Tesla odhalila parametry Modelu 3 se dvěma motory, zkracuje dodací lhůty

Jan Horčík - 21 Květen 2018

Vypadá to, že připravované třetí pozastavení výroby elektromobilu Tesla Model 3 ve výsledku výrobu opět výrazně urychlí. Tesla odhalila konečně i parametry dual motor verze.auto elektromobil Tesla Model 3 AWD Performance verze

Tesla zatím vyrobila nižší desítky tisíc elektromobilů Tesla Model 3. V posledních týdnech se jich ale k zákazníkům dostává čím dál tím víc, jak se výroba přibližuje metě 5000 kusů týdně.
foto: Tesla

Tesla odhalila podrobnosti týkající se specifikací dual motor verze elektromobilu Tesla Model 3. Dual motor AWD verze nabídne dojezd 500 km, zrychlení 0-96,5 km/h za 4,5 sekundy a max. rychlost 225 km/h. Příplatek činí $5000.

Druhým modelem je Tesla Model 3 Performance Dual Motor All-Wheel-Drive. Dojezd stejných 310 mil, tedy 500 km. Zrychlení o sekundu lepší, 3,5 sekundy. Max. rychlost 250 km/h. Cena této verze elektromobilu Tesla Model 3 je stanovena na $78 000, a to ještě bez technologie Tesla Autopilot.

Dle očekávání je AWD/Performance verze pomerně dost drahá. Navzdory očekávání naopak nepřináší žádné zlepšení dojezdu, což byl případ Tesla Model S.

Elon Musk na Twitteru vysvětlil, že jeden motor v dual verze je optimalizován na výkon, druhý na dojezd. Toto řešení navíc zvyšuje bezpečnost, pokud se jeden z motoru pokazí.

Očekává se, že nové specifikace vyústí v další nárůst rezervací elektromobilu Tesla Model 3. Ty přitom začala sbírat už před více než dvěma lety, ještě před odhalením vozu.

Spolu s AWD/Performance verzí Tesla kupodivu začíná také zkracovat čekací lhůty na nově vyrobné elektromobily Tesla Model 3. Odstávky výroby se tak nejspíš vyplácejí a skutečně se daří výrobu zvyšovat k vytyčenému cíli 5000 kusů týdně do konce druhého čtvrtletí 2018.

Ten, kdo aktuálně zadá v USA rezervaci na Tesla Model 3 ve verzi Long Range a RWD (pouze zadní motor) bude místo 12 až 18 měsíců čekat nějakých 4 až 9 měsíců. Verze se standardní baterií by měla mít čekací dobu 6 až 12 měsíců.

Tesla, Electrek.co, InsideEVs
Zpět na HybridPřidat komentář

off

Na modelu S jsou součástky dokonce i z Forda :)))
https://www.youtube.com/watch?v=LoX4a7GZyr4

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

off

Takže čekači na nejlevnší M3 za 35 000 $ už nejspíš na žádný federální zvýhodnění 7 500 $ nedosáhnou protože bude vyčerpané.
https://insideevs.com/musk-provides-timeline-for-arrival-of-35000-tesla-model-3/

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Obrázek uživatele Elektrickyautomobil

Akcelerácia brutus a samozrejme top bezpečnosť s pohonom 4x4 no že príplatok bude až 5000 USD ako pri S to som teda nečakal :-(
Akcelerácia 3 P80D je super no mohlo to byť lepšie :-)

---

Ioniq Electric - jazdím len na elektriku

Loni Elon sliboval, že to bude za míň než 5000 $. Asi teda 4999 $ :D
https://evobsession.com/tesla-ceo-elon-musk-confirms-model-3-awd-option-will-cost-less-than-5000/

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tesla aktualizovala USA stranku Modelu3 kde sa po novom pise ze medzinarodne dodavky zacnu tento rok. (povodne bola zaciatok 2019)

Jsem na Other Europe verzi a nic takovýho tam nevidím, stále se tam píše

"Reserve your Model 3 today. Deliveries start in 2019."

a dále

"2019
International deliveries of left-hand drive vehicles begin in the first half of the year"

Němci, UK i Norové to samé.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

off

Tesla X nechce válet sudy. Test přes boudou, který provedla sama automobilka. Rychlost neznámá. Měkký povrch asi písek.
https://www.youtube.com/watch?feature=youtu.be&v=fnxPjeaCAck

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Už bylo na čase přijít s nějakou pozitivní zprávou. Snad se opravdu daří výrobu zrychlovat....

