Tesla opět zastaví výrobu elektromobilu Model 3

Jan Horčík - 18 Květen 2018

Jen co se Elon Musk pochlubil tím, že výroba elektromobilu Tesla Model 3 se přibližuje 500 kusům denně, přichází studená sprcha. Od 26. do 31. května se výroba opět zcela zastaví.auto výroba elektromobilů Tesla Model S, X, 3 v továrně ve Fremontu

Výroba elektromobilů Tesla v továrně ve Fremontu
foto: Tesla

Zatím poslední pětidenní odstávka výroby elektromobilu Tesla Model 3 proběhla koncem letošního dubna, byla už druhá v pořadí. Na konci tohoto měsíce přijde další, dokonce šestidenní.

Aktuálně se přitom Tesla, podle informací od zaměstnanců, konečně začala blížit hranici 4000 vyrobených kusů týdně. Do konce čtvrtletí chce dosáhnout 5000. Musk o dosažených úspěších a neúspěších intenzivně komunikuje se svými zaměstnanci.

V posledním emailu je dokonce žádá, aby ho obeznámili s jakýmikoliv zádrhely, které by mohly stát v cestě metě 500 kusů denně (tedy 3500 týdně). Aby vyřešil dva konkrétní problémy v automatizaci výroby Modelu 3, pořádal dokonce firemní hackathon.

Hackathon je událost, při které musí sezvaní programátoři co nejrychleji vyřešit konkrétní problém nebo vytvořit zadaný produkt. Vítěz získává ocenění.

Hlavním problémem při výrobě Modelu 3 je dnes přitom poměr automatizace a lidské práce. Elon Musk je pro maximální automatizaci. Ta se však neprokázala za všech okolností jako schůdná.

Ostatně, Sam Abuelsamid, průmyslový analytik výzkumné společnosti Navigant Research, upozorňuje, že Tesla dnes čelí podobným problémům, které musel řešit automobilový průmysl jako takový v 80. a 90. letech.

A ukazuje na konkrétní příklad General Motors, kterážto automobilka vyhodila miliardy dolarů v marné snaze ještě více automatizovat výrobu aut.

Takže zatímco automatizace výroby elektromobilu Tesla Model 3 se dnes potýká s problémy - které se řeší, už další připravovaný model, Tesla Model Y, by měl v tomto ohledu znamenat skutečnou revoluci. Je od základu navržen pro maximální automatizaci výroby.

Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Elon Musk slibuje, že cestovaní jeho tunely bude stát pouhý 1 dolar

zive.cz/clanky/elon-musk-slibuje-ze-cestovani-jeho-tunely-bude-stat-pouhy-1-dolar/sc-3-a-193235/default.aspx

Asi za 1km :-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

93%ní japonsko-evropský fosil Nissan Leaf už není nejprodávanější elektromobil světa... Překonal ho čínský BAIC EC !

auto.cz/nissan-leaf-neni-nejprodavanejsi-elektromobil-sveta-prekonal-baic-ec-121808

off

Proč Tesla uvádí stejnej dojezd i u dvoumotorový verze M3, která by právě měla mít delší dojezd díky efektivnějšímu využití energie baterky na pohon? Za dost zvýšenou cenu o 110 000 kč) dostane jenom výhodu v akceleraci a v tom, že dojedete i s poruchou jednoho motoru. Není to málo Antone Pavloviči?
https://electrek.co/2018/05/20/tesla-unveils-faster-and-more-powerful-model-3-dual-motor-awd-and-performance-versions/

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Mozna dojezd dolu za performance a zase zpatky nahoru za awd?
S poruchou jednoho motoru se obavam, ze to nepojede, stejne jak X - viz predposledni (?) Bjornova anabaze.

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

1. Možná - ale v twítu říká toto:
"Cost of normal dual motor AWD option is $5k. Range is also 310 miles. Takes 0-60mph to 4.5 sec & top speed to 140 mph."

"Tesla dual motor, all-wheel drive performance Model 3:
3.5 sec 0-60mph
155 mph Top Speed
310 mile Range"

A jednomotorák má nominální dojezd taky 310 mil. Hm no tak možná v reálu to bude jinak a Tesla to jen z nějakého mě neznámého důvodu podhodnocuje.

2. Aha to si musím dohledat. Ale Elon ve twítu něco takovýho slibuje tak nevim.
"Tesla dual motor means there is a motor in front & a motor in rear. One is optimized for power & one for range. Car drives fine even if a motor breaks down. Helps ensure you make it to your destination & don’t get stuck on side of road in potentially unsafe conditions."

Jo tady to přímo říká
"Tesla AWD is dual motor, so you can fully drive the car even if one breaks"

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Tohle je jedno z videji: https://youtu.be/T5pbODw1334?t=47

Vypsalo to hromadu chybovych hlasek a konec, odtahovka. Pokud se dobre pamatuju, dokonce mu vymenili baterku, ale nepomohlo, stalo se to znovu. Nakonec byl na vine poskozeny CAN kabel k zadnimu motoru (spatne pridelany, o neco se prodrel). Ale mozna kdyby chyba byla az v motoru samotnem (a az po menic by si auto myslelo, ze je vsechno v poradku), tak by to jelo dal - tezko rict, jake vsechny chybove stavy kontroluji.

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Obrázek uživatele ozana

Ano, to nebyla chyba motoru, ale sběrnice.

---

Jezdím na proud, najeto 80 tisíc km. G-E STROMOS 8 let a 83 tisíc km.

Nekde psali (hodne bez zaruky), ze predni a zadni motor ma vlastni "chapadlo" CANu. Takze teoreticky by to fungovat mohlo. Kod (a osetreni chyb v nem) nikdo z nas nevidel. Ale ano, verim, ze pro nejaky specificky problem to bude schopne jet dal.

