Tesla softwarovou aktualizací zvyšuje dojezd i výkon Modelu 3, k tomu nabídne i tažné zařízení

Vojtěch Sedláček - 19 Březen 2019

Rok od zahájení produkce elektromobilu Tesla Model 3 začala Tesla navyšovat jeho maximální dojezd a také maximální rychlost. Majitelé však do servisu nemusí, vše se děje automaticky skrze softwarový update.auto elektromobil Tesla Model Y

Tesla pro elektromobily Tesla Model 3 a Model Y nabídnou tažné zařízení
foto: Tesla

Se zahájením prodejů nejlevnější verze Tesla Model 3 za $35 tisíc přislíbil kalifornský výrobce několik vylepšení pro stávající verze Modelu 3 skrze softwarový update. V minulém týdnu se dočkali první majitelé Modelů 3 ve verzích Long Range, Mid Range (nyní již zrušená) a Long Range Dual Motor, kterým byl navýšen dojezd jejich vozů o 24 km.

Nyní se Tesla zaměřila na zvyšování výkonu a vydává firmware 2019.8.2. Ten přináší přibližně 5% navýšení výkonu, lepší akceleraci a také novou maximální rychlost vozu. U verze Performance Tesla očekává navýšení na 260 km/h.

Během představování nejlevnější varianty Tesla Model 3 se Elon Musk nechal slyšet, že je velmi rád, že Tesla může posunout hranice baterií a motoru Modelu 3 na novou úroveň. Vycházela při tom z dat, které Model 3 nasbíral za rok provozu na silnicích.

Kromě těchto příjemných updatů Tesla pro majitele Modelu 3 chystá ještě další překvapení. Tesla začne pro Model 3 nabízet přídavné tažné zařízení, díky kterému bude možné za vůz připojit třeba přívěs.

Kdy přesně začne Tesla tuto novinku nabízet momentálně není jasné. Víme však, že tažné zařízení bude dostupné pro Tesla Model 3, tak i pro novinku Tesla Model Y. Norskému magazínu Elbilen to potvrdil Franz von Holzhausen, šéfdesignér automobilky Tesla.

Tesla
Zpět na HybridPřidat komentář

OFF TOPIC

Vzhledem k tomu, že jsem zde vedl nespočet rozvinutých vláken na téma tažného zařízení na TM3, tak se mi nechce psát reakci jednotlivě všem diskutujícím, tak mi odpusťte tu univerzální odpověď.
Včera jsem si TM3 detailně prohlédl na Ampéru, a i téma taženého diskutoval se zástupci Tesly.
Sice si nadále myslím, že si si TM3 kupují převážně lidé co se běžně taháním (libovolného tipu) přívěsu nezabývají...
ALE beru zpět svou představu o technické nevhodnosti. Je to skutečně dostatečně mohutný a technicky způsobilý sedan, u kterého tažené nebude neefektivní, jak jsem si myslel.

Uznávám že jsem se mýlil, a měli jste pravdu.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tažné není jen na vozík nebo karavan. Já mám na tažném nosič na 4 kola. Rvát 25kg elektrokolo na střechu si moc nedovedu představit.

No to byla slova chlapa. Mas ode mne palec nahoru.

---

Citroen C Zero,Nissan eNV200, Fotovoltaiky 2x30kW
Elektro-skutr-kolobezka-lod-hausboat ostrovni system
Elektrina nejsou jenom uspory. Je to volba, svoboda a zivotni styl. Take byt zodpovednejsi k zivotnimu prostredi.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Myslím, že už by to chtělo udělat diskusi pouze pro registrované, taky se přihlásím, nemám s tim problém, ale budou se muset odhalit různí Koudelkové , kobliháři a další.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

vtip dnešního dne : Anonym navrhuje registrovanou diskuzi :)))))

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No já jsem taky registrován, jenže ne na každém počítači kde to čtu mám nastavenu paměť (čtu to za 7mi různých zařízení)

Ale prihlasit se muzes z kazdeho z nich.

---

Citroen C Zero,Nissan eNV200, Fotovoltaiky 2x30kW
Elektro-skutr-kolobezka-lod-hausboat ostrovni system
Elektrina nejsou jenom uspory. Je to volba, svoboda a zivotni styl. Take byt zodpovednejsi k zivotnimu prostredi.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Já jsem Koudelka!!!

Vcera se mely zdrazovat Tesly kvuli zavirani mene showroom nez bylo planovane. V Evrope se zatim podle meho dnes nezdrazovalo. Ma nekdo info?

Obrázek uživatele Jiří_Švarc

Posunuto na středeční půlnoc amerického času (chtějí tradičně nahnat prodeje na konci čtvrtletí). Evropské ceny se tvořily ještě z těch starých před zlevněním a i po tomto zdražení se nedostanou na původní úroveň, takže dost pravděpodobně evropské ceny zůstanou stejné.

---

EV - tabulky, statistiky: https://bit.ly/2uU06PO

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

jo já, Elon se vod pondelka griluje u soudu se SEC díky svýmu twítání a nemá tudíž čas něco pořádnýho na TM3/Y dodělávat ani hluboko k ránu hrát sítový hry natož takovou nepodstatnou drobnost jako "zdražovat" ;))

U takovéhoto auta považuji tažné za naprostou zbytečnost. Na Teslu nemám (a nikdy asi ani mít nebudu), ale kdybych si ji mohl nějakou shodou okolností jednou koupit (třeba ojetou), tak si ji budu hýčkat a rozhodně si z ní neudělám pracovní auto, za kterým bych tahal vozejk.
A co se týče obytného přívěsu, tak myslím, že kategorie lidí, co dají milion a více za auto na dovolenou s přívěsem opravdu nejezdí.
Určitě existuje skupina lidí, kteří tažené využívají (a možná i denně), ale jako velký bude průsečík množin lidí co tažné využívají s množinou lidí co si koupí Teslu???

PS: pro běžné lidi, k čemu dnes vozík? Možná párkrát za život. Všechny nadrozměrné náklady jsou dnes s možností dovozu a výnosu do patra (leckdy i se smontováním či zapojením). A co se odvozu odpadu týče, tak sběrné suroviny (případně technické služby) si sváží na zavolání veškeré druhy za cenu, která se nerovná ani ceně paliva kterou by jste s vozíkem projel. A na těch pár případů, kdy se nedá využít ani jedna z těchto možností, si tedy párkrát za život můžu auto s koulí a vozíkem půjčit v půjčovně.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

K čemu dnes vozík? - Záleží na tom pokud bydlíte v paneláku, tak asi k ničemu, stejně by jste ho neměl kde parkovat.

V současné době si pořidí elektromobil hlavně ten kdo má barák a garáž. A pokud si rád něco udělá sám, tak třeba na odvoz materiálu písek cement cihly, palivo na topení , když si koupíte prostě něco co se Vám nevejde do auta.

Vlek je takový malý náklaďák, nejste zavislý na ostatních. Ona doprava čehokoliv je poměrně drahá a nemusíte si zadělat kufr.

Vlek je levný, má levné ručení, údržba žádná, technická na 4 roky. Je to mnohem výhodnější než držet doma nějakou starou dodávku, nebo pick up.

Já jsem to nevztahoval k tipu bydlení, ale k tipu (společenské třídě) lidí. Ten kdo si pořídí (a tím myslím kvůli ceně) TM3 je podle mne tip člověka, který z uvedených činností nedělá nic. To budou výjimky. Daleko pravděpodobnější jsou ta jiná využití co tu uváděli ostatní - držák na kola, tahání koní, tahání člunu - to už mi přijde u majitelů Tesly pravděpodobnější než, stavební materiál apod...
Ohledně ceny dopravy mám opačnou zkušenost. Leckdy je součástí nákupu nad určitou cenu (a nemusí být nijak vysoká - pár tisíc) doprava zdarma. V poslední době dokonce i s vynesením do patra, sestavením (to je třeba u nábytku), nebo uvedením do provozu a krátkou instruktáží.
A co se týče odvozu "odpadu" tak nemám sice celorepublikový přehled, ale v Praze a Středočeském kraji, funguje svoz technickými (či komunálními) službami na zavolání bezproblémově, a ceny bývají nižší, než kolik by jste projel v palivu (tedy se spalovákem) s tím vozíkem. - Nedávno jsem likvidoval sedací soupravu - komunální služby si ji odvezli do sběrného dvora za 100,- kč (tj. 4 litry benzínu / nafty)

PS: rozhodně jsem nikdy nenavrhoval, si kvůli tomu doma vydržovat nějaké druhé pracovní auto. Jen pokud už si to opravdu tak moc (třeba jako hobby) chci udělat sám, tak není problém si vhodný přepravní prostředek na den půjčit. A někdy Vám třeba hobby domy půjčí i nějakou dodávku korbou jen za to, že jste u nich provedl větší nákup.

