Tesla rozjede betatest robotického řízení také v Kanadě a Norsku

Jan Horčík - 03 Listopad 2020

Pro systém Tesla Autopilot nastává nová éra. V USA pokračuje intenzivní betatest plně robotického řízení, který bude brzy spuštěn také v Kanadě a Norsku.auto elektromobil Tesla robotické řízení Autopilot

Jsou tomu dva týdny, co Tesla rozjela betatest balíčku Full Self-Driving, tedy plně robotického řízení. To Elon Musk slibuje už řadu let.

Teď to ale konečně vypadá, že automobilka opravdu přichází s revolučním systémem. Četná videa od prvních pár uživatelů ukazují, že systém má chyby, ale i přesto jde o obrovský posun kupředu.

Navíc Tesla sbírá z každého auta doslova gigabajty dat a na základě nich systém dál upravuje a upgraduje. Dosud byl ale betatest omezen na vybrané uživatele v .

Podle Elona Muska jsou další na řadě Norsko a Kanada "hned poté, co v USA vyjdeme z ranné bety". Jinými slovy, až se opraví ty největší chyby. V minulosti naznačil, že by to mohlo být někdy během prosince 2020.

Jak umí robotická Tesla jezdit a kde jsou stále chyby se můžete podívat na následujícím videu:

Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele runner42

Už jste někdo viděl Tesla autopilota poradit si s nějakou neočekávanou nebo složitější situací?

Jako jezdit po prázdných silnicích (a přitom jen tak tak nenabořit stojící auto za zatáčkou - pobavilo...) jako super, ale to je stále těch jednoduchých 80% úkolu. Chci vidět těch obtížných 20%. Protože autonomní řízení je i o těch 20%.

Zatím jsem jen viděl alarm s nucený převzetím kontroly i v tak banální situaci, kdy zpoza zatáčky po hlavní vyjelo auto.

Sorry, tohle NENÍ autonomní řízení.

---

DISPUTO ERGO SUM.

Prymulan, rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan podporující referendum o setrvání v EU.

Obrázek uživatele Michelin

Po te co me v Norimberku opet odmitli s vymenou praskleho skla (pry ho nemaji a dodaci lhutu neznaji...) jsem si rekl, ze je na case otestovat Tesla Clinic v Praze. Slysel jsem na ne chvalu a tak jsem stejne planoval treba pristi vymenu poloos sverit jim.
Zavolal jsem tam tedy jestli nemaji nahodou sklo na Xko. V patek jsem jim pristavil auto a vcera si ho vyzvedl vypucovane, vytunene o bezdratovou nabijecku na telefon a s novym sklem. Musim rict, ze na me udelali velky dojem. Asi to bude za tech cca 56km navic stat jezdit k nim namisto k Helmutum.
Velkym prekvapenim pro me byl fakt, ze se mnou vse resila prijemna osoba nezneho pohlavi, ktera ne jen, ze se evidentne vyzna, je pekna a sympaticka, ale dokonce jsem ji pri vyzvedavani auta pristihl jak neco sama montuje. Neco takoveho jsem videl poprve a moc me to potesilo.

Proc o tom, ale pisu pod timto clankem. Nejednou jsem si tu stezoval, ze muj autopilot casto bezduvodne dupe na dalnici na brzdu. Na jednom z Tesla srazu se mluvilo o tom, ze to chce zkalibrovat kamery. Kdyz jsem se toho v Norimberku dozadoval, bylo mi vysvetleno, ze to dela vice lidem a budu muset pockat na update, ktery to vyresi.
No po vymene skla by se mela kalibrace kamer udelat, coz se predpokladam stalo a k memu prekvapeni na asi 80km dalnice cestou domu se choval autopilot o poznani lepe. V situacich kdy uz by se drive lekal auta ve vedlejsim pruhu a dupal na brzdu jen lehce ubral, kdyz jsme auto minuli zase pridal.
Nechci se radovat predcasne, ale...

---

Více než 180tis. elektrizujících km s TMX.
Nissan Leaf 40kWh na nákupy.

JJ. Dominik s manželkou sú fakt šikovní.