Obrázek uživatele Josef

Jak to vidím, tak mně bude stačit klasická RWD LR verze. Čtyřkolka by byl už zbytečný luxus.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

OK
jen bych chtěl Aktuálně doplnit, že flotilu autopopelnic BMW si každý může dnes a denně vesele prohlédnout na PATŘE OC FUTURUM HRADEC KRÁLOVÉ !!!

včetně vrcholu jejich nejvyššího vývoje a výzkumu BMW i3 ;)

kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/bmw-i3/

... TESLA JEDÉÉÉÉ....

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak už je do bramborového :(

Obrázek uživatele Josef

No zajímavé by bylo, kdyby tam konečně dotlačili novou 42 kWh baterku. Ta má totiž kromě vyšší kapacity mít i jinou chemii, má jít konečně aspoň o chemii 622. Chemie 811 s kapacitou kolem 54 kWh se bohužel v i3 nedočkáme, nebo jen neoficiálně. To by byla 54 kWh baterka ve stejném půdorysu se stejnou hmotností. Vtipné je, že třeba CATL už má 150 Ah články o stejné velikosti připravené, takže kdyby BMW chtělo, asi by to šlo už dnes.

Stejně tak má mít CATL hotové 42 Ah a asi i 50 Ah články v tom menším prizmatickém formátu co používá VW, tedy současný eGolf by mohl hned BMW i3 dorovnat na 41,6 kWh resp 49,5 kWh.

Osobně si myslím že ty 150 Ah články formátu i3 ještě nejsou úplně ready pro masovku, ty 120 Ah jsou ale hotová věc.

A aby to nevypadalo, že kopu jen do Nissanu, tak kdyby BMW i3 hned v roce 2012 použilo moduly s články jako Tesla, tak mohlo už tenkrát vyjet s cca 60 kWh baterií.

Obrázek uživatele Josef

Jasně, já tu nekopu za BMW, spíš jsem chtěl informovat o stavu věcí.

To samé jsem chtěl i já, ale teď koukám že to opravdu tak blbě vyznělo. :-)

Obrázek uživatele Josef

Do CATLu jsem psal a 150 Ah články mi byly nabídnuty. Takže asi připravené jsou, ale otázkou je v jakém množství.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Můžete se podělit o parametry jejich nabidky? Cena, dodaci podminky a pod?
Děkuji

Díky za info, především však za to že CATL se baví s obyčejnými smrtelníky. LG, Samsung ani Panasonic mi nikdy neodpověděli, ostatně to měli uvedeno přímo na webu.

Co to je za chemie, jak se liší denzitou? Jakou chemii měl první model?

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Obrázek uživatele Josef

Liší se hlavně obsahem kobaltu. Je to stále chemie NMC, ale chemie 622 využívá 60 % niklu, 20 % manganu a kobaltu. 811 využívá 80 % niklu a 10 % manganu a kobaltu. Hustoty energie se taky liší docela výrazně. U 811 se uvádí až 300 Wh/kg, ale teď je to spíš 250 Wh/kg. I to není špatná hodnota.

Díky.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

jo taky si to myslím, ja když tu přehlídku tam viděl... a jen maličký i3 v takový přesile, no prostě konkurence TMS/X chybí, ale tý bandě tínejdžtů kolem to tam stejnak bylo víceméně fuk ;) dokonce i opěrátko si z tý X6ky vpohodě udělali :)

Obrázek uživatele Josef

Jo, mimochodem, v USA v teplých státech se začínají objevovat případy, kdy modely BMW i3 BEV i REX 2014 úspěšně uplatnily záruku na pokles kapacity baterie. Takže po 4 letech a nájezdu zhruba 70000 mil baterka poklesla s kapacitou pod 70 %. Je to ovšem ve velmi teplých státech USA. Ukazuje se, že aktivní management baterie sám o sobě nestačí, pokud neběží i u vypnutého auta a nechladí baterii stále na optimální teplotu (teploty na slunci u odstaveného auta běžně dosahují 70 °C). A často nemá pro velmi teplé klima dostatečný výkon. ČR se to netýká...

U Tesly běží furt?

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Obrázek uživatele Josef

Záleží na nastavení.

To si nastavuje řidič sám??

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

V tesle ridic nic nenastavuje. Auto si hlida teplotu baterie neustale a kdyz uzna zavhodne zapne vyrivani/chalzeni samo. Jinak to ani nejde, pokud nechces delat nedomrle sracky ala Leaf, i3 apod, co jdou doprdele jakmile se venku roztahnou mraky:)
Tohle sou presne ty “drobrnosti” kvuli kterym plati ze Tesla nema zatim zadnou konkurenci.

Tak jeden z níže uvedených příspěvků vás nachytal, že pěkně lžete pane Vondrák. Tak si příště nechte ty kecy o nedomrdlých sračkách, když ani nevíte, jak ta vaše rádoby tesla funguje.

---

2x Kia Soul EV
BMW i3

Reknu mi prosim jak konkretne me nachytal ze lzu? :) A nebud urazenej ze sem tvoje prditko nazval nedomrlou srackou, na nakupy je to super kara!

Vy: Auto si hlida teplotu baterie neustale a kdyz uzna zavhodne zapne vyrivani/chalzeni samo.

Realita: ziadne ohrievanie/chladenie bateriealebo interieru sa nekona, dokedy nie je zapnuta klimatizacia. zdroj JU

---

2x Kia Soul EV
BMW i3

No vsak ale toto neni pravda, samozrejme ze si tesla hlida teplotu baterie a zpina ohrev/chlazeni baterie podle potreby, aby zabranila poskozeni. Staci si prectist manual.

Asi více čtěte slovenské Tesla fórum

---

2x Kia Soul EV
BMW i3

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tesla je super, pokud funguje. Ale je vidět, že asi jenom čtete a žádnou Teslu jste nikdy nevlastnil. Mám 2 kusy Modelu S a a k tomu ještě malý VW e-UP a zkuste hádat, kterým autem nyní jezdím. Zklamu Vás, ani jedna Tesla nejezdí, neboť jaksi dodací lhůty a "profesionalita" servisu v Tesle neodpovídá cenové hladině. Tu novější která má najeto 10 tis, maji v servisu již 4 měsíce a nic, ani náhradní vozidlo a u druhé pokazily nabíjení a auto se nenabíjí a je mimo provoz. VW vesele drandí dál s najetými 90 tis km. Takže asi takto momentální situace. Tesla byl můj sen, na který jsem se dostal, ale opravdu velmi mne zklamala. Jen aby uživatelé věděli i stinné stránky

Obrázek uživatele Josef

Přiznám se, že nechápu, proč vám nedali náhradní vozidlo. Máte na něj určitě nárok.

Na náhradní auto není zákonný nárok. Když jdete reklamovat mobil nebo boty, tak taky prodejce nemá povinnost Vám dát náhradní mobil nebo boty po dobu vyřizování reklamace.

Obrázek uživatele Josef

Zákonný nárok možná není, ale na webu Tesly je jasně uvedeno, že záruční opravy delší než 3 hodiny mají nárok na půjčení auta a pokud není k dispozici auto od Tesly, tak vám mají zajistit půjčení auta z půjčovny.

Obrázek uživatele spetak

Na web si můžete napsat, co chcete. Ve většině případů (a to platí obecně, u většiny firem), je potom skutečnost jiná. "To víte, obchodní podmínky se změnily!" Bohužel znám i jiný podobný příklad s Teslou, ale stejně jim fandím.
Kdo nic nedělá, nic nepokazí, tak to prostě je !!!
To, že rozhýbává trh se jim upřít nedá.

Obrázek uživatele Josef

Samozřejmě záleží na tom, co je napsané v ofiko dokumentu k záruce. Nicméně já nečerpal jenom tak z webu, já čerpal právě z těch platných podmínek, které mají na webu.

Obrázek uživatele spetak

To já jen, že to tak prostě chodí, no. Tesla netesla. A klidně tomu pánovi věřím. Ono přiznat si (a veřejně), že jsem si za velkou spoustu peněz splnil svůj sen a jaksi to nedopadlo, chce docela slušný koule. Jen by to chtělo se podepsat, byť přezdívkou. Ale vím, že se to dá do kupy a Tesla bude zase sloužit tak, jak má.
Chybička se vloudí ffffšude, pak už je to o lidech.
Pokud je Tesla OK, je všechno OK. Při servisu a opravách je to složitý - to vědí sami majitelé. Ale i to se jednou změní.
Pokrok nezastavíš !!!

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

V tomto konkrétním případě moc uživateli nevěřím, vlastnit 2 rozbité Tesly a jezdit s eUP mi nepřijde moc věrohodné.

Z jiného soudku, u TM3 se taky píše, že skvěle brzdí a v nedávných testech pro spotřebitele v USA se příšlo na to, že to není pravda a je to jedno z nejhůře brzdících aut. Musk na to napsal, dobře, upravíme software, kurňa ten počítač asi se jednou i rozhodně, co bude auto dělat bez vůle řidiče.

Ani když se to táhne měsíce a navíc v záruční době ?
Nejsem expert, to je vážně otázka.

---

Leaf mi stojí na parkovišti, zatím... Boo
Najeto: Londýn-Praha (cca 1000km?)

Ja mam zase 12x VW a vsechny explodovali hned po startu.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A jakpak to, že jste ještě tady, když vám to explodovalo, nemáte být už na onom světě ?

A kdo rika ze nejsem? My tu mame taky internet, hec

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Vondraku a jsi v pekle nebo v nebi? a máte tam internet zadarmo? a s FUP nebo bez?
doufám jen, že NELŽEŠ? kdo lže ten i krade a není věrohodný člověk....

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No jo. Akorat to ma malej problem, ze jaksi stoji majlant.

Obrázek uživatele spetak

Díky moc, pane Vondráku za Váš příspěvek. Konečně jsme se my , co nemáme Tesly, dozvěděli, co jsme si vlastně koupili. Nedomrdlý sračky. Začínám chápat pohledy majitelů Tesel, když si zapojuji chademo. Asi jste to byl Vy.

Aha. Já zapomněl, že když teslu nechám na letišti v zimě, tak baterie sama topí na 20°C.
Úplně automaticky.

---

2x Kia Soul EV
BMW i3

Obrázek uživatele Jolinar

jak se chova Tesla v -36°C
https://www.youtube.com/watch?v=capOgUHPz9Q

Tam ale nestojí ani den! Pořád jezdí, tak tu teplotu samozřejmě udržuje.

---

2x Kia Soul EV
BMW i3

Obrázek uživatele Jolinar

stal tam jednu noc a spal v autě, ale jinak máte pravdu, víceméně pořád jezdí.

Taky z dovolené, tuším usa, telefonoval do Norska a odemykal auto na dálku, aby mu ho zajeli nabít, jinak by už neodjel.
To samé dělal sám pro někoho. Takže to v zimě možná ohřívá baterie, ale dlouho to nevydrží.

---

2x Kia Soul EV
BMW i3

ked tesla nejazdi a nie je pustena klimatizacia, tak 400V bateriu neohrieva/nechladi, pricom je jedno, ci je auto pripojene na nabijanie alebo nie.
V pripade, ze tesla nie je stale pripojena na internet a nikto sa do nej neprihlasuje, tak dobija z 400V baterie do 12V baterie kapacitu cca 4Ah kazde 4 dni po dobu cca 4 hodin. No toto dobijanie je velmi neefektivne, pretoze menic 400V/12V pracuje s velmi malym prikonom a teda je extremne neefektivny.
No ked sa niekto casto do auta prihlasuje, alebo auto je stale pripojene na internet, spotreba na 12V je podstatne vecsia a menic dobija 12V z 400V ovela castejsie - cim klesa kapacita 400V baterie, no ziadne ohrievanie/chladenie baterie alebo interieru sa nekona, dokedy nie je zapnuta klimatizacia alebo ochrana pred prehriatim interieru zaparkovaneho auta.

Pekna kravina. Samozrejme ze se baterie chladi/ohriva ikdyz je auto “vypnute”. Jedna se samozrejme o chlazeni samotne baterie a s klimatizaci/ topenim kabiny to nema nic spolecneho.

Chcelo by to nejaky dokaz, ja som to meral...
Nebolo sice pod - 20 ani nad + 40, ale dokedy mi nedate nejaky relevantny dokaz, tak je to len vase tvrdenie.

JJ, dokud ma energii tak automaticky topi. Urcite ne na 20°C, to je zbytecne, ale nenecha ji prochladnout tak aby se poskodila.

Do nějakých -20°C se většině lithiových baterií nic neděje pokud ji jen skladujete. Problémy začínají až v případě, pokud po ní v nízkých teplotách začněte něco chtít. Největší nakládačkou je pak snaha o rychlé nabíjení studené baterie.

Průser pro skladování jsou tak hlavně vysoké teploty počínaje již 30°C, od 40°C už baterie dostává dost slušně na frak a nad 60°C mizí její životnost před očima.

Zas tak zle to snad s tou teplotou byt nemuze, kdyz v Range mode (standardne zapnute) se baterka ohriva na skoro 40 stupnu.

EDIT: https://forums.tesla.com/forum/forums/what-does-range-mode

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Jedna věc jsou provozní podmínky a druhá dlouhodobé skladovací podmínky. Ohřátá baterie podává lepší výkon, ale dlouhodobé vystavení vysokým teplotám bateriím významně škodí.

BY me docela zajimalo, jakou to ma bilanci spotreba topeni/"zvyseni" kapacity - prece jen vyhrat v zime pul tuny neceho o 40-50 stupnu nejakou energii sezere. Pokud jsem se nesekl, kdyby baterka byla z hliniku, tak je to cca 1.5kWh (realne spis dvojnasobek, prumerna tepelna kapacita bude vyssi a budou nejake ztraty).

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Obrázek uživatele Jolinar

pro vyhrivani baterky za jizdy se castecne pouziva ztratove teplo z motoru, ktery je napojen na chladici okruh.

Obrázek uživatele Josef

Mám dojem, že jo. Nastavuje se to podle režimu, ve kterým se auto nachází. Proto taky Tesla neustále trochu žere baterii.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To ja by som nič iné ako AWD nechcel. Lepšia spotreba, menšie opotrebenie pneu, lepšia stabilita na zlom povrchu...

Ja uz mam vybrano. Performance, bila, bily interier. Like a Pope!

Obrázek uživatele Josef

No, pro mě i trochu nuda. Potom, co jsem si vyzkoušel elektrické RWD u i3 asi už nic jiného chtít nebudu. Je s tím prostě sranda.

Tak hlavně s dvěma motory si může softwarově (pokud to výrobce umožní) dělat co se vám zachce - AWD, RWD, FWD...

Obrázek uživatele Josef

Neočekávám, že by něco takového výrobce umožnil.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Aj s AWD sa dajú robiť srandy. Ale sa smozrejme nikomu nič nevnucujem. Ja som s tým spokojný vidím v tom samé výhody.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

U auta, které dá 100 kmh za kolem 5 sekund, bych měl u 2WD opravdu strach při předjíždění, tam by člověk "chytnul šmejra" ani by nemrkl. U takovýchto aut by už mělo být 4WD povinné!
Ale třeba má Tesla zázračné ESP, kdoví :-)

Elektronika zachrání mnohé. Máme na dvoře BMW M4, RWD, zrychlení 4,1s a když v 80 km/h začnetě předjíždět s plným plynem, tak sice ještě zahrabete, cítíte, že se něco za zadkem děje, ale manévr v pohodě dokončíte.
Takže bych se toho zas tolik nebál...

Obrázek uživatele Josef

Jezdím s i3 a ESP funguje naprosto bravurně, po nastavení roller módu lze jezdit smykem furt, ale normálně to auto neprohrábne ani na štěrku. Nevidím důvod, proč by to u Modelu 3 mělo být jiné.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak i3 zrovna za "žihadlo" nepovažuji, tam věřím, že ESP stíhá, tam je přece zrychlení na 100 kmh někde k 8 sekundám, pokud dokumenty na netu nelžou. I když možná existuje nějaká sportovní verze, ale tu asi nemáš, nebo ano?

Obrázek uživatele Josef

Ne, nemám. Nicméně i3 nikdy nebyla zaměřená na zrychlení na 100 km/h.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak se neozivej,když nemáš pod 5s nevíš wo co go.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

jj +1000 na 3566 soudruzi ;)

bloomberg.com/graphics/2018-tesla-tracker/

kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/tesla-motors-usa-/tesla-model-3/

TESLA JEDÉÉÉ.... ;)

Bloomberg je dost nepřesnej, i když úpravami algoritmu v posledních pár týdnech se rapidně zlepšil. Doporučuji ale spíš používat tento:
https://docs.google.com/spreadsheets/d/1-l47Zmw4zL1D331PtghTQCAHYh1vC6P1wYkjZpjRD1o/edit#gid=35928399

Díky za odkaz.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

ok dík

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Ochrana proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicKariéra EVC GroupProdej pneu 100% onlineNabíječky elektromobilů Circontrol
O ČEM SE PRÁVĚ DISKUTUJE?

Newsletter