu penez a zhovadilý moci 😉 echt konzerva kaput
      3) politický převážení – konečně se našla americká automobilka co vykope navezený evropský sračky zameriky trumpetadááá :)))
      4) nabalování přidávání se lidí do hry co chtějí taky na vlně vydělat a tím větší síla peněz sloužíc ke stavění dalších fabrik k ovládnutí dalších trhu….. atd atd :)))))))) pochopils tvl?? ;))

      https://kcc-hho.webnode.cz/

  1. GF3 Šanghaj závod je odstaven minimálně do až do 9.
    GF3 Šanghaj závod je odstaven minimálně do až do 9. února z nařízení vlády lidu 😉

    https://www.cnet.com/roadshow/news/tesla-coronavirus-china-factory-shuts-down/

    asi už jim konečně taky předpověděla jejich rudá umělá inteligence 😉

    https://cdr.cz/clanek/umela-inteligence-udajne-predpovedela-sireni-koronaviru-o-vice-nez-tyden-driv

    1. já vám lidi nevím, linky sice jeli ale co my víme tak
      já vám lidi nevím, linky sice jeli ale co my víme tak třeba tam ještě nemaj dostavěný toalety ….. :))))

      https://zpravy.aktualne.cz/zahranici/novinar-tomas-etzler-o-cinskem-koronaviru/r~11e79d6841d811ea84260cc47ab5f122/

      PS: se ví že průměrný rus si bez povolení ani neuprdne…. Ale co rejžák? ten má navíc nárok jen jednou denně :)))))))))))))

  2. SLÁVA!! Frakovurstský Voblbovací Autošulín na fosilní
    SLÁVA!! Frakovurstský Voblbovací Autošulín na fosilní popelnice echt konzervy 2020 KONČÍ :)))) a už už nebůdeeee :)))))))))))))
    a Patří jim to! Je to vodměna za desetiletí ropný kolaborace leštěnek vo tom JAK TO PORÁT ELEKTRO NEŠLO ;))))

    https://www.auto.cz/soumrak-autosalonu-skutecne-tady-frankfurtska-autoshow-konci-133094

    1. Seznam absentujících značek Ženevskýho autošulínu 2020
      Seznam absentujících značek Ženevskýho autošulínu 2020 aneb komu že budou chybět?? :))

      Cadillac – žádná škoda
      slavný Nissan Pažout Citrón – tak těch je škoda
      Fordka, Chevr škoda zaoceánských emisí
      Jaguar Land Rover Lotus už nepatří do evropský rodiny jedině dobře
      Lambordžíny – žádná škoda by se mohli přestěhovat karaboj natrvalo nikdo by si toho ani nevšim :))
      Mindžubindži SsangYong Šukarů zůstanou doma :))
      a čínský Volvo tvl co si to sakra dovoluje na Evropský kontynentu tady není doma na dvorku ;))))

      https://www.auto.cz/zenevsky-autosalon-2020-bude-poloprazdny-vsechny-tyto-znacky-budou-v-palexpu-chybet-133016

  3. S propadem tržeb musí počítat také výrobce
    S propadem tržeb musí počítat také výrobce elektromobilů Tesla. Ve městech, která jsou postiženy virem nejvíce, loni prodal zhruba osm milionů vozů, tedy více než třetinu všech svých prodejů v Číně. Více na: https://www.euro.cz/byznys/dopad-koronaviru-na-byznys-zavrene-kancelare-i-zakaz-cestovani-1481546#utm_source=euro&utm_medium=selfpromo&utm_campaign=eurorss#utm_medium=selfpromo&utm_source=euro&utm_campaign=copylink Tak proto ty akcie letí nahoru, když je to největší výrobce aut na světě.

