Tesla postaví evropskou Gigatovárnu nejspíš v Německu

Tesla nedávno potvrdila záměr postavit novou továrnu v čínském Šanghaji. Kromě toho se dlouhodobě spekuluje také o evropské továrně. Lídrem je Německo.

Pokud se Tesla nakonec rozhodne postavit svou evropskou Gigatovárnu skutečně v Německu, bude to vynikající zpráva i pro český průmysl.
foto: Tesla

Tesla bude potřebovat továrny v Americe, Asii i Evropě. V USA buduje Gigatovárny 1 a 2, v Číně by měla brzy začít růst nová továrna a zbývá Evropa.

Dlouhá léta se už spekuluje, jestli evropská Tesla továrna vyroste ve Francii, Německu, České republice, na Slovensku nebo snad někde úplně jinde.

Spekulace nyní utnul Elon Musk na svém Twitteru, když na dotaz fanouška zda souhlasí s tím, že by bylo rozumné mít první evropskou Gigatovárnu v Německu, odpověděl, že „Německo je vedoucí volba“. A dodal, že „možná na německo-francouzské hranici, poblíž Beneluxu, to dává smysl.“

Zároveň ale potvrdil, že i kdyby Tesla postavila továrnu v Německu, hlavní evropské sídlo firmy zůstane v Nizozemsku, v Amsterdamu. V nedalekém Tilburgu už dnes menší továrnu Tesla má.

Německo dává pro Teslu dobrý smysl mimo jiné i v tom, že jde o světové centrum automobilového průmyslu. Musk už dříve řekl, že nové Gigatovárny nebudou už vyrábět pouze komponenty, ale rovnou i celá auta.

46 Comments on “Tesla postaví evropskou Gigatovárnu nejspíš v Německu”

  1. Provalilo se, o co jde v případě „sabotáže” Tesly.
    Provalilo se, o co jde v případě „sabotáže” Tesly. Maily Muskovi popisují „strašlivé věci”

    autoforum.cz/zajimavosti/provalilo-se-o-co-jde-v-pripade-sabotaze-tesly-maily-muskovi-popisuji-straslive-veci/

    dost to vokecávají ale něco se dozvíte

  2. Jo, jediná cesta mít výrobu v EU, jinak z USA se
    Jo, jediná cesta mít výrobu v EU, jinak z USA se nedoplatíme za Teslu.

    HN: Obchodní válka mezi USA a EU vypukla naplno. Evropská unie zahajuje odvetnou akci proti americkému prezidentovi Donaldu Trumpovi a jeho obchodní politice, podle Evropské komise od zítřka začínají platit cla na vybrané americké výrobky. V první vlně by se mělo opatření dotknout zboží z USA v hodnotě zhruba 72 miliard korun ročně, další na řadě by měl být například import automobilů.

    1. Bez infrastruktury,vlivu na EU a hašteřícími se politiky
      Bez infrastruktury,vlivu na EU a hašteřícími se politiky měnícími podnikatelské podmínky. Do toho by šel jen sebevrah a ta trocha potenciálního lithia za to nestojí. Jinak, prej montrokci….pěkně prachatí montroci co se jim přizpůsobují celá města se servisem.

      1. moje řeč!! Komunistický ČEZKO s červenýma trenkama na
        moje řeč!! Komunistický ČEZKO s červenýma trenkama na hradě si nezaslouží továrnu kapitalistickýho typu. Kdyby opravdu ČEZKO zase spadlo do rudýho východního bloku, at je továrna raději za oponou v bezpečí na ZÁPADĚ POD AMERICKOU OCHRANOU

      1. Pro chod ekonomiky je stav politiky jeden z rozhodujících
        Pro chod ekonomiky je stav politiky jeden z rozhodujících faktorů. Pro volbu umístění továrny je stav místní ekonomiky faktor zásadní. Že polovině národa spojitost mezi politikou a ekonomikou nedocházi je bohužel skutečnost.

  3. Podle mě Německo je špatná volba, jednak tam je drahá
    Podle mě Německo je špatná volba, jednak tam je drahá pracovní síla a ty auta budou stát o 30% víc než v Americe, tak jak to je běžné. Spíš by něco měla dělat s vlastním servisem a s tím mnoha měsíčním čekáním na díly a rozšířit servis po Evropě. Základ je nejen mít nabíječky, ale také mít servis.

    1. Hmm tak potom asi nemam nemecke auto. Vypadavanie funkcnosti v
      Hmm tak potom asi nemam nemecke auto. Vypadavanie funkcnosti v zamkoch dveri (uz oboch) a ich vymena za 250eur/kus mi ako preciznost nepripada. Nemca by som uz nekupoval a po predchadzajucej skusenosti s Francuzom uz asi ani nechcem europske auto.

      1. Píšete, že opravu platíte ze svého, takže nastala až po
        Píšete, že opravu platíte ze svého, takže nastala až po vypršení záruky. Ale Tesla jde dál. Ta vám samovolně shoří na parkovišti ještě během záruky. Navíc už když auto přebíráte, tak vám polovina věcí nelícuje a druhá půlka vrže.

        1. Samozrejme, pretoze prvy zamok sa pokazil mesiac po vyprsani
          Samozrejme, pretoze prvy zamok sa pokazil mesiac po vyprsani zaruky a o rok na to druhy.

          Ked tesla zhori v ramci zaruky tak kde je teda problem? To je problem Tesly a nie moj. Mne ho musia vymenit.

          O nelicovani vrzgani. To mne auto nevrzgalo asi pol roka od kupy. Ked som im to v servise povedal, tak sa na mna usmialy s tym, ze co s tym maju oni urobit. Ked zacal vibrovat reproduktor v zadnych dverach tak to opravili a velmi sa snazili, lebo sa nic nezmenilo. Zaruka nezaruka drobne problemy su tvoj problem, my sme radi ze si nam dal prachy.

          Na problemy s brzdami (obcasny silny hluk a niekedy ako keby v nich nieco prasklo) ale vyskytoval sa iba obcas, problem s AFS (natacanie svetlometov) ked je zima nejake 2-3 stupne tak to bohuzial na prvy krat nefunguje. To vsetko v ramci zaruky ale bohuzial nic nenasli (bol som u dvoch autoservisov).

          Ale po tych podvodoch na emisiach uz chapem. Takto proste VW group pracuje.

        2. No nevím, jezdil jsem po USA na starší Tesla Model S
          No nevím, jezdil jsem po USA na starší Tesla Model S (ročník 2015) a nevrzalo nic. Lícovalo všechno krásně. A byl to nejlepší řidičský zážitek mého života.
          Faktem ale je, že v Americe snad ani nemaj značky omezující rychlost z důvodu špatného povrchu silnic a najít díru na silnici je skoro nemožné. (Připouštím, že pár malých děr jsem našel v Utahu na Shafer trail u Moabu, ale i tato offroadová trasa má lepší podmínky než většina silnic v Čechách a na Slovensku …)
          Kdo ví, možná se pod vrzání v interiéru podepisují i ty tisíce džuzen na silnicích , v jinak krásné zemi české …

          1. Me tam prekvapilo, ze po skonceni sichty sundavali znacky
            Me tam prekvapilo, ze po skonceni sichty sundavali znacky „Prace na silnici“. Ale je fakt, ze cely zivot tam je (z nutnosti – vsechno daleko) dost auto-centricky, takze to holt maji vychytane.

            Pazvuky – temer urcite, alespon pro nektere plati, ze na tankodromu jsou, na rozumne silnici ne.

            1. A vlastně jo.. máš pravdu Kuku. Mám zkušenost jenom Wild
              A vlastně jo.. máš pravdu Kuku. Mám zkušenost jenom Wild west – 10 států na západ od Great plains, a tam to bylo v cajku . Trochu jsem pátral a situace skutečně není tak růžová – i v chudších státech na jihu (Deep south) je kvalita silnic o cosi slabší …. Ale podle Business insideru v tvém linku je Kalifornie taky nic moc a paradoxně tam byly silnice krásné .V zimě tam snad krom Sierra Nevady nesněží, tak není co solit …:-)

              1. To je vlastně pravda, že tam mení moc co solit a ani jinde
                To je vlastně pravda, že tam mení moc co solit a ani jinde celkem žádná voda nepadá takže nic neeroduje ani se nepodemílá. Jedině pokud jsou někde bleskové záplavy protože kdesi 100 km daleko byla zrovna blesková průtrž mračen. V Kalifornii když začne pršet tak lidi jsou tak vyplesklí že dokonce ani nejdou do práce :))) Asi podobnej meltdown jako když v Anglii napadnou 2 cm sněhu :)))
                Ty Kali asupi budou prostě zničený z toho strašnýho množství aut.

  4. s taháním draka za vocas navíc u něj doma nakonec taky
    s taháním draka za vocas navíc u něj doma nakonec taky můžou sabotáže v tesle být tím nejmejším 😉

    tyden.cz/rubriky/auta/aktuality/volkswagen-a-ford-motor-zvazuji-vytvoreni-strategicke-aliance_485269.html

    PS: Kolik že toho Tesla nainvestovala do Německa a kolik získala zpět?? Tesla prodeje tam už roky nejedou podle Muskova původního plánu

    e15.cz/byznys/prumysl-a-energetika/tesla-chce-v-nemecku-prodavat-az-10-tisic-elektromobilu-rocne-1032788

    1. Nejprodávanějšími elektromobily za únor 2018 byly v
      Nejprodávanějšími elektromobily za únor 2018 byly v Německu vozy Smart ED (763) a Volkswagen e-Golf (dohromady s e-Up! 538 kusů). Mezi plug-in hybridy se nejlépe dařilo značkám Volkswagen (576), BMW (530) a Mercedes (414). Elektromobilů Tesla se v lednu v Německu prodalo pouze 63 kusů, v únoru 175 kusů. Jednoznačným lídrem v oblasti hybridů je Toyota (3187 v únoru) následovaná překvapivě Audi (2034 v únoru).

      hybrid.cz/nemecko-prodej-aut-do-zasuvky-pokracuje-ve-vyraznem-rustu

      kcc-hho.webnode.cz/business/germany/

  5. Pokud na tu továrnu seženou peníze. Jinak je Německo
    Pokud na tu továrnu seženou peníze. Jinak je Německo logická volba. Zaměstnanců tou dobou předpokládám moc potřebovat nebudou, výroba bude značně automatizovaná. Odborníky na automatizaci a její řízení Německo má, má ideální polohu v Evropě… A při případném rozpadu EU to Německo nakonec odskáče nejméně, protože si bude moci na Evropském trhu tak jako tak diktovat podmínky.

  6. tak to je blbost. Pro Teslu Německo dává smysl leda v tom
    tak to je blbost. Pro Teslu Německo dává smysl leda v tom že je to bývalé světové centrum fosilního automobilového průmyslu. S růstem tesly, elektromobility, pádem německýho dieselu, vyšší obchodní nevraživostí mezi amerikou a evropou – kterou právěže reprezentuje německo. A výsledkem je pravý opak – tam nestavět giga. Tzn dnešní twít je leda tak náznak možné spíše zbožné dobré vůle že kdyby až přijdou lepší časy bez trumpety a za podmínky že germán dostane rozum s elektromobily tak „by se Tesle hodili v Německu“. Jenže k těm ideálům je pak nutnopřipočíst ještě nenahrazenou generaci germánů makačenků kerá de do důchodu a nemá kdo ji nahradit a bubáci dělat nebudou to už je jasný 😉 Navíc německý nacionalismus se stejnak nezlomí, dyt to je základ německý ekonomiky, americkou Teslu nepustí srrrt do vlastního hnízda, byli by blázni. A trumpeta taky není zrovna na odchodu že… ;))

Napsat komentář