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Tak podle mě musí software znát stav motoru. Což v případě problémů s komunikačním rozhraním nemusí být pravda.
V takovém případě si dovedu představit, že raději odstaví auto ... taky by mohl být ten motor zadřený a to byste pak táhl zadní kola za sebou :-)

Obrázek uživatele ozana

Souhlasím, ale nedovedu si představit něco méně pravděpodobného než je zadřený indukční elektromotor.

---

Jezdím na proud, najeto 80 tisíc km. G-E STROMOS 8 let a 83 tisíc km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No a pre nejaky specificky problem (napr. okradnute kolesa, defekt, poskodenie pocitacovej jednotky,atd) zasa nie.

Ja bych jeho prohlaseni chapal (ale nejspis tak nebylo mineno) na celou pohonnou jednotku, samotny motor se asi zas tak casto nepodela, neni moc co.

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No ved to. To nie je spalovak pretrhutym rozvodovym remenom.

offtopic: Tak konečně jsou venku informace k AWD verzi TM3. Opět je třeba ocenit Elona, který dokáže ve dvou tweetech říct vše podstatné.

Aspoň se lidi poučej.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

off

No a když už tu máme tu královskou svadbu, která mění Británii i celý svět, tak princ Harry neponechal nic náhodě a odvez si svojí novomanželku na svatební párty stylově pomocí elektromobilu Jaguar E type s evropskou spézetkou s datumem svadby :)))) Jupí!
http://www.dailymail.co.uk/news/article-5748765/Prince-Harry-takes-new-wife-Meghan-Markle-spin-electric-Jaguar.html

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

hošííí tak to je paráda :)

youtube.com/watch?v=VbbOtkvLCnM

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Prince Harry drove his new wife Meghan Markle in a Jaguar E-Type Zero

youtube.com/watch?v=VbbOtkvLCnM

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Mate Rimac pro Harry s Meghan Jaguar E-Type ZERO E190518

novinky.cz/auto/472559-harry-s-meghan-se-odvezli-v-legendarnim-jaguaru-mel-vsak-zvlastni-znacku-i-motor.html

Nechodí sem diskutovat někdy pan s Teslou Model S z Ostrovačic? :-) Vždy když kolem ní projíždíme, tak na ní činíme jak z jara.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tomu komu přestal překládat Chrome ;) Překladač Google plugin

chrome.google.com/webstore/detail/google-translate/aapbdbdomjkkjkaonfhkkikfgjllcleb?hl=cs

Garážový test v praxi

https://www.novinky.cz/auto/472461-bezklicove-startovani-aut-v-usa-zabiji-tvrdi-americky-list.html

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ředitel slovenské firmy uhořel v elektromobilu Tesla...

blesk.cz/clanek/zpravy-krimi/543469/reditel-slovenske-firmy-uhorel-v-elektromobilu-tesla-vracel-se-domu-za-3-detmi.html

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

jasný pro informaci valil to asi 150-200 ... ;)

150-200 ve Svycarsku? Myslim, ze (pri svycarskych pokutach navazanych na prijem) ne, pokud to nebyla cilena sebevrazda.

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

?? v rakousku sem to valil 160 s Bravou v noci jako prd a to sem východák no problémo a co teprv zazobanec. uvedom si že cedulový limity jsou jen maximální doporučenky a záleží na káře a řidiči ;)

Cipis, ja chapu, ze je treba poradne protahnou Laufen sveho smradometu, ale kde se v predchozich prispevcich pise o Rakousku?

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

dávno by se na dálnicích mělo jezdit 160. káry středně vyšší třídy typu bmw 3 a 5 s 6stkou gumy +205 naprosto v poho dávno vykonstruovaný. A socky joudové s šáde fóbijí apodobným sajrajtem prostě povinně pouze pravý pruh 130 max ;)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A nejradši by tak jezdili mladý joudové co na to nemají zkušenosti a starý dědkové co už na to nemají reflexy.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

na dálnicích možná, na čezkých tankodromech rozhodně neeee

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

země alpský to bude podobný pravdapodóba ;) asi

Obrázek uživatele honza.t

Nehořlavé auto ještě nikdo nevyrábí

http://www.heute.at/welt/news/story/Tesla-Lenker-verbrennt-in-eigenem-Fahrzeug-Akku-ueberhitzt-Bellinzona-Tessin-Schweiz-48799775

Píše se tam něco o "thermal runaway" Nekontrolovatelném nárustu teploty baterii.

Té ten jak to ve velký rychlosti naboural?

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Německý soud zpřesnil podmínky zákazu vjezdu dieselových aut

novinky.cz/auto/472504-nemecky-soud-zpresnil-podminky-zakazu-vjezdu-dieselovych-aut.html

Správné rozhodnutí. Dokonce bych řekl velmi správné rozhodnutí. Už těch emisí bylo dost.

---

hariprasad

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

...města mohou vyhlásit okamžitě, a zaváděním celých zakázaných zón, ke kterému mají přistupovat postupně podle stáří vozu a množství jím vypouštěných škodlivin...

"Jako první by k uzavírce dvou hlavních ulic mohl ještě tento měsíc přistoupit severoněmecký Hamburk. Následovat by měl Mnichov a Stuttgart. Možné zákazy od roku 2019 zvažuje i Berlín."