Obrázek uživatele Cipísek D

s manželkou?? a copak je to za čůču? :) kde ta se vzala ftesle depak ta se vyhůčila, fotófotófotó :))

---

VOLTSWAGEN AMERYKA / TEZLATREJTRS BTC https://youtu.be/TUwdQycOqrg?t=86 MLASK compáni MSTR+PYPL+TSLA pohlavný nepriateľ !! youtu.be/8pC8TvqV8BI?t=1220 :)) ČEŽTINA 5.0 jedině ;) PODPORUJEME KOREJCE, NOSUPPORT JAPKA za VODÍK ;) QuadroPusyInventor reddit.com/r/wallstreetbets

Posledni aktualizace SW to mela vyresit. Asi vam nahrali nejnovejsi verzi.

Obrázek uživatele Michelin

Take me napadlo, ze by to mohlo byt novou verzi, ale byla by to velka nahoda. V Norimberku jsem to resil uz nejmene pred rokem.

---

Více než 180tis. elektrizujících km s TMX.
Nissan Leaf 40kWh na nákupy.

Ta aktualizace je docela nova. Maximalne 1-2 tydny.
Edit.
https://teslamag.de/news/neue-tesla-software-kleine-extras-laut-musk-ende-riskantes-bremsen-30408
Edit 2.
Je to uz starsi nez 2 tydny.

Obrázek uživatele Michelin

Jestli to dobře chápu (i když na konci článku zmiňují verzi 2020.36.3.1, se kterou údajně ujeli 200km již bez tohoto problému), tak by to měla řešit poslední verze 2020.40.3.
Já mám, ale stále 2020.36.16...

---

Více než 180tis. elektrizujících km s TMX.
Nissan Leaf 40kWh na nákupy.

Každá pozitivní zkušenost je dobrá, hlavně v současné době.
Apropo, to ještě není finálně vyřešen problém s poloosami?

---
Obrázek uživatele Michelin

Poloosy jsou u me takovy evergreen.
Probirali jsme je i v Tesla Clinic a take se me spotrebe poloos divili.
Nicmene dodrzuji jiz spoustu zasad, jakoze jezdim 95% v rezimu sport, Ludicrouse rezim zapinam uz fakt jen vyjimecne a i v nem vetsinou neslapu plyn az na podlahu.
Zasadne neakceleruji s vytocenymi koly.
Jezdim stale v nejnizsi poloze vzduchoveho podvozku, resp. v druhe nejnizsi a jakmile opoustim mesto prepinam uplne dolu.
Pres to vsechno se s zeleznou pravidelnosti zacne rachtani homokinetickych kloubu na poloosach ozyvat vzdy po 40tis.km. Ze zacatku jen ve chvilich kdy je auto studene a pri nizkych rychlostech prudceji (cca 300kW a vice) akceleruji.
Mam rad auta v poradku a tak mozna to co by jiny dalsich 40tis.km neresil nechavam vymenit.
Je fakt, ze posledni vymenu jsem kvuli prvni covidove vlne odlozil a jel tam az po 50tis.km, a uz se to ozyvalo casteji, nicmene stale jeste me to v jezdeni nijak fyzicky neomezovalo.

---

Více než 180tis. elektrizujících km s TMX.
Nissan Leaf 40kWh na nákupy.

Není tam chyba jinde? Jestli ty poloosy nejsou důsledek.

---
Obrázek uživatele Michelin

Tak to netusim.

---

Více než 180tis. elektrizujících km s TMX.
Nissan Leaf 40kWh na nákupy.

Tak jsem hledal a našel jsem to, že údajně má X větší zdvih na tlumení, takže pracují s větším zalomením ve výchozí pozici a přitom jsou shodné s eskem a že jsou víc v extrému namánané klouby - rozebrané jsem to neviděl, abych to mohl fundovaně potvrdit, ale mám zkušenost, že čím víc jsou tyče lámané, tím méně vydrží a využívání výkonu tomu nepřidá, takže by to mohlo být vodítkem

---
Obrázek uživatele Michelin

Ano to vím.
Psal jsem, že proto jezdím ve městě v druhé nejnižší (což je nejnižší poloha, která jde nastavit trvale) a jakmile opouštím město snižuji podvozek do úplně nejnižší polohy.

---

Více než 180tis. elektrizujících km s TMX.
Nissan Leaf 40kWh na nákupy.

