Tesla opět v zisku! Prodala bitcoiny a Model 3 je nejprodávanější prémiový sedan

Tesla zveřejnila finanční výsledky za 1. čtvrtletí 2021. Americká automobilka je opět ve slušném zisku.

Tesla Gigafactory Texas poblíž Austinu roste jako z vody. Už letos tam chce firma začít vyrábět elektromobily Tesla Model Y a brzy i Cybertruck.
foto: Tesla

Příjmy Tesly za 1. čtvrtletí 2021 dosáhly $10,389 mld. a meziročně vzrostly o 74 %. Z toho $9 mld. připadá na automotive, z toho $518 mil. na regulatorní kredity. Marže je na úrovni 26,5 %.

První čtvrtletí Tesla zakončila se ziskem $438 mil. Na účtech má k dispozici $17,141 mld. Automobilka vyrobila 180 338 aut, a to pouze Tesla Model 3 a Tesla Model Y. Výroba Tesla Model S/Tesla Model X celé první čtvrtletí stála.

Aktuální fotka Gigafactory Berlín, kde se už letos začnou vyrábět elektromobily Tesla Model Y. Uvnitř už se zabydluje veškeré vybavení.

Aktuální fotka Gigafactory Berlín, kde se už letos začnou vyrábět elektromobily Tesla Model Y. Uvnitř už se zabydluje veškeré vybavení.
foto: Tesla

Dodávky činily 182 847 pro Model 3/Model Y z toho Model Y asi 60 000 kusů) a 2030 pro Model S/X, celkově tedy 184 877. Z toho na leasing šlo 13 602 aut. Tesla také vybudovala 92 MW solárních elektráren a 445 MWh baterií. K dispozici má 561 servisů a 2699 nabíjecích stanic Tesla Supercharger s 24 515 konektory.

Snad ještě letos se Tesle podaří zahájit výrobu Tesla Model Y v Gigafactory Berlín a Gigafactory Texas (Austin), kde se navíc bude vyrábět také Tesla Cybertruck.

V Gigatovárně Berlín už jsou instalovány obří vstřikovací lisy pro výrobu elektromobilů Tesla Model Y.

V Gigatovárně Berlín už jsou instalovány obří vstřikovací lisy pro výrobu elektromobilů Tesla Model Y.
foto: Tesla

Tesla také prodala asi desetinu bitcoinů, které s velkou pompou začátkem února 2021 za $1,5 mld. nakoupila. Vydělala si tak $101 mil. Třetí skvělá zpráva: Tesla Model 3 se podle Tesly stal nejprodávanějším prémiovým sedanem na světě, přes BMW řady 3 a Mercedes-Benz třídy E.

Finanční výkaz za Q1/2021:

Tesla

35 Comments on “Tesla opět v zisku! Prodala bitcoiny a Model 3 je nejprodávanější prémiový sedan”

    1. Ano, bitcoin je letadlo. Je to světlo v pytli, které kupují
      Ano, bitcoin je letadlo. Je to světlo v pytli, které kupují idioti v naději, že to za vyšší cenu prodají dalším idiotům 🙂

      Do dvou let bude zakázán ve většině zemí západního světa a letadlo půjde na přistání.

      Inhibice trhu s elektronikou a gigantická ekologická zátěž jsou perfektní casus belli pro zákaz.

      1. A tesla uz neni bankwupt?:) z experta na teslu kdy se stala
        A tesla uz neni bankwupt?:) z experta na teslu kdy se stala nehodnotnejsi automobilkou na svete se z tebe stal expert nabitcoin?:)Ale jiste, bitcoin zakazou, hned potom co zakazou ty internety 🙂 ty taky zerou hafo energie. No hlavne nekupuj. Have fun staying poor.

        Jinak muzem dat klidne ohledne BTC sazku, v tom mas uz praxi a projebals nejedny trenky :))

        1. samozřejmě že je nadále tezla bankšrot popatnáctý, to
          samozřejmě že je nadále tezla bankšrot popatnáctý, to víš přeci sám nejlíp že kredity akcije gembl na dluh státu a bitšit trejtrs je nebezpečná kombinace, stačí malá nehoda fortexas… měl bys rači už držethubu a nerouhat se trejtrs

          1. Jde videt ze si novacek. Vysmivat se musis zasadne az u tech
            Jde videt ze si novacek. Vysmivat se musis zasadne az u tech 80% dipu. Tedy napr v 2010 z 30$ na 2$, nebo 2013 z 1.200$ na 200$ nebo 2017 z 19.000$ na 3.000$. Jsi moc netrpelivej, musis pockat az dipnem z 300.000$ na 60.000$. Pak se muzes zacit teprve chechtat jak picus a my bitcoineri co nakoupili v 2011 se budem chechtat tobe :D…ikdyz to delam uz ted 🙂

              1. Proc by mel byt bitcoin vzacnejsi? Nemyslis si snad ze cim vic
                Proc by mel byt bitcoin vzacnejsi? Nemyslis si snad ze cim vic lidi tezi tim vic je bitcoinu vytezenych a naopak? :))
                Jiank hledat duvody proc volny trh dela co dela je zbytecne. Je to tak komplexni a dynamicky proces ze jej nemuze zadny clovek nebo stroj predvidat. Ale samozrejme zpetne ti kazdy rekne 10000 duvodu proc to spadlo/stouplo.

                1. Jasně, počet vytěžených je daný. Máš pravdu,
                  Jasně, počet vytěžených je daný. Máš pravdu, obchodoval jsem na burze a vím, že nálada trhu je nevyzpytatelná.

    1. Současně Tesla zaznamenala pokles průměrné prodejní ceny
      Současně Tesla zaznamenala pokles průměrné prodejní ceny vozidel o 13 %…. Důvodem je snížený počet prodejů S a X …
      za 4Q2020 = 16k ks
      za 1Q2021 = 2k ks … 😉 v důsledku produktových změn, což způsobilo více prodaných aut z čínské výroby ….

      https://www.fio.cz/zpravodajstvi/zpravy-z-burzy/252590-tesla-uvedla-za-1q-vynosy-pod-ocekavanim-a-ocisteny-zisk-na-akcii-nad-konsensem-analytiku

    1. Nejdůležitější údaj 26,5% marže na autě(to znamená
      Nejdůležitější údaj 26,5% marže na autě(to znamená že na nich vydělává, ostatní mají 8-10%) a 17 miliard na účtě (má luxusní finanční polštář). Při těch investicích je to super výsledek a ten se bude dále zlepšovat…

      1. Je to tak. Proto říkám, že Tesla může jít opravdu
        Je to tak. Proto říkám, že Tesla může jít opravdu hodně dolů s cenou a já si počkám na to, až to udělají. 😀

        Na co se musí poukázat je, že tato marže jsou čistě BEV. Jaké mají marže ostatní na BEV se můžeme jen dohadovat, protože jejich malý podíl na celkových prodejích jim dovoluje jít klidně i do záporných marží.

        Proto je cena dnešních BEV do značné míry virtuální, protože Tesly jsou nadstřelené a ceny ostatních jsou spíše PR a marketingové.

          1. No spadnou stejně jako ceny všech ostatních ojetin ať BEV
            No spadnou stejně jako ceny všech ostatních ojetin ať BEV či spalováků. Otázka je, kdy tato situace nastane a jestli bude pozvolnější nebo ne.

            Vycházím ze záměrů Tesly, že chtějí prodávat x desítek milionů aut ročně, takže jsou zaměření na obrat. Pokud to přehodnotí na maximalizaci zisku a sníží záměry na max několik milionů, tak to nastat nemusí.

            Z toho také vyplývá, že se v Tesle musí rozhodnout(možná se už rozhodli) jestli budou jakože „premiovka“ (prodeje v max milionech) nebo mainstream.

            Možná se stane, že založí low-cost a opravdu prémiovou divizi aby to vyřešili.

        1. Taky proč by je prodávali levněji, když se najde někdo,
          Taky proč by je prodávali levněji, když se najde někdo, kdo je s využitím dotace koupí. Až bude mít Tesla dostatečné výrobní kapacity a jejich o jejich auta už nebude takový zájem, tak auta zlevní. Že by začala zlevňovat konkurence v to nevěřím.

Napsat komentář