Tesla nabídne plně robotické řízení už do půl roku, říká Musk

Všichni vědí, že Elon Musk rád přehání. Takže když teď tvrdí, že elektromobily Tesla dosáhnou plné autonomie už do půl roku, je třeba to brát trochu s rezervou.

Elektromobily Tesla Model S i Tesla Model X by měly brzy zvládnout plně autonomní jízdu
foto: Tesla

Tesla právě v těchto dnech updatuje elektromobily Model S a Model X vybavené novým hardwarem technologie Autopilot také odpovídajícím softwarem, který nazývá „Enhanced Autopilot“. Jeho schopnosti se ale teprve pomalu přibližují možnostem původní verze systému Tesla Autopilot. Brzy jej ale mají dohnat a předehnat.

Elon Musk na svém Twitteru tvrdí, že to půjde dokonce tak rychle, že do třech až šesti měsíců budou elektromobily Tesla Model S a Tesla Model X zvládat plně robotické řízení (úroveň 4/5).

Původní plán přitom počítal s tím, že Tesla Motors dosáhne tohoto stavu někdy na konci letošního, možná spíš začátkem příštího roku. A i to se zdálo jako hodně odvážný odhad. Jen pro upřesnění, možnost plnohodnotného robotického řízení si musí zájemci přikoupit.

Nákup položky „Enhanced Autopilot“ ještě nezaručuje, že vaše Tesla bude plně robotické řízení zvládat. To zaručí teprve také nákup položky „Full Self-Driving Capability“ (kterou je nicméně možné dokoupit také později). U Enhanced Autopilota využívají elektroauta Tesla pouze polovinu kamer, kterými jsou všechna auta vybavena.

55 Comments on “Tesla nabídne plně robotické řízení už do půl roku, říká Musk”

  1. Nebude to za půl roku, nebude to za rok a ani za několik
    Nebude to za půl roku, nebude to za rok a ani za několik let.
    Jde jen o senzační výkřik.
    V normálním silničním provozu není řidič plně nahraditelný.
    Veškeré pokusy, které se dosud konaly, byly provedeny vždy pouze v připravených podmínkách.

      1. hehe, kdyz jsem psal, ze se
        hehe, kdyz jsem psal, ze se prehriva Model S tak jsem to nemyslel tak, ze by se hral cely, ale pochopitelne jen jeho pohonne ustroji 🙂

        A ano, mel jsem na mysli prehrivani na zavodnim okruhu, v realnem svete ani ve vysokych rychlostech kolem 200km/h se neprehriva.

        PS: i nadale se budu snazit davat sem relevantni nezaujate informace o elektromobilech obecne, ackoli k Tesle mam blizko a mam i par jejich akcii (aktualne, dokud svuj podil neprodam).

  2. Kolik čekáte že to bude u
    Kolik čekáte že to bude u T3 k základu ta full drlf driving fičůrka? Myslím tím 35tis je fix a třeba za dalších 8tis by byl samoříditelnej holobyt? Předpokládám tam bude po sto tísících vyrobených autech T3 aspoň výkonnější Nvidia než má teďka Model S nějakou prehistorickou z léta 2016.

  3. Zdravím všechny
    Zdravím všechny elektronadšence. To plně robotické řízení do půl roku podle mě nebude a Elon Musk to nikde výslovně neřekl, prozradil pouze v jakém časovém horizontu se bude auto s „full-self driving“ funkci znatelně odlišovat od „Enhanced autopilot“. Znatelně odlišovat podle mě neznamená zavést plně robotické řízení stupně 4/5.

    Jinak ty tweety vypadaly následovně – Uživatel @tsrandall se zeptal anglicky na toto:
    „At what point will „Full Self-Driving Capability“ features noticeably depart from „Enhanced Autopilot“ features?“
    A @elonmusk odpověděl: „3 months maybe, 6 months definitely“

                1. Na machrování Ti sere
                  Na machrování Ti sere Bílý Tesák, cena je dnes rozlišovač a my co pamatujeme že se dá dělat i kvalita (což ani Bakelitové Motorové Wozidlo mnohdy nesplňuje), tak s náma to budou mít soudruzi inženýři z Německa těžké. Na naši výplatu budou čekat dlouho a pravděpodobně marně.

  4. Zdar vsetkym.
    Asi pred tromi

    Zdar vsetkym.
    Asi pred tromi dnami som pozeral na youtube video kde majitel robil test na Model X(v amerike).
    Cez noc nechal auto pred garazou(na mraze).
    Rano ubudlo z dojazdu, oproti veceru, 15 mil., zapol rozmrazonamie na plno a cakal. Auto nobolo mozne ani po 15tich minutach otvorit. Nakoniec to vzdal a pouzil teplu vodu-v skratke(s falcon dverami to bolo horsie).
    Po zapnuti klucika vyskocila chyba zdvihania podvozku, myslel ze po kratkej jazde to zmizne, no nestalo sa tak.

    Bohuzial dnes to VIDEO uz nefunguje!!! Tak aspon takto popisujem co som si zapamatal, bohuzial neviem aka teplota bola v noci, chlapik to hovoril vo farenhajtoch tak som to neregistroval

    inak link bol tu:

    youtube.com/watch?v=y-VUUzjV5Qc&list=LLjT7Cip_zBV-H31_fx3EoWA&index=3

      1. Není to tedle
        Není to tedle týpek?
        https://www.youtube.com/watch?v=oCkTdQDKKRM
        Viděl jsem jeho video jak nechal Xko na mrznoucím sněhodešti přes noc a druhej den měl solidní krustu. Nevodevřel nic a tak auto radši summonoval rozmrazit zpět do garáže. Sám říkal, že s takovou ledovou krustou by nevodevřel ani normální auto.
        Mě zamrzá mechanismus dveří i při malém mrazíku takže se ani nedivím.

        1. Já měl jednou na autě
          Já měl jednou na autě takovou vrstvu ledu, že bych si utrhnul kliky. A tak mi nezbylo než urvat pátý dveře (ty naštěstí měli bytelný madlo) a vlézt dovnitř tudy. Zevnitř ven jsem už pak dveře vyvalil.

          U Xka je trapný, že nemá kliky žádný, takže jestli mají citlivě nastavený ochrany servomotorů, věřím, že i když jen lehce přimrznou můžou to serva vzdát a je to v čudu.

          To by se dalo otestovat lehkým přidržením dveří a povelem aby se otevřeli. Hned by bylo vidět při jaké síle si už neporadí.

    1. kazdy uz vie ako to s teslou
      kazdy uz vie ako to s teslou je, podporu mal kym dozivotna elektrina za jednorazove predplatne v cene bola. teraz je fajn, lebo prelomila lad k elektromobilite. je skoda ze ma tak zasadne nedostatky vo vybave a kvalite, a jej servis je doslova likvidacny pre nasinca.

      elektromobilita ale nic neriesi, iba posuva zdroje do stacionarnych rieseni, kedze elektrina sama o sebe zdrojom nie je, kym nenajdeme sposob ako umelo vyvolavat a hromadit blesky rovno z oblohy 😀

      podla mna, mame este stale dost velke rezervy vo vedomostiach, a nie je vylucene ze nevidime lahko pristupny zdroj, ktory mame rovno pred nosom.

          1. 04/2017 start v Norsku a
            04/2017 start v Norsku a 06/2017 vybrané země EU. Bohužel z Norska se díky clu auto přivést nevyplatí. Nehledě na to, že Opel po otevření norského konfigurátoru (a vlně údivu, že cena v přepočtu přesahuje cenu BMW I3 v DE) „uklidňoval“, že cenová politika pro státy EU bude jiná.(snad ne ještě horší)

                1. Moc nechapu cos tim chtel
                  Moc nechapu cos tim chtel rict, Norsko samozrejme neni clen EU, ale je celenem evropskeho hospodarskeho prostoru, kde funguje volny pohyb zboží, osob, služeb a kapitálu (tj žádné clo).
                  Co se tyce pohybu zbozi, tak pro Norsko, Island a Lichtenstejnsko plati stejna pravidla jako zeme EU (ve vsech ohledech se pro tyto ucely chovaji stejne jako clenske zeme EU). V zasade to plati i pro Svycarsko, ktere sice neni clen jendotneho evropskeho trhu, ale papirove to maji osetrene tak, ze to tak funguje…

                2. Ano z Norska je na auto clo.
                  Ano z Norska je na auto clo. Tedy alespon ja mel prvni Teslu z Norska a musel jsem v CR platit clo.

        1. Tvoje argumentace teda stoji
          Tvoje argumentace teda stoji za hovno:) Vic zoufalejsi analogii sem jeste neslysel. Ty nam tu vyjadrujes svuj subjektivni nazor. Kdyz nekdo nekoho vrazdi, je to objektivni fakt a navic se jedna o prave probihajici protizakonne jednani. Ani jedno z toho tvuj nazor, na „barvu auta“, rozhodne neni. Navic ty nam ten svuj subjektivni nazor opakujes neustale dokola bez jakekoliv pridane hodnoty. Zrovna tak bych tu neustale mohl opakovat jak strasne nemam rad nudlovou polevku. Nikoho to nezajima. Pochop to, zkus to, drzim ti palce!

          1. Krásná ukázka tvé
            Krásná ukázka tvé hlouposti 🙂

            Spoustě lidí se nelíbí hnusný design Tesly, falcon dveře, slabá ergonomie řízení, nízká praktičnost pro život řidiče a spolujezdců atd.

            Ale to nevadí lehce ovlinitelným a hloupým, slepým fanouškům, jako jsi ty 🙂

            Jenže lidé to většinou neřeší, jsou hlavně slyšet ti s nižší inteligecí, kteří nejsou schopni kritiky a snadno sežerou vše, co jim Tesla řekne 🙂

Napsat komentář