            1. já už jim radil vypnout rudý letecký export do Krumlova a
              já už jim radil vypnout rudý letecký export do Krumlova a zavést tam ftý rejžákovině evropsky standarty hygijény alespon 19náctého století :)))))))))

              https://zpravy.aktualne.cz/zahranici/novinar-tomas-etzler-o-cinskem-koronaviru/r~11e79d6841d811ea84260cc47ab5f122/

              konečně začli úřadovat

              https://tn.nova.cz/clanek/kvuli-koronaviru-zasedl-krizovy-stab-rozhodne-jestli-je-svet-v-ohrozeni.html

              1. Z vašeho odkazu:Organizace upozornila na to, že tento krok
                Z vašeho odkazu:Organizace upozornila na to, že tento krok neznamená nedůvěru vůči Číně. Naopak vyzdvihla, že Čína zareagovala rychle a bez jejích včasných bezpečnostních opatření by situace ve světě byla daleko horší.

                1. To bylo prohlášení WHO=Světová zdravotnická organizace
                  To bylo prohlášení WHO=Světová zdravotnická organizace (World Health Organization, WHO, též SZO) je agentura Organizace spojených národů.Centrálu má v Ženevě, která opravdu není v číně nebo arabii.PS víte co znamená slovo „údajně“?

                2. Je to pár let co na jablonecku braly některé hospody maso
                  Je to pár let co na jablonecku braly některé hospody maso co bylo před kafilérkou určené k likvidaci, a zákazníci si mlaskali,jak je to maso uleželé.O polském mase by se mohly psát romány, a nemoc šílených krav bylo pochybení na státní ůrovni.Já ty růžový brejle opravdu nemám.

                1. Podle mě je to hotentotské nářečí.
                  Podle mě je to hotentotské nářečí.

                2. Tak třeba nám Franta řekne kde se narodil
                  Khoikhoiové

                  Tak třeba nám Franta řekne kde se narodil

                  Khoikhoiové (česky též Kojkojnové; Khoikhoi = Khoekhoe = Khoi = Kwena; doslovně „praví lidé“), jsou etnická skupina jihozápadní Afriky. Za moderní etnickou skupinu Khoikhoi je považován národ Nama (Namaqua). Kvůli pro Holanďany nesrozumitelnému, mlaskavému jazyku byli nazýváni Hotentoty. Pojem Khoikhoi může také znamenat „lidé, kteří vlastní domácí zvířata“. Na rozdíl od příbuzných San (toto pojmenování pochází od Khoikhoi) „odlišní od nás“ ve smyslu „ti, kteří nevlastní zvířata“. Společně se Sany se řadí do skupiny Khoisan, což je pojmenování, které vzniklo kombinací názvů obou etnik. Hovoří khoisanskými jazyky, které obsahují mlaskavky.

                3. Super, to jsem nevěděl. X mlask. 🙂
                  Super, to jsem nevěděl. X mlask. 🙂

                4. ee ani to ještě není vono 😉 vypadá to na nový zatím
                  ee ani to ještě není vono 😉 vypadá to na nový zatím neprozkoumaný druh ;))

                1. anebo navopak co 😉
                  anebo navopak co 😉

  4. Off: 6 dní před CDC a 9 před WHO měla náskok varování
    Off: 6 dní před CDC a 9 před WHO měla náskok varování kanadská umělá inteligence před koronavirem a to už 31.12.2019. Na vlády prý už není spoleh 😉

    https://www.seznamzpravy.cz/clanek/o-koronaviru-uz-na-silvestra-varovala-umela-inteligence-87652

    https://gisanddata.maps.arcgis.com/apps/opsdashboard/index.html#/bda7594740fd40299423467b48e9ecf6

  5. Podivejte se co v dnešní slavný den kdy nám byl 4Q
    Podivejte se co v dnešní slavný den kdy nám byl 4Q představen vyváděj prdlouši propagandistický na seznamu ;))

    https://native.seznamzpravy.cz/hvezda-stribrneho-platna/

    takovýdle póvl uondávající sračky cpou na titulku…. nemluvě vo tom makarónoj pochchčijónoj co neměl rád elektromobily a fíhat poslal leda dokytek 😉

        1. V Tesle zdá se nejsou, ale ti investoři svými otázkami
          V Tesle zdá se nejsou, ale ti investoři svými otázkami ukázali, jak jedou ve starých zažitých kolejích. Furt jim tam cpali, jak by měli víc utrácet, kupovat firmy, investovat do růstu, řešit poptávku a odpovědí bylo pokaždé v podstatě jediné na čem záleží je, kolik dokážeme vyrobit baterií.

            1. 1. Btw to už jako narazili na limit kapacity GF1? Že jsem o
              1. Btw to už jako narazili na limit kapacity GF1? Že jsem o tom neslyšel. Teď nevím zda by to byl limit linky, nebo těch prostor vůbec?
              2. Vyřešej to rozšířením GF1 tak jak to bylo už od začátku v plánu? Čekání na dodávky třetích stran hrozí zastavováním linek tak jak to už po xté předvádí Audi či pomalejma dodávkama, jak to pŕedváděj zade Korejci.

        1. Já myslím, že to číst nemusíte. Stačí si zopakovat
          Já myslím, že to číst nemusíte. Stačí si zopakovat tradiční klíčová slova: „předražené“, „nikam nedojede“, „výfuk v elektrárně“, „interiér na úrovni desetileté fábie“, „deset nových nových temelínů“, případně variace na „berou nám auta“, „berou nám práci“, „elektromobilita podporuje migranty“ apod..

            1. A diktát z EU a z Bruselu.
              Zasraný ekofantici a zelení

              A diktát z EU a z Bruselu.
              Zasraný ekofantici a zelení magoři.
              Pitomá gréta.
              Dízly jsou stejně čistější než EV.
              Bez dotací to nikdo nekoupí.
              Jsou to hnusný auta.
              Není slyšet motor.
              Zní to jak vysavač.
              Pojízdný krematorium.
              VW dělá velkou chybu.

          1. Shorterov TSLA je velmi vela, pretoze asi 20% akcii TSLA je
            Shorterov TSLA je velmi vela, pretoze asi 20% akcii TSLA je stabilne shortovanych. TSLA su najviac shortovane akcie na trhu. S principu je pre investora jedno, ci vsadi na rast (longer) alebo na pokles/bankrot (shorter) v oboch pripadoch je to hra o (velke) peniaze. Rozdiel je len v tom ze longer moze stratit len to co do akcii vlozil, no shorter moze stratit velmi vela, resp uplne vsetko.

              1. Co jsem pochopil u Fio tak nemůžeš zaroveň šortovat a
                Co jsem pochopil u Fio tak nemůžeš zaroveň šortovat a vlastnit akcie stejného titulu. Buď jedno nebo druhé. Nevím zda to platí jen u jednoho brokera či na NYSE burze obecně? Spíš očekávám to druhé.
                Může někdo ty mechanismy osvětlit, třeba ten pán z Patrie co se zde vyskytuje?

                1. Kdo by to proboha dělal? To je jak přijít do banky, chtít
                  Kdo by to proboha dělal? To je jak přijít do banky, chtít hypotéku na 5 mega s tím, že ty peníze vlastně nechci, jenom chci z toho platit poplatky za zřízení, vedení a úroky 😀

                2. Co ja viem, Fio shortovanie neponuka. Interactive brokers
                  Co ja viem, Fio shortovanie neponuka. Interactive brokers ano. Robit to ale urcite mozes, su ludia co maju cast akcii $TSLA ako dlhodobu investiciu a druhu mensiu cast na to aby vyuzili volatilitu akcie a niekedy ju skratka kratkodobo shortnu. Je to, ako historia ukazuje, velke riziko.

                3. To si pujci vlastni akcie, nebo cizi?
                  To si pujci vlastni akcie, nebo cizi?

                4. Poziciavaju si cudzie akcie (za urok, vacsinou nizky) a hned
                  Poziciavaju si cudzie akcie (za urok, vacsinou nizky) a hned ich odpredaju. Potom cakaju kym padnu a akcie nakupia a hned vratia povodnemu majitelovi, cize zarobia rozdiel (ak akcie klesnu na hodnote)

                5. Princip chapu, ale proc neproda radeji ty svoje kdyz je
                  Princip chapu, ale proc neproda radeji ty svoje kdyz je presvedceny, ze pujde cena dolu? A jeste by usetril uroky a poplatky. Asi to je strategie sizofrennich osobnosti.

                6. Shorter žádné akcie nedrží a obchoduje na páku.
                  Shorter žádné akcie nedrží a obchoduje na páku.

                7. Vic nahore se pise o vlastnictvi akcii a shortovani s
                  Vic nahore se pise o vlastnictvi akcii a shortovani s vypujcenymi akciemi. Prave na tuto podivnou konstelaci jsem odpovidal.

                8. to je vháji tak vono to vopravdu jde 🙂 zásadou správnýho
                  to je vháji tak vono to vopravdu jde 🙂 zásadou správnýho tsla investora je nikdy teslu nešortovat!

                9. Ponúka, musíš si ale zriadiť margin účet a požiadať o
                  Ponúka, musíš si ale zriadiť margin účet a požiadať o margin úver, ktorý je obmedený výškou tvojích prostriedkov. Nejdú však shortovať všetky firmy, konkrétne TSLA nejde, asi vo FIO vedia prečo :).

                10. Lze to udělat třeba v Plus500, to není problém.
                  Lze to udělat třeba v Plus500, to není problém.

                11. Plus500 ale není obchod s akciema na burze jen všude
                  Plus500 ale není obchod s akciema na burze jen všude tlačené opce a všichni o tom básní jak je to výborné a skvělé. :)))

                12. Ano, ale kdo potřebuje fyzické akcie, pak se shortování
                  Ano, ale kdo potřebuje fyzické akcie, pak se shortování dělá opravdu těžko 🙂

                1. Jednoduše, akcie nerostou do nebe, takže když dnes
                  Jednoduše, akcie nerostou do nebe, takže když dnes nastavím Short i Long, tak předpokládám že akcie ještě vyrostou možná o 50 až 100 dolarů, pak se něco stane a začnou akcie padat, jakmile začnou padat ukončím pozici Long a začnu vydělávat na pozici Short. Samozřejmě bavíme se teoreticky kdyby tohle fungovalo stále, tak by všichni byli boháči 🙂

                1. Ano, shorter si pozicia akciu a hned ju na trhu preda. Potom
                  Ano, shorter si pozicia akciu a hned ju na trhu preda. Potom plati urok cloveku od ktoreho si tu akciu pozical, s tym ze dufa ze hodnota pojde dole a tak ked tu akciu bude vracat na tom zarobi (alebo vacsinou pri $TSLA prerobi)

                2. Myslim, ze pri pozickach akcii shorterom urok nebyva stabilny.
                  Myslim, ze pri pozickach akcii shorterom urok nebyva stabilny. Zvysuje sa ak je aktualna hodnota akcii vyssia voci hodnote akcii, ked boli pozicane. Preto ak shorter dlho nevracia pozicane akcie pri velkom naraste ceny akcii, moze prerobit vela penazi len na urokoch.

                3. Ano je to tak, zasekl jsem se v půli úvahy :-/
                  Fakt ale je

                  Ano je to tak, zasekl jsem se v půli úvahy :-/

                  Fakt ale je že když akcie vyletí na dvojnásobek => máš dvojnásobek.
                  Ale když akcie spadnou na polovinu (o stejnou částku jako v předešlém případě) je hrubý „zisk“ stejný.
                  Pohyb byl v obou případech o stejnou hodnotu jen shorter má náklady úrok a longer má náklady nevyužitý zisk z kapitálu.
                  Rozdíl je totiž v tom co na začátku oba vlastní.

                  Doplním tedy svou myšlenu aby dávala smysl 🙂

                  Longer má kapitál za který kupuje.
                  Aby se situace dala porovnávat musíme zajistit stejný výchozí bod.

                  * oba mají holý zadek
                  * longer si půjčí X, vloží do akcie, ta poskočí *2, prodá => náklady jsou úrok z půjčky X
                  * shorter si půjčí akcie za hodnotu 2*X, prodá, akcie sletí na polovinu (o stejnou hodnotu jako v předchozím případě), koupí, vrátí => náklady jsou úrok z půjčky akcií v hodnotě 2*X

                  Asi bych měl doplnit drobnost že longer drží akcie zpravidla déle, berme tedy že to není longer ale spekulant na růst (což je i shorter ale na pokles).

  6. Nevím jestli se pletu, ale nebyly náhodou Tesla model Y 3
    Nevím jestli se pletu, ale nebyly náhodou Tesla model Y 3 verze ?! FWD a pak AWD long range a AWD Performance???

    Teď jsou k objednání pouze dvě dražší verze, přitom AWD Long range má dojezd 505km a Performance 480km.
    Verze s jedním motorem z nabídky úplně zmizela ? Nebo si to pletu a bylo to jen u Modelu 3? Díky za info.

      1. Tak to je nemilé :((. Jsem měl zálust právě na tu FWD
        Tak to je nemilé :((. Jsem měl zálust právě na tu FWD long range a 4000USD je docela rozdíl. AWD nepotřebuji. Navíc FWD měla ještě o chlup větší dojezd. Chápu, že pro Teslu je teď lepší vyrábět jen jednu (dražší) verzi (AWD). Tak snad až bude postavená GF4 Berlín, tak už bude v prodeji i FWD verze (tak jako tak si budu muset cca 2 roky počkat).

          1. Jo asi trochu chaos ve zkratkách. LEpší bude asi mluvit o
            Jo asi trochu chaos ve zkratkách. LEpší bude asi mluvit o verzi s jedním motorem a se dvěma :).
            Ale na tom asi nesejde. Mě by prostě stačil jeden motor – levnější varianta.
            Nicméně na německém webu Tesly už je dostupnost modelu Y v roce 2021 (původně bylo myslím 2020).
            Zajímavé je, že Tesla ve výroční zprávě píše, že Model Y bude v čísnké GF vyrábět až v roce 2021 !

              1. Tak to teda nesmíš zapomenout na kocept Nissan Mixim, Pivo,
                Tak to teda nesmíš zapomenout na kocept Nissan Mixim, Pivo, Pivo2 a 3,Nissan Prairie Joy EV,Nissan President EV,Nissan EV Resort,Nissan EV Guide II,Tama Senior – 1949,Elektromobil Tama EV – 1947.
                Ano, asi každá firma, co vyrábí spalováky a vyrobí EV, čerpá ze svých původních výrobků. Díky tobě vím, že tolik jako Nissan se nikdo jiný nesnažil. Což je smutné.
                Neplatí to tedy snad pouze o Tesle, která není zatížená desítkami let či stoletím výroby spalovacích motorů.
                A to jí vlastně dává křídla – a to je dobře.
                Je jen smutné, že při vší té snaze Nissan dnes nedokáže nabídnout nic lepšího než to, co nabízí.

                1. Aj ID3 má primárne predný náhon a je na BEV platforme,
                  Aj ID3 má primárne predný náhon a je na BEV platforme, lenže spalovacie myslenie sa prejavilo

                2. Máš recht. Tak to sa VW ospravedlňujem, že som im krivdil
                  Máš recht. Tak to sa VW ospravedlňujem, že som im krivdil a obvinoval zo spalovacieho myslenia 🙂

                3. Nissan Pivo – škoda, že to nevyšlo, to by u nás mělo
                  Nissan Pivo – škoda, že to nevyšlo, to by u nás mělo úspěch.

                4. To jistě, dnes by do toho narvali autonomní řízení a
                  To jistě, dnes by do toho narvali autonomní řízení a mohli bysme jezdit na gáblík 🙂

                1. Da za povedat, ze drviva vecsina EV ma povod v spalovakoch,
                  Da za povedat, ze drviva vecsina EV ma povod v spalovakoch, okrem tesiel su len maloktore EV vyvinute od nuly ako EV: BMWi3,
                  VW ID.3, Jag i-Pace, Honda-e … viac ma nenapada.

                  Pekne sme si pri tom pozreli historiu vyvoja EV :-)))

                2. i-Miev neni vyvijen od zacatku jako BEV? Predni kufr minimalni
                  i-Miev neni vyvijen od zacatku jako BEV? Predni kufr minimalni (tam by s ezadny motor nevesel), rozvor maximalni, motor s reduktorem na zadni naprave, nad nim kufr.

                3. i-MiEV bol tiez povodne spalovak Mitsubishi-i s 650ccm
                  i-MiEV bol tiez povodne spalovak Mitsubishi-i s 650ccm trojvalcovym 12-ventilovym motorom vzadu.
                  Vyrabal sa este aj paralelne s i-MiEV-om do r. 2013.

                  https://en.wikipedia.org/wiki/Mitsubishi_i

                  Napriklad brzdovy posilnovac je v i-MiEV-e doteraz presne rovnaky ako v spalovacej verzii. Museli pouzit vyvevu, aby ziskali podtlak pre posilnovac. Modernejsie BEV maju elektricky posilnovac brzd.

  7. Takže v kategorii vozů s cenou nad 1 mil. korun to teď
    Takže v kategorii vozů s cenou nad 1 mil. korun to teď mají výrobci opravdu těžké, na model Y se už dá počkat. Nějakou chvíli bude ještě prostor v kategoriích vozítek typu Citygo a VW ID 3, ale jen do chvíle, než tam Tesla upře svůj focus… a čas se krátí!

    Dost by mě v této souvislosti zajímalo, na čem se teď maká ve vývojových kancelářích Tesly…

    1. dost by ma prekvapilo, keby sa Tesla v dohladnej dobe pustila
      dost by ma prekvapilo, keby sa Tesla v dohladnej dobe pustila aj do segmentu supermalych elektroauticok na styl Smart, citygo a pod. Predsa len su to najme americania a tento segment je pre nich malo vyznamny. Teda rozhodne nie v u.s., mozno v azii sa casom k podobnemu projektu odhodlaju, ale aj to pochybujem, aj tam je dopyt po M3 vyrazne vyssi, nez stihaju vyrabat, takze aj keby tam postavili dalsie tri automobilky, maju o odbyt postarane. Podla mna budu najme vylepsovat to, co uz maju. Masove auto M3, Y, musia dotiahnut do konca projekt Semi truck.
      Podla mna teraz maju dost starosti s rozbehom novych gigatovarni, udrzani celej infrastruktury a vyvojom lepsich baterii.

      1. Mnoo, tak jasně, proto říkám, že ostatní výrobci mají
        Mnoo, tak jasně, proto říkám, že ostatní výrobci mají kliku. Otázka je jen, jak dlouho ještě.

        No a že mají hodně práce s rozšiřování výroby je jasné, ale konstruktéři EV se toho asi účastnit nebudou. A pokud jsou auta ve výrobě, určitě už nemají takový frmol…

            1. To Tesla ani nemá v plánu. Stejně jako asi nikdy nepůjde
              To Tesla ani nemá v plánu. Stejně jako asi nikdy nepůjde do segmentu vozů nižší střední třídy, natož malých aut. Tady Tesla spíše spoléhá na Robotaxi.

              Každopádně spalovákům zvoní umíráček. Začínají být vytlačovány ze ziskových vyšších segmentů do těch méně ziskových. Stejně jako se to stalo tlačítkovým mobilům. Ty už se taky prodávají jenom v kategorii low-end.

              1. Taky nechápu proč se někteří výrobci snaží vyrábět
                Taky nechápu proč se někteří výrobci snaží vyrábět malé EVs, když pak stojí malinký Peugeot 208 milion. Proč to nedají do větší karoserie, která je „skoro nic navíc“ nestojí? Já bych preferoval elektroauto velikosti Octavie a asi by mi v tom stačil pohonný systém podobný tomu z Peugeotu 208 (100 kW výkon, okolo 50-60 kWh baterie).

                1. nedelaj to tak protoze jejich rozhodovani je strasne pomale,
                  nedelaj to tak protoze jejich rozhodovani je strasne pomale, to co se ukaze na papire ve vedeni, se po vsech koleckach [rez oddeleni ktere se k tomu vyjadruji dostane do vyvoje o 2-3 roky pozdeji a do vyroby pak nejdrive do 5-6 let, oni proste maji neskutecne spatne nastaveny management rizeni cele firmy a opravdu leva ruka nevi co dela prava, navic jednotlive casti vyvoje si nesmej navzajem zasahovat do vyvoje, takze kdys nastane chyba v komunikaci a ze se to stava velice casto, tak je pak problem, kdy motor a prevodocka jsou jinaci nez si mysleli v nejakem teamu a pak k tomu nesedi kompletni elektronika ktera to ma cele ridit, no proste neskutecnej bordel kterehj ty automobily stoji strasne moc penez a casu

                  kdys jsem vydel vyvojovej team pohonu pro modely ID, tak se me chtelo brecet, tam je tak 95% lidi uplne zbytecnych a delaj redundantni praci vesmes na 3-4x a casto i tak ze od sebe „opisujou“ takz se ani neda najit jine lepsi reseni, presto to vedeni VW nevadi a dal ty lidi nesmyslne zivej na takove praci misto aby jim dali jinou ktera by je nekam posunula

                  u Oktavky se dockas verze iV kde bude plug-in, a ikdys je to 100% prevzate od VW, stejne na to maj ve Skodovce vyvojovej team prez 100 lidi u kterych vlastne ani nevis co delaj, takze pak prijdou s blbostma jako ze si strihli kolobezku kterou pro ne stejne navrhla firma v Cine 😀 tam ty prachy litak v desitkach milionu uplne oknem 😀

                2. Tesla vyvíjí auta s pár lidmi (předpokládám, že má
                  Tesla vyvíjí auta s pár lidmi (předpokládám, že má dnes stovky vývojářů, proti tisícům ve VW) a tím je schopna vyrábět auta za ceny, které tradiční automobilky vůbec nechápou. V tom je přístup Tesly inovativní, ale samozřejmě to sebou nese i občasné selhání v kvalitě výroby. Ale zlepšování je znatelné a to je dobře.

                3. hlavne v Tesle nevyvyjej kazdou cast auta zvlast, ale
                  hlavne v Tesle nevyvyjej kazdou cast auta zvlast, ale dohromady, kazdej se tam bavi s kazdym, to je pak presne to kde Tesla ma frunk a ostatni maj vepredu bordel vsech moznych soucastek kterej v Tesle nacpali do jednoho boxu spolecne s elektromotorem a prevodovkou

                  aby se neco zmenilo, tak by v automobilkach museli zahodit veskere jejich zajete forkflow a museli by zacit znoiva na cistem papire a jen s jednim teamem uplne na cele auto, VW to ma ale tak ze vyvoj kazde z vasti byt jedne platformy je rozmistenej v ruznych statech, takze nejen ze ty lidi se spolu nebavej jak by meli, ale oni se casto ani nedomluvej 😀 a tak je to bohuzel u vsech starych auromobilek

                  viz nesmyslny vyvoje aut pro urcity trh kdy Focus pro USA je jinej nez pro Evropu, takze jeden model a 10 ruznych vyvoju pro nej po celem svete, nesmysl na entou 😀

                4. Strašně mi to připomíná jak Amory Lovins prezentoval jak
                  Strašně mi to připomíná jak Amory Lovins prezentoval jak v roce 2000 vyvinuli Hypercar. V podstatě za pár šupů vyvinuli SUV plugin-hybrid se spotřebou někde na úrovni 1-2 l/100 km. Základ byl designový tým, který byl malý, vytvořený z opravdových odborníků a důsledně se vše koordinovalo. Udělali to pro Audi a dál nic.
                  Taky mi to připomíná tu partičku u nás na VŠB, která v pár lidech vyvinula EV až do homologace a prodeje licence na výrobu. Tři roky práce a náklady asi 10 milionů.

                5. Taky proto se jim říká dinosauři, molochové apod. 🙂
                  Taky proto se jim říká dinosauři, molochové apod. 🙂

Napsat komentář