Tesla najímá nové experty na radarové technologie, LiDAR neplánuje

Jan Horčík - 29 Listopad 2016

Elon Musk, šéf společnosti Tesla, dlouhodobě nevěří technologii LiDAR. Místo ní raději u systému autonomního řízení Tesla Autopilot využívá radarové antény.auto radar elektromobilu Tesla Model S

Přední radar má u vozů Tesla dosah 160 metrů. Vpřed ale míří také tři další kamery s různým dosahem a zorným úhlem (250 m/35 °, 150 m/50 °, 60 m/150 °).
foto: Tesla

Aktuálně Tesla přetáhla ze známé společnosti Delphi Automotive šéfa tamního vývoje pokročilých radarových systémů. Duc Vu tam poslední dva roky vyvíjel jejich novou generaci.

Předtím pracoval na radarech pro americké námořnictvo (NAVAIR). Pro Delphi je to samozřejmě ztráta, protože se firma snaží etablovat jako dodavatel samořídících systémů.

Nedávno dokonce robotické auto Delphi přejelo Spojené státy napříč. Není divu, že Tesla o tamního šéfa stála. Elon Musk si myslí, že radary jsou lepší než LiDARy, protože narozdíl od nich vidí také skrze mlhu, déšť, sníh či prach.

ZAJÍMAVOST: V Kalifornii byly zahlédnuty prototypy elektromobilů Tesla Model S vybavené LiDARy značky Velodyne. Ty ale nejspíš byly využívány pro porovnávání výsledků systému Tesla Vision a LiDAR. Že Tesla neplánuje využít LiDAR u svých budoucích aut pak potvrdil i mluvčí firmy.

Právě snaha Tesly uvést na trh plně autonomní auta bez využití LiDARu u mnoha odborníků vyvolává tázavé reakce. Mnozí mají za to, že to bez LiDARu prostě nejde. Stejně tak si ale lidé mysleli, že nejde dostat zpátky na zem vesmírnou raketu. A ono to jde.

Hlavní roli v této snaze bude nejspíš hrát platforma Tesla Vision a superpočítače Nvidia určené pro robotická auta. A pochopitelně nová hardwarová výbava skládající se z 8 kamer, radaru, GPS a ultrazvukových senzorů.

Electrek.co
Zpět na HybridPřidat komentář

a ja mel za to, ze tesla je uz po hardwarove strance pro autonomni rizeni plne vybavena ;)

Obrázek uživatele ozana

Experti tu nejsou od HW, ale od zpracování signálu toho HW.

---

Jezdím na proud, najeto 95 tisíc km. G-E STROMOS 8+ let a 98 tisíc km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Celkom si neviem prestavit, obrovsku "indicku" krizovatku kde vsetky auta ziaria radarmi - neviem ci kazde auto bude mat vlastnu frekvenciu (tolko ich ale nie ani nie je), alebo ci na tych frekvenciach maju namodulovany nejaky vlastny identifikator (to mi pride ale dost komplikovane), kazdopadne ked sa to zacne miesat a interferovat, moze byt z toho dobry gulas - viete niekto ako to maju vyriesene? Diki, J.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

to je jen softwarový problém, nic velkého

Jak je to opravdu s radary a necistotami? Prakticky vsechny pro-Tesla clanky tvrdi neco ve stylu "vidí také skrze mlhu, déšť, sníh či prach", ale naproti tomu jsem cetl radu komentaru, ze adaptivni tempomaty (zalozene na radaru) rady magori, kdyz se jim dostane snih nebo blato na antenu.

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

jsem přesvědčen, že Tesla bude muset hodně brzy řešit automatické omývání těchto senzorů

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No Tesla hovori dobre, ked tvrdi, ze radar moze vidiet cez male castice. Vypliva to z charakteru vln o nizsej frekvencie nez svetlo ci infra. Ale je to iba teoria. To preco blbne radar, ked je na nom sneh ci blato je asi skor preto, ze su tam nahustene a teda tvoria nepreniknutelnu stenu, prip. je to problem implementacie technologie.

Co mne vadi viac je dosah radaru. 160m je velmi malo pri vyssich rychlostiach a zhorsenej zjadnosti povrchu. Dalsia vec co mi vadi je, ze pri autonomnych autach nikto velmi neuvazuje o ich povinnom prepojeni a komunikacii. Cize ak auto 300m vpredu zacne brzdit aby dalo tuto informaciu aj autam za nim a tie sa mohli pripravit na potencionalnu koliziu, alebo by na krizovatke mohli na zelenu vyrazit vsetky auta v rade naraz, cim by sa usetrilo velmi vela casu.

Dnes jsem slyšel rozhovor s pánem z ČVUT, který se zabývá využitím světla pro přenos dat. Mimo jiné tam padlo, že velké automobilky už testují systémy, které do světel modulují právě informace o brzdění a další parametry, aby na to další vozidla v okolí mohla reagovat.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Vůbec nemusíš řešit, všechna auta budou Level 5, jen ty s lepšími, novějšími senzory budou jezdit rachleji, tedy nad 130. No problem

Diky

Komunikace by byla pekny bonus, ale dokud bude "mix" provoz (jako ze minimalne 10-20 let vzhledem k cyklu vymeny aut bude; o specialnich vozidlech typu stavbebni stroje nemluve), tak se stejne musi umet obejit i bez ni.

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

ale houby, moc ti nedochází, víme už dlouho, trolle, že stačí jeden standardch protokol jako pro internetovou komunikaci a může být vše vyřešeno

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ano ale potom neverim v plnohodnotnu a bezpecnu autonomnu prevadzku. To prepojenie aut by pritom nemusel byt vazny problem a prepojit by sa dali aj stare auta. Stacilo by ich vybavit nejaky "transponderom", ktory moze vyhodnocovat spravanie auta a vodica a informovat ostatnych. S vyriesenim sietoveho prepojenia aut (povedzme v okruhu 500m) by to dnes zvladol kazdy smartfon. Bolo by to aspon nieco. Navyse taku "krabicku" by mohli nosit aj cyklisti a chodci a tym padom by neboli neviditelny. Momentalne je ale tato moja predstava utopia, lebo to by sa muselo riesit legislativne a uradnici su vacsinou tak 10-20 rokov pozadu oproti technologiam. Mohli by to aspon riesit automobilky.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

obycajna vsade pritomna voda na najsilnejsi neutralizator ziarenia vysokych radov, pre optiku su opticke javy ako tiene, odrazy a spina, vsadepritomna nastraha, nizke frekvencie su sice viac imunne voci vode, ciastockam a spine, ale su hrube, nedokazu si poradit s detailami.

preto sa vyuziva kombinacia ultrazvuku a pozicnych dat s pred pripavenymi mapami s informaciami.

ten gral co chcu dosiahnut, je ultrazvuk s detailami, lenze fyzika je svina, farby to nepozna ani tvare ani postavy voci stlpu.

volvo tak zacalo cpat na celne sklo kameru, ktora tieto opricke data mala doplnit, lenze kto to ma povinnost udrzovat ciste ? a ked pocas jazdy napadne sneh, spina, hlma, .. ?

pre nieco take je preba kognitivne myslenie na urovni cloveka,
cize cloveka. nech sa tvrdi kde jaky zvast, strojove "ucenie" na to nema.

jednoduchy test k strojovemu uceniu, nauci sa vyhodnocovat co je trojuholnik, a potom ucenie utnes, inak zahltis gulasom ktory zhorsi rozpoznavanie, a tak nas stroj sice pozna trojuholnik, ale ked ho nakreslis dole hlavou, ani za svet nepride na to co to je.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Mlask v tom ma bordel,bud to muze detekovat nebo prochazet skrz,neni to Tamara :) Uz se tesim na prvni video,kde ta jesterka da plne brzdy pred pytlikem chipsu :)

A predstav si ze ono to detekuje a zaroven prochazi zkrz. To je zazrak co ty pytliku chipsu.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Az pujde po prechodu nekdo s kardiostimulatorem tak ho trefi slak :)

Takova pitomost.
Bud provozujete benzinku a mate strach z EV, nebo jste jenom trol nebo oboji.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To jako Fakt ??


veletrh e-SalonNabíječky elektromobilů CircontrolAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobil