Tesla po výsledcích za 2. čtvrtletí: rekordní příjmy, znovu vysoká ztráta

Jan Horčík - 02 Srpen 2018

Tesla se ve čtvrtletní finanční zprávě chlubí rekordními příjmy na úrovni $4 mld. Celkově ale firma opět skončila v očekávané ztrátě $717 mil.auto elektromobil Tesla Model 3

Elektromobil Tesla Model 3 se katapultoval do pozice historicky zdaleka nejlépe prodávaného auta na baterky v USA.
foto: Tesla

A teď ty dobré zprávy. Tesla má stále k dispozici asi $2,2 mld. hotovosti. Na konci června vyráběla automobilka asi 7000 elektromobilů týdně, což by jí mělo umožnit vyrobit 350 000 aut ročně.

To by konečně mělo přinést dlouho slibovanou profitabilitu. Navíc by i během následujících dvou čtvrtletí měla výroba dál růst. Od července se týdně vyrábí asi 5000 elektromobilů Tesla Model 3 a 2000 elektromobilů Tesla Model S a Tesla Model X.

V nové zprávě Tesla potvrdila záměr postavit Gigatovárnu 3 v čínské Šanghaji. Na úvod by měla mít roční výrobní kapacitu 250 000 aut a baterií, která by se měla zvýšit na 500 000. Investice se odhaduje na $5 mld.

Během druhého čtvrtletí 2018 Tesla vyrobila celkem 53 339 aut, dodala jich 40 768 (22 319 Model S a X, 18 499 Tesla Model 3).

Tesla také v USA otevřela možnost testovacích jízd Tesla Model 3, o které už projevilo zájem na 60 000 lidí. Během druhého čtvrtletí Tesla otevřela osm nových obchodů a servisů a 103 nových nabíječek Tesla Supercharger. Celkem má dnes 347 servisů/obchodů a 1308 Superchargerů.

Divize energetických produktů během druhého čtvrtletí instalovala 203 MWh, což je meziroční zvýšení o 106 %. Zároveň Tesla nainstalovala 84 MW solárních elektráren.

Tesla očekává, že během třetího čtvrtletí vyrobí 50 000 až 55 000 elektromobilů Model 3. Dodávky by ale měly být ještě vyšší. Během celého roku pak chce Tesla dodat 100 000 elektromobilů Tesla Model S a Tesla Model X.

Mimochodem, Tesla Model 3 je už dnes s velkým předstihem nejprodávanějším elektroautem v USA. Během května i června to bylo přes 6000 kusů měsíčně, během července to ale bude přes 14 000 kusů!

Celá finanční zpráva Q2/2018

Tesla
Zpět na HybridPřidat komentář

off

Tak jsem se konečne posadil do Modelu 3 a při mejch 193 cm se na zadních sedačkách težce hlavou opírám do zadního skla a ještě jí mám nakřivi jak je tam málo místa. Jediná možnost je sešoupnout zadkem na sedačce trochu dopředu, ale to na přední sedačce nesmí sedět stejně vysoká osoba. To pak do zadu ani nenastoupím jak je tam málo místa. Teda nechtěl bych v tom vozit nějaký středně dlouhý kámoše na delší cesty. To musí bejt utrpení. Na kdejakým hrbolu se tězce praštěj do hlavy. Takhle málo místa nad hlavou jsem zažil leda tak ve starší Corse :(((
Na nouzovým 5. místě uprostřed nemůžu sedět vůbec, leda tak s uříznutou hlavou. Je to auto pro singla nebo bezdětnej páreček, maximálně s 1 děckem.
Čistá palubka se mi moc moc líbí, člověk tam není tak stupidně zastavěnej jako v normálním autě, jediný co mám před sebou je relativně malej volant a čistej výhled ven. Praktičnost nebo nepraktičnost centrálního displeje docením teprve až se svezu.
Auto mi na pohled nepřijde kdovíjak krásný ani kdovíjak ošklivý. Je prostě ok. Důležitejší budou jízdní a užitný vlastnosti.
Zvuk z 15 reproduktorů je parádní, subjektivně lepší než v S. To se opravdu povedlo. Stejně tak je parádní systém ventilace pomocí šterbiny přes celou palubku to je pěkná vymyšlenost.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Vozit kámoše? Ty máš Kuku nějaký kámoše?

Ty to nejseš.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To bolelo.

Díky za zkušenost přesně na míru (mám taky 193 cm). Na oplátku poradím, že vůbec nemusíš zkoušet re.volt carsharing elektroaut v Praze, za volant ani na místo spolujezdce se rozhodně nevejdeš :-)

Díky já se tam ze začátku nějak přihlásil ale pak sem siříkal že bych se asi v tý pojízdný nákupní tašce bál pohybovat mezi plechovejma autama.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Obrázek uživatele Radovan

Právě tím jezdím v nákladní verzi (byl k vidění ve Valmezu na srazu) a pro 178 cm je to tak tak. Ovšem to by nesměla být prosklená střecha se zatahovací roletkou, do níž se člověk praští zasunuté (je nízko a předsunutá nad opěrky hlav) a když ji vysune, tak mu pěkně hladí účes.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 64 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 22 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Co jsi čekal, je to nízkej sporťák, ze kterýho se blbě vylejzá, palubka jednoduchá jako u aut 80 let starých, proč ne, když se to někomu líbí. Akorát první co by bylo bych urval ten displej, překáží tam.

Nečekal jsem vůbec nic, jen jsem do toho sednul a popsal svoje pocity. Ty si urvi co chceš kde chceš. :))
Je pravda že když se při svý vejšce se sedačkou vzadu podívam doleva vidím tam B sloupek, ovšem vylejzání mi kupodivu činilo větši problémy z modelu S. :))

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

A akcie vylítli nahoru a šortéři čumej jako puci. :)))

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Akcie vylítly nikoli vylítli.

Díky za opravu a omlouvám se.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ti vytrvale celý měsíc prodávali, dnes nakoupili s velkým ziskem a počkají si na další short. Jen idiot by po včerejších ohlašených výsledcích dnes začal shortovat, bylo jasné, že se trh pohne nahoru.

Rozumím tomu správně, že mají příjem za 2. čtvrletí 4 miliardy a za stejné období ztrátu 717 miliónů? To vypadá celkem slibně. Neznám, jakou mají marži, je odhaduji, že ve třetím čtvrtletí už mohou být mírně v kladných číslech.

---

hariprasad

Obrázek uživatele Jan Horčík

Přesně tak, konkrétní čísla a tabulky najdete v dokumentu na konci článku, tlačítky dole je možné si text přiblížit.

---

šéfredaktor Hybrid.cz

Děkuji. Super. Hned mi medošlo, že to není obrázek, ale live odkaz.

---

hariprasad

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

no tak si vyrob vlastní tabulku at se furt nemusíš ptát na debilní písmenka s číslíčkama nepřehledně vmatlaný do textu hybridu, to aby civilista mraveneček votrok póvl pracující lid byl dokonale zmaten ;))) a rači nevěděl a chodil dopráce fáááchčíít :DDDDD

kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/statistiky/

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

ržby Tesly se v období od dubna do června zvýšily o 43 procent na čtyři miliardy dolarů....

investicniweb.cz/news-tesla-vykazala-dalsi-ztratu-ale-zvysila-vyrobu-i-trzby/

Řekl bych, že 300 milionů můžou mít z vyšších prodejů TM3, dalších 300 ušetří tím, že už není třeba velkých investic do Gigafactory (poslední byly právě ve 2Q) a ještě si syslí ZEV kredity - většinou prodávají za 100 milionů každé čtvrtletí, ale ve 2Q neprodali nic, takže podle mě ve 3Q jich prodají přesně tolik, aby byli lehoučce v plusu.

Obrázek uživatele Josef

Áno áno.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nějaký web Seeking Alpha předpovídá že Tesla zbankrotuje asi za 4 měsíce. Podle nejnovější insiderské informace.

Myslíte že je to možné?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Díky, podívám se.

Obrázek uživatele ozana

Ne, mají tam špatnou elektronku E13.

---

Jezdím na proud, najeto 77 tisíc km. G-E STROMOS 8 let a 80 tisíc km.

Obrázek uživatele Josef

Po včerejších výsledcích, kdy značně překvapila nárůstem obratu? Ne. A myslí si to i trh. Shorteři dneska dostali po čuni.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Překvapila nárůstem obratu? To si snad spočítá malé dítě, že když vyráběli v lednu 1000 TM3 týdně a v červnu 5000 TM3 týdně, že obrat značně vzroste. To je za Q3 prodali trojnásobek aut je jen důsledek. To že ale s větším obratem zůstala stejná ztráta, je už zarážející. Ale Elon řekl, Q3 budeme ziskoví a když ne Q3 tak Q4 určitě, takže podobné vyjádření jako již asi třikrát v minulých letech.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Josef si ani nevšiml, že akcie od září minulého roku trvale klesají, jak šorteři si přišli na své.

Co hulíš za materiál? Kup si brejle, nebo přestaň brát ty drogy:
https://www.penize.cz/akcie-svet/332845-tesla-inc

Vidíš tam někde nejaký trvalý pokles???
Když si přepnu na 5 let tak vidím naopak trvalý vzestup. CCa z 200 dolarů na 300 dolarů.
To že kurs akcií kolísá nahoru dolů je u akcií úplně normální a každý kdo má v hlavě mozek a ne slámu to ví, že se musí udělat průmer.

Obrázek uživatele Jan Horčík

Teď po oznámení aktuálních výsledků jdou zas nahoru.

---

šéfredaktor Hybrid.cz

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Mám namysli celkový trend za 10 měsíců, tyhle denní a týdenní výkyvy na to nemají velký vliv.

Obrázek uživatele Josef

Celkově jsou shorteři podle všeho za poslední rok v mínusu asi 1,4 miliardy dolarů. Plus poplatky za držení pozice a půjčování akcií.