Tak šup šup.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

"Ve spolkové republice je registrováno asi 15 miliónů osobních naftových vozů. Jen 2,7 miliónu z nich splňuje nejnovější evropské emisní standardy Euro 6"

Panika pokračuje. :)

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

+ filtr DPF má defakto až EURO5 a 6 a výše ;)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Povinně pro všechny fosilní popelnice :))

hellrider.cz/chopper_a_jine/ostatni/koncovka-vyfuku-na-motocykl-lebka-skull

To to takhle reklamujete odlišnou barvu nárazníku u nový M3 a voni vám to po opravě ještě víc rozbijou :)))
https://www.reddit.com/r/teslamotors/comments/8khqdh/went_to_pick_up_my_white_model_3_back_from_tesla/

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

No co, co, přidali mu tam trochu toho tmavšího odstínu. :-)

---

hariprasad

Ještě hůř spasovali a rozflákali krytku od zásuvky.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Elonov problém môže byť v snahe o využitie agilných postupov, používaných pri SW vývoji, aplikovaných na HW automotive linku, resp. auto ako také...
Viac info: https://www.bestpractice.sk/sk/Aktuality/2018/tesla-a-agilny-vyvoj.alej
Povodny zdroj: https://arstechnica.com/cars/2018/04/experts-say-tesla-has-repeated-car-industry-mistakes-from-the-1980s/

---

+havo+

Jsem jen laik, ale to co tam citujou z tý knihy jak roboty začaly stříkat sami sebe je sice úsměvný, ale je to jen chyba programování robotů a ne důvod k selhání celého procesu a k zastavení linky.
U linky je problém, když operace na sebe nenavazují a časově kolidují, nebo když rozdílných rychlostech a kapacitách jednotlivých sekcí.
V čem spočívaj "agilní postupy" či vodopádové se mi narychlo nepodařilo z wiki pochopit, takže netuším o čem to je.

Škoda že taková linka nedá ověřit v malém a počítačová simulace je jen simulace. Nejspíš bych si to rozdělil na několik dílů a ty postupně odladil a pak pospojoval, ale s linkou si asi nemůžu hrát jako s Legem :))

Celkem mi připadá zvláštní, že když si na výrobu naberou šéfa výroby z Audiny, veterána Petera Hochholdingera, že si naběhnou do takovejch problémů? Ale nejspíš Elon moc tlačil na pilu.
https://electrek.co/2016/10/13/tesla-vp-vehicle-production-interview-peter-hochholdinger/

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Goldman Sachs prudí že Tesla $10B dolarů do roku 2020 ... ;)

bloomberg.com/news/videos/2018-05-17/tesla-may-require-10b-in-funding-by-2020-says-goldman-sachs-video

Chybí ti tam sloveso.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Když jsem chodil na Hindšinu k panu Kostičovi, tak nám asi první 2-3 měsíce tajil, že to má ůbec nějaká slovesa. :-) Ostatně, mezi slovesy a podstanými jmény vlastně žádný rozdíl není. Hlavně v češtině. Jakmile použijete pády nebo předložkové vazby v Angličtině, tak už to samo evokuje nějakou činnost.

---

hariprasad

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

myslíš, že ví co je to sloveso? Třeba jej ještě nepotřeboval ;-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

tyoe nemáš snad f palici systém automatický korekce včetně doplňování a nemusíš s tím votravovat, dyt to sou základy nebo si precti originál i odkaz tam máš nemusím vám snad všecko předžvejkávat jak v mateřský výuka tehlech debilů, kam sme to dopracovali souudruzi :))

Odstávka byla ohlášená měkolik měsíců dopředu a plánovaná. Optimalizace výrobního procesu. Je to daň za postupný náběh výroby. Buď budou rok optimailizovat a nevyrobí ani jedny dveře, nebo se to může dělat za pochodu. Ta druhá možnost má ale svoje úskalí. Hodně věcí sa asi na prvních sériích muselo předělávat ručně.

---

hariprasad

OT — HE3DA nejsou kvalitní

Čínský investor promluvil…

Že by konečně pravda vyplouvala na hladinu?
Podraz na investory?
Firma Magna Energy Storage a.s. — Hlavním akcionářem firmy Magna Energy Storage je podnikatel Radomír Prus.
Kdepak jen jsme o něm slyšeli?

Obrázek uživatele Josef

Mě fascinují ti neustálí věřící, kteří když jim řeknu, že HE3DA je v podstatě podvod, tak mě chtějí kamenovat ;)

A co mám(e) dělat. Buď máte víc informací, nebo jste prostě jen víc podezřívavý. Technologie je to určitě zajímavá. Jde jen o to, jestli se pan Prus s panem Procházkou ukáží jako dostatečně zodpovědní podnikatelé, kterým jde o postavení fabriky a náběh výroby. Na lemontování je vždycky dost času.

---

hariprasad

Tak do nich investuj, možná se ti to vrátí :)))

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

"...Prus uvedl, že jeho firma již na trhu posbírala 1,2 miliardy korun od soukromých investorů. Současně se uchází o dotaci od Evropské unie."

To jsou nejspíš tydle bláznivý investoři, kteří si myslí, že investují do českýho Elona Muska :)))))))))

Sbohem penízky, už je nikdy neuvidíte a penízky z Evropský unie taky skončej v pérdeli. :////

Nejvyšší čas aby někdo do EÚ napsal, že jsou to dopředu vyhozený prachy stejně jako za ten Žaludův zázrak.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Obrázek uživatele honza.t

Proč když to jde jinde, by to v Česku Nešlo ?
Jsou zájmové skupiny které nechtějí aby se něco postavilo.
Akumulátory jsou obrovský byznys. Poptávka převyšuje nabídku . Konkurenci je potřeba zlikvidovat už v zárodku .
Čínané bez ostychu kopírují Nemají žádné zábrany .
Jednoho dne možná Nějaká Čínská firma převálcuje i Teslu.
Po tom co jim okopírují výrobní proces a skokově sníží výrobní náklady Jako v jiných odvětvích .

https://www.youtube.com/watch?v=p1sp99bOoew

https://www.youtube.com/watch?v=OEW5BeyO9h0

https://www.youtube.com/watch?v=8AtSMFCD5oY&t=1582s

https://www.youtube.com/watch?v=harG_Gg8DeE&t=12s

Číňaní určitě převálcují Teslu, minimálně v chrlení levějších elektroaut do celýho světa, tak jako převalcovali výrobce elektroniky, textilu, bot, ajánevimčehoještě. Voni s tím hlavně převálcujou i auto dinosaury a ty půjdou do kytek. Zbydou z nich jenom nálepky, který si Číňani budou lepit na auta. Však to sem už píšu nějakej ten pátek. Btw celej automobilovej svět se nastěhoval k nim. Šéfové VW dokonce na prezentacích žvatlaj čínsky. Na to se podívejte to stojí za to :)))

Jo v Čině si taky naivně myslej, že když je pidinárody dokážou porazit be fotbale, tak se musí u nich v těch milijardách najít 11 kluků, který porazej svět... No ani celonárodní masovej fotbalivej program a ani ti nejlepší zahraniční trenéři se nezmohli na to aby je neporazil třeba tým Kataru s pár usouženejma hráčema :)))

Víra je moc fajn, ale bez výsledků je k hounu ;) Trump taky pořád doufá, že se u nich přestaně střílet na školách...

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Nesmíte všemu věřit. Viděl jsem video, kde jsou baterie testované v nezávislé státní zkušebně. Mají skutečně unikátní parametry. Hustota energie sice nic moc, ale jinak jsou dobré. Jestli něco občas nesplňuje kvalitu..., tak to se dá u prototypové výroby čekat. Radomír Prus je, ehm. podnikatel. Kde mají Číňani peníze, no samozřejmě jsou proinvestované. Bude se jednat o vyrovnání a zřejmě soudní cestou, pokud tam opravdu něco (bezcenného) chtěli odcizit, jak i sami přiznávají. To na spolehlivého společníka nevypadá, že. Bude to asi takový případ, jako s tím Novičokem.

---

hariprasad

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

hariprasad:
"...Viděl jsem video, kde jsou baterie testované v nezávislé státní zkušebně...."

Neviděl, protože v nezávislé státní zkušebně testovány NEBYLY.

Fizikální ústav AVČR Jaroslava Heyrovského není nezávislá organizace a nemá státní zkušebnu? No, státní zkušebnu možná ne https://www.youtube.com/watch?v=8AtSMFCD5oY. Čas 17:46, ale stojí za to si to pustit celé. Nekvalitní baterie 1200A nevydrží.

---

hariprasad

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

hariprasad:
Už když jsem viděl tvoje "fizikální", tušil jsem, žes sem nalinkoval zase nějaký nesmysl.
A skutečně - žádná státní zkušebna nepotvrdila cokoli o tzv. HE3DA.
Na videu je soukromá předváděčka firmy pro Zilvara, který se t.č. živí jako neodborný redaktor pro web TZB-info.cz, to je vše.

Hodnotit podle překlepu mi nepřijde jako přiměřená odpověď. Pořád jste mi nevysvětil, jak se soukromá předváděčka firmy pro celkem zavedený komerční web (a není to žádný fake news) ocitla v Ústavu fyzikální chemie. Pan Zilvar a TZB je v tomto případě irelevantní. Nebo chcete tvrdit, že státní ústav měření kvůli panu Zilvarovi a Procházkovi zmanipuloval?

---

hariprasad

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

s neználkem, který Fizikálnímu ústavu AVČR Jaroslava Heyrovského říká nezávislá státní zkušebna nehodlám vést dále debatu.
To bych tu za chvíli mohl diskutovat na téma Harry Potter nebo Pán prstenů.

Chechta je totiž sám pán bůh s technickým vzděláním a vy jste jen póvl s humanistickým vzděláním, už to konečně pochopte :)))

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Obrázek uživatele spetak

hmmmmmm, širokej okruh !!!!!!

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

a ja ti kašlu na zilvara z chudobince hlavně že he3da startuje a basta je skvělá ;)

youtube.com/watch?v=4dqa8R8kPAI

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

hele jak to dopadlo s tvrdíkem s čínanama, ty zadarmo nic nedají, to už dávno nejsou levný čínský tenisky :)))))

Jsem Tvrdík Jarda a bude to milijarda :)))))

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Když koukám na ty komentáře, přijde mi, že jsem jediný, komu ten náběh výroby přijde úžasný a problémy vnímám minimální.
Vždyť v úplně nové továrně za 6 měsíců překonali s Modelem 3 produkci modelu S, za 8 měsíců modelu S a X dohromady, nyní za 10 měsíců od dodání prvního vozu jsou na stabilní produkci 3000-3500 vozů týdně (150-180 tisíc vozů ročně), tedy více než Škoda Superb (a mluví se snad u Superbu, že Škoda nezvládá produkci?) a zmiňované zastavení výroby by mělo přinést zlepšení na 5000 vozů týdně (250 tisíc ročně) už za 6 týdnů, tedy pouhý rok od spuštění. A i kdyby dali "jen" 4000 týdně, tak je to skvělý výsledek.
Jediný problém vidím, že prostě plánovali (resp. Musk plánoval) náběh výroby super-hyper-mega-giga-ultra rychlý a hladký, ale je "pouze" super rychlý s občasným zádrhelem.
Schválně jsem zvědavej příští rok na Superb Plug-in hybrid a e-CitiGo, jestli zvládnou alespoň desetinovým tempem co TM3, tipuju ale, že se ani s jedním modelem nedostanou na 500 kusů týdně do roka od spuštění výroby.

Obrázek uživatele Radovan

Se Superb Plug-in hybrid to bude asi mít Škoda Auto těžké, ale vyrábět e-CitiGo zvládne Saša se Serjožou. Log VW je na eUP myslím celkem 6, včetně toho na krytu motoru. Ta musíte odlepit a dát nová nebo, pokud inženýři z VW zamakali, jen přelepit stávající. No a ty reliéfní vzadu se budou dávat rovnou škodovácká.
Chcete eCityGo zítra? S naší sadou samolepek ho můžete iDnes!!!

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 67 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 25 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

E-Up! není ani v první dvacítce EV v Evropě, tedy má prodeje méně než 5191 ks/rok, tedy výroba běží pod 100 kusů týdně. A to má mít eCitiGo (taky máte koukám jako já tendence psát CityGo :)) mnohem větší baterii. Opravdu můžu mít e-Up! (nový) iDnes nebo je čekačka jako u ostatních rok?
https://cleantechnica.com/2018/01/27/tesla-surges-renault-zoe-coasts-1-2017-europe-electric-car-sales/

Obrázek uživatele Radovan

iDnes to v sobotu odpoledne nezjistím :-), ale na rozdíl od obecně známých brutálních lhůt u ostatních BEV v Evropě je o eUP ticho po pěšině. Takže možná dodávka skoro ihned (lepší varianta) nebo ho nikdo nechce (horší varianta) a tím není problém uspokojit poptávku.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 67 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 25 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

eUp nemá tepelné čerpadlo ale priamoohrev, v zime dojazd aj po meste polovičný, aspoň na SK sa dealeri tvária že majú zlato a na predvádzačky je zľava 4%, na nové bez zľavy, čo znamená, že nový Leaf so zľavou je pomaly na tej cene. K tomu malá baterka, pomalé rýchlonabíjanie, veľkosť auta - miniauto, žiadna výbava a tým je ten nezáujem asi vysvetlený.

Teď se zasním, ale třeba na to VW zareaguje u verze s větší baterií e-UP!, která má být letos představena, a tato bude významně levnější. On by si to VW mohl dovolit, protože ničemu jinému z jeho nabídky toto vozidlo konkurovat nemůže a spalovací verze řady UP! jsou mu teď už spíše k zlosti, páč mu nijak nepomáhají s flotilovými emisemi.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

já se přidávám ;)

Škoda najela na Tesla mód, taky nestíhá. :D

Vyprodaná novinka: na Škodu Karoq s novou benzinovou 1,5 se čeká rok
https://auto.idnes.cz/ckaci-lhuta-skoda-karoq-dealer-dodani-dv9-/automoto.aspx?c=A180131_160521_automoto_fdv

Škoda láme rekordy, ale nestíhá. Auta musí lakovat v Německu
http://auto.tn.nova.cz/clanek/novinky/skoda-lame-rekordy-ale-nestiha-auta-musi-lakovat-v-nemecku.html

Škoda nestačí vyrábět model Karoq. Výroba se přesouvá do Německa
https://www.driveto.cz/blog/clanek/nova-skoda-karoq-se-nestaci-vyrabet/

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

:) taky dobrý, mě teda dostaly ty VW párky, to je jak kladivo na hřebíček soudruzi to se musí nechat ;)

Tesla si zajistila dodavky lithia z Australie na 3 roky. To je celkem nudna zprava. Ale kde ma zajistene dodavky slavna ceska HE3DA? Pry odebere vsechno lithium z Krusnych hor. Jenomze se tam nic nedeje a he3da vykrikuje jak to vsem natre. Za par mesicu musi odhalit sve karty. To bude blamaz. Podvod jak Brno. Nebo se pletu?

Obrázek uživatele ozana

Odpověď zní NE.

---

Jezdím na proud, najeto 80 tisíc km. G-E STROMOS 8 let a 83 tisíc km.

off

Vizualizace výparů benzínu při plnění nádrže pomocí systému FLIR.
https://www.facebook.com/FLIR/videos/1809211215792377/

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

neměl by mít ten maník tu hlavu blíž k pistoli? já mám hlavu cca 30cm od pistole, když už ten drahej benzín musím platit tak jim přece nenechám zdarma ty výpary!!

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

NE právě naopak! měl by mít pistoli blíž k hlavě :)

Obrázek uživatele Jan Veselý

To je zase teorií. Prostě mají čerstvě dostavěnou výrobní linku a teď jí musí "debugovat" a vyladit. Zatím je vidět, že jsou po každé iteraci rychlejší a mají kvalitnější výstup.
V JE Temelín jim to trvalo na každém reaktoru 2 roky a to je to mnohem jednodušší než tohle.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ano ale normalnym automobilkam to trva 6mesiacov-uprava linky na novy model. Elon tvrdil ze to da za 4mesiace, nedal. Uz je to rok a stale linka nejde na 100%.

Schválně jsem se podíval na nějaký nový model - Škoda Kodiaq a píše se o lhůtách delších než rok. A to tu porovnáváme zaběhnutou automobilku vs. novou, roky fungující továrnu vs. nově postavenou, cíl 10 tisíc měsíčně (tam TM3 už pár týdnů je) vs. cíl 40 tisíc měsíčně.

kdyz se poroucha jaderny reaktor, zrejme se bude jednat o vaznejsi problem, nez kdyz se poroucha vyrobni linka. to by s tim mohlo trochu souviset.

Ty jsi neuvěřitelně důvtipný, kam se hrabe kapitán Obvious :))))

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Obrázek uživatele Jan Veselý

Já si moc dobře pamatuju ty desítky odstávek, kdy ten reaktor pár týdnů jel a pak ho museli vypnout, něco poštelovat (vibrující turbína, netěsnosti, ...) a zase to nahazovali. Nic se neporouchalo.
Jim se na lince taky nic nepokazilo. Jen jí vypnou, poladí, aby dosáhli vyšší rychlosti produkce/kvality výroby a znovu jí pustí. Učí se za pochodu, a dost rychle.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Většina z těch odstávek jsou povinné kroky, které musí udělat, zkontrolovat a nechat si od Úřadu pro jaderdou bezpečnost schálit, že můžou přejí k dalšímu kroku. Ty kroky jsou přesně daný a nic, NIC se nesmí vyněchat ani přeskočit. A hlavně do všeho mají snahu kecat např. Jihočeské matky a kontrolují to např. i okolní státy ...
Srovnávat zprovoznění JE s výrobní linkou na auta - to snad ani nelze komentovat. Jsou to úplně jiný vesmíry ...

+1

Manažersky je to úplně to samý. Zjistit nastalé problémy, odstranit je a dosáhnout požadované kapacity a bezpečnosti výroby tak aby to vydělalo i nějakou tu kačku.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nemyslim si ze je v tom nejaky rozdiel. U JE sa akurat podstatne viac dba na bezpecnost. Povinne kroky si ce moze mat ale su tam aj rozne kontroly, ktore si tie kroky vynucuju v pripade nedodrzania predpokladov ako pisal vyssie (rozne vibracie, netestnosti, atd).

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak to "akorát se více dbá na bezpečnost" je práve ten sakra rozdíl. Nejen co se týká procesů, ale i ceny. Viz. např. minulý rok, jak stály JE kvůli svarům. Reálně v nich nebyl problém, ale nebyla v pořádku dokumentace a veškeré zprávy apod. - stálo asi 4-8mld (nevím přesně) díky nuceným odstávkám. A to přesto že nikde zádné "různé vibrace a netěsnosti nebyly" a reálně nikde žadný problematický svar nebyl objeven.
Jeden z velkých problémů při rozjezdu JETE byly vibrace od turbíny. Ty se projevovali např. i v režimech, které při normálním provozu nevadí (dané otáčky se rychle přejedou), ale během úvodního testování se na těchto otáčkách muselo zůstat dlouhodobě a pak byly vibrace problém. Jednou z hlavních příčin těchto vibrací bylo, že hlavní rotor někde cca rok stál (kvůli prodlení při výstavě), ale neotáčel se! Takto masivní rotor se totiž musí alespoň pomalu otáček, když se dlouhodobě skladuje, aby se vlastní vahou neprověsil. Při jeho hmotnosti a otáčkách pak sebemenší nevývaha rozvibruje celý barák.
Podívejte se někde, jak vypadá rotor pro 1GW a pak přestaňte psát, že je to stovnatelné s lakovací a montážní linkou.
V Tesle prostě nezvládají přechod na velkosériovou výrobu, což jim ostatně spousta lidí, co problematice rozumí, předpovídalo.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nie nie je v tom rozdiel. Presne ako popisujete problemy treba odladit a to chce cas. To je problem u uplne kazdeho zariadenia. Je to jedno ci je to vyrobna linka, JE ci dokonca softwarovy produkt. Tako ako pri JE sa objavil problem s turbinou tak aj tu sa objavuje vela problemov ktore mozu byt aj mensieho charakteru ale toto funguje ako retaz. Ta je silna ako najslabsi clanok, cize ak nejaky clanok linky nefunguje spravne ci dostatocne rychlo tak cela linka sa mu musi prisposobit.

Podla mna to Tesla zvlada velmi dobre aj ked ma prekvapilo ze prisli az s takou mierou automatizacie. Na druhej strane je to logicke pretoze to je prave to co moze znizit cenu aut a byt konkurencie schopny. Postupom casu budu vyrabat viac a viac aut. Tychto odstavok este par budu mat.
Musk si toho zobral priliz vela na plecia ale na druhej strane nevidim dovod preco by sa mu to v konecnom dosledku nemohlo podarit. Kazdym cislom ktorym navysuju tyzdennu vyrobu budu zahanbovat ludi ktory tvrdia ze to nedokazu alebo to nezvladaju. Treba si uvedomit ze Tesla nemala vyrobnu linku pre model 3.

Trochu sa mi nepaci ze je Musk poslednych par mesiacov lovnou zverou pre vsemudrych trollov a novinarov, ktory stale ako supy cakaju kedy zomrie ich obet.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

trafil si klinec po hlavicke.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

OT:

Myslim si ze VW ma stale problem:

auto.hnonline.sk /automobilky/1747409-nechali-otestovat-naftove-auta-po-uprave-zistili-vyrazne-prekrocenie-emisnych-limitov

Preto su germani tichucko a predvadzaju max. rozne photoshopove ilustracie a koncepty o ich EV. Dufam, ze padnu s tymto na hubu a zacnu realne investovat do EV (vymenia vysku investicii do EV a ropakov na opacne cisla).

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Úplně stejný "problém" mají i všechny další evropské automobilky, které v minulosti úplně stějně "dodržovali" emise u svých naftových motorů, ovšem v EU to bylo legální.

VW má jen problém, že se přiznal v USA, a tak ho teď chtějí různí právníci i po Evropě obrat, ovšem je totální nesmysl, když ta soudkyně tvrdí, že překračování v reálu vůči laboratoři o 77% je u starých aut hrozně moc, když nejnovější norma EU, co začne pro nové motory teprve letos, určuje i jako přísnější možnost v reálu překračovat o 50%.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Suhlasim ale VW je z nich najvacsia automobilka. Naviac prekrocenie o 77% je dost len zalezi na to ci sa mysli norma alebo laboratorne meranie. Ak o tolko prekracuju normu nemali by vobec jazdit po cestach. Ja ked na EK presiahnem normu tiez nesmiem na cesty.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Co přesně necháteš na tom, že laboratorní normu v reálném provozu překračují úplně všechny evropské 2-12 let staré osobní nafťáky v EU o 50-500%, a rozdíl mezi automobilkami není skoro žádný, jde spíš o jednotlivé modely jestli je nastavovali víc sportovně atd.
Kdyby teď Evropa zakázala ta auta, tak poškodí jasně nejvíc vlastní evropské automobilky, které kvůli EU regulacím investovali drtivě nejvíc do osobních dieslů na celém světě, a původní evropské automobilky by buď zcela skončili nebo je skoupila americká a čínská konkurence.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No nechapem naco je taka norma, ze?

Ano klasicka alibisticka odpoved, kedze by sme poskodili ekonomiku tak s tym vobec nic nerobme. Ved poskodzovanie zdravia problem nie je, vsak? Ja sa pytam kolko uz VW zaplatil za tento podvod a kolko ludi to stalo zivot?

Obrázek uživatele honza.t

Správný Šéf se zajíma o technický problém do hloubky od nejnižší ůrovně výroby. Aby našel nejlepší řešení. Ale v tak obrovské továrne to musí byt velmi technicky náročné a na jednoho člověka příliš moc informací .
Ladění výrobního procesu trvá několik měsíců.
Vše záleží na technické zdatnosti pracovníků výroby .

Robotický sklad odlišná konstrukce
https://www.youtube.com/watch?v=4DKrcpa8Z_E
https://www.youtube.com/watch?v=FBl4Y55V2Z4
https://www.youtube.com/watch?v=R6Ajw2jVqSU

Havarovaná Tesla
Nedají si pokoj Rozebírají další Tesla Mode 3
Tesla Model 3 Battery Removal and Dissasembly
Oproti Tesla S/X Odlišná konstrukce
https://www.youtube.com/watch?v=PvCOcBynlq0

Z me zkusenosti je "Správný Šéf se zajíma o technický problém do hloubky od nejnižší ůrovně výroby" v takhle velke firme cesta do pekel.
Sef je tam od toho, aby mel celkovy prehled (a idealne i nejake povedomi o technicke strance veci), ale do hloubky tomu maji rozumnet podrizeni, kterym duveruje. V opacnem pripade se to zvrhava v micromanagementove peklo - sef se s odpustenim se*e do veci, do kterych mu nic neni a nasranost v tymu roste. Nasleduji odchody (odshora).

Jeste jednou, to cele plati pro velke firmy a vyskoke sefy. V male firme (a ve velke sef "prvni urovne" - primo nad zamestnanci) samozrejme nesmi byt mimo, jinak nebude mit zadny respekt (alespon v IT).

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Obrázek uživatele honza.t

Jasně že základ jsou samostatně pracující podřízení.
Bez to nemůže firma orentující se na výrobu Fungovat .
Ale i zdánlivě nepodstatný technický problém na začátku výrobního procesu může na konci přerůst obrovský problém .
Pokud není řešen už na začátku.
Ano musí oddělit existenčně důležité problémy od těch nepodstatných a ty řešit.
Jak Elon Musk
Pracuje s podřízenými je hesky rozepsáno v knize
Elon Musk: Tesla, SpaceX a hledání fantastické budoucnosti

Obrázek uživatele Joe

No konečně správná formulace. .. Přesně tak to je.... Popřípadě správný šéf si umí vybrat správný personál a chápat, že v daném čase má řešit problémy v pořadí, jaký mají dopad na ekonomiku firmy. A zbytek podle hesla: "Najmi lidi a rozdej úkoly."

(Ne jako někteří velcí národní myslitelé, kteří jsou schopni 3 dny řešit cenu, za kterou se prodává guláš v kantýně poslanecké sněmovny..:-)))

---

Fotovoltická elektrárna 9 kw -36 panelů, Solární ohřev vody 12 kw, Tepelné čerpadlo in 6kw out 22 kw. Elektromobilista čekatel....:-)))

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No a teraz si predstav ze si sef ty a investoval si miliardu do niecoho co podla vsetkych ide do kytek. Co urobis, budes dalej doverovat ludom ktory nestihaju (tu sa bavime o manazeroch nie pracovnikoch) alebo sa zacnes pozerat na to kde je problem.

To je dvousecne - kdyz jsi ten meziclanek, tak se potrebujes soustredit na reseni toho problemu a ne petkrat peti ruznym sefum vysvetlovat, proc je neco takhle a ne onakhle (obvykle to ma nejaky ne na prvni pohled zrejmy duvod). Pripadne jeste poslouchat, ze jsi mel pouzit kleste se zlutymi rukojetmi a ne zelenymi, protoze je to napsane v company policy (i kdyz jinak funguji uplne stejne) od nekoho, kdo nepozna kleste od sroubovaku (nadsazka).

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Obrázek uživatele Joe

Den má 24 hodin a i když Elon spí v zasedací místnosti a bude makat 7 dní v týdnu (co asi ne, protože i Gigafactory , SpaceX a ostatní aktivity žerou čas) tak se mi zdá logické, že seřadí prúsery podle velikosti a likviduje je jeden za druhým. A jestli je jeden z hlavních prúserů, že má v krámu lidi , kerý nestíhaj, tak je jeden den poučí o time-managementu a za pár dní je buď mission completed or employees fired ..:-)))

---

Fotovoltická elektrárna 9 kw -36 panelů, Solární ohřev vody 12 kw, Tepelné čerpadlo in 6kw out 22 kw. Elektromobilista čekatel....:-)))

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No a dalsi dovod je ze Musk je sef vsetkych, cize co povie to sa ide robit a nerozmysla sa a analyzuje ci sa to moze urobit alebo nie aby niektory z nadriadenych neprisiel o miesto. V tomto poznam manazerov a velmi radi sa zbavuju zodpovednosti.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ja drzim Muskovi palce. Zatial po kazdej odstavke sa pocet aut vyrobenych denne zvysil. Verim ze do konca tohto roku dosiahnu cislo 1000.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

njn s tím se počítalo, to aby dosáhli na ty dotace nesmí jich do prázdnin tolik vyrobit, pak se to zas rozjede na plný gule ;)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

insideevs.com/monthly-plug-in-sales-scorecard/

bloomberg.com/graphics/2018-tesla-tracker/

kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/statistiky/

Obrázek uživatele PaRi

"Sam Abuelsamid, průmyslový analytik výzkumné společnosti Navigant Research, upozorňuje..."
Osobně ho neznám a nechci význam jeho práce nijak snižovat, ale zamyslel se někdy nad tím, kam bychom došli, pokud by se řídili radami analytiků osobnosti jak Steve Wozniak, Steve Jobs, Henry Ford, T. A. Edison, Elon Musk a další?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Porovnávat problémy s automatizáciou, ktorú riešil GM v 80tych rokoch minulého tisícročia s tým, čo musí vyriešiť Tesla teraz ?!
No neviem :D

Obrázek uživatele Joe

Off: Nejprodávanější produkt Volkswagenu je párek.

Zdroj: https://auto.idnes.cz/parek-curry-wurst-nemecko-jidlo-volkswagen-automobilka-produkt-pxe-/automoto.aspx?c=A180517_122117_automoto_taj

Snažím se psát k tematu, ale nemohl jsem před víkendem odolat..:-)))
Doufám, že diskuse bude výživná minimálně jako ty jelita...

---

Fotovoltická elektrárna 9 kw -36 panelů, Solární ohřev vody 12 kw, Tepelné čerpadlo in 6kw out 22 kw. Elektromobilista čekatel....:-)))

Jo to už jsem tu párkrát dával. Porše už to taky vzdalo a radši vyrábí med. :))
https://www.denik.cz/auto/porsche-zacalo-nabizet-svuj-vlastni-med-vytvorilo-ho-1-5-milionu-vcel-20171207.html

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

1* :)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pobavilo...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Je smutné, že aj po troch modeloch riešia výrobné problémy ako start-up

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Mě to přijde naopak jako výhoda. Změny jsou schopni dělat okamžitě a ne až po podpisu 6ti různých osob z různých oddělení a dalších administrativních kroku. Proto byli schopni se dostat s výrobou tak daleko za tak krátkou dobu v porovnání s ostatními automobilkami.

Promiňte, ale myslíte, že problémy ve výrobě vyřeší programátoři? Neznám původní článek, ale tohle smrdí.

Ja myslim, ze to je celkem logicke - Musk je puvodem programator, tak hleda reseni zpusobem, ktery je mu blizky. Jestli je to spravna cesta ukaze cas. No a samozrejme, hackathon nemusi byt jen sofwarovy (jen se tomu obvykle tak nerika).

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Obrázek uživatele ozana

Synchronizace robotů není práce pro programátory?

---

Jezdím na proud, najeto 80 tisíc km. G-E STROMOS 8 let a 83 tisíc km.

Ani jeden z nás nemá dostatek informací. :-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Programování robotů a chodu linky je jednoznačně práce pro programátory.

Neni to spis parametrizace? Pokud ma linka ci roboti moznost pracovat ve vice rezimech, tak to je naprogramovane od programatoru, ale konkretni provoz uz je jen nastaven a na to je programatora skoda (to ja bych delat nechtel, od toho mam v praci lidi :-) )

Jděte do nějaké továrny s CNC obráběcími stroji a řekněte tam nahlas že CNC programátoři vlastně nejsou programátoři protože vlastně jen zadávají parametry z výkresů :-D

Jen se ujistěte že se ve vašem okolí nevyskytují:
* buď žádní CNC programátoři
* nebo žádné volně ložené těžké předměty

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; najeto: cca 4k km

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A co robi programator? Iba parametrizuje stav pamate, na zaklade ktorej sa vykonavaju instrukcie/program ;)

Analyzuje problem a vymysli nejoptimalnejsi reseni.
Kdyz mate viceuzivatelsky system, muzete upravu udelat tak, ze se z nej stane monouzivatelsky, nebo ji muzete udelat inteligentneji. Pokud mate vicevlaknovy system, muze pekne fungovat pro tisic vlaken mesic, ale muze tam byt chyba a jednou za cas spadne, co provede vypocet spatne.
Takze i k predchozimu prispevku - pokud prepisuji nejaky vykres do CNC, pak to je operator, jelikoz neprinasi zadnou pridanou hodnotu, jen kopiruje :-) Nikdy jsme danou cinnost nevidel, ale pokud je to opravdu tak, ze vezme vykres a neco nastavi na stroji, aby se nakresleny tvar vyrobil, pak takovceho cloveka lze naprogramovat :-) Ono vlastne dost lidskych connosti lze naprogramovat. Problem je ten, ze program vzdy obsahuje chyby a na zacatku jich obsahuje nekolikanasobne vic, nez ten clovek, pak to dopadne jak u Tesly. Verim, ze v konecnem dusledku se ji to zvysena automatizace vyplati.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nie to robi analytik (aj ked casto je praca uvadzana ako programator-analytik). Programator iba nastavuje stav pamate resp. postupnost instrukcii pomocou tohto stavu na vykonanie v processore.

Inak ked uz sme pri tom, prave ten strojar nastavovac parametrov musi byt celkom dobry analytik inac nic moc nenastavi.

Mate pravdu, je to o pojmech. V mem okoli rozlisujeme programatory a kodery. Ale kazdopadne cloveka, ktery u programovani nepremysli v souvislostech, nedokaze pochopit okolni kod, nedokaze optimalizovat svuj vytvor, tak to neni programator. Za par hodin kazdemu vysvetlim, syntaxi konkretniho jazyka s par integrovanejma prikazama a jak prevest cestinu do danych prikazu na prikladu jednoduche kalkulacky). To z nej ale neudela programatora, ten pouze dokaze precist vstup, nastavi pamet, aktivuje konkretni obvody v procesoru a vypise vystup.
Kazdopadne nechci byt nejak agresivni, verim, ze mame na mysli uplne to same, jen kazdy dane cinnosti prirazuje jiny pojem. :-)

Muzete mi tedy prosim nastinit, co ten operator CNC stroje dela? Moc rad se poucim.

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Ochrana proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicKariéra EVC GroupAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilProdej pneu 100% onlineNabíječky elektromobilů Circontrole-Salon

Newsletter