Tesla představila novou výkonnostní Plaid verzi elektromobilu Model S

S představením elektromobilu Porsche Taycan a jeho důrazem na výkonnost a výdrž musela Tesla kontrovat. Představila proto novou verzi Modelu S s označením Plaid.

Nová okruhová verze elektromobilu Tesla Model S P100D+ Plaid se může pochlubit vylepšených pohonným systémem, masivními pneumatikami, lepšími brzdami a dalšími komponenty. Po Nürburgringu se prohání pod taktovkou známého závodníka Thomase Mutsche, experta na jeho severní část zvanou Nordschleife.
foto: InsideEVs

„Plaid“ je slovo, které už Elon Musk dříve několikrát použil, poprvé kolem roku 2015 v souvislosti s připravovaným novým Roadsterem. Má původ ve známé ztřeštěné komedii Spaceballs z roku 1987.

Je to teprve pár dnů, co byl na Nürburgringu spatřen postupně jeden a pak i druhý nový, upravený typ elektromobilu Tesla Model S. Rychle se ukázalo, že jde právě o vylepšenou verzi Tesla Model S P100D+ Plaid.

Prozatím to vypadá, že jde především o testování vylepšeného pohonného systému a různých dalších komponent.

Elon Musk na Twitteru řekl, „pohonný systém Plaid“ je od výroby vzdálený asi rok. Bude dostupný pro Tesla Model S, Tesla Model X a samozřejmě nový Roadster. Pro Tesla Model 3 nebude a velmi pravděpodobně tedy ani pro Tesla Model Y.

102 Comments on “Tesla představila novou výkonnostní Plaid verzi elektromobilu Model S”

  1. Oběvily se další informace o prototypu Böhmerland
    Oběvily se další informace o prototypu Böhmerland 21

    Elektrická varianta motocyklu původně vznikla jen kvůli testům podvozku nového Böhmerlandu, možná se ale nakonec také bude vyrábět. „Záleži na poptávce, je to ale plně funkční stroj, který má však na místě motoru uložené baterie postačující na dojezd zhruba 150-200 kilometrů. I tento stroj ovšem umí napodobovat unikátní stroj Liebischova pohonného ústrojí. Line se však z reproduktoru a hlasitost se reguluje otočným knoflíkem.

    https://automix.denik.cz/magazin/nova-cechie-bohmerland-se-ukazala-v-byvalem-sidle-znacky-20190902.html

    https://www.youtube.com/watch?v=GDCopgXaKsM&t=18s

    1. Podle dostupných info bude redesign, nebo spíše nová
      Podle dostupných info bude redesign, nebo spíše nová generace Ska až v roce 2022. Je docela vtipné, že Taycan technicky ani dynamicky na Sko nestačí už teď. Za 3 roky to bude vidět už hodně.
      Jinak ten prototyp Taycanu na „ringu“ měl v celém autě výztuhy a klec. Neměl zadní sedačky a kdovíjak byl ještě odlehčen a upraven. Detailní záběry interiéru nejsou. Kdo by věřil koncernu VW, po tom e-tronu vytaženém nahoru po sjezdovce na laně.
      Je jasné, že Taycan času Nissanu GT-R Nismo (taky 4místné) 7:08.679 nikdy nedosáhne. U elektromobilů je zrychlení nad cca 120 km/h ve srovnání se spalováky pomalejší a max. rychlost omezená. Škoda.
      Nové vícerychlostní převodovky pro EV se testují, zatím do výroby nic převratného nejde.

      1. Taycan ale má dvourychlostní převodovky. Nicméně u
        Taycan ale má dvourychlostní převodovky. Nicméně u těžkých elektromobilů není ani tak problém v akceleraci, ale v průjezdu zatáček. V podstatě jediná možnost jak toto kompenzovat je použít minimálně na zadní nápravě dvojici motorů s elektronickým diferenciálem a torque vectroringem. Právě třetí motor (dva na zadní nápravě) je ta hlavní změna u toho chystaného Tesla Plaid pohonu a proto zřejmě museli upravit i podvozek.

        Mimochodem Audi mělo tuto koncepci pohonu také připravenu pro současný e-tron, ale nakonec ji u sériové verze nepoužili. V budoucnu se ale nejspíš v koncernu objeví u GT verzí, protože jinak se této koncepci konkurovat nedá.

        1. Podle jake teorie je tezke auto horsi v zatackach? Hmotnost
          Podle jake teorie je tezke auto horsi v zatackach? Hmotnost prispiva linearne k odstredive sile i k prilnavosti pneu k vozovce. Vliv hmotnosti se eliminuje. Mozna mate subjektivni pocit kdyz auto pretizite. Ale to narusite vedeni kol a to je jiny efekt. Nebo existuji jine spojitosti? Samozrejme budeme vychazet z toho, ze vyrobce vzdy vyladi podvozek na vahu auta.

                1. u zavodnich aut se vaha casto i dohani, aby se splnili
                  u zavodnich aut se vaha casto i dohani, aby se splnili pozadovane limity, ale ne proto ze by nizsi vaha byla vzdy tou nejlepsi moznosti, ale aby se dalo pro jednotlive zavody dane auto dovazovat na spravnych mistech, a parve diky tomu ze formulove monoposty jsou tak lehke, tak se musi jejich prilnavost dohanet aerodynamickymi prvky

                  mimochodem na toto tema kdysi delal Lotus pokus s upravenymi modely Exige, kde ukazovali ze na jedne trati byla vyhodou vyzsi vaha vozu i bez lepsich aerodynamickych prvku a na jine trati zase bylo vyhodou lehci auto s lepsimi aerodynamickymi prvky, je to proste trat od trati kde je ktere reseni vyhodnejsi, proto se take u nekterych serii ruzne meni uroven pritlaku pro jednotlive trate a auta se dovyvazuji zavazim, ano do zavodnich aut se nekdy dava zavazi ikdys to zrovna nenarizuji regule treba kvuli starrtovnimu poradi (jsou serie kde se zavazim jakoze penalizuji jezdci podle poradi z predchozich zavodu)

                  a vesmes diskuze o tom je stejne jakoze o „hovnu“, protoze nikdo z nas tady asi nebide mechanik starajici se o tyto aspekty u nejakehoz avodniho vozu 🙂

              1. Adheze s růstem hmotnosti a tlakové síly roste lineárně,
                Adheze s růstem hmotnosti a tlakové síly roste lineárně, zatímco odstředivá síla kvůli čtverci rychlosti roste kvadraticky a stejně tak požadavky na boční vedení, tedy schopnost pneu udržet grip v příčném směru.
                Každé kilo navíc je plus pro přímou trakci a současně extrémně zvyšuje nároky na boční (nikoliv přímé) vedení kola , kde bonus vyšší tlakové síly nepřeváží nevýhodu vyšší odstředivé síly.

                1. Jak pisete, odstrediva sila roste kvadraticky s rychlosti. To
                  Jak pisete, odstrediva sila roste kvadraticky s rychlosti. To plati pro vsechna telesa, nezavisle na hmotnosti. A vliv hmotnosti je linearni. F=m*v2/r. Jina formule je m*r*ω2. ω=2*π*υ (uhlova rychlost). Hmotnost se projevuje linearne.

                2. Ano, jenomže nic jako izolovaý vliv hmotnosti není,
                  Ano, jenomže nic jako izolovaý vliv hmotnosti není, důležitý je pouze výsledek obou rovnic.

                  U stojícího nebo pomalu jedoucího vozidla je výsledek působení tíhové síly dostatečný na zachování příčného vedení.

                  U rychle jedoucího vozidla je hodnota příčeného zrychlení natolik velká, že působení tíhové síly ho už nestačí kompenzovat, protože jsou zde jiná omezení, například deformace bočnice pneu nebo dezénu (tzv utržení), náklon karoserie (musíme vycházet ze síly působící v hmotném středu, nikoliv nulové výšce) apod.
                  A nemusí se jednat o žádný extrém, stačí špatně klopená zatáčka a máte problém i v civilním autě.

                  Ideál je super lehké auto s hmotným středem v nulové výšce se supervelkou tíhovou sílou na slickách.
                  Prostě formule 😀

                  Opakem je výsoké vozidlo s těžkou střechou bez aeropřítlaku na galuskách s hlbokým vzorkem.
                  Prostě autobus 🙂

                  A teď zkuste porovnat rychlost průjezdu zatáčkou formulí a mnohem těžším autobusem, u kterého je mnohem větší hmotnost a tíhová síla.

                  Samozřejmě existuje možnost jak odstředivou sílu proměnit v přítlak a pak čím těžší, tím lepší. Stačí jen naklonit rovinu, a pak můžete valit zatáčkou v extrémních rychlostech. Na rychlostních okruzích je to taky jediná možnost.

                3. Je videt, ze s jizdni mechanikou mate velke prakticke
                  Je videt, ze s jizdni mechanikou mate velke prakticke zkusenosti. Tipnul bych si, ze profesne prezouvate pneumatiky nebo neco podobneho.

                4. Zítra odpledne přednáším na téma genetické autentizace
                  Zítra odpledne přednáším na téma genetické autentizace v otevřeném biologickém systému, takže těsně vedle.

                5. To vysvetluje vase predstavy o fyzikalnich principech. Tak
                  To vysvetluje vase predstavy o fyzikalnich principech. Tak drzim palce at se ta prednaska povede lepe nez o odstredive sile a adhezi.

                6. Nenechte se zmást, to není o biologii 😀
                  Nenechte se zmást, to není o biologii 😀

                7. Tak to sis asi vybral spatny nazev prednasky nebo ani nevis co
                  Tak to sis asi vybral spatny nazev prednasky nebo ani nevis co ty slova znamenaji:)

                8. Tak nas pouc… kde a o cem ta prednaska je.. podle me meles
                  Tak nas pouc… kde a o cem ta prednaska je.. podle me meles hovna !!!

                9. Pololaicky řečeno, genetická autentizace je druh
                  Pololaicky řečeno, genetická autentizace je druh biometrické autentizace a těžiště přednášky leželo v optimalizací CER (cross error rate, tedy optimálního poměru false positive a false negative) u geneticky nehomogenních společenství.

                  Polopaticky řečeno, jak v budoucnu řídit služby na bázi rasové příslušnosti.

                  Už to chápeš?

                10. Pak nechapu jak muzes tvrdit ze to neni o biologii? Vzdyt
                  Pak nechapu jak muzes tvrdit ze to neni o biologii? Vzdyt biometricka autentizace neni o nicem jinem nez o tom jak unikatne autentizovat biologickou entitu. Biologie je alfa a omega celeho procesu. Mozna ti mel o tom nekdo rict nez te pustil s tou prednaskou mezi lidi 😀

                11. Sběr markantů je o biologii, ten ale neřeším, to jsou
                  Sběr markantů je o biologii, ten ale neřeším, to jsou pouze vstupní data. Těžiště leží ve statistickém a deterministickém modelování.

                12. Krasny a kde ze to prednasis a kdy? Ze bych si to sel
                  Krasny a kde ze to prednasis a kdy? Ze bych si to sel poslechnout 😉

                13. Tobe snad na obhajobu bakalarky taky nekdo lezl? Nech ho byt a
                  Tobe snad na obhajobu bakalarky taky nekdo lezl? Nech ho byt a drz mu palce at to dopadne.

                14. A proc ne? Obhajoby jsou snad verejne (no dobre, u
                  A proc ne? Obhajoby jsou snad verejne (no dobre, u „plzenskych“ studentu asi ne). Ja tam treba „divaky“ mel…

                15. Divaky? Myslis babicku s dedeckem? Kdo by prosimte lezl na
                  Divaky? Myslis babicku s dedeckem? Kdo by prosimte lezl na blbe bakalarky?

                16. U bakalarek nevim (za nas nebyly povinne, takze to skoro nikdo
                  U bakalarek nevim (za nas nebyly povinne, takze to skoro nikdo nedelal), ale na diplomky se obcas nekdo podivat prisel. O motivaci se muzu jen dohadovat, pocitam spis ze kvuli procesu nez kvuli konkretnimu tematu.

                17. Myslite ze tomu Bezec nerozumi?
                  Myslite ze tomu Bezec nerozumi?

                18. Takze zeceno po lopate tezky EV kary maji tendenci vylitavat
                  Takze zeceno po lopate tezky EV kary maji tendenci vylitavat ze zatacek?

        2. jo tak roto maji zavodni auta aerodynamiku navrhovanou tak aby
          jo tak roto maji zavodni auta aerodynamiku navrhovanou tak aby je co nejvic tlacila k vozovce, aby v zatackach meli mene prilnavosti

          to jak auto projizdi zatacky neni jen o hmotnosti, ale o celkovem pojeti vsech komponent ktere se staraji o prilnavost pri dane rychlosti, tedy i podvozek, teziste, a tezsi auto nemusi bejt vzdy naskodu i pri prujezdu zatackou 😉

  2. To bylo povyku, ze Tesla 3 ma maly otvor kufru, ze to je k.o.
    To bylo povyku, ze Tesla 3 ma maly otvor kufru, ze to je k.o. kriterium. A kdyz se tak koukam na ten Taycan, tak to vypada na podobne reseni jako TM3. Tesla S ma nadherne velky pristup do zadniho kufru. Tak to ma Taycan fakt blby. To uz i paskvil Panamera ma lepsi viko kufru.

      1. A on nekdo snad trvrdi nebo cekal ze by to mela dat? Sku
        A on nekdo snad trvrdi nebo cekal ze by to mela dat? Sku staci ze Tycana da v zrychleni 0-100, pojme vic lidi, ma vetsi dojezd, ma vetsi kuft, ma autopilot a stoji o dost min.
        Pockej si na roadster 2, to bude ferovy souboj a ja nejspis tusim kdo ho vyhraje 🙂

            1. To je jak u blbejch na dvorečku. To že vlastním výrobek
              To je jak u blbejch na dvorečku. To že vlastním výrobek pro mě neznamená že se budu chovat jako fanatik a rvát se za teslu do posledního dechu i za cenu ohýbání skutečností. Od toho má tesla vás hoši. Pro mě to je auto, ne náboženství.

              Mimochodem, dovolil jsem si říct že tesla s okruh nezvládla. Myslel jsem že nedojela, ale byl jsem opraven že dojela v nouzovém režimu. Co je na prostém konstatování toho že to nezvládla tak kacířského?

              Vadí ti mé příspěvky? Nepasuji ti do tvého stádečka fanoušků? Jednoduchá rada, nemusíš mě číst ani reagovat.

                1. Lichotí mi hoši jak máte potřebu mě neustále řešit.
                  Lichotí mi hoši jak máte potřebu mě neustále řešit.

          1. A je ti jasné, že to bylo v roce 2015? Tesla začala
            A je ti jasné, že to bylo v roce 2015? Tesla začala prodávat Model S v roce 2013. Dnes je 2019. Tesla dělá pravidelné aktualizace svých produktů, stejně jako každá jiná automobilka. A i ten prototyp, který se nyní bude testovat půjde do prodeje příští rok jako sériový vůz.

            Porsche taky odjelo závod s prototypem, který se bude prodávat až příští rok.

            A taky není pravda, že nedojeli ani jedno kolo. Závod dojeli a mají měřený čas. Jenom ten čas není nic moc, protože půl závodu jelo auto na půl plynu.

                1. Gratuluji, opět vítězíš v kategorii nejdebilnější
                  Gratuluji, opět vítězíš v kategorii nejdebilnější příspěvek dne.

                2. Neboj nic na teba tu nikto nema.
                  Neboj nic na teba tu nikto nema.

                3. Prečo ste tu všetci na runnera takí zlí ?! On len robí
                  Prečo ste tu všetci na runnera takí zlí ?! On len robí to, za čo je platený 🙂

    1. Taycan je snad homologovany a muzu si ho jit zitra vyzvednout?
      Taycan je snad homologovany a muzu si ho jit zitra vyzvednout? nevsiml jsem si 😀 Taycan je pokud je me znamo teprve ve fazi homologace a jeste ji nema pro zadny trh nikde na svete 😉

      tak tady neplas jak splasena spermie co se stratila v navigaci

      1. Jak se může líný retard jako ty přesvědčit, Taycan
        Jak se může líný retard jako ty přesvědčit, Taycan doložil registraci a homologaci v jedné zemi EU, konkrétně v Německu. Jeho německá registrační značka byla LB GB 1038 a jeho čas 7:42 je zapsán v kategorii sériových vozidel.

        1. Asi tak ako ty, retard. Admini ti tu este tohti hlupaka
          Asi tak ako ty, retard. Admini ti tu este tohti hlupaka tolerujete? V kazdom normalnom fore by uz dostal ban za neslusne spravanie. Bohuzial ho rodicia nevychovali k slusnemu spravaniu ale k arogancii ale to neznamena, ze ho tu mate tolerovat. Typicky imbecilny ropak, ktoremu nezalezi na ostatnych pokial ma on vela. Skoda ze mu ale chyba vela – rozumu.

          1. Ten se s hlupákama nemaže. A nedivím se mu, na každý
            Ten se s hlupákama nemaže. A nedivím se mu, na každý fotce i videu je ten Taycan jasně na normálních německých SPZ. Takže popírači jsou jen líný si to během sekundy najít nebo retardovaný to pochopit.

            Tak se nevztekej a dokaž, že se plete a je tím hlupákem, za kterého ho označuješ.

Napsat komentář