Elon Musk, šéf automobilky Tesla Motors, se aktuálně na jejím blogu rozhodl detailně vyjádřit k mediální kauze kolem požárů. Už dříve jednoznačně řekl, že stahování vozů nepřipadá v úvahu. Naopak, oficiálně požádal NHTSA o vyšetření a pro zákazníky má několik příjemných novinek.
foto: Tesla Motors
V úvodu Musk vysvětluje co vlastně stálo za založením samotné automobilky a výstižně poukazuje na často přehlížené skutečnosti. „Náš první produkt nutně musel být drahý nezávisle na tom jak vypadal, takže jsme se rozhodli postavit sporťák. Vypadalo to, že bude mít největší šanci uspět proti benzinovým alternativám,“ píše Musk.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Nehoda v továrně Tesla ve Fremontu: jeden vážně zraněný
Oficiálně: Tesla Model S jako pick-up
Akcie Tesla Motors zamířily prudce dolů, mohou za to požáry?
Vzápětí ale dodává zcela kritickou část: „Očekával jsem, že by to mohlo být dezinterpretováno tak, že Tesla věří, že je tu nedostatek sportovních aut pro boháče. Proto jsem ve svém prvním příspěvku pro tento blog popsal třístupňový ‚velký plán‘ kterým se chceme dostat k nabídce skvělých dostupných elektromobilů. Bohužel, můj příspěvek byl prakticky zcela ignorován“.
Pak už se Musk dostává k mediální kauze s hořícími Modely S. Jako všichni soudní lidé upozorňuje, že požáry nastaly pouze po kolizi s cizím objektem ve vysoké rychlosti a nikdy při nich nebyl byť jen zraněn. Pro srovnání, v roce 2012 jen v USA vzplálo přes 250 000 aut ve kterých zemřelo 400 lidí a 1200 bylo vážně zraněno.
Podle Muska už na amerických silnicích jezdí výrazně víc než 19 000 elektromobilů Model S naposledy reportovaných ve čtvrtletní finanční zprávě. I s tímto počtem by to ale znamenalo 1 požár na 6333 aut ve srovnání s 1 požárem na 1350 u klasických aut.
Mnohem důležitější je ale podle Muska skutečnost, že zatímco v běžných autech umírají dnes na silnicích desetitisíce lidí každý rok, v Modelech S zatím nenastalo dokonce ani žádné vážné zranění, natož úmrtí.
V souvislosti s bezpečností baterie elektromobilu Model S dodává, že mezi 16 články existují speciální protipožární přepážky a stejně tak je v autě protipožární přepážka mezi samotnou baterií a kabinou posádky.
Přes to všechno se automobilka Tesla Motors rozhodla podniknout několik opatření. Předně, aktuálně vydala novou verzi firmwaru, která upravuje snížení podvozku při jízdě po dálnicích, resp. při dálničních rychlostech.
Podvozek je výš a auto má tak nižší pravděpodobnost zavadit o nějakou překážku. Další softwarový update plánovaný na leden 2014 dá řidičům přímou kontrolu nad tím jak vysoko chce mít při jízdě podvozek nad vozovkou.
Druhá akce, kterou Tesla podnikla, je, že oficiálně požádala americkou organizaci pro silniční bezpečnost NHTSA o vyšetření dřívějších tří incidentů. Tesla tak velmi chytře omezila prostor jakýmkoliv možným spekulacím.
„Ačkoliv si myslíme, že je to velmi nepravděpodobné, pokud by vyšetřování přeci jen prokázalo, že je možné materiálně zlepšit ochranu pasažérů proti požáru, okamžitě tuto změnu zapracujeme do nových aut a stávajícím majitelům ji zdarma nabídneme k zapracování do jejich vozů,“ píše Musk.
A poslední opatření se týká záruky na elektromobil Model S. Tesla rozšiřuje záruku na jakékoliv poškození vlivem požáru, dokonce i zaviněné řidičovou chybou.
„Všechny tyto akce uskutečňujeme proto, abychom dali jasně najevo důvěru v náš produkt a abychom eliminovali jakékoliv nepochopení ve vztahu k integritě naších technologie a bezpečnosti našich aut,“ uzavírá svůj výživný text Musk. Ten člověk by si mohl otevřít školu PR!
Hm auto pro
Hm auto pro bohate/“zloděje“ abych řekl pravdu kdy by Tesla Motors krachlo , tak mi to bude zcela fuk !
nevím že někoho udivuje že auto muže hořet, hoží i auta na benzín a naftu ! tak co je na tom že hoří i auta na baterky 🙂
a navíc pořizovat si auto na elektro pohon je pořád nesmysl , aspon do té doby něž budou běžně dostupne „vodíkové“ akumulátory , případně malý reaktor pak bude auto z elektrickým pohonem relevantní !
do tý doby je to vyhazovaní penež nic víc
vývoj nějaké novinky
vývoj nějaké novinky vždy musí zaplatit bohatí (ideálně armáda),teprve později se může vyrábět i pro ty „nebohaté“
Takže Tesla Motors rulez!
A čo si Kefalín
A čo si Kefalín predstavujetě pod takým „vodíkové akumulátory“?
nejaké porovnanie- ak aj
nejaké porovnanie- ak aj malý predmet prerazí obal batérie a začnú horieť je stále čas na hasenie práškovým hasiacim prístrojom a pri benzínovom ak to zaiskrí v nádrži už čas na nič nieje tak to znamená ,že elektrické autá budú vždy bezpečnejšie a aj sa môžu skorej uhasiť než zhoria úplne
Pánové, tyhle vyjádření
Pánové, tyhle vyjádření od pana Muska, to jsou superlativy, před nimiž smekám!
Je cas prestat jenom
Je cas prestat jenom sledovat co se deje. Je cas zacit bejt aktivni jako komunita lidi. Je cas jit lidem jako je Musk aktivne pomahat zborit ten hnusnej system vyvolenych, kteri diktuji kdo smi a nesmi mit narok na vyleceni smrtelne choroby
Tomu fandí spousta lidí,
Tomu fandí spousta lidí, ale ještě lepší by bylo ho podpořit a koupit nový TESLA Model S. Anebo alespoň šířit informace všude kolem sebe hlavně mezi boháči a lidmi co na Model S / X mají.
Myslím, že v tuhle chvíli
Myslím, že v tuhle chvíli poptávka stále převyšuje výrobní kapacity.
BTW, do teď jsem nevěděl, že S má nastavitelnou výšku podvozku. Vzpomněl jsem si na BX…
On je obecně Model S
On je obecně Model S zhmotnění téměř všech pouček jak má být konstruován moderní automobil bez ohledu na použitý pohon.
+ navíc k tomu ještě zhmotňuje poučky jak má být proveden moderní elektrický bateriový pohon a to teď zdaleka nemám na mysli jen trakční baterii.
Tomu řikam přistup..já mu
Tomu řikam přistup..já mu fandim.