Tesla, Siemens a další zakladají organizaci ZETA, chtějí prosadit konec spalováků

Dvacet osm světových společností jako Tesla, Rivian či Siemens založily organizaci ZETA. Společně chtějí tlačit na ukončení prodeje spalovacích aut do roku 2030.

Zakládajícími členy ZETA jsou tyto společnosti: ABB, Albemarle, Arrival, ChargePoint, ConEdison, Copper Development Association, Inc., Duke Energy, Edison International, Enel X, EVBox, EVgo, Ioneer, Li-Cycle, Lordstown Motors,
Lucid Motors, Piedmont Lithium, PG&E, Proterra, Redwood Materials, Rivian, Siemens, Southern Company, SRP, Tesla, Vistra, Volta, Uber, WAVE.

foto: ZETA

Zákaz prodeje spalovacích aut do roku 2030 má podle zástupců nově zřízené lobbistické organizace ZETA platit pro lehká, střední i těžká vozidla. Výkonným ředitelem organizace je Joe Britton, který 15 let pracoval v americkém Senátu.

Už to samo o sobě značí, že ZETA nebude fungovat jako žádná nečinná fasáda. Podle Brittona jde o zásadní moment v americké snaze o „pročištění“ sektoru dopravy. Ten je dnes v hlavním zdrojem škodlivých emisí v ovzduší.

ZETA má několik jasných cílů. Chce dál rozšiřovat podporu nákupu elektromobilů, rozvíjet emisní cíle, podporovat investice do infrastruktury, domácí (americkou) výrobu a spolupráci na federální úrovni.

tisková zpráva

92 Comments on “Tesla, Siemens a další zakladají organizaci ZETA, chtějí prosadit konec spalováků”

  1. Zdá se, že nikdo ze zakládajíích členů zřejmě nemá
    Zdá se, že nikdo ze zakládajíích členů zřejmě nemá po Česku pole, na nichž by pěstoval řepku jako aditivum do benzínu a tím pádem si nebudou stoupat před kamery za řečnické pultíky a volat, že elektromobilita je zkázou pro (jejich) národní hospodářství. Sice pak političtí zástupci ZETA, kdyby působila v ČR, nedostanou opakovaně >30 % hlasů ve volbách a nebudou mít v řadách nemálo spoluobčanů, kterým je ekologie u zadele, protože nechtějí přijít o zdroj prostředků (dříve jim tuto jistotu naplňovala třeba KSČ nebo NSDAP). Ale libí se mi to a hrr na ně.

    1. V tom konzorciu jsou firmy jako Tesla, Rivian, Rimac a pak
      V tom konzorciu jsou firmy jako Tesla, Rivian, Rimac a pak výrobci nabíječek a pod. Je to klasická nátlaková organizace, které půjde o to prosadit svoje záujmy. Jako ostatně u všech podobných organizací, není to nic nepochopitelného. Jde jenom o to, vzbudit dojem, že jim jde o blaho lidstva, získat známou a silnou osobu se správnými kontakty a můžou „přesvědčovat“. nedělejme si iluze, že jsou to spasitelé zdravého životního prostředí 🙂

  2. Připomínka: V roce 2016, hned po zvolení idiota Trumpa mu
    Připomínka: V roce 2016, hned po zvolení idiota Trumpa mu všechny ropácký automobilky, kromě Tesly, napsali dopis, aby uvolnil zpřísnění emisních limitů aby dál mohli zasírat vzduch vezdejší svejma jedama.

    listopad 2016
    Here’s What the Auto Industry Wants From Donald Trump
    https://fortune.com/2016/11/10/auto-trade-group-trump-emissions/

    1. jooo ale proč zfleku hned likvidovat ekonomiku světa, tesla
      jooo ale proč zfleku hned likvidovat ekonomiku světa, tesla je napakovaná a lidstvo jen tím stejnak nezredukuješ echt s 1,5 milijardovým komoušem u kormidla. to nepovede k ničemu jinýmu než válce. rakety má dneska kde kdo když i ten národní hrdina fóndrák pumpuje režimy

      https://www.e15.cz/zahranicni/putin-by-se-mohl-dockat-dozivotni-imunity-zakon-je-tesne-pred-schvalenim-1375336

  3. off
    BMW iX co přijde za 2 roku bude prej o 7 let pozadu než

    off

    BMW iX co přijde za 2 roku bude prej o 7 let pozadu než ta stará šunka Tesla X. Není to k pláči když ani špičkové BMW nestíhá?

    Ani nové BMW iX nedobehne Teslu Model X, tvrdí nemecký automobilový inštitút
    https://www.teslamagazin.sk/bmw-ix-vs-tesla-model-x-konkurencieschopnost/

    Tesla Model X Still Ahead Of BMW iX, Despite Years Of Research
    https://www.forbes.com/sites/neilwinton/2020/11/16/tesla-model-x-still-ahead-of-bmw-ix-despite-years-of-research/

  4. Nechci se moc rozepisovat,jenom,lidí je víc a víc,každý
    Nechci se moc rozepisovat,jenom,lidí je víc a víc,každý chce skvěle bydlet,jíst,jezdit a potřebuje vše co má někdo jiný.
    Chápu to,jsem jeden z nich,ale chceme li něco opravdu změnit k lepšímu,je potřeba něčeho jako osvěty.To,že nahradíme spalovací obludy elektrickými asi moc situaci nezmění!
    Jsem za elektrifikaci,ale chtělo by tomu dát racionální podobu a malinko ji podpořit všeobecnou shodou na prioritách.
    Tahle instituce by mohla něco podobného rozjet,záleží jak se věci chopí!

