Tesla připravuje půdu pro uvedení elektromobilu Model 3 v Evropě – už příští rok!

Tesla zařizuje nedaleko své továrny v nizozemském Tilburgu nové prostory. Zdá se, že probíhají přípravy na uvedení Modelu 3 v Evropě.

Elektromobil Tesla Model 3 vede žebříčky prodejů nejen elektromobilů, ale i své třídy aut (včetně spalovacích) v USA. Co udělá s elektromobilním trhem v Evropě?
foto: Google+

Už před několika týdny Tesla zaregistrovala první VIN Modelu 3 pro evropský trh. Aktuálně jich dalších pár přibylo.

Je tomu zároveň několik měsíců, co Elon Musk oznámil, že uvedení Tesla Model 3 za hranicemi , na mezinárodních trzích, se odkládá na rok 2019. Ten je vzdálený už jen tři měsíce.

Tyto informace, ve spojení se zvětšením továrny v Tilburgu asi o polovinu rozlohy je jasné, že příchod Tesla Model 3 do Evropy je na spadnutí. Tesla oficiálně říká, že nový prostor je „sklad“. A proč by taky ne, všechna ta kvanta aut bude potřeba někam dát.

Pravděpodobně tedy půjde o nové distribuční centrum, které by mělo pojmout záplavu elektromobilů Tesla Model 3. Evropská specifikace je mírně odlišná od té americké – především v tom, že místo nativního nabíjecího konektoru používá Mennekes Typ 2.

Electrek.co

86 Comments on “Tesla připravuje půdu pro uvedení elektromobilu Model 3 v Evropě – už příští rok!”

  1. Snad se brzo podari prosadit zakaz silnych neekologickych vozu
    Snad se brzo podari prosadit zakaz silnych neekologickych vozu jako je Tesla. Neni fer aby lide meli rakovinu z castic obrousenych pneumatik, jen pro to aby si par zbohatliku mohlo honit triko pri extremnim zrychleni techto vozu. Elekteomobilita urcite ano, ale pouze v rozumnych autech pro normalni lidi.

      1. Já vím, vrcholní verze Kona je za tuším 1,2 mil. Pokud tu
        Já vím, vrcholní verze Kona je za tuším 1,2 mil. Pokud tu cenu na Alze chápu správně, tak Tesla 3 by měla, naopak, na té ceně jenom začínat. A chystá se údajně Leaf 60 kWh s cenou jako stávající Leaf 40 kWh, pod milion.

        Uvidíme. Každopádně to vypadá, že na momentálně koupi aspoň trochu použitelného EV je potřeba vyčlenit v rozpočtu kolem milionu, ideálně i víc.

      1. Trošku realismu. Nikdo si samozřejmě v roce 2016 Model 3
        Trošku realismu. Nikdo si samozřejmě v roce 2016 Model 3 „neobjednal“, a sám to dobře víte. Objednávka zahrnuje věci jako konkrétní specifikaci, cenu, smlouvu.

        Vratný rezervační poplatek, který máte na mysli, není nic jiného než *opce* – přednostní právo koupit Model 3 mezi prvními, až bude v prodeji. Stejnou věc nyní dělá Audi, dělal Jaguár, dělají každoročně prodejci iPhonu…

    1. Proč by to nějaký blbec kupoval tuto parodii, kterou není
      Proč by to nějaký blbec kupoval tuto parodii, kterou není kde rozumně nabíjet? Jen jako druhé, omezená parodie pro lidi, co rádi vyhazují peníze a stačí jim jezdit po městě. Za podobnou cenu koupím univerzální Teslu M3 😉

      1. Takto se dá argumentovat u každého malého auta prémiové
        Takto se dá argumentovat u každého malého auta prémiové značky, že proč to za ty prachy kupovat, když u obyčejné značky má člověk jiné, větší, podle něj lepší auto. A navzdory tomu se ta malá a drahá prémiová auta prodávají.

    2. Není tak malá baterka náhodou pro bavora spíš výsměch,
      Není tak malá baterka náhodou pro bavora spíš výsměch, když jiná německá firma (Smart Lion?) tam dokáže narvat 100kWh nebo v porovnání s ostatními automobilkami, kdy Hyundai (Kona 64kWh), Kia (Soul, Niro 64kWh), Opel (Ampera 60kWh), Audi (etron 90kWh?), Mercedes (taky kolem 90kWh), Tesla (100kWh) a možná i další (snad už brzy leaf 60kWh) valí na trh velkobaterkáče s baterkou 60kwh+?

      1. Jak se to vezme. Se 40 vyuzitelnymi kWh bude mit auto dojezd
        Jak se to vezme. Se 40 vyuzitelnymi kWh bude mit auto dojezd kolem 250 realnych km. Cpat vic do spise mestskeho auta mi prijde spis kontraproduktivni, protoze i3 by tim prisla o hlavni vyhodu, nizkou hmotnost. Navic je tu jeden rozdil oproti vami uvadenym modelum. V okamziku objednani v EU mate BMW zpravidla do mesice doma. To muzete rict jeste tak max. O Leafu, o nicem jinem.

    1. Super čítanie.
      Teraz sa ukazuje, že všetku svoju energiu

      Super čítanie.
      Teraz sa ukazuje, že všetku svoju energiu minuli na intrigy a boj proti Tesle a na vlastný progres im toho vela nezostalo a vážne hrozí, že půjdou do kytek.
      Nenadarmo sa hovorí: kto druhému jamu kope, sám do nej spadne.

        1. Až na to, že ta Tesla, která nestíhá výrobu a má
          Až na to, že ta Tesla, která nestíhá výrobu a má zanedbatelný počet vyrobených vozů má aktuálně auto, které pouhý jeden rok po spuštění výroby je na prvním místě co se týče obratu v USA a které z koláče automobilového průmyslu ukouslo jednu miliardu dolarů za jeden jediný měsíc, což je o 30 % víc, než na druhém místě Toyota Camry, auto, které se prodává již 36 let.
          Tesla, která nestíhá výrobu a má zanedbatelný počet vyrobených vozů bude mít za pouhých 6 let od prvního masově vyráběného vozu letos skoro 8 % obratu Volkswagen Group, automobilce, která je na trhu 81 let a je slepencem 10 značek. Příští rok už to bude skoro 15 % a samozřejmě vše v nejvyšším segmentu, stále je to zanedbatelné?

          1. VW prodalo za rok 2017 přes 10mil aut, Tesla 100tis. Výraz
            VW prodalo za rok 2017 přes 10mil aut, Tesla 100tis. Výraz jít do kytek si představuji poněkud jinak. To je vše co říkám. Nehci se s vámi dohadovat o procentech, ani o tom jak dlouho je kdo na trhu. To nebylo smyslem mého textu. Že Tesla jednou převálcuje VW? Třeba ano, kdo ví. Jen se vymezuji proti tomu newspeaku.

            1. To jsem pochopil, jen jsem dal jiný pohled na věc, protože
              To jsem pochopil, jen jsem dal jiný pohled na věc, protože nesouhlasím s tvrzením, že nestíhá výrobu a je zanedbatelná. 100 tisíc bylo loni, teď už jen za 3Q to bude 80 tisíc, příští rok už to bude 500 tisíc a to vše v segmentu (auta nad milion), kde VW Group prodá sotva 2 miliony vozů. Já si fakt myslím, že je to musí bolet už teď. A není to jenom o autech, Tesla i naprosto převálcovala Audi A8 v testu asistenčních systémů (dle IIHS) a to ještě v dost starý verzi proti dnešku a mnoho dalšího.

              1. Že nestíhá výrobu je snad fakt o kterém se mluví a
                Že nestíhá výrobu je snad fakt o kterém se mluví a píše už roky. Vážně se musíme přít i o takto snadno dohledatelných faktech? Je to pak těžká diskuze, respektive je nemožná. Ohledně z mého pohledu zanedbatelné výrobě. Tesla loni 100tis a jen v ČR se vyrobilo 1.4 mil vozidel. Čísla jsou neúprosná. Nevím jestli Tesla převálcovala A8 a i pokud ano, nemění to nic na počtu vyrobených vozů a na tom že zatím Tesla ostatní výrobce do kytek neposílá.

                1. Tak vy srovnáváte japka s hruškama, vážený anonyme!!!
                  Tak vy srovnáváte japka s hruškama, vážený anonyme!!! Potom se nedivim, že vám vycházejí takové nesmysly. Ani jedna z těch automobilek nevyrobila elektromobil, který by se dal srovnávat s Teslou. A vo tom to je, ty popelnice, které na silnici za pár let nikdo nepustí si můžete strčit…
                  A souhlasim stim, že některé fosilní automobilky mají pěkně našlápnuto „do kytek“

                2. Já neporovnávám žádné segmenty. Tvrdím že výraz jít
                  Já neporovnávám žádné segmenty. Tvrdím že výraz jít do kytek absolutně nevystihuje aktuální situaci. To je celé, nechtěl jsem se dotknout vás ani Tesly. Pokud si myslíte že automobilka co vyrobila 100tis vozů aktuálně posílá do kytek automobilku co jich vyrobila 10milionů…prosím, je to ale zvrácená a hloupá logika a lhaní do vlastní kapsy. Za mě se matematika učila trochu jinak, ale možná se to od té doby změnilo. Nemám důvod se tu s vámi hádat a víc k tomu nemám co říct.

                3. Když nesrovnávátežádné segmenty, můžete napsat které
                  Když nesrovnávátežádné segmenty, můžete napsat které a kolik z těch 1,4 milionů vyrobených vozide u nás má něco společné se 100 000 vyrobenými Teslami.
                  To bych moooc prosil.

                4. Je to jednoduché. Už jsem napsal že VW vyrobí 100x více
                  Je to jednoduché. Už jsem napsal že VW vyrobí 100x více aut než Tesla. Nestačilo to. Tak jsem pro ilustraci použil počet aut vyrobených v ČR. A doufal jsem (zcela marně) že někomu dojde, že Tesla nikoho do kytek zatím neposílá, když jen v naší malé zemičce se vyrobí 14x více vozů. Ale je to zcela zbytečné. Je to asi jako kdybyste tvrdil, že závodník který doběhl na 30. místě deklasoval prvního a poslal ho do kytek. Sice byl 30. ALE… Je to marný, je to marný, je to marný. Jste prostě sektáři.

                5. Myslím že se vám snaží naznačit že nemůžete
                  Myslím že se vám snaží naznačit že nemůžete porovávat celkový objem produkce automobilky.

                  Je tu něco jako „segment“ a do toho spadají lidé co si kupují auta nad 1 milion.
                  V této části produkce je situace vidět nejvíce.

                  Ano, jedná se o „účelovou“ statistiku. V podstatě. Ale má určitou výpovědní hodnotu.
                  A ta zní – staré automobilky vyrobí 100 milionů aut v cenové kategorii 300-600 tisíc, a taky je prodají.
                  Co se ale musí říct stejným dechem je, že ty dražší modely, ty které mají vyšší výnosnost, ty které jsou vlajkovými modely, reklamními taháky… už tak nějak na odbyt nejdou. Protože Tesla.

                  Co se stane až dorazí Model 3 do Evropy?
                  Nic moc, přesně v duchu který naznačujete. Je stále v tom vyšším segmentu a ne každý má milion na auto.
                  Co ale až budou mít produkci na prodej modelu v základní výbavě s nižší cenou ? Ano, predikování budoucnosti které tak nesnášíte… ale nebude to mít podobný průběh (i když s menším dopadem, bo menší produkce) ?

                  Jinak nevím jak bych vám vysvětlil co se vám ostatní marně snaží sdělit.

                6. Znáte hlášku „Všichni jsou blázni jenom já jsem
                  Znáte hlášku „Všichni jsou blázni jenom já jsem letadlo“?
                  Než nás všechny osočíte ze sektářů, zkuste se příště předtím zamyslet, jestli třeba opravdu zrovna ten váš není ten mylný, když jste jediný.
                  Vy jste totiž napsal (podle vašeho porovnání), že plavec(!) na suverénně prvním místě vůbec nikoho nedeklasoval, protože s jeho časem by byl mezi běžci na 30. místě.

                7. Takže si to shrneme. Sousedovi se urodilo 14 285 třešní
                  Takže si to shrneme. Sousedovi se urodilo 14 285 třešní (100kg). Mne se urodilo 500 jablek (100kg). Tak jsem na tom asi hůř, že?
                  Jen se ptám, nevím.

                8. Tak to myslíte přesně tak, jak ten kritizovaný management
                  Tak to myslíte přesně tak, jak ten kritizovaný management v linkovaném článku. Výsledek je takový, jaký je: GRAF . A to tam nejsou výsledky za září (budou 2. října), protože to bude teprve mazec. A Evropu to nemine. A je jedno, jestli za 2, 3 nebo za 5 měsíců. Za tu dobu u VW neustanoví ani komisi, která jim řekne, kde jsou…

                  Protože, a to si uvědomte, jediné, co zatím německé/evropské automobilky chrání je to, že Tesla nestíhá vyrábět. A spoléhat na to, že to tak bude pořád se mi nezdá jako dobrá strategie…

                9. A kolik z těch 1,4 milionů aut bylo nad milion korun?
                  A kolik z těch 1,4 milionů aut bylo nad milion korun? Porovnávejte prosím segmenty, kam Tesla patří a tam jsou lehce dohledatelná fakta, že ta podle vás zanedbatelná výroba má výrazný vliv na prodeje prémiových značek, až takový, že některé grafy vypadají, že všichni ostatní jdou pomalu ale jistě do kytek.
                  Jestli tu ale chcete stále operovat loňskými čísly (jak jsem psal, Tesla dodá jen za 3Q celých 80 % toho co za celý loňský rok) a tvrdit, že jejich prodeje nemají žádný vliv na prodeje Fabie, tak máte naprostou pravdu, ale tato diskuze pak bude jen zbytečným tlacháním o ničem. Proto na závěr dám perfektní článek k přečtení na toto téma a tímto diskuzi ukončuji:
                  https://cleantechnica.com/2018/09/26/perspective-yo/

                10. Pane Švarci, váš problém je že nečtete to co píšu a
                  Pane Švarci, váš problém je že nečtete to co píšu a místo mého textu si dosadíte deset domněnek o kterých se se mnou následně chcete hádat a to mě nebaví a nehodlám to s vámi hrát.

            2. Teď je to ještě sranda, prodává se jen v USA. Jde totiž
              Teď je to ještě sranda, prodává se jen v USA. Jde totiž o to, že se hlasuje peněženkami a T3 nesahá po kotníky ani to, co mají ostatní stále ještě na rýsovacích prknech. A pokud bych se měl rozhodovat mezi T3 a čímkoliv jiným ve stejné ceně, volím T3.

              A přesně v této situaci bude VW, Daimler, Audi, Porsche a BMW příští rok i v Evropě. Lidi se budou rozhodovat…

              A jen tak na okraj, kdo slízne zisk, firma, která má vše pod jednou střechou, nebo firma, která montuje do klasické karosérie motory, baterky a kdoví co ještě od subdodavatelů?

                1. Teď si v USA při Tesle jen paberkujou 🙂 a to jen proto, že
                  Teď si v USA při Tesle jen paberkujou 🙂 a to jen proto, že Tesla „nestíhá“ a oni mají co???? Hounoooo!!!

      1. Ja tam vidim jeden podivny argument (ale ten se vyskytuje
        Ja tam vidim jeden podivny argument (ale ten se vyskytuje prakticky vsude) – TM3 se prodava vic nez kumulativne BMW 2+3+… Jenze se taktne zapomina na to, ze Tesla zacala letos uspokojovat petiletou (nebo kdy bylo poprve oznameno, ze bude levnejsi Tesla nez S) frontu „nadrzenych“ potencialnich kupcu. Zatimco kdo se pred peti lety rozhodl pro BMW, tak v nem uz pet let jezdi a na letosni prodeje vliv nema.

    2. Jan Horčík – nechtel byste tento clanek prelozit do cestiny
      Jan Horčík – nechtel byste tento clanek prelozit do cestiny na hybrid? Prijde mi hodne zajimavy… Ne kazdy rozumi anglicky a nekdy to je dost citelne v argumentacni vybavenosti nekterych diskutujicich pod clanky. Tenhle clanek by nekterym lidem mohl otevrit oci.

        1. Tak určitě 😀 😀 😀 dřív postaví kamenej Apple Store v
          Tak určitě 😀 😀 😀 dřív postaví kamenej Apple Store v Praze na Vaclaváku 😀 jsme v Čechách, jsou tu nejmenovaní debílci (mimochodem pujčujici Elektrovozy na Moravě) který mu budou házet klacky pod nohy tak dlouho, že to prodá a bude z toho HYUNDAI se superchargerem 😀 navíc pro teslu jako takovou, jsme “cigáni z východu” a zájem o rozšiřování tímto směrem není na seznamu plánování do roku 2030 😀 ale najdou se tu kusy který si mysli, že to bude letos nebo příští rok 😉

        2. Při posledním nabíjení (06/2018) jsem tam pokecal s
          Při posledním nabíjení (06/2018) jsem tam pokecal s místním a ten mi tvrdil, že majitel „prý“ uprostřed jednání o přiklepnutí nějak vyjebal s Teslou a oni mu to sebrali. Takže teď tam jsou jen prázdné nedodělané prostory a Tesla od toho dala ruce pryč.

          1. Majitel mlzi celou dobu, stejne jako „mistni“ . Plati jen
            Majitel mlzi celou dobu, stejne jako „mistni“ . Plati jen fakta : budova stoji v tomto nedodelanem stavu uz par let, kdykoliv dobijim, nepracuje tam nikdo, velmi sporadicky max. 1- 2 figury mluvici jinou reci. Nevi nic. S nejvetsi mirou fantasie si nedovedu predstavit, ze to ma neco spolecneho s Teslou.

          1. Me osobne je to v tuhle chvili celkem jedno, az budu na trhu
            Me osobne je to v tuhle chvili celkem jedno, az budu na trhu pro dalsi auto, tak mozna bude k mani i to slibovane Y (nebo neco smysluplneho od ostatnich vyrobcu). Pravda je, ze cim pozdeji za*erou TM3 po Evrope superchargery a servisy, tim lip pro stavajici vlastniky S nebo X.

      1. Zatim si nekolik stastlivcu privezlo z USA americke verze ve
        Zatim si nekolik stastlivcu privezlo z USA americke verze ve vlastni rezii. Evropske verze muzou byt take v Evrope ve specializovanych provozovnach ktere delaji homologaci. Ty se ale k sokromym osobam nedostanou. Zda se na homologaci v EU uz pracuje, neni zatim znamo. Ale nejspis ano.

      2. Má už to vůbec EU homologaci? To by mohlo dost napovědět,
        Má už to vůbec EU homologaci? To by mohlo dost napovědět, kdy to bude – cenu čekám asi jako S – byla pak o kolik vyšší, než v prognozách? Musk má dva naprosto mimofaktory – čas a peníze – ono spolu souvisí…

          1. A na jakou verzi čekáte? Můj odhad je, že Performance
            A na jakou verzi čekáte? Můj odhad je, že Performance byste mohl mít klidně v prvním čtvrtletí, LR+PUP ve druhém pololetí a SR bych se skoro vsadil, že v Evropě příští rok nebude ani jedna (leda tak SR+AWD+PUP, což vychází teď na 41 tisíc dolarů a to je bez autopilota).

            1. Zase jeden co slovičkaří. Dával jsem zálohu s tím, že
              Zase jeden co slovičkaří. Dával jsem zálohu s tím, že auto bude k dodání v únoru 2018. Kdyby rovnou napsali léto 2019, stejně bych dal zálohu. Jen jsem poukázal na to, že psát v titulku UŽ mi připadá divné, nic víc nic míň.

Napsat komentář