A úplným závěrem, dnes jsem přidal všeobecný příspěvek, o tom, že po včerejší zevrubné prohlídce TM3 beru zpět svůj názor, že by a to technicky neměla. Jen jak jsem tu již psal, já dát za auto přes milion, tak s ním vámi popsané činnosti určitě nedělám. :-)
Ale každého věc.

Tvl co ja delal s porsche 911. Jediny co me mrzelo ze v cesku neslo na to otypovat zavesny. Chtel jsem si za tim tahat motorku na srazy a nebo na tuning sraz si dat na prives na to nahradni sadu sirokych gum a naradi.

---

Citroen C Zero,Nissan eNV200, Fotovoltaiky 2x30kW
Elektro-skutr-kolobezka-lod-hausboat ostrovni system
Elektrina nejsou jenom uspory. Je to volba, svoboda a zivotni styl. Take byt zodpovednejsi k zivotnimu prostredi.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Kerosin:
Píše se "typ", ty tipe.
---
A dlužíš pár odpovědí, třeba na téma "ekonoměr"....

Děkuji za korekci, většinou tam tvrde Y napíšu, ale někdy nevim proč tam prsknu měkké.

A copak jsme s ekonoměrem, či ekoměrem nedořešili? Měl jsem tu diskusi za ukončenou byť jsme se neshodli.
PS: sem to nepatří, tak prosím jen krátce.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Kerosin:
Ekonoměr je ukazatel okamžité spotřeby.
Konkrétně u BMW byl montován od počátku 80. let.
---
Podle tohoto přístroje se skutečně dá naučit jezdit ekonomicky, takže název není nějaký blábol.
Rafičku lze snadno sledovat periferně a podle toho mít otevřenou škrtící klapku.
Přístroj je umístěn ve spodní části otáčkoměru:

autobahnparts.com/part/bmw-e28-535i-535is-oem-instrument-cluster-160mph-tested-working-156k-miles

---
Tolik fakta...

Fajn, jen jaksi nevidím tu otázku, na kterou Vám mám dlužit tu odpověď.
To co jste sem vkopíroval, je věta oznamovací - informace.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Kerosin:
Nevěřils tomu, že ekonoměr byl i u BMW se škrtící klapkou ovládanou bowdenem od pedálu akcelerátoru.
Nevěřils tomu, že ukazuje skutečnou hodnotu okamžité spotřeby.
Tvrdils, že se podle něj nedá ekonomicky jezdit.
Chtěls vědět, který že model byl takto vybaven.

Realista:
V celku správná rekapitulace, jen s jedním rozdílem, a to u bodu 2 - nikdy jsem netvrdil, že neukazuje okamžitou spotřebu.

Pořád nevidím, tu otázku, na kterou jsem Vám měl dlužit odpověď.

To je krokomer ktery prevadi kroky na ekologickou usporu. Tzn zeleny tim cim vic nachodi tak tim vic ochrani planetu. Teda pokud nezerou fazole. Pak vypousteji vic co2 a sklenikovych plynu nez kdyz pouzivaji MHD

---

Citroen C Zero,Nissan eNV200, Fotovoltaiky 2x30kW
Elektro-skutr-kolobezka-lod-hausboat ostrovni system
Elektrina nejsou jenom uspory. Je to volba, svoboda a zivotni styl. Take byt zodpovednejsi k zivotnimu prostredi.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Dám třeba příklad mám NIRO PHEV stojí jako tesla 3 cca 1,15 mil. Vaší logikou bych za autem za mil+ neměl tahat vlek,proč je na to stavěné stejně jako ta tesla?

Včera jsem jel z Liberce do Brna se podívat na Ampér a současně jsem si našel ve Znojmě starší čtyřkolku, kterou jsem potřeboval dovést domů.

Tak jsem toho využil Niro naštěstí umí vlek jel jsem s vlekem na výstaviště kouknul na výstavu, pak jel do Znojma a zpět celkem najeto 650 Km. Umíte si představit kolik by stála doprava toho krámu přes celou republiku?

S tím Nirem jsem jel do Brna i s vlekem za 4,2 l/100 Km , tam jsem bohužel nenabil, na výstavišti je jediná nabíječka s konektorem Mennenkes. Vítejte v 21 století v druhém největším měste v ČR. Proto cesta zpět mi s vybitou baterkou , nákladem a do hor zvedla spotřebu na 5,5 l/100 Km. na trase 650 Km bez dobíjení.

Až se ta tesla 3 osvědčí , bude mít u nás servis a bude mít tažná, umím si ji jako hlavní auto představit, ovšem musí být infrastruktura, bez dobíjení by asi těch 650 Km nedala s vlekem.

Ja na Amperu byl. V klidu jsem u lidlu dobil na 85% a pak si to vrazil pred branou na pomale yazaki u evmapy a usetril jsem za parkovani. Vedle me stalo bmw i3 a bral si z DC CCS. Chtelo by to asi nejake plugshare nebo evmapy abyste se zorientoval kde nabijet. Infrastruktura je uz nyni. V Brne treba nabijecek hafo. Jel jsem pak Trnava Nitra a zpet Praha a v pohode i na plnou elektriku.

---

Citroen C Zero,Nissan eNV200, Fotovoltaiky 2x30kW
Elektro-skutr-kolobezka-lod-hausboat ostrovni system
Elektrina nejsou jenom uspory. Je to volba, svoboda a zivotni styl. Take byt zodpovednejsi k zivotnimu prostredi.

Na Slovensku dokonca uz prives do 750kg nepodlieha technickej kontrole, podobne uz netreba ist na technicku kontrolu so skutrami a mopedmi do 50ccm, v elektrickej verzii do 4kW.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak to máte super.

Na druhou stranu když se měl vozík ještě starý 30 letý tak mě to aspoň donutilo ho dát před technickou co kupy, to samé veterána Pionýra. Myslím že pak na to lidi budou dlabat.

No to sice moc nesouvisí s tažným zařízením v kombinaci s TM3, ale jinak na Slovensku je ve spojitosti s elektromobilitou daleko více oblastí dál a vyspělejších než v ČR.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nepotřebuji tahat vozejk, ale potřebuju někam dát kolo!

Jo, nosič na kola (jak už jsem tu psal) beru jako relevantní, to je využití, které je bez diskusí.

Obrázek uživatele Kuk

Co je tobě do toho co si chtěj lidi na svý auto navěsit? Vůbec nic. :P

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com www.freeghosn.com #freeghosn ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele spetak

Sice mu do toho není nic, ale je to relevantní, tak to řekl světu, nooo ...

Obrázek uživatele ozana

Jsou tady lidé, kteří si pracovní auto udělali z modelu X. Nepotřebují ho hýčkat, potřebují aby si na sebe vydělalo.

---

Jezdím na proud, najeto 90 tisíc km. G-E STROMOS 8+ let a 93 tisíc km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Přesně tak, znám zedníka co v tom vozí na stavbu cement, cihly, plechy, střešní krytinu a libuje si jak je to supr dodávka, dokonce vyndal i zadní sedačky aby tam měl hodně místa.

Je zajimave jak si tady vzdy nekdo a hlavne ten co s elektrem nema zkusenosti hned odpovi a dava rozumy. Dava rozumy lidem kteri maji jinou volbu a jine normalni mysleni. Ja osobne bych tuto zpravu kvitoval a presel. At si kdo chce koupi co chce s jakou chce vybavou, barvou a provedenim. Je prece hezke kdyz ma kazdy volbu sveho zivota a ne skatulkovani.To ze mam za autem tazne neznamena ze z nej udelam pracovni auto, jak si autor debilne mysli. Je mnoho lidi co si chteji za autem tahat lod, vodni skutr, motorku, kola na osici co je upevneny na kouli, prives.A jde jeste dal, jaky bude prusecik mnozin? Tvl to vymysli jenom debil. Prisecik mnozin je i kdyz si tavesny koupi kazdy 150ty treba. Je to nabidka jako kazda jina a proc by se EV melo lisit od jinych aut? Ja za to nemuzu ze ma svuj zivot osobne asi velmi chudy, na rozdil ode mne nesportuje a kola si s detma nevozi, vodni sporty mu nic nerikaji bohuzel. A jeste jde s tou postizenou hlavou dal. Dedukuje ze vsechny rozmerne predmety jsou s moznosti dovozu a odvozu. Sakra fakt normalni clovek ma rad volnost a svobodu v rozhodovani takze kdyz si neco vetsiho koupi v kramu tak si to i sam odveze na chatu ci domu misto aby objednaval nejakou sluzbu. Predstava ze si rozmontuju 3kola a povezu je s detma uvnitr nebo si najmu sluzbu co za nami poveze kola je naprosto stupidni.A nebo si pujcim spalovak kdyz mam doma teslu? Pane jdete se lecit na psychyatrii. Stacilo napsat - zaves na teslu Ok pro toho kdo jej chce. Za me ja ho nepotrebuji. Ja osobne za me super vec a diky za moznost. Kdo chce at si priplati, kdo nechce at si nekoupi. Ja sam resim nyni zaves na NV e 200 a je s tim bohuzel problem. Pokud jedeme v 5ti nebo dokonce v 7mi tak by se mi zaves rozhodne siknul.

---

Citroen C Zero,Nissan eNV200, Fotovoltaiky 2x30kW
Elektro-skutr-kolobezka-lod-hausboat ostrovni system
Elektrina nejsou jenom uspory. Je to volba, svoboda a zivotni styl. Take byt zodpovednejsi k zivotnimu prostredi.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ty seš kamaráde ale ještě horší než on. Zvláště tím výraze "normální myšlení" si to totálně zabil.

Normalni mysleni je mit co nejsirsi moznost. Neomezovat si to a nedelat si uzky mista. Obecne trochu vetsi auto je lepsi nez trochu mensi, trochu silnejsi motor lepsi nez slabsi, mit nasazovaci zaves je lepsi nez bez zavesu. Mit v kapse vic penez nez mene, vetsiho pindoura nez mensiho. To je zivot a ten preje vic pripravenym. Chudaku co s pidi autem odsrali chybu druhych je dost. A predjet rychleji nez pomalu je vyhoda a mit v kapse vic penez kdyz nefunguji karty je taky faj. Akorat s tim pindourem to mozna neplati. Na mlady holky a na anal je fakt nekdy lepsi malej pindour

---

Citroen C Zero,Nissan eNV200, Fotovoltaiky 2x30kW
Elektro-skutr-kolobezka-lod-hausboat ostrovni system
Elektrina nejsou jenom uspory. Je to volba, svoboda a zivotni styl. Take byt zodpovednejsi k zivotnimu prostredi.

Obrázek uživatele spetak

Kamaráde, to je Kerosin. Ten je se vším, ale fakt se vším, co se mu nehodí hneeed hotovej - toho sis jeětě nevšimnul ???
Všechno je pak zbytečný a nelogický atd. Teda hlavně i tahle rozvinutá diskuze.

Mam volno. Me to bavi.

---

Citroen C Zero,Nissan eNV200, Fotovoltaiky 2x30kW
Elektro-skutr-kolobezka-lod-hausboat ostrovni system
Elektrina nejsou jenom uspory. Je to volba, svoboda a zivotni styl. Take byt zodpovednejsi k zivotnimu prostredi.

Předpokládám, že když je Váš příspěvek v reakci na ten můj, tak je onen obsah vztahován ke mně.
1) S EV mám možná více zkušeností než polovina řečníků tady. Vyzkoušel a otestoval jsem polovinu nabídky v ČR, a sám jedno EV roky vlastním - konkrétně Peugeota Iona.
2) Co Vám dává právo, něčí názor označovat za "debilní". Mluvíte o volnosti a svobodě, a když někdo projeví jiný názor než je ten Váš, pustíte se do něj urážkami a insultací. Intelektuální hodnota mého názoru je totožná jako Vašeho, také Vám ani nikomu jinému nenadávám.
3) Nikde jsem nepopíral to, aby si každý koupil co se jemu zlíbí, a aby si se svým majetkem dělal co chce. Jen jsem napsal názor, že kombinace tažené zařízení a TM3 mi přijde nesmyslná. Vám smysl dává, budiž. Oba máme na svůj názor právo, a oba je můžeme říkat.
4) Za modelem X, nebo eNV 200, by tažné dávalo daleko větší smysl než za TM3 - u těchto aut jsem neřekl proti ani popel. Celou diskuzi se bavíme o TM3, případně TMY ale tam parametry neznám tak detailně abych se přiklonil na jednu nebo druhou stranu.

U tm3 dava zaves velky smysl. Konecne levnejsi auto s dobrym vnitrnim prostorem s dobrym dojezdem o 800kg lehci bez model X ktere zvladne prives. Kdyz domyslite normalni ridice a limit soupravy kde heste mohou ridit soupravu s privesem tak zjistite ze tm3 uveze na vleku vic nez X nebo S. Ja mam papiry na vlek na 3,5tuny ale to nema kazdy.

---

Citroen C Zero,Nissan eNV200, Fotovoltaiky 2x30kW
Elektro-skutr-kolobezka-lod-hausboat ostrovni system
Elektrina nejsou jenom uspory. Je to volba, svoboda a zivotni styl. Take byt zodpovednejsi k zivotnimu prostredi.

Obrázek uživatele spetak

Možná máte více zkušeností s EV než polovina řečníků tady, možná jste i otestoval polovinu nabídky v ČR, ale zrovna tak vlastníte jen polovinu (a bůhví jestli celou) Iona. To první písmeno je velké “i”, to abyste mi zase nepsal, že žádného LONA nemáte. Nepřečtete správně ani název auta, které zčásti vlastníte (snad).
Naštěstí se výroba EV a jejich doplňků neřídí a nikdy nebude řídit vašimi názory.
Víte všechno o všem a to o vás dost vypovídá.

Dobrá, když je tedy mejetkoprávní poměr vlastnictví vozu pro diskuzi tak důležitý tak I-ona spoluvlastním.
A že jsem si kdysi u Vašeho příspěvku vyložil "lona" jako Lona a ne iona a obratem jsem se tomu zasmál, budete omýlat jak dlouho? Vy jste se nikdy nespletl? To vás tedy do příští diskuse rovnou dovybavím, já to dokonce nejdřív přečetl jako "Slona". Máte další výtečný věcný argument.

Mrzí mne, pokud působím dojmem, že bych si myslel že vím vše a o všem. To si vskutku nemyslím, a upřímně čím více se něčím zabývám (v tomto případě tedy elektromobily) tak obvykle více a více zjišťuji, kolik jsem toho nevěděl.
A ani varianta, že bych měl na vše názor neplatí. Vy se tu účastníte většiny diskuzí, máte dojem, že se ve všech ke všemu vyjadřuji? Já ne. Ale když na něco nějaký názor mám, tak k tomu mám důvod, ten prezentuji, a snažím se jej obhájit. Může být i minoritní, ale když si to myslím, tak si za tím stojím.
Zrovna jak v jednom příspěvku uvádí "Realista". V jedné diskusi o Sionu od Sono motors jsem vehementně obhajoval solární panely. Po diskusi musím uznat, že jsem argument "jejich výkon vs. kolik sežere Sion díky jejich hmotnosti navíc" je velmi logický svůj názor přehodnotil, možná to tak výhodné nebude.
PS: abych Vás pobavil závěrem - u Siona jsem jako benefit uváděl a chválil závěsné zařízení.

Souhlas.

---

Citroen C Zero,Nissan eNV200, Fotovoltaiky 2x30kW
Elektro-skutr-kolobezka-lod-hausboat ostrovni system
Elektrina nejsou jenom uspory. Je to volba, svoboda a zivotni styl. Take byt zodpovednejsi k zivotnimu prostredi.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A proč třeba u eNV 200 je tažné OK a dává smysl a u TM3 ne? Tam mi to právě dává větší smysl, protože je to nepraktický sedan bez možnosti sklopit sedačky. A výkon má taky vyšší, utáhl by to v pohodě...