    1. Není pravda že každý chce skvěle bydlet, jíst a
      Není pravda že každý chce skvěle bydlet, jíst a jezdit.

      1. Hnutí bydlení v malých udržitelných pidi domech, karavanech či dodávkách kvůli kterým se nemusíte zadlužovat, vydělávat na horentní nájem a brát si hypotéku je docela ohromné. A to i u bohatších lidí co si dokázali vydělat. Navíc je spousta nomádů co se nevážou a pracují po internetu a měněj místo pobytu dle chuti.
      2. Příklon k lokálnímu zdravému jídlu a omezení obalů je taky veliký.
      3. Dle výzkumů dnešní mladí nemají jako prioritu vlastnit auto či barák jako měli starší generace. Je to omezující protože auto nemaj kde parkovat a co se týče bydlení tak chtějí být flexibilní a nechtěj se vázat. Vidím to dnes a denně ve svém okolí, v práci, v příbuzenstvu, na soc. sítích a jinde. Je až neskutečný jak je svět v pohybu i když řádí pandemie a možnosti jsou omezené.

      Šerování aut, kol a koloběžek se taky slušně rozjíždí. Pokud se rozjede do plna, zmizí z ulic a parkovišt až 75 % všech aut. Viz disruptivní scénáře Tonyho Seby. Místo parkovišť přibude zeleň, místo širokých silnic se rozšířej chodníky a místo pro život. Může to být dost překvapující.

      Btw myslím populační křivka ztrácí na strmosti a u dost západních států se naopak populace snižuje nebo ji udržuje akorát imigrace.

      1. 1) Tak „mniši“ a „poustevníci“ byli v histori vždy a bylo
        1) Tak „mniši“ a „poustevníci“ byli v histori vždy a bylo jich tak zhruba stejně jako dnešních nomádů. Ostatně dost nomádů to po pár letech přestane bavit a pořídí si stálé bydlení. Zkusite si na youtube vyhledat pár videí na téma „van life“.
        2) Když máte na dražší potraviny, tak ok, ale opět je to minorita. Většina lidí se chová ekonomicky.
        3a) Ano, „mládež“ nepotřebuje svoje auto, proto v době kdy jsou běžně v rodině 2, 3 auta, tak si ho půjčí od rodičů, kde to mají zadarmo a bez starostí. Ovšem kolem 30 let s příchodem dětí je to přestane bavit a pořídí si svoje.
        3b) Nechtějí se vázat, ovšem reálně nemají základ na hypotéku. Ve chvíli kdy na ten základ našetří, tak bydlení kupují, protože nikdo soudný nechce bydlet celý život v nájmu.

        1. 1. Nemluvím jen o sockách, podivínech, asociálech a
          1. Nemluvím jen o sockách, podivínech, asociálech a podobnej potulnejch existencích ve voprejskanejch dodávkách a slepenejch chatrčích, ale o schopnejch a relativně bohatejch lidech s kariérou co si žijou ve velmi pěknejch až luxusních mini příbytcích či drahejch karavánech nebo vlastnoručně postavenejch domech na který nemusej dávat bankám ani floka, tak jako jejich věčně zadlužený rodiče. To je dost rozdíl.
          To že si pořídí stálé bydlení je logické, jenže za těch 10 či 15 let docela dost ušetřili na neplacení hypoték, dluhů a to se počítá. Mimochodem je i dost lidí kteří po tom co jejich domov opustěj děti ten velkej barák prodaj, zbavěj se hypotéky, koupěj karaván nebo jachtu a trádá do světa. 😉
          2. Jíst zdravě a z lokálních zdrojů neznamená nutně platit přemrštěný ceny z módních “eko” šopů či “organic” značek pro japíky a influencéry. Lze to i bez módního hajpu. Je to i o preferencích. Jíst “ekonomicky” jen to nejlevnější a pak si pomalu každej rok koupit novej mobil za raketu i když ten starej furt funguje a mít pořád holou prdel mi hlava fakt nebere. Dost lidí taky dost prokouří a prochlastá.
          3. U nás v práci jsou jen samý mladý lidi, jen pár pŕes 30 a auto za svoje maj jen 3, z čehož 1 má rodinu. Další 2 dostali plečku po rodičích s kterou skoro nejezděj a už vůbec ne po Praze protože nemaj kde zaparkovat. Cca 80 % cest vykonaj hromadnou dopravou. Lidi jsou to z celý republiky i ze Slovenska a nikdo nebydlí u rodičů. Všichni bydlej v nájmech, jen jeden si vzal hypotéku a jede bydlí v bytě co vlasní babička a jen já s tím co má rodinu máme vlastní byty. Pochybuji že ti bez bytů si vůbec někdy vezmou hypotéku nebo na byt vůbec našetřej. A bude hůř.
          Čím víc mimo velká města tím vysší asi bude potřeba každého mít svoje auto, aby dojel do práce, pro jídlo, k doktoroj nebo na úřad. V alomeracích je to přesně navopak.

          1. 1) To je nějak moc skupin dohromady.
            1a) Lidi v luxusních

            1) To je nějak moc skupin dohromady.
            1a) Lidi v luxusních minipříbytcích (co si pod tím představit?) a drahej karavanech. Kolik takových je ? Žádného jsem ještě nepotkal. Lidi co znám a mají karavan to mají jako doplněk k baráku.
            1b) „vlastnoručně postavenejch domech“ to není žádná novinka, že ? To dnes není tak běžné, ale jsou. Jeden se po 4-5 letech blíží do finále, další po 20 letech stavění nemá vnější fasádu, dořešenou zahradu kolem domu ale už bydlí „ve svém“ Jen nevím zda to jeho děti kterým je kolem 15 let ocení.
            1c) barák prodaj… a trádá do světa. 😉
            Ano takový jsou, dokud slouží zdraví, tak proč ne. Jen opět kolik takových lidí je ?

            2) Je to taková móda, ale většina nákupů je pořád v supermarketech a nemusí to znamenat to úplně nejlevnější.

            3) Co vidím ve svém okolí, tak lidí co programově nemají auto znám 2, kde pouze jeden ho programově odmítá i když má už rodinu zatímco druhý jezdí hodně často pracovně. Prostě když se rozhlédnu po okolí ve skupině kolem 30 let, tak má auto prakticky každý. A není to nějaká vesnice, ale Plzeň která má oficiálně už 175 000 obyvatel a v aglomeraci ke 1/4 milionu.

            1. 1. Stačí se podívat na YT. Je tam hromada homestederů,
              1. Stačí se podívat na YT. Je tam hromada homestederů, pididomkařů s kolečkama i bez či karavanistů. Není to zrovna případ ČR, ale spíš Ameriky či západní Evropy. Mluvím o lidech co nemaj nic jinýho než ten karavan, mini domek či loď.
              – Ano vlastnoručně, ale bez půjček, či stálejch poplatků. To je ten rozdíl.
              – Takovejch lidí je plný Florida a kempy v Americe a i v Evropě. Jsou jich hromady a jsou i na YT a soc. sítích. A dělaj to už desetiletí.

              3. Právěže u nás nejsou vůbec lidi co nemaj auto programově. Té nepochopení věci. Jsou to lidi co ho prostě nepotřebujou nebo ho prostě nemaj kde zaparkovat. Jsou to čistě jen racionální důvody. Jen já sem ten aktivní magor co furt někam musí jezdit, tahat tam vercajk a tam sportovat, kempovat, tahat sebe a materiál na chatu a z chaty. Shánět materiál na svoje hobby atd. Ale voni ne, voni jsou takhle happy. Nevypadá to že by je to nějak trápilo. Jen pár z nich nemá programově televizi, ale té stejně nepraktická věc tahat to bez auta po nájmech. Místo toho maj noťasy, ten jsem pro změnu zase nikdy nevlastnil já. :)))

              1. ad 3 – skupinu těchto free lidí výborně redukuje rodina.
                ad 3 – skupinu těchto free lidí výborně redukuje rodina. Taky jsem měl kolem sebe moře sdílečů atd…a nakonec s dětma zjistí, jak je to vlastně nepraktické a jak se změnil životní styl a auto je…a v době covidu největší sdíleč a pan nic nepotřebuju, hlavně se nechci vázat k majetku v mém okolí zcela překvapil a nejen, že už má s rodinou byt, ale pořídil i chatu. Mimochodem taky jsem měl v životě období, že jsem se dokázal stěhovat na tři otočky s motorkou.

                1. Zas to nepochopil, nejde o to bejt 100% celej život v jednom
                  Zas to nepochopil, nejde o to bejt 100% celej život v jednom stylu, ale dělat to dle momentální potřeby a možností. A to se počítá. Pro ty lidi to není náboženství nebo přetvářka.

      2. To ale mluvíte o lidech těsně po škole, kteří jsou
        To ale mluvíte o lidech těsně po škole, kteří jsou single.
        1) V mini bytě nelze s nikým žít natož pak mít rodinu. Na přespání pro single to ještě z nejhoršího jde, ale i ten singl si tím snižuje šance, že si k sobě někoho najde.
        2) Zdravé a lokální jídlo je fanj, to kupuje kde kdo. Obaly ale řeší jen málokdo. Lidé spíše řeší původ, složení a cenu. Že by někdo tahal své obaly třeba na oříšky, to asi ne. Nicméně místo tašky za peníze si bere spousta lidí vlastní tašky a batohy. Otázka je jestli vlastním batohem máte na mysli omezení obalů.
        3) Pokud člověk bydlí v Praze někde v centru, tak opravdu auto nepotřebuje. Občanskou vybavenost má v místě a MHD tam jezdí ve dne i v noci každých pár minut. Auto se pak hodí jen na větší nákupy – lze vyřešit jinak a hlavně na výlety mimo Prahu.
        Co se mne týče, tak okolo mne se pohybují lidí 35-45 a všichni mají vlastní bydlení, auto, v naprosté většině případů vlastní rodiny.
        Šerování je fanj pro turisty.

    1. Velke investice do emobility potrebuji jiste zaruky. Kdyz bude
      Velke investice do emobility potrebuji jiste zaruky. Kdyz bude jasne, ze EV budou houfne kupovany, tak se muzou investovat velke prachy ktere umozni velke mnozstvi a nizke ceny. Bez urcitych zaruk to proste bude nakladnejsi a s velkou nejistotou. Lepsi je konec s hruzou, nez hruza bez konce.

          1. Výsledkem ropáckýho lobby je minimálně 10 let zpoždení
            Výsledkem ropáckýho lobby je minimálně 10 let zpoždení nástupu elektromobilů a ještě delšího zpoždení nástupu hybridů, které se rozjíždí s křížem po funuse až teprv teď. A to vše díky největší zpožďovacím kartelům automobilek v historii a Dízlgejtu.
            Však si vzpomeňte 10 let starý německý dokument kde máma Merklová nemá odpověď na to kde jsou ta slibovaná auta s nižšíma emisema na které vláda přihodila “žebráckejm” automobilkám miliardu euro! VW to nacpal do Dízlgejtu, Mercedes do nesmyslnýho vodíku, kterej zrušil a zbytek to v klidu rozpustil. )))

          2. Což je přesně opak toho co se děje v automobilovém
            Což je přesně opak toho co se děje v automobilovém průmyslu, kdy změna nepřichází zespoda od lidí,kteří hlasují svýma peněženkama, ale zhora od politiků a nátlakových organizací. Přesně jako je tato tlačena korporacemi.

                1. A tu a tam bouchaji. Takovy Cernobyl v Evrope by razem zmenil
                  A tu a tam bouchaji. Takovy Cernobyl v Evrope by razem zmenil nazory stovek milionu lidi.

                2. Černobyl nebyl problém jaderné elektrárny, ale
                  Černobyl nebyl problém jaderné elektrárny, ale sovětského zřízení. Výmluvy na Černobyl jsou srovnatelné se srovnáváním bezpečnosti moderního letadla a toho na čem létali bratři Wrightové.

                3. Fukušima taky? Japonci jsou docela pečliví, technicky
                  Fukušima taky? Japonci jsou docela pečliví, technicky vyspělí a mají demokratické zřízení.

                4. A kolika jaderným elektrárnám hrozí zalití 15m vlnou
                  A kolika jaderným elektrárnám hrozí zalití 15m vlnou tsunami ? A mimochodem zatímco to tsunami zabilo cca 25 000 lidí, tak na radiaci z Fukušimi nezemřel nikdo.

                5. To chce klid…nejsou to fandové JE…naopak chtějí BEV a
                  To chce klid…nejsou to fandové JE…naopak chtějí BEV a dělat si elektriku sami… opět FVE i BEV jsou fajn věci při správném použití…ale pokud se to vezme fanaticky ve velkém měřítku je průser na světě…asi tak jako, když je očkování a odmítá ho pět procent lidí – těch 95 procent je chrání kolektivní imunitou, kdyby to bylo 25:75 začíná mít lidstvo problém

                6. Problém je, že když budou „fandové“ jen na jedné straně,
                  Problém je, že když budou „fandové“ jen na jedné straně, budete mít poměr 100:0 nebo max 99,9:0,1.
                  Vážně věříte že když někdo lobuje za FVE tak dosáhne obrácení poměru?

                  Tím nemyslím že to chce (to už je v mé terminologii „odezdikezdismus“, ve vaší něco nelichodivého 🙂 ), ale čeho je schopen dosáhnout. Vždy proti němu budou stát „fandové“ z druhé strany barikády.

                  Ve výsledku je to sčítání „fandů“ a v případě že každá strana má rovné podmínky pak teprve dochází k „volbám“ ne nepodobných těch peněženkou.

                  Až bude proočkování 75:25 a začnou umírat lidé (ovšem ne tak rychle jak by tomu bylo při poměru 0:100), pak se začne poměr obracet a nacházet rovnováha. Nechávat to na 100:0 je podobné pokrytectví. Oproti tomu 95:5 vnímám jako přirozený vývoj (ten po kterém tolik voláte).

                7. Tak až nám bude hrozit tsunami, tak s vámi budu souhlasit.
                  Tak až nám bude hrozit tsunami, tak s vámi budu souhlasit.

                8. Three Miles Island v USA nelezi ani v sovetskem svazu, ani
                  Three Miles Island v USA nelezi ani v sovetskem svazu, ani Japonsku ani tam nebyla tsunami. A presto se tam roztavilo jadro. V Cezku samozrejme nic takoveho nehrozi, zeman a babis to zajisti.

                9. Kam se to hrabe na ty naše „miláčky“::: každý rok zemře
                  Kam se to hrabe na ty naše „miláčky“::: každý rok zemře na silnicích celého světa na 1,35 milionu osob, denně je to 3700 lidí, jeden mrtvý každých 24 sekund. Dalších až 50 milionů lidí je při nehodách zraněno.JEDU byla v minulosti několikrát oceněna MAAE jako jedna z nejbezpečnějších JE.

        1. Ne však v případě kdy se jedná o životní prostředí.
          Ne však v případě kdy se jedná o životní prostředí. Tam musí panovník zatlačit. Lidi vždycky budou dělat to co je pohodlnější a levnější, budoucnost je nezajímá. Hodně věcí se muselo protlačit násilím i když to bylo dražší a nepřineslo to lidem viditelné zlepšení.
          A jestli je technologie EV lepší? Z mého pohledu je i když přináší určitá omezení.

              1. 1) Už není co zlepšovat. Chemická reakce je pořád
                1) Už není co zlepšovat. Chemická reakce je pořád stejná. Spalujeme uhlovodík (benzin, naftu) se vzduchem. Kyslík s uhlíkem se sloučí na CO2, kyslík s vodíkem na vodní páru. Vysoká teplota sloučí i dusík ze vzduchu s kyslíkem na NOx. Nic jiného z toho vyčarovat nejde.

                2) Zhoršení životního prostředí si nevšimne Pražák žijící v Praze. Všimne si toho okamžitě vesničan když přijede do pražského smogu. Nebo Pražák když přijede do Singapuru. Dvě miliardy aut na světě jsme už silně přehnali a když se rychle nezarazíme tak za 10 let jich budou 4 miliardy. Tady vůbec nejde o to, že vás někdo chce nutit, ani nejde o peníze, tady už jde opravdu o život našich potomků.

              2. 1) Parní lokomotivy byly vytlačeny lepší technologií a ne
                1) Parní lokomotivy byly vytlačeny lepší technologií a ne vyhláškou na zákaz spalování uhlí.

                2) Na to ti můžu říct, ať strčíš hlavu do akvárka a taky to z vody nedělá škodlivý prvek. CO2 není nijak škodlivý plyn a přesto jsou na něho pořádány hony na čarodějnice. Navíc z globálního hlediska je automobilová doprava naprosto zanedbatelný producent CO2. Chov dobytka a výroba cementu vyprodukuje daleko větší množství CO2. Jenom zatím nikdo nepřišel na to, jak se dá na zákazu cementu vydělat.

                V minulosti byla spotřeba u aut snižována z racionálních ekonomických důvodů. Dneska je to hon na čarodějnice na tabulkové gramy CO2 na ujetý kilometr. Je to naprosto ujetá ideologie bez jakéhokoliv racionálního důvodu. A nejhorší na tom je, že se jedná o direktivní nařízení a ne o požadavek obyvatel. Ideologové počítají gramy a lidi kupují SUV.

                1. Problem spalovaku neni jen obycejny CO2, ale NOx, saze,
                  Problem spalovaku neni jen obycejny CO2, ale NOx, saze, prachove nanocastice a nespalene uhlovodiky ktere jsou karcinogenni. V Cesku se porad uvadi jen CO2 a pak to tady hlupaci opakuji a ostatni skodliviny vubec nereflektuji. Porovnejte diskuzi o EURO 7 v Cesku a v zahranici. Tam se to toci vic kolem NOx a dalsich a v Cesku jen a pouze o CO2, protoze pitomci si ten bluf neuvedomi a pak se spalovaku zastavaji.

                2. Ne. Emise jsou o CO2. Je to ta výkladní skříň eko
                  Ne. Emise jsou o CO2. Je to ta výkladní skříň eko ideologie. Jsou to ty větrné mlýny se kterými se snaží bojovat.

                  NOx tvoří naprosto zanedbatelnou složku emisí. Především pak u benzínových motorů. Prachové částice nejsou u benzínu vůbec definované a u dieselu se jedná o hodnoty 100x nižší než u CO2.

                3. A proto je nutné zdecimovat evropský automobilový průmysl
                  A proto je nutné zdecimovat evropský automobilový průmysl – výkladní skříň evropské ekonomiky, prosperity a zaměstnanosti.

                4. nerozumim, proč je to nutné?
                  nerozumim, proč je to nutné?

                5. Na to se ptejte evropských eko ideologů a budovatelů
                  Na to se ptejte evropských eko ideologů a budovatelů lepších zítřků proč je to nutné.

                6. Vykladni skrin ma ukazovat to nejlepsi co trh nabizi. Ale jsou
                  Vykladni skrin ma ukazovat to nejlepsi co trh nabizi. Ale jsou i vykladni skrine s vyprodejovym zbozim. Tam se ty spalovaky budou jeste nejakou dobu vystavovat. Premiove vyrobky dostavaji nejlepsi prezentaci. EV nahradi smradochy, no problem.

                7. Když nahradí, tak ať nahradí. Já jsem zastánce
                  Když nahradí, tak ať nahradí. Já jsem zastánce elektromobilů, jestli jste si nevšiml. Ale naprosto opovrhuju totalitníma praktikama budovatelů lepších zítřků.

                8. Jenomže toto fanatikovi nevysvětlíte, tam s rozumem
                  Jenomže toto fanatikovi nevysvětlíte, tam s rozumem nepochodíte. On si prostě jede svou „pravdu“ a svou vizi EV do každé rodiny za každou cenu a bez ohledu na to, jestli je vhodný nebo ne. EV je prostě lepší a hotovo – pro každého bez výjimky 🙂

                9. Zajímavá mapa. Ovlivněn médii jsem myslel, že nejvíc
                  Zajímavá mapa. Ovlivněn médii jsem myslel, že nejvíc másla na hlavě má Polsko, ale kdepak – zdaleka největší evropskej Mordor je sever Itálie od Milána na východ…

                10. Podle vaseho prirovnani neni dioxin vubec problem, protoze ho
                  Podle vaseho prirovnani neni dioxin vubec problem, protoze ho je milionkrat mene nez CO2. Vy jste hlava.

                11. Není to nic, co by byť jen z daleka ospravedlnilo podobné
                  Není to nic, co by byť jen z daleka ospravedlnilo podobné zákazy a nařízení, jdoucí přímo proti zájmům obyvatel.

          1. Můžete být klidný, jestli se podaří ekologistické
            Můžete být klidný, jestli se podaří ekologistické inkvizici prosadit to, co mají jako nejradikálnější verzi EURO7, tak to tak zamává s ekonomikou EU autolandu tak, že o emise se bát nemusíte, protože průměrný Evropan nebude mít na to, aby jezdil se starším spalovacím autem, natož aby si koupil nové BEV, jen by mě zajímalo na koho a naco pak ekologistická inkvizice hodí minimální celkový pokles emisí CO2 a propad ekonomik. Ale asi přijedou na školení do ČR, tady jsme prý Best in EU v popírání zodpovědnosti

            1. Ekologistická inkvizice? Já myslím, že každý rozumný
              Ekologistická inkvizice? Já myslím, že každý rozumný člověk chápe, že takto to dál nejde. Pochopily to vlády, pochopily to automobilky. Pochopili to dokonce i naftoví magnáti jako Shell a Exon. Vzdávají se zisků a staví nabíječky. Taky mají děti. Jenom český člověk to nechápe a myslí si, že ho chtějí všichni ojebat.
              Podívejte se na ten film Davida Attenborougha. Já jsem taky hodně cestoval a vidím to stejně jako on.

              1. Ano ekologistická inkvizice..aneb po nás potopa a pochopení
                Ano ekologistická inkvizice..aneb po nás potopa a pochopení celospolečenských souvislostí nula.
                Pokud tuhle ortodoxní vizi někdo zrelizuje do puntíku, tak dojde k tomu, že ekonomika eu se propadne o desítky procent – krach na NY burze bude jen úsměvná vzpomínka, budou sociálně nepokoje – protože ten ošklivý emisemi prokletý průmysl živí miliony lidí přímo a ti zase živí další miliony lidí ve službách a infrastruktuře… a jak pak tihle lidé, co tohle způsobí pak zdůvodní, že celkově emise reálně zlepšili o max vyšší jednotky procent?
                Ochrana životního prostředí stejně nakonec bude mít smůlu, ale z ekologie se stane nové ultraextremistické náboženství – pokud už se tak nestalo
                A kecy o dětech? cha cha..pro většinu jen PR argument podpásového charakteru….protože ví, že se proti němu většina nepostaví…kdyby jim skutečně šlo o blaho a dobrotu dětí, celý svět nehospodaří na dluh (dneska máme v čr slavnost zatínání sekery ODS se sice roky vymezovala, ale nakonec… 90mld Kč/rok), protože jakmile bude svět hospodařit ekonomicky vyrovnaně tak překvapivě i ochrana přírody bude vyrovnaná…a pokud poženete masivně dotace do BEV, aby euro 7, tak někde budete muset vzít…a to vzít je taky ve finálne z přírody…v žádné oblasti neexistuje perpetum mobile…ale to ekologističní věřící nechápou a nikdy nepochopí

                Takže pro věřící jednoduše: každá revoluce musí být z čeho zaplatit a pokud je vše předlužené, není kde brát na revoluci, je třeba řešit evoluci…a brát neznamená, že někdo přitiskne peníze, to znamená, že musí být něčím kryté – zdroji přidanou hodnotou atd…
                Pokud v předlužené oblasti vytvoříte revoluci, bude se to jmenovat chaos a úpadek…už bychom se z té historie poučit mohli… z chaosu a úpadku vylejzá radikalismus a z něj válka a tam už o přírodu nejde vůbec nikomu

                1. Ta poslední věta je bohužel pravdivá. A máte nějaké
                  Ta poslední věta je bohužel pravdivá. A máte nějaké lepší řešení? Čoudit až do úplného konce? Čekat až si to příroda s námi vyřeší sama?

                2. Samozřejmě, že mám řešení a psal jsem ho tu
                  Samozřejmě, že mám řešení a psal jsem ho tu mnohokrát.

                  1) snížit rozežranost a napdprodukci (mimochodem tenhle krok, kterej není vůbec složitej reálně ušetří víc emisí, než to, že si doma vyměníte auto za elektromobil, pokud ho máte jen k soukromým jízdám a nestojí to ani korunu) – uvedu takový příklad,chcete si koupit lyžarskou bundu – víte o tom, že řada firem nakoupí látky a nitě v EU, klimamembrány v USA, tohle vše odvezou do Asie, kde to nechají ušít a přivézt sem (a tímhle jsou schopni se ředitelé chlubit, že to je výdělečný model – mě by hanba fackovala)… pokud si pořídíte BEV a tohle je pro vás z pohledu ochrany přírody OK, tak pardon, ale to je takové krásné ekologistické vykupování odpustků… za sebe si radši připlatím za český nebo evropský produkt, co je tu zcela vyroben a těch svých pár tisíc km ročně autem holt s tím spalovákem nejzdím – na to aby byl pro mě BEV soukromě racionální, tak by to musel být dneska nevídaný kup.

                  2) omezit zbytečné cesty – ještě nedávno se létalo Praha Barcelona/Řím/Londýn na fotbal a Paříž na nákupy a na večeři a většina služebek není nic jiného než formální setkávání…

                  3) vrátit zpět v efektivní míře (všude to nejde) lokální ekonomiku a výrobu v rodinných firmách – vždyť je super vědět, kdo mi ušil boty, mít možná méně oblečení, ale perfektně sednoucího a vědět, co člověk jí…

                  4) vést lidi k zodpovědnosti za sebe sama a k šetrnosti – psal jste děti – kolik lidí aktivně šetří dětem na vzdělání? Proč nejsou vytvořené stipendijní programy pro vzdělání a stejně jako je důchodové připojištění s podporou státu není takový systém pro vzdělání dětí?

                  5) stát nesmí být v mínusu mandatorními výdaji – chápu, že jsou věci, na které se půjčky berou (financování velkých a konkrétních projektů), ale pokud stát se zadlužuje sám sebou, potom toto musí být výjimkou z politické imunity a za tohle musí nést politik zodpovědnost.

                  6) každý si musí uvědomit, že nejen jeho auto, ale každá koruna, co vydělá za sebou nese emisní stopu – a tak se k ní chovat.

                  7) tohle se nenaučí lidi hned – je třeba investovat primárně do dětí a vštěpovat je to a učit je to… a jde to snadno…jen tak jednoduše: děti teď píší Ježíškovi a podívejte se, kolik toho většina chce…jsou to seznamy za desetitisíce korun, kdy si většinou z toho ani nic neužijí a je to nakonec jen soutěž v trhání papíru, kdy většina hraček skončí kdesi ve šmelcu. Pobavte se s dětmi, jaký je jeden až dva dárky z toho, co si přejí, které si přejí úplně nejvíc..

                  8) věci se nevyhazují, věci se opravují.

                  9) starší věci nejsou špatné, aby si je člověk nekoupil

                3. Souhlasím se všemi body bez výhrady. Ale i kdyby se takto
                  Souhlasím se všemi body bez výhrady. Ale i kdyby se takto všichni začali chovat tak to nezachráníme. Za můj život se počet aut v ČR zvýšil 40x a stále roste. Přitom se nic podstatného nezměnilo. Měli jsme co jíst, nebylo nám zima i zábavy bylo dost. Ale naše malá země není pro planetu nebezpečná. Nebezpečí je Indie a Čína. Chudí tam dříve jezdili na kolech a oslech, teď začínají bohatnout a kupují si auta. Naštěstí tam elektromobilitu berou vážněji než u nás.

                4. Nikoho na světě elektromobilita nespasí. Čínu a Indii
                  Nikoho na světě elektromobilita nespasí. Čínu a Indii tuplem ne… až jim začnou praskat ekonomické bubliny, tak to bude peklo

        2. On bude ale asi problém i v tom že technologie sama nic
          On bude ale asi problém i v tom že technologie sama nic nezmůže.
          Tlačenku dělají lidé a korupce a kdo vám zaručí že tlačí to lepší ?

          Jestli jsem si z tohoto článku něco vzal tak to je něco ve smyslu „konečně má hlas i protistrana“.

          Ekonomické vítězství technologie je utopie.
          Všechno je jen o tom kdo víc křičí (pardon, politikaří).

            1. To už tady bylo mockrát. Tak třeba ve středověku lidi
              To už tady bylo mockrát. Tak třeba ve středověku lidi vylévali sračky z okna přímo na ulici. Několik pokrokových měšťanů si postavilo splachovací záchody. Další skupina by to sice chtěla ale kňučeli, že je to drahé a chtěli na radnici dotace. Nejpočetnější skupina t.j. prostý lid to bojkotovala, že jim to nic nepřinese, splachování je bude zdržovat a vylévání z okna je rychlejší. Tak jim to museli nařídit násilím. Není to podobné jako dnes?

    2. Kapitalismus na západě přestal existovat už před 100
      Kapitalismus na západě přestal existovat už před 100 lety, teď je to ňáká forma státního nebo globálního socialismu, kdy se ve velkém dotuje, protlačuje a pobízí kde co, například těžba ropy, uhlí, automobilky, určitej průmysl nebo jaderná či uhelná energetika. A když nemáš lobistickou skupinu tak si zákony otočí ve svůj prospěch a posílení monopolu ten druhej. Viz u nás třeba energetický molochy nebo dostavba nerentabilního jádra. To je typická ukázka.

      Fňukání nad voláním po spravedlnosti a zdravé soutěží bohužel moc ovoce nepřináší. V Americe až teprve enviromentální lobby pohřbilo nejvíc uhelek a težby uhlí v historii i protiv vlády ropáka Trumpa, kterej tlačil na pravej opak.

      USA, země s kolabující uhelnou energetikou
      http://oenergetice.cz/nazory/usa-zeme-s-kolabujici-uhelnou-energetikou/
      Spotřeba uhlí v USA klesla mezi lety 2010 až 2015 o 40%

      “podařilo fakticky zastavit jakoukoliv výstavbu nových uhelných elektráren v USA”
      “V roce 2005 plánovala Bushova administrativa výstavbu 200 nových uhelných elektráren, nepostavilo se ani 30.“

      “Výsledkem kampaně je aktuálně 232 uzavřených uhelných elektráren v USA
      (zbývá 290), 99,6 GW odstaveného instalovaného výkonu (zbývá 243,4 GW).
      Během letoška (2016) se pravděpodobně podaří dosáhnout cíle kampaně pro rok 2020 – odstavení ⅓ třetiny výkonu uhelných elektráren v USA.“

      “Sierra Club je více než 120 let stará organizace bojující za ochranu životního prostředí. Jejím velmi úspěšným současným projektem je kampaň Beyond Coal. Jejím cílem není nic menšího než odstranění uhelných elektráren z energetického mixu USA. Tato již více než 10 let běžící kampaň má za sebou překvapivé úspěchy. Díky neúnavné snaze mnoha aktivistů a ochotě hledat spojence a partnery (a nebýt vybíravý) se Sierra Clubu podařilo fakticky zastavit jakoukoliv výstavbu nových uhelných elektráren v USA (staví se tuším jedna). V roce 2005 plánovala Bushova administrativa výstavbu 200 nových uhelných elektráren, nepostavilo se ani 30. Aby toho nebylo málo, útočí Beyond Coal i na existující uhelné elektrárny. Útočí z jakéhokoli úhlu to jde, útočí ze strany ochrany klimatu, ochrany obyvatel před znečištěným ovzduším, ochrany komunit před úlety toxického prachu a popela, neexistence finančního ospravedlnění existence elektráren, … Když máte přes 100 000 aktivních aktivistů, tak můžete být všude, kde se o něčem jedná. ”

      1. S těmi kuřáky to sedí. Zrovna nedávno jsem ve městě
        S těmi kuřáky to sedí. Zrovna nedávno jsem ve městě sledoval dva strýce, zaměstnané u TS, jak zametají chodník. Z listí navátého kolem stojanu na kola, pecizně vyhrabovli jen vajgly, to listí tam nechávali!!! Tak si říkám, proč když jdu po ulici, vyhaziji obaly od jídla atd. do odpadkových košů, když kuřáci mají asi zaplacen sběr vajglů. Že bych taky vše házel na ulici?

  5. Zas nějaké odporné lobbistické tlaky. A přitom se to dá
    Zas nějaké odporné lobbistické tlaky. A přitom se to dá udělat jednoduše – stačí když nabídnou rovnocennou alternativu k ICE za rovnocenné peníze, přípdně trochu levněji. Spalováky skončí přirozenou cestou a všichni budou spokojeni

    1. Než se k tomu dopracuješ tak se to dá úspěšně brzdit a
      Než se k tomu dopracuješ tak se to dá úspěšně brzdit a oddalovat. Viz obří kartely automobilek a Dízlegejt. Získali minimálně 10 let k dobru. Pokud to chceš urychlit musíš zatlačit. Bez tlaků státu Kalifornie by neexistovali katalyzátory ani hybridy a my by jsme tu chcípaly v jedech z vejfuků.

  6. Výborně. Bylo by dobré, kdyby se do té organizace přidalo
    Výborně. Bylo by dobré, kdyby se do té organizace přidalo víc automobilek. Včetně toho namachrovaného folksvágnu – ať i tímhle gestem ukáže, že to s tou elektromobilitou skutečně myslí vážně. Nedovedu si představit, že ještě za 10 let by mělo být možné si koupit nějaké úplně nové auto se spalovacím motorem. To do té doby se planeta bude na hranici svých limitů bránit nám lidem jako býk v aréně, když se snaží setřást jezdce.

Napsat komentář