Obrázek uživatele Josef

No, on obrat ale vzrostl o 50 %. A to ani zdaleka nejde vysvětlit jen auty. Nárůst obratu v energo divizi byl 102 %.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Za Q1 prodali odhadem z insideevs 8200 TM3 a za Q2 26500 TM3 při průměrné ceně 45 tis. USD, tak nárůst obratu je přes 800 mil. USD, zároveň poklesl obrat u TMS a TMX. V automotive vzrostl obrat o 600 mil. USD takže to souhlasí. U Energy obrat oproti Q1 poklesl o 10%. Nevím z čeho Josef čerpá údaje, já odtud.

insideevs.com/tesla-posts-q2-2018-earnings-results/

Obrázek uživatele Josef

Počítal se obrat proti Q2 minulého roku, YOY.

Kdo se vyzna a poradi?! Kdyz shortseller s Teslou maji prodelat miliardy, tak by longseller meli ty miliardy vydelat. Jake investicni moznosti existuji kdyz jsem presvedcen, ze Tesla bude vydelavat? Samozrejme chci produkty s velkou pakou, treba 40. Pak bych investoval 1000 EUR a dostal 40.000 EUR a tim padem koupil TM3 za 1000 EUR. Kdo ma dobry tip?

Obrázek uživatele Josef

Pokud jsi to před 3 hodinama stihnul vypsat, tak teď už bys měl s pákou 1:40 a zainvestovanými 10000 dolary těch požadovaných 40000 dolarů. TSLA šla o 10 % nahoru.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Zajímavý, že před 5 minutama teprve otevřeli trh, ale Josef už v tom jede 3 hodiny :)

Obrázek uživatele Josef

Říká vám něco pre-market?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pre Market vím co znamená ale nechápu, že se mimo tyto obchodní burzovní hodiny mohou ukládat do order booku objednávky. NEbo jsou tam vloženy tzv. offline a jakmile se otevře burza (vlastně de facto před tím) tyto objednávky se zaregistrujou a otevřením burzi začnou párovat. Je to tak?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

ne. fomezeným množství se dají nakoupit/prodat akcie i v době před anebo po. akorát že transakce není provedená hned ale chvíli to trvá a možná se i nedočkáš, to je o štěstí ;))

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Dát příkaz k nákupu jsem si mohl dát už včera po uzavření trhu a přečtení výsledků TESLA, ale proč bychto dělal, za stejné peníze nakoupím 1-2 minuty po otevření trhu, ale vidím reakci trhu online a nemusím sázet jako ve Sportce.

Obrázek uživatele Joe

Vypiš call opci (strike odhadni sám)

---

Fotovoltická elektrárna 9 kw -36 panelů, Solární ohřev vody 12 kw, Tepelné čerpadlo in 6kw out 22 kw. Elektromobilista čekatel....:-)))

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

nejdem mudrovať, pretože sa do toho až tak nerozumiem, takže skôr len rozviniem tvoju otázku, a počkáme si na odpoveď niekoho múdrejšieho

1/ pokiaľ viem, a čo som tak skúšal na rôznych platformách, tak akcie ako také sa na páku obchodovať nedajú, pretože to je úplne iný inštrument.
Kupuješ/šortuješ reálne statky (akcie), kdežto páka sa pužíva iba pri inštrumentoch typu Contract for difference - derivatívne obchody.

Pls niekto znalý aby mi potvrdil/vyvrátil túto domnienku. Ďakujem.

2/ "Pak bych investoval 1000 EUR a dostal 40.000 EUR"

OK, matematika:
kúpiš akcie v hodnote 40.000 EUR (aktuálne 133ks x 300 za akciu) napákované 1:40, čiže dáš iba tú tvoju maržu 1000 EUR.
Hodnota akcií musí stúpnuť na 600e za akciu, aby si mal tých svojich 40.000 zárobok.
Naopak ale stačí, aby klesli z 300 na 294 (ponevač 133*294 = 39100), a ty prídeš o celú maržu a pozícia sa automaticky zavrie.

V podstate takto nejak to na burze chodí, aspoň čo som dokukal z brooker platforiem.
Tie výpočty neber ako písmo sväté, je to len na ilustráciu.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

1/ Dají se obchodovat i akcie na páku ale přesně jak píšete, pouze přes kontkrakty. Po uvalení everopských regulací se může obchodovat s pákou max. 1/10.

2/ Ano, přesně tak jak píšete, akcie se obchodují formou kontraktu takže při propadu ceny máte okamžitou ztrátu, kteru musí vykrývat zůstatkem na účtě po odečtení ceny akcie a marže. Pokud cena propadne/stoupne (v případě krátké pozice) a dostanete se se zůstatkem na nulu, kontrakt se automaticky uzavře a vy přicházíte o vše.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

ďakujem

OT
Tak zda se, ze ani AP2.5 neni dostatecny na FSD a na pristi rok je ohlaseny AP3 - TMC

EDIT: Celkem by me zajimalo, jak chteji dosahnout desetinasobneho zrychleni (z 200 na 2000 snimku za sekundu), nezaregistroval jsem, ze by probehl takovy skok u nektereho vyrobce cipu. A narvat jich tam 20 misto 2 snad nechteji.

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

10x zrychlení je díky tomu, že navrhli hardware přímo na míru neuronovým sítím. Zatímco se běžně ppoužívají CPU a GPU, pořád je to jen emulace s nějakou omezenou efektivitou. Plus nějaké ty optimalizace a je tu 10x výkon. V modulárním bloku počítače, který je plně kompatibilní a vyměnitelný v modelech S,3,X.

Cip optimalizovany na autonomni rizeni uz snad ma i AP2, ne? Dame se prekvapit

EDIT: Ted nekde probehlo, ze NVidia chysta oznameni noveho produktu, treba to bude to, co planuji do AP3

EDIT2: Tak ne, ma to byt cip z vlastni kuchyne (doufejme, ze hw design dotahli a testovali lip nez dotahuji a testuji sw).

EDIT3: Vzhledem k tomu, ze si pretahli cloveka od AMD, jeste muze byt zajimave, jestli prave AMD (nebo nejaky patentovy trol) nezpochybni intelektualni vlastnosti nebo poruseni patentu nejake casti toho cipu.

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ted jde jenom o to jak dlouho vydrzi letadlo letet :-) Ja bych si pral nekonecny let. Bude moje prani stacit?

Není princip letadla, že je dodáno pár produktů pro vyvolené ze záloh hromady lidí? Na zálohách na TM3 bylo vybráno půl miliardy dolarů, dodány byly (zatím) TM3 v hodnotě přes 2 miliardy dolarů. Zanedlouho bude tento poměr mnohem větší, takže to letadlo už teď rozhodně není.

Vsechno je letadlo. Nic netrva vecne. Vcetne tveho zivota. Tak jim nemrhej, ty experte pres letadla.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Netykejte mi laskave, husy jsme spolu nepasli.

nedokážeš se ani podepsat a vyžaduješ slušnost? ..... :) Jsi spadl na hlavičku?

---

cca 180tis km na elektřinu - www.qauto.cz

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nevyzaduji slusnost. Ta by mela byt jaksi samozrejma.

přesně, slušnost je se nejdříve představit...

---

cca 180tis km na elektřinu - www.qauto.cz

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No ctu diskuzi a obhajovat hulvatstvi tim, ze se dotycny nepredstavil je nesmysl. Pokud hovorite s neznamym clovekem, tak mu nebudete tykat jen proto, ze se vam nepredstavil.

vzhledem k tomu,že jsi se taky nepředstavil, tak jsi bohužel taky hulvát jako Anonym před tebou... nebo jsi ten stejný Anonym :) ? Nebo jsi výkřik z davu? bojíš se nebo se stydíš za svůj názor?
Pokud se někdo odhodlá k diskusi, je VŽDY krok č.1 se nejdříve představit a následně můžu prezentovat své názory. Tohle platí vždy a všude. Pokud tohle nechápeš, musíš to zkusit reklamovat u rodičů, ví to děti už při zápisu na ZŠ...

---

cca 180tis km na elektřinu - www.qauto.cz

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To neobkecáte, jste hulvát. Pokud oslovím někoho na ulici, budu mu vykat, protože si netykáme, ale nebudu se představovat. Vaše tvrzení, že začínám konverzaci představením JE NESMYSL. Nebo snad v supermarketu osvovíte prodavačku, ja jsem Franta Vopička a kde tady máš tu okurku?

Kromě toho, sám se nepředstavujete. Je tologické, to co říkáte je nesmysl, kterým se marně snažíte obhajit, že jste huvát. Toto je Váš příspěvek k jinému článku:

"Leaf - OK, Tesla S jako Superb ani omylem - jste úplně v jiné kategorii. Superb je pouze vyšší střední třída tzn srovnáváte jabka a hrušky"

Kde jste se tady představil? To že se přihlásíte, není představení. Tedy pokud se nepřihlásím a použiji Anonym, pak je to z hlediska představování ekvivalentní, když vy jste přihlášen jako Zbyněk. Je to jen řetězec znaků, pod kterým vystupujete. Můžete se jmenovat zcela jinak a je to v zásadě jedno.

tak jen ukazuješ Anonyme svou nevychovanost a hloupost, navíc zase mícháš jabka a hrušky. Rozlišit, kdy je vhodné se představit a kdy to nutné není je také známkou alespoň minimální inteligence a slušnosti, kterou evidentně nemáš. V obchodě nebo při podobné činnosti se samozřejmě nepředstavuji, pokud se ovšem zapojím do nějaké diskuse, tak mám možnost se představit a sdělit svůj názor anebo začít něco vykřikovat z davu...
Vysvětlovat ani vychovávat tě nebudu ovšem pokud zvolíš výkřiky z davu, tak ukazuješ, že se stydíš za své názory a pravděpodobně nemáš ani páru o čem hovoříš.
Jsi jen nějaký Anonym a dále už na tebe reagovat nebudu a ani žádnou tvou reakci nepotřebuji.

---

cca 180tis km na elektřinu - www.qauto.cz

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Hezký den,

pane Zbyněk, jste nejen hulvát, ale i lhář. Ve vašich příspěvcích se obvykle nepředstavujete. Chováte se jako politici, kteří také, když je někdo přistihne při nepravosti, tak budou lhát a vymlouvat se místo toho, aby řekli, ok, občas holt každý chodíme na červenou. Vy jste holt takový typický neomarxista co? Demagog, lhář, hulvát. To je zhruba vše co šlo odvodit z vašich příspěvků

----vaše předchozí příspěvky, dokazující, že jste lhář. Hulvát jste jen někdy, občas umíte u lidem vykat.---

nečtu Hybrid.cz každý den, ale těm číslům, které
Vložil/a Zbyněk, St, 2018-08-01 12:15

nečtu Hybrid.cz každý den, ale těm číslům, které uvádíte asi sám moc nevěříte. Evidentně nejste ekolog, geolog ani energetik, takže bych se věnoval tomu co zvládáte a to je řízení auta. Tady má evidentně všechny parametry lepší elektromotor. Jako "Anonym" si dál můžete rozebírat co chcete....

-------

asi tak nějak - Možné je všechno. Ovšem ten plyn nebo
Vložil/a Zbyněk, Út, 2018-07-31 19:59

asi tak nějak - Možné je všechno. Ovšem ten plyn nebo bionaftu už nám někdo dodal, a řádně zdanil. Tady jde o přímou domácí výrobu elektrické energie, bez jednoduché možnosti rovně toto danit - myslím lidem s průměrným i velmi nadprůměrným příjmem. Je to dnes přece jen citlivá a životně důležitá komodita tzn nelze předpokládat jen tak jednoduché navýšení např. spotřební daně z elektřiny.
V případě potřeby vodíku bude zase třeba elektřiny a vodík budu získávat vždycky její další spotřebou a tedy přeměnou energií tzn vždycky se ztrátami tzn pokud někdo nevymyslí perpetum mobile na výrobu vodíku (což ani za 100let nepředpokládám), tak ten ten vodík moc budoucnost nemá.
Ovšem chápu Toyotu a např. státy jako je náš, že se jim pro dopravu bude mnohem víc líbit vodík jak přímá elektřina z baterie.
---

-------------

asi tak nějak - Možné je všechno. Ovšem ten plyn nebo
Vložil/a Zbyněk, Út, 2018-07-31 19:59

asi tak nějak - Možné je všechno. Ovšem ten plyn nebo bionaftu už nám někdo dodal, a řádně zdanil. Tady jde o přímou domácí výrobu elektrické energie, bez jednoduché možnosti rovně toto danit - myslím lidem s průměrným i velmi nadprůměrným příjmem. Je to dnes přece jen citlivá a životně důležitá komodita tzn nelze předpokládat jen tak jednoduché navýšení např. spotřební daně z elektřiny.
V případě potřeby vodíku bude zase třeba elektřiny a vodík budu získávat vždycky její další spotřebou a tedy přeměnou energií tzn vždycky se ztrátami tzn pokud někdo nevymyslí perpetum mobile na výrobu vodíku (což ani za 100let nepředpokládám), tak ten ten vodík moc budoucnost nemá.
Ovšem chápu Toyotu a např. státy jako je náš, že se jim pro dopravu bude mnohem víc líbit vodík jak přímá elektřina z baterie.
---

je od Vás moc hezké pane Kvasničko, že jste se nakonec představil. Zbytek komentovat raději nebudu a mějte se i nadále moc krásně :)

---

cca 180tis km na elektřinu - www.qauto.cz

Obrázek uživatele Radovan

Ani Vám Anonyme Jiri Kvasnicko nestačí představení pana Zdeňka prostřednictvím jeho webovek www.qauto.cz, které má dole v každém příspěvku v podpisu?
Nejste však sám, kdo má problém s pochopením psaného textu, to jde bohužel napříč naší společností.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 64 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 22 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pane Radovan, diskuze se točí o to, co přesně znamená pojem představit se. Pan Zbyněk tím pojmem myslí napsání libovolného identifikátoru do příspěvku. Já s touto definicí jednoduše nesouhlasím. Pokud budu pátrat, což většina lidí nedělá, pak z jeho webovek vyčtu:

Jméno: Zbyněk Běhal
Adresa: Šumperk, Nezvalova 71/513, PSČ 787 01
vyrábí elektřínu, pravděpodobně tedy vlastní fotovoltaické panely, možná malou vodní elektrárnu.

Podniká od 2008:
Zprostředkování obchodu a služeb
Činnost technických poradců v oblasti logistiky a

Myslím, že tolik informací o sobě opravdu nechci nikomu poskytovat. Co vy na to?

Obrázek uživatele Radovan

Zase jeden anonymní chytrák a trolič. Co takhle kouknout na celý příspěvek pana Zbyňka. "cca 180tis km na elektřinu - www.qauto.cz" snad stačí, ne?

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 64 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 22 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak to jsem nepochopil. Jaký je vztah mezi hulvátstvím a 180tis na elektřinu? Co jste tím chtěl říct, že člověk, který ujede 180tis na elektřinu nemůže být hulvát. Nebo že je odborník? Já z toho vyvozuji, že má zkušenosti s řízením auta. To je asi tak vše, co mě napadá.

Obrázek uživatele Radovan

Ano, nepochopil. Protože můj příspěvek byl o tom, že pan Zdeněk je představený odkazem na svoje webovky dostatečně. Říká se tomu odborně problém s pochopením psaného textu a potýká se s tím celá naše společnost.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 64 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 22 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Váš příspěvek:
Zase jeden anonymní chytrák a trolič. Co takhle kouknout na celý příspěvek pana Zbyňka. "cca 180tis km na elektřinu - "URLnawww-qauto-cz" snad stačí, ne?

Pokud si to analyzujeme, pak vidíme mimo jiné jednu informaci a jeden odkaz na informaci:

a/ ujel 180tis na elektřinu. Z toho vyplývá, že že ujel 180kkm na elektřinu.
b/ odkaz na webovky. Samotný odkaz, pokud si jej nerozkliknu neobsahuje téměř žádnou informaci. Maximálně z něj vyvodím, že to asi bude o autech. Webovky mohou obsahovat cokoliv, třeba propagaci dieselových aut. Informaci obsahuje pouze obsah webovek, který přirozeně ve vašem příspěvku není.

Logický postup mozku je, že porovná vámi podanou informaci, ujeto 180kkm na elektřinu s vašim závěrem, "to stačí" a dojde k závěru, že to je nesmysl. Nestačí. Jiná informace, tedy obsah webowek ve vašem příspěvku není.

Souhlasím, že se jedná o obecný problém a setkávám se s ním velmi často. Nejedná se však o problém porozumění psaného textu nýbrž o druhou stránku téže mince, psaní srozumitelného textu. Vyvozujete závěr z informací, které jsou známé vám, ale nikoliv čtenáři. Velmi často s tím bojujeme u psaní nabídek pro zákazníky, kdy se popisuje vlastnost řešení a předpokládá se, že zákazník si sám vyvodí závěry o výhodnosti pro něj, což obvykle není pravda.

Tak tak to zase vidím já. Ale jinak hezký den :-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

zvišně :)))

Dobrá reakce! :-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Uplne excelentni. Ten mu to ale nandal co.....

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Uplne excelentni. Ten mu to ale nandal co.....

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

:-D ...letadlo... :-D

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

stačí, aby dodal všechny objednané M3 a má splacený všechny dluhy ;)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To určitě, 10 mld. dolarů (což jsou odhadované závazky Tesla) tím splatí v pohodě, akorát by nesměl dá zaměstancům mzdu :)

Nemusíte odhadovat, všechny závazky máte přehledně v dokumentu v článku.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jde o to aby byla vyroba Modelu 3 za 35000 USD v cernych cislech.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Munro právě ukázal, že na jejich rozebrané Tesle mají dobrý zisk, nějakých 30% není problém. Náklady na výrobu se pohybují kolem $28k. Navíc dodal, že žádný jiný elektromobil se ani neblíží k ziskovosti 30%. Najdi si ten Munro report a budeš koukat :)

Nepodezíral bych je, že si to neumí spočítat.

Spocitat je jedna vec. Ale pokud treba pocitali, ze cena aku v case x klesne nekam a ono se ji tam klesnout nechce... Nebo jina "externalita" (viz nedavny tlak na dodavatele na vraceni casti penez)

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

"Nedavny tlak na dodavatele na vraceni casti penez" je samozřejmě standardní vyjednávání o ceně za budoucí dodávky (nikoli zpetne). Jenom shorteri dokazali z tohoto udelat negativni zpravu, ktera obletela svět a docetli jsme se o ni napr. na Novinkach :-). Přitom nasledne proste vysvetleni Tesly uz nikoho ve svete nezajimalo.

Oni ale nemusí na nic čekat, protože si vyrábí všechno sami včetně článků a tohle všechno musí mít spočítané minimálně na pár let dopředu. Proto vznikla Gigafactory, proto vyvíjeli vlastní formát článků. Už teď vyrábí stejně článků pro EV jako celý zbytek světa včetně Číny dohromady (tvrdá data dostupná z veřejných zdrojů) a ke konci letošního roku by se díky dalšímu navyšování výroby měli dostat na výrobní náklady 100$/kWh za článek (tvrdí oni).

A to všechno jenom proto, že jako první a asi zatím jediná automobilka (možná kromě BYDu, ale ten je stále příliš lokální) na světě s příchodem M3 postupně a úspěšně najela na skutečně masovou výrobu, takže už to nejsou tisíce ani desetitisíce aut ročně, ale statisíce a to už se dá porovnávat s produkcí spalovacích automobilek.

Pokud narážíte na tu zprávu o Gigafactory, tak ta už je hodně stará a bylo to něco jako - až dostavíme Gigafactory, bude mít kapacitu jako všechny ostatní továrny na baterie v současnosti dohromady. Jenže to v současnosti znamenalo v roce 2013.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

"Proto vznikla Gigafactory, proto vyvíjeli vlastní formát článků. Už teď vyrábí stejně článků pro EV jako celý zbytek světa včetně Číny dohromady (tvrdá data dostupná z veřejných zdrojů)"

muzete sem dat ty verejne zdroje? ja nasel totiz jine, kde se tvrdi, ze USA je pouze na 20% co se vyrobnich kapacit na li-ion baterye tyce, naopak Cina s temer 60% je na vrcholu, a nezda se mi ze by v Cine nekde Tesla vyrabela baterie, ale samozrejme zdroje se mohou plest

cerpal jsem z dat skupiny Berylls, Bloomberg a InsideEV, najit se daji o tom clanky i na electrek.co kde tvrdi ze kuprikladu BYD ma v Cine 3 tovarny na baterie o vyrobnich kapacitach 60GHw ktere v soucasnosti vyrabi okolo 45GWh baterii rocne a ve vystavbe maji dalsi 4 ktere jim do roku 2025 zajisti vyrobni kapacity okolo 180GHw baterii, ani tak ale nejsou nejvetsim vyrobcem baterii, za toho oznacuji skupinu CATL ktery ma v soucasnosti vyrobni kapacity na cca 65GWh li-ion baterii a vyrabi priblizne 50GWh techto baterii rocne

ostatne vase tvrzeni vyvraci i prodejni cisla, Tesal prodava rocne cca 110 tisic BEV, BYD prodava rocne prez 250 tisic BEV kde vice nez tretinu tvori elektrobusy, BYD je take razen na vyssi post coby dodavatel instalovane kapacity energetickych ulozist

v soucasnosti je Tesla razena az na 4 misto (na 3 miste byla naposledy v unoru letosniho roku) kdy zebricek nejvetsich vyrobcu baterii je dle Bloombergu za kveten-cerven nasledujici CALT(CHi), LGChem(Kor), BYD(CHi), Tesla+Panasonic(USA), GHT(CHi), TL(CHi), Microvast(USA), Panasonic(Jap), OptimumB(CHi), ASEC(Jap)

Prosím, čtěte to co tam je a ne co tam není. Řeč byla o celkové kapacitě co se montuje do EV, nikoliv o celosvětovém obejmu všech článků na světě bez ohledu na použití.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

no asi evidentne nectete dobre prave vy, protoze tam jsou vypsane hlavne firmy dodavajici clanky do BEV a vesmes elektrifikovanych aut, pokud Tesla rocne vyrobi 110 tisic aut kde je maximalni kapacita baterie 100kWh, tak to asi bude min nez kupprikladu BYD, ktery rocne vyrobi 130 tisic elektrobusu s bateriema kde je minimum 200-250kWh ;)

Tesla proste neni v tomto odvetvi prvni, a neni ani v prvni trojce celosvetove, s tim vy nic nenadelate ;) a to ani co se pouze BEV tyce ;)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Zaznelo to v telekonferenci, aktualni vystup GF1 je ~20GWh roce pro auta (a to je to "nejvic baterii do aut na svete", autobus neni auto)+1GWh stacionarni baterie. Plus 21GWh v jedne tovarne je taky rekord.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

electrek.co uvadi neco jineho, jen tady se musi nekdo nesmyslne stale snazit obhajovat ten totalni nesmysl co napsal na zacatku :D

citace
"Proto vznikla Gigafactory, proto vyvíjeli vlastní formát článků. Už teď vyrábí stejně článků pro EV jako celý zbytek světa včetně Číny dohromady (tvrdá data dostupná z veřejných zdrojů)"

proste nesmysl, a nechapu proc neuznate ze to tak neni, proste nemuzou vyrabet nejvic clanku pro EV (Electric Vehicle) nez celej zbytek sveta, kdys ani nejsou prvni a pred nima jsou dalsi 4 firmy co tech clanku jen pro EV vyrabej vic, podle vaseho tvrzeni Tesla predci 3 jine firmy + zbytek sveta ikdys vyrabi min clanku pro EV nez kazda z tech 3 firem? trochu soudnosti by neuskodilo

celosvetove se loni prodalo prez 1.8 milionu kusu BEV, tedy Battery Electric Vehicle a Tesla v tom zaujima pouze 110 tisic kusu, stezi tak muze vyrabet pro EV vice clanku nez zbytek sveta ;)

ano elektrobus je EV i BEV pokud jezdi na energii z baterek a ma elektromotor ;) ani s timto nic nenadelate je to fakt, a neni ve vyrovbi kapacite na prvnim miste ani co se osobnich BEV tyce, i tam je predci CATL a LGchem ktere vloni dodaly do osobnich BEV s ohledem na kapacitu vice baterii

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Chapu, ze se to spatne odlisuje, kdyz je vsechno podepsano jako anonym, nicmene, tohle vlakno neni moje, autora nehajim, jen nabizim interpretaci toho co to bylo napsano a to jeste jen casti, o ktere neco vim.
Takze nekdo se tu asi nechal unest, ale Tesla+Panasonic kazdopadne vyrobili nejvic baterii pro EV auta. BYD prodal vic aut, ale s podstatne mensimi bateriemi.

Odkud je ta informace o 1.8mil BEV? Neplete si to s "Plug-in" (kde jsou baterie per auto od 10 kWh)?
ev-volumes.com/country/total-world-plug-in-vehicle-volumes/

autobus != auto, proste neni, v zadne statistice se tyhle dva prepravni prostredky nekombinuji, stejne jako se nebudou kombinovat s nakladnimi auty az se jich bude vyrabet dostatecny pocet.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

puvodni autor psal o EV, to jest Electric Vehicle, nijak to nerozlisuje zadny typ automobilu, pokud chtel psat jen o osobnich EV, mel to tam napsat ;)

podle udaju z electrek.co letos Tesla dosahne na 35GWh vyrobene kapacity baterii, zdroj ale nijak nerozlisuje pro jaky ucel baterie budou pouzite, ikdyby celych 35GWh poslouzilo jen do EV, porad je to mene, nez kolik baterii pro ciste EV vyrobili vloni, tedy v 2017 jak CATL ktery za rok 2017 vyrobil 54GWh baterii a 90% z nich se pouzilo pro EV na Cinskem trhu, tak LGchem se 42GWh baterii kde prez 80% produkce putuje k odberatelum v podani automobilek, tam se bude jednat i o plug-in hybridy a hybridy, samotny CATL ale Teslu porazi i tak, stezi tak muze bejt Tesla vetsi nez zbytek sveta ve vyrobe baterii pro EV, a to treba i osobni EV

co vam brani si na electrek.co zadat do vyhledavani slova jako world battery BEV factory capacity 2017 2018? a ty clanky si procist, jsou pro me relevantnejsi nez 50 diskuteru jako "ctirad" ktery proste ma potrebu sz Tesly delat v diskuzich neco co neni, pouze tim jen v ocich lidi co ctou a nehledaji zdroje Teslu poskozuje podobnymi vyrokz, ktere mu pak rozboura kazdy kdo si zdroje vyhleda, ze zdejsi diskuze tim dela jen bastu hoaxu

opravdu si Tesla zaslouzi takove diskutery?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Evidentne zaslouzi, aneb dabel spociva v malickostech a stekate na spatny strom.
twitter.com/Tesla/status/1025056079565082624

Ta čísla jsou vztažená k současnému tempu výroby, který dělá cca 350 000 aut ročně, přičemž minimální kapacita na auto v současné době 75kWh (M3). Takže přepočteno na kapacitu tam opravdu může být mírný náskok (přesně tak, jak to je v těch zveřejněných číslech, které byste si našel, kdybyste nebyl líný) i po započtení BUSů.

Ale to se bavíme jenom o BYD, který je jediná skutečná konkurence Tesly. Kdepak máme ty ostatní? Ty jsou někde úplně na chvostu.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

no ja si nastesti ty cisla nasel a to na electrek.co a bloomberg.com, a Teslu radi nejlepe na 3 pozici za CALT a LGchem v pripade osobnich BEV pod 3.5 tuny, v priapde vsech BEV pak na 4 pozici jeste za BYD

jj je to o lenosti ;)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

CATL a LG nie su "carmakers"... To slovo je pouzite v originalnom zdroji od Tesly, takze to asi sedi.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

O to vůbec nejde, protože TM3 se za 35000 USD ještě hodně dlouho (a kdoví jestli někdy) nabízet nebude.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No a to je docela problem ne. To zavani skoro podvodem. Nalakam statisice lidi na waporware, vytahnu z nich po 1000 dolacich a pak skutek utek?

1. Ta záloha je vratná. 2. Většina lidí si rezervovala dražší verzi.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A vy to vite a nebo jste spadl z jahody naznak_

Obrázek uživatele ozana

Waporware to není, to auto existuje. Jen ta levná verze bude k prodeji později.

---

Jezdím na proud, najeto 77 tisíc km. G-E STROMOS 8 let a 80 tisíc km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ale ja nic jineho nez papouškovat slova jako waporware, letadlo a teslakiller neumim :(

Kedze si pastier husi s nizkym IQ ,tak nikto nic ine ani od teba neocakava.Uz papuskovanie 3 slov je v tvojom pripade vykon hodny zlatej medaily na olympiade dusevne jednoduchych ludi.

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Ochrana proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicNabíječky elektromobilů CircontrolKariéra EVC GroupProdej pneu 100% online

Newsletter