Tesla rozjede pilotní výrobu Modelu 3 koncem února

Z agentury Reuters přišla zpráva, že pilotní produkce elektromobilu Tesla Model 3 začne 20. února. Továrnu ve Fremontu předtím čeká týdenní přestávka výroby, která umožní rozšířit kapacitu lakovny.

Továrna Tesla ve Fremontu z pohledu dronu
foto: Lance Neveu/electrek.co

Tesla Motors informaci potvrdila magazínu Electrek.co. Už koncem minulého roku se objevily plány na rozšíření továrny Tesla ve Fremontu.

Zdá se tedy, že vše jde podle plánu a výroba Tesla Model 3 by mohla začít v červnu 2017. Dodávky auta pak koncem letošního roku.

„Navýšení produkce se posunuje kupředu tak rychle, jako náš nejpomalejší dodavatel,“ komentovala Tesla trochu nezvykle pro magazín InsideEVs. Už během roku chce Tesla vyrobit asi 400 000 elektromobilů Model 3.

Dnes přitom své elektromobily Tesla Model S a Tesla Model X vyrábí zhruba tempem 100 000 aut ročně. Mnoho odborníku je v najpatém očekávání, jak úspěšně a zda vůbec se automobilce podaří pětinásobné zvýšení výroby během pouhého jednoho roku.

Není úplně bez šancí, protože v gigatovárně už vyrábí nové články 2170 pro baterie Modelu 3 a rozjede tam i výrobu elektromotorů a převodovek pro Model 3. V současné době má na auto (možná o hodně) více než 400 000 rezervací.

InsideEVs, Reuters, Electrek.co

49 Comments on “Tesla rozjede pilotní výrobu Modelu 3 koncem února”

  1. Nemate nekdo zkusenost, jestli jsou schopni v nejakem
    Nemate nekdo zkusenost, jestli jsou schopni v nejakem neautoriaku udelat zakladni servisni prohlidku na EV? S modelem 3 by to bylo docela zadouci (jet na servis do vidne a platit za to palku by se mi nechtelo) – nejaka zakladni kontrola podvozku, brzd apod – to by mohl zvladnout kdejaky garazista ne?

      1. O tom jsem zatim neslysle, ale do te vidne to mam asi bliz jak
        O tom jsem zatim neslysle, ale do te vidne to mam asi bliz jak do prahy 😀 Spise slo o to, ze co jsem tak zjistoval, tak ta bezna servisni prohlidka stoji docela palku na S a X, coz u auta za 3 mega je asi jedno, ale kdybych sel do 3ky tak mne by to jednu urco nebylo 😀 A zas jezdit s tim bez jakekoli kontroly ze „na EV se nema co pokazit“ se mi uplne nechce 😀

              1. samozřejmě že ztrácí. Hodnota Tesly jde nahoru pouze ve
                samozřejmě že ztrácí. Hodnota Tesly jde nahoru pouze ve vlnách populismu jinak každopádně to je drahý špás. Lidovka TM3 se rozumí pro američany nejlépe s kalifornskými dotacemi. Pro východoevropana žádná lidovka. A proto by se hodila nějaká místní garážová serviska. Až se pár desítek TM3 v čechách prodá věřím že parta koumáků béčkový servis někde v garáži rozjede. Venkovských autoservisů je jakosrček český ručičky to časem daj 😉

                1. lžete, ty servisy Tesly nejsou povinný 😉
                  A když se něco

                  lžete, ty servisy Tesly nejsou povinný 😉
                  A když se něco pokazí, zdarma oprava, takže servis NULA, drazí lháři 😉

                2. No ono jezdit do servisu jen „az se neco pokazi“ neni uplne
                  No ono jezdit do servisu jen „az se neco pokazi“ neni uplne idealni stav ze, kdyz clovek zjisti treba pri brzeni ze se pokazily brzdy, protoze jsou uz moc opotrebene, tak je fajn, ze fajn, ze mu to pak opravi, ale kdyz to auto bude na kasi, tak uz vlastne nebude co opravovat.
                  Proto je dobre nechat i EV obcas zkontrolovat (mimochdem, u tesly se nemusi menit kabinovy filtr nebo treba brzdova kapalina? to je je dost odvazne)

                3. Mám Leafa, v Praze garančka s výměnou brzdové kapaliny a
                  Mám Leafa, v Praze garančka s výměnou brzdové kapaliny a pilového filtru 2500 (v Pardubicích dle ceníku 2000), pokud se nemění brzdovka (1x za 60000km), tak o 500 méně. Prohlídka je po 30t..
                  Co se týče Tesly, tak garanční prohlídka je pouze doporučená (nemá to vliv na záruku) a dle mých info se stejně jako u Leafa dělá 1x za 30000km. A známý u Tesly S za garančku platil 440 Euro, ale v ceně mu např. vyměnili i stěrače. Ale myslím, že brzdovku vymění kde kdo, určitě nebude mít Tesla něco extra.

                4. Tyto běžné věci Vám udělá kde jaký šikovný
                  Tyto běžné věci Vám udělá kde jaký šikovný automechanik. Je to stejný jak u spalováku.
                  Spíš by mě zajímalo zda se dají volně koupit ND třeba na TESLU? Nárazník, blatník, rameno…

                5. u Tesly si můžeš vše základní vyměnit sám, navíc
                  u Tesly si můžeš vše základní vyměnit sám, navíc oproti rakovin neztrácíš záruku (prodlouženou).

                  zase ušetříš, s rakovinou prostě neušetříš, ti myjí byznys na servisech založen, Tesla ne

                  tak přestaň lhát a vysílat bludy…

                  u všech aut jdeš do servisu, až se něco pokazí, tak zase nelži 😉

                  to jen rakoviny potřebují neustálou výměnu palivových a vzduchových filtrů a oleje, jinak bych do servisu ani nejezdil, v podstatě se nemá co pokazit, tak zase nelži 😉

                6. No nevim, treba brzdove desticky zrovna, brzdovou kapalinu a
                  No nevim, treba brzdove desticky zrovna, brzdovou kapalinu a spol se vyplati vymenit driv nez „se pokazi“, uprimne nemam tuseni jak bych si doma u tesly menil brzdovou kapalinu nebo desticky?

                7. bože, to je jak s dítětem mluvit 🙂
                  tyhle základní věci

                  bože, to je jak s dítětem mluvit 🙂
                  tyhle základní věci udělá KAŽDÝ levný servis 😉

    1. Servis EV nebude úplně pro každého garážistu. Vozidlo
      Servis EV nebude úplně pro každého garážistu. Vozidlo má soustavu s vysokým napětím a bude potřeba proškolený člověk s certifikátem. Nikdo jiný by na to neměl sahat. Propojovací kabely jdou i po podvozku. Údržbu a opravy by měl dělat jen člověk s vědomostmi a těch zatím moc není. Autorizovaný servis bude mít proškoleného člověka a dá Vám i garanci, že na vozidle nic nepoškodí.

      1. Ono toho bude vic. Soused od nasich (ma autoservis) rikal, ze
        Ono toho bude vic. Soused od nasich (ma autoservis) rikal, ze byl na jakemsi skoleni u vyrobce klimatizaci a ze jim (jako neautorizaku) explicitne zakazuji sahat na chladici okruh u EV. Duvod nevedel, muj odhad je, ze proto, aby nejaky expert nevypustil misto klimy chlazeni baterie/motoru..

        1. Klimatizace se u EV normálně opravují a servisují. Má to
          Klimatizace se u EV normálně opravují a servisují. Má to ale svoje bezpečnostní pravidla. Jako například: Vysokonapěťový systém nechte vypnout k tomu příslušnou kvalifikovanou osobou. A jiné. Nikdo ze školitelů si na sebe nevezme, aby to někoho zpopelnilo.

        2. Chlazení u EV a již skoro 20let u hybridů je rozdílné v
          Chlazení u EV a již skoro 20let u hybridů je rozdílné v tom,že nemá kompresor poháněný mechanicky řemenem,ale elektřinou z HV baterie.Olej pro mazání kompresoru,kteý je v systému klimatizace(dnes už se používá i obráceně jako topení-tepelné čerpadlo)musí mít lepší elektrické izolační vlastnosti,než pro normální mechanický kompresor.Když někdo nevědomky přesto použije normální plničku chladiva kontaminovanou v hadicích atd.normálním olejem,ale olej se alespon nedoplní,většinou se jednou dvakrát nic nestane.Když se ale okruh kontaminuje normálním olejem víc,kompresor má menší izolační odpor,což podle konstrukce vozu a okolností zničí kompresor,vyřadí klimu a topení,nebo vyřadí celé vozidlo kvůli izolaci HV okruhu.Mimoto nesprávný olej,který se roznese chladivem po celém chladícím okruhu z něj nikdo nikdy nedostane.

  2. Vážený pane Horčíku,
    jsem rád, že se věnujete tvorbě

    Vážený pane Horčíku,

    jsem rád, že se věnujete tvorbě www stránek, které jsou speciálně zaměřeny na elektromobily a další věci, které souvisí s vývojem dopravních prostředků, které k vlastnímu pohonu využívají jiné zdroje energie než benzín a naftu. Je to příjemné počtení. Obzvlášť pokud se článek objeví na Vašich stránkách se zpožděním řádově hodin, proti článku, který vyjde v originálu někde na cizojazyčném serveru.
    Na druhou stranu mne děsí některé komentáře pod vašimi články. Už celkem přehlížím pravopisné chyby. Přesto, že mne ve škole učili, že je dobré znát pravopis, protože napsat v dopise (dnes spíš na facebooku) své milé, že ji myluji, určitě mi na rande nepřijde. Mám na mysli jiné komentáře, jejichž vypovídací hodnota je téměř nulová. Jsou to spíš výkřiky hostů z restaurace poslední cenové skupiny těsně před zavíračkou. Ubohost obsahu neumím ani slušně popsat. Stejně tak rádoby technická nebo ekonomická posouzení k daným článkům. Hrůza. Naprostá neznalost a nekompetentnost.
    Nedivím se politikům, že umně manipulují s míněním občanů a dokáží právě tyto blbé komentáře a jim podobné hoaxy využít pro sebe a k prosazení následného sledování a cenzury internetu, které však v konečném důsledku nebude mít na kvalitu komentářů žádný vliv. Pouze to umožní politikům lépe kontrolovat svoje stádo daňových poplatníků, vlastně spíš otroků, kteří jim měsíčné odvádí ze své výplaty výpalné.
    Proto vás obdivuji, že jste schopen tyto komentáře přehlížet, nevšímat si jich. A psát v klidu dál. Držím palce.

    1. Tudle se jistý český vysokoškolský profesor pohoršoval
      Tudle se jistý český vysokoškolský profesor pohoršoval nad tím, že jeho žáci opisují nepřesnosti z wikipédie a internetu, až mu nakonec došlo, že pokud to do té wikipédie sám nezačne psát správně tak to za něj nikdo jinej neudělá. Od té doby přispěl na wikipédii pěknou porcí článků a dále v tom smysluplném díle pokračuje. Myslím, že to byl Jan Sokol.

        1. samozřejmě lži, stačí k tomu připočíst náklady a
          samozřejmě lži, stačí k tomu připočíst náklady a zatížení přírody těžbou surovin a hled jsou rakoviny to nejhorší na světě
          protože čerpat elektřinu u Tesly můžeš jen z obnovitelných, čistých zdrojů, je to tvá volba 😉

                1. CNG? Ten vybuchující nesmysl rakovin, který také podporuje
                  CNG? Ten vybuchující nesmysl rakovin, který také podporuje vysoké servisní náklady?
                  Mozek stále nezapnut, že 🙂

                1. Když vyjíždím ze své garáže, tak mi nevadí tepelná
                  Když vyjíždím ze své garáže, tak mi nevadí tepelná elektrárna na horizontu, ale soused s dieslem, který vyjel z hned té sousední. To je smrad !!!

                  Anebo sousedka co zrovna zatopila a z jejich komína padá hnědý kouř dolů všude kolem. Hnus.

                1. víš, hloupí lidé si myslí, že ČR je jediný argument,
                  víš, hloupí lidé si myslí, že ČR je jediný argument, zatímco na západě majitelé Tesel (ostatně i někde u nás) si člověk může vybrat zdroj elektřiny

                  tak příště ne tak omezeně 🙂

Napsat komentář