Tesla potvrdila, že v gigatovárně bude vyrábět také elektromotory a převodovky pro Model 3

Původní plán automobilky Tesla byl vyrábět v gigatovárně baterie. Od té doby se ale mnohé změnilo – navýšila a rozšířila se její výrobní kapacita. Teď víme, že se tam budou vyrábět také elektromotory a převodovky pro elektromobil Tesla Model 3.

Gigatovárna Tesla v Nevadě je zatím hotova zhruba z jedné třetiny
foto: Tesla Motors

S oznámením o výrobě elektromotorů a převodovek pro Tesla Model 3 v giga-továrně přišel Brian Sandoval, guvernér státu Nevada, kde se gigatovárna staví. Tesla Motors jej krátce poté potvrdila.

Rozšíření výroby také na převodovky a elektromotory znamená investici dalších $350 mil. a 550 pracovních míst navíc. Sandoval novinku ohlásil při pravidelném shrnutí „State of the State“, přítomen byl i šéfinženýr Tesla JB Straubel. Za oznámení oba sklidili ovace.

V gigatovárně byla nedávno spuštěna výroba nových bateriových článků 2170. Také se tam kompletují nová bateriová úložiště Powerpack 2 a Powerwall 2.

Potvrzení výroby elektromotorů a převodovek znamená, že v gigatovárně se vyrobí všechny hlavní komponenty elektromobilů Tesla Model 3, načež poputují do Fremontu, kde budou integrovány do šasi.

Tesla očekává, že ve výsledku bude v továrně pracovat až kolem 10 000 lidí. Ročně by měla vyrobit až 150 GWh baterií. Na plný výkon by měla najet v roce 2020.

Výroba baterií pro Model 3 tam má začít už během druhého čtvrtletí 2017, kompletace samotných vozů v továrně ve Fremontu by měly začít ve druhé polovině letošního roku.

39 Comments on “Tesla potvrdila, že v gigatovárně bude vyrábět také elektromotory a převodovky pro Model 3”

  1. „převodovka“? Dá se to
    „převodovka“? Dá se to vůbec jako „převodovka“ v rakovinovém smyslu nazývat, když to má jen jednu rychlost a poruchovost je o několik úrovní níže, možná téměř nekonečněkrát?

    Raději bych to nazval jinak, jen ještě nevím jak…. „převod“? 🙂

    1. On je to trochu problém,
      On je to trochu problém, jak to nazývat, ale to byste se musel zeptat nějakého strojaře, jak je to správně. Myslím že obecně převodovka je zařízení, které obsahuje převod a jeho jediným účelem je změna rychlosti, nebo směru otáčení. Navíc tam nemusí být jenom dvě kola, ale požadovaných otáček se může docílit třeba celou sadou.

        1. dejte pokoj s novým
          dejte pokoj s novým výrazivem 🙂 Z hlediska exaktního technického vyjádření by mělo být základní rozdělení

          SST: Single–Speed Transmission – jednorychlostní převodovka
          MST: Multi-Speed Transmission – vícerychlostní převodovka
          C(I)VT: Continuous(Infinite) Variable Transmission – variátorová převodovka

            1. tvroba názův je tu od
              tvroba názův je tu od toho, aby se jasně rozlišily nové věci od starších
              tak proč se v češtině vymýšlí české názvy, proč se nepřebírají anglické, ty Bastafidlo, že 😉

              reduktor je dobrý, ten není nijak masově zavedený jako převodovka, kterou každý používá jako rakovinový produkt v autě s více rychlostmi

              u kol taky nepoužíváš „převodovka“, drahý Bastafidlo 😉

                1. ty by ses jako vědec moc
                  ty by ses jako vědec moc neuživil, když nedokážeš ani rozeznat obecně použitelné termíny pro konkrétní objekty současnosti 🙂

                2. Za ty se svou potřebou
                  Za ty se svou potřebou přejmenovávat určitě jo 🙂
                  Esli bez akademickýho titulu nerozeznáš převodovku tak si celkem v hajzlu. Tu pozná každej nedoučenej mechanik.

                3. přesně tak, každý víc,
                  přesně tak, každý víc, co si představit pod termínem „převodovka“ v dnešní době
                  jen malé děti ze školky to neví včetně tebe 🙂

                4. čo je prosím Vás na
                  čo je prosím Vás na prevodovke rakovinotvorného? To by sme mali potom zmeniť aj názov čelného skla, prípadne spätné zrkadlá by si tiež zaslúžili obmenu názvu nie? 🙂

                5. Na změny názvů jsou
                  Na změny názvů jsou specialisti komouši, klidně udělaj z hasiče požárníka a ze slušnej občanů nepřátele lidu.

                6. když se řekne dnes
                  když se řekne dnes „převodovka“, tak 95 % lidí napadnou převody (více převodů) v rakovinovém autě
                  to mají lidé vážně tak snížené pozorovací schopnosti? :-O

                7. jenja:
                  Když se řekne

                  jenja:
                  Když se řekne „převodovka“, tak je to výraz pro zařízení určené k přenosu výkonu pomocí mechanických převodů.
                  Seš zřejmě dítě ze základky, které nezná pojmy.

                8. Hele ty si představuj co
                  Hele ty si představuj co chceš pod čim chceš, hlavně s tim neobluzuj okolí.

          1. Vzhledem k tomu, že její
            Vzhledem k tomu, že její chování, vývoj a celková propagace je velmi podobná Applu, tak bych taky nečekal nějaký autosalon, ale spíš vlastní obrovskou keynote, která bude pro budoucí život Tesly zásadní.

            Na druhou stranu moc nechápu, proč tu vůbec je tolik autosalonů, když už něco představí, tak prví kusy (pro novináře) jsou prakticky ihned na „předběžný“ test a do 1/4 roku jsou auta na značkách u dealera.

  2. už aby začali. Od 01.04.
    už aby začali. Od 01.04. (rezervacia) prešlo 9 mesiacov a kým budú autá v našich končinách tak ešte minimálne 15 ubehne 🙁

    Ale oplatí sa čakať, to auto nemá konkurencie.
    Pripadám si ako ked človek vymení tlačítkový phone za smart.
    Alebo obyčajný TV za smart TV.
    Toto už bude naozaj smart CAR 🙂

                1. První veřejný objednávky
                  První veřejný objednávky měli Australáci a nakonec dostanou káry skoro jako poslední. Budou distribuovat auta podle kontinentů, nejdřív USA a pak postupně zbytek.

Napsat komentář