Ano presne. V nv200 toho dost odvezu a tolik prives nepotrebuju. Navic je to chabrus s jenom 40kw baterii a velkym odporem vzduchu. U tm3 to dava vetsi smysl. Logicky ale jen pro nekoho. Nekdo jiny ma jiny vyhodnocovaci system.

---

Citroen C Zero,Nissan eNV200, Fotovoltaiky 2x30kW
Elektro-skutr-kolobezka-lod-hausboat ostrovni system
Elektrina nejsou jenom uspory. Je to volba, svoboda a zivotni styl. Take byt zodpovednejsi k zivotnimu prostredi.

Protože eNV200 je dodávkového tipu, tam je ta aerodynamika jinde.
A u tahání přívěsů nejde jen o to, jej rozpohybovat (utáhnout), to je paradoxně to nejméně důležité. Důležité je ho ubrzdit, a uřídit. Pravda, TM3 jistě podává obdivuhodný brzdný výkon, a její hmotnost bude taky dostačující. Přesto myslím, že u crash testu ba dopadla hůře než dodávka.
A poslední aspekt je tip lidí, užívajících taková auta. Jak jsem několikrát psal, myslím si, že si sedan tipu TM3 kupují lidé, kteří nejsou typy na tahání vozíků (přívěsů).
Myslím, že kdo má touhy tahat přívěs (obzvláště pravidelně), raději půjde do jiného tipu auta, nějaké SUV, či MPV.

S tim crash testem zase bohuzel uplne vedle a blbe. Ale uz si u vas zacinam zvykat. Vlevo most na prejezd reky v pohode, vpravo nejisty brod plny krokodylu. Je mi uz jasne co vy zvolite abyste se odlisil. To je ok a vase volba. Ale vy stojite neustale pred mostem a lidi nutite aby jeli na brod. Uchylny.

---

Citroen C Zero,Nissan eNV200, Fotovoltaiky 2x30kW
Elektro-skutr-kolobezka-lod-hausboat ostrovni system
Elektrina nejsou jenom uspory. Je to volba, svoboda a zivotni styl. Take byt zodpovednejsi k zivotnimu prostredi.

Jako urcite, tech lidi je naoprosty zlomek. Zbytecne se tim vubec zatezovat. Za me souhlas.

Neni jich zlomek. Lidi co si kupuji EV jsou aktivni lidi co sportuji, kempuji cestuji

---

Citroen C Zero,Nissan eNV200, Fotovoltaiky 2x30kW
Elektro-skutr-kolobezka-lod-hausboat ostrovni system
Elektrina nejsou jenom uspory. Je to volba, svoboda a zivotni styl. Take byt zodpovednejsi k zivotnimu prostredi.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Dave má zřejmě nějakou neexistující statistiku o aktivitách majitelů EV.

Mam, svy kamarady. Vozi kola, veci na chatu, maji konicky. Hodne z nich rika ok pujdu do EV az budou mit trochu vetsi dojezd - uz jsou, az budou mit vevnitr vic mista - uz maji, a az budou mit zaves - hura uz maji.

---

Citroen C Zero,Nissan eNV200, Fotovoltaiky 2x30kW
Elektro-skutr-kolobezka-lod-hausboat ostrovni system
Elektrina nejsou jenom uspory. Je to volba, svoboda a zivotni styl. Take byt zodpovednejsi k zivotnimu prostredi.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

no na to už v roce 2019 není potřeba statistika ze statistickýho úřadu šéfe, na to už stačí základka a hlavně šéfe, hlavně interfernet představ si to :))

Skoro kazdy majitel RD potrebuje prilezitostne neco privest nebo odvezt. Drive jsem mel na to jeste spalovak v zaloze. Ten jsem prodal a kamarad me pak vypomahal. Ted auto zrusil. Musim to resit. Dosud byla jen moznost TMX. Uvidime.

Proto mam nv200. Hodne toho vozim, sedim vys a mam rozhled a mozna trochu vetsi bezpecnost. Na X nemam nebo nechci, Y bude za 2 roky, T3 se zavesem dobra volba ted.

---

Citroen C Zero,Nissan eNV200, Fotovoltaiky 2x30kW
Elektro-skutr-kolobezka-lod-hausboat ostrovni system
Elektrina nejsou jenom uspory. Je to volba, svoboda a zivotni styl. Take byt zodpovednejsi k zivotnimu prostredi.

Proto mam nv200. Hodne toho vozim, sedim vys a mam rozhled a mozna trochu vetsi bezpecnost. Na X nemam nebo nechci, Y bude za 2 roky, T3 se zavesem dobra volba ted.

---

Citroen C Zero,Nissan eNV200, Fotovoltaiky 2x30kW
Elektro-skutr-kolobezka-lod-hausboat ostrovni system
Elektrina nejsou jenom uspory. Je to volba, svoboda a zivotni styl. Take byt zodpovednejsi k zivotnimu prostredi.

Vse se da objednat a nechat si to dovezt za par slupek

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No takze treba az budu zas vozit drevo na zimu, tak si ho mam nechat dovezt? Kolik tisic me to bude stat? nebo misto pripojeni voziku pujdu shanet dodavku a tu pak cistit od bordelu?
Nebo jak budu kupovat stromky na zahradu, tak msito abych si je zajel vybrat a rovnou odvezl, tak si je objednam online?
Ono tazne ma spoustu praktickeho vyuziti a je podle me fajn, ze u tesly ta moznost bude...

Jasne treba na tyden nekoho co za vami bude vozit tyden kola - fakt to mysleni vam nezavidim

---

Citroen C Zero,Nissan eNV200, Fotovoltaiky 2x30kW
Elektro-skutr-kolobezka-lod-hausboat ostrovni system
Elektrina nejsou jenom uspory. Je to volba, svoboda a zivotni styl. Take byt zodpovednejsi k zivotnimu prostredi.

Pro vas je taxi asi nejvhodnejsi reseni. Vy nepotrebujete zadne auto.

Kdepak, dulezite je si uvedomit jak casto co delas. To ze potrebujes k baraku dovezd nejake kraviny jednou za pul roku spolehlive zajisti dovoz, bez debat.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Clovek je bytost ruznoroda a podle sebe soudim tebe moc nefunguje. Souhlas, ze to nebude asi nejaka masovka, ale proc zase to neudelat, když urcite % lidi to proste chce, teslu to moc stat nebude a neodradi tim potencionalni kupce.

Jinak za me je to asi tak, ze v rodine jsou 4 auta a alespoň na jednom musí byt tazne (ac vyuziti je párkrát do roka) a jedno musí byt velkoprostorove (typu berlingo, multivan, …)

A verte pisalci vyse, ze to není o penezich. Ano. Tvrde pracuju, vydelam peníze, ale také se chci nekdy na zahrade odreagovat a tak proste nalozim megakaru po strihani zahrady. Proc by si nekoho najimal, když nechci. Budu to vozit koleckem pul roku? Ne. Dam to na karu. Něco opravuju, tak proste vyndam sedacky z berlinga, udelam z nej pracanta, nalozim po strechu a odvezu. Tento bordel, nebudu davat na karu, pac bych to musel pul dne fixovat, aby mi to nedlitlo a zase ze zahrady to nebudu cpát do auta. Jedu si nechat zrenovovat starozitny nabytek? To jako mam volat nejaky odvoz? V nedeli se fakt nekomu bude asi chtit a zdrovna truhlar mi volal, ze jestli chci, tak mu to mam dneska v nedeli hodit a on se na to vrhne. Tak to dam na karu, ci do auta a jedu. Atd. atd. priladu by bylo hafo.

Verte, ze lidi se chovaji ruzne a jinak nez vy. ;)

Vypada to jako byste bojoval pro zakaz tazneho zarizeni pro osobni auta. Nebo jen pro EV? Nekomu to urcite bude vadit, ze EV uz je plnohodnotne auto a ze spalovak vysluhuje.

Presne tak, hlava nim nebere v tom je problem. Pokud kazde auto ma moznost zavesu tak by radi zaves pro EV omezili. Ze sveho okoli vim ze lidi co nelituji zvysenych podizovaci h nakladu za EV jsou akcni a nadseni vice zivotem. Sportuji, kempuji, jezdi na kolech. Tak proc by nemohli vyuzivat i tazne zarizeni? Resi se to na ninych vlaknech porad. Alespon kouli na upevneni kol, alespon zaves na maly karavan, na maly clun

---

Citroen C Zero,Nissan eNV200, Fotovoltaiky 2x30kW
Elektro-skutr-kolobezka-lod-hausboat ostrovni system
Elektrina nejsou jenom uspory. Je to volba, svoboda a zivotni styl. Take byt zodpovednejsi k zivotnimu prostredi.

