Původní plán automobilky Tesla byl vyrábět v gigatovárně baterie. Od té doby se ale mnohé změnilo – navýšila a rozšířila se její výrobní kapacita. Teď víme, že se tam budou vyrábět také elektromotory a převodovky pro elektromobil Tesla Model 3.
S oznámením o výrobě elektromotorů a převodovek pro Tesla Model 3 v giga-továrně přišel Brian Sandoval, guvernér státu Nevada, kde se gigatovárna staví. Tesla Motors jej krátce poté potvrdila.
Rozšíření výroby také na převodovky a elektromotory znamená investici dalších $350 mil. a 550 pracovních míst navíc. Sandoval novinku ohlásil při pravidelném shrnutí „State of the State“, přítomen byl i šéfinženýr Tesla JB Straubel. Za oznámení oba sklidili ovace.
NEPŘEHLÉDNĚTE Tesla odhalila podrobnosti o své gigatovárně: bude mít největší střešní elektrárnu světa
V gigatovárně byla nedávno spuštěna výroba nových bateriových článků 2170. Také se tam kompletují nová bateriová úložiště Powerpack 2 a Powerwall 2.
Potvrzení výroby elektromotorů a převodovek znamená, že v gigatovárně se vyrobí všechny hlavní komponenty elektromobilů Tesla Model 3, načež poputují do Fremontu, kde budou integrovány do šasi.
Tesla očekává, že ve výsledku bude v továrně pracovat až kolem 10 000 lidí. Ročně by měla vyrobit až 150 GWh baterií. Na plný výkon by měla najet v roce 2020.
Výroba baterií pro Model 3 tam má začít už během druhého čtvrtletí 2017, kompletace samotných vozů v továrně ve Fremontu by měly začít ve druhé polovině letošního roku.
Roste
https://www.youtube.com
Roste
https://www.youtube.com/watch?v=7jSFICrKMCM
„převodovka“? Dá se to
„převodovka“? Dá se to vůbec jako „převodovka“ v rakovinovém smyslu nazývat, když to má jen jednu rychlost a poruchovost je o několik úrovní níže, možná téměř nekonečněkrát?
Raději bych to nazval jinak, jen ještě nevím jak…. „převod“? 🙂
On je to trochu problém,
On je to trochu problém, jak to nazývat, ale to byste se musel zeptat nějakého strojaře, jak je to správně. Myslím že obecně převodovka je zařízení, které obsahuje převod a jeho jediným účelem je změna rychlosti, nebo směru otáčení. Navíc tam nemusí být jenom dvě kola, ale požadovaných otáček se může docílit třeba celou sadou.
to samo chápu, převodovka
to samo chápu, převodovka je cokoliv, co mění rychlost otáček, včetně pouze jedné rychlosti, ale chtělo by to vymyslet něco lepšího, protože toto slovo je už jasně pro-rakovinová, poruchová auta 🙂
dejte pokoj s novým
dejte pokoj s novým výrazivem 🙂 Z hlediska exaktního technického vyjádření by mělo být základní rozdělení
SST: Single–Speed Transmission – jednorychlostní převodovka
MST: Multi-Speed Transmission – vícerychlostní převodovka
C(I)VT: Continuous(Infinite) Variable Transmission – variátorová převodovka
Démonizace názvů techniky
Démonizace názvů techniky je akorát tak komická. Prostě je to převodovka a basta fidli.
tvroba názův je tu od
tvroba názův je tu od toho, aby se jasně rozlišily nové věci od starších
tak proč se v češtině vymýšlí české názvy, proč se nepřebírají anglické, ty Bastafidlo, že 😉
reduktor je dobrý, ten není nijak masově zavedený jako převodovka, kterou každý používá jako rakovinový produkt v autě s více rychlostmi
u kol taky nepoužíváš „převodovka“, drahý Bastafidlo 😉
Jo jasně, tudle převodovku
Jo jasně, tudle převodovku na tisíce let starým principu ozubených kol potřebuješ najednou odlišit… To je mi ale novota lol
27 st. před Kristem
http://www.ronsongears.com.au/a-brief-history-of-gears.php
ty by ses jako vědec moc
ty by ses jako vědec moc neuživil, když nedokážeš ani rozeznat obecně použitelné termíny pro konkrétní objekty současnosti 🙂
Za ty se svou potřebou
Za ty se svou potřebou přejmenovávat určitě jo 🙂
Esli bez akademickýho titulu nerozeznáš převodovku tak si celkem v hajzlu. Tu pozná každej nedoučenej mechanik.
přesně tak, každý víc,
přesně tak, každý víc, co si představit pod termínem „převodovka“ v dnešní době
jen malé děti ze školky to neví včetně tebe 🙂
čo je prosím Vás na
čo je prosím Vás na prevodovke rakovinotvorného? To by sme mali potom zmeniť aj názov čelného skla, prípadne spätné zrkadlá by si tiež zaslúžili obmenu názvu nie? 🙂
Na změny názvů jsou
Na změny názvů jsou specialisti komouši, klidně udělaj z hasiče požárníka a ze slušnej občanů nepřátele lidu.
když se řekne dnes
když se řekne dnes „převodovka“, tak 95 % lidí napadnou převody (více převodů) v rakovinovém autě
to mají lidé vážně tak snížené pozorovací schopnosti? :-O
jenja:
Když se řekne
jenja:
Když se řekne „převodovka“, tak je to výraz pro zařízení určené k přenosu výkonu pomocí mechanických převodů.
Seš zřejmě dítě ze základky, které nezná pojmy.
Hele ty si představuj co
Hele ty si představuj co chceš pod čim chceš, hlavně s tim neobluzuj okolí.
Stálý převod
Stálý převod
…nebo Torpédo 😀
…nebo Torpédo 😀
Dal by se použít pojem
Dal by se použít pojem „Reduktor“.
jo! tohle by šlo
jo! tohle by šlo
prevodovka je čokoľvek čo
prevodovka je čokoľvek čo „prevádza“ (nie v papučiach cez potok). v tomto prípade by sa hodil výraz diferenciál, pretože jeho obsahom je zníženie počtu obrátok plus možnosť počtu otáčok jedného a druhého výstupu (p/l koleso).
Neví se něco o termínu
Neví se něco o termínu představení finální podoby M3?
Zatím bohužel ne.
Zatím bohužel ne.
By mě zajímalo jestli
By mě zajímalo jestli skorofinal bude v Ženevě.
Zatím tomu nic
Zatím tomu nic nenasvědčuje. Tesla raději pořádá vlastní akce než se účastní velkých autosalonů. Takže je možné, že to bude někdy ve stejném období, ale ne přímo tam.
Vzhledem k tomu, že její
Vzhledem k tomu, že její chování, vývoj a celková propagace je velmi podobná Applu, tak bych taky nečekal nějaký autosalon, ale spíš vlastní obrovskou keynote, která bude pro budoucí život Tesly zásadní.
Na druhou stranu moc nechápu, proč tu vůbec je tolik autosalonů, když už něco představí, tak prví kusy (pro novináře) jsou prakticky ihned na „předběžný“ test a do 1/4 roku jsou auta na značkách u dealera.
Je to především show, kde
Je to především show, kde se automobilky ukazují. Ale internet mění mnohé. Uvidíme, jak se to vyvrbí do budoucna.
moc se nezmění, hnusný
moc se nezmění, hnusný předek, neschopný kufr
jejich designéra bych na hodinu vyhodil, jeho neschopnost je už léta vidět
už aby začali. Od 01.04.
už aby začali. Od 01.04. (rezervacia) prešlo 9 mesiacov a kým budú autá v našich končinách tak ešte minimálne 15 ubehne 🙁
Ale oplatí sa čakať, to auto nemá konkurencie.
Pripadám si ako ked človek vymení tlačítkový phone za smart.
Alebo obyčajný TV za smart TV.
Toto už bude naozaj smart CAR 🙂
přesně tak
a nejlepší
přesně tak
a nejlepší bude, že každý rok budeš mít defacto nový model bez koruny nákladů navíc 🙂
naštěstí se ale zevnitř nebudu na to hnusný auto dívat 🙂
Akorát každý rok o trochu
Akorát každý rok o trochu víc zrezne.
Kolikátý máš pořadí?
Kolikátý máš pořadí?
to veru neviem. Da sa to
to veru neviem. Da sa to niekde zistit?
Schvalne som to objednal až poobede(1.4.), nech mam čas si to okukať, teda odhadujem tak 150 až 180 tisíci v poradí.
No podle toho jaké máš
No podle toho jaké máš číslo rezervae moje je něco jako 107825935 z dopoledne kdy bylo tak 100-120tis rezervací.
vraj tie čísla nie su
vraj tie čísla nie su podla poradia.
mam tam:
108312527
Odhaduji jsi skoro o 48,7tis
Odhaduji jsi skoro o 48,7tis rezervací dál. A vcelku to i sedí podle času. Škrtám první dvě a poslední jednu číslici.
No nechci ti kazit radost,
No nechci ti kazit radost, ja objednaval jeste pred zacatkem odhaleni a mam RN 108992785. Podle me ty rezervacni cisla neni serazena ciselna rada.
První veřejný objednávky
První veřejný objednávky měli Australáci a nakonec dostanou káry skoro jako poslední. Budou distribuovat auta podle kontinentů, nejdřív USA a pak postupně zbytek.
Tiez som v poradi cca
Tiez som v poradi cca 150000, objednaval som az rano, a ocakavam ze realne ho dostanem v roku 2019 (na zaklade „skusenosti“ kedy Tesla slubila modely S, X a kedy ich naozaj zacala dodavat)