Jak jsme informovali, Tesla už v gigatovárně rozjela výrobu člávků 2170. V první fázi jimi plní svá bateriová úložiště a baterie pro Tesla Model 3, už koncem roku mají ale přijít také do Tesla Model S a X.
Všeobecně se očekávalo, že přechod na nové články typu 2170 u elektromobilů Tesla Model S i X nastane. Otázkou bylo jen kdy. To aktuálně vyjasnil Elon Musk v zatím tajném konferenčním hovoru.
NEPŘEHLÉDNĚTE Tesla Model 3: nové video, max. velikost baterie 75 kWh
Podle zdrojů na Redditu řekl, že přechod se uskuteční do konce letošního roku. Výroba článků 2170 v gigatovárně by v té době měla být v plném proudu a stále stoupat, stejně jako výroba tolik očekávaného Tesla Model 3. Právě v něm budou nové články využity poprvé.
Zatím ale není jasné, co bude tento přechod znamenat pro Model X a Model S. Zvýší se kapacita baterií, a tím i dojezd aut? Klesne jejich cena? Uvidíme někdy koncem letošního roku. O jakémkoliv poklesu ceny ale velmi pochybujeme.
Cela ta baterka spociva ze srolovanych tri folii. 1. folie
Cela ta baterka spociva ze srolovanych tri folii. 1. folie cista med. 2. folie PVC separator 3. folie je nejdulezijsi. Obsahuje Litium a jine komponenty. To vse se smota do rolicky a zastrci do trubicky.
https://www.youtube.com/watch?v=CxS7XeIh_i4
Koupit se daji zde 18650 :https://www.amazon.com/dp/B01N7R2ZDT
Včera jsem měl možnost řídit Tesla model S 85D a je to
Včera jsem měl možnost řídit Tesla model S 85D a je to fakt něco zcela jiného než spalovací motor. V pěti lidech do prudkého kopce s mnoha zatáčkami jelo stejně jako z kopce. V zatáčkách sedí na cestě výborně. Rozjezd mi připomínal start Boeingu 737. Je to třeba vyzkoušet. Fakt je, že Superb je prostornější a jistě jsou i krásnější auta, ale žádné se tomuto vozu nevyrovná. Po návratu do svého auta jsem měl pocit, jako bych se vrátil do 19. století. Parkování pomocí mobilního telefonu zvenčí bylo třešničkou na dortu.
Jo, jo, kdo jednou zkusí, už navždy musí…..
A co teprve
Jo, jo, kdo jednou zkusí, už navždy musí…..
A co teprve když neelektromobilisté usednou v 7 lidech (část prostorově velmi výrazných) do Nissanu Leaf v rámci návratu z plesu a ten s nimi nejen s přehledem zrychluje, ale normálně vyjede pořádný kopec 12 promile stoupání, jako by ani nic nevezl.
Instruktor, který jel s námi, Nissan leaf řídil a chválil
Instruktor, který jel s námi, Nissan leaf řídil a chválil to taky. Prý do 80km/h je to velmi podobné zrychlení. Nedávno s ním jel pán, který si pár dní před jízdou s Teslou koupil Audi A4 a s humorem řekl:“Zítra ho jdu vrátit“. 🙂
Já jsem se v AWD Tesle S svezl na té zimní akci autosalonu
Já jsem se v AWD Tesle S svezl na té zimní akci autosalonu Protech, která tady byla inzerována. Taky jsem poznal ten „okamžitý nepřerušovaný trvalý zátah“. Trošku jsem byl zklamaný, že to netrhá vnitřnosti, ale hlava se přilepila k opěrce a ani s velkým úsilím nešla odlepit 🙂 . Ještě víc mě ovšem dostalo, když na to řidič šlápnul při odbočování do vedlejší ulice – i na tom minimálním poloměru začalo auto silně zrychlovat, trvale přilepené k vozovce, žádná guma ani nekvikla. Prostě se vůbec nic zvláštního nedělo, jen jsme projeli tu zatáčku trošku rychleji :-). Taky je zvláštní ten zvuk. Ticho to není, člověk slyší všelijaké šustění od podvozku, to v běžném spalováku slyšet není.
Pak mě překvapilo, že autopilot projel kanál ve vozovce, kterému já bych se raději instinktivně vyhnul (ale asi bych trošku vybočil z jízdního pruhu).
Jak říkám, nic tak zvláštního. Jen mě pak udivilo, že když kamarád ve svém nadupaném automat TDCi AWD Mondeu přepnul na sportovní režim a šlápnul na to, asi vteřinu se ozýval hrozný řev, jak se motor vytáčel a turba roztáčel, teprve pak se vozidlo, za jen pozvolna slábnoucího řevu, uráčilo pohybovat svižněji kupředu. Jo, pak celkem ucházející zrychlení, nic netušícího chudáka se podařilo předjet a bezpečně se před něj zařadit 🙂
Takto jsem to zavnímal, chápu, že jmenovaná auta nejsou ze stejné cenové kategorie, nicméně jak i píšou níže jiní, v nižších rychlostech mají ten „zátah“ i elektromobily nižší cenové kategorie…
To jako z monočlánku skládají pro auto Tesla 3 75 kW
To jako z monočlánku skládají pro auto Tesla 3 75 kW baterií vysvětlit dík .
Ano, je to tak. Baterie se skládá z nalých článků
Ano, je to tak. Baterie se skládá z nalých článků podobných tužkovým. Know-how je v tom, jak jsou tyto články zapojené a co se stane v případě, že jeden článek v paketu přestane mít kapacitu, zkratuje se ap… Je to velmi chytře vymyšlené, podobně jako pixely na obrazovce. Když jeden přestane fungovat, nic se nestane.
Kolem 7000 kusů.
Kolem 7000 kusů.
a potom, ze ma elektromobil mene soucastek nez spalovaci motor
a potom, ze ma elektromobil mene soucastek nez spalovaci motor 😉
Nuda. Zkus jinou zoufalost.
Nuda. Zkus jinou zoufalost.
You must be fun at parties 😉
You must be fun at parties 😉
Stále je to jen jedna komponenta. Protože výpadek jednoho
Stále je to jen jedna komponenta. Protože výpadek jednoho „prvku“ v komponentě nemá prakticky vliv na celek. U motoru také nepočítáš z kolika atomů hliníku se skládá blok.
Spíše bych typoval, že bude 100KWh za stejnou cenu a poté
Spíše bych typoval, že bude 100KWh za stejnou cenu a poté ev. dražší 110-120KWh.
Pokud se zvýší energetická hustota a efektivita jejího
Pokud se zvýší energetická hustota a efektivita jejího využívání tak se nutně nemusí zvyšovat kapacita.
off
Uber po bouračce stopnul svoje AP testování.
Jejich
off
Uber po bouračce stopnul svoje AP testování.
Jejich Volvo skončilo na boku.
http://www.bbc.com/news/technology-39397211?SThisFB
Těžko. To Volvo právě není Uberu!
Těžko. To Volvo právě není Uberu!
Celkom by ma zaujímali technické parametre takého
Celkom by ma zaujímali technické parametre takého článku… Kam sa im podarilo dostať s kapacitou.
Zkoušel jsem mu střelit moje HE3DA, ale neskočil mi na to 🙁
Zkoušel jsem mu střelit moje HE3DA, ale neskočil mi na to 🙁
Neva, šak děláš jinej tunel za 5.5mld na Karvinsku, ale o
Neva, šak děláš jinej tunel za 5.5mld na Karvinsku, ale o tom se tu nesmí mluvit, natož článek, že:).
Jakej?
Jakej?
Se jim mrkni na stránky miliarda sem miliarda tam… .
Se jim mrkni na stránky miliarda sem miliarda tam… .
To už jedu v milijardách? No tak to už sou za vodou… 🙂
To už jedu v milijardách? No tak to už sou za vodou… 🙂
HeTriDA, baterie co svet nevidel. Kdo tomu jeste muze
HeTriDA, baterie co svet nevidel. Kdo tomu jeste muze verit?
Byl Prochazka na Amperu? nebo uz ma vydelano?
Procházka umí.
Ty jeho baterie „heJda“ otlachává už sedm
Procházka umí.
Ty jeho baterie „heJda“ otlachává už sedm let a pořád má prachy, ač ještě nic nevyprodukoval.