Tesla snížila ceny elektromobilů Model 3, Model S a Model X, upravila nabídku

Tesla pokračuje v optimalizaci své nabídky. Standardní barvou se nově stala bílá místo černé.

Tesla se snaží další úpravou nabídky svých elektromobilů zjednodušit výrobu a ušetřit.
foto: Tesla

Tesla upravuje nabídku svých aut tak často, že už i pro zasvěcené je obtížné to sledovat. Mění ceny, dostupné varianty i výbavu.

Aktuálně například po krátkém čase opět zrušila „Standard Range“ verze elektromobilů Tesla Model S a Tesla Model X. V nabídce jsou tak pouze Long Range a Performance verze.

U Performance verze se navíc stal standardem balíček Ludicrous, který původně stál $20 000 (zrychlení 0-100 km/h za asi 2,5 sekundy ).

Ceny elektromobilů Model S a Model nyní začínají na $80 000, resp. $85 000. Novou standardní barvou pro všechny modely, včetně Modelu 3, je Pearl White Multi Coat, původně za příplatek $1500.

Cena elektromobilu Tesla Model 3 nyní začíná na $38 990 pro verzi Standard Range Plus.

59 Comments on “Tesla snížila ceny elektromobilů Model 3, Model S a Model X, upravila nabídku”

    1. Jejich problém. Pořád byla sleva z daně vyšší než
      Jejich problém. Pořád byla sleva z daně vyšší než nynější sleva na autech.

      Osobně podobnýma lidma pohrdám. Jim nevadí to kolik zaplatili, protože zaplatili tolik jaká byla tehdy cena a kolik byli ochotni dát. Je nejvíce štve, že někdo jiný to bude mít levněji.

      1. No ale k čemu je to dobré? Když teda tvrdí, že o model 3
        No ale k čemu je to dobré? Když teda tvrdí, že o model 3 je obrovský zájem, pomalu nestíhá vyrábět a uspokojit veškerou poptávku… tak mi zlevňování nepřijde jako smysluplný krok, ne? Pokud by to s tou obrovskou poptávkou byla pravda, tak v pohodě prodá celou produkci za tu vyšší cenu a má vyšší marži, zisko, což je, ostatně, i jeho cílem.

        Nebo možná tomu nerozumím 🙂 Ale chci se na to podívat s rozumem, ne nějak fanaticky, že chce „zničit“ spalováky, to mi přijde takové úsměvné.

            1. Určitě v tom hraje slovo obchodní strategie, příprava na
              Určitě v tom hraje slovo obchodní strategie, příprava na podmínky trhu roku 2020, ale nezavrhoval bych ani tu iracionalitu, kterou zmínil TakyMartin. Některé přínosy / výnosy se racionalitou změřit nedají. Představte si třeba, že dostanete pracovní nabídku, kde by jste za práci ve stejném množství dostal více peněz, ale náplň té práce by Vás nebavila. Je lepší brát méně a být „štastný“, nebo je lepší brát více a „trápit se“? Ne všechno jde vyčíslit, či exaktně spočítat.

              Musk prostě nezapadá do klasického ekonomického vzorce. V momentě, kdy má pokryty své potřeby, tak ač to může vypadat iracionálně a nesmyslně, nemusí být jeho cílem generovat větší zisk. Respektive, né každý měří úspěch jen výší obratu a následně zisku. OPAKUJI, v momentě kdy má POKRYTÉ všechny POTŘEBY, může klidně toužit po tom, aby po světě jezdilo co nejvíce jeho aut, a je mu jedno, jestli vydělá jen X, nebo X+1.

              1. to je síce pekné, ale v situácii, kedy ešte stále
                to je síce pekné, ale v situácii, kedy ešte stále generujú straty, to veľmi zmysel nedáva.
                OK, výsledky za Q2 ešte nepoznáme. Ak budú 500m v pluse tak toto rozhodnutie dáva zmysel.
                V opačnom prípade… ak túži po tom, aby po svete jazdilo čo najviac jeho aut, tak profit nie je dôležitý, ale priviesť firmu na bubon asi tiež nepomôže.

                TM3 sa už vyrobilo cez 300.000. Ono to fakt môže byť aj o tom, že už sa blížia k dobaveniu všetkých pôvodných objednávok, a nové nepríbúdajú požadovaným tempom.
                Koľko bolo tých pôvodných objednávok, okolo 450k? Čiže z tohto backlogu ostáva ešte 150k, čo je produkčná kapacita na pol roka maximálne, ak nebudú zvyšovať produkciu (čo chcú, že..)

                Uvidíme. Som fakt zvedavý na tie finančné výsledky

                1. „Generovat ztrátu“ je dost široký pojem.
                  1. Je ta ztráta

                  „Generovat ztrátu“ je dost široký pojem.
                  1. Je ta ztráta zapříčiněna tím, že vše co vydělá + to co si půjčil od investorů vrazil do další expanze? Výsledkem je mínus.
                  2. A nebo to, co vydělal, šoupnul do banky? Výsledkem je plus.

                  Kdo má víc? Čí společnost je hodnotnější? Koho to v budoucnu asi semele?

                  Je pravdou, že Teslu (a SpaceX) neumí uchopit ani některé velké investiční fondy a poradenské společnosti.

                2. Přesně tak. jakmile firma generuje obrovské zisky kvůli
                  Přesně tak. jakmile firma generuje obrovské zisky kvůli dividentám pro akcionáře místo toho aby investovala, tak je na nejlepší cestě směrem dolů.

                  Velké firmy už obvykle inovují hlavně tak, že skupují malé startupy, protože samy už toho nejsou schopné.

                3. Oni většinou akcionáři chtějí své peníze zpět, jinak
                  Oni většinou akcionáři chtějí své peníze zpět, jinak by to smysl nedávalo. Velké firmy s velkými zisky dělají inovace, ale zároveň mají spoustu peněz na rozhazování, takže kupuji startupy z kterých pak často nic není. V mnoha případech to přehnaly a dopadly více než bledě.

                4. to je tiež do istej miery pravda, ale nie je to len kvoli
                  to je tiež do istej miery pravda, ale nie je to len kvoli tomu, že by sa tie veľké firmy snažili maximalizovať výnos pre akcionárov.

                  veľké firmy častokrát dávajú ohromné sumy do R&D, ale dosahujú horšie výsledky ako start-upy, pretože veľké firmy sa z definície menia na pečiatkovú firmu.
                  čiastočne viem o čom bľabocem, pretože robím v jednej takej, čo má 100.000+ zamestnancov.
                  „legislatívny proces“ a ochota riskovať je tunak skoro na úrovni štátnej správy

                  len tak mimochodom, Tesla je už tiež korporát, kde odvaha riskovať zanikne hneď ako z firmy vycúva Musk, aj keby tak spravil hneď zajtra

                5. Tau uprimne receno, ono tam toho riskovani (ve smyslu neco
                  Tau uprimne receno, ono tam toho riskovani (ve smyslu neco prulomoveho, o cem se nevi, jestli to trh prijme) uz nejakou dobu moc neni.

                6. Jistě a proto chystají vyrábět třeba klasicky pickup že
                  Jistě a proto chystají vyrábět třeba klasicky pickup že

                7. A co je na tom rizikoveho? Technologicky to bude jina kastle
                  A co je na tom rizikoveho? Technologicky to bude jina kastle na stejnem skateboardu a americky trh po tom slinta jak pes po kusu uzeneho. Takze riziko, ze nebude odbyt, taky ne.

                8. Tak zrovna Tesla jede na hraně odjakživa. Extrémní
                  Tak zrovna Tesla jede na hraně odjakživa. Extrémní vertikální integrace jenom dokazuje, že zrovna oni se nebojí riskovat. Je to i díky Muskovi, který je risk-taker a běžně dělá rozhodnutí, které by žádný MBA nikdy neudělal. A proto je Tesla technologicky 7 let před konkurencí.

                  https://twitter.com/teslectrics/status/1151591197904920578

                9. Bohužel většina kvalitních manažerů se chová
                  Bohužel většina kvalitních manažerů se chová zodpovědně vůči firmě i lidem, Musk tyhle věci nevnímá, lidé jsou pro něj jen čísla a výrobní prostředek.

                10. Vážně? A proto většina těch kvalitních manažerů
                  Vážně? A proto většina těch kvalitních manažerů odepisuje Teslu posledních 11 let? Neboli pod jejich taktovkou by Tesla byla už dávno mrtvá a kupodivu pod tím nezodpovědným Muskem je to nejrychleji rostucí firma na světě a největší výrobce elektromobilů na světě s mnohaletým technologickým náskokem před zavedenými giganty.

                  Ono je nakonec dobře že ti zodpovědní kvalitní MBA manažeři Teslu neřídí, protože by byla dávno pod drnem.

                11. Nevím, kde bereš statistiku většiny manažerů, to že
                  Nevím, kde bereš statistiku většiny manažerů, to že někdo občas něco plácne o konci Tesly nic neznamená, dokud jim banky a firmy budou půjčovat, nemají problém, to nikdo z nás. Náskok zvláště technologický nic neznamená, viz souboj Intel vs Motorola, Nokia vs svět, Apple OSX vs Microsoft Windows apod.

                12. Asi ses n2jakou dobu nedíval na statistiky prodejů
                  Asi ses n2jakou dobu nedíval na statistiky prodejů elektromobilů ve světě, když tvrdíš, že technologický náskok nic neznamená.

                13. Díval, na světě se prodá 180 mil. aut, Tesla 0,5 mil. v
                  Díval, na světě se prodá 180 mil. aut, Tesla 0,5 mil. v segmentu, který sama stvořila a ve kterém si konkuruje sama sobě.

                14. …. ktorý sama stvorila a nemá v ňom konkurenciu.
                  …. ktorý sama stvorila a nemá v ňom konkurenciu.

                15. Ano je celá řada firem, která vytvořila segment na trhu a
                  Ano je celá řada firem, která vytvořila segment na trhu a nemá v něm konkurenci.

                16. Tesla má vliv na vývoj automobilů asi takový jako měl
                  Tesla má vliv na vývoj automobilů asi takový jako měl svého času Apple s iPhonem. Kde je dneska Nokia?

                17. Na světě se loni prodalo 86 miliónů aut od 56 značek. Z
                  Na světě se loni prodalo 86 miliónů aut od 56 značek. Z toho 2 milióny elektromobilů. A Tesla chce letos prodat cca 400.000.

                18. A kam jste se díval, některá statistika, která zahrnuje i
                  A kam jste se díval, některá statistika, která zahrnuje i kola a koloběžky? 😀

                19. Ano, zahrnuje to i bazary 🙂
                  Ano, zahrnuje to i bazary 🙂

                20. To je ale hrozná blbost a ještě to není pravda.
                  Vím, že

                  To je ale hrozná blbost a ještě to není pravda.
                  Vím, že je to s vámi marný, viz naše nedávná diskuze, ale stejně se zeptám jestli sem dáte odkaz na zdroj nebo zase budete tvrdit, že to nejde 😀

                21. Nejde to, žádný odkaz neexistuje, jen se snažím vás
                  Nejde to, žádný odkaz neexistuje, jen se snažím vás odradit od diskuze se mnou, budete mít klid a bude muset méně psát 🙂

                22. No já jen, že jste psal, jak se nemám vyjadřovat k věcem,
                  No já jen, že jste psal, jak se nemám vyjadřovat k věcem, kterým nerozumím, tak se divím, že pro vás to neplatí, to je celé 🙂

                23. To že jsem se upsal jedničkou, tedy paměť na čísla asi
                  To že jsem se upsal jedničkou, tedy paměť na čísla asi na hovno, tak je toho potřeba využít že? Tomu není potřeba rozumět, stačí umět číst a používat Google.

                24. Přesně tak, zlatí manažeři Lucid Motors, Faraday Future,
                  Přesně tak, zlatí manažeři Lucid Motors, Faraday Future, Rivian, Fisker, Dyson… kteří za pár let vybudovali úplně od nuly automobilku s produkcí stovek tisíc aut ročně a celou dobu jsou zodpovědní vůči firmě a svým zaměstnancům 😀

                25. Ale tak to je, jen ti největší hajzlíci a sociopati mají
                  Ale tak to je, jen ti největší hajzlíci a sociopati mají často nejúspěšnější firmy. Jenom dělat pod nimi je peklo.

                26. počkaj, lenže tá strata sa ráta z „bežnej činnosti“,
                  počkaj, lenže tá strata sa ráta z „bežnej činnosti“, investície v tom hrajú iba nepriamu rolu.

                  zjednodušene povedané:
                  ak vyrobím autá za 1000 a predám ich za 900, a zároveň si požičiam 500 a postavím si za to novú výrobnú halu, tak moja strata nie je 600, ale len tých 100.
                  preto majú naakumulovanú stratu cca 5,7 mld, ale celkový dlh tuším 13 mld.

                  Samozrejme, v realite je to trochu komplikovanejšie.
                  Úroky z toho dlhu (nech ho použili na čokoľvek) sa premietajú do výsledkov bežnej činnosti.
                  Tak isto ako proporčné časti tých investícií (R&D, výstavba), kde povedzme že som postavil halu za 5 mld na dlh, teda reálne dlhujem 5 mld, ale odpisujem 10 rokov, a teda v bežných výsledkoch sa mi ráta iba 500 mld do straty (resp. do zníženia zisku, ak nejaký mám).

                  Čiže nie je to celkom tak, že straty majú len pre to, že všetko búchajú do inovácií a expanzie.

              1. Tabulky jsou prevít Josefe. Oni do těch 58 zahrnuli nejen
                Tabulky jsou prevít Josefe. Oni do těch 58 zahrnuli nejen přicházející, ale i koncepty. Fakticky je těch aut 27, Available, a to ještě mezi to počítají zvlášť verze LR a SR u Tesly, 2 verze Smartu, 2 verze Nissanu Leaf atp.takže jsme na čísle co si lze opravdu koupit. Když pomineme šílené čekací doby a nestíhání poptávky.

        1. To že Musk chce zničit spalováky, to je známý fakt 🙂
          A

          To že Musk chce zničit spalováky, to je známý fakt 🙂

          A možná s tím snížením ceny má něco společného to, že Tesla připravuje významný nárůst produkce. To snížení přece jenom nebylo nijak drastické a fakticky jenom kompenzuje snížení dotací v USA. Každé takové snížení dotací prostě vytváří dočasné snížení poptávky. nejde o to, že by nebyl zájem, ale spíše tyhle ty nesmysly se snížením vytvářejí nežádoucí fluktuace v poptávce.

          Takže Tesla na jednu stranu snížila cenu o 1000 dolarů a na druhou stranu plánuje za měsíc zvýšení ceny autopilota o 1000 dolarů.

        1. Mno… Když začátkem minulého století už pomalu bylo
          Mno… Když začátkem minulého století už pomalu bylo víc vidět na venkovských silnicích první automobily a benzín se nakupoval v apotéce, tak se štolbové a výrobci sedel taky u piva váleli smíchy, že se objevila „konkurence“ co nahradí kočáry a koně…

            1. Ahoj … safra jak ten čas letí. Tato debata je jenom rok a
              Ahoj … safra jak ten čas letí. Tato debata je jenom rok a půl stará a už jsem i zapoměl na nějakýho troubu Anonyma co blil pochyby o elektromobiltě a Elonovi. A život ukázal, že dnes je realita úplně jinde. Dík za link do „historie“ . Pevné zdraví přeji…:-)))

              1. Jen se eTruhlíčci povzbuzujte. A hlavně eVmrdky nakupujte!
                Jen se eTruhlíčci povzbuzujte. A hlavně eVmrdky nakupujte! Když si každý koupí deset kousků, jsme Norsku nadohled. Vendulka už se touhle cestou vydal, kupí na dvorku už 3 kusy mrdek. Až jich bude mít deset, zjistí, že 10x hov.no je furt totéž 🙂

        2. Tak nějak. Jenže s tímhle názorem tady nemáte šanci.
          Tak nějak. Jenže s tímhle názorem tady nemáte šanci. Podle mě se elektromobilita masově rozšíří až s příchodem nových baterii, nabitim baterie do 10ti minut a dobrým dojezdem. A cenou. A nebo dřív pokud nic jinýho nebude ke koupi. Vůz Norsko.

        3. Zabit spalovaky nemusi delat jen Musk sam. Prodej EV je hodne
          Zabit spalovaky nemusi delat jen Musk sam. Prodej EV je hodne dynamicky a pritom jeste ne vsechny automobilky zacaly EV vyrabet. Trh je casem donuti a tim bude prostoru pro spalovaky mene. Musk si dal cil spalovaky zabit a cim dal vic lidi mu v tom pomaha.

      1. Jsem z toho tady takový zmatený. Pořád čtu že Tesla
        Jsem z toho tady takový zmatený. Pořád čtu že Tesla žádnou konkurenci nemá a pak zase má…těžko se v tom vyznat.

        Každopádně zlevňovat v době, kdy je o váš produkt prý takový zájem, že ještě roky nezvládnete pokrýt poptávku (a navíc jste v obrovské ztrátě) je více než podivné. Spíš to zavání něčím jiným.

        1. Ale má konkurenci – pro Teslu je konkurence každý
          Ale má konkurenci – pro Teslu je konkurence každý elektromobil s baterkou 40 kWh +, který uspokojí požadavek jízdy zákazníka, který dost často by sice benefit v podobě dobíjecího ekosystému Tesla bral, ale protože ho potřebuje v jednotkách ročně při cestě na dovolenou, tak za to není ochoten připlatit ten rozdíl ceny, který tam je. Mezi milionem na naše a milionem a půl už je výběr aut slušný (byť kombík a koule se tam příliš nevyskytují).

    1. Důvodem může být i snaha o maximalizaci zisku. Většinou
      Důvodem může být i snaha o maximalizaci zisku. Většinou ti první zájemci jsou nadšenci a vybírají si vesměs dražší modely, ale jakmile se vozy staly masovkou, jde s tím zároveň o značný přechod k nejlevnějším a hůře vybaveným, takže pokud si většina lidí vybírala základ TMS/TMX, tak teď je ten základ o $5000 dražší, byť mnohem lepší a jelikož byl rozdíl v ceně baterie pro Teslu tak $2000 (20 kWh), furt má o $3000 zisku víc na TMS/X LR za $80000 než na TMS/X SR $75000. Mimochodem třeba Škoda udělala úplně to samé, vyřazení nejlevnějšího Superbu a značné zlevnění vyšší výbavy Ambition, která je nyní základem.
      U TM3 zlevnili základ SR+ o 2,5 %, LR o 4 % a perf. o 8,5 %, takže opět mnohem více lidí přemýšlí o vyšších variantách, když už ten rozdíl není takový. Zisk pak může vypadat nějak takto: SR+ $35000->$39000 (zisk $4000), LR $38000->$48000 (zisk $10000), perf. $39000->$55000 (zisk $16000), takže je jasné, k jakému nákupu budou tlačit zájemce. Opět lze porovnat se superbem, kdy výbava Ambition zlevnila o 35000, Style o 45000 a Sportline o 69000.
      Dalším důvodem může být zefektivnění výroby, kdy si prostě drží tu svoji 20% marži a proto mohou zlevnit při stejném zisku.
      Dále co mě napadá je to plánované masivní navýšení výroby (viz článek objednané díly u jednoho z dodavatelů z 20000/měsíc na 40000/měsíc od srpna), takže místo slabší poptávky to může být o dost vyšší nabídka.

    2. Sleva S a X je zpusobena prichodem refreshovane verze na jare
      Sleva S a X je zpusobena prichodem refreshovane verze na jare 2021. Ty budou naopak zase drazsi. Delaji to vsichni, ze koncici puvodni modely zlevnuji. TM3 se dostava do ustalene rutinni vyroby a naklady klesaji. Kde jsou ty doby, kdy zakaznikum nechala Tesla poslat dily expres letecky i kdyz ta doprava stala vic nez ten ND. Ruzne naklady se snizuji a vyroba je plynulejsi. Uz neni treba tolik dodelavat po vystupu z linky. Kdysi to byl velky problem. Cinska GF vydelava a cesta na masovou vyrobu jde pres cenu. Tak je logicke, ze pokud to financni situace dovoli, ceny snizuji. Moje TM3 byla mnohem drazsi. No co, kdyz bych cekal az budou levne, tak bych drive zemrel. Ceny EV budou postupne klesat jeste dost dlouho.

      1. Reagovat na rok a půl starý příspěvek? 🙂 A zlevnění
        Reagovat na rok a půl starý příspěvek? 🙂 A zlevnění modelu S a X skoro dva roky pred příchodem facelift verze? To nevím, kdo to takto dlouho před příchodem faceliftu dělá. To se dělá pár měsíců předem, ne 2 roky 🙂

Napsat komentář