Tesla propustí skoro desetinu zaměstnanců

Jan Horčík - 13 Červen 2018

Elon Musk oznámil, že Tesla propustí 9 % zaměstnanců, tedy asi 3000 lidí.elektromobil Tesla Model X

Tesla dnes úspěšně prodává elektromobily Tesla Model S, Tesla Model X (na obrázku) a Tesla Model 3.
foto: Tesla

Elon Musk už před měsícem ohlásil velkou reorganizaci společnosti Tesla. V aktuálním emailu informoval zaměstnance o podrobnostech.

Počet zaměstnanců společnosti Tesla rostl v poslední době velmi rychlým tempem. Po akvizici SolarCity se přehoupl přes 30 000. Zatímco v roce 2015 měla Tesla 14 000 zaměstnanců, k březnu 2018 jich měla 37 000! To si přímo říkalo o optimalizaci.

V emailu zaměstnancům Musk mimo jiné vysvětlil, proč se firma pro propouštění rozhodla: "Učinili jsme tato rozhodnutí po vyhodnocení důležitosti každé pozice, zda mohou být některé činnosti prováděny efektivněji a produktivněji, a posouzením specifických dovedností a schopností každého jedince ve firmě."

Znovu zopakoval, že se Tesla snaží zplošťovat management, což by mělo pomoci lepší komunikaci, eliminovat byrokracii a umožnit podniku pohybovat se rychleji. Propuštění zaměstnanci dostanou výrazné odchodné, včetně akciových podílů v závislosti na délce služby.

Ke všem odcházejícím zaměstnancům směřoval poděkování a přání úspěchu v budoucích projektech. Předěm poděkoval i těm, kteří zůstávají, a zdůraznil, že Tesla je stále "malou firmou v jednom z nejtěžších a nejkompetetivnějších průmyslů na světě, kde i jen přežít, natož růst, je vlastně forma vítězství".

Nezapomněl zmínit, že Tesla a Ford jsou jediné dvě americké automobilky, které ještě nezkrachovaly. Tesla podle něj bude i nadále nabírat "kritické talenty a stále je velká poptávka po výrobním personálu". Jinými slovy: slabé kusy pryč, silné k nám!

Electrek, Elon Musk, Tesla
Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele ePavel

Je to cca tri dny co jsem na toto tema slysel reportaz na radiozurnalu. Krome toho ze to vyznelo tak ze tesla krachuje reporter uvedl, ze akcie padaji. Ja myslel ze novinari si informace overuji, pokud mozno z vice zdroju. V tomto pripade to panu redaktorovi zrejme nestalo za pul minuty casu a pet kliknuti mysi. Nejvic me stve ze tyhle fake news si povinne platime.

---

http://ts.la/pavel4572
Od r. 2013 najeto 235.000 el. km.
http://wifi.sampro.cz/ev-charging~c144.html

Kolos General Electric každej rok propouští 10 % méně výkonných zaměstnanců.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

joo šak to je fpoho ;))

youtube.com/watch?v=Awa0FQi3l3Y&t=156s

off

Další generace Tesla baterií už bude bez kobaltu...
"We use less than 3% cobalt in our batteries & will use none in next gen"

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Bez odkazu a souvislostí je váš text poněkud nesrozumitelný. řekl a napsal to Elon Musk. Dle tohoto článku https://www.inverse.com/article/45959-tesla-batteries-elon-musk-confirms-plans-to-ditch-this-controversial-material, jsou na světě 2 výzkumná pracoviště, kde se podařil určitý úspěch. Jako zástupné prvky se osvědčil nikl nebo mangan. Oba kovy jsou mnohem běžnější a levnější. Toxicita není vysoká. Ale ještě není jisté, že to vyjde. Někdy se ukáže, že je to slepá ulička a někdy se to podaří vyřešit až za hodně dlouho.

---

hariprasad

Je to celkem srozumitelný a dokonce neříká ani kdy ta nová generace nastane takže je z obliga. :)

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Nabijecky Cezu jedou v nouzovem provozu a neni treba pouzivat chip. Kazdy nabije zadara. Pisou to na webu elektromobilita.cz. Nejspis uz testuji placeni za spotrebu a proto to je bez chipu. uvidime. Bez zaruky!!!!!

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

"Informace k provozu sítě rychlodobíjecích stanic
Síť našich rychlodobíjecích stanic je kompletně funkční. Z technických důvodů (porucha serveru) byl změněn režim provozu. Až do odvolání fungují v módu "volně přístupné", tj. zákazníci mohou zahájit dobíjení svých vozů bez předchozího přihlášení.

Na odstranění poruchy ve spolupráci s dodavatelem pracujeme. Věříme, že k obnovení provozu sítě rychlodobíjecích stanic ve standardním režimu s přihlašováním pomocí unikátních RFID čipů dojde v co nejkratším čase."

elektromobilita.cz/cs/o-nas/novinky/6445.html

Doufám, aby jim odstranění poruchy trvalo co nejdéle.

---

hariprasad

Obrázek uživatele Josef

Ono je to proto, že jsme si my majitelé čipů stěžovali, že jestli to nepustí v lokálním režimu, tak budem chtít vracet peníze za dobu nefunkčnosti.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

1*

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Mohu potvrdit, včera odpoledne Ova orgčárd. Nabíjel jsem bez autentifikace.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nechápu jak to ČEZ provozuje, to řešení nemá v HA clusteru? Ostuda fakt.

Obrázek uživatele ozana

Není problém v systému firmy ABB, která spravuje všechny své stojany? A prostřednictvím jejich systému teprve provozovatelé?

---

Jezdím na proud, najeto 77 tisíc km. G-E STROMOS 8 let a 80 tisíc km.

Obrázek uživatele Josef

Skoro bych se vsadil, že je. ABB má obchodní model, podle kterého nechce pustit nabíječky z ruky a zákazník si kupuje jenom hardware, software s frontendem i backendem zůstává v jejich vlastnictví a zákazníkům ho pouze licencuje. V podstatě tím nutí zákazníky využívat podporu od nich po celou dobu životnosti nabíječky. Proto také tak dlouho ČEZu trvá zavedení individuálních plateb kartou. Technicky to totiž není problém, problém je to právní.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Bagatelizování jednoho z posledních kroků před kolapsem vám docela jde... Posledním krokem bude hledání silného partnera...

no, nevim. nenazval bych to bagatelizovanim. ale je to typicky pristup pana horcika k veci. kdyby se elon musk vycural z balkonu narodniho divadla, tak o nem pise, ze setrlil mistni kanalizaci a hnojil okolite porosty, zkratka a nastoluje nove trendy do budoucna. holt i technicky a racionalne zalozeni lide potrebuji mit sveho pana boha. technicky smyslejiciho, samozrejme. a co se tyka toho strategickeho partnera, myslim, ze ty uz tesla davno ma. to jsou napr, jeji veritele. ale i spolupracujici firmy jako treba panasonic. akorat muze dojit k leda k jejich preskupeni. zkratka zadne drama bych v tom nevidel.

z balkóna ŠŤAL poslanec za slovenskú národnú stranu ing. slota. moč obsahuje chlór a ako taký ho prežije iba c(z)eler.
ľudia nepôotrebujú pánbožka, potrebujú sa báť! tuná sa straší rakovinou. preto tá čítanosť. ak by strašili neplodnosťou/nefunkčnosťou ÚDU, všetci by odišli na inéfórum.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

ty jsi plný závisti a nenávisti... ty musíš mít smutný život, je nám tě líto :(

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

malý brácho rs ty normálně žárlíš na Elona? řeknu Kukovi ať se za tebe přimluví u pana Hořčíka a až se někde zase pomočíš tak o tom napíše krátký článeček ať ti to není líto, ale neraď ostatním lidem hnojit porosty močí, já takhle s láskou hnojil keřový rybíz a chudák chcípnul

A proto akcie vyletěly. Amen.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Akcie jsou ruleta, která nemá zpravidla s finančními výsledky firmy žádnou souvislost, spíš s marketingem. Každopádně před vstupem silného partnera je snaha vždy mít akcie cenově nahoře a optimalizovat ekonomické ukazatele. Letos bude Tesla platit opravdu hodně peněz za půjčky a dluhopisy a ze zisku, který není to udělat nelze.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

přestan už flusat svý egoistický rozumy a předhod důkaz-odkaz že Letos bude Tesla platit opravdu hodně peněz za půjčky a dluhopisy at jsi taky trochu užitečný ;)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jsi na internetu první den, co Google?

Tesla dluh celkem 1.2 mld USD, hradit ho může během 12 měsíců, nejpozději však začátkem příštího roku. Vzhledem k obří spotřebě peněz ve stovkách mil. USD měsíčně to nebude moc jednoduché (785 mil. USD za první kvartál)

www . autonews.com/article/20180403/OEM01/180409914/tesla-model-3-debt-elon-musk

www . couriernews.com/Content/Default/Business/Article/Wall-Street-s-concerns-grow-over-Tesla-debt/-3/64/46079

www . inc.com/minda-zetlin/if-tesla-cant-meet-model-3-production-targets-it-could-run-out-of-cash-within-a-year.html

Tesla dělá i jiné zajímavé kotrmelce

https : //electrek.co/2018/01/31/tesla-tsla-raising-500-million-debt-car-leases/

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

jéa konečně tóbrá info tóbra užitečný ;)
PS: nepiš tam ani www, blbne to pak a nezobrazuje. google si umi sám doplnit http i www není potřeba ho psát do zadávacího příkazovýho řádku ;)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To je super, když má jen na Modelu 3 zajištěny tržby 20 mld. dolarů! Koupil bych hned jejich akcie, kdybych podporoval ten psychicky nemocný finanční systém.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

jejouši je to ízyvole koupíš jakýkoli dno na grafu když se namane, to je stav kdy to nechce jít už dolů drží se vodorovně a dobrá zpráva je naobzoru. Nadrženci z celýho světa a že jich je 1000x víc jak u vw gm honda tojota dohromady ti to vynesou nahoru :)) Jen pak doufej že trumpeta nezmáčkne červený tlačítko stop :))))

xtb.com/cz

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

máš na mysli něco konkrétního, nebo je tvůj mozek v módu obecný formě blábolení typu ČT? :-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

helevolekdemáš káru tak kdo měl pravdu :)))

hybrid.cz/tesla-nestiha-vyrabet-model-3-akcie-padaji#comment-135889

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

uvědomuješ si doufám že jsou o $100 na akcii výš :)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

nebo mi snad stále nevěříš ty inteligente :)))))))))))))

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

musíš víc studovat a mín chodit do škodofky soudruhu ;))

finviz.com/quote.ashx?t=tsla

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

chápeš snad že učený ještě z nebe nespadl :))))DDDD

hybrid.cz/elon-musk-ujistuje-ze-tesla-uz-vyrabi-2000-elektromobilu-model-3-tydne#comment-135997

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

a nejdůležitější je chlapče věřit těm správným ;)

kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/tesla-motors-usa-/

kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/statistiky/

Jediná pravda se píše na sputnik cz a proto ho čte Jenjánek.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

"People say, 'Gee, they're spending a lot of cash.' Of course, they're spending a lot of cash. They're building factories."

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To všichni víme a věříme, že používá peníze na výrobu a ne že by si je bral domů. Na druhou stranu i chápeme, že když z businessu přitéká řekněme 100 mil. USD měsíčně, že za 3 kvartály při takovém tempu utrácení je účet prázdný.

Také víme, že z rozestavěné továrny moc peněz nepřiteče (a věděli jsme to všichni i před výsledkama). Teď je ale dostavěno (resp. ty největší výdaje má Tesla za sebou) a peněz se sype víc a víc. 3 kvartály jsou sakra hodně - v tu dobu pojede výroba Tesly 3 na 30-40 tisíc/měsíc + představení Tesly Y, kde získají další hromadu peněz za nic a to nemluvím o mnoha investorech, kteří jsou ochotni vložit do Tesly peníze i kdyby Musk na rovinu řekl, že jsou před krachem.
Jen tak pro srovnání (nekrachující) Xiaomi mělo ztrátu za 1Q 2018 přes 1 miliardu dolarů. Holt rychlá expanze něco stojí pro toho, kdo nechce čekat 20 let na globální trh při nějakém nudném 10% ročním růstu.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ano, investice jsou potřeba, na druhou stranu je potřeba platit nejen úvěry, ale i dividendy (proto tam investoři dávají peníze). Tesla myslím drží světový rekord, 15 let je ve ztrátě vyjma asi dvou kvartálů.

Mně by spíš zajímalo, která společnost s tržní kapitalizací >10 miliard dolarů a zároveň s meziročním nárůstem obratu vyšším než 50 % nevykázala v tom daném roce ztrátu. Řekl bych, že jich moc nebude.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To je zajímavý obchodní model, budu sice celý život ve ztrátě, ale zato budu každý rok navyšovat o desítky procent obrat, zeptám se banky, jestli by jim to nevadilo.

Pokud máš obrat větší než 4 % leadra trhu (Tesla vs. VW nebo Toyota), potom při růstu 50 % ročně jsi za 8 let jedničkou na trhu.
Pokud by Tesla rostla o 50 % neustále, tak by za 30 let musela prodávat 20 miliard aut ročně při obratu přes 2 biliardy dolarů.
A až se ten růst místo 50-100 % ročně zpomalí velmi zhruba pod marži, kterou na produktu máte (tedy zde 20-30 %), potom je ze ztráty zisk.
Co se týče banky, tak běžné podnikatelské úvěry jsou na 7 let i více a banky jsou velmi neradi, když jim řeknete po roce sorry, já jsem byl v zisku o pár let dřív než jsem čekal, tak bych chtěl vše předčasně splatit.

A kdo je v tom rekordu hned za Teslou?

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Myslím, že Oldsmobile asi 13 let, Tatra 12 let, Saab 10 let (nakonec krachlo celé GM). Déle to nikdo nevydržel, ekonomicky to nedává smysl. Kdysi byl i Apple asi 3 měsíce daleko od totálního krachu, dnes má zisk podobný jako Tesla obrat.

A co Amazon?

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Epla ale zachránil pád raketoplánu Čárlendžr a kompletní výměna výpočetní techniky z IBM PC na Jabko ;)) Současný predikce zní že pojede stejnak zkopce páč dělá .... samý eploviny :))))))))))))))))))

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

japko nemá žádnou výpočetní techniku, jen marketingový tým, co vyvíjí děravý software, krade patenty a právníky ;)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tenhle krok zaměsnanecké optimalizace by měli aplikovat všechny firmy minimálně každé dva roky. Myslím že Škoda Auto a česky stát je toho tragickým příkladem. Přebujelost managmentu a státních úředníků je v současné době do nebe volající:( A to nemluvě o tom jak by se dal vyřešit problém s nedostatkem pracovních sil:)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

jéa :)

tyden.cz/rubriky/auta/zajimavosti/sefove-volkswagenu-brali-stomilionove-odmeny_471499.html

za co pane bože za co...

youtube.com/watch?v=wMPX98_H0ak

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

VW by si měl vzít příklad jak se skutečně maká na výrobě elektromobilů...

tyden.cz/rubriky/auta/zajimavosti/sefove-volkswagenu-brali-stomilionove-odmeny_471499.html

kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/a1994-vw-golf-citystromer/

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

OPRAVA: TESLA svých 3.600 kancelářských krys navlíkne do montérek a máknou na lince TM3 ;))))))))))))))))))

kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/tesla-motors-usa-/tesla-model-3/

bloomberg.com/graphics/2018-tesla-tracker/

insideevs.com/monthly-plug-in-sales-scorecard/

kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/statistiky/

youtube.com/watch?v=V4PDTD2VHSU

google.ca/search?q=NASDAQ:TSLA

finviz.com/quote.ashx?t=tsla

fio.cz/e-broker/e-broker.cgi

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No vzhledem k tomu že kompletní management výrobního podniku (tedy zdravého) má tvořit max. 30%, tak to je docela masakr propustit z nějakých 11 tisíc lidí 27%, tedy pokud Tesla neměla více managementu než je běžné.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

je to nutný....
1) Prioritně je potřeba slíbený 3/4 kvartál mít ziskový
2) aby byl ziskový musí se vyrábět víc toho po čem je rezervní poptávka a to jest TM3
3) na to jsou potřeba dělníci když robotizace selhala
4) když se prodělávají měsíčně milijardy a tenčí konto, nemůže se vyvíjet další fáro - vývoj zredukovat
5) když se prodělávají měsíčně milijardy a tenčí konto, nemůžou se stavět superchargery (jen posílat destiny aby si je hotelijéři namontnuli sami)
6) je tedy potřeba přenásobit každou kancelářskou krysu na 3 montážní dělníky s 3x menším platem

hotovo točit soudruzi a jede se dá ;)

insideevs.com/monthly-plug-in-sales-scorecard/

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Ochrana proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicNabíječky elektromobilů CircontrolProdej pneu 100% onlineKariéra EVC Group

Newsletter