Ja za nic nebojuju. Jen je mi jasne ze drtiva vetsina lidi chce veci jen proto ze to tak vzdykcy bylo a tak to chteji a uz ani netusi proc, nebo uz sou prilis lini pochopit ze to jde i bez nich, dokonce lepe. Podobnou logikou totiz lidi naprosto nutne vyzadovali u TM3 display pred volantem....aha ono to neni treba nakonec. Nebo hejblatka v interieru. Tazne se nekomu opravdu muze hodit, nerikam ze na svete neni nikdo kdo ho kazdy tyden nevyuzije, ale je mi jasne ze 90% z tech lidi co ho "nutne" potrebujou, ho potrebujou zrovna tak nutne jako ten display pred volantem.

A co treba ruzne barvy? Lidem musi stacit jedna jedina barva a hotovo. Clovece, nebyl jste v planovaci komisi pro spotrebni zbozi za komancu? Presne podle vasi delogiky se to vyrabelo, nebo spis nevyrabelo. Vase nutkani je fakt divne.

Proc nepridat dalsich 87 barev? At si lide vyberou co chteji prece? A co vrtulku na stechu?Precejen, obcas se to muze hodit prekonat mensi jezirko, tak proc lidem nedat tu moznost?

Yrovnavate hrusky a jabka. Na jeden displej se da jezdit a zvyknout si. Bez taznebo kola na kouli coz je konfortnejsi nez na strese, clun ci motorku neodvezete.

---

Citroen C Zero,Nissan eNV200, Fotovoltaiky 2x30kW
Elektro-skutr-kolobezka-lod-hausboat ostrovni system
Elektrina nejsou jenom uspory. Je to volba, svoboda a zivotni styl. Take byt zodpovednejsi k zivotnimu prostredi.

Obrázek uživatele Josef

Lidí, co dají milion za auto a pak mají přívěs je docela dost. On takový lepší přívěs za auto jaksi taky stojí milion. Nový obytňák 4 miliony a víc, aby to za něco stálo. Auto je pro mě auto a je mi jedno, že stálo milion. BMW i3 taky používám jako dělníka. Překvapivě mu to nijak zásadně neškodí, není podrápané, příliš špinavé apod.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Prave, taky mam pocit, ze lidi co maji karavany, privesy apod jsou povetsinou spise lepe situovani a jezdi s nimi na dovolenou proto, ze je to bavi, ne proto aby usetrili (predstava ze dovolena v karavanu je nejake setreni je dost mimo :-D )

Remeslnik zaves potrebuje treba kazdy den pro dopravu nastroju a materialu.

---

Citroen C Zero,Nissan eNV200, Fotovoltaiky 2x30kW
Elektro-skutr-kolobezka-lod-hausboat ostrovni system
Elektrina nejsou jenom uspory. Je to volba, svoboda a zivotni styl. Take byt zodpovednejsi k zivotnimu prostredi.

Ponechme stranou, že JÁ nepochopím, proč někdo investuje takové peníze do přívěsu. Já je mít, jednoznačně volím dovolené letecky mezi hotely - ale dejme tomu, že je to prostě kult, je to životní styl.

Přívěs za milion není vozík, bude něco vážit, a bude mít aerodynamiku jako pluh na vzduch. To chcete tahat TM3??? Na kolik to asi sníží dojezd? Kolikrát budete za cestu do destinace nabíjet víckrát, než kdyby jste jel bez přívěsu do tamního ubytování?

Asi neznate lidi co nechteji letecky do hotelu a chteji se svobodne toulat mimo turisticke preplnene lokality. Je to tak tezke pochopit ze lidi jsou ruzny? Vlastni ubytovyni co si vezu mi rozsiruje obzory a dava moznosti.

---

Citroen C Zero,Nissan eNV200, Fotovoltaiky 2x30kW
Elektro-skutr-kolobezka-lod-hausboat ostrovni system
Elektrina nejsou jenom uspory. Je to volba, svoboda a zivotni styl. Take byt zodpovednejsi k zivotnimu prostredi.

Rika ti neco Airbnb? Rika ti neco pujcovna aut? To ze letis letadlem neznamena ze musis byt zavreny v hotelu a hopsat s animatorem u bazenu.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jasne, treba kdyz jsem jel do skotksa, tak jsem logicky letel a na miste si pujcil auto. Ale po vetsine evropy je mnohem jednodussi cestovat primo vlastnim autem....

Ale treba Recko s vlastnim cymperem k nezaplaceni. Ani rnb na to nema. Tezko sezenu pres RnB pronajem baraku 2m od vody

---

Citroen C Zero,Nissan eNV200, Fotovoltaiky 2x30kW
Elektro-skutr-kolobezka-lod-hausboat ostrovni system
Elektrina nejsou jenom uspory. Je to volba, svoboda a zivotni styl. Take byt zodpovednejsi k zivotnimu prostredi.

Jo vloni hodnekrat, akorat vsude k pujceni jenom spalovak. Rnb ok. Mam rad.

---

Citroen C Zero,Nissan eNV200, Fotovoltaiky 2x30kW
Elektro-skutr-kolobezka-lod-hausboat ostrovni system
Elektrina nejsou jenom uspory. Je to volba, svoboda a zivotni styl. Take byt zodpovednejsi k zivotnimu prostredi.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Dave, ty si fakt neuvěřitelnej sebestřednej kokot. Vemte se z Kukem za ruce a jděte konečně do prdele.

Sorry Kuky, jsem heterosexual. Ale anonyma bychom mohli spolecne nakopat do prdele.

---

Citroen C Zero,Nissan eNV200, Fotovoltaiky 2x30kW
Elektro-skutr-kolobezka-lod-hausboat ostrovni system
Elektrina nejsou jenom uspory. Je to volba, svoboda a zivotni styl. Take byt zodpovednejsi k zivotnimu prostredi.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

nééé ani nápad, DAVE píše realitu a vyKuk přihrává moudra a odkazy. Ty ty nepodepsaný anonyme ted tady séleš ;) něco přihraj alebo huš z domečku :)

Ha ha. Tvl uz tu mam jeden like

---

Citroen C Zero,Nissan eNV200, Fotovoltaiky 2x30kW
Elektro-skutr-kolobezka-lod-hausboat ostrovni system
Elektrina nejsou jenom uspory. Je to volba, svoboda a zivotni styl. Take byt zodpovednejsi k zivotnimu prostredi.

Ha ha. Tvl uz tu mam jeden like

---

Citroen C Zero,Nissan eNV200, Fotovoltaiky 2x30kW
Elektro-skutr-kolobezka-lod-hausboat ostrovni system
Elektrina nejsou jenom uspory. Je to volba, svoboda a zivotni styl. Take byt zodpovednejsi k zivotnimu prostredi.

Vid, hlavne ze ty jsi ten chytrej anonym. Nemam rad kdyz nekdo nekomu hani svobodnou volbu koupit si teslu se zavesem a neustale na tom trva. To delali komunisti.

---

Citroen C Zero,Nissan eNV200, Fotovoltaiky 2x30kW
Elektro-skutr-kolobezka-lod-hausboat ostrovni system
Elektrina nejsou jenom uspory. Je to volba, svoboda a zivotni styl. Take byt zodpovednejsi k zivotnimu prostredi.

Tak to ponechte stranou a nechte to na jinych. Kdyz si chce koupit teslu x a vozit si za tim prives s konma nebo Harleje na srazy tak je to snad jeho vec a ne vase a muze vam byt fuk jak ma reseny prives a o kolikrat vic bude nabijet

---

Citroen C Zero,Nissan eNV200, Fotovoltaiky 2x30kW
Elektro-skutr-kolobezka-lod-hausboat ostrovni system
Elektrina nejsou jenom uspory. Je to volba, svoboda a zivotni styl. Take byt zodpovednejsi k zivotnimu prostredi.

Za prvé se ale bavíme o Tesle model 3, a né o X.
A za druhé, samozřejmě, ať si každý koupí co chce, já jen říkám svůj názor, že tažené na TM3 je nelogické a nepoužitelné.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Zapoměl jsi dodat na konec ...nepoužitelné pro tebe. A tim bys mohl to trapné rozímání o závěsu za Teslou uzavřít.

