Tesla Roadster 3.0 ujel 550 km na jedno nabití

Automobilka Tesla Motors uvedla na trh svůj úplně první elektromobil v roce 2008. Šlo o sportovní auto Tesla Roadster. Dnes připravuje jeho upgrade, který zvýší dojezd přes 600 km na jedno nabití.

Sedm let starý elektromobil Tesla Roadster brzy čeká upgrade
foto: Tesla Roadster

Včera jsme na naší Facebook stránce zavzpomínali na samotné začátky magazínu Hybrid.cz i elektromobility jako takové. Úplně první článek o Tesla Motors a jejich elektromobilu Tesla Roadster se u nás objevil už 5. října 2006, tedy před téměř devíti lety!

Tehdy šlo ještě za našeho pohledu o velmi nejistý podnik. Dnes už víme, že , šéf Tesla Motors, se zapíše do dějin po boku největších technických vizionářů. Tesla už dříve řekla, že nový Roadster posune hranice elektromobilů.

Tesla vyrobila v letech 2008 až 2012 celkem asi 2400 kusů tohoto auta. Šlo o dvě verze. Nyní připravuje „upgrade“, který zvýší dojezd na jedno nabití až k 640 km na jedno nabití. Mimo jiné díky úpravě aerodynamiky, ale především díky nové baterii.

Zaměstnanci Tesly aktuálně upgradovaný Roadster vyzkoušeli při cestě ze San Jose do Los Angeles. Vzdálenost 550 km ujeli na jedno nabití a v baterii jim na konci cesty ještě zbývala slušná rezerva asi 32 km.

Ve svém blogu Tesla ale zároveň upozorňuje, že momentálně nechystá žádnou novou baterii nebo jiný upgrade pro elektromobil . Dříve se přitom spekulovalo o možné nové verzi baterii s vyšší kapacitou než dnes nejvyšších 85 kWh.

Tesla Motors

13 Comments on “Tesla Roadster 3.0 ujel 550 km na jedno nabití”

  1. k tomu bike pusheru – jo
    k tomu bike pusheru – jo taky me napadlo reseni elektromobil plus extender ve voziku.
    Kdyz potrebuji do mesta staci mi elektromobil (a nevozim navic kila kovu nepouzivaneho spalovaku) a kdyz jedu dal hodi se vozik (prostor) se spalovakem… jen uz si te nejaky nemec patentoval:-(

    1. Netreba ziadny pusher za
      Netreba ziadny pusher za sebou tahat, v BMW i3 to uz davno vymysleli. Netreba ziadne 500km dojazdy, realny dojazd 150-200 km je uplne dostacujuci + range extender (idealne modularna bateria, ak mi staci na dochadzanie do prace 50km tak kludne staci 100 km dojazd). Tesla ma volny kufor v predu, nechapem preco nedodavaju range extender, napr taky 1L 3valec benzin s turbom by to auto po rovine pri rychlosti 120 – 140 km/h mal uplne v poho utiahnut (rozumej dodavat energiu elektromotorom). Rex by mohol byt „plug and play“ ako doplnkova vybava alebo na prenajom. Auto by jazdilo 90% ciest an elektriku a o dojazd by sa netrebalo obavat. Ak by som 5 krat do roka sel na dlhsiu cestu tak by som si rex jednoducho prenajal na tyzden. Urcite by to bolo aj spolahlivejsie ako spalovak alebo paralelny hybird. Jedine co tu teda chyba je nacpat technologiu z i3 do kapoty BMW radu 3 alebo 5, silnejsi REX (napr 3 valec z Mini) a abteriu na realny dojazd 150 Km, predavalo by sa to jak teple rozky.

  2. Vsichni chteji vyrobit
    Vsichni chteji vyrobit nejake zazracne auto ktere ujede na jedno dybiti 500 km. Vzdyt staci tak kolem 150 km a pokud by nekdo doopravdy potreboval tu a tam delsi dojezd, tak at se vyrabi neco podobneho jako si nadsenci delaji pro jizdni kola. Viz bike pusher. Jedna se o jednoduchy privesny vozik s motorem. Muze byt se spalovacim, ci elektrickym motorem. Kdo nevi o co jde, zadejte na youtube „bike pusher“ a pochopite princip. Je to jednoduchy range extender. Do mesta asi neni zrovna nejlepsi, ale kdyz se nekdo chysta na delsi jizdu, tak by to bylo urcite fajn.
    Kdyby se vyrabel takovy car pusher s elektromotorem s dojezdem 100 km, tak si myslim, ze by vyrobce mel dobry odbyt. Kazde normalni auto by mohlo hned jezdit na elektrinu.

Napsat komentář