Kdysi pred hodne lety jsem mel BMW 316 a tam jsem zase menil v zaruce diferencialy asi 3x. Az casem prisli na to, ze tam byly moc dlouhe poloosy ktere za urcitych podminek tlacily na loziska v diferaku a tim ty loziska odchazeli. Kdyz vymenili celou zadni napravu, problem zmizel.

Obrázek uživatele Cipísek D

zajmavy poznatky dikas

---

VOLTSWAGEN AMERYKA / TEZLATREJTRS BTC https://youtu.be/TUwdQycOqrg?t=86 MLASK compáni MSTR+PYPL+TSLA pohlavný nepriateľ !! youtu.be/8pC8TvqV8BI?t=1220 :)) ČEŽTINA 5.0 jedině ;) PODPORUJEME KOREJCE, NOSUPPORT JAPKA za VODÍK ;) QuadroPusyInventor reddit.com/r/wallstreetbets

Autopilot toho drona je take dobry.

Obrázek uživatele Marek_

A neřídí toho drona náhodou ta Ruska (pokud jsem dobře zaslechl), co sedí na místě spolujezdce? Se mi zdá, že má v ruce ovladač s displejem.

---

Lexus GS 450h Premium

Z videí na YT to vypadá naprosto bombasticky. Sice si pořád myslím, že posunout se z tohoto stavu do opravdu bezpečného autonomního auta je víc práce, než dojít sem, ale to nevadí, je to pecka.

Obrázek uživatele Radovan

No já nevím, není blbost to testovat v Kanadě a v Norsku. Ti zas tolik obyvatel nemají :-) Navíc v Norsku tím budou ubývat potencionální zákazníci. Nebyla by Čína lepší? Tam se to tolik nepozná :-)
P.S. jinak se mi líbí, jak to testují ti ruští hackeři......

---

BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 94 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 46 tis. km (60 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017, zachytávání dešťovky 880L Keter 4/2020.

Jste asi neviděl jak se jezdí autem po číně. To je Něco mezi afrikou, vitenamem a českem. To by byl tvrdý test. No to zatím nemají.

Obrázek uživatele Radovan

Neviděl. Ale těžko na cvičišti, lehko na bojišti :-)

---

BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 94 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 46 tis. km (60 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017, zachytávání dešťovky 880L Keter 4/2020.

Norsko není v EU, to znamená méně byrokracie při povolování.Nejsou tam velcí producenti aut, nehrozí jejich lobbování.Nízké rychlostní limity a hustota provozu.Elektromobily tam mají všeobecnou podporu.A závěrem, předpokládám, že Musk to má na rozdíl od Vás určitě promyšlené.

Obrázek uživatele Radovan

No jo, ale pořád je tam těch málo lidí k sestřelování.

---

BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 94 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 46 tis. km (60 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017, zachytávání dešťovky 880L Keter 4/2020.

Obrázek uživatele Cipísek D

autopilot za 200.000 Kč

https://www.youtube.com/watch?v=Ey-k5Hl3fZM&feature=youtu.be&t=916

---

VOLTSWAGEN AMERYKA / TEZLATREJTRS BTC https://youtu.be/TUwdQycOqrg?t=86 MLASK compáni MSTR+PYPL+TSLA pohlavný nepriateľ !! youtu.be/8pC8TvqV8BI?t=1220 :)) ČEŽTINA 5.0 jedině ;) PODPORUJEME KOREJCE, NOSUPPORT JAPKA za VODÍK ;) QuadroPusyInventor reddit.com/r/wallstreetbets

Ale jděte s těmihle zprávami tam kde slunce nesvítí, tedy do ři.ti. Jak vidno v posledních dnech světlonoši evropských superzítřků tj. Francouzistán a Germanistán, jakožto i Austriastán jsou rozežírány slimáky a africkými kobylkami zevnitř, tudíž nebude třeba ani přiblbých neovládaných tesla.mrdek k tomu, aby byli lidi v dostatečné míře vyhubeni.


ChargeUp! - Komplexní dodávka dobíjecích stanic a souvisejících služebNabíječky elektromobilů CircontrolVOLTDRIVE - Ideální řešení pro domácí nabíjení vašeho vozu.e-stationAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobil