Tesla sice vyslala elektromobil do vesmíru, ale je v hluboké ztrátě

Jan Horčík - 08 Únor 2018

Včerejší úspěšný start Falcon Heavy s elektromobilem Tesla Roadster na palubě dnes trochu kalí nejnovější finanční výsledky. auto elektromobil Tesla Model X v garáži, vlevo domácí baterie Tesla Powerwall

Elektromobil Tesla Model X v garáži, vlevo domácí baterie Tesla Powerwall.
foto: Tesla

Tesla zakončila 4. čtvrtletí 2017 se ztrátou $675 mil. Příjmy činily $3,3 mld. Za poslední čtvrtletí automobilka dodala 15 200 elektromobilů Tesla Model S, 13 120 elektromobilů Tesla Model X a 1550 kusů Tesla Model 3.

Celkově za rok 2017 Tesla dodala 101 312 elektromobilů, což představuje 33% nárůst proti roku 2016. Stále platí plán navyšování výroby Tesla Model 3 na 2500 do konce 1. čtvrtletí a 5000 do konce 2. čtvrtletí 2018.

Tesla potvrdila, že celkový počet rezervací na Model 3 se zvyšuje. Mimo jiné i proto, že předváděcí kusy auta dorazily do showroomů, první jednotky tisíc dorazily k prvním majitelům a o autě se začíná čím dál tím víc informovat.

I díky tomu Tesla očekává velmi výrazný nárůst výroby v letošním roce a s tím i příjmů. Po dosažení 5000 kusů týdně vyrobených elektromobilů Tesla Model 3 chce automobilka postupně přidávat vybavení, aby bylo možné tuto výrobu ještě dál zdvojnásobit.

Zajímavé je, že původní obava, že Model 3 bude kanibalizovat na prodejích Modelů S a X se nepotvrdila. Ba naopak, zájem o tyto elektromobily se zvyšuje, stejně jako o solární systémy Tesla a úložné systémy Powerwall.

Letos slibuje Tesla konečně uskutečnit plně autonomní jízdu ze západního na východní pobřeží USA. Má představovat důležitý krok kupředu v oblasti robotického řízení a samotné technologie Tesla Autopilot.

Na konci roku 2017 měla Tesla 330 obchodů po celém světě, 1128 nabíjecích stanic Tesla Supercharger. I letos se chystá další významný růst.

Za 4. čtvrtletí 2017 instalovala Tesla 143MWh úložných systémů (129MWh systém v Jižní Austrálii se započítá až do Q1 2018), což je meziroční nárůst o 45 %. Letos by chtěla Tesla nainstalovat třikrát tolik, protože narůst výroby těchto produktů má být stejně strmý, jako u elektromobilu Tesla Model 3.

Tesla za Q4/2017 nainstalovala také 87 MW solárních elektráren. Díky postupného náběhu výroby Gigatovárny 2 v Bufffalu, kde se vyrábějí střešní solární tašky a solární panely, by měla být Tesla schopna časem ročně vyrobit až 150 000 solárních střech.

Plné znění dopisu akcionářům:

Tesla
Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele Pepa

Je snad jasné že vývoj jak automobilu,tak samotné továrny je drahá záležitost a i zavedené automobilky se zapotí,než budou mít v prodeji slušné elektromobily.
Dejme Tesle zlomek času,který měly Volkswagen nebo Toyota a možná se poměr nákladů a zisku změní!?

---

Pepa

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tesla na to jde trochu jinak. Prostě prodává auta pod cenou a odrovnává tím konkurenci. Zároveň si tvoří uživatelskou základnu na které bude moct stavět v budoucnu. Na druhou stranu prodávat pod cenou a dotovat to ze SpaceX je pro ně jediný způsob jak se dostat mezi zavedené výrobce.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ja som si nic nerezervoval, ale som prisiel do predajne Toyota, ukazal som na auto v predajni s najazdom 5 km a povedal, toto chcem, oni ze dobre ale musime Vam ho pripravit a servis je teraz plny (gumy, svetla, vsetko umyt, ...), previedol som celu sumu za auto cez IB na viac krat (lebo mam nastaveny limit na 10 000 Eur denne) a o tyzden mi uz ukazoval ako vsetko funguje, kde co je, ako sa to ovlada a co vsetko mi tam naladil a prednastavil, moj syn okolo toho veselo pobehoval a interaktivne predajcu nechtiac pri tom trolil ze a kde je toto a toto ?

Sadol som si za volant a sli sme domov.
Ked bude nejaky problem, zajdem si nedaleko do Toyoty.

Iste, dokazal by som si objednat mačku vo vreci a dať na plané sľuby,
ale nie je to moj štýl. A to nové auto som už fakt potreboval.

Vždy keď som tam bol, tam okrem mňa boli 2-3 zákazníci čo si obzerali s plánom kúpiť, pripadal som si ako v nejakom bohatom arabskom emirate kde si chodia ludia nakupovat drahsie veci ako mi rozky. A to som mal pred tym dojem ze tam budem ako exot, co chce vsetko teraz a v hotovosti.

Obrázek uživatele Radovan

A pointa příspěvku?
Jinými slovy přišel jste do spalovacího autosalonu a koupil prakticky hotovostně spalovací skladovku, vystavené spalovací auto. Čímž jste si předplatil spalovací výdaje do konce doby jeho vlastnictví.
A oni místo aby okamžitě uvolnili servis, dali Vám kafe, skočili pro nějaké sladkosti pro Vás i dítě a auto připravili k odjezdu, tak ještě měli blbé kecy a výmluvy proč to hned nejde. Ale nedivím se jim, když jim převádíte prachy po troškách mobilem. Přitom stačilo zajít na pobočku a pokud to byla některá dinosauří, tak by Vám za přirážku expresní platbou peníze převedli hned komplet.
Takže ukázal jste prstem a do týdne ho měl. Že se spalováky prodávají o106 Vám nikdo nerozporuje, taky je dinosauři cpou slevama a akcema lidem horem dolem se záplavou reklamy všude. Že je kupují jen fakticky jen bohatí lidé, co je vlastně většinou nepotřebují a nevyužijí, jen chtějí hračku (ale potom počítají návratnost u elektromobilů, což se jim prý nevyplatí, tak proto kupují spalovák), taky víme. A že si s autem kupují výdaje v tisících eur (u Vás) na nejbližší roky za palivo a servis, taky víme.
Někde se těch 2000 denně vyrobených spalovacích Golfů, oproti 35 elektrickým udat musí. A ostatní automobilky většinou ani žádnou elektriku nenabízejí.
Takže znovu: A pointa příspěvku?

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 67 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 25 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Pointa jeho příspěvku je naprostá nula, asi chtěl něco říct ale vylezla z něj jen huspenina :)

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Obrázek uživatele Josef

Rezervace v EU se budou plnit spíš na začátku roku 2020, jak jsem odhadoval. Už teď mají zákazníci v USA (kteří mají přednost) u základní verze TM3 napsáno 1. čtvrtletí 2019. A to jsou lidi, kteří stáli první den ve frontě a v USA.

Obrázek uživatele ozana

A Kanada je na druhém místě...

---

Jezdím na proud, najeto 80 tisíc km. G-E STROMOS 8 let a 83 tisíc km.

Nekde psali, ze rezervace se v Kanade otevrely driv, nez bylo naplanovano. Takze mozna zajem o premium/long RWD neni takovy a vetsina drzitelu rezervaci vyckava na zakladni model nebo ctyrkolku? To by davalo nadeji tem, co jsou si v Evrope ochotni priplatit.

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Zdravim vsechy, ja rezervoval TESLU 3 v srpnu 2017, puvodne jsem mel dostat vozidlo 3Q/2018, mam posun na 2019 tez. Jasne, stve me to, ale od zacatku jsem si rikal, nebude to vcas. Nicmene premyslim o jedne pozitivni veci, snad vyladi chyby. Pamatujete, jak vypadaly prvni TESLY S? Slicovani, materialy interieru atd... Tak snad to vychytaji a my dostaneme uz vylepsene autaky :-D alespon doufam... :-)

Obrázek uživatele Michelin

Prvni Ska meli ten problem z duvodu, ze subdodavatele nebrali Teslu vazne. Neverili, ze budou prodavat nejake vetsi mnozstvi aut a tak na jejich objednavky kaslali. Vyrabeli zmetky z nekvalitnich materialu atd.
Ted uz myslim nikdo nepochybuje a na soucasnych Teslach je to videt. I lide co jezdi s drahymi auty jsou po usednuti prijemne prekvapeni, a konstatuji, ze to co cetli na netu jsou jenom pomluvy.

Paradoxne posledni dobou zjistuji, ze ti pomlouvaci delaji Tesle sluzbu. Zajemci jsou po precteni techhle plku pripraveni na nejhorsi a pak jsou po usednuti prijemne prekvapeni, ze se zadna Dacie nekona. Zatimco kdyby nic takoveho necetli, ocekavali by za ty penize Bentley a byli by v hodnoceni mnohem prisnejsi.

---

To Tesla dává křídla. 94tis. elektrizujících km.

Jasne, zase to bylo ohavne spiknuti "tech druhych"...

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Obrázek uživatele Michelin

Asi tezko spiknuti, kdyz Teslu v te dobe nikdo neznal a nepovazoval za hrozbu ani konkurenci.
Proste asi jako by jste prisel vy za nekym kdo vyrabi pro Mercedes palubky a chtel po nem vyvinout a vyrobit palubku do vaseho startupu...

---

To Tesla dává křídla. 94tis. elektrizujících km.

Absolutně netušíte, jak fungují dodavatelské firmy. Rozhodně to nefunguje tak, že když přijde malý/nový zákazník, tak si řeknou: "Na tohle se vykašlem, odfláknem to, protože neodebírá stovky tisíc/miliony komponent".
To by pak Ferrari mělo kvalitu Moskviče a Octavia kvalitu a preciznost Bentley.

Nevim jak to funguje v automotive. Ale bud
1/ dostali kvalitu jakou si objednali a zaplatili
2/ dostali neco jineho, ale pri prvnim problemu to dodavateli neomlatili o hlavu

Samozrejme, ze velkou roli muze hrat nezkusenoct cloveka, co to zarizoval, ale prohlasovat (nejspis bez jakychkoliv dukazu), ze je dodavatele umyslne podfoukli a umyslne jim dlouhodobe dodavali zmetky uz mi prijde ponekud pres caru... Pardon.

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ja jsem delal v AUTOMOTIVE, 8 let.
Uprime receno, nedelal jsem ve uplne ve vysokem managementu, delel jsem kvalitu, vstup a vystup, ale nemejte o tom zadne super iluze, snazi se to osidit vetsina dodavatelu. Nezalezi, jestli dodavate pro BMW, VOLVO nebo RENAULT. Kazdy se snazi usetrit a nekdy to jde do extremu, videli jste pribeh TAKATY, se kterou jsme meli take co docineni.

Ale prece na rozdil od "zlobivych" airbagu nepasujici plasty vidim na prvni pohled (montaz)... A ze by si to protrely byznysmen (ktery vlastni zamestnance tvrde ztresta/vyhodi pri jakekoliv chybicce) nechal od dodavatelu takovyhle chlivek libit a mlcel by? Mozne to je, ale moc pravdepodobne mi to neprijde... Ale to tu nevyresime.

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Obrázek uživatele Michelin

Spatna montaz v tom samozrejme hraje take svoji roly, o tom zadna. I to se, ale stale zlepsuje.

---

To Tesla dává křídla. 94tis. elektrizujících km.

Dalsi vec, urcitou roli bude hrat i to, ze Musk (a dalsi) jsou puvodem vyvojari software a tam je celkem bezne (hlavne u velkych systemu) nasadit "nedodelany" (nekompletni) produkt (honosne se tomu rika MVP - minimum viable product) a dalsi rok se to dodelava. Proste (v auto mluve) zatim jdou otevrit jen dvere u ridice, ale za rok uz urcite budou fungovat vsechny (pokud neprijde projekt s vetsi prioritou, ale to uz se zakaznikovi nerika)...

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Obrázek uživatele Michelin

V zásadě máte pravdu. Třeba na automatické stěrače jsem čekal půl roku.
Jenže i tenhle přístup má něco do sebe, protože díky němu mi za další půlrok přidají další funkce, které žádné jiné auto nemá, což se u klasické automobilky nestane. Tam vám řeknou kupte si novější model.

---

To Tesla dává křídla. 94tis. elektrizujících km.

Obrázek uživatele jurazhor

přesně,nenechaj si líbít nic,ani výpalný za svý vlastní formy
na díly by nezaplatili,i kdyby jim třeba hrozilo zastavení výroby

---

jurazhor

Obrázek uživatele Michelin

Prectete si knihu “Elon Musk - Tesla, SpaceX a hledání fantastické budoucnosti”. Ashle Vance na ni pracoval nekolik let, mluvil snad s kazdym z Muskova okoli a presne tohle tam popisuje.

---

To Tesla dává křídla. 94tis. elektrizujících km.

Obrázek uživatele ozana

:)

---

Jezdím na proud, najeto 80 tisíc km. G-E STROMOS 8 let a 83 tisíc km.

Určitě smýšlíte správně. Věřím, že se ty dětské nemoci s časem odchytají. Dělají to tak všechny automobilky.

opravdu nedelaji.

OT, ale alespon je to vlakno o Tesle (a ani v nekolika polomrtvych Tesla forech ruzne po netu jsem nic nenasel).
Je tu nekdo, kdo PRAKTICKY prosel porizenim CPO a podelil by se o zazitky (platba, doprava, papirovani...)? Predem dik

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Co je CPO? Dík.

Jako na dlani
https://ev-cpo.com/hunter/

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Certified pre-owned
Ojetiny primo od vyrobce (v tomhle pripade Tesly) - predpokladam vesmes vracene leasingy - se zarukou.

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Erych konečně bude mít svou Tesličku :)))
Snad to mezi těma tvejma "tesla honičema" na SCH přežiješ :)))

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Obrázek uživatele Jan Horčík

Na oficiálním Tesla fóru je jich (anglicky) několik: zde, zde, zde, zde.

---

šéfredaktor Hybrid.cz

Follow up. Nasel jsem sk forum s rozporuplnymi informacemi:
- jeden clovek tam tvrdi, ze mu p. Hasala z videnske pobocky rekl, ze do jineho statu to nejde
- nekdo jiny zase tvrdi, ze to jde

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Náhodou jsem narazil na todle.
https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/tesla-is-trying-to-prevent-cpo-cars-cross-border-sales-in-europe.94439/

Pokud by nechtěli prodat ojetinu ani do ČR kde se vůbec neprodávaj zatímco argumentujou rozdílnou cenovou politikou v různých státech, kde zastoupení aspoň maj tak to ať se jdou bodnout.
Kupovat necertifikovanou Tesla vojetinu vod nějakýho hejhuly by se mi nechtělo ani za mák.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Co na to rict... Snad bude konkurence min ostychava vzit penize od nekoho "z vychodu"...

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Stejně by člověk jezdil k nim do servisu.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Obrázek uživatele M.Krupka

Tesla za Q4/2018 nainstalovala také 87 MW solárních elektráren. Zpráva z budoucnosti. :-)

Obrázek uživatele Jan Horčík

Ne, jen překlep. Díky za upozornění.

---

šéfredaktor Hybrid.cz

Diky (vecer v klidu projdu, jestli je tam neco zajimaveho), ale kdyz me by spis zajimala ta ceska zkusenost, idealne od nekoho, kdo si tim prosel. :)
Jak to funguje ve statech je hezke, ale... no rekneme, nejspis ne uplne dobre aplikovatelne na nase podminky, odtahovky, uredniky na DI a pod.

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Endru byl v Ukaž Káru a říkal, že kohokoliv by něco ohledně Tesly či nákupu zajímalo, může mu napsat (web, facebook). Má druhé ojeté Sko.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Hlubokou ztrátu dělí vysoký zisk z nárůst.
Sem zmaten :)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Obrat Tesly cca 2x větší než obrat škody :-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

pardon na 20 % obratu škody :-)
ale do konce roku určitě polovinu obratu škody dosáhnout...

omlouvám se za dva předchozí komentáře, trochu jsem popletl čísla... ale každopádně by tesla do konce roku měla z hlediska obratu škodu předstihnout popř. srovnat...

Obrat není až tak důležitý, dnes si všichni hrajeme na zisk, dokonce i v USA už to pochopili a lidé jsou odměňování na základě zisku a ne obratu. Tesla S a X generovala násobně větší obrat a výrazně vyšší zisk. Podle mě bude muset Tesla vyrobit 4x vic TM3 na dosažení stejného zisku jak u TMS(X). S počtem vyrobených aut za stejné období výrazně stoupaji i náklady.

tesla udává hrubý zisk na model S cca 26 % a u modelu 3 prý na konci tohoto roku bude mít podobný procentuální zisk. Při průměrné ceně za model 3 kolem 50 t USD nebude asi ani třeba 4x víc vyrobit TM3. Vypadá to, že ty nakupované baterky do TMS(X) jim asi žerou hodně zisku....

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Stale nic nehovoriace cisla. Preco sa nepise aj o zvyseni majetku Tesly, kedze ta musi teraz investovat do zvysovania vyroby co znamena ze v podobnych cislach bude aj tento rok.

Souhlas!

Tesla Model 3 v Europe az v 2019! Ako ne-majitel Tesly, ktory som si Model 3 rezervoval 31.3.2016 v Tesla predajni ako 3. v poradi (2 hodiny som cakal na otvorenie) je posunutie vyrobneho okna z Late 2018 na Eraly 2019 velkym sklamanim. Dufal som v November 2018...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ja dnes dostal tohle:

Thank you again for your continued support as a Model 3 reservation holder.

As we work hard to meet demand, we wanted to let you know that your estimated delivery timing has been adjusted to be slightly later. You can log into your Tesla Account to view your current delivery estimate at any time.

Thank you for your patience. We can’t wait for you to get your Model 3. Here’s what Road & Track had to say about their first test drive.
Best Regards,

Asi jako vsichni, co zde psali o posunu terminu, tak snad dostaneme vychytane káry :-D

Ale zase tě může hřát u srdce, že díky stále lepšímu kurzu dostáváš každý měsíc "slevu" za zpoždění dodání :).

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Hlavne aby nezkrachovali.

Obrázek uživatele Jan Horčík

To se téměř určitě nestane :). Ačkoliv je automobilka ve ztrátě, k začátku roku 2018 měla na účtech k dispozici přes $3 mld.

---

šéfredaktor Hybrid.cz

Taky si myslím. Jediné co položí v USA i giganta je falšování účetních výkazů nebo velmi špatná investice (investic), ale jak víme z minulosti, vše se může stát.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Potvrdzujem Tiez som mal late 2018 a teraz mi tam svieti Early 2019 :-/ ( smutok ) ale co uz.

Ja rezervoval 31.3 online pred spustenim prezentace a mam taky zmenu z "late 2018" na "early 2019"....jj taky me to sere, ale neni jina moznost :(

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ja som to dočasne vyriesil kúpou Leaf. Tak ma ten termin až tak netlačí...

Od začátku se mluvilo o březnu 2019, na chvíli tam dali 2018 podzim, ale všichni jsme věděli že je to blbost a je to nereálné vzhledem k faktu, že budou rádi, když letos vyrobí 100 tis. TM3 a rekord by byl 150 tis.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ja 6.4. a tiež to isté: early 2019

Obrázek uživatele Michelin

Ja objednaval loni v kvetnu s tim, ze uz dve Tesly mame a take cerstve zmenili dodani na zacatek 2019.
Jak pise Josef., nic jineho jsem necekal. Bude fajn, kdyz to zvladnou alespon tak.

---

To Tesla dává křídla. 94tis. elektrizujících km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Momentálně dostávám na Tesla stránkách SIGN IN "Page Unavailable"

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Také mám posun, ale mě to nevadí. Já s tím počítal.
Pokud si člověk dá 1+1 dohromady, tak myslím, že budeme rádi pokud první kusy do Evropy dorazí aspoň začátkem roku 2019.

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Ochrana proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicKariéra EVC Groupe-SalonProdej pneu 100% onlineAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilNabíječky elektromobilů Circontrol

Newsletter