Tesla připravuje masivní expanzi nabíjecích stanic Supercharger v Číně

Tesla oznámila, že v Číně během letošního roku vybuduje 4000 nových nabíjecích stojanů Tesla Supercharger.

Elektromobily Tesla na nabíjecí stanici Tesla Supercharger v USA.
foto: Tesla

Tesla v současné době provozuje 1870 nabíjecích stanic Supercharger s celkem 16 585 stojany po celém světě. To znamená v průměru 8,8 stojanu na jednu stanici.

V Číně je zatím síť Tesla Superchargerů relativně nejméně zahuštěná v porování s Evropou a USA. Přitom právě v čínské Šanghaji nedávno Tesla rozběhla výrobu elektromobilu Tesla Model 3 pro čínský trh.

Očekává se tedy, že prodeje poletí strmě vzhůru, a tak je rozšíření sítě nabíječek Supercharger dalším logickým krokem. Mělo by jít celkem o 4000 stojanů jen letos, tedy okolo 455 stanic.

Ačkoliv v počátcích prodeje svých elektromobilů Tesla nabízela nabíjení na stanicích Supercharger zdarma, dnes už je nabíjení pro nové zákazníky zpoplatněno.

27 Comments on “Tesla připravuje masivní expanzi nabíjecích stanic Supercharger v Číně”

    1. Desetina promile v Cine je vic lidi jak 10 procent v CR. Na to
      Desetina promile v Cine je vic lidi jak 10 procent v CR. Na to nezapomente, kdyz pisete o procentech. Lepsi by bylo mluvit o absolutnich cislech.
      No a jsem plne presvedcen, ze nejen Tesla pujde casem s cenou dolu. Uz jen tim, ze si necha poradit, jak vyrabet levneji, ze zlevnuje baterky a taky rozpusti vyvoj do vic vyrobenych aut.

        1. Znárodnění bych se nebál. Čína jede úplně jiný
          Znárodnění bych se nebál. Čína jede úplně jiný režim. Pokud bych se někde měl bát znárodnění, tak snad spíše ve Francii. 🙂 A Tesle stačí když jen jedno procento z nich bude chtít Teslu a na dalších 10 let má vystaráno. Tržní podíl to není vůbec velký a nesplnitelný. Plus bohatí čínani chtějí to podobné jako bohatí češi (ty si taky nekupují zpravidla Škodovku).

                1. Dobre, v cem je CLR vice trzni ja EU?
                  Dobre, v cem je CLR vice trzni ja EU?

                2. Vážně? Celá EU jede na dotacích. Od zemědělství po
                  Vážně? Celá EU jede na dotacích. Od zemědělství po vybrané obory průmyslu.
                  Stejně jako pracovní práva a tedy možnosti svobodného podnikání a svobodného trhu. Jenom propustit někoho je neskutečný problém. Daně v EU jsou astronomické. Odbory mají v Evropě neskutečnou sílu a zárove žádnou zodpovědnost.

                3. A to vse, co piste, v Cine neni?
                  A to vse, co piste, v Cine neni?

                4. Nejsou tam takové daně. Například daň z příjmu tam
                  Nejsou tam takové daně. Například daň z příjmu tam prakticky neexistuje.

                5. Ano, dan z prjmu je tam miziva, protoze Cina dani spotrebu
                  A

                  Ano, dan z prjmu je tam miziva, protoze Cina dani spotrebu
                  A kdyz jste byl u tech dotaci. Jiste jste si nekdy objednavala na Aliexpressu. Kdyz ta neco koupite za dolar, mate ostovne zdarma. Kdyz neco koupit v CR za dolar a nechate si dovezt, kolik zaplatite? 🙂

                6. Daně tvoří asi 20% HDP Číny. V Evropě je to mezi 35-55%
                  Daně tvoří asi 20% HDP Číny. V Evropě je to mezi 35-55% To už něco říká o daňové zátěži.

                7. nebyt masivnich dotaci Ciny do klicovych casti tamniho
                  nebyt masivnich dotaci Ciny do klicovych casti tamniho businessu, tak se nikdy nedostal tam kde je dnes 😉 a ze ty dotace by nejakou EU zastinili naprosto snadno 🙂 Cina dotovala a dodnes extremne dotuje vybrane casti businessu tak aby se mohla rozsirovat do ruznych casti zveta 😉 proc myslis ze nektere ty zname podniky v Cine jsou statni ci „polostatni“?

        2. „bohatych“ lidi ma Cina vic nez jich je v Evrope a USA
          „bohatych“ lidi ma Cina vic nez jich je v Evrope a USA dohromady

          stredni trida s rocnimi prijmy 200-250 tisic juanu (cca 650-840 tisic korun, nebo chceme li tak 24-31 tisic eur) v Cine dnes tvori skupinku cca 250 milionu obyvatel, rekl bych sakra velka kupni sila ktera si muze levnejsi Tesly dovolit, ostatne kategorie aut s cenou mezi 250-350 tisic juany je velice silna co se prodeju tyce, Tesla 3 tam tusim startuje na 270 tisicich juanu

                1. Jenom se vztekej a rudni. Ještě k tomu budeš mít spoustu
                  Jenom se vztekej a rudni. Ještě k tomu budeš mít spoustu příležitostí 🙂

      1. Podle této stránky mají už v Pekingu větší platy než v
        Podle této stránky mají už v Pekingu větší platy než v Praze:
        https://www.numbeo.com/cost-of-living/compare_cities.jsp?country1=China&city1=Beijing&country2=Czech+Republic&city2=Prague
        Byty dokonce 2.5x dražší. Když si mohou dovolit byt 2.5x dražší než v Praze, tak si budou moci dovolit i Teslu.
        Venkov je samozřejmě chudý, takže průměrný číňan je chudý. Nicméně jen Peking má 21,5 milionu obyvatel a velkých podobně bohatých měst je v číně hodně.

Napsat komentář