Tesla snížila ceny elektromobilů Model 3, Model S a Model X, upravila nabídku

Jan Horčík - 17 Červenec 2019

Tesla pokračuje v optimalizaci své nabídky. Standardní barvou se nově stala bílá místo černé.auto elektromobil Tesla Model 3 design studio

Tesla se snaží další úpravou nabídky svých elektromobilů zjednodušit výrobu a ušetřit.
foto: Tesla

Tesla upravuje nabídku svých aut tak často, že už i pro zasvěcené je obtížné to sledovat. Mění ceny, dostupné varianty i výbavu.

Aktuálně například po krátkém čase opět zrušila "Standard Range" verze elektromobilů Tesla Model S a Tesla Model X. V nabídce jsou tak pouze Long Range a Performance verze.

U Performance verze se navíc stal standardem balíček Ludicrous, který původně stál $20 000 (zrychlení 0-100 km/h za asi 2,5 sekundy ).

Ceny elektromobilů Model S a Model nyní začínají na $80 000, resp. $85 000. Novou standardní barvou pro všechny modely, včetně Modelu 3, je Pearl White Multi Coat, původně za příplatek $1500.

Cena elektromobilu Tesla Model 3 nyní začíná na $38 990 pro verzi Standard Range Plus.

Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele Kuk

Nejřív ílon říká honem kupujte dokud můžete využít úlevu z daně a pak když si lidi nakoupěj tak zlevní. Něteří to poněkud nelibě komentují. :)))

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Jejich problém. Pořád byla sleva z daně vyšší než nynější sleva na autech.

Osobně podobnýma lidma pohrdám. Jim nevadí to kolik zaplatili, protože zaplatili tolik jaká byla tehdy cena a kolik byli ochotni dát. Je nejvíce štve, že někdo jiný to bude mít levněji.

Obrázek uživatele Marek_

Tady přehled zlevnění v Německu:
https://ecomento.de/2019/07/16/tesla-model-3-guenstiger-model-s-und-model-x-neue-einstiegsvarianten/

PS:
Co je důvodem toho zlevnění? U S a X chápu, že je to slabší poptávka, ale u modelu 3 je poptávka údajně vysoká, takže by neměl být důvod. Nebo jak to funguje?

---

Lexus GS 450h Premium 2013

Obrázek uživatele Franta Koudelka STS CHvojkovice Brod

fšechno je to furt srašně přepálený to pude dolů jak zralý hrušky :))

---

*Za klima/Sněhuláky/Gretu/Greenpeace Deutschland Umwelthilfe/Písek fpřevodofce/Extinction Rebellion/TESLU a BostonDynamics ;) *ČEZKO ta země zaprodaná, ropáků autopopelnic plná, žlutým svinstvem oplývající ;)) *když konzerví náčelník vonehdá 2017 konečně vyhlásil dízlblejt po(ka)kání tak fjůčr vižn to aby nebyli za úplný debily :)) *holt zpátečníky zaprděnce a čuchače fosilního fetu budoucnost nemiluje, kdo nejde s dobou jako by debyl ;)) 1.liga MISTŘI: Kuk /Saman /Jiří_Švarc /ePavel /Radovan /Jan Veselý /e-LUKY /UDA /No_name /CarlosEV /ok1zjv /Josef /romhor /Leodendula 2.liga PŘICMRDÁVAČI: TrochuNadhledu /TakyMartin /hybrid6 /Marek_ /Tomáš /PeaK 5.kolona ROPÁCI: runner42 /Teslalicker

Obrázek uživatele Jiří_Švarc

Důvodem může být i snaha o maximalizaci zisku. Většinou ti první zájemci jsou nadšenci a vybírají si vesměs dražší modely, ale jakmile se vozy staly masovkou, jde s tím zároveň o značný přechod k nejlevnějším a hůře vybaveným, takže pokud si většina lidí vybírala základ TMS/TMX, tak teď je ten základ o $5000 dražší, byť mnohem lepší a jelikož byl rozdíl v ceně baterie pro Teslu tak $2000 (20 kWh), furt má o $3000 zisku víc na TMS/X LR za $80000 než na TMS/X SR $75000. Mimochodem třeba Škoda udělala úplně to samé, vyřazení nejlevnějšího Superbu a značné zlevnění vyšší výbavy Ambition, která je nyní základem.
U TM3 zlevnili základ SR+ o 2,5 %, LR o 4 % a perf. o 8,5 %, takže opět mnohem více lidí přemýšlí o vyšších variantách, když už ten rozdíl není takový. Zisk pak může vypadat nějak takto: SR+ $35000->$39000 (zisk $4000), LR $38000->$48000 (zisk $10000), perf. $39000->$55000 (zisk $16000), takže je jasné, k jakému nákupu budou tlačit zájemce. Opět lze porovnat se superbem, kdy výbava Ambition zlevnila o 35000, Style o 45000 a Sportline o 69000.
Dalším důvodem může být zefektivnění výroby, kdy si prostě drží tu svoji 20% marži a proto mohou zlevnit při stejném zisku.
Dále co mě napadá je to plánované masivní navýšení výroby (viz článek objednané díly u jednoho z dodavatelů z 20000/měsíc na 40000/měsíc od srpna), takže místo slabší poptávky to může být o dost vyšší nabídka.

---

EV - tabulky, statistiky: https://bit.ly/2uU06PO

Cena baterií klesá, prostor pro zlevňování tady je. Konkurence taky nespí a Tesla není na trhu sama.

Jsem z toho tady takový zmatený. Pořád čtu že Tesla žádnou konkurenci nemá a pak zase má...těžko se v tom vyznat.

Každopádně zlevňovat v době, kdy je o váš produkt prý takový zájem, že ještě roky nezvládnete pokrýt poptávku (a navíc jste v obrovské ztrátě) je více než podivné. Spíš to zavání něčím jiným.

---

BMW M5 competition - když sešlápnu plyn, Gréta se rozbrečí
87tis km s Teslou model S - prodáno

No konkurenciu ma iba na papiery. Zatial ju vsetci ohrozuju iba powerpointovymi prezentaciami (hlavne VW) ale aj tak sa musi branit uz teraz.

Tesla konkuruje hlavně sama sobě.

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 55 tis. km

Funguje to tak, že Musk chce zabít spalováky. Takže s tím jak bude Tesla zvyšovat efektivitu a produkci, tak bude i nadále snižovat cenu.

Zatim to vypada, ze Elon zabje sam sebe-)

Zabít spalováky? To je Musk asi odtržený od reality. Podíl elektra je stále tak malý že o nějakém zabíjení nemůže být řeč. Navíc přece nestíhají výrobou ani pokrýt poptávku.

---

BMW M5 competition - když sešlápnu plyn, Gréta se rozbrečí
87tis km s Teslou model S - prodáno

Obrázek uživatele Joe

Mno... Když začátkem minulého století už pomalu bylo víc vidět na venkovských silnicích první automobily a benzín se nakupoval v apotéce, tak se štolbové a výrobci sedel taky u piva váleli smíchy, že se objevila "konkurence" co nahradí kočáry a koně...

---

Fotovoltická elektrárna 9 kw -36 panelů, Solární ohřev vody 75 trubic- 12 kw, Tepelné čerpadlo in 6kw out 23 kw. Elektromobilista čekatel....:-))) Na obrázku s mým synem Matějem se těšíme u TMS, od který sme měli na nějakej čas ve Vegas klíč...:-)))

Obrázek uživatele Marek_

No ale k čemu je to dobré? Když teda tvrdí, že o model 3 je obrovský zájem, pomalu nestíhá vyrábět a uspokojit veškerou poptávku... tak mi zlevňování nepřijde jako smysluplný krok, ne? Pokud by to s tou obrovskou poptávkou byla pravda, tak v pohodě prodá celou produkci za tu vyšší cenu a má vyšší marži, zisko, což je, ostatně, i jeho cílem.

Nebo možná tomu nerozumím :-) Ale chci se na to podívat s rozumem, ne nějak fanaticky, že chce "zničit" spalováky, to mi přijde takové úsměvné.

---

Lexus GS 450h Premium 2013

To že Musk chce zničit spalováky, to je známý fakt :)

A možná s tím snížením ceny má něco společného to, že Tesla připravuje významný nárůst produkce. To snížení přece jenom nebylo nijak drastické a fakticky jenom kompenzuje snížení dotací v USA. Každé takové snížení dotací prostě vytváří dočasné snížení poptávky. nejde o to, že by nebyl zájem, ale spíše tyhle ty nesmysly se snížením vytvářejí nežádoucí fluktuace v poptávce.

Takže Tesla na jednu stranu snížila cenu o 1000 dolarů a na druhou stranu plánuje za měsíc zvýšení ceny autopilota o 1000 dolarů.

TM3 je výrazně dražší než řada EV, tak se to snaží zatraktivnit. Příští rok to bude boj, na trhu bude celkem 58 modelů EV aut.

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 55 tis. km

Byl by seznam těch 58? Díky

https://ev-database.uk/compare/efficiency-electric-vehicle-most-efficient

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 55 tis. km

Obrázek uživatele Radovan

Tabulky jsou prevít Josefe. Oni do těch 58 zahrnuli nejen přicházející, ale i koncepty. Fakticky je těch aut 27, Available, a to ještě mezi to počítají zvlášť verze LR a SR u Tesly, 2 verze Smartu, 2 verze Nissanu Leaf atp.takže jsme na čísle co si lze opravdu koupit. Když pomineme šílené čekací doby a nestíhání poptávky.

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 80 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 35 tis. km (49 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Obrázek uživatele Marek_

Jo, to už mi přijde logičtější zdůvodnění...

---

Lexus GS 450h Premium 2013

Určitě v tom hraje slovo obchodní strategie, příprava na podmínky trhu roku 2020, ale nezavrhoval bych ani tu iracionalitu, kterou zmínil TakyMartin. Některé přínosy / výnosy se racionalitou změřit nedají. Představte si třeba, že dostanete pracovní nabídku, kde by jste za práci ve stejném množství dostal více peněz, ale náplň té práce by Vás nebavila. Je lepší brát méně a být "štastný", nebo je lepší brát více a "trápit se"? Ne všechno jde vyčíslit, či exaktně spočítat.

Musk prostě nezapadá do klasického ekonomického vzorce. V momentě, kdy má pokryty své potřeby, tak ač to může vypadat iracionálně a nesmyslně, nemusí být jeho cílem generovat větší zisk. Respektive, né každý měří úspěch jen výší obratu a následně zisku. OPAKUJI, v momentě kdy má POKRYTÉ všechny POTŘEBY, může klidně toužit po tom, aby po světě jezdilo co nejvíce jeho aut, a je mu jedno, jestli vydělá jen X, nebo X+1.

to je síce pekné, ale v situácii, kedy ešte stále generujú straty, to veľmi zmysel nedáva.
OK, výsledky za Q2 ešte nepoznáme. Ak budú 500m v pluse tak toto rozhodnutie dáva zmysel.
V opačnom prípade... ak túži po tom, aby po svete jazdilo čo najviac jeho aut, tak profit nie je dôležitý, ale priviesť firmu na bubon asi tiež nepomôže.

TM3 sa už vyrobilo cez 300.000. Ono to fakt môže byť aj o tom, že už sa blížia k dobaveniu všetkých pôvodných objednávok, a nové nepríbúdajú požadovaným tempom.
Koľko bolo tých pôvodných objednávok, okolo 450k? Čiže z tohto backlogu ostáva ešte 150k, čo je produkčná kapacita na pol roka maximálne, ak nebudú zvyšovať produkciu (čo chcú, že..)

Uvidíme. Som fakt zvedavý na tie finančné výsledky

Obrázek uživatele PaRi

"Generovat ztrátu" je dost široký pojem.
1. Je ta ztráta zapříčiněna tím, že vše co vydělá + to co si půjčil od investorů vrazil do další expanze? Výsledkem je mínus.
2. A nebo to, co vydělal, šoupnul do banky? Výsledkem je plus.

Kdo má víc? Čí společnost je hodnotnější? Koho to v budoucnu asi semele?

Je pravdou, že Teslu (a SpaceX) neumí uchopit ani některé velké investiční fondy a poradenské společnosti.

počkaj, lenže tá strata sa ráta z "bežnej činnosti", investície v tom hrajú iba nepriamu rolu.

zjednodušene povedané:
ak vyrobím autá za 1000 a predám ich za 900, a zároveň si požičiam 500 a postavím si za to novú výrobnú halu, tak moja strata nie je 600, ale len tých 100.
preto majú naakumulovanú stratu cca 5,7 mld, ale celkový dlh tuším 13 mld.

Samozrejme, v realite je to trochu komplikovanejšie.
Úroky z toho dlhu (nech ho použili na čokoľvek) sa premietajú do výsledkov bežnej činnosti.
Tak isto ako proporčné časti tých investícií (R&D, výstavba), kde povedzme že som postavil halu za 5 mld na dlh, teda reálne dlhujem 5 mld, ale odpisujem 10 rokov, a teda v bežných výsledkoch sa mi ráta iba 500 mld do straty (resp. do zníženia zisku, ak nejaký mám).

Čiže nie je to celkom tak, že straty majú len pre to, že všetko búchajú do inovácií a expanzie.

Přesně tak. jakmile firma generuje obrovské zisky kvůli dividentám pro akcionáře místo toho aby investovala, tak je na nejlepší cestě směrem dolů.

Velké firmy už obvykle inovují hlavně tak, že skupují malé startupy, protože samy už toho nejsou schopné.

to je tiež do istej miery pravda, ale nie je to len kvoli tomu, že by sa tie veľké firmy snažili maximalizovať výnos pre akcionárov.

veľké firmy častokrát dávajú ohromné sumy do R&D, ale dosahujú horšie výsledky ako start-upy, pretože veľké firmy sa z definície menia na pečiatkovú firmu.
čiastočne viem o čom bľabocem, pretože robím v jednej takej, čo má 100.000+ zamestnancov.
"legislatívny proces" a ochota riskovať je tunak skoro na úrovni štátnej správy

len tak mimochodom, Tesla je už tiež korporát, kde odvaha riskovať zanikne hneď ako z firmy vycúva Musk, aj keby tak spravil hneď zajtra

Tau uprimne receno, ono tam toho riskovani (ve smyslu neco prulomoveho, o cem se nevi, jestli to trh prijme) uz nejakou dobu moc neni.

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Jistě a proto chystají vyrábět třeba klasicky pickup že

A co je na tom rizikoveho? Technologicky to bude jina kastle na stejnem skateboardu a americky trh po tom slinta jak pes po kusu uzeneho. Takze riziko, ze nebude odbyt, taky ne.

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Tak zrovna Tesla jede na hraně odjakživa. Extrémní vertikální integrace jenom dokazuje, že zrovna oni se nebojí riskovat. Je to i díky Muskovi, který je risk-taker a běžně dělá rozhodnutí, které by žádný MBA nikdy neudělal. A proto je Tesla technologicky 7 let před konkurencí.

https://twitter.com/teslectrics/status/1151591197904920578

Bohužel většina kvalitních manažerů se chová zodpovědně vůči firmě i lidem, Musk tyhle věci nevnímá, lidé jsou pro něj jen čísla a výrobní prostředek.

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 55 tis. km

Obrázek uživatele Jiří_Švarc

Přesně tak, zlatí manažeři Lucid Motors, Faraday Future, Rivian, Fisker, Dyson... kteří za pár let vybudovali úplně od nuly automobilku s produkcí stovek tisíc aut ročně a celou dobu jsou zodpovědní vůči firmě a svým zaměstnancům :-D

---

EV - tabulky, statistiky: https://bit.ly/2uU06PO

Ale tak to je, jen ti největší hajzlíci a sociopati mají často nejúspěšnější firmy. Jenom dělat pod nimi je peklo.

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 55 tis. km

Vážně? A proto většina těch kvalitních manažerů odepisuje Teslu posledních 11 let? Neboli pod jejich taktovkou by Tesla byla už dávno mrtvá a kupodivu pod tím nezodpovědným Muskem je to nejrychleji rostucí firma na světě a největší výrobce elektromobilů na světě s mnohaletým technologickým náskokem před zavedenými giganty.

Ono je nakonec dobře že ti zodpovědní kvalitní MBA manažeři Teslu neřídí, protože by byla dávno pod drnem.

Nevím, kde bereš statistiku většiny manažerů, to že někdo občas něco plácne o konci Tesly nic neznamená, dokud jim banky a firmy budou půjčovat, nemají problém, to nikdo z nás. Náskok zvláště technologický nic neznamená, viz souboj Intel vs Motorola, Nokia vs svět, Apple OSX vs Microsoft Windows apod.

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 55 tis. km

Asi ses n2jakou dobu nedíval na statistiky prodejů elektromobilů ve světě, když tvrdíš, že technologický náskok nic neznamená.

Díval, na světě se prodá 180 mil. aut, Tesla 0,5 mil. v segmentu, který sama stvořila a ve kterém si konkuruje sama sobě.

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 55 tis. km

Obrázek uživatele Jiří_Švarc

A kam jste se díval, některá statistika, která zahrnuje i kola a koloběžky? :-D

---

EV - tabulky, statistiky: https://bit.ly/2uU06PO

Ano, zahrnuje to i bazary :)

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 55 tis. km

Obrázek uživatele Jiří_Švarc

To je ale hrozná blbost a ještě to není pravda.
Vím, že je to s vámi marný, viz naše nedávná diskuze, ale stejně se zeptám jestli sem dáte odkaz na zdroj nebo zase budete tvrdit, že to nejde :-D

---

EV - tabulky, statistiky: https://bit.ly/2uU06PO

Nejde to, žádný odkaz neexistuje, jen se snažím vás odradit od diskuze se mnou, budete mít klid a bude muset méně psát :)

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 55 tis. km

Obrázek uživatele Jiří_Švarc

No já jen, že jste psal, jak se nemám vyjadřovat k věcem, kterým nerozumím, tak se divím, že pro vás to neplatí, to je celé :-)

---

EV - tabulky, statistiky: https://bit.ly/2uU06PO

To že jsem se upsal jedničkou, tedy paměť na čísla asi na hovno, tak je toho potřeba využít že? Tomu není potřeba rozumět, stačí umět číst a používat Google.

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 55 tis. km

Na světě se loni prodalo 86 miliónů aut od 56 značek. Z toho 2 milióny elektromobilů. A Tesla chce letos prodat cca 400.000.

.... ktorý sama stvorila a nemá v ňom konkurenciu.

---

FVE 10kWp + 12kWh LiFePO4, fotovoltaický ohrev vody 1,2GJ tepelný zásobník, 80tis. km na elektro.

Ano je celá řada firem, která vytvořila segment na trhu a nemá v něm konkurenci.

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 55 tis. km

Tesla má vliv na vývoj automobilů asi takový jako měl svého času Apple s iPhonem. Kde je dneska Nokia?

Oni většinou akcionáři chtějí své peníze zpět, jinak by to smysl nedávalo. Velké firmy s velkými zisky dělají inovace, ale zároveň mají spoustu peněz na rozhazování, takže kupuji startupy z kterých pak často nic není. V mnoha případech to přehnaly a dopadly více než bledě.

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 55 tis. km

O.T. Tesla s nájazdom 900 000km

https://www.teslamagazin.sk/tesla-najazdene-km-rekord/

---

FVE 10kWp + 12kWh LiFePO4, fotovoltaický ohrev vody 1,2GJ tepelný zásobník, 80tis. km na elektro.


Nabíječky elektromobilů CircontrolAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilveletrh e-Salon