Nojo to bude tim ze vam to holt hlava nebere. Ale to je vase chyba. Mam 3 znamy s BMW i3 a zaves jim chybi. Kupodivu 2 duchodci, vozi si material na chatu a obcas si vezou drivi. Vozik by se jim hodil

---

Citroen C Zero,Nissan eNV200, Fotovoltaiky 2x30kW
Elektro-skutr-kolobezka-lod-hausboat ostrovni system
Elektrina nejsou jenom uspory. Je to volba, svoboda a zivotni styl. Take byt zodpovednejsi k zivotnimu prostredi.

Obrázek uživatele Josef

Ano, spotřeba se znatelně zvýší. U Modelu X to z 25 kWh vzrostlo asi na 45–50 kWh. Nicméně my jezdíme s přívěsem po republice, takže nám kratší dojezd nevadí. Pokud by Model 3 dojel s přívěsem 150 km, budu spokojen.

Dojede i vic

---

Citroen C Zero,Nissan eNV200, Fotovoltaiky 2x30kW
Elektro-skutr-kolobezka-lod-hausboat ostrovni system
Elektrina nejsou jenom uspory. Je to volba, svoboda a zivotni styl. Take byt zodpovednejsi k zivotnimu prostredi.

Dojede i vic

---

Citroen C Zero,Nissan eNV200, Fotovoltaiky 2x30kW
Elektro-skutr-kolobezka-lod-hausboat ostrovni system
Elektrina nejsou jenom uspory. Je to volba, svoboda a zivotni styl. Take byt zodpovednejsi k zivotnimu prostredi.

Ano tleskam. Konecne normalni pristup.

---

Citroen C Zero,Nissan eNV200, Fotovoltaiky 2x30kW
Elektro-skutr-kolobezka-lod-hausboat ostrovni system
Elektrina nejsou jenom uspory. Je to volba, svoboda a zivotni styl. Take byt zodpovednejsi k zivotnimu prostredi.

No pokud taháte pravidelně přívěs po republice, tak bych volil jiné auto než TM3.
A druhá věc - teď mě tak napadlo, on je obytňák do 750kg?

Najedu mesicne 6t km. Setrim mesicne 18t proti spalovaku a neresim opravy. Prave bych bral tm3 abych mene casu travil nabijenim. Resp treba zadny cas nabijenim. Rano bych vyrazil z baraku dobity do 100% a k DC bych jel jenom z piety kdyz si dam obed.

---

Citroen C Zero,Nissan eNV200, Fotovoltaiky 2x30kW
Elektro-skutr-kolobezka-lod-hausboat ostrovni system
Elektrina nejsou jenom uspory. Je to volba, svoboda a zivotni styl. Take byt zodpovednejsi k zivotnimu prostredi.

Proc by mel volit jine auto a proc do 750kg. Lidi proc yi v hlavach delate porad ten bordel a omezeni?

---

Citroen C Zero,Nissan eNV200, Fotovoltaiky 2x30kW
Elektro-skutr-kolobezka-lod-hausboat ostrovni system
Elektrina nejsou jenom uspory. Je to volba, svoboda a zivotni styl. Take byt zodpovednejsi k zivotnimu prostredi.

Ve svém výčtu vozového parku v zápatí máte Citroen C0 a Nissan eNV200. Kdyby jste měl jedno z nich vybavit koulí? Které by to asi bylo? ťik ťak, ťik ťak... ééééé - a odpověď zní?

Nezpochybňuji význam vozíků, a nezpochybňuji TM3. Jen zpochybňuji jejich kombinaci. Když mám životní styl, že pravidelně něco tahám (vozík, loď, koně, obytňák), tak mi přijde nerozumná volba TM3
Toť celé.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

to že máte životní styl neznamená že tisíce jiných lidí na planetě má životní styl stejný jako vy. NE, spousta dalších si v svým TM3 chce čas od času něco odtáhnout, proto taky TESLA přehodnocuje debilní názor (stejný jako tvůj) a tažný do TM3 i do TMY (což je opravená verze TM3) propříště jak je v článku dodá. Takže když i gigant TESLA uznala chybu a opravila svůj názor na tažný, ZAVŘETE UŽ i VY DEBÍL tu hubu ?? :))

PS: už se ty vaše žvásty vážně nedají číst ;) leze to na mozek, ste jak droga!! :))

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To kvituji. Začal psát chujovinu a vnucovat jiným svůj názor, a teď se to snaží za každou cenu nějak obhájit.
Já když vidím ten nick, tak se mi chce ...

Vybavuji si NV200, bohuzel pouze schvaleny na 420kg. Ale zatim staci. I na to c Zero bych ho dal kdyby to slo. Stacilo by na 2 kola klidne i se sundanym prednim kolem. C zero je uzky tak aby kola neprecuhovala. Vyhlizim tm3 a stoprocentne se zavesem. Pak uz pujde do cudu i zalozni octavka kombi 4x4 se zavesem na 1600kg. Nirvana

---

Citroen C Zero,Nissan eNV200, Fotovoltaiky 2x30kW
Elektro-skutr-kolobezka-lod-hausboat ostrovni system
Elektrina nejsou jenom uspory. Je to volba, svoboda a zivotni styl. Take byt zodpovednejsi k zivotnimu prostredi.

Vybavuji si NV200, bohuzel pouze schvaleny na 420kg. Ale zatim staci. I na to c Zero bych ho dal kdyby to slo. Stacilo by na 2 kola klidne i se sundanym prednim kolem. C zero je uzky tak aby kola neprecuhovala. Vyhlizim tm3 a stoprocentne se zavesem. Pak uz pujde do cudu i zalozni octavka kombi 4x4 se zavesem na 1600kg. Nirvana

---

Citroen C Zero,Nissan eNV200, Fotovoltaiky 2x30kW
Elektro-skutr-kolobezka-lod-hausboat ostrovni system
Elektrina nejsou jenom uspory. Je to volba, svoboda a zivotni styl. Take byt zodpovednejsi k zivotnimu prostredi.

Obrázek uživatele Josef

Já taky. Ale ono v elektrice nemáte moc na výběr. Buď Model X, Audi Etron nebo kompromisní PHEV Outlander. Nic dalšího není. Takže každá vlašťovka se počítá. Navíc Model 3 je docela velké a těžké auto, srovnatelné s Octavií, která utáhne obytný přívěs v pohodě.

Kona EV bude mít od podzimního facelitu možnost tažného, takže asi za rok v prodeji u nás.

---

Elektromobil Peugeot Ion sdílený se sousedy od 7/2018, najeto 26 tis. km.
Hyundai Kona electric najeto 16,5 tis. km.

No vždyť taky o tažném na modelu X jsem neřek ani popel. Celou dobu zpochybňuji jeho význam jen na TM3.
Případně na TMY, ale tam neznám jeho parametry.

Super. Zase jeden normalni clovek

---

Citroen C Zero,Nissan eNV200, Fotovoltaiky 2x30kW
Elektro-skutr-kolobezka-lod-hausboat ostrovni system
Elektrina nejsou jenom uspory. Je to volba, svoboda a zivotni styl. Take byt zodpovednejsi k zivotnimu prostredi.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A pak ještě existuje kategorie lidí, jako já, která si tažné pořídí kvůli držáku kol (lyží).

Není to lepší na střeše?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Elektrický kolo na střechu nedáš, musíš mít držák.

Jo, nosič na kola (jak už jsem tu psal) beru jako relevantní, to je využití, které je bez diskusí.

Slava :-)

Bohuzel neni. Piska to dela hluk. Odpor vzduchu. Na kouli je to lepsi. Ale to uz z dnesni generace malokdo zvladne uvazit protoze nema zkusenosti.

---

Citroen C Zero,Nissan eNV200, Fotovoltaiky 2x30kW
Elektro-skutr-kolobezka-lod-hausboat ostrovni system
Elektrina nejsou jenom uspory. Je to volba, svoboda a zivotni styl. Take byt zodpovednejsi k zivotnimu prostredi.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Na tu prosklenou střechu jsem viděl nosič pouze na 2 kola. Navíc dávání kol na střechu je značně nepohodlné.

Uznávám, že je to asi jedno z nejrozumnějších vysvětlení (důvodů) co jsem tu četl.
I tak si myslím, že co se těch kol týče, tak by bylo lepší vyrábět nosič na tři nebo čtyři kola na střechu než montovat na tip auta jako je TM3 kouli. S lyžema je to ještě jasnější, to bych to viděl a rakev.
Ale to Vaše vysvětlení tedy beru.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

tyole kola na skleněnou střechu... ?? to není noumáuní úďo to není noumáuní :))) ale je fakt že je to dobrý na posilovaní rukou, ramen a výhodný v při kontrole jesis ty kola "neztratil" to se stačí kouknout do stropu uoe :))

Voe treba ti poradi jak tu sklenenou strechu provrtat a dat tam sroubky nebo magneticky drzaky specialni na sklo nebo na hlinik. On je fakt chytrej kluk.

---

Citroen C Zero,Nissan eNV200, Fotovoltaiky 2x30kW
Elektro-skutr-kolobezka-lod-hausboat ostrovni system
Elektrina nejsou jenom uspory. Je to volba, svoboda a zivotni styl. Take byt zodpovednejsi k zivotnimu prostredi.

Proc vrtat? Vzdyt TM3 ma sloty kam ten roof rack normalne pripevnis.

Pisou tady ze videli drzak jenom na 2kola a ne na 4. Tak na dalsi dve kola prisavky nebo sroubky. Ale shodli jsme se ze nejlepe na kouli. Teda s vyjimkou jednoho experta tady. Ten kouli na T3 kompletne zavrhuje a vsem rozmlouva. Mam strach ze zavola Muskovi a ten tu kouli kvuli nemu zrusi a jsme v pici.

---

Citroen C Zero,Nissan eNV200, Fotovoltaiky 2x30kW
Elektro-skutr-kolobezka-lod-hausboat ostrovni system
Elektrina nejsou jenom uspory. Je to volba, svoboda a zivotni styl. Take byt zodpovednejsi k zivotnimu prostredi.

Zase ta hlava. Samozrejme ze je lepsi mit drzak na kouli nez na strese. Uz jste nekdy montoval kolo na strechu? A uz jste jel treba se 4ma kolama130 - 140 na dalnici? Proc tu hlavu nejak nelecite. Lyze pokud mate tunel nebo dlouhy kufr a carwingy je lepsi take strcit do auta nez na strechu. Staci malo.a piskaji

---

Citroen C Zero,Nissan eNV200, Fotovoltaiky 2x30kW
Elektro-skutr-kolobezka-lod-hausboat ostrovni system
Elektrina nejsou jenom uspory. Je to volba, svoboda a zivotni styl. Take byt zodpovednejsi k zivotnimu prostredi.

Zase ta hlava. Samozrejme ze je lepsi mit drzak na kouli nez na strese. Uz jste nekdy montoval kolo na strechu? A uz jste jel treba se 4ma kolama130 - 140 na dalnici? Proc tu hlavu nejak nelecite. Lyze pokud mate tunel nebo dlouhy kufr a carwingy je lepsi take strcit do auta nez na strechu. Staci malo.a piskaji

---

Citroen C Zero,Nissan eNV200, Fotovoltaiky 2x30kW
Elektro-skutr-kolobezka-lod-hausboat ostrovni system
Elektrina nejsou jenom uspory. Je to volba, svoboda a zivotni styl. Take byt zodpovednejsi k zivotnimu prostredi.

Kola jsem dával na střechu roky, pak jsem si pořídil nosič na kouli a po pár dnech jsem si říkal, že jsem to měl udělat dávno. Už jsem málem zrušil rezervaci na tm3, protože se psalo, že nepůjde dat koule.

Mas pravdu nacelniku

---

Citroen C Zero,Nissan eNV200, Fotovoltaiky 2x30kW
Elektro-skutr-kolobezka-lod-hausboat ostrovni system
Elektrina nejsou jenom uspory. Je to volba, svoboda a zivotni styl. Take byt zodpovednejsi k zivotnimu prostredi.

Svata pravda

---

Citroen C Zero,Nissan eNV200, Fotovoltaiky 2x30kW
Elektro-skutr-kolobezka-lod-hausboat ostrovni system
Elektrina nejsou jenom uspory. Je to volba, svoboda a zivotni styl. Take byt zodpovednejsi k zivotnimu prostredi.

Obrázek uživatele Kuk

Další kategorie za sebou tahá vodní skůtry, čluny, jachty, koně, motorky atd.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com www.freeghosn.com #freeghosn ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Ten kdo tahá tento tip nákladů k tomu nebude používat Teslu. A jestli ano, tak kolik takových bude?
Pokud se nějakou takovou činností zabýváte - ježdění na vodním skůtru, člunu, jachtě, koni nebo motorce pravidelně, a pravidelně je převážíte (že se Vám nevyplatí si jejich převoz objednat), tak pochybuji, že zvolíte k takové činnosti TM3 nebo TMY

Prave ze zvolim. Radsi jedno EV na vsechno nez jedno EV bez zavesu a spalovak se zavesem. A radsi s EV a privesem za 35kw nez s off roudem za 12l benzinu. Nejak si to EV na sebe musi vydelat

---

Citroen C Zero,Nissan eNV200, Fotovoltaiky 2x30kW
Elektro-skutr-kolobezka-lod-hausboat ostrovni system
Elektrina nejsou jenom uspory. Je to volba, svoboda a zivotni styl. Take byt zodpovednejsi k zivotnimu prostredi.

Na podzim má dojít k menšímu facelitu Hyundai Kona EV a mimo jíné bude mít možnost tažného.

---

Elektromobil Peugeot Ion sdílený se sousedy od 7/2018, najeto 26 tis. km.
Hyundai Kona electric najeto 16,5 tis. km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Já čekám, až se u nás bude Kona EV prodávat a doufám taky, že tažné bude na dost kg. Zatím mám spalovače, za kterým můžu tahat brzděný přívěs do 1500 kg. Kdyby tohle měla Kona EV, byl bych spokojený.

Já dnes koupil Konu EV. Ještě jednu by meli mýt u Hyundai Domanský, bílou ultimate a budou mít i šedou v dubnu.

---

Elektromobil Peugeot Ion sdílený se sousedy od 7/2018, najeto 26 tis. km.
Hyundai Kona electric najeto 16,5 tis. km.

-

---

Elektromobil Peugeot Ion sdílený se sousedy od 7/2018, najeto 26 tis. km.
Hyundai Kona electric najeto 16,5 tis. km.

Konecne.

---

Citroen C Zero,Nissan eNV200, Fotovoltaiky 2x30kW
Elektro-skutr-kolobezka-lod-hausboat ostrovni system
Elektrina nejsou jenom uspory. Je to volba, svoboda a zivotni styl. Take byt zodpovednejsi k zivotnimu prostredi.

Obrázek uživatele Kuk

Vona se Kona EV bude na podzim ještě vyrábět? :)))
https://insideevs.com/hyundai-reduce-kona-electric-production/

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com www.freeghosn.com #freeghosn ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Mám to od technika-dealera v Butovicích. A věřím mu.

---

Elektromobil Peugeot Ion sdílený se sousedy od 7/2018, najeto 26 tis. km.
Hyundai Kona electric najeto 16,5 tis. km.

Stejne jako ja mas t3 letos v planu tak kdyz prijdes o Iona tak to tolik bolet nebude. A ja k t3 mam dva NV200 tak to bez c zera taky preziju. Doma teda budou nasrany ale to zvladnu.

---

Citroen C Zero,Nissan eNV200, Fotovoltaiky 2x30kW
Elektro-skutr-kolobezka-lod-hausboat ostrovni system
Elektrina nejsou jenom uspory. Je to volba, svoboda a zivotni styl. Take byt zodpovednejsi k zivotnimu prostredi.

Tak sazka? Ty Iona a ja C zero. Placneme si?

---

Citroen C Zero,Nissan eNV200, Fotovoltaiky 2x30kW
Elektro-skutr-kolobezka-lod-hausboat ostrovni system
Elektrina nejsou jenom uspory. Je to volba, svoboda a zivotni styl. Take byt zodpovednejsi k zivotnimu prostredi.

Koupil jsem Konu EV, nic mi nezbylo

---

Elektromobil Peugeot Ion sdílený se sousedy od 7/2018, najeto 26 tis. km.
Hyundai Kona electric najeto 16,5 tis. km.

Asi trochu chybka ne? Ja drzim co kde do kdy to jde a holt jsem si na T3 pockal a pockam az tam bude se zavesem

---

Citroen C Zero,Nissan eNV200, Fotovoltaiky 2x30kW
Elektro-skutr-kolobezka-lod-hausboat ostrovni system
Elektrina nejsou jenom uspory. Je to volba, svoboda a zivotni styl. Take byt zodpovednejsi k zivotnimu prostredi.

Pprostě jsme to se ženou přehodnotili, a bude TMY až bude. IONa si necháme, je sdílený.

---

Elektromobil Peugeot Ion sdílený se sousedy od 7/2018, najeto 26 tis. km.
Hyundai Kona electric najeto 16,5 tis. km.

Ale co ta sazka? Treti Ion k tem dvou C zerum by se nam na rozvozy obedu a pizz hodil.

---

Citroen C Zero,Nissan eNV200, Fotovoltaiky 2x30kW
Elektro-skutr-kolobezka-lod-hausboat ostrovni system
Elektrina nejsou jenom uspory. Je to volba, svoboda a zivotni styl. Take byt zodpovednejsi k zivotnimu prostredi.

Dobrej plan. C zera nedame. Vydelavaji prave na tu Teslu

---

Citroen C Zero,Nissan eNV200, Fotovoltaiky 2x30kW
Elektro-skutr-kolobezka-lod-hausboat ostrovni system
Elektrina nejsou jenom uspory. Je to volba, svoboda a zivotni styl. Take byt zodpovednejsi k zivotnimu prostredi.

Ale bude. Dame sazku?

---

Citroen C Zero,Nissan eNV200, Fotovoltaiky 2x30kW
Elektro-skutr-kolobezka-lod-hausboat ostrovni system
Elektrina nejsou jenom uspory. Je to volba, svoboda a zivotni styl. Take byt zodpovednejsi k zivotnimu prostredi.

No jo no., to je tak kdyz na EV aute mas zaporne marze.... ale muzes si udelat krizek do denicku jak si to "nandal" TM3.

Kecaji. Marketinkovy tah. Prosim nekupujte to prodelavame.

---

Citroen C Zero,Nissan eNV200, Fotovoltaiky 2x30kW
Elektro-skutr-kolobezka-lod-hausboat ostrovni system
Elektrina nejsou jenom uspory. Je to volba, svoboda a zivotni styl. Take byt zodpovednejsi k zivotnimu prostredi.

+1

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

...někde jsem četl, že MY už nebude mít 12V olověnou baterii a i díky tomu zjednodušenou kabeláž (+úspora hmotnosti)
tak snad

Obrázek uživatele Josef

Nějakou 12V baterku ovšem mít určitě bude. To by v autě musel být pořád aktivní DC/DC měnič a to je zbytečná spotřeba jako kráva.

Ale je anachronismus aby tam byla olovena tezka misto lehke lion

---

Citroen C Zero,Nissan eNV200, Fotovoltaiky 2x30kW
Elektro-skutr-kolobezka-lod-hausboat ostrovni system
Elektrina nejsou jenom uspory. Je to volba, svoboda a zivotni styl. Take byt zodpovednejsi k zivotnimu prostredi.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

tažné zařízení?? ccc takový základ, ten už tam měl být 2 roky!!

kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/tesla-motors-usa-/tesla-model-3/

Vidíte, a já to zase u takovéhoto auta považuji za naprostou zbytečnost. Na Teslu nemám (a nikdy asi ani mít nebudu), ale kdybych si ji mohl nějakou shodou okolností jednou koupit (třeba ojetou), tak si ji budu hýčkat a rozhodně si z ní neudělám pracovní auto, za kterým bych tahal vozejk.
A co se týče obytného přívěsu, tak myslím, že kategorie lidí, co dají milion a více za auto na dovolenou s přívěsem opravdu nejezdí.
Určitě existuje skupina lidí, kteří tažené využívají (a možná i denně), ale jako velký bude průsečík množin lidí co tažné využívají s množinou lidí co si koupí Teslu???

PS: pro běžné lidi, k čemu dnes vozík? Možná párkrát za život. Všechny nadrozměrné náklady jsou dnes s možností dovozu a výnosu do patra (leckdy i se smontováním či zapojením). A co se odvozu odpadu týče, tak sběrné suroviny (případně technické služby) si sváží na zavolání veškeré druhy za cenu, která se nerovná ani ceně paliva kterou by jste s vozíkem projel. A na těch pár případů, kdy se nedá využít ani jedna z těchto možností, si tedy párkrát za život můžu auto s koulí a vozíkem půjčit v půjčovně.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

to je možný to ty považuješ za naprostou zbytečnost i když na Teslu nemáč. Ale podstatný je že TY nejsi VŠICHNI co TESLU chtějí. A dost lidí vyžaduje tažný, protože když kára nemá tažný a není na něho dimenzována pak si ho tam už nenamontuješ a těch spoooousta lidí co ho chtěla tu absenci neskousne a jsou co? no přeci nasrrrrr :)))
A teď logická otázka : PROČ PANEMLASKU PROČ ta kára v roce 2019 nemá :

1) přípravu za pár šprdlíkůna tažný za příplatek, tzn kdo nechce tažný mít nemusí a naopak ;)

2) před řidičem palubovku s LCD displejem za pár šprdlíků za příplatek, tzn kdo nechce palubovku si přikupovat nemusí a naopak ;)

3) normální levný plastový 30 let starý techno kliky za pár šprdlíků a za příplatek ty stávající teslý chromový avatárky anebo navopak našlo by se dost lidí co by se hrozně rádi za příplatek zbavili těch avatářích klik a připlatili si za vobyčejný normální plasťáky ;))

užs to pochopil? ;)

Odpovědi za Muska určitě poskytnout nemůžu a myslím, že jsou zbytečné. Auto je prostě tak vyrobené, a když Vám to vadí, nekupujte si jej.
Nemyslím, že bych reprezentoval Všechny, co chtějí Teslu, to jste špatně pochopil.
Já rozporuju to, že by TM3 byla vhodným autem na vybavení koulí. Je to asi jako když někdo dával kouli na Renault Twingo s litrovým motorem.
Několikrát jsem tu čet, že ti co si koupí Teslu (tedy dají za auto milion a víc), tak možná netahají vozík s bordelem, kterého se kolem domu nasbírá hodně, ale tahají třeba koně, nebo člun či dokonce jachtu.
Jenže to jsou většinou přívěsy nad 750kg, takže to vidím bledě, nemluvě o tom, že takové přívěsy mají aerodynamiku asi jako pluh na vzduch, takže dojezd klesne odhadem o nějakých 50%
Prostě, když něco (a nedej bože většího / těžšího) tahám pravidelně, nezvolím si jako tažené auto TM3

Prave zaves na maly auta spalovaky ma smysl. Kupuji si je duchodci co jezdi na chatu a hrabou se v zemi. Do malyho auta nic nedaji a vlek do 750kg a i treba do 400kg je pro ne fajn.

---

Citroen C Zero,Nissan eNV200, Fotovoltaiky 2x30kW
Elektro-skutr-kolobezka-lod-hausboat ostrovni system
Elektrina nejsou jenom uspory. Je to volba, svoboda a zivotni styl. Take byt zodpovednejsi k zivotnimu prostredi.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No nevím... srovnávat T3 s Twingem :-)
Ale ano, je to politika Tesly, že na T3 prostě kouli nedají, jejioch volba. Ale zase spoustě lidí to tam chybí a je potřeba to pochopit. Ostatně, spalováky této kategorie s tím problém nemají, tak proč Tesla 3? Nevím... mě to je taky jedno, jen prostě dokážu pochopit i potřeby jiných.

Nesrovnával jsem TM3 s Twingem, ale vyjadřoval jsem se k tomu, že na některá auta je tažné nesmysl.
A proč si myslím, že je nesmysl na TM3?
No za 1) přívěs (a nebo dokonce karavan, či přívěs na koně) bude mít aerodynamiku jako pluh na vzduch.
a za 2) Myslím si, že kategorie (společenská vrstva) která dá za auto milion a nebo více, nemá mnoho jedinců, kteří by tahali libovolný tip přívěsu.
Určitě se tací najdou, ale kolik jich bude?


EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicYouloca Dating — Connecting Singles WorldwideNabíječky elektromobilů Circontrolveletrh e